Koska tämä aihe on vähän hukkunut muihin viestiketjuihin, nostan tämän tähän erikseen keskusteltavaksi.
Uudessa testamentissa 'herra' on kreikaksi 'kyrios'. Samoin Vanhan testamentin kreikkalaisessa Septuagintassa 'kyrios' on käännettynä 'herra'. Alkujaan heprealaisessa VT:ssa noissa kohdissa 'herra' on 'JHWH', mikä on Jumalan erisnimi. Tässä pari esimerkkiä, kuinka nämä sanat esiintyvät UT:ssa ja vastaavassa kohdassa VT:ssä:
--
Mark. 12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra (kyrios), meidän Jumalamme (theos), Herra (kyrios) on yksi ainoa;
5. Moos. 6:4 Kuule, Israel! Herra (Yĕhovah/kyrios), meidän Jumalamme ('elohiym/theos), Herra (Yĕhovah/kyrios) on yksi.
--
Room 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran (kyrios) nimeä, pelastuu".
Joel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Yĕhovah/kyrios) nimeä, pelastuu.
--
Tästä nähdään, että Herra (kyrios/YHWH) Jumala on yksi. Herran (kyrios/YHWH) nimi pelastaa. Sama näkyy tässä:
Room 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi (kyrios) ja uskot sydämessäsi, että Jumala (theos) on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
That if thou shalt confess with thy mouth the Lord (kyrios) Jesus, and shalt believe in thine heart that God hath raised him from the dead, thou shalt be saved.
Koska kyrios on YHWH, voidaan kääntää
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen YHWH:ksi (Jumalan erisnimi) (tai YHWH Jeesuksen) ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut"
Apt 4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman. (Jeesus Kristus)
Jeesus/Jeshua tarkoittaa JHWH pelastaa.
Jesaja ennustaa Jeesuksen tulosta
Jes 40:3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle (kyrios/JHWH) tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme (elohim/theos).
Kyrios/JHWH
58
242
Vastaukset
- l.salmela
Hebrealainen uskontunnustus kuuluu:
"Sema Isroel, adonai elohenu, adonai ekhod".
Kuule Israel, Herra meidän Jumalamme, Herra on yksi.
Aikanaan muuan Rooman keisareista laati lain, jonka mukaan jokaisen tuli Rooman maailmanvallan alueella huutaa KYRIOS KEASAR, eli keisari on herra. Nyt kun kristityt eivät tunnustaneet herrakseen muuta kuin Kristuksen, he huusivat KYRIOS KRISTUS. Tämän johdosta heitä raahattiin julkisesti mestattavaksi ja tuhansien edessä kristityt huusivat mestauslavalla KYRIOS KRISTUS ja painoivat itse päänsä mestauspölkylle ja antoivat lyödän pään pois. Nyt kun kansa näki heidän rohkeutensa, monet tahtoivat löytää saman rohkeuden ja niinpä yhtä marttyyria kohti tuli kymmeniä uusia kristittyjä ja marttyyrien veren kautta kristinusko levisi kaikkein voimakkaimmin kansan keskuuteen. - Å
Tätäkö tarkoitat Worried. Kirjoitan sen Suomen kielellä.
Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Jehovaksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet herättänyt, niin sinä pelastut.?- Uskon Herraan JHWH
Juuri sitä nimmari worried viestittää. Jeesus on JHWH, JEHOVA. VT:n kirjoituksissa ilmoitettu pelastaja, Jumala.
- Å
Uskon Herraan JHWH kirjoitti:
Juuri sitä nimmari worried viestittää. Jeesus on JHWH, JEHOVA. VT:n kirjoituksissa ilmoitettu pelastaja, Jumala.
Jeesus Jehova siis herätti itse itsensä kuolleista?
- Worried
Å kirjoitti:
Jeesus Jehova siis herätti itse itsensä kuolleista?
Joh 10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni.
- *jukka.finland
Kirjoituksesi nostattaa kovaa vastustusta niissä, joille Jumalan Sanan totuudet Herran Jeesuksen henkilöstä eivät ole avautuneet. Osa heistä ei kuitenkaan ehkä kesällä paljonkaan palstalle poikkea. Nähtäväksi jää. Omasta puolestani kiitän kirjoituksestasi ja todistan jokaiselle lukijalle uskoni Jeesukseen: Jeesus Kristus on Jahve, ylistetty maailmanajoista toisiin, iankaikkisesti, totisesti.
Jeesus Kristus tekee ja toimii Isän nimessä, ei omassa nimessään, niin kuin vastustaja-kristus; [2.Tess.2:4] joka toimii omin päin ja omassa nimessään.
Johanneksen evankeliumi 17
11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä - I s ä, - v a r j e l e - h e i d ä t NIMESSÄSI, jonka - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - että he olisivat yhtä niinkuin mekin. [Vertaa Ef.3:15]
17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät SINUN n i m e s s ä s i, - j o n k a - s i n ä - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - ANTANUT ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen"
Vertaa:
Efesolaiskirje 3
14 "Sen tähden minä notkistan polveni - I s ä n - e d e s s ä,
15 - j o s t a - k a i k k i, - m i l l ä - i s ä - o n, - t a i v a i s s a - ja MAAN - p ä ä l l ä, - s a a - n i m e n s ä,
Jeesuksenkin saama nimi on tästä Isästä.- l.salmela
ekivaari kirjoitti:
Jeesus Kristus tekee ja toimii Isän nimessä, ei omassa nimessään, niin kuin vastustaja-kristus; [2.Tess.2:4] joka toimii omin päin ja omassa nimessään.
11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä - I s ä, - v a r j e l e - h e i d ä t NIMESSÄSI, jonka - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - että he olisivat yhtä niinkuin mekin. [Vertaa Ef.3:15]
17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät SINUN n i m e s s ä s i, - j o n k a - s i n ä - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - ANTANUT ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen"
Vertaa:
Efesolaiskirje 3
14 "Sen tähden minä notkistan polveni - I s ä n - e d e s s ä,
15 - j o s t a - k a i k k i, - m i l l ä - i s ä - o n, - t a i v a i s s a - ja MAAN - p ä ä l l ä, - s a a - n i m e n s ä,
Jeesuksenkin saama nimi on tästä Isästä.Sanompa sinulle, Ekivaari.
Tältä foorumilta on aivankin turhaa yrittää etsiä todellista Kristusta, Jumalan Poikaa, joka ei 2000 vuotta sitten; ja jonka seuraajia ja kaltaisia kristittyjen pitäisi olla.
Jeesuksessa toimi jumalainen totuus ja oikeus sekä hyvyys ja rakkaus, mutta missä nämä ovat nykyisen kristillisyyden keskellä kun niitä ei mistään löydy? l.salmela kirjoitti:
Sanompa sinulle, Ekivaari.
Tältä foorumilta on aivankin turhaa yrittää etsiä todellista Kristusta, Jumalan Poikaa, joka ei 2000 vuotta sitten; ja jonka seuraajia ja kaltaisia kristittyjen pitäisi olla.
Jeesuksessa toimi jumalainen totuus ja oikeus sekä hyvyys ja rakkaus, mutta missä nämä ovat nykyisen kristillisyyden keskellä kun niitä ei mistään löydy?ISÄ JUMALA on salattu Jumala, ja hänen todelliset todistajat eivät nauti lavakarismasta, vaan pysyttelevät salassa — siis Jumalassa —
Jesaja 45
15 "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja."
Vapahtaja on siis Isän nimi, jota poika saa tehtävässään käyttää.- l.salmela
ekivaari kirjoitti:
ISÄ JUMALA on salattu Jumala, ja hänen todelliset todistajat eivät nauti lavakarismasta, vaan pysyttelevät salassa — siis Jumalassa —
Jesaja 45
15 "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja."
