Mun 15v tyttöystävä joutuu laitokseen:(

tietämätön kyselee..

eli oon 16v poika ja mun tyttöystävällä on alkanu alkutalvesta lähtien mennä huonosti kotona koska tyttöystävän äiti on vähä ylisuojelevainen, tyttöystävä on karkaillu kavereittensa kanssa muutaman kerran ja menny kotiin vasta aamulla ja nyt juhannuksena hän taas oli karannu ja lähteny juomaan, juominen menny pahasti yli ja joutui vatsahuuhteluun ja tämä oli sen äitille viimmenen niitti. Sossut tulee käymään tyttöystävällä ensviikkon ma ja sillon asisata päätetään,

Ja jos se nyt joutuu tonne laitkoseen niin tietääkö kukaan kuin helvetin kauan se siellä joutuu olemaan vai pääseekö enään ikään pois? Ja miten saako siellä pitää kännykkää ja pääseekö koneelle ja miten saako sinne eis mennä kattomaan häntä? Mulla tulee niin kauhea ikävä mun tyttöystävää jos en jokapäivä saa olla yhteydessä häneen tai sitte jos en saa edes nähnä häntä enäään,, mä kuolen ikävään:(

39

4180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laitokseen?

Kyllä kai voit mennä sinne häntä katsomaan, ainakin jonkin ajan päästä.

• "tyttöystävä on karkaillu kavereittensa kanssa muutaman kerran ja menny kotiin vasta aamulla ja nyt juhannuksena hän taas oli karannu ja lähteny juomaan, juominen menny pahasti yli ja joutui vatsahuuhteluun ja tämä oli sen äitille viimmenen niitti."

Siis minkähän asteen idiootti nyt on kyseessä? Mitähän tollakin se tampio luulee saavuttavansa?

Teidän kakaroiden mielestä äiti/isä on ylisuojeleva, jos hän ei päästä teitä juomaan joka perjantai ja sitten siitä pitää kapinoida niin saatanasti. Siinä vaiheessa, kun äidin/isän suusta pääsee se kaikista kamalin: "Tulet kotiin sitten ennen kymmentä!", niin kakara lähtee kaikista henkseleistä irti ja karkaa kotoa määrämättömäksi ajaksi. Sitten sairaalasta soitetaan, että joo, kakarallas on nyt letku kurkussa ja perseessä, kun veti viinaa niin paljon, että perse oli revetä.

Loistavaa logiikkaa teillä lapsilla.

Se on sielä laitoksessa niin kauan kunnes se tulee järkiinsä. Toisin sanoen, se on sielä hyvin, HYVIN pitkän aikaa.

• just tuollaisten nuorempien tavoista kitisevien hienoperseiden takia olen päättänyt jo kauan sitten etten mä aikuistu koskaan. ja proofiilis mukaan oot 19v? *nauraa räkättää* ei sun omastakaan teini-iästä oo edes kauan. itseasiassa se on vielä menossa ja käyttäydyt kun pahainen aikuinen. Ihme valitusta

• monta syytä

Vähänpä sinäkin valmistumisista ja työllisyystilanteista tiedät. Jos 31-vuotias ei ole valmistunut, niin ei se mitenkään tavatonta ole. Esimerkiksi korkeasti koulutetut valmistuvat Suomessa nykyään keskimäärin 27-28 vuoden iässä.

Ja jos ei ole työtä, niin onhan sitä itsekin voinut ottaa töistä lopputilin, eikä sen vuoksi ole työtä.

• dbfsbbfbfabbbnfsfnsn
        monta syytä kirjoitti:

Vähänpä sinäkin valmistumisista ja työllisyystilanteista tiedät. Jos 31-vuotias ei ole valmistunut, niin ei se mitenkään tavatonta ole. Esimerkiksi korkeasti koulutetut valmistuvat Suomessa nykyään keskimäärin 27-28 vuoden iässä.

Ja jos ei ole työtä, niin onhan sitä itsekin voinut ottaa töistä lopputilin, eikä sen vuoksi ole työtä.

Ylempi korkeakoulututkinto pitäisi tulla viidessä vuodessa, eli 24-25 -vuotiaana. Jotkut näköjään tykkäävät pitää useita välivuosia - ja mihinköhän sekin aika kuluu?

• monta syytä
        dbfsbbfbfabbbnfsfnsn kirjoitti:

Ylempi korkeakoulututkinto pitäisi tulla viidessä vuodessa, eli 24-25 -vuotiaana. Jotkut näköjään tykkäävät pitää useita välivuosia - ja mihinköhän sekin aika kuluu?

"Ylempi korkeakoulututkinto pitäisi tulla viidessä vuodessa, eli 24-25 -vuotiaana."

5 vuotta on tavoiteaika ylemmän korkeakoulututkinnon suorittamiseen, mutta 7 vuotta on oikeus opiskella. Tämänkin jälkeen voi saada maksimissaan 2 vuotta lisäaikaa.

Ja otahan sekin huomioon, etteivät kaikki pääse ensimmäisellä yrittämällä opiskelemaan. Sen vuoksikin valmistuminen voi viivästyä.

Ja pojat aloittavat armeijan vuoksi yleensä opintonsa yhden vuoden tai kaksi vuotta tyttöjä myöhemmin, joten pojilla voi tuo aloitusikä hyvinkin olla enemmän kuin 20 vuotta, joten siinä tapauksessa tulisi jo melko kiire valmistua ennen 25 vuoden ikää.

• dsfhgghfsfshshffshhs
        monta syytä kirjoitti:

"Ylempi korkeakoulututkinto pitäisi tulla viidessä vuodessa, eli 24-25 -vuotiaana."

5 vuotta on tavoiteaika ylemmän korkeakoulututkinnon suorittamiseen, mutta 7 vuotta on oikeus opiskella. Tämänkin jälkeen voi saada maksimissaan 2 vuotta lisäaikaa.

Ja otahan sekin huomioon, etteivät kaikki pääse ensimmäisellä yrittämällä opiskelemaan. Sen vuoksikin valmistuminen voi viivästyä.

Ja pojat aloittavat armeijan vuoksi yleensä opintonsa yhden vuoden tai kaksi vuotta tyttöjä myöhemmin, joten pojilla voi tuo aloitusikä hyvinkin olla enemmän kuin 20 vuotta, joten siinä tapauksessa tulisi jo melko kiire valmistua ennen 25 vuoden ikää.

Aika löysää ja laiskaa opiskelua, jos yli 5 vuotta menee tutkinnon saamiseen.

Jollei ensimmäisellä yrityksellä pääse yliopistoon tai ammattikorkeaan, niin se vain osoittaa kuinka kelvottomasti niihin pääsykokeisiin on valmistautunut.

