Toimii nopeasti :)
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html
Jos vain testaat niin: Pura paketti työpöydälle ja klikkaa kansiosta Firefox kuvaketta.
Tämähän kyllä pitää asentaa oikeen pysyvästi Ubuntuun :)
Lataa FireFox 5
12
696
Vastaukset
- Toimii hyvin
Päivittyi automaattisesti aamulla.
- ---
Tuleehan tuo normipäivityksenä pakettina ilman värkkäämisiä.
- 10.10 Ubuntu...
Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena. Ainakaan ihan heti. 4 versio jos on asennettu niin päivittyy 5 versioon. Ja silloinkin päivitys tulee epävirallisista lähteistä. Korjaa jos väärässä.
- ---
10.10 Ubuntu... kirjoitti:
Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena. Ainakaan ihan heti. 4 versio jos on asennettu niin päivittyy 5 versioon. Ja silloinkin päivitys tulee epävirallisista lähteistä. Korjaa jos väärässä.
Olet oikeassa niistä.
- Ja miksi...
10.10 Ubuntu... kirjoitti:
Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena. Ainakaan ihan heti. 4 versio jos on asennettu niin päivittyy 5 versioon. Ja silloinkin päivitys tulee epävirallisista lähteistä. Korjaa jos väärässä.
"Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena."
Ja miksi tulisi? Nuo jakelut pyrkivät pitäytymään ohjelmistoissa, jotka takuuvarmasti toimivat.
Kaikkien uusimpien hilavitkuttimien peräänjuoksioiden kannattaa asentaa aina se viimeisin virallinen (tai alpha/beta/rc/) -jakelu.
Pärjään toki ihan hyvin RC -jakeluiden kanssa, mutta tuolloin on tiedettävä, että jakelu ja jaettavat sovellutukset ovat enemmänkin kokeiluun kuin "tuotantokäyttöön". Ja miksi... kirjoitti:
"Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena."
Ja miksi tulisi? Nuo jakelut pyrkivät pitäytymään ohjelmistoissa, jotka takuuvarmasti toimivat.
Kaikkien uusimpien hilavitkuttimien peräänjuoksioiden kannattaa asentaa aina se viimeisin virallinen (tai alpha/beta/rc/) -jakelu.
Pärjään toki ihan hyvin RC -jakeluiden kanssa, mutta tuolloin on tiedettävä, että jakelu ja jaettavat sovellutukset ovat enemmänkin kokeiluun kuin "tuotantokäyttöön".Tässä onkin tullut harrastettua perässäjuoksua pelkästään mielenkiinnosta ja omaksi huviksi.
Jenkkisivustojen ohjeilla asensin päätteessä Ubuntu 10.04.1-versioon Firefox 4:sen, ja siinä takkuili lähinnä vain kirjanmerkkipalkki. Perään tuli normipäivityksenä Firefox 4.0.1, johon myös piti suomi asentaa erikseen.
Tällä pohjalla Firefox 5-versiokin oli asennettavissa, ja en ole tähän mennessä toimintahäiriöitä huomannut. Yksi pieni ubufox-paketti piti poistaa sen ollessa ristiriidassa päivityksien kanssa. Nopeus on Chromen tasoa
Omalla vastuulla Ubuntu 10.04.1-versioon.
Firefox 4:
sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Klikkauksella suomi-kielipaketti fi.xpi:
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/4.0/linux-i686/xpi/
Firefox 4.0.1 tultua päivityksenä
Firefox 5:
sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-next
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Klikkauksella fi.xpi
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/5.0/linux-i686/xpi/10.10 Ubuntu... kirjoitti:
Eikä tule jos on 10.04 tai 10.10 joissa on Firefox 3.6 oletuksena. Ainakaan ihan heti. 4 versio jos on asennettu niin päivittyy 5 versioon. Ja silloinkin päivitys tulee epävirallisista lähteistä. Korjaa jos väärässä.
Ubuntu 10.04 LTS:ssä on 3.6.x ja se päivittyy sitten itsestään sitten kun on tarpeellista. Aikaisintaan loppukesästä.
Ei jaksa säätää kun Firefox on nykyisin sellainen, että pitää päivittää joka versiossa että on turvallinen. Parempi että Canonical hoitaa homman. Tää 3.6.x sai hiljattain turvapäivitykset ja on varmatoiminen.- juuuuuuuuuuppppppppp
AimoKankkunen kirjoitti:
Tässä onkin tullut harrastettua perässäjuoksua pelkästään mielenkiinnosta ja omaksi huviksi.
Jenkkisivustojen ohjeilla asensin päätteessä Ubuntu 10.04.1-versioon Firefox 4:sen, ja siinä takkuili lähinnä vain kirjanmerkkipalkki. Perään tuli normipäivityksenä Firefox 4.0.1, johon myös piti suomi asentaa erikseen.
Tällä pohjalla Firefox 5-versiokin oli asennettavissa, ja en ole tähän mennessä toimintahäiriöitä huomannut. Yksi pieni ubufox-paketti piti poistaa sen ollessa ristiriidassa päivityksien kanssa. Nopeus on Chromen tasoa
Omalla vastuulla Ubuntu 10.04.1-versioon.
Firefox 4:
sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
Klikkauksella suomi-kielipaketti fi.xpi:
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/4.0/linux-i686/xpi/
Firefox 4.0.1 tultua päivityksenä
Firefox 5:
sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-next
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Klikkauksella fi.xpi
http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/5.0/linux-i686/xpi/Tuo i686 ois 64bit kö? Oisko ix86 vaihdettuna tuohon litaniaan 32bit?
- ----------
juuuuuuuuuuppppppppp kirjoitti:
Tuo i686 ois 64bit kö? Oisko ix86 vaihdettuna tuohon litaniaan 32bit?
32 bittisistä kyse koko ajan.
- 10.10 Ubuntu...
Ja toimiva adb tuolta
http://adblockplus.org/en/ - 222226
>>Toimii nopeasti
- Jees..
Aivan ylivoimainen on Chromium.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 351886
- 50828
- 82819
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7681Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35671Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15619Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27590- 59502
- 43454
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28449