Nettitikku ongelma??

nettiriippuvainen

Hei osaisko joku neuvoa löytyykö ubuntulle samankaltaista ohjelmaa ku wintoosassa eli HSPA Locker v1.3b, joka pitää nettitikun koko ajan paremmassa HSPA yhteydessä eikä tiputa sitä??

22

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

      Ei siihen mitään ohjelmaa tarvita, tikun voi lukita haluttuun yhteystapaan yksinkertaisilla AT komennoilla (myös Windowsissa).

    • peliriippuvaaaaiiine

      Jaahas..no mites tälläset laitetaan nettitikussa??

      • ............

        AT^SYSCFG=13,1,3FFFFFFF,2,4 # -> vain GPRS
        AT^SYSCFG=2,1,3FFFFFFF,2,4 # -> ensisijaisesti GPRS
        AT^SYSCFG=14,2,3FFFFFFF,2,4 # -> vain3G
        AT^SYSCFG=2,2,3FFFFFFF,2,4 # ensisijaisesti 3G

        Eli tässätapauksessa tuo AT^SYSCFG=14,2,3FFFFFFF,2,4 #

        Se miten tuon komennon lähetät tikulle riippuu käyttämästäsi yhteysohjelmasta eli millä avaat yhteyden, käyttämässäsi ohjelmassa voi olla mahdollisuus "extra komennoille".


    • --------------------

      eihä tolla AT-komennolla mitään tee..pitää olla sellanen ohjelma joka pitää nopeutta yllä vaikka sen 2.0 kps koko ajan, että tikku ei tipahda tältä vihreeltä (hspa) siniselle (wcdma) .

      • torrent

        Laita jokin torrent-tiedosto hitaasti valumaan. Ominaisuudet ja valinnat -> rajoita latausnopeutta.


      • ................

        Katso tuosta yltä kuinka nuo tilat pakotetaan AT-komennoilla. Kannattaisi ihan oikeasti ottaa asioista selvää ennenkuin levittelee luulojaan.


    • Ping-mies ... ... .

      Tee käynnistin työpöydälle. Klikkaat käyntiin ja lopetus järjestelmän valvonnasta.
      ping -i 3 johonkijuu.fi
      3 on aikaväli pingaukselle. Voit muutella, mutta tuo 3s riittää.
      katso kuva: http://aijaa.com/v.php?i=006628320641.png

      • -----1--------------

        Hei, kiitti vinkistä.. 3 s tipautti vielä poies, mutta laitoin 1 s, niin johan toimii..


      • Ping-mies ... ... .
        -----1-------------- kirjoitti:

        Hei, kiitti vinkistä.. 3 s tipautti vielä poies, mutta laitoin 1 s, niin johan toimii..

        Juu. Oletuksena pingissä on tuo 1s odottelu. Eli komennoksi voi laittaa:
        ping vaikkaoperaattoris.fi
        Hieman lyhenee tuo komentokin :D


      • kdjlajjj
        Ping-mies ... ... . kirjoitti:

        Juu. Oletuksena pingissä on tuo 1s odottelu. Eli komennoksi voi laittaa:
        ping vaikkaoperaattoris.fi
        Hieman lyhenee tuo komentokin :D

        Montakohan miljoonaa pingiä elisa välittääkään päivässä virheellisen verkon konffauksensa vuoksi?


      • Ping-mies ... ... .
        kdjlajjj kirjoitti:

        Montakohan miljoonaa pingiä elisa välittääkään päivässä