• monta syytä
        dsfhgghfsfshshffshhs kirjoitti:

Aika löysää ja laiskaa opiskelua, jos yli 5 vuotta menee tutkinnon saamiseen.

Jollei ensimmäisellä yrityksellä pääse yliopistoon tai ammattikorkeaan, niin se vain osoittaa kuinka kelvottomasti niihin pääsykokeisiin on valmistautunut.

Vähänpä sinäkin tiedät.

Jos jollekkin alalle hakee vaikka satoja hakijoita, mutta paikkoja on vain muutama kymmentä, niin eihän silloin voi mitenkään kaikki halukkaat päästä sisään. Vaikka kaikki hakijat olisivat motivoituneita, niin silti suurin osa jäisi ulos. Katsos kun joillekkin aloille pääsee vain hyvin pieni osa hakijoista.

Ja mistä ihmeestä sinä voit sitäkään tietää, miksi opiskelijat eivät ole saaneet 5 vuodessa tutkintoaan valmiiksi. Heillä voi olla ihan pätevät syyt opintojensa hitaaseen etenemiseen, kuten esimerkiksi vaikea elämäntilanne.

Mutta sinähän oletkin trolli.

• mh,fbndhdgjgdsfjhfsh
        monta syytä kirjoitti:

Vähänpä sinäkin tiedät.

Jos jollekkin alalle hakee vaikka satoja hakijoita, mutta paikkoja on vain muutama kymmentä, niin eihän silloin voi mitenkään kaikki halukkaat päästä sisään. Vaikka kaikki hakijat olisivat motivoituneita, niin silti suurin osa jäisi ulos. Katsos kun joillekkin aloille pääsee vain hyvin pieni osa hakijoista.

Ja mistä ihmeestä sinä voit sitäkään tietää, miksi opiskelijat eivät ole saaneet 5 vuodessa tutkintoaan valmiiksi. Heillä voi olla ihan pätevät syyt opintojensa hitaaseen etenemiseen, kuten esimerkiksi vaikea elämäntilanne.

Mutta sinähän oletkin trolli.

Tiedoksesi vain, että korkeakoulut eivät valitse opiskelijoita satunnaisesti, vaan todistusten ja/tai valintakokeen perusteella vain PARHAIMMAT. Ihan sama kuinka moni hakee millekin alalle, vain parhaimmat tulevat valituksi. Jollei tule valituksi, niin syy on joko huono valmistautuminen, riittämätön motivaatio, heikot taidot, työ- ja elinkeinotoimiston tanttojen huijaaminen, tai yhdistelmä kaikkia.

Terveisin biologian opiskelija, olin parempi kuin yli tuhat muuta hakijaa.

Se on tietenkin ymmärrettävää, jos mielenterveys pettää, mutta tunnen renttujakin, jotka jättävät luentoja väliin darran takia.

• monta syytä
        mh,fbndhdgjgdsfjhfsh kirjoitti:

Tiedoksesi vain, että korkeakoulut eivät valitse opiskelijoita satunnaisesti, vaan todistusten ja/tai valintakokeen perusteella vain PARHAIMMAT. Ihan sama kuinka moni hakee millekin alalle, vain parhaimmat tulevat valituksi. Jollei tule valituksi, niin syy on joko huono valmistautuminen, riittämätön motivaatio, heikot taidot, työ- ja elinkeinotoimiston tanttojen huijaaminen, tai yhdistelmä kaikkia.

Terveisin biologian opiskelija, olin parempi kuin yli tuhat muuta hakijaa.

Se on tietenkin ymmärrettävää, jos mielenterveys pettää, mutta tunnen renttujakin, jotka jättävät luentoja väliin darran takia.

"Jollei tule valituksi, niin syy on joko huono valmistautuminen, riittämätön motivaatio, heikot taidot, työ- ja elinkeinotoimiston tanttojen huijaaminen, tai yhdistelmä kaikkia."

Ai että jos jollekkin alalle pääsee 5% hakijoista, niin ne 5% hakijoista on aktiivisia opiskeijoita ja ne 95% hakijoista on valmistunut heikosti tai heillä on riittämätön motivaatio, tai sitten he huijaavat sosiaalitoimea? Kiva logiikka sulla. :D :D :D :D :D

"Terveisin biologian opiskelija, olin parempi kuin yli tuhat muuta hakijaa."

Oma kehu ainakin näyttää haisevan, eikä tekstistäsi päätellen taida olla mielenterveytesikään aivan kunnossa.

Ja aivan pakko kysyä: Mitä korkeasti koulutettu opiskelija tekee nuorten palstoilla päätään aukomassa? :D :D :D :D :D

Tosin haiskahtaa trollilta ja vahvasti.

• gajvdaljddadavaöhökd
        monta syytä kirjoitti:

"Jollei tule valituksi, niin syy on joko huono valmistautuminen, riittämätön motivaatio, heikot taidot, työ- ja elinkeinotoimiston tanttojen huijaaminen, tai yhdistelmä kaikkia."

Ai että jos jollekkin alalle pääsee 5% hakijoista, niin ne 5% hakijoista on aktiivisia opiskeijoita ja ne 95% hakijoista on valmistunut heikosti tai heillä on riittämätön motivaatio, tai sitten he huijaavat sosiaalitoimea? Kiva logiikka sulla. :D :D :D :D :D

"Terveisin biologian opiskelija, olin parempi kuin yli tuhat muuta hakijaa."

Oma kehu ainakin näyttää haisevan, eikä tekstistäsi päätellen taida olla mielenterveytesikään aivan kunnossa.

Ja aivan pakko kysyä: Mitä korkeasti koulutettu opiskelija tekee nuorten palstoilla päätään aukomassa? :D :D :D :D :D

Tosin haiskahtaa trollilta ja vahvasti.

"Ai että jos jollekkin alalle pääsee 5% hakijoista, niin ne 5% hakijoista on aktiivisia opiskeijoita ja ne 95% hakijoista on valmistunut heikosti tai heillä on riittämätön motivaatio, tai sitten he huijaavat sosiaalitoimea? Kiva logiikka sulla. :D :D :D :D :D"

Käännettynä: "Kyllä ne on ihan täydellisiä opiskelijoita, vaikka ne ei ny vaan sattunu muistaan koetilanteessa mitä protoplasti/integraali/ionigradientti/x tarkoittaa!"

UUDESTAAN: Jos haluaa päästä opiskelemaan johonkin, niin silloin hemmetti täytyy varmistaa kuuluvansa parhaimpiin. Jokainen kokeen piste on arvokas. Jollei koetilanteessa muista pääsykoekirjoista tai alan vaatimuksista jotain, niin syy on joko heikko muisti tai yksinkertaisesti se, että ei lukenut tarpeeksi hyvin. Muistin pitäisi olla terävimmillään ennen 23 vuoden ikää, ellei ole ollut niin pälli, että on mennyt ryyppäämään aivosolunsa siihen kuntoon, että 80-vuotias dementikkokin muistaa enemmän.

