Fantasia maailmako?
Löysin hänet kuin ihmeen kaupalla kaikkien ihmisten keskeltä.
Hän oli se oikea ja rakastuin häneen.
Rakastelimme, saimme lapsen ja lapsesta kasvoi maailman pelastaja.
Elimme elämämme onnellisina loppuun asti.
Tieteen maailmako?
OlentoXY seurasi feromonien tuoksua ja seurasi tuoksua joka aiheutti korkeinta hormoonintuotantoa.
Feromonien tuoksu laukaisi hormoonien erityksen ja kemiallinen reaktio aivoissa aiheutti sukupuolisen kiihottumisen.
Olento XY ja XX aloittivat suvunjatkamisprosessin hormonaalisten tasojen vaihtelun seurauksena, ja naaraan munasolu sai siittiön tumasta puuttuvan DNA ketjun.
Tästä kahden DNA:n reaktion johdosta ja suotuisissa olosuhteissa,solu alkoi jakaantua ja siitä kasvoi olento XY, sillä siittiö sisälsi sukupuolikromosomin Y.
Olennon XY kirjoituksia ja sanontoja saivat ihmiset kuulla ja tutkia. Ja hänelle myönnettiin myöhemmin nobelin rauhanpalkinto.
Olennon XY geneettiset vanhemmat olivat tarpeiltaan tyydytettyjä siihen asti, kunnes heidän elintoimintonsa olivat lakanneet ja tohtori, jolla oli todistukset opinnoistaan hyväksytysti, hyväksytyissä opistoissa ja lupa tehdä diagnooseja, oli todennut heidät kuolleeksi ja näin vahvistanut heidän kuolemansa.
Nyt pilkkua viilaamaan tieteen osalta, sillä sehän on täynnä virheitä, eikä kukaan voi ymmärtää, että ihmiset käyttävät sitä kieltä jota he parhaiten osaavat.
Tuliko molemmista tarinan ydin selville?
Ensimmäisessä tiedetään mitä tapahtui ja se on helppo kuvitella, jopa lapsi ymmärtää mitä tapahtui.
Mutta...
Toisessa puututaan ja keskitytään sanoihin ja niiden oikeinkäyttöön, tarinalla ei ole merkitystä, kunhan tieteelliset termit ovat kohdallaan, näin lukijan katse on siirretty pois itse asiasta ja hän pohtii ja väittelee pitkään siitä mitä mikäkin sana tarkoittaa.
Onko tuttua?
ei todisteita
53
189
Vastaukset
- -
Yhdestäkään jumalasta, isolla tai pienellä alkukirjaimella, ei ole olemassa minkäänlaista näyttöä. Ei vaikka kuinka rakastelisit ketä tahansa.
- kysymys12
Yhdestäkään jumalasta, isolla tai pienellä alkukirjaimella, ei ole olemassa minkäänlaista näyttöä. Ei vaikka kuinka rakastelisit ketä tahansa.
"Ei ole näyttöä lepakoista!" Huusi tutkija luolan suulta kovaan ääneen, "mutta en kyllä itse astu luolaan niitä etsimään, mieluummin odotan, että lepakko kannetaan eteeni, sillä nämä lepakon jätökset maassa eivät ole näyttöä ja minä tahdon nähdä lepakon, en sen jätöksiä".
Eräs henkilö sanoi: "entä nuo ihmiset jotka väittävät, että heitä lepakko on purrut? Näethän itsekin, että he ovat muuttuneet, niin vanhat tarinat kertovat, että he muuttuvat ketä lepakko puree"
"Ei se mitään todista, vaikka sinä puhuisit mitä puhuisit, sillä mikään näyttö ei ole täydellinen tai riittävä minun sanojani vastaan ja vaikka kantaisittekin lepakon eteeni, minä nimeäisin sen puluksi, niinkuin nimesin jätöksetkin saveksi." Vastasi tutkija " ja sitten yhä todistaisin olevani oikeassa ja sanoisin, että ei ole todisteita lepakoista.
"Mutta eikö tuo lepakko ole silloin se sama kuin pulu?" Joku kysyi.
"Ei tietenkään, pululle on omat määrityksensä ja lepakolle on vain minun määritykseni." Vastasi tutkija
Mikä se sinun määrityksesi on?
Se, että lepakko on taikauskoa ja sitä ei ole.
Entä, vaikka tämä "pulu" sitten käyttäytyisi, niin kuin lepakko, josta vanhoissa kirjoituksissa kerrotaan, etkö myönnä että lepakko silloin on sama asia kuin pulu?
"En tietenkään, tuo vasta olisi typeryyden huippu, että jotakin asiaa voidaan nimitellä kahdella eri nimellä, sehän antaisi vapauden ajatella avoimesti ilman ennakkoluuloja." Vastasi tutkija.
Ja tässä sinulle vielä miinus arvosana ja minulle itselleni plussa, sanoi tutkija ja klikkasi hiirellä plussan ja kaksi miinusta.
:)- -
Edelleenkään jumalista ei ole maku-, näkö-, tunto- tai kuulohavaintoja. Ei vaikka kirjoittelisit tarinoitasi lopun ikääsi.
- kysymys12
- kirjoitti:
Edelleenkään jumalista ei ole maku-, näkö-, tunto- tai kuulohavaintoja. Ei vaikka kirjoittelisit tarinoitasi lopun ikääsi.
Jollekin voi olla, mutta sinulle ei välttämättä ole.
Jotta tutkija voisi nähdä lepakon, on hänen mentävä luolaan.
Toki tutkija voi odottaa, mutta lepakko on yö eläin ja se lentää luolasta ulos juuri silloin, kun tutkija on silmät kiinni teltassa nukkumassa.
Hiljaa! karjaisi joku, ja painoi miinusta, uskoen sen maagiseen hiljentävään voimaan.
:) - -
kysymys12 kirjoitti:
Toki tutkija voi odottaa, mutta lepakko on yö eläin ja se lentää luolasta ulos juuri silloin, kun tutkija on silmät kiinni teltassa nukkumassa.
Hiljaa! karjaisi joku, ja painoi miinusta, uskoen sen maagiseen hiljentävään voimaan.
:)Raamatun mukaan lepakko on lintu. Jumalista muuten ei ole eikä tule olemaan minkäänlaisia havaintoja.
- readmorethanonebook
kysymys12 kirjoitti:
:)Voisitko tarkentaa missä luolassa jumalasi asuksii?
""Ei ole näyttöä lepakoista!" Huusi tutkija luolan suulta kovaan ääneen, "mutta en kyllä itse astu luolaan niitä etsimään, mieluummin odotan, että lepakko kannetaan eteeni, sillä nämä lepakon jätökset maassa eivät ole näyttöä ja minä tahdon nähdä lepakon, en sen jätöksiä". "
Surkean analogian esittäminen osoittaa vain sen, että sinulla ei ole antaa mitään todellista näyttöä vaan yrität vedota epärationaaliseen kuvitelmaan eli luomaasi karikatyyriin (olkiukko).- kysymys12
ertert kirjoitti:
""Ei ole näyttöä lepakoista!" Huusi tutkija luolan suulta kovaan ääneen, "mutta en kyllä itse astu luolaan niitä etsimään, mieluummin odotan, että lepakko kannetaan eteeni, sillä nämä lepakon jätökset maassa eivät ole näyttöä ja minä tahdon nähdä lepakon, en sen jätöksiä". "
Surkean analogian esittäminen osoittaa vain sen, että sinulla ei ole antaa mitään todellista näyttöä vaan yrität vedota epärationaaliseen kuvitelmaan eli luomaasi karikatyyriin (olkiukko).Jos tahdot tietää lepakoista, sinun tulisi tutkia lepakoita.
Jos tahdot tietää jumalasta, sinun tulisi tutkia jumalaa.
Lepakoista on kirjoitettu kirjoissa ja kerrottu mistä niitä löytää.
Jumalasta on kerrottu kirjoissa ja kerrottu miten hänet voi löytää.
Toki sinun on otettava huomioon joitain asioita, esim tapa esittää asiat vanhalla ajalla.
Mitä sanat tarkoittivat silloin ja nyt.
Sydän, se on elin ja se pumppaa verta.
Vanhalla ajalla se tarkoitti myös sisintä, sitä lähdettä josta ajatukset tulevat.
Ja vertauksia on, älä ota niitä kirjaimellisesti, tai alat kirjaimellisesti esim. vihata käärmettä. - Mutsis on
kysymys12 kirjoitti:
Jos tahdot tietää lepakoista, sinun tulisi tutkia lepakoita.
Toki sinun on otettava huomioon joitain asioita, esim tapa esittää asiat vanhalla ajalla.
Vanhalla ajalla se tarkoitti myös sisintä, sitä lähdettä josta ajatukset tulevat.
Ja vertauksia on, älä ota niitä kirjaimellisesti, tai alat kirjaimellisesti esim. vihata käärmettä.Jos tutkii tonttuja, keijuja ja seireenejä, tutkii ihmisen mytologiaa, uskomuksia ja mieltä. Sama koskee jumalia. Mitään muuta konkreettista ei ole kuin tarinat.
kysymys12 kirjoitti:
Jos tahdot tietää lepakoista, sinun tulisi tutkia lepakoita.
Ja vertauksia on, älä ota niitä kirjaimellisesti, tai alat kirjaimellisesti esim. vihata käärmettä."Jos tahdot tietää lepakoista, sinun tulisi tutkia lepakoita.
Jos tahdot tietää jumalasta, sinun tulisi tutkia jumalaa."
Surkean analogian esittäminen osoittaa vain sen, että sinulla ei ole antaa mitään todellista näyttöä vaan yrität vedota epärationaaliseen kuvitelmaan eli luomaasi karikatyyriin (olkiukko).- kysymys12
Mutsis on kirjoitti:
Jos tutkii tonttuja, keijuja ja seireenejä, tutkii ihmisen mytologiaa, uskomuksia ja mieltä. Sama koskee jumalia. Mitään muuta konkreettista ei ole kuin tarinat.
Aika ihmeellinen on ihmisen mieli.
Voiko siinä olla järki, että tarinoina on kerrottu?
Esim. jollei ole kirjoitustaitoa, niin maalataan kuvia ja kerrotaan tarinoina jotka säilyvät sukupolvelta toiselle?
Niin, jos kirjaimellisesti lukee tai tajuaa symbolien merkityksen, pääsee eri tuloksiin. - kysymys12
ertert kirjoitti:
"Jos tahdot tietää lepakoista, sinun tulisi tutkia lepakoita.
Jos tahdot tietää jumalasta, sinun tulisi tutkia jumalaa."
Surkean analogian esittäminen osoittaa vain sen, että sinulla ei ole antaa mitään todellista näyttöä vaan yrität vedota epärationaaliseen kuvitelmaan eli luomaasi karikatyyriin (olkiukko).Kerro sinä, miten toimit, jos tahdot saada selville asiasta, josta on kirjoitettu satoja kirjoja?