Vapahtaja on siis Isän nimi, jota poika saa tehtävässään käyttää.Salattu Jumala ilmaisee itsensä hyvissä teoissa:
Raamatussa sanotaan, että Jumala on se, joka meissä vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, jotta Hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Nyt kun olen syvällisesti tutkinut omia syvimpiä tuntojani ja omia valintojeni ja tekojeni vaikuttimia, niin olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että tämä sama jokin salattu viisaus, joka ylläpitää elämää, on ollut johdattamassa aivan pienestä pitäen myös omia valintojani. Kukaan ihminen ei opettanut minua kävelemään. Kukaan ihminen ei sanonut, että minun pitää pelastaa kaksivuotias veljeni hukkumasta. Kukaan ihminen ei sanonut, että minun pitää olla Nestorin kaveri, tai että minun on valittava ehdottoman raittiuden tie elämäni tieksi, tai että minun pitää auttaa pienenä koulupoikana yksin asuvia vanhuksia, tai että minun on valittava Jumalan palvelijan tehtävä elämäntehtäväkseni. Kaikki nämä valinnat ja teot ovat syntyneet spontaanisti jonkin syvällä minussa olevan vaikuttimen vaikutuksesta. Sen vain tiesin, että näin on minun tehtävä; ja kun näin olin tehnyt, minun oli aina niin hyvä olla.
Ihmiskunnan historian aikana on paljon pohdittu tämän Korkeamman Viisauden olemassa-oloa ja olemusta. On esitetty mitä merkillisimpiä käsityksiä jostain täysin käsittämättömästä hirviöjumalasta, jota on lepytettävä milloin minkäkinlaisin uhrein. Samoin, että joillakin tahoilla olisi muka yksinoikeus Jumalaan.
Omissa tutkailuissani olen tullut vakuuttuneeksi, että Jumalan olemus on hyvä; ja että Jumalan olemus vaikuttaa kaikkialla elollisen luonnon keskellä ennen kaikkea hyvyytenä. Esimerkkinä mainittakoon tapaus Bangladesista, jossa hyökyaalto oli huuhtonut pienen lapsen kauas merelle, mutta jonka delfiini oli tuonut selässään takaisin rantaan. 1960-luvulla uutisoitiin tapauksesta, jossa Pohjanmaalla oli pieni lintu tullut pihapiiriin ja käyttäytymisellään osoittanut ihmisille, että sillä on hätä. Kun ihmiset olivat lähteneet seuramaan tätä lintua, oli lintu opastanut heidät pesälleen, jossa oli pienet poikaset, ja jota käärme oli lähestymässä. Tässä tapauksessa lintu ymmärsi pyytää apua ihmisiltä. Samoin olen monet kerrat kokenut kuinka vedenkalvolle joutunut perhonen on tullut silmieni eteen lepattamaan kiitokseksi sen jälkeen kun olin sen varmalta kuolemalta pelastanut. Ja edelleen. Koiraa parempaa lohduttajaa ei ole silloin kun sen emäntä tai isäntä on joutunut suuren surun valtaan.
Nyt kun koko luomakunta henkii luojansa suurta viisautta ja hyvyyttä, niin eikö meidän ihmisinä tulisi palata uudelleen siihen yhteyteen ja johdatukseen, josta ihmiskunta on harhautunut mammonanpalvontaan ja turmeluksen tielle. Sille tielle, josta kärsii koko luomakunta; ja joka tuhoaa niin ihmisen kuin kaiken muunkin elämän tältä planeetalta? Mitä hyödyttää meitä rikkaus silloin kun se tuo vain itsekkyyttä, riitaa ja sotia maailmaan? Mitä hyödyttää ihmistä se, että hän saisi omakseen koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? Eikö todellinen elämän onni ja rikkaus ole siinä, että löydämme todellisen viisauden, hyvyyden ja rakkauden osaksemme tässä elämässä? Siinä, että opimme kantamaan toistemme kuormia, ahkeroimaan yhteistä hyvää ja opimme ottamaan kädestä silloin kun jollakin vaikeaa on?
http://www.aretalogia.fi/spiritus/spirit.1.html - Å
l.salmela kirjoitti:
Salattu Jumala ilmaisee itsensä hyvissä teoissa:
Raamatussa sanotaan, että Jumala on se, joka meissä vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, jotta Hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Nyt kun olen syvällisesti tutkinut omia syvimpiä tuntojani ja omia valintojeni ja tekojeni vaikuttimia, niin olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että tämä sama jokin salattu viisaus, joka ylläpitää elämää, on ollut johdattamassa aivan pienestä pitäen myös omia valintojani. Kukaan ihminen ei opettanut minua kävelemään. Kukaan ihminen ei sanonut, että minun pitää pelastaa kaksivuotias veljeni hukkumasta. Kukaan ihminen ei sanonut, että minun pitää olla Nestorin kaveri, tai että minun on valittava ehdottoman raittiuden tie elämäni tieksi, tai että minun pitää auttaa pienenä koulupoikana yksin asuvia vanhuksia, tai että minun on valittava Jumalan palvelijan tehtävä elämäntehtäväkseni. Kaikki nämä valinnat ja teot ovat syntyneet spontaanisti jonkin syvällä minussa olevan vaikuttimen vaikutuksesta. Sen vain tiesin, että näin on minun tehtävä; ja kun näin olin tehnyt, minun oli aina niin hyvä olla.
Ihmiskunnan historian aikana on paljon pohdittu tämän Korkeamman Viisauden olemassa-oloa ja olemusta. On esitetty mitä merkillisimpiä käsityksiä jostain täysin käsittämättömästä hirviöjumalasta, jota on lepytettävä milloin minkäkinlaisin uhrein. Samoin, että joillakin tahoilla olisi muka yksinoikeus Jumalaan.
Omissa tutkailuissani olen tullut vakuuttuneeksi, että Jumalan olemus on hyvä; ja että Jumalan olemus vaikuttaa kaikkialla elollisen luonnon keskellä ennen kaikkea hyvyytenä. Esimerkkinä mainittakoon tapaus Bangladesista, jossa hyökyaalto oli huuhtonut pienen lapsen kauas merelle, mutta jonka delfiini oli tuonut selässään takaisin rantaan. 1960-luvulla uutisoitiin tapauksesta, jossa Pohjanmaalla oli pieni lintu tullut pihapiiriin ja käyttäytymisellään osoittanut ihmisille, että sillä on hätä. Kun ihmiset olivat lähteneet seuramaan tätä lintua, oli lintu opastanut heidät pesälleen, jossa oli pienet poikaset, ja jota käärme oli lähestymässä. Tässä tapauksessa lintu ymmärsi pyytää apua ihmisiltä. Samoin olen monet kerrat kokenut kuinka vedenkalvolle joutunut perhonen on tullut silmieni eteen lepattamaan kiitokseksi sen jälkeen kun olin sen varmalta kuolemalta pelastanut. Ja edelleen. Koiraa parempaa lohduttajaa ei ole silloin kun sen emäntä tai isäntä on joutunut suuren surun valtaan.