Mutta mikäs siinä. Eivät ne korkeakoulupaikat edes kuulu sellaisille, jotka "eivät nyt vaan sattuneet muistamaan" niitä tärkeitä asioita, tai niille, jotka eivät osaa edes muotoilla vastaustaan ymmärrettäväksi.

Viimeksi kun katsoin, niin pelkkä ylimielisyys tyhmempiä ihmisiä kohtaan ei ole mielisairaus.

Ja 19-vuotias ei ole nuori? Sinähän se trolli olet, senkin pateettinen trogdolyytti.

• monta syytä
        gajvdaljddadavaöhökd kirjoitti:

"Ai että jos jollekkin alalle pääsee 5% hakijoista, niin ne 5% hakijoista on aktiivisia opiskeijoita ja ne 95% hakijoista on valmistunut heikosti tai heillä on riittämätön motivaatio, tai sitten he huijaavat sosiaalitoimea? Kiva logiikka sulla. :D :D :D :D :D"

Käännettynä: "Kyllä ne on ihan täydellisiä opiskelijoita, vaikka ne ei ny vaan sattunu muistaan koetilanteessa mitä protoplasti/integraali/ionigradientti/x tarkoittaa!"

UUDESTAAN: Jos haluaa päästä opiskelemaan johonkin, niin silloin hemmetti täytyy varmistaa kuuluvansa parhaimpiin. Jokainen kokeen piste on arvokas. Jollei koetilanteessa muista pääsykoekirjoista tai alan vaatimuksista jotain, niin syy on joko heikko muisti tai yksinkertaisesti se, että ei lukenut tarpeeksi hyvin. Muistin pitäisi olla terävimmillään ennen 23 vuoden ikää, ellei ole ollut niin pälli, että on mennyt ryyppäämään aivosolunsa siihen kuntoon, että 80-vuotias dementikkokin muistaa enemmän.

Mutta mikäs siinä. Eivät ne korkeakoulupaikat edes kuulu sellaisille, jotka "eivät nyt vaan sattuneet muistamaan" niitä tärkeitä asioita, tai niille, jotka eivät osaa edes muotoilla vastaustaan ymmärrettäväksi.

Viimeksi kun katsoin, niin pelkkä ylimielisyys tyhmempiä ihmisiä kohtaan ei ole mielisairaus.

Ja 19-vuotias ei ole nuori? Sinähän se trolli olet, senkin pateettinen trogdolyytti.

Justiinsa. Kyllä nyt jo viimeistään paljastit, että sinä et ole korkeakoulupaikkaa nähnytkään, vaan kuulut itse niihin, joita sinä haukut "onnettomiksi luusereiksi".
        :D :D :D :D :D

Eiköhän korkeasti koulutetulla ihmisellä olisi muutakin tekemistä, kun aukoa päätään nuorten palstalla.

Ja mitä se sitäpaitsi olisi sinulta pois, jos joku pääsee opiskelemaan tai ei pääse opiskelemaan? Ei kait toisten suoritusten vuoksi tarvitse nyt päätään aukoa nuorten palstalla? Miten se sinun elämääsi muka vaikuttaa, jos joku toinen ihminen viettää elämäänsä juopottelemalla kadulla tai jos viettää elämäänsä jossain hyvässä ammatissa?

• vdjdvjdjdslhgddlkhgs
        monta syytä kirjoitti:

Justiinsa. Kyllä nyt jo viimeistään paljastit, että sinä et ole korkeakoulupaikkaa nähnytkään, vaan kuulut itse niihin, joita sinä haukut "onnettomiksi luusereiksi".
        :D :D :D :D :D

Eiköhän korkeasti koulutetulla ihmisellä olisi muutakin tekemistä, kun aukoa päätään nuorten palstalla.

Ja mitä se sitäpaitsi olisi sinulta pois, jos joku pääsee opiskelemaan tai ei pääse opiskelemaan? Ei kait toisten suoritusten vuoksi tarvitse nyt päätään aukoa nuorten palstalla? Miten se sinun elämääsi muka vaikuttaa, jos joku toinen ihminen viettää elämäänsä juopottelemalla kadulla tai jos viettää elämäänsä jossain hyvässä ammatissa?

Anna osoitteesi, niin voin hyvin postittaa sinulle kopion valintakirjeestäni. Näin lomalla on hyvin aikaa.

"Ja mitä se sitäpaitsi olisi sinulta pois, jos joku pääsee opiskelemaan tai ei pääse opiskelemaan? Ei kait toisten suoritusten vuoksi tarvitse nyt päätään aukoa nuorten palstalla? Miten se sinun elämääsi muka vaikuttaa, jos joku toinen ihminen viettää elämäänsä juopottelemalla kadulla tai jos viettää elämäänsä jossain hyvässä ammatissa? "

Ei se ole minulta pois miten muut elävät. Puhuit vain bullshittiä valituksi tulemisen vaikeudesta, ja minä korjasin.

• monta syytä
        vdjdvjdjdslhgddlkhgs kirjoitti:

Anna osoitteesi, niin voin hyvin postittaa sinulle kopion valintakirjeestäni. Näin lomalla on hyvin aikaa.

"Ja mitä se sitäpaitsi olisi sinulta pois, jos joku pääsee opiskelemaan tai ei pääse opiskelemaan? Ei kait toisten suoritusten vuoksi tarvitse nyt päätään aukoa nuorten palstalla? Miten se sinun elämääsi muka vaikuttaa, jos joku toinen ihminen viettää elämäänsä juopottelemalla kadulla tai jos viettää elämäänsä jossain hyvässä ammatissa? "

Ei se ole minulta pois miten muut elävät. Puhuit vain bullshittiä valituksi tulemisen vaikeudesta, ja minä korjasin.

"Puhuit vain bullshittiä valituksi tulemisen vaikeudesta, ja minä korjasin. "

En minä väitä, etteikö kaikille aloille olisi vaikea päästä. Joillekkin aloille pääsee yli puolet hakijoista. Mutta sellaisille aloille, joille pääseee vain 5% hakijoista, niin on huomattavasti vaikeampi päästä.

Ja jos olet poika ja tuo 19-vuotias, niin haluaisin kysyä vielä seuraavan kysymyksen: Missäs vaiheessa aiot suorittaa armeijan? Sekin on pakko jossain vaiheessa suorittaa. Vai aiotko mennä sivariin tai vankilaan? Vai saitko vapautuksen armeijasta? Vai saitko lykkäystä?

Moni miespuolinen aloittaa opintonsa nimenomaan armeijan vuoksi yli 20-vuotiaana ja sen vuoksi on vaikea valmistua ennen kun täyttää 25. Kyllä armeija kannattaa suorittaa ennen opintojen aloittamista. Se on erittäin v-mäistä mennä opintojen jälkeen joskus melkein kolmikymppisenä (tai vähän nuorempana) suunnilleen 10 vuotta nuorempien sekaan hyppelemään metsässä.

• sffhjdgjdgjdgjgddgjd
        monta syytä kirjoitti:

"Puhuit vain bullshittiä valituksi tulemisen vaikeudesta, ja minä korjasin. "

En minä väitä, etteikö kaikille aloille olisi vaikea päästä. Joillekkin aloille pääsee yli puolet hakijoista. Mutta sellaisille aloille, joille pääseee vain 5% hakijoista, niin on huomattavasti vaikeampi päästä.

Ja jos olet poika ja tuo 19-vuotias, niin haluaisin kysyä vielä seuraavan kysymyksen: Missäs vaiheessa aiot suorittaa armeijan? Sekin on pakko jossain vaiheessa suorittaa. Vai aiotko mennä sivariin tai vankilaan? Vai saitko vapautuksen armeijasta? Vai saitko lykkäystä?

Moni miespuolinen aloittaa opintonsa nimenomaan armeijan vuoksi yli 20-vuotiaana ja sen vuoksi on vaikea valmistua ennen kun täyttää 25. Kyllä armeija kannattaa suorittaa ennen opintojen aloittamista. Se on erittäin v-mäistä mennä opintojen jälkeen joskus melkein kolmikymppisenä (tai vähän nuorempana) suunnilleen 10 vuotta nuorempien sekaan hyppelemään metsässä.

Lykkäsin asevelvollisuutta. Armeija on muutenkin sellainen pellekoulu, että tuskin ne nuoremmat silloin pahentavat päänsärkyäni kovinkaan paljon.

• Joku vaan

No, naapurillani (15) on mennyt todellisuus ja mielikuvitus sekasin, ja hän oli laitoksessa n.4 kuukautta, mutta hän ei välttämättä koskaan tule käymään normaalia koulua. On hän kyllä kotiutunut, mutta en tiedä alkaako hän syksyllä käymään meidän koulua. Kyllä siellä saa käydä vierailulla (ainakin vanhemmat, riippuu varmaanki) ja kyllä niillä on siellä tietokone ja puhelin mahdollisuus (ainakin hänellä oli, kyllä oli laitoksessa sekä tietokoneella että puhelimella netissä) mutta siitä, kuinka kauan joutuu olemaan, on vaikea sanoa. Voi esim olla, että hän pääsee kuukauden päästä, ja joutuu muuhun perheeseen, tai voi olla, että joutuu olemaan siellä useamman vuoden, sitä ei koskaan voi ulkopuolinen tietää, ainoastaan laitoksen ihmiset voivat sen määritellä:/

• saamarin hienoperset

Jaajaajaa Mikä saatana hienoperse sää tomegele oot?.Jokainen normaali nuori kokeilee teiniässä rajojaan ja tekee tyhmyyksiä, se kuuluu ihan normaaliin nuoruuteen, joillaki se menee vähä enenmmän överiksi kuin toisilla. Tomegle taitaa olla justiin tommoset ylihuolehtivaiset vanhemmat ja tomehele on nii nössö että tottelee kaikki säännöt mukisemattta ja käy tänne sitte avautumassa jos joku on rohkeempi jaettä se on täys idiootti joka ei tottele

tomegele, oot samanlainen kyrpiintyny ihme-jätäkä ku tois JAnne33 oli, mutta mää pisitin jannen hiljaseksi nii ei oo sen jälkeen näkyny tällä foorumilla, voin mää sinutki tomehomo hiljentää mutta nyt en taida työkiireiltä ehtiä

• kohtalon toveri,,,

no jaa eipä tuo vielä niin kauheita aisioita oo tehny että uskosin että aluksi pitävät vaan 1-3viikkoa jonka jälkeen päästetään kotiin ''koeajalle'' jos ei ala ton jälkeen oleen kunnolla niin voi olla että joutuu pidemmäksi aikaa.

Kokemuksesta voin kertoa. olen nyt 19v ja seurustelin vuodesta 2007 samanikäsen tytön kaa eli oli sillon 15v. tyttöystävä jäi juomisesta kii aina uudestaan ja uudestaa niin sen vanhemmat päätti laittaa sen laitokseen.. Viikon se siellä joutu oleen jolloin pääsi kojeajalle ja se laitos teps., lopetettiin minä ja tyttö ryyppääminen kokonaa pariksi vuodeksi, tepsi myös muhun;D

• Jaa siis tyhmyys on nykyään rohkeutta? Okei okei, mä oon sit varmaan joku löysäperse, kun en tota oo tajunnu.

Siis vittu te ootte tyhmiä. Minä olen sitten varmaan ollut täysin epänormaali nuori, kun en ole joutunut dokauksen vuoksi vatsahuuhteluun tai edes putkaan! Kyllä vanhemmat ovat olleet pettyneitä, kun eivät ole saaneet hakea minua poliisiasemalta kertaakaan.

Se, että välittää lapsiensa hyvinvoinnista on teille hinttiperseille ylisuojelua ja te otatte sen henkilökohtaisena loukkauksena. Teillä on jotain todella pahasti pielessä pienen pienessä pääkopassanne.

Ehkä sinunkin olisi hyvä hakeutua johonkin laitokseen. Ehkä tyhmyytesi saadaan sielä korjattua.

• Psykologi Ben

''Siis minkähän asteen idiootti nyt on kyseessä? Mitähän tollakin se tampio luulee saavuttavansa?

Teidän kakaroiden mielestä äiti/isä on ylisuojeleva, jos hän ei päästä teitä juomaan joka perjantai ja sitten siitä pitää kapinoida niin saatanasti. Siinä vaiheessa, kun äidin/isän suusta pääsee se kaikista kamalin: "Tulet kotiin sitten ennen kymmentä!", niin kakara lähtee kaikista henkseleistä irti ja karkaa kotoa määrämättömäksi ajaksi. Sitten sairaalasta soitetaan, että joo, kakarallas on nyt letku kurkussa ja perseessä, kun veti viinaa niin paljon, että perse oli revetä.

Loistavaa logiikkaa teillä lapsilla.

Se on sielä laitoksessa niin kauan kunnes se tulee järkiinsä. Toisin sanoen, se on sielä hyvin, HYVIN pitkän aikaa.''

Olen täsmälleen samaa mieltä herra Tomeglen kanssa. Ja jos virheitä tekee ja on piittaamaton syy-seuraus-suhteista, ja vieläpä tyhmänrohkea hölmö, joutuu kärsimään joko kiven sisässä tai sitten pienessä, pyöreässä ja pehmustetussa huoneessa, jossa ei ole ovia eikä ikkunoita. Koko ikänsä, jos muu ei auta.

En halua pelotella, mutta maailma on totta.

• jokuvastaus

Laitoksella se voi olla koko alaikäsyysajan tosta syystä ellei se ole vaaraksi itselleen tai muille niin sitten vaikka koko loppuikänsä.
      Vierailuaika siellä voi olla joka päivä, se on lähinnä tarkoitettu lähinnä sukulaisille, mutta kyllä uskon että voit päästä mukaan jos siitä erikseen sovittu. Joissakin paikoissa pääsee viikonlopulksi kotio, mutta silloin ei kyllä kannata mennä juomaan ellei halua joutua hankaluuksiin.
      Kännykän uskoisin että saa pitää, ainakin kamerattoman. Tietokoneesta en ole varma, riippuu paikasta.

• niin se on

Vittu ei kukaan pelkän tottelemattomuuden takia joudu laitoksessa koko alaikäisyyttään olemaan.

• PASKAA'

kyllä muute joutuu oleen aikuseks asti jos tekee tarpeeks tyhmii temppui kute pöllii joltai rahaa tai karkaa ties minne tai sut hakataa jossai kotibileis jot ei saa ees järkätä

• j.rocket

Vai että ylihuolehtivainen äiti. Tyttöystäväs käytös osoittaa juuri sitä, että hän ei ole tarpeeksi kypsä juomaan alkoholia. Sun mielestä on siis ihan ok, ryypätä ja sammua ja joutua suolihuuhteluun? Ihan epäreilua, kun tyttöystäväs äiti kieltää tällaisen hauskanpidon, joka kaikenlisäksi kuuluu nuoruuteen?

Jospa itekkin vetäisit sellaset perseet, että pääset suolihuuhtelun. Parin kerran jälkeen säkin saatat joutua laitokseen, ehkä tyttökaverisi huonekaveriksi.

• ALOTTAJA;;;

En kirjottanu tota viestiä missä joku väitti että tommonen käytös kuuluu normaaliin nuoruuteen. Tämä mun tyttöystävä on mun seurassa tosi kiltti ja kunnollinen, tosin jos suuttuu niin suuttuuki sitte kunnolla. Mä oon itekki tavallaan pettyny häneen koska itse olen tosi kiltti ja rauhallinen, ajattelen yleensä seurauksia jos joku ''pahan teko'' houkuttaa eli voisi sanoa että minulla on ehkä hivenen järkeä päässä.. Sillon ku tutstun tähän tyttöön noin vuos sitte tyttö oli tosi tottelevainen ja sillä meni kotonaki ihan hyvin. Mutta vaikka oonki pettyny tyttöystävääni nyt niin mä rakastan sitä niin paljo että en tosiaankaaan jätä sitä ton takia, toivon että se on sillä vaan joku ohimenevä kapinavaihe joka menee ohi

• VITTU MÄ OON NIIN VIHANEN, ET VEDÄN SELLASET PERSEET ET HERÄÄN VITTU ENS VUONNA!

Jeesus teitä kakaroita.

• adaf
        Tomegle kirjoitti:

VITTU MÄ OON NIIN VIHANEN, ET VEDÄN SELLASET PERSEET ET HERÄÄN VITTU ENS VUONNA!

Jeesus teitä kakaroita.

Sanoo 19-vee kakara. :P

• aivan niin
        adaf kirjoitti:

Sanoo 19-vee kakara. :P

''Jeesus MEITÄ kakaroita.''

• Ville.
        Tomegle kirjoitti:

VITTU MÄ OON NIIN VIHANEN, ET VEDÄN SELLASET PERSEET ET HERÄÄN VITTU ENS VUONNA!

Jeesus teitä kakaroita.

Sä oot Tomegle söpö, ku sä suutut! Alaks? :)

• EI oo kovinkaan kauaa kun tapasin kaupungilla sattumalta sellasen, tais olla 17 v tytön joka oli aiemmin joutunut jonkinlaiseen sossupyöritykseen sen takia, että oli juonu liikaa.

On ihan hyvä jos tuosta juomisesta tulee jotain juttua jossain määrin ainakin, ei sitä aina nuorempana tajua kunnolla, muttei kuitenkaan pidä alkaa leimailemaan nuoria joksikin, koska ei sitä itsekään tiedä oikein kuka vielä on, ja leimaaminen muutenkin on hieman naurettavaa touhua. Joku sanoi joskus, ei ole pahoja lapsia, on vain huonoja vanhempia.

Hetken kun tämän tytön kanssa juttelin ja kohtelin normaalisti, niin sieltä paljastui ihan fiksu tyttönen. Normaali tyyppi. Jos hän saisi moista kohtelua enemmän, olisi hänen ehkä helpompi myöskin käyttäytyä normaalisti. Se on erittän vaikeaa jos kohdellaan kun paskaa, suojelemalla joka asiassa, tai olemalla poissa, tai kohtelemalla pahoinpidellen. Ja on mielestäni käsittämätöntä alkaa odottamaan, että ihminen tulee tiettyyn maagiseen ikään, että häntä voisi alkaa kohtelemaan järjellä, samat jutut ne päässä pyörii oli sitten minkä ikäinen tahansa. Mutta vanhemmat varmaankin vain jatkavat sitä samaa paskaa jota heille itselleen on tehty. Ja tämän kun kunnolla tajuaa, ehkä vasta joskus päälle parikymppisenä, voi kertaheitolla ryhtyä vanhempiaan fiksummaksi. Mikään ei välttämättä muutu heti, mutta täytyy aina muistaa, ettei tilanne jatku ikuisesti, ja joskus ajan kanssa vanhemmista pääsee eroon. Täytyy vain kestää niitä sen aikaa kun niitä täytyy kestää. Niitä ei tarvitse rakastaa, eikä niistä tarvitse edes välittää jos ei siltä tunnu, jos ne tekevät vain pahaa (oli tarkoituksena sitten hyvä tai paha). Kun vanhenee, voi heijastaa vanhempien käytöstä uudella tavalla, ja löytää joko yhteisen äänen, tai sitten saavuttaa varmuuden siitä ettei ikinä halua enää nähdä vanhempiaan.