Ja on niin monia mielipiteitä kuin on ihmisiäkin?
Minä en tahdo kertoa, se on tällainen tai tuollainen, vaan tahdon, että jos joku tahtoo tietää, niin saa itse etsiä ja löytää itse.
En sano, se on tämä, usko se.
Tahdon, että ymmärretään, että silloin kuvailtiin vertauksin ja vieläkin kuvaillaan vertauksin.
Jos sinä etsit ja löydät, voit sen jälkeen kirjoittaa sen tieteellisin termein, jotta kaikki ymmärtäisivät. kysymys12 kirjoitti:
Kerro sinä, miten toimit, jos tahdot saada selville asiasta, josta on kirjoitettu satoja kirjoja?
Ja on niin monia mielipiteitä kuin on ihmisiäkin?
Minä en tahdo kertoa, se on tällainen tai tuollainen, vaan tahdon, että jos joku tahtoo tietää, niin saa itse etsiä ja löytää itse.
En sano, se on tämä, usko se.
Tahdon, että ymmärretään, että silloin kuvailtiin vertauksin ja vieläkin kuvaillaan vertauksin.
Jos sinä etsit ja löydät, voit sen jälkeen kirjoittaa sen tieteellisin termein, jotta kaikki ymmärtäisivät."Kerro sinä, miten toimit, jos tahdot saada selville asiasta, josta on kirjoitettu satoja kirjoja?"
Riippuu hyvin paljon siitä, mikä asia on kyseessä ja mitä haluan saada selville.
"Ja on niin monia mielipiteitä kuin on ihmisiäkin?"
Mitä väliä niillä mielipiteillä on?- kirjoitti:
"Edelleenkään jumalista ei ole maku-, näkö-, tunto- tai kuulohavaintoja. Ei vaikka kirjoittelisit tarinoitasi lopun ikääsi."
Jumala ei kuulu materiaaliseen maailmaan ja siksi Häntä ei voida todeta fyysisillä aisteilla.
On kuitenkin olemassa hengelliset aistit, joilla voidaan kokea Jumalan läsnäolo, mutta nämä aistit ovat pimennetyt ateisteilta heidän omasta tahdostaa.ertert kirjoitti:
Surkean analogian esittäminen osoittaa vain sen, että sinulla ei ole antaa mitään todellista näyttöä vaan yrität vedota epärationaaliseen kuvitelmaan eli luomaasi karikatyyriin (olkiukko)."Surkean analogian esittäminen osoittaa vain sen, että sinulla ei ole antaa mitään todellista näyttöä vaan yrität vedota epärationaaliseen kuvitelmaan eli luomaasi karikatyyriin (olkiukko)."
Ateisti on kuin ihminen, joka on pimeässä huoneessa, jossa ei ole mitään valoa. Kun häntä kehoitetaan tulemaan ulos päivänvaloon, hän alkaa vaatimaan tieteellisiä todisteita, että valo on olemassa. Ja kun kukaan ei pysty valon olemassaoloa todistamaan hänelle, hän jää loppuiäkseen pimeään huoneeseen odottelemaan tieteellisiä todisteita!Jaakob kirjoitti:
"Edelleenkään jumalista ei ole maku-, näkö-, tunto- tai kuulohavaintoja. Ei vaikka kirjoittelisit tarinoitasi lopun ikääsi."
Jumala ei kuulu materiaaliseen maailmaan ja siksi Häntä ei voida todeta fyysisillä aisteilla.
On kuitenkin olemassa hengelliset aistit, joilla voidaan kokea Jumalan läsnäolo, mutta nämä aistit ovat pimennetyt ateisteilta heidän omasta tahdostaa."Jumala ei kuulu materiaaliseen maailmaan ja siksi Häntä ei voida todeta fyysisillä aisteilla."
Sitten Raamatussa valehdellaan.
"On kuitenkin olemassa hengelliset aistit, joilla voidaan kokea Jumalan läsnäolo, mutta nämä aistit ovat pimennetyt ateisteilta heidän omasta tahdostaa. "
Ne hengelliset aistit ovat harhoja.Jaakob kirjoitti:
"Surkean analogian esittäminen osoittaa vain sen, että sinulla ei ole antaa mitään todellista näyttöä vaan yrität vedota epärationaaliseen kuvitelmaan eli luomaasi karikatyyriin (olkiukko)."
Ateisti on kuin ihminen, joka on pimeässä huoneessa, jossa ei ole mitään valoa. Kun häntä kehoitetaan tulemaan ulos päivänvaloon, hän alkaa vaatimaan tieteellisiä todisteita, että valo on olemassa. Ja kun kukaan ei pysty valon olemassaoloa todistamaan hänelle, hän jää loppuiäkseen pimeään huoneeseen odottelemaan tieteellisiä todisteita!Surkean analogian esittäminen osoittaa vain sen, että sinulla ei ole antaa mitään todellista näyttöä vaan yrität vedota epärationaaliseen kuvitelmaan eli luomaasi karikatyyriin (olkiukko).
Ihan hyvä kertomus.
Mutta mitä tarkoitat-
"Tuliko molemmista tarinan ydin selville?"
Kun varsinaista argumentin ydintä foormun kaltaiselle - Kysymys - Vastaus, asetelmaan perustuvalle järjestelmälle ei ole.
Eli pointti koko hommassa on?- kysymys12
Ensimmäinen fantasiamaailmankatsomukseen perustuva tarina.
Siinä tuli selville se mitä tapahtui.
Toisessa tarinassa, katsottiin syvemmin tieteen näkökulmasta mitä siinä tarinassa tapahtui ja miksi mitäkin seurasi, mikä johti mihinkin jne.
Mutta se mitä tarinassa oikeasti tapahtuu, se missä kaikki merkitys on mitä halusin kertoa, selviää parhaiten ensimmäisestä versiosta.
Pointti koko hommaan miksi kirjoitin nämä, on se, että asiat voi esittää monesta eri näkökulmasta.
Jos katsoo vain toisesta, voi jotain jäädä huomaamatta.
Mitä laajempi näkökulma, sitä enemmän näkee.
Mitä tarkemmin katsoo, sitä selvemmin näkee, mutta vain sen pisteen johon katsoo, muu tausta häviää.
Minä kirjoittelen tavallani ja kuka katsoo samalla tavalla kuin minä, näkee saman kuin minä. kysymys12 kirjoitti:
Ensimmäinen fantasiamaailmankatsomukseen perustuva tarina.
Siinä tuli selville se mitä tapahtui.
Toisessa tarinassa, katsottiin syvemmin tieteen näkökulmasta mitä siinä tarinassa tapahtui ja miksi mitäkin seurasi, mikä johti mihinkin jne.
Mutta se mitä tarinassa oikeasti tapahtuu, se missä kaikki merkitys on mitä halusin kertoa, selviää parhaiten ensimmäisestä versiosta.
Pointti koko hommaan miksi kirjoitin nämä, on se, että asiat voi esittää monesta eri näkökulmasta.
Jos katsoo vain toisesta, voi jotain jäädä huomaamatta.
Mitä laajempi näkökulma, sitä enemmän näkee.
Mitä tarkemmin katsoo, sitä selvemmin näkee, mutta vain sen pisteen johon katsoo, muu tausta häviää.
Minä kirjoittelen tavallani ja kuka katsoo samalla tavalla kuin minä, näkee saman kuin minä."Mutta se mitä tarinassa oikeasti tapahtuu, se missä kaikki merkitys on mitä halusin kertoa, selviää parhaiten ensimmäisestä versiosta."
Merkitys riippuu täysin siitä, miltä kannalta asiaa tutkii. Sinulla on selvästi romanttiset kuvitelmat siitä, miten maailma toimii, mutta jos kaikki olisivat kaltaisiasi, tämä yhteiskunta ei yksinkertaisesti toimisi vaan luhistuisi. Silloin elämä onnellisena totista kamppailua joka päivä.- kysymys12
ertert kirjoitti:
"Mutta se mitä tarinassa oikeasti tapahtuu, se missä kaikki merkitys on mitä halusin kertoa, selviää parhaiten ensimmäisestä versiosta."
Merkitys riippuu täysin siitä, miltä kannalta asiaa tutkii. Sinulla on selvästi romanttiset kuvitelmat siitä, miten maailma toimii, mutta jos kaikki olisivat kaltaisiasi, tämä yhteiskunta ei yksinkertaisesti toimisi vaan luhistuisi. Silloin elämä onnellisena totista kamppailua joka päivä.Olet oikeassa, että tämänkaltainen yhteiskunta luhistuisi.
Mutta olisiko elämä onnellisena totista kamppailua?
Ei, en usko.
En minä ainakaan tiedettä kumoaisi. kysymys12 kirjoitti:
Olet oikeassa, että tämänkaltainen yhteiskunta luhistuisi.
Mutta olisiko elämä onnellisena totista kamppailua?
Ei, en usko.
En minä ainakaan tiedettä kumoaisi."Mutta olisiko elämä onnellisena totista kamppailua?"
Aika vaikeaa se olisi, jos suurin osa ajastasi menisi täysin välttämättömien perustarpeiden tyydyttämiseen.
- rmtob ei kirj.
Pinnallinen todellisuus:
Löysin hänet kuin ihmeen kaupalla kaikkien ihmisten keskeltä.
Hän oli se oikea ja rakastuin häneen.
Rakastelimme, saimme lapsen ja lapsesta kasvoi maailman pelastaja.
Elimme elämämme onnellisina loppuun asti.
Tieteellinen todellisuus:
Miksi? Miten?
Se että tutkitaan miksi joku ihastuu ja miten suvunjatkuminen hoituu Homo sapienseilta, ei mielestäni ole huono juttu. Pitäisikö mielestäsi jokaiseen miksi ja miten kysymykseen vastata 'jumalat' ja jättää tutkimatta?- kysymys12
Ei tietenkään tarvitse vastata, että jumala se oli.
Mutta ei tarvitse vastata myöskään, että ei ainakaan jumala.
Kun tutkii, niin tutkii kunnolla ja avoimesti.
Jumalallista kun tutkitaan, niin tutkitaan sitten kunnolla.
Lähdetään siitä, että onko vai ei.
Ei siitä, että ei ole tai on.
Älkää sanoko, että ei ole, jollette tiedä että ei ole, tai että on, jollette tiedä että on.
Olkaa rehellisiä jos tahdotte tietää mikä totta on. - -
kysymys12 kirjoitti:
Älkää sanoko, että ei ole, jollette tiedä että ei ole, tai että on, jollette tiedä että on.
Olkaa rehellisiä jos tahdotte tietää mikä totta on."Olkaa rehellisiä jos tahdotte tietää mikä totta on."
Onko tuo käsitettävä niin, että sinä tiedät mikä on totta? - readmorethanonebook
kysymys12 kirjoitti:
Olkaa rehellisiä jos tahdotte tietää mikä totta on.Minulla ole mitään syytä olettaa jumalia olevan. Samoin kuin minulla ei ole mitään syytä olettaa, että mörköjä on.
Niin kauan kuin väitteelle 'jumalia on' ei löydy mitään pitävää tukea, en kykene jumaliin uskomaankaan. Teistiset jumalat, kuten Raamatun jumala, ovat jo niin epätodennäköisiä, että voin hyvillä mielin sanoa ettei niitä ole. Samoin kuin voin hyvillä mielin sanoa, ettei sänkyni alla ole mörköjä.
Tiede ei voi ottaa huomioon asioita, joita ei voi havaita tieteellisin menetelmin. Jumalallista vaikutusta ei ole havaittu, joten jumalia ei oteta huomioon tieteen teossa täysin loogisista syistä. - kysymys12
- kirjoitti:
"Olkaa rehellisiä jos tahdotte tietää mikä totta on."
Onko tuo käsitettävä niin, että sinä tiedät mikä on totta?Kyllä, tiedän mikä on totta.
Jos kuvailen sitä, sanon Absoluuttinen Totuus.
Se on mitä se on, eikä mitään muuta.
Sanoin puen sen ja peitän sen sanoihin.
Ette tiedä ellette löydä ja näe sitä itse. - -
kysymys12 kirjoitti:
Kyllä, tiedän mikä on totta.
Jos kuvailen sitä, sanon Absoluuttinen Totuus.
Se on mitä se on, eikä mitään muuta.
Sanoin puen sen ja peitän sen sanoihin.
Ette tiedä ellette löydä ja näe sitä itse.Olitkin ihan normihihhuli. Next.
- kysymys12
- kirjoitti:
Olitkin ihan normihihhuli. Next.
Sinäkin olit ihan normi antinormihihhuli.
Vastaisitko tähän:
Oletko koskaan nähnyt absoluuttisen totuuden sellaisenaan vai ainoastaan kuullut sen sanana sanottavan tai nähnyt kirjaimin kirjoitettuna? - -
kysymys12 kirjoitti:
Sinäkin olit ihan normi antinormihihhuli.
Vastaisitko tähän:
Oletko koskaan nähnyt absoluuttisen totuuden sellaisenaan vai ainoastaan kuullut sen sanana sanottavan tai nähnyt kirjaimin kirjoitettuna?En ole väittänyt tietäväni ainoastakaan totuudesta yhtään mitään. Se nyt vain sattuu olemaan niin, ettet todellakaan ole tällä palstalla, tai millään muullakaan, ensimmäinen jolla on "totuus". Teitä on 13 tusinassa ja yksikään ei ole samaa mieltä mistään toisen "totuuden" omaajan ja hänen "totuutensa" kanssa.
kysymys12 kirjoitti:
Olkaa rehellisiä jos tahdotte tietää mikä totta on."Älkää sanoko, että ei ole, jollette tiedä että ei ole, tai että on, jollette tiedä että on.
Olkaa rehellisiä jos tahdotte tietää mikä totta on. "
Onko me sitten oltu epärehellisiä? Onko tiede epärehellistä?- kysymys12
- kirjoitti:
En ole väittänyt tietäväni ainoastakaan totuudesta yhtään mitään. Se nyt vain sattuu olemaan niin, ettet todellakaan ole tällä palstalla, tai millään muullakaan, ensimmäinen jolla on "totuus". Teitä on 13 tusinassa ja yksikään ei ole samaa mieltä mistään toisen "totuuden" omaajan ja hänen "totuutensa" kanssa.
Totuus on kuin ihminen joka pukee vaatteet päällensä.
Totuus on tuo ihminen ja ihminen on tuo vaate totuuden päällä.
On monia tapoja kertoa totuudesta, mutta ellemme ymmärrä kertojaa ja kuulemme vain sanat, ei siitä ole hyötyä.
Mutta kun tulemme kertojan kaltaiseksi, me voimme ymmärtää mistä hän puhui.
Siksi kun oppilas on täysin ymmärtänyt opettajansa opetukset, hänestä on tullut opettaja. - kysymys12
ertert kirjoitti:
"Älkää sanoko, että ei ole, jollette tiedä että ei ole, tai että on, jollette tiedä että on.
Onko me sitten oltu epärehellisiä? Onko tiede epärehellistä?En tiedä oletteko olleet.
En sano, että tiede ei olisi rehellistä, mutta kaikkea sillä ei voi aina selittää.
Ehkä kuitenkin myöhemmin tulevaisuudessa sillä voidaan selittää enemmän ja jonain päivänä tarpeeksi, kuka tietää. - +´0+
kysymys12 kirjoitti:
Totuus on kuin ihminen joka pukee vaatteet päällensä.
Totuus on tuo ihminen ja ihminen on tuo vaate totuuden päällä.
On monia tapoja kertoa totuudesta, mutta ellemme ymmärrä kertojaa ja kuulemme vain sanat, ei siitä ole hyötyä.
Mutta kun tulemme kertojan kaltaiseksi, me voimme ymmärtää mistä hän puhui.
Siksi kun oppilas on täysin ymmärtänyt opettajansa opetukset, hänestä on tullut opettaja.''Siksi kun oppilas on täysin ymmärtänyt opettajansa opetukset, hänestä on tullut opettaja.''
Kun oppilas ei ymmärrä opettajaansa ollenkaan, opettaja on huono. kysymys12 kirjoitti:
En tiedä oletteko olleet.
En sano, että tiede ei olisi rehellistä, mutta kaikkea sillä ei voi aina selittää.
Ehkä kuitenkin myöhemmin tulevaisuudessa sillä voidaan selittää enemmän ja jonain päivänä tarpeeksi, kuka tietää."En tiedä oletteko olleet. "
Miksi sinä sitten jaksat siitä jatkuvasti mainita? Näyttää siltä, että sinä yrität jatkuvasti vihjailla jotain.- kysymys12
+´0+ kirjoitti:
''Siksi kun oppilas on täysin ymmärtänyt opettajansa opetukset, hänestä on tullut opettaja.''
Kun oppilas ei ymmärrä opettajaansa ollenkaan, opettaja on huono.Hyvä oppilas kuuntelee tarkkaavaisena kun opettaja puhuu ja opettaa.
Ja hän oppii, ei hän heti tajua koko opetuksen kokonaisuutta, mutta jonain päivänä ehkä.
Se, että oppilas ei ymmärrä opettajaansa, ei tarkoita välttämättä, että opettaja on huono.
Joskus opettaja voi olla jopa liian hyvä.
Ei lasta pistetä heti 9 luokalle, vaan 1 luokalle.
Ensin opetellaan kirjaimet ja sen jälkeen voidaan vasta lukea.
Monet ihmiset etsivät vastauksia yksin hiljaisuudessa monia päiviä, vuosia.
Jostain ne vastaukset löytyvät ja sitten ne kerrotaan eteenpäin, mutta kuka ymmärtää? - kysymys12
ertert kirjoitti:
"En tiedä oletteko olleet. "
Miksi sinä sitten jaksat siitä jatkuvasti mainita? Näyttää siltä, että sinä yrität jatkuvasti vihjailla jotain.Miksi sinä sitten jaksat siitä jatkuvasti mainita?
Minä en tiedä oletteko rehellisiä, ettekä te tiedä olenko minä rehellinen.
joten "en tiedä oletteko olleet" oli vastaus kysymykseen: Onko me sitten oltu epärehellisiä?
"Näyttää siltä, että sinä yrität jatkuvasti vihjailla jotain."
Kyllä, pitää paikkansa, että vihjailen jotain, mutta en vihjaile, että olisitte epärehellisiä.
"Älkää sanoko, että ei ole, jollette tiedä että ei ole, tai että on, jollette tiedä että on.
En tarkoita tällä, että joku olisi epärehellinen, vaan se on yleistetty ohje.
Rehellinen itselle ja muille.
Jos joku oivaltaa itse, niin hän oivaltaa itse.
Minun oivallukseni ei ole teidän oivallus, voin vain vihjailla ja kysyä ja vastailla.
Ohjata kohti tuntematonta, kertomatta mitä löydät, jotta voit sen löydön itse kokea ja sitten selitellä mitä se on. kysymys12 kirjoitti:
Miksi sinä sitten jaksat siitä jatkuvasti mainita?
Minä en tiedä oletteko rehellisiä, ettekä te tiedä olenko minä rehellinen.
joten "en tiedä oletteko olleet" oli vastaus kysymykseen: Onko me sitten oltu epärehellisiä?
"Näyttää siltä, että sinä yrität jatkuvasti vihjailla jotain."
Kyllä, pitää paikkansa, että vihjailen jotain, mutta en vihjaile, että olisitte epärehellisiä.
En tarkoita tällä, että joku olisi epärehellinen, vaan se on yleistetty ohje.
Rehellinen itselle ja muille.
Jos joku oivaltaa itse, niin hän oivaltaa itse.
Minun oivallukseni ei ole teidän oivallus, voin vain vihjailla ja kysyä ja vastailla.
Ohjata kohti tuntematonta, kertomatta mitä löydät, jotta voit sen löydön itse kokea ja sitten selitellä mitä se on."En tarkoita tällä, että joku olisi epärehellinen, vaan se on yleistetty ohje.
Rehellinen itselle ja muille."
Mutta miksi sitä pitää toistella? Tuohan on ihan itsestään selvää.
"Ohjata kohti tuntematonta, kertomatta mitä löydät, jotta voit sen löydön itse kokea ja sitten selitellä mitä se on. "
Luuletko sinä todella, että sinulla on jotain annettavaa, joka kannattaisi löytää tai ei ole pelkkää harhaa?- kysymys12
ertert kirjoitti:
"En tarkoita tällä, että joku olisi epärehellinen, vaan se on yleistetty ohje.
Rehellinen itselle ja muille."
Mutta miksi sitä pitää toistella? Tuohan on ihan itsestään selvää.
"Ohjata kohti tuntematonta, kertomatta mitä löydät, jotta voit sen löydön itse kokea ja sitten selitellä mitä se on. "
Luuletko sinä todella, että sinulla on jotain annettavaa, joka kannattaisi löytää tai ei ole pelkkää harhaa?Luuletko sinä todella, että sinulla on jotain annettavaa, joka kannattaisi löytää tai ei ole pelkkää harhaa?
En luule ja se, että kannattaako se löytää, vastaus olisi vain minun mielipiteeni. - +´0+
kysymys12 kirjoitti:
Hyvä oppilas kuuntelee tarkkaavaisena kun opettaja puhuu ja opettaa.
Ja hän oppii, ei hän heti tajua koko opetuksen kokonaisuutta, mutta jonain päivänä ehkä.
Se, että oppilas ei ymmärrä opettajaansa, ei tarkoita välttämättä, että opettaja on huono.
Joskus opettaja voi olla jopa liian hyvä.
Ei lasta pistetä heti 9 luokalle, vaan 1 luokalle.
Ensin opetellaan kirjaimet ja sen jälkeen voidaan vasta lukea.
Monet ihmiset etsivät vastauksia yksin hiljaisuudessa monia päiviä, vuosia.
Jostain ne vastaukset löytyvät ja sitten ne kerrotaan eteenpäin, mutta kuka ymmärtää?''Hyvä oppilas kuuntelee tarkkaavaisena kun opettaja puhuu ja opettaa.''
Hyvä opettaja opettaa niin, että tietämättöminkin oppilas ymmärtää. Jos ei ensiyrittämällä onnistu, opettaja yrittää uudestaan, uudesta näkökulmasta, ja jatkaa kunnes oppi menee perille. Sinä sanot tietäväsi jotain, ja käsket muita ottamaan selvää siitä mitä sinä tiedät, olet vain unohtanut kertoa mitä se on. - -
kysymys12 kirjoitti:
Luuletko sinä todella, että sinulla on jotain annettavaa, joka kannattaisi löytää tai ei ole pelkkää harhaa?
En luule ja se, että kannattaako se löytää, vastaus olisi vain minun mielipiteeni."En luule ja se, että kannattaako se löytää, vastaus olisi vain minun mielipiteeni."
Vs.
"Kyllä, tiedän mikä on totta."
Totuus on siis sinun mielipiteesi? - kysymys12
- kirjoitti:
"En luule ja se, että kannattaako se löytää, vastaus olisi vain minun mielipiteeni."
Vs.
"Kyllä, tiedän mikä on totta."
Totuus on siis sinun mielipiteesi?Totuus ei ole mielipiteeni.
Kannattavuus olisi mielipiteeni.
Jokaisella voi olla mielipiteitä totuudesta, mutta totuus sellaisenaan kun se on, pitää itse kokea, kukaan ei voi sitä nähdä vain sillä, jos siitä kerrotaan.
Esim. jos ajattelet tunteista vaikka sitä mitä kutsutaan rakkaudeksi.
Kuvaile sitä sanoin, ja kuvailet sitä silloin niinkuin itse parhaaksi näet, toinen kuvailee erilailla.
Se joka ei ole rakkautta tuntenut, kiinnittää huomionsa sinun kuvailuusi esim. "perhosia vatsassa".
Toki kaikki ei esitä sitä samalla tavalla ja etsimällä tätä tunnetta, et varmasti tiedä mitä on tarkoitettu.
Samoin jos sinulle kerrotaan feromoneista ja hormooneista, ei se kerro sinulle mitään, ne ovat vain sanoja.
Vasta kun olet kokenut tuon tunteen se kaikki avautuu sinulle.
Samoin kun löydät totuuden, kaikki kuvaukset avautuvat.
Lopulta sitten huomaa ja ymmärtää, miksi tulee antaa kaikkien itse etsiä ja itse tuntea. - -
kysymys12 kirjoitti:
Totuus ei ole mielipiteeni.
Kannattavuus olisi mielipiteeni.
Jokaisella voi olla mielipiteitä totuudesta, mutta totuus sellaisenaan kun se on, pitää itse kokea, kukaan ei voi sitä nähdä vain sillä, jos siitä kerrotaan.
Esim. jos ajattelet tunteista vaikka sitä mitä kutsutaan rakkaudeksi.
Kuvaile sitä sanoin, ja kuvailet sitä silloin niinkuin itse parhaaksi näet, toinen kuvailee erilailla.
Se joka ei ole rakkautta tuntenut, kiinnittää huomionsa sinun kuvailuusi esim. "perhosia vatsassa".
Toki kaikki ei esitä sitä samalla tavalla ja etsimällä tätä tunnetta, et varmasti tiedä mitä on tarkoitettu.
Samoin jos sinulle kerrotaan feromoneista ja hormooneista, ei se kerro sinulle mitään, ne ovat vain sanoja.
Vasta kun olet kokenut tuon tunteen se kaikki avautuu sinulle.
Samoin kun löydät totuuden, kaikki kuvaukset avautuvat.
Lopulta sitten huomaa ja ymmärtää, miksi tulee antaa kaikkien itse etsiä ja itse tuntea.Opettaja-asennetta. Kaiken tuon ympäripyörteilyn ja ohuen yläpilven seasta on melko mahdotonta tonkia esiin mitään relevanttia. Sinulla on totuus on oikeastaan ainoa mitä sanot. Ei mitään uutta tällä(kään) palstalla.
Et tykkää tieteistä, logiikasta, selkeydestä ja väität että ne poissulkevat tunteet. Menikö oikein? Toisinajattelijat ovat robotteja? - kysymys12
- kirjoitti:
Opettaja-asennetta. Kaiken tuon ympäripyörteilyn ja ohuen yläpilven seasta on melko mahdotonta tonkia esiin mitään relevanttia. Sinulla on totuus on oikeastaan ainoa mitä sanot. Ei mitään uutta tällä(kään) palstalla.
Et tykkää tieteistä, logiikasta, selkeydestä ja väität että ne poissulkevat tunteet. Menikö oikein? Toisinajattelijat ovat robotteja?Toisinajattelijat ovat robotteja?
Robotti on enemmän tai vähemmän ohjelmoitu jonkun muun toimesta.
Robotti voi sanoa: olen Hal9000, tietämättä mitä se tarkoittaa.
Robotti toistelee ohjelmoinnin mukaan.
Robotti voi suorittaa ennalta ohjelmoituja asioita.
Robotti toki voi suorittaa erilaisia satunaisia asioita, jos satunnais arpomista on siihen ohjelmoitu.
Jani tahtoi tietää kuka hän on.
Jani sanoi: olen Jani
hetkinen... sehän on vain nimeni.
Jani sanoi: Olen ihminen
hetkinen... sehän on nimi tälle olennolle.
Ihminen sanoi: olen erilaisia elimiä jotka muodostavat tämän ruumiin.
Hmmmm.... olen noiden elimien summa, kokonaisuus.
noilla elimillä on tehtävänsä pitää ruumis kokonaisuutena elossa.
Noilla, enkö olekaan ne?? nehän ovat osa minua? olen silloin ne, vai mikä olen? miksi tarkailen kuin ulkopuolelta, olenko ulkona vai sisällä?
Ahaa, se oli vain harhaa vaikkakin aika todellista, vai oliko?
Kukaan muu ei näe sitä ja siten miten minä näen.
kummallista, minä kuulen mieleni ajatukset kuin puheena.
näen kuvina vaikka en näe silmillä.
ja juuri nämä ajatukset ovat se joka ohjaa tätä ruumista.
Hmmmmm.... mutta enhän minä ole nämä ajatukseni.
eivät ne ruumistani ohjaa.
Kuka minä siis olen, kuka käskee....
en kyllä ole tämän kirjoittaja, mutta luen sitä.
hmmm.... jos olen samanlainen kuin muut, voin lukea mitä he ovat kirjoittaneet ja sitten tiedän kuka olen.
Ei, tahdon itse saada selville kuka olen, mitä nuo toiset juuri minusta tietäisivät?
Hmmm, ainakin ne tietävät, etten minä tiedä. Vai tietävätkö?
Ja keneen Jani turvautui?
Itseensä, ja hän päätti itse tutkia itseänsä, mutta mistä hän aloittaisi?
Pitäisi varmaan aloittaa tyhjältä pöydältä.
Tämän kirjoittaja johtaa minua, joten en ole itsenäinen jos seuraan tätä kirjoitusta.
Olisiko siinä kuitenkin vinkki tai jotain apua minulle?
Hmmm.... otanko vastaan vai torjunko?
Kiellänkö vaikken tutki onko se totta..........
Mitä jos kiellän tutkimatta tai hyväksyn tutkimatta.
Voi ei, mistä enää tiedän miten toimin.
Olin varma jo kaikesta ja nyt mieleni teki minulle tepposet.
Onko minun nyt pakko tutkia asia?
Ei en tutki, pysyn siinä mitä minulla jo oli.
Hmmmm.... enhän minä ole tämä kirjoittaja, minä luen.
Miksi kirjoittaja kirjoitti juuri tämän ja juuri näin?
- Ruutu13v
Jumala on taivaassa ja sydämessä.
- Ruutu13v
Ja Kamelinperseessä myös Jumala on. Severran Ukko on saamaton.
>>> Onko tuttua?
"Tuliko molemmista tarinan ydin selville?
Ensimmäisessä tiedetään mitä tapahtui ja se on helppo kuvitella, jopa lapsi ymmärtää mitä tapahtui.
Mutta...
Toisessa puututaan ja keskitytään sanoihin ja niiden oikeinkäyttöön, tarinalla ei ole merkitystä, kunhan tieteelliset termit ovat kohdallaan, näin lukijan katse on siirretty pois itse asiasta ja hän pohtii ja väittelee pitkään siitä mitä mikäkin sana tarkoittaa.
Onko tuttua? "
Jep, tuli selville eli sinä esittelet omaa ajatteluasi. Sinä olet yrittänyt eron tunteellisen ja "kylmiä" faktoja sisältävän kertomuksen välille. Mutta oleellista tässä on se, että kenenkään ei tarvitse ajatella yhtä kaksijakoisesti kuin sinä näytät tekevän. Ei faktojen tunteminen ainakaan minulta tippaakaan poista noiden asioiden arvoa ja tuntemuksiani niitä kohtaan.
Jos kuitenkin halutaan, että tietomme pitävät paikkansa ja meillä on käyttökelpoista tietoa, on pyrittävä estämään mutun vaikutus siihen tietoon, jotta tekisi hyvin toimivaa työkalua toimintakelvottomaksi vääntelemällä sitä omien halujemme mukaan. Se, mitä me sillä työkalulla olemme rakentaneet ja mihin me sitä tulosta käytämme onkin sitten sellaisen ajattelun alaisena, jota sinä ensimmäisessä kohdassasi sivuat, mutta silti emme saa unohtaa järkeämme fanaattisen tunteilun varjolla.Haetaanko tässä nyt sitä että kaunokirjallisuus ja tieteellinen kirjallisuus ovat kaksi eri kategoriaa niin olet toki oikeassa eikä kukaan sitä varmaan yritä kiistääkään. On viihteellinen kirjallisuus ja sitten on ammattikirjallisuus, kaksi täysin erilaista kirjallisuuden saraa. Mitä sitten? Tieteessä pyritään syystä täsmällisyyteen, kun taas viihteellisessä kirjallisuudessa keskitytään sen aikaansaamaan vaikutelmaan. En nyt oikein ymmärrä mikä tässä oli se pointti.
- heh heh
Tänään tulee tosi hyvä ohjelma "evoluutiosta" TV7:llä klo 20:00-20:30.
- keejeek
kysymällä ei eksyy ja eksyvällä ei kysyy
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262183Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631057