Nyt kun koko luomakunta henkii luojansa suurta viisautta ja hyvyyttä, niin eikö meidän ihmisinä tulisi palata uudelleen siihen yhteyteen ja johdatukseen, josta ihmiskunta on harhautunut mammonanpalvontaan ja turmeluksen tielle. Sille tielle, josta kärsii koko luomakunta; ja joka tuhoaa niin ihmisen kuin kaiken muunkin elämän tältä planeetalta? Mitä hyödyttää meitä rikkaus silloin kun se tuo vain itsekkyyttä, riitaa ja sotia maailmaan? Mitä hyödyttää ihmistä se, että hän saisi omakseen koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? Eikö todellinen elämän onni ja rikkaus ole siinä, että löydämme todellisen viisauden, hyvyyden ja rakkauden osaksemme tässä elämässä? Siinä, että opimme kantamaan toistemme kuormia, ahkeroimaan yhteistä hyvää ja opimme ottamaan kädestä silloin kun jollakin vaikeaa on?
http://www.aretalogia.fi/spiritus/spirit.1.htmlOnhan noinkin niinkuin Salmela kirjoitit. Suloista luettavaa oli tekstisi.
Mutta tuosta Jumalan pahan ominaisuudesta minun täyttyy olla eri mieltä.
En tietystikään usko helvettiin ihmisten kidutuspaikkana. Sellainen Jumala ei sentään ole. Mutta kova hän on kun tarve vaatii. Kertoohan Raamattu muutamia tapauksia Jumalan armottomasta luonteen piirteestä.
Olen päätellyt sen niin että Jumala on myös äkkipikainen ja se näkyy myös pitkävihaisuutena. Kun ihmiset luopuivat hänestä ja alkoivat palvomaan epäjumalia silloin sai kansat huutia. Jossain vaiheessa Jumala leppyi ja lähetti Jeesuksen paikkaamaan ja hyvittämään omaa vihaansa. Jeesus julisti nyt rakkauden sanomaa. Se on kyllä väärin että nyt vieläkin ollaan juututtu tuohon Jumalan vihan aikaan kun Jumala itse ajattelee miten saisi kaikki ihmiset pelastetuiksi. Eihän Hän meille ole enään vihainen, vain niille langenneille jotka villitsevät ihmisiä jumalien saaliiksi.
Rakkautta maailma kaipaa, se on tosi. - l.salmela
Å kirjoitti:
Onhan noinkin niinkuin Salmela kirjoitit. Suloista luettavaa oli tekstisi.
Mutta tuosta Jumalan pahan ominaisuudesta minun täyttyy olla eri mieltä.
En tietystikään usko helvettiin ihmisten kidutuspaikkana. Sellainen Jumala ei sentään ole. Mutta kova hän on kun tarve vaatii. Kertoohan Raamattu muutamia tapauksia Jumalan armottomasta luonteen piirteestä.
Olen päätellyt sen niin että Jumala on myös äkkipikainen ja se näkyy myös pitkävihaisuutena. Kun ihmiset luopuivat hänestä ja alkoivat palvomaan epäjumalia silloin sai kansat huutia. Jossain vaiheessa Jumala leppyi ja lähetti Jeesuksen paikkaamaan ja hyvittämään omaa vihaansa. Jeesus julisti nyt rakkauden sanomaa. Se on kyllä väärin että nyt vieläkin ollaan juututtu tuohon Jumalan vihan aikaan kun Jumala itse ajattelee miten saisi kaikki ihmiset pelastetuiksi. Eihän Hän meille ole enään vihainen, vain niille langenneille jotka villitsevät ihmisiä jumalien saaliiksi.
Rakkautta maailma kaipaa, se on tosi.Jumalan tarkoitushan on yksilöihmisten, kansakuntien ja koko luomakunnan menestys ja tulevaisuus, joka voi toteutua vain Hänen viisaudessaan ja johdatuksessaan.
Israelin kansan vaiheissa Jumala puuttui kansan; ja ennen kaikkea kansan johtajien, tuomareiden ja pappien, edesottamuksiin aina kun nämä olivat suistuneet Jumalan viisaudesta ja johdatuksesta sellaiselle tielle, joka uhkasi koko kansakunnan olemassaoloa, kuten Ahabin ja Iisebelin hallintokaudella ja usein muulloinkin. Jumalan tuomioiden ankaruuden taustalla oli aina kansan suojeleminen ja omaisuuskansan menestys.
Näin sen pitäisi olla nytkin, mutta valitettavasti ei näin ole; ja niinpä kaikki tuhovoimat ovat saaneet pesiä Suomen kansan ja myös uskovaisten keskuuteen ja tulevaisuus näyttää todella synkältä ellei kansan heräämistä ja muutosta tapahdu. Nyt me tarvitsemme todella viisaita ja voimallisia profeettoja julistamaan tälle kansalle Jumalan totuus ja oikeus sekä saattamaan kansa parannuksen ja muutoksen tielle. Valitettavasti näitä viisaita ja voimallisia ei löydy nykyisten uskontojen keskuudesta, joten kokonaan uutta tarvitaan - nuorta viiniä uusiin leileihin.
- Å
Olisi hyvä jos vastaisit Worried, ettei tulisi sekaannuksia. Sinun ei ehkä olisi kannattanut juuri sekannuksen vuoksi kirjoittaa tässä yhteydessä ollenkaan Jeesuksesta vaan pelkästään Jumalasta ja hänen nimestään.
jukka finland on ainakin käsittänyt että tarkoitat Jeesusta ja näin minäkin käsitin kirjoituksesi.- Worried
Nimenomaan halusin kirjoittaa Jeesuksen olemuksesta. Jumalan erisnimi JHWH/Jahve on myös Jeesuksen nimi. 'Herra Jeesus Kristus' on siis 'Jahve Jeesus Messias'. Ymmärtäisin Jeesuksen Herraksi tunnustamisen tarkoittavan Jeesuksen tunnustamista Jumalaksi.
- Å
Worried kirjoitti:
Nimenomaan halusin kirjoittaa Jeesuksen olemuksesta. Jumalan erisnimi JHWH/Jahve on myös Jeesuksen nimi. 'Herra Jeesus Kristus' on siis 'Jahve Jeesus Messias'. Ymmärtäisin Jeesuksen Herraksi tunnustamisen tarkoittavan Jeesuksen tunnustamista Jumalaksi.
No mutta eihän kirjoituksesi käsitelyt ollenkaan Jeesuksen olemusta vaan Isänsä Jumalan nimeä. Ja luulenpa että helluntailaiset eivät halua vaihtaa Jumalan Pojan Jeesuksen erisnimeä Jehovaksi.
Kaikkein vähiten sitä varmaan haluaisi itse Jeesus. Sanoohan hän itse näin ollessaan maan päällä ja rukoillessaan Isäänsä: Joh 17:26 Minä olen tehnyt sinun nimesi tunnetuksi ja olen tekevä sen tunnetuksi."
Mikä mahtaa olla sitten tuon hänen Isänsä Jumalan nimi jonka Jeesus on tehnyt tunnetuksi? Worried kirjoitti:
Nimen antaja on suurempi kuin vastaanottaja;
1.Korinttolaiskirje 4
7 "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikään kuin se ei olisi saatua?"
Heprealaiskirje 7
7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."
Johannes 10
34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on - p y h i t t ä n y t - ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Vain Isä voi kerskata tällaisella asialla:
Job 41
2 "Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun."
"Kristus on Jumalan."Å kirjoitti:
No mutta eihän kirjoituksesi käsitelyt ollenkaan Jeesuksen olemusta vaan Isänsä Jumalan nimeä. Ja luulenpa että helluntailaiset eivät halua vaihtaa Jumalan Pojan Jeesuksen erisnimeä Jehovaksi.
Kaikkein vähiten sitä varmaan haluaisi itse Jeesus. Sanoohan hän itse näin ollessaan maan päällä ja rukoillessaan Isäänsä: Joh 17:26 Minä olen tehnyt sinun nimesi tunnetuksi ja olen tekevä sen tunnetuksi."
Mikä mahtaa olla sitten tuon hänen Isänsä Jumalan nimi jonka Jeesus on tehnyt tunnetuksi?1.Johanneksen kirje 4:
8 "Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
4:16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä."