Ylisuojelu tekee lapselle erittäin pahaa. Täällä kovin mussutetaan sillä tavalla kuin että ylisuojelua ei olisi edes olemassa. Kuten esimerkiksi yksinkertaisen kuuloinen kaveri nimelta tomegle, joka ei taida oikein ymmärtää asioiden laitaa. En tiedä hänen henkilökohtaista historiaansa, mutta hän tuntuu vihaavan nuoria, ja voisin kuvitella sen johtuvan siitä, että hän on aina orjamaisesti kuunnellut vanhempiaan ja nyt ei oikein osaa olla kun muut ovat eläneet ja hän on totellut kuuliaisesti. En siis tiedä, mutta siltä vaikuttaa. Hän käyttäytyy pahemmin kuin pahin teini ketä olen tainnut tavata. Hän ei ole tainnut ymmärtää, että vanhemmatkin on vain ihmisiä ja voivat olla erittäin väärässä.

Eli älä välitä tuollaisesta lapsellisuudesta, älä ainakaan ota mallia.

Itse pääsin vanhemmistani eroon noin 16 vuotiaana, sitten jatkui vuosia kestävä piina kun he seurailivat minua joka paikkaan ja yrittivän pilata elämääni. Vieläkään en ole kunnolla selvinnyt heistä, mutta eteenpäin mennään. Täytyy ottaa itsestään vastuu, vaikka se olisi kuinka perseestä. Täytyy alkaa miettiä mitä sitä itse haluaa riippumatta muista. Sitä voi huomata, että sitä haluaakin olla ihan hyvä ihminen, vaikka koko ajan joka tuutista kuuleekin kuinka paska ihminen olet. Aina joku on jossain sanomassa sitä kuinka perseestä olet, tomegle on juuri näitä ihmisiä, jotka eivät ehkä ikinä löydä itseään. Niille ei voi mitään, ole ihmisten seurassa jotka kohtelevat sinua hyvin.

Joten juttele tyttöystäväsi kanssa, ja älä anna tämän vaikuttaa häneen liikaa. Anna hänelle mahdollisuus olla hyvä tyyppi, vaikka hänen vanhempansa eivät sitä hänelle soisi. Ikävälle ei kyllä voi oikein mitään, voit miettiä miksi tunnet ikävää, syynä voi olla vaikka se, että pelkäät menettäväsi hänet? Se on hyvä sanoa avoimesti. Laita privaviestiä jos tekee mieli jutella asiasta, vastailen varmasti, jos vaikka saataisiin asiaan jotain järkeä.

• j.rocket

Voi luoja! Siis sunko mielestä on turvallista päästää noin vastuuton 15-vuotias juomaan? Jos sen kieltää niin se on ylisuojelua? Kun vanhemmat eivät päästä juomaan, niin mennään ja juodaan sellaset perseet, että päässäänkin päätteeksi suolihuuhteluun. Ihan helvetin kypsää juu.
        Ei tosiaankaan ylisuojelua kieltää noin holtittomalta ja vastuuttomalta tytöltä alkoholi.

• j.rocket kirjoitti:

Voi luoja! Siis sunko mielestä on turvallista päästää noin vastuuton 15-vuotias juomaan? Jos sen kieltää niin se on ylisuojelua? Kun vanhemmat eivät päästä juomaan, niin mennään ja juodaan sellaset perseet, että päässäänkin päätteeksi suolihuuhteluun. Ihan helvetin kypsää juu.
        Ei tosiaankaan ylisuojelua kieltää noin holtittomalta ja vastuuttomalta tytöltä alkoholi.

Tästä nyt tuli pitkä kahden viestin vastaus, mutta ehdottaisin lukemaan sen vain jos jaksatte. Kokeilin karsia sitä, mutta eipä se paljoa auttanut.
        __

Et taida ihan ymmärtää, en tiedä lueskeletko shokkilehtiä kampaajalla vai mikä oikein on että pitää noin dramatisoida ja väännellä sitä mitä sanotaan, mutta kokeileppas vaikka rauhoittua hieman.

En oikein tiedä mitä edes sanoa, muutakun että lue vaikka uudestaan.

Oletko itse vanhempi, joka vaatii lapseltaan liikoja, ja täyttä sulkeutumista, ja objektiivista (ja samalla omanlaistasi) maailmankatsomusta? Vai miksi noin innokaasti olet tässä asiassa mukana niin että järkikin jää jalkoihin?

Eiköhän tältä neidiltä oltu kielletty alkoholin käyttö, vai mitä luulet? Ja silti se meni juomaan, kun ei vanhempien sanat oikein kiinnosta? Mikä tähän voisi olla syynä?

Yksinkertaisempi ihminen syyttää lasta siitä, että hän täysin vapaasta tahdostaa haluaa tuhota läheisten ihmisten elämän olemalla sitä mitä on, tai oman itsensä. Kun vuosi 1990 lähti käyntiin, niin jumalan saattamana lapsista alkoi tulla jotenkin tyhmempiä, eikä kyseessä voisi olla esimerkiksi vanhempien käytös, tai ympäristö, jonka vanhemmat ovat luoneet?

Jos ihmisen käyttäytymistä opiskelee tai tutkii, niin aika perusjutuissa on epätäydellisen auktoriteetin murtaminen, varsinkin jos tämä puutteellinen, ymmärtämätön, ja anteeksiantamaton. Vielä lisäksi jos liikaa vaativa auktoriteetti pitäytyy omassa muka täydellisessä imagossaan ja kaikkivoipaisuudessaan, ja haluaa asettaa (voimatonta) valtaansa toisen ihmisen päälle. Ja tämä koskee ihan aikuisiakin.

Aikuisena sitä ehkä osaa taas vähän helpommin ymmärtää, että vastenmielisyys esim jotain todella puskevaa ihmistä kohtaan on normaalia, ja jos tietää mitä haluaa itse, on helpompi antaa tämän ihmisen olla vaikuttamatta omaan elämään. Varsinkin jos aikuinen seisoo omilla jaloillaan rahallisesti ja henkisesti. Lapsi on riippuvainen vanhempiensa "hyväntekeväisyydestä", jolloin lapsi on erittäin heikossa semassa puolustaa itseään. Ja siihen lisäät vielä kaltaisesi ihmiset huutelemassa epäloogisuuksia, niin ei ihme että alkaa hermot mennä ja kiinnostus aikuisten maailmaan lakata.

Nuorena moni ei tiedä mitä haluaa, erittäin harva oikeasti tietää "kuka" on, ja jos vanhemmat jatkuvasti luovat vaateita joihin lapsen suorituskyky ei millään voi riittää, lapsi alkaa joko valehtelemaan, tai jos lapsi tai nuori ei pidä teeskentelystä (jonka voisi ajatella olevan jopa palkittava ominaisuus), alkaa tämä yksinkertaistettuna helposti kapinoimaan tekemällä asioita joista vanhemmat eivät varmasti tykkää, koska tuntee auktoriteetin sanat niin vastenmielisiksi.

