Olen osa-aikatyössä ja saan soviteltua päivärahaa (työttömyyskassasta)
Olin kahden viikon sairauslomalla ja työnantaja maksoi työvuorolistaan merkittyjen tuntien mukaan palkan. Työttömyyskassasta tuli lisäselvityspyyntö, jossa mm. mainittiin,että minulla saattaa olla oikeus ansiopäivärahan sairauspäivärahaan omavastuuajalta. Hain KELAsta, ja sitä maksettiin neljältä päivältä - TYÖNANTAJALLE. Kassasta tuli päätös, että ansiopäivärahahakemukseni on hylätty, koska olen saanut sairausvakuutuslain mukaista päivärahaa! Mutta enhän itse saanut euroakaan, vaan työnantaja.
Eli tästä kahden viikon sairauslomasta jäi neljä päivää niin, ettei kukaan maksanut minulle mitään. Kuuluuko sen mennä näin? En tiedä näistä omavastuuajoista sun muista, mutta oudolta tuntuu.
Menikö oikein?
1
135
Vastaukset
- tyottomyyskassat
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Voin vastata kysymykseesi vain työttömyysturvalain näkökulmasta.
Jos saat välittömästi ennen sairastumista ansiopäivärahaa, niin sinulle voidaan maksaa ansiopäivärahaa myös sairauspäivärahan omavastuuajalta, kuten sinulle on maksettukin. Sen sijaan kun oikeus sairausvakuutuslain mukaiseen päivärahaan alkaa, ei ansiopäivärahaa voida maksaa, vaikka sairauspäiväraha maksettaisiin työnantajalle. Tämän vuoksi, sinulle ei ole voitu maksaa ansiopäivärahaa työttömyyskassasta sairauspäivärahan ajalta.
Ystävällisin terveisin,
Tiina työttömyyskassasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t887141- 353791
- 453360
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402532- 412262
- 2062259
- 1222192
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292119Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241868- 401749