Johanneksen evankeliumi 3
16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."Worried kirjoitti:
Jeesukseen ja meihin Isän painama sinetti ei tarkoita että sinetin kantaja on Jumala, vaan se tarkoittaa sitä, että sinetin kantaja on Jumalan omaisuutta; "Kristus on Jumalan."
Efesolaiskirje 1
13 "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, - h ä n e n OMAISUUTENSA - l u n a s t a m i s e k s i - hänen kirkkautensa kiitokseksi."
Johanneksen evankeliumi 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on - I s ä, - J u m a l a - i t s e, sinettinsä painanut."
2. Korinttolaiskirje 1
21 "Mutta - s e, - joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja - j o k a - on voidellut meidät, - o n - J u m a l a,
22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme."- Å
ekivaari kirjoitti:
Jeesukseen ja meihin Isän painama sinetti ei tarkoita että sinetin kantaja on Jumala, vaan se tarkoittaa sitä, että sinetin kantaja on Jumalan omaisuutta; "Kristus on Jumalan."
Efesolaiskirje 1
13 "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, - h ä n e n OMAISUUTENSA - l u n a s t a m i s e k s i - hänen kirkkautensa kiitokseksi."
Johanneksen evankeliumi 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on - I s ä, - J u m a l a - i t s e, sinettinsä painanut."
2. Korinttolaiskirje 1
21 "Mutta - s e, - joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja - j o k a - on voidellut meidät, - o n - J u m a l a,
22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme."Yhdyn täysin edellisiin kirjoitukseesi ekivaari. Minä itse vain olen vetämätön kirjoittamaan paljoja Raamatun jakeita.
- to..
Worried kirjoitti:
Jonkun jumalan nimi on siis "JHWH JHWH auttaa voideltu" ????
JHWH lupasi valita messiaan (voidellun) joka tunnistettaisiin mm siitä että kuuluu Daavidin sukuun.Nyt JHWH voitelee itsensä, vaihtaa nimensä ja ilmoittaa että häntä pitää vastedes kunnioittaa omana poikanaan. Hän antaa itse itselleen kaiken vallan jonka ottaa itse itseltään toisen nimisenä myöhemmin pois. - Å
to.. kirjoitti:
Jonkun jumalan nimi on siis "JHWH JHWH auttaa voideltu" ????
JHWH lupasi valita messiaan (voidellun) joka tunnistettaisiin mm siitä että kuuluu Daavidin sukuun.Nyt JHWH voitelee itsensä, vaihtaa nimensä ja ilmoittaa että häntä pitää vastedes kunnioittaa omana poikanaan. Hän antaa itse itselleen kaiken vallan jonka ottaa itse itseltään toisen nimisenä myöhemmin pois.Tuoltahan se alkaa kuulostamaan. Voi surkeuden surkeutta.
- Usko Toivonen
Aivan oikein " Worried ".
Jeesus avasi opetuslastensa ymmärryksen, ennen taivaaseen astumistaan.
Ja Johannes evankeliumissaan, luku 12. avaa tätä tietoutta.
Johanneksen mukaan Jesaja näkee Jeesuksen kirkkauden ja puhuu hänestä
( Jesja 6. ) tekstikohtaan viitaten.
40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
Joh. 12.
Jesaja siis näkee tässä Jeesuksen kirkkauden ja puhuu Jeesuksesta.
1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja
ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
2. Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
4. Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi
Jes. 6.
39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
Joh. 5.Älkää liikaa kerskailla hyvällä näöllänne:
Johanneksen evankeliumi 9
41 "Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sen tähden teidän syntinne pysyy."
Jeesuksen kirkkaus on isältä saatua kirkkautta, josta osa kuuluu myös meille, mutta ei tee meistä Jumalaa, niin kuin ei Jeesuksestakaan tehnyt:
22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä "- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Älkää liikaa kerskailla hyvällä näöllänne:
Johanneksen evankeliumi 9
41 "Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sen tähden teidän syntinne pysyy."
Jeesuksen kirkkaus on isältä saatua kirkkautta, josta osa kuuluu myös meille, mutta ei tee meistä Jumalaa, niin kuin ei Jeesuksestakaan tehnyt:
22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä "Jesajan näöstä tässä on kysymys.
Jesaja näkee Jeesuksen kirkkauden ja puhuu tässä hänestä:
1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja
ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
2. Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
4. Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin." 39. >"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;"<
18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
18:19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."
Jesaja 42
1 "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."
Jesaja 49
6 "hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti."
Jesaja 52
13 "Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva."- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
39. >"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;"<
18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
18:19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."
Jesaja 42
1 "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."
Jesaja 49
6 "hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti."
Jesaja 52
13 "Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva."Niinpä
>> 39. >"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;"< >>
Mutta se tärkein ...
40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
Joh. 5.
1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
vrt. Joh. 10.
11. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
16. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
- to..
Jos nimi muutetaan ei sillä perusteella voi vielä jumalaa vaihtaa, sanooko edes Paavali jossain että Jeesus on Jahve ?
Kyrios eli herra on septuagintassa moni muukin kuin JHWH, sanahan tarkoittaa ketä herraa hyvänsä. Heprealaisessa raamatussa ei Jumalan nimeä ole koskaan korvattu millään, sitä vain EI LAUSUTA.
Vaikka kristinuskon perustajat eivät käyttäneet heprealaista raamattua, vaan sen kreikkalaisia käännöksiä kyllä he tuon asian tiesivät.- Jahveen uskova
Osaat hebreaa ja kreikkaa mutta osaatko raamatun aikaista hebreaa ja kreikkaa? Kirjanoppineetkin, jotka huusivat Jeesusta ristiinnaulittavaksi osasivat hebreaa ja kreikkaa, mutta Jeesusta he eivät tunteneet. Onkohan sun kohdalla samoin? Tunnet Jeesuksen vain kirjaimen mukaan, et henkilökohtaisesti.
Yksi sulta puuttuu ja sen myötä kaikki. Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen. - to..
Jahveen uskova kirjoitti:
Osaat hebreaa ja kreikkaa mutta osaatko raamatun aikaista hebreaa ja kreikkaa? Kirjanoppineetkin, jotka huusivat Jeesusta ristiinnaulittavaksi osasivat hebreaa ja kreikkaa, mutta Jeesusta he eivät tunteneet. Onkohan sun kohdalla samoin? Tunnet Jeesuksen vain kirjaimen mukaan, et henkilökohtaisesti.
Yksi sulta puuttuu ja sen myötä kaikki. Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen.Vanha hepreaa kyllä mutta kreikkaa en. Kertoisitko mikä on mielestäsi virheellistä kirjoituksessani, perusteet mukaan .
- Worried
Room 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi (kyrios) ja uskot sydämessäsi, että Jumala (theos) on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;...Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran (kyrios) nimeä, pelastuu".
Joel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Yĕhovah/kyrios) nimeä, pelastuu.
Miten kreikaksi lukeva voi erottaa, tarkoitetaanko tuossa Roomalaiskirjeen kohdassa 9 herraa isolla vai pienellä alkukirjaimella eli viitataanko YHWH:n vai ei? Jakeessa 13 on VT:ssä YHWH, joten sama Herra se on jakeessa 9.
Ilm. 17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas - Worried
5. Moos. 10:17 Sillä Herra (YHWH), teidän Jumalanne, on jumalain Jumala ja *herrain Herra*, suuri, voimallinen ja peljättävä Jumala
Ilm. 17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on *herrain Herra* ja kuningasten Kuningas
1 Tim 3:16 And without controversy great is the mystery of godliness: *God* was manifest in the flesh, justified in the Spirit, seen of angels, preached unto the Gentiles, believed on in the world, received up into glory.