Tästä kasvaa helposti tapa, josta nuoren on vaikea päästä irti, siitä voi tulla koko elämä jos ei ole varovainen. Kaikkea ei aina voi onnistua ajattelemaan kunnolla, varsinkaan jos asia on tunteellista, kuten itse hyvin voit huomata omasta reaktioistasi.

Tiedän kuinka vaikeaa on yrittää olla "hyvä" jos sille ei anneta paljoakaan mahdollisuuksia, ja kuinka pahalta tuntuu kun ympäristö on täysin anteeksiantamaton ja epäinhimillinen.

Minusta naurettavaa yrittää vääristää toisen snaoja, jotta voisi oikeuttaa tukahduttavan ja totalitaarisen ylisuojelevaisuuden lasta kohtaan. Erittäin alkeellinen tekniikka, jota ei hyväksyttäisi missään virallisessa keskustelussa.

• larethi kirjoitti:

Tästä nyt tuli pitkä kahden viestin vastaus, mutta ehdottaisin lukemaan sen vain jos jaksatte. Kokeilin karsia sitä, mutta eipä se paljoa auttanut.
        __

Et taida ihan ymmärtää, en tiedä lueskeletko shokkilehtiä kampaajalla vai mikä oikein on että pitää noin dramatisoida ja väännellä sitä mitä sanotaan, mutta kokeileppas vaikka rauhoittua hieman.

En oikein tiedä mitä edes sanoa, muutakun että lue vaikka uudestaan.

Oletko itse vanhempi, joka vaatii lapseltaan liikoja, ja täyttä sulkeutumista, ja objektiivista (ja samalla omanlaistasi) maailmankatsomusta? Vai miksi noin innokaasti olet tässä asiassa mukana niin että järkikin jää jalkoihin?

Eiköhän tältä neidiltä oltu kielletty alkoholin käyttö, vai mitä luulet? Ja silti se meni juomaan, kun ei vanhempien sanat oikein kiinnosta? Mikä tähän voisi olla syynä?

Yksinkertaisempi ihminen syyttää lasta siitä, että hän täysin vapaasta tahdostaa haluaa tuhota läheisten ihmisten elämän olemalla sitä mitä on, tai oman itsensä. Kun vuosi 1990 lähti käyntiin, niin jumalan saattamana lapsista alkoi tulla jotenkin tyhmempiä, eikä kyseessä voisi olla esimerkiksi vanhempien käytös, tai ympäristö, jonka vanhemmat ovat luoneet?

Jos ihmisen käyttäytymistä opiskelee tai tutkii, niin aika perusjutuissa on epätäydellisen auktoriteetin murtaminen, varsinkin jos tämä puutteellinen, ymmärtämätön, ja anteeksiantamaton. Vielä lisäksi jos liikaa vaativa auktoriteetti pitäytyy omassa muka täydellisessä imagossaan ja kaikkivoipaisuudessaan, ja haluaa asettaa (voimatonta) valtaansa toisen ihmisen päälle. Ja tämä koskee ihan aikuisiakin.

Aikuisena sitä ehkä osaa taas vähän helpommin ymmärtää, että vastenmielisyys esim jotain todella puskevaa ihmistä kohtaan on normaalia, ja jos tietää mitä haluaa itse, on helpompi antaa tämän ihmisen olla vaikuttamatta omaan elämään. Varsinkin jos aikuinen seisoo omilla jaloillaan rahallisesti ja henkisesti. Lapsi on riippuvainen vanhempiensa "hyväntekeväisyydestä", jolloin lapsi on erittäin heikossa semassa puolustaa itseään. Ja siihen lisäät vielä kaltaisesi ihmiset huutelemassa epäloogisuuksia, niin ei ihme että alkaa hermot mennä ja kiinnostus aikuisten maailmaan lakata.

Nuorena moni ei tiedä mitä haluaa, erittäin harva oikeasti tietää "kuka" on, ja jos vanhemmat jatkuvasti luovat vaateita joihin lapsen suorituskyky ei millään voi riittää, lapsi alkaa joko valehtelemaan, tai jos lapsi tai nuori ei pidä teeskentelystä (jonka voisi ajatella olevan jopa palkittava ominaisuus), alkaa tämä yksinkertaistettuna helposti kapinoimaan tekemällä asioita joista vanhemmat eivät varmasti tykkää, koska tuntee auktoriteetin sanat niin vastenmielisiksi.

Tästä kasvaa helposti tapa, josta nuoren on vaikea päästä irti, siitä voi tulla koko elämä jos ei ole varovainen. Kaikkea ei aina voi onnistua ajattelemaan kunnolla, varsinkaan jos asia on tunteellista, kuten itse hyvin voit huomata omasta reaktioistasi.

Tiedän kuinka vaikeaa on yrittää olla "hyvä" jos sille ei anneta paljoakaan mahdollisuuksia, ja kuinka pahalta tuntuu kun ympäristö on täysin anteeksiantamaton ja epäinhimillinen.

Minusta naurettavaa yrittää vääristää toisen snaoja, jotta voisi oikeuttaa tukahduttavan ja totalitaarisen ylisuojelevaisuuden lasta kohtaan. Erittäin alkeellinen tekniikka, jota ei hyväksyttäisi missään virallisessa keskustelussa.

Oi niitä kaikkia selityksiä mitä kuuleekaan aikuisilta ihmisiltä, jotka kohtelevat lapsiaan kuin jotain pskologista kidutuskohdetta vain omien halujensa takia. Ei oteta mitään vastuuta, eikä anneta mitään armoa, eikä varsinkaan hyväksytä mitään virheitä, ei edes itseltä. Ainut ja suurin ero vaan on se, että omat virheet, ja varsinkin niistä mainitseminen, on rangaistavaa ja niitä tulee hienostella ja aina selitellä, kun taas lapsen tekemät virheet ovat yhtä maailmanlopun ja täyden saatanallistumisen kanssa. Kun pahuus alkaa olemaan kaikki vain yhtä mömmöä, sängn petaaminen unohtui alkaa olemaan vatsahuuhtelun tasolla (jos siis kaikesta rangaistaan esimerkiksi henkisesti), sitä helposti ei enää ymmärrä tiettyjen asioiden ja virheiden suhteuttamista niiden oikeisiin mittakaavoihinsa.

