Kun maailmasi

muuttui?

Usein kysytääm kuinka sinusta tuli ateisti? No, osahan on ollut ateisti koko ikänsä sellaiseksi sen kummemmin tulematta ja osa taas ns. menettänyt uskonsa, todennut uskoneensa johonkin mitä ei sitten tarkemmassa analyysissa voikaan pitää enää totena.

Mutta kysytäänpä nyt: kuinka sinusta tuli fundamentalista?

9

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonyymi fundis

Tässä muutama syy

...kun tulin 150% vakuuttuneeksi esim. siitä että Jeesuksen nimi on todella jotain ei-tästä-maailmasta

...tiedän mihin haluan, kun tästä maailmasta pitää/saa lähteä

...ja että ilman Jeesusta ei sinne ole mitään asiaa

...olen huomannut, ettei minusta itsestä parhaalla tahdollakaan oikein löyty mitään hyvää: vain itsekkäitä ajatuksia, rakkaudettomuutta, kovuutta ym. ym.

...olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että Jumala tosiaan haluaa kaikkien pelastuvan

...eniten on vakuuttanut Jumalan rakkauden määrä, jos ja kun hän kerran antoi poikansa kärsimään jokaisen ihmisen - myös minun - syntien takia

...koen että raamatun sisältö on aiempaa paremmin auennut (mikä tosin voi myös johtua siitä, että olen käyttänyt siihen aikaani enemmän kuin koskaan)

...olen kokenut näkymätöntä (tietty) henkivaltojen taistelua

...olen monesti kokenut tulleeni johdatetuksi

...olen saanut rukousvastauksia

...kun olen huomannut myös tosissani pelkääväni Jumalaa

...olen havainnut Jumalan pitävän huolta

...olen löytänyt raamatusta tosi paljon lupauksia, joihin on ihanaa luottaa

...voi tulla mieleen huoli tuntemattomien ihmisten kohtalosta vaikkapa kauppareissulla tai kadulla, jos eivät he tunne Jeesusta

jne.

Ps. Päivi Räsäsen mielipiteet ovat minusta oikein ok ja pohjautuvat ymmärtääkseni raamattuun

> ehkä olen tosi, tosi fundis pahimmasta päästä. Vuosien saatossa tapahtunut suuntautumisen vahvistuminen ja keskeneräisyyden tajuaminen. Onneksi on joka päivä "armo uus"

• goddeloos

"Mutta kysytäänpä nyt: kuinka sinusta tuli fundamentalista? "
      - Vastaan: En voi vastatata. En ole uskovainen, olen ateisti.

• ateistikin voi olla fundamentalisti...

• hjhgjghjhgjh

Niin voi muttei ateismin suhteen.

• hjhgjghjhgjh kirjoitti:

Niin voi muttei ateismin suhteen.

Voi olla...Muistanet tapauksen, jossa eräs ateisti määritteli oikeat ateistit :D Ihan kuten oikea lahkonjohtaja määrittelee oikeat hihhulit.... Mä lasken fundisateistit samaan kastiin hihhulien kanssa ja arvatenkin heidän äo on samaa tasoa. Eihän he ajattele itse, vaan he lukevat mitä muut on kirjoittanut ja riippuen kirjoittajan statuksesta, niin he pitävät sitä " Jumalan sanana" tai sitten koko kirjoitus kuopataan. Sitten he levittävät näitä kirjoituksia, vaikka heillä ei ole ollut minkäänlaista lähdekritiikkiä asiasta, paitsi se ainoa...kirjoittajan pitää olla ateisti, että se voi olla totta.

• DDR++

DDR vihreäpuolue ateistin puolue?vai

• muuttumaton totuus

Pyhän Hengen kosketus ei jättänyt sijaa epäilyille enää, joita siihen asti kiersi päässä varmaan joka kerran kun Raamattua luki.

• Väärä vastaaja, myönnetään.
      Koskaan en ole uskonut mihinkään. En ole kokenut edes tarvetta.
      Vaimo on aina ollut uskossa ja se on OK.

Maailmani " hieman" muuttui, kun käsitin, ettei muut analysoineet ympäröivää todellisuutta tosiepätotena vaan hyväpaha akselilla.

Oli kieltämättä "pikkuinen" järkytys.

http://www.tiede.fi/artikkeli/1330/arkijarki_hylkii_tiedetta

• No, kannamme samaa ristiä, avokkaani kallistuu myös tuonne kristukseen päin. Mutta kaikkeen tottuu paitsi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3316
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe