Lataa FireFox 5

10.10 Ubuntu...

12

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimii hyvin

      Päivittyi automaattisesti aamulla.

    • ---

      Tuleehan tuo normipäivityksenä pakettina ilman värkkäämisiä.

      • 10.10 Ubuntu...

        Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena. Ainakaan ihan heti. 4 versio jos on asennettu niin päivittyy 5 versioon. Ja silloinkin päivitys tulee epävirallisista lähteistä. Korjaa jos väärässä.


      • ---
        10.10 Ubuntu... kirjoitti:

        Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena. Ainakaan ihan heti. 4 versio jos on asennettu niin päivittyy 5 versioon. Ja silloinkin päivitys tulee epävirallisista lähteistä. Korjaa jos väärässä.

        Olet oikeassa niistä.


      • Ja miksi...
        10.10 Ubuntu... kirjoitti:

        Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena. Ainakaan ihan heti. 4 versio jos on asennettu niin päivittyy 5 versioon. Ja silloinkin päivitys tulee epävirallisista lähteistä. Korjaa jos väärässä.

        "Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena."
        Ja miksi tulisi? Nuo jakelut pyrkivät pitäytymään ohjelmistoissa, jotka takuuvarmasti toimivat.
        Kaikkien uusimpien hilavitkuttimien peräänjuoksioiden kannattaa asentaa aina se viimeisin virallinen (tai alpha/beta/rc/) -jakelu.
        Pärjään toki ihan hyvin RC -jakeluiden kanssa, mutta tuolloin on tiedettävä, että jakelu ja jaettavat sovellutukset ovat enemmänkin kokeiluun kuin "tuotantokäyttöön".


      • Ja miksi... kirjoitti:

        "Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena."
        Ja miksi tulisi? Nuo jakelut pyrkivät pitäytymään ohjelmistoissa, jotka takuuvarmasti toimivat.
        Kaikkien uusimpien hilavitkuttimien peräänjuoksioiden kannattaa asentaa aina se viimeisin virallinen (tai alpha/beta/rc/) -jakelu.
        Pärjään toki ihan hyvin RC -jakeluiden kanssa, mutta tuolloin on tiedettävä, että jakelu ja jaettavat sovellutukset ovat enemmänkin kokeiluun kuin "tuotantokäyttöön".

        Tässä onkin tullut harrastettua perässäjuoksua pelkästään mielenkiinnosta ja omaksi huviksi.
        Jenkkisivustojen ohjeilla asensin päätteessä Ubuntu 10.04.1-versioon Firefox 4:sen, ja siinä takkuili lähinnä vain kirjanmerkkipalkki. Perään tuli normipäivityksenä Firefox 4.0.1, johon myös piti suomi asentaa erikseen.
        Tällä pohjalla Firefox 5-versiokin oli asennettavissa, ja en ole tähän mennessä toimintahäiriöitä huomannut. Yksi pieni ubufox-paketti piti poistaa sen ollessa ristiriidassa päivityksien kanssa. Nopeus on Chromen tasoa
        Omalla vastuulla Ubuntu 10.04.1-versioon.

        Firefox 4:
        sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable
        sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
        Klikkauksella suomi-kielipaketti fi.xpi:
        http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/4.0/linux-i686/xpi/

        Firefox 4.0.1 tultua päivityksenä
        Firefox 5:
        sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-next
        sudo apt-get update
        sudo apt-get upgrade
        Klikkauksella fi.xpi
        http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/5.0/linux-i686/xpi/


      • 10.10 Ubuntu... kirjoitti:

        Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena. Ainakaan ihan heti. 4 versio jos on asennettu niin päivittyy 5 versioon. Ja silloinkin päivitys tulee epävirallisista lähteistä. Korjaa jos väärässä.

        Ubuntu 10.04 LTS:ssä on 3.6.x ja se päivittyy sitten itsestään sitten kun on tarpeellista. Aikaisintaan loppukesästä.

        Ei jaksa säätää kun Firefox on nykyisin sellainen, että pitää päivittää joka versiossa että on turvallinen. Parempi että Canonical hoitaa homman. Tää 3.6.x sai hiljattain turvapäivitykset ja on varmatoiminen.


      • juuuuuuuuuuppppppppp
        AimoKankkunen kirjoitti:

        Tässä onkin tullut harrastettua perässäjuoksua pelkästään mielenkiinnosta ja omaksi huviksi.
        Jenkkisivustojen ohjeilla asensin päätteessä Ubuntu 10.04.1-versioon Firefox 4:sen, ja siinä takkuili lähinnä vain kirjanmerkkipalkki. Perään tuli normipäivityksenä Firefox 4.0.1, johon myös piti suomi asentaa erikseen.
        Tällä pohjalla Firefox 5-versiokin oli asennettavissa, ja en ole tähän mennessä toimintahäiriöitä huomannut. Yksi pieni ubufox-paketti piti poistaa sen ollessa ristiriidassa päivityksien kanssa. Nopeus on Chromen tasoa
        Omalla vastuulla Ubuntu 10.04.1-versioon.

        Firefox 4:
        sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable
        sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
        Klikkauksella suomi-kielipaketti fi.xpi:
        http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/4.0/linux-i686/xpi/

        Firefox 4.0.1 tultua päivityksenä
        Firefox 5:
        sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-next
        sudo apt-get update
        sudo apt-get upgrade
        Klikkauksella fi.xpi
        http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/5.0/linux-i686/xpi/

        Tuo i686 ois 64bit kö? Oisko ix86 vaihdettuna tuohon litaniaan 32bit?


      • ----------
        juuuuuuuuuuppppppppp kirjoitti:

        Tuo i686 ois 64bit kö? Oisko ix86 vaihdettuna tuohon litaniaan 32bit?

        32 bittisistä kyse koko ajan.


    • 10.10 Ubuntu...
    • 222226

      >>Toimii nopeasti

      • Jees..

        Aivan ylivoimainen on Chromium.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      35
      1886
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      681
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      671
    6. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      619
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    8. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      502
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      454
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      449
    Aihe