Hei,
Palaan Norjasta asuttuani täällä reilut puoli vuotta työttömänä työnhakijana kesäkuun alussa, ennen tänne muuttoa ilmoittauduin Suomessa työttömäksi työnhakijaksi ja toimitin viimeisen palkkakuittini Kelaan. Nyt tuo palkkakuitti on itseltäni kadonnut toiseen maahan muuton yhteydessä, ja pitäisi taas kesäkuussa ilmoittautua työmarkkinatuen piiriin, onko Kelalla mahdollisesti toimittamani kopio tallessa? Ja jos on voinko hakea netin kautta työmarkkinatukea, vai pitääkö minun käydä Kelassa selvittämässä että viimeisin palkkatodistukseni on jo teillä jos on?
Muutto takaisin Suomeen, työttömyysturva?
2
124
Vastaukset
- kela
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi!
Ilmoittaudu heti Suomeen palattuasi TE-toimistoon. Ilmoita paluustasi myös Kelaan täyttämällä Y77-lomakkeen esimerkiksi sähöisen asiointipalvelun kautta:
www.kela.fi/asiointi
Voit täyttää työttömyysetuushakemuksen sähköisesti. Hakemuksessa voit tarvittaessa kertoa lisätietoja liitteistä. Mainitsemasi palkkakuitin tiedot on huomioitu jo edellisessä päätöksessä eikä kyseistä palkkakuittia enää tässä vaiheessa tarvita. Kaikki aiemmin Kelaan toimittamasi dokumentit ovat kuitenkin tallessa ja tarvittaessa Kelan käytettävissä.
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta - tyokkari
Hei,
kiitos kysymyksestäsi.
Ilmoittaudu työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto) työnhakijaksi heti palattuasi Suomeen. Jos työnhakusi on ollut matkan aikana voimassa, ota siitä huolimatta yhteyttä TE-toimistoon. Lisätietoja työnhakijaksi ilmoittautumisesta
http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/index.jsp
terveisin Teppo työkkäristä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559