On olemassa myös vanhoihin (alkuperäisiin?) heprealaisiin ja aramealaisiin lähteisiin perustuva Uusi testamentti, joka ei perustu kreikkalaisiin teksteihin (www.yahsword.org/uploads/2/7/5/8/2758715/hebraic-roots_version.pdf). Siinä Herra on joko Adon tai YHWH. Tässä joitakin esimerkkejä:
1 Piet 3:15 But sanctify YHWH, the Messiah, in your hearts and be ready to make a defense to all who ask you a word concerning the hope of your faith, with meekness and fear.
Room 14
8 Because if we live, we live to our Adon and if we die, we die to our Adon. And whether we live therefore or whether we die, we belong to our Adon.
9 Because of this also the Messiah died and is alive and is raised that he might be YHWH to the dead and to the living.
10 Now why do you judge your brother? Or why also do you treat your brother with contempt? For all of us will stand before the bema of the Messiah.
11 As it is written, I live, says YHWH. Every knee will bow to me and every tongue will confess me.
12 Therefore every man from us will give an account for his nefesh to Eloah.
13 Therefore let us not judge one another, but rather determine this: that you will not place a stumbling stone before your brother.
14 For I know and am persuaded by YHWH Yeshua that there is not a thing that is defiled from itself. But to him who thinks concerning a thing that it is unclean, to him alone it is unclean.
1 Kor 8:6 But to ourselves, [there] is one Eloah, the father, from whom [are] all [things] and by whom we are, and one YHWH, Yeshua the Messiah; by his hand [are] all [things] and by his hand we are also.
1 Kor 15:47 The first son of man was dust that was from the earth. The second man was YHWH from heaven.
Fil 2:11 And every tongue will confess that Yeshua the Messiah is YHWH, to the glory of Eloah his Father.
1 Kor 12:3 Because of this, I make known to you that there is no one by the spirit of Eloah and says that Yeshua is accursed. And neither is a man able to say that YHWH is Yeshua except by Ruach HaKodesh.
OSA 1 (2).
Worried kirjoitti:
>>>>Koska kyrios on YHWH, voidaan kääntää
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen YHWH:ksi (Jumalan erisnimi) (tai YHWH Jeesuksen) ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut"OSA 2 (2).
"Worried", sinun pitäisi tässä vaiheessa ymmärtää, edellämainitun perusteella sen, että Room.10:9 jonka toit esille, EI ILMOITA että me pelastumme jos tunnustamme Jeesuksen Jahveksi, vaan siten että me tunnustamme hänet "Herraksi" (kurios). "Kurios"-sanaa käytetään kunnianimenä, osoittaakseen jostain henkilöstä, että hän on korkein arvovalta. Kurios-sana määritellään myös niin, että kurios on jonkun asian haltija tai määrääjä; omistaja, joka pystyy kontrolloimaan jotain toista persoonaa. Kurios saattoi myös olla Rooman keissarin, ruhtinaan tai päällikön kunnianimitys. Kurios on titteli jota palvelijat ja orjat käyttivät tervehtiessään kunnioittavasti isäntiään ja herrojaan. Se on arvonimi, mutta ei henkilönimi. Täten, kun kristityt riemukkaasti julistavat, että "Jeesus on Herra", se tarkoittaa, että he tunnustavat Jeesuksen arvovallan, että Jeesus on heidän omistajansa, että he ovat antaneet elämänsä hänelle, ja että kunnioittavat häntä taivaan ja maan hallitsijana. Ja miksipä ei; Jumala antoi hänelle kaiken vallan taivaassa ja maan päällä. Nyt ehkä ymmärrät paremmin, "Worried", miksi Room.10:9 ilmoittaa että he pelastuvat jotka tunnustavat suullaan, että Jeesus on Herra.
Entäs onko Jeesus lainkaan JHWH? Ei ole, sillä JHWH on ainoastaan hänen Isänsä, eli Jumala (Joh.17:1,3). Heidän yhteinen nimi ei ole JHWH, sillä Raamattu todistaa, että on olemassa vain yksi JHWH (5.Moos.6:4 .... selvinnee heprealaisista alkuteksteistä).
Jeesus paljasti että hänen isällään on oma nimi, mikä ei ole sama nimi kuin hänellä itsellään on. Seuraavat neljä jaetta, antavat siitä viitteitä:
"Minä olen ilmoittanut sinun NIMESI ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin." (Joh.17:6).
"Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin." (Joh.17:11).
"Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen." (Joh.17:12).
"Ja minä olen tehnyt sinun NIMESI heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä." (Joh.17:26).
Huomaatko "Worried", miten Jeesus puhuu toistamiseen Isänsä nimestä, ja aina yksikössä? Jeesus ei sanonut ilmoittaneensa oman nimensä opetuslapsilleen, vaan Isänsä nimen. Jos Jeesuksen nimi olisi myös Jahveh, hän olisi rukoillut: "Minä olen ilmoittanut nimemme ihmisille". Mutta nyt hän sanoikin sen sijaan: "Minä olen ilmoittanut NIMESI ihmisille". Tästä voimme tehdä sen johtopäätöksen, että Isällä ja Pojalla on eri nimet.
Ja lopuksi halusin vielä vahvistaa hervonneita sieluja sillä tosiasialla, että Jeesuksella on OMA JUMALA, mikä tekee mahdottomaksi sen, että hän olisi itse tuo sama Jumala, tai sama Jahveh...
2Co 1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme JEEUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
2Co 11:31 HERRAN JEESUKSEN JUMALA ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.
Eph 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
Eph 1:17 anoen, että meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
1Pe 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, ...- Niko.
Kirjoitit: "On monta syytä uskoa todeksi, että on vain YKSI Herra (Jeesus Kristus) ja vain YKSI Jumala (JHWH). Ja tässä 3 syytä sen uskomiseen:"
"Minun todistajani, sanoo Herra, olette te
-- Israel, sinä jonka olen valinnut
palvelijakseni --
ja teidän tulee tuntea minut ja USKOA MINUUN,
ymmärtää, kuka minä olen.
Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut
eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
Minä, minä YKSIN olen HERRA,
ei ole muuta PELASTAJAA kuin minä.
Minä olen PUHUNUT,
minä olen PELASTANUT,
olen ilmaissut teille tahtoni,
minä itse, ei kukaan muu.
Te olette minun todistajani, sanoo Herra.
Minä olen Jumala,
olen nyt ja aina." ( Jesaja 43 )
Todellakin on niin, että on vain yksi Herra, kuten Jumala Jesajan kirjan 43 luvussa selvästi ilmoittaa! On vain yksi Jumala sillä Jumala on yksi!
Jumala itse sanoo: "Minä, minä YKSIN olen HERRA,"
"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista, olet pelastuva." ( Roomalaiskirje )
Täytyisikö tässä ohittaa Jumala oma todistus? Sanoa Herraksi joku muu kuin Jumala, vaikka Jumala itse on sanonut, että Hän ei anna kunniaansa muille ja että Hän on Herra!
"Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille" ( Jesajan kirja )
Ei tietenkään. Jumala on yksi ja Herra on yksi ainoa ja aina Hän on Herra ollut ja aina Hän on Herra oleva!
Todellakin on niin, niinkuin Paavali sanoi:
"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista, olet pelastuva."
Sillä: "jokainen, joka huutaa avuksi HERRAN nimeä, pelastuu" ( Roomalaiskirje sekä Joelin kirja ) - Å
jumalan_pete kirjoitti:
OSA 2 (2).
"Worried", sinun pitäisi tässä vaiheessa ymmärtää, edellämainitun perusteella sen, että Room.10:9 jonka toit esille, EI ILMOITA että me pelastumme jos tunnustamme Jeesuksen Jahveksi, vaan siten että me tunnustamme hänet "Herraksi" (kurios). "Kurios"-sanaa käytetään kunnianimenä, osoittaakseen jostain henkilöstä, että hän on korkein arvovalta. Kurios-sana määritellään myös niin, että kurios on jonkun asian haltija tai määrääjä; omistaja, joka pystyy kontrolloimaan jotain toista persoonaa. Kurios saattoi myös olla Rooman keissarin, ruhtinaan tai päällikön kunnianimitys. Kurios on titteli jota palvelijat ja orjat käyttivät tervehtiessään kunnioittavasti isäntiään ja herrojaan. Se on arvonimi, mutta ei henkilönimi. Täten, kun kristityt riemukkaasti julistavat, että "Jeesus on Herra", se tarkoittaa, että he tunnustavat Jeesuksen arvovallan, että Jeesus on heidän omistajansa, että he ovat antaneet elämänsä hänelle, ja että kunnioittavat häntä taivaan ja maan hallitsijana. Ja miksipä ei; Jumala antoi hänelle kaiken vallan taivaassa ja maan päällä. Nyt ehkä ymmärrät paremmin, "Worried", miksi Room.10:9 ilmoittaa että he pelastuvat jotka tunnustavat suullaan, että Jeesus on Herra.
Entäs onko Jeesus lainkaan JHWH? Ei ole, sillä JHWH on ainoastaan hänen Isänsä, eli Jumala (Joh.17:1,3). Heidän yhteinen nimi ei ole JHWH, sillä Raamattu todistaa, että on olemassa vain yksi JHWH (5.Moos.6:4 .... selvinnee heprealaisista alkuteksteistä).
Jeesus paljasti että hänen isällään on oma nimi, mikä ei ole sama nimi kuin hänellä itsellään on. Seuraavat neljä jaetta, antavat siitä viitteitä:
"Minä olen ilmoittanut sinun NIMESI ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin." (Joh.17:6).
"Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin." (Joh.17:11).
"Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen." (Joh.17:12).
"Ja minä olen tehnyt sinun NIMESI heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä." (Joh.17:26).
Huomaatko "Worried", miten Jeesus puhuu toistamiseen Isänsä nimestä, ja aina yksikössä? Jeesus ei sanonut ilmoittaneensa oman nimensä opetuslapsilleen, vaan Isänsä nimen. Jos Jeesuksen nimi olisi myös Jahveh, hän olisi rukoillut: "Minä olen ilmoittanut nimemme ihmisille". Mutta nyt hän sanoikin sen sijaan: "Minä olen ilmoittanut NIMESI ihmisille". Tästä voimme tehdä sen johtopäätöksen, että Isällä ja Pojalla on eri nimet.
Ja lopuksi halusin vielä vahvistaa hervonneita sieluja sillä tosiasialla, että Jeesuksella on OMA JUMALA, mikä tekee mahdottomaksi sen, että hän olisi itse tuo sama Jumala, tai sama Jahveh...
2Co 1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme JEEUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
2Co 11:31 HERRAN JEESUKSEN JUMALA ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.
Eph 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
Eph 1:17 anoen, että meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
1Pe 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, ...Hyvin ja Raamatullisesti olet kirjoittanut jumalan pete. Eipä tuohon ole juuri muuta lisättävää kuin Aamen! Kunnia Jumalalle!
- Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
OSA 2 (2).
1Pe 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, ...Minä tahtoisin tietää sen, kuka on sinun Herrasi?
Onko Jumala sinun Herrasi?
Keskustelin toisessa ketjussa nimimerkki lappixen kanssa samasta asiasta ja kävi selväksi, että Jumala ei ole hänen Herra.
Kuinka on jumalan_peten kanssa, onko Jumala sinun Herra? Niko. kirjoitti:
Kirjoitit: "On monta syytä uskoa todeksi, että on vain YKSI Herra (Jeesus Kristus) ja vain YKSI Jumala (JHWH). Ja tässä 3 syytä sen uskomiseen:"
"Minun todistajani, sanoo Herra, olette te
-- Israel, sinä jonka olen valinnut
palvelijakseni --
ja teidän tulee tuntea minut ja USKOA MINUUN,
ymmärtää, kuka minä olen.
Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut
eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
Minä, minä YKSIN olen HERRA,
ei ole muuta PELASTAJAA kuin minä.
Minä olen PUHUNUT,
minä olen PELASTANUT,
olen ilmaissut teille tahtoni,
minä itse, ei kukaan muu.
Te olette minun todistajani, sanoo Herra.
Minä olen Jumala,
olen nyt ja aina." ( Jesaja 43 )
Todellakin on niin, että on vain yksi Herra, kuten Jumala Jesajan kirjan 43 luvussa selvästi ilmoittaa! On vain yksi Jumala sillä Jumala on yksi!
Jumala itse sanoo: "Minä, minä YKSIN olen HERRA,"
"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista, olet pelastuva." ( Roomalaiskirje )
Täytyisikö tässä ohittaa Jumala oma todistus? Sanoa Herraksi joku muu kuin Jumala, vaikka Jumala itse on sanonut, että Hän ei anna kunniaansa muille ja että Hän on Herra!
"Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille" ( Jesajan kirja )
Ei tietenkään. Jumala on yksi ja Herra on yksi ainoa ja aina Hän on Herra ollut ja aina Hän on Herra oleva!
Todellakin on niin, niinkuin Paavali sanoi:
"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista, olet pelastuva."
Sillä: "jokainen, joka huutaa avuksi HERRAN nimeä, pelastuu" ( Roomalaiskirje sekä Joelin kirja )Niko, sinä kirjoitit:
>>>Jumala itse sanoo: "Minä, minä YKSIN olen HERRA,Niko. kirjoitti:
Minä tahtoisin tietää sen, kuka on sinun Herrasi?
Onko Jumala sinun Herrasi?
Keskustelin toisessa ketjussa nimimerkki lappixen kanssa samasta asiasta ja kävi selväksi, että Jumala ei ole hänen Herra.
Kuinka on jumalan_peten kanssa, onko Jumala sinun Herra?Niko intoilee kysymällä:
>>>>Kuinka on jumalan_peten kanssa, onko Jumala sinun Herra?- Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
Niko, sinä kirjoitit:
>>>Jumala itse sanoo: "Minä, minä YKSIN olen HERRA,Jes 43:10-11 "Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Minä, minä olen Herra(JHVH), eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä."
Apt 4:10-12 "niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. Hän on ’se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut’. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Raamattu kertoo, että taivaankannen alla ei ole kuin yksi nimi jossa on pelastus! Jesaja 43 sen kertoo, kuten myös apotolien tekojen luku4.
Ei ole muuta pelastajaa kuin Herra (JHVH), eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa nimessä kuin Jeesuksessa Kristuksessa meidän Herrassamme, niin kuin Raamattu opettaa.
Jer 23:5-6" Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: ’Herra ( JHVH ) on meidän vanhurskautemme’. "
Paavali opettaa, että Hän on Kristus, kenessä on meidän vanhurskautemme:
1 Kor 6:11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."
1 Kor 1:30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niin kuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra"."
Herra Jeesus on meidän vanhurkaustemme, kuten Raamattu opettaa. Ei ole mitään ristiriitaa vanhan ja uuden testamentin välillä, sillä ne puhuvat samasta! - Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
Niko, sinä kirjoitit:
>>>Jumala itse sanoo: "Minä, minä YKSIN olen HERRA,Luuk 4:9-12 "Niin hän vei hänet Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: ’Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, että he varjelevat sinua’, ja: ’He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi’." Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: ’Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi’."
Matt 4:5-7 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: ’Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta’, ja: ’He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi’." Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: ’Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi’."
Jeesus siteeraa erämaassa Mooseksen viidettä kirjaa:
5 Moos 6:16 "Älkää kiusatko Herraa( JHVH ), teidän Jumalaanne( Elohim ), niin kuin kiusasitte häntä Massassa"
Perkele kiusasi erämaassa Herraa Jeesusta, sillä ketään muuta ei erämaassa ollut kuin Jeesus! Hän on Herra ja Jumala.
Kuka oli tämä Herra kenelle Johannes huutavana äänenä valmisti tietä?
Jesaja ja luukas siitä kertovat... Niko. kirjoitti:
Jes 43:10-11 "Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Minä, minä olen Herra(JHVH), eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä."
Apt 4:10-12 "niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. Hän on ’se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut’. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Raamattu kertoo, että taivaankannen alla ei ole kuin yksi nimi jossa on pelastus! Jesaja 43 sen kertoo, kuten myös apotolien tekojen luku4.
Ei ole muuta pelastajaa kuin Herra (JHVH), eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa nimessä kuin Jeesuksessa Kristuksessa meidän Herrassamme, niin kuin Raamattu opettaa.
Jer 23:5-6" Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: ’Herra ( JHVH ) on meidän vanhurskautemme’. "
Paavali opettaa, että Hän on Kristus, kenessä on meidän vanhurskautemme:
1 Kor 6:11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."
1 Kor 1:30 "Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niin kuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra"."
Herra Jeesus on meidän vanhurkaustemme, kuten Raamattu opettaa. Ei ole mitään ristiriitaa vanhan ja uuden testamentin välillä, sillä ne puhuvat samasta!>>>Raamattu kertoo, että taivaankannen alla ei ole kuin yksi nimi jossa on pelastus! Jesaja 43 sen kertoo, kuten myös apotolien tekojen luku4.>Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: ’Herra ( JHVH ) on meidän vanhurskautemme’. "
- Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Raamattu kertoo, että taivaankannen alla ei ole kuin yksi nimi jossa on pelastus! Jesaja 43 sen kertoo, kuten myös apotolien tekojen luku4.>Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: ’Herra ( JHVH ) on meidän vanhurskautemme’. "
Jeesus oli pelastaja jo Jesajan aikana ja niin myös tänä päivänä. Hän on ainut pelastaja joka on ollut eikä muuta ole eikä tule.,
Hän on Herra. Niko. kirjoitti:
Luuk 4:9-12 "Niin hän vei hänet Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: ’Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, että he varjelevat sinua’, ja: ’He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi’." Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: ’Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi’."
Matt 4:5-7 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: ’Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta’, ja: ’He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi’." Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: ’Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi’."
Jeesus siteeraa erämaassa Mooseksen viidettä kirjaa:
5 Moos 6:16 "Älkää kiusatko Herraa( JHVH ), teidän Jumalaanne( Elohim ), niin kuin kiusasitte häntä Massassa"
Perkele kiusasi erämaassa Herraa Jeesusta, sillä ketään muuta ei erämaassa ollut kuin Jeesus! Hän on Herra ja Jumala.
Kuka oli tämä Herra kenelle Johannes huutavana äänenä valmisti tietä?
Jesaja ja luukas siitä kertovat...Onko Nikolla omaa poikaa joka on hänelle hyvinkin rakas? Jos on, olen täysin vakuuttunut siitä, että jos joku ahdistelee ja kiusaa häntä, aiheuttaen hänelle henkistä väkivaltaa, niin se kohdistuu myös sinuun, siten että sinuakin sillä kiusataan ja ahdistetaan. Näin siitäkin huolimatta että se kohdistuu sinuun epäsuorasti, ja siitäkin huolimatta että sinä et ole poikasi eikä poikasi ole sinä.
Teologiasi mukaan Jeesus on Jumala mm. sillä verukkeella, että Jumalaakin kiusattiin silloin kuin Jeesusta kiuattiiin. Mutta eihän kukaan hullu luule, että sinä olet sinun poikasi, koska sinä kärsit siitä että sinun poikaasi kiusataan. Eihän? Vai oletko sellaisia ihmisiä jossain tavannut? Vai väitätkö että sellaisia jostain löydät?
Ota myös huomioon se, että Jeesus oli Isän rakas! Sanoihan Jumala:
"Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt" (Mat.3:17).
Jeesus tuli Isän lähettämänä ja sai häneltä voitelun; eli voiman ja valtuuden. Jeesus puhui mitä Isä käski puhua (Joh.8:26, Joh.12:49), teki Jumalan tekoja Jumalan sormella (Luuk.11:20), mikä tarkoittaa "Jumalan antamalla auktoriteetilla". Jeesus paljasti, että hän elää Isän kautta (Joh.6:57) ja että hän ei voi tehdä mitään ilman Isäänsä (Joh.5:19). Ja kun oikein tarkkoja ollaan, niin me huomataan, että Jeesus elää yhä Jumalan voiman kautta (2.Kor.13:4). Ei Jumala tarvii ketään jonka kautta elää, sillä Jumala on kaiken yläpuolella. Jumala ei tarvitse holhoojaa. Jumala on Kristuksen pää (1.Kor.11:3). Siitäkin huolimatta että Kristus on tehty meidän Herraksemme (Apt.2:36).
Ja vieläkö Niko ihmettelet, miten on mahdollista, että Isä koki sydämessään minkä hänen Poikansakin? Jos kysymyksen esittäisi joltain täysin tunteettomalta ihmiseltä, näkemyksesi voisi ehkä jotenkin ymmärtää. Ehkä! Mutta nyt kun puhutaan taivaan Isästä, me puhutaan hänestä joka on rakkaus. Joten on varmaa se, että mitä ihmiset teki Jeesukselle, sen he tekivät myös Isälle. Ja paljastihan Jeesus myös sen, että mitä me ihmiset teemme toinen toisillemme, sen me olemme tehneet hänelle (Mat.25:31-46). Eikä se sitli tee meistä Jeesuksia. Edellinen todisti meille Isän rakkaus Poikaan, ja tämä jälkimmäinen todisti Jeesuksen rakkaus meihin.Niko. kirjoitti:
Jeesus oli pelastaja jo Jesajan aikana ja niin myös tänä päivänä. Hän on ainut pelastaja joka on ollut eikä muuta ole eikä tule.,
Hän on Herra.>>>Jeesus oli pelastaja jo Jesajan aikana ja niin myös tänä päivänä.
- Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
Onko Nikolla omaa poikaa joka on hänelle hyvinkin rakas? Jos on, olen täysin vakuuttunut siitä, että jos joku ahdistelee ja kiusaa häntä, aiheuttaen hänelle henkistä väkivaltaa, niin se kohdistuu myös sinuun, siten että sinuakin sillä kiusataan ja ahdistetaan. Näin siitäkin huolimatta että se kohdistuu sinuun epäsuorasti, ja siitäkin huolimatta että sinä et ole poikasi eikä poikasi ole sinä.
Teologiasi mukaan Jeesus on Jumala mm. sillä verukkeella, että Jumalaakin kiusattiin silloin kuin Jeesusta kiuattiiin. Mutta eihän kukaan hullu luule, että sinä olet sinun poikasi, koska sinä kärsit siitä että sinun poikaasi kiusataan. Eihän? Vai oletko sellaisia ihmisiä jossain tavannut? Vai väitätkö että sellaisia jostain löydät?
Ota myös huomioon se, että Jeesus oli Isän rakas! Sanoihan Jumala:
"Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt" (Mat.3:17).
Jeesus tuli Isän lähettämänä ja sai häneltä voitelun; eli voiman ja valtuuden. Jeesus puhui mitä Isä käski puhua (Joh.8:26, Joh.12:49), teki Jumalan tekoja Jumalan sormella (Luuk.11:20), mikä tarkoittaa "Jumalan antamalla auktoriteetilla". Jeesus paljasti, että hän elää Isän kautta (Joh.6:57) ja että hän ei voi tehdä mitään ilman Isäänsä (Joh.5:19). Ja kun oikein tarkkoja ollaan, niin me huomataan, että Jeesus elää yhä Jumalan voiman kautta (2.Kor.13:4). Ei Jumala tarvii ketään jonka kautta elää, sillä Jumala on kaiken yläpuolella. Jumala ei tarvitse holhoojaa. Jumala on Kristuksen pää (1.Kor.11:3). Siitäkin huolimatta että Kristus on tehty meidän Herraksemme (Apt.2:36).
Ja vieläkö Niko ihmettelet, miten on mahdollista, että Isä koki sydämessään minkä hänen Poikansakin? Jos kysymyksen esittäisi joltain täysin tunteettomalta ihmiseltä, näkemyksesi voisi ehkä jotenkin ymmärtää. Ehkä! Mutta nyt kun puhutaan taivaan Isästä, me puhutaan hänestä joka on rakkaus. Joten on varmaa se, että mitä ihmiset teki Jeesukselle, sen he tekivät myös Isälle. Ja paljastihan Jeesus myös sen, että mitä me ihmiset teemme toinen toisillemme, sen me olemme tehneet hänelle (Mat.25:31-46). Eikä se sitli tee meistä Jeesuksia. Edellinen todisti meille Isän rakkaus Poikaan, ja tämä jälkimmäinen todisti Jeesuksen rakkaus meihin.Jeesus ei ole Isä, Hän on Poika.
Hän on Herra Jumala, sillä Jumala on yksi Isässä ja Pojassa eikä Jeesusta voi "irroittaa" olemasta Jumala. Hän on Jumalan Sana, aina ollut ja aina oleva, A ja O.
Hän on Jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, Hän ja Isä ovat yhtä. - Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Jeesus oli pelastaja jo Jesajan aikana ja niin myös tänä päivänä.
Alla annoin vastauksen ja se selventää ja antaa vastauksen myös tähän kysymykseesi.
Niko. kirjoitti:
Jeesus ei ole Isä, Hän on Poika.
Hän on Herra Jumala, sillä Jumala on yksi Isässä ja Pojassa eikä Jeesusta voi "irroittaa" olemasta Jumala. Hän on Jumalan Sana, aina ollut ja aina oleva, A ja O.
Hän on Jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, Hän ja Isä ovat yhtä.Niko. Kun Jeesus huusi ristillä: "Jumalani, Jumalani", niin oliko huutaja sama Jumala jonka Jeesus kutsui ainoaksi Jumalaksi??? (Joh.17.3, 5:44).
- Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
Niko. Kun Jeesus huusi ristillä: "Jumalani, Jumalani", niin oliko huutaja sama Jumala jonka Jeesus kutsui ainoaksi Jumalaksi??? (Joh.17.3, 5:44).
Jumalan Poika, joka oli tyhjentänyt itsensä tullakseen ihmiseksi.
Hän Ihmisen Poika, huusi ristillä Isä Jumalaa. Niko. kirjoitti:
Hän Ihmisen Poika, huusi ristillä Isä Jumalaa.Eli Jeesus on siis mielestäsi sama Jumala kuin se Jumala joka hänen mielestään ainut Jumala?
Sama Jumala vaiko eri Jumala?- Niko.
jumalan_pete kirjoitti:
Eli Jeesus on siis mielestäsi sama Jumala kuin se Jumala joka hänen mielestään ainut Jumala?
Sama Jumala vaiko eri Jumala?Kerroinhan sen jo sinulle 19.6.2011 klo 19:20 kirjoittamassani vastauksessa tähän ketjuun.
Jumala on yksi, Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä. Niko. kirjoitti:
Hän Ihmisen Poika, huusi ristillä Isä Jumalaa.Niko, mistä Jumalan Poika oli mielestäsi tyhjentänyt itsensä tullakseen ihmiseksi?
Niko. kirjoitti:
Kerroinhan sen jo sinulle 19.6.2011 klo 19:20 kirjoittamassani vastauksessa tähän ketjuun.
Jumala on yksi, Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä.Ehkä kerroit, mutta en ymmärrä mitä selität, koska kierrät kysymyksen. En vieläkään tiedä miten asian näet, vaikka kovasti selittelet. Eli uskotko että Jeesus on sama Jumala kuin se ainut totinen Jumala joka on Isä yksin? (Joh.17:3, 5:44).
Eli, onko Jeesus sama Jumala kuin Isä?- Niko.
Jonah kirjoitti:
Niko, mistä Jumalan Poika oli mielestäsi tyhjentänyt itsensä tullakseen ihmiseksi?
" Hänellä oli Jumalan muoto,
mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan
olla Jumalan vertainen
vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
ja tuli ihmisten kaltaiseksi.
Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken
ja antanut hänelle nimen,
kaikkia muita nimiä korkeamman.
Jeesuksen nimeä kunnioittaen
on kaikkien polvistuttava,
kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." ( Fil. 2:6-11 ) - to..
Niko. kirjoitti:
" Hänellä oli Jumalan muoto,
mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan
olla Jumalan vertainen
vaan luopui omastaan.
Hän otti orjan muodon
ja tuli ihmisten kaltaiseksi.
Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
ja antanut hänelle nimen,
kaikkia muita nimiä korkeamman.
Jeesuksen nimeä kunnioittaen
on kaikkien polvistuttava,
kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." ( Fil. 2:6-11 )"mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan
olla Jumalan vertainen...
ja antanut hänelle nimen.."
Siis pitää olla:" hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla itsensä vertainen, sen tähden hän on korottanut itsensä yli kaiken ja antanut itselleen nimen..."
- mä vaan
nimim. Worried,
Kirjoitit, että: Jeesus/Jeshua tarkoittaa JHWH pelastaa
Vähänpä tiedät. Jeesus ei tarkoita mitään, sus = hevonen hepreaksi
eikä Jeshua tarkoita "JHWH pelastaa" vaan pelkästään: pelastus, pelastaa
Jeshu-sanaa käyttävät juutalaiset pilkkanimenä, tarkoittaen "tuo mies.., se mies.."- Worried
The etymology of the name Jesus is generally explained as "God's salvation" usually expressed as "Yahweh saves"[31][32][33] "Yahweh is salvation"[34][35] and at times as "Jehovah is salvation".
Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Jesus - to..
Jeesuksen alkuperäinen nimi (ei siis käännösnimi Jeesus) on ollut Jehoshua, Jahve auttaa/ pelastaa tai Jeshua joka miehen nimenä ei oikeastaan tarkoita mitään muuta kuin on lyhennys Jehoshuasta. Feminiini jeshuah on apu/pelastus.Maskuliinimuotoa tuosta substantiivista ei ole.
Hepreaksi hevonen on sus, mutta hepreassa ei ole sanaa Jeesus, joten vieraan väännöksen loppu ei tarkoita hepreassa yhtään mitään.
Jeshu ei ole" tuo mies" mutta on Jeesusta tarkoittava nimitys. "Tuo " mies ei ollut Jeesus, sellainenkin henkilö on ollut ja muistaakseni joku Santala niminen pappi sai päähänsä että se tarkottaisi Jeesusta, mutta ei siis tarkoita.
Niin Hengelliset on ymmärettävä Hengellisesti !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17012945
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454810Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211969Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1121715Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481