Hei!
Minulla on probleema, jonka kanssa olen painiskellut jo jonkin aikaa muttei ratkaisua tunnu löytyvän. Viisaammat neuvokaa. Suuri kiiitos!
Eli minulla on neljä solua (esim. B1:E1, B2:E2.. sadalla rivillä). Neljässä solussa lukee yhdessä satunnaisesti teksti "Taso1", "taso2", "taso3" tai "taso4" ja muut kolme solua ovat tyhjiä. Jollain rivillä teksti on solussa C1, toisella rivillä solussa D2 tms.
Kuinka saan haettua A1 -soluun sen solun tekstin, jossa tuo "taso" -sana on? Tarkoitus on luoda jokaiselle riville oma haku, jonka avulla haetaan juuri sillä rivillä esiintyvä "taso" -teksti.
Tietojenhaku toiseen soluun
6
226
Vastaukset
ei päätä eikä häntää selityksessä...
- entto
Voi ei, yritin parhaani, mutta ilmeisesti selitin vain niin että itse ymmärsin. Uusi yritys. Oisiko yksinkertainen selitys luettavampi?
Minun tarvitsee siis hakea soluun A1 soluissa B1-E1 esiintyvä teksti. Tekstiä on vain yhdessä B1-E1 soluista. Kuinka saan tekstin A1 soluun niin, että teksti päivittyy muutoksia tehdessä? taulukon moduuliin...
Option Explicit
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
Dim solu As Variant
On Error Resume Next
Application.EnableEvents = False
solu = target
If Not Intersect(target, Range("B1:E1")) Is Nothing Then
Range("B1:E1") = ""
Range("A1") = solu
target = solu
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub
Keep EXCELing
Keep ARCHAing
@Kunde- entto
Suurkiitos nopeasta vastauksesta, pitää testailla tuon toimivuutta. Tämä on ilmeisesti makro (jotka ei tietenkään tällä työkoneella toimi). Onko samaa asiaa mahdollista tehdä perusfunktioilla?
- herra nro 31
kunde kirjoitti:
EI
Onnistuuko tuo yksinkertaisesti ketjuttamalla, jos teksti on vain yhdessä solussa ja muut ovat siis aivan tyhjiä? Ei siis sisällä numerodataa.
A1=B1&C1&D1&E1 ja kopioi kaava 99 muuhun soluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1643583Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.532040Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281098
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381034- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872