Mieti itse, kumpaa kuuntelet mielummin; Ihmistä, joka selittää käskynsä, tukee ja on selvästi hyväntahtoinen ja selvästi haluaa sinun parastasi? Vai ihminen, joka tulee huoneeseesi jatkuvasti kutsumatta, haukkuu ja syyttää sinua siitä kun et tiedä maailmankaikkeuden jokaista asiaa, ja siitä, että olet mitä olet (tässä tapauksessa nuori), vaikket asialle mitään oikein voi? ja lisäksi vielä alkaa heräämään tunne, että hetkinen, sinähän minut tänne synnytit? Etkö sinä siis kaikessa loogisuudessa le vastuussa omasta tilanteestasi? ja tästä syntyy tietysti se, että olet huojno lapsi, ja moni vanhempi vielä tämän kaiken lisäksi vertailee omia lapsiaan toisten lapsiin, jotka käyttäytyvät hyvin. Täsäskin erona vain on se, että toisten lapsia kohdellaan ehkä vähän paremmin, tai sitten toisten lapset vain teeskentelevät paremmin.

Jos sinua syytettäisi jatkuvasti siitä, että olet jotenkin "epätäydellinen", niin mikä sinä lopulta olet? Catch-22 tulee mieleen; Vanhempi haluaa että olet parempi, ja hän komentaa sinua olemaan jotain mitä et voi olla, tästä syystä olet paha, ja mitä enemmän vanhempi vaatii sinua olemaan parempi, sitä pahemmalta tuntuu olla tämä "parempi", ja sitä vähemmän olet se parempi, vaikka vsitä oikeasti jokainen lapsi haluaa. Olla hyväksytty. Jos tämä tyttö oli aina saanut hyvää kothelua, ja kerran hairahtui juomaan liikaa, ei siitä mitään sossuasiaa pidä tehdä, koska tyttö varmasti ymmärtäisi virheensä. Tästä tilanteesta kuitenkin huomaa, että tytöllä on luultavasti vain mennyt hermot, ja hän on lakannut välittämästä paskapuheista, ja aikaa ottaa vastaan mitä tulee, koska hänen elämänsä voi olla itsessään yhtä rangaistusta tai sen pelkoa.

Lapset voi olla väärässä, ja katuakin usein, sitä lapsuus meille kaikille on (en arvosta sitä, että aikuiset ihmiset ovat täällä palstalla kiusamassa lapsia hyvin tietäen minkälaisia idiootteja ovat itse, olleet ja edelleen ovat), mutta jos lapselle ei esimerkiksi anneta edes tilaa olla väärässä, niin sitä aika helposti luovuttaa asioiden kanssa. Oikeassa oleminen ei enää tunnu miltään, se alkaa olla aivan sama. ja voitte tietysti syyttää lapsia siitä, että he kuuntelevat vanhempiaan, tai antavat ihmisten vaikuttaa heihin, mutta eiköhän se ole aika syvällinen osa ihmisenä olemista? Kumpi huolestuttaisi enemmän, lapsi, jonka vanhemmat kohtelevat häntä huonosti, mutta joka ei reagoi oikeastaan mitenkään? Vai lapsi, jossa vanhempien kohtelu näkyy jollain tavalla?

Miettikkää hyvät ihmiset hieman ennen kuin alatte heittelemään niitä kiviä.

• ....................

Itse olin laitoksessa yli 9 kuukautta, siellä ei saanut olla puhelinta, kavereihin oltiin yhteydessä jos halusi niin kirjeitse, kaverit ei saanu tulla käymään. Laitoksissa on on eri sääntöjä, jossain rennonpaa joissain tosi tiukkaa. Kun menin laitokseen viikkoon ei päässy pihalle.

Laitokses olo ei oo mitää helppoo!!

• mä:)

Voi sinne kattomaan mennä ,riippuu tietenki millasee laitoksee joutuu, mut kyl sin saa men kattomaa, ja kännykkä riippuu siit et just mihi joutuu, ku ite oon ollu ptk:s ni siel sai käyttää kännykkää päivisin ja sille, mut yöks se otettii pois. Oli mulla oma konekki mukana, mut seki otettii yöl pois. Mut jossain on sillee et esim. kaikki viestit menee jonkun sossun kautta ensin. Paitsi et mul oli jsn vaihees toine kännykkä mukana et annoin toisen pois ja toisen pidin ittelläni.. Mut pakko myöntää et toivon sun tyttöystävän puolest ettei joudu kauheen kauaat olemaa, ku niis on hirveet. ite olin kuukauden, ja sen jälkee olin nii onnelline et pääsin pois. Mut kyl sin yleensä saa men kattomaa, mut sun tiedot ne ottaa ylös.. Jos se esim. karkaa sielt.. Mut toivotaan parasta, ettei kauaat joudu olemaa. Ja uskon et ikävä tulee sulle, ja varmasti sillekki. Voimia!

• alottaja,,..

juttelin tänään tyttöystävän äidin kaa ja yritin puhuu että ei laittas tyttöä laitokseen mutta ei auttanu ja sitä on muutenki jo vaikea perua kun sossuhaasttattelu on ensviikon maanantaina, sen äiti aiko ehdottaa kumminki niille sossuille että tyttö joutus aluksi kahdeksi viikoksi ja sen jälkeen jos tyttö alkaa oleen kunnolla niin ei tarvi enää mennä. ja kyllä mä uskon että ton pitäs tepsiä jos tyttö ei ois enää tekemisissä kahden tyypin kaa jotka sen aina on houkutellu karkaan ja juomaan, ja tyttöystävä mulle jo on luvannukki että ei ole enään tekemisissä niitten kaa, tähän menessä hän on kyllä kaikki lupauksensa mulle pitänykki. ja aion olla tytön tukena nyt enemmän ja mun mielipiteet ja sanomiset uppoo siihen paremmin kun sen äitin, sen äitiki pyysi oleen sen kaa sitte enemmän ku se pääsee laitkosesta pois ja sanoki että pahinta ois että jättäsin tytön nyt, mutta niin ei tosiaankaa tuu käymään, rakastan sitä niin paljo ja seki mua vissiin jonku verran,

• mä:)

Toi on ehkä ihaninta mitä joku poika on sanonu. Kyl sen tytön ny kelpaa. Ja kyl siit "fiksuuntuu" ku siel on ollu. ite ku olin ton 1kk ni sen jälkee tein iha kaikkeni ettei enää tarvittis men.. ja kyl se tehos. Tehoo se jos se vaan rakastaa sua! ja kaks viikkoo menee suht nopeesti. Jaksamisia! Teille molemmille!

• alottajaj....

sinne laitokseenhan se sitte joutu): Eivätkä edes ole kertoneet tarkkaa pois pääsypäivää tyttöystävällekkään, mutta yli kuukautta ei tarvii olla. onneks pystyn soittaan sille monta kertaa päivässä, puhelin otetaan vaan yöksi pois. Ja ensiikolla saan kuulemaa mennä käymään siellä mutta en taida saa olla tytön kaa kahestaan.

• Anonyymi

Laitoksessa saa kattoo puhelinta/konetta koko päivän aina mut siellä pitää siivota ihan vitun paljon

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7669
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1915
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      819
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe