Löysävatsaisen kissan raksut

jättikorvajengi

Hei!

Minulla on neljä itämaisrotuista kissaa, joista nuorin on vasta 5kk ikäinen pentu. Yksi kissoista on kaksi vuotta sitten ollut vaativassa suolistoleikkauksessa, ja vatsa on sen jälkeen ollut erittäin herkkä. Hankalaa onkin nyt löytää sopiva kuivaruoka, joka täyttäisi pennun kasvuun vaatimat vitamiinien tarpeet sekä kuivaruoka, joka sopisi sekä herkkämasuiselle isolle kissalle ja myös kahdelle muulle normaalivatsaiselle kissalle.

Nyt olen antanut olla Royal Canin Kitten-raksut tarjolla, mutta herkkävatsainen iso kissa on niistä ihan ripulilla. Voisiko kaikille tarjota jotain muuta saman valmistajan kuivaruokaa? Kiitos avustasi! Nämä ovat kyllä ihan hulluna RC:n joka sortin kuivaruokaan. :)

1

145

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • royalcanin-asiantuntija

Hei

Tuo mainitsemasi Kitten – kuivaruoka on suunniteltu pentujen kehittymätön ruuansulatuskanava huomioon ottaen. Eli ruoka on erittäin hyvin sulavaa, tukee suoliston toimintaa ja tasapainottaa bakteerikantaa.

Mikäli tuostakin ruuasta tosiaan herkemmän kissan suolisto ärtyy, kehottaisin miettimään eläinlääkärin kautta myytäviä erikoisruokavalioita. Kissan tilannetta ja diagnoosia sen paremmin tuntematta ensimmäisenä vaihtoehtona tulisi mieleen Hypoallergenic – ruoka.

http://www.royalcanin.fi/Kissa/Elainklinikat/Erikoisruokavaliot-Kuivaruuat/IHO/ALLERGIA/Hypoallergenic-DR-25

Kyseisessä ruuassa valkuaisaineet on käsitelty niin, että ne aiheuttavat mahdollisimman vähän yliherkkyyttä (iho- tai suolisto-oireita) allergisille kissoille mutta samalla tämä käsittely parantaa ruuan siedettävyyttä myös muista suolistosairauksista kärsivien kissojen osalta. Tämä ruoka ei kuitenkaan ole pennulle ihanteellista, koska mm. ruuan valkuaisainepitoisuus on selvästi penturuokaa alhaisempi. Toinen aikuinen kissa voi kyseistä ruokaa kyllä syödä.

Tässä tilanteessa on varmasti vaikea löytää kaikille kissoillesi ihanteellista, kaikkien tarpeet täyttävää kuivaruokaa. Tilanne kannattanee arvioida uudelleen pennun kasvettua täyskasvuiseksi.

Henna Söderholm
      ELL, asiantuntijaeläinlääkäri
      Royal Canin Finland Oy

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      306
      2700
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      51
      2565
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      121
      1700
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1390
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1380
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1245
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      144
      1211
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1070
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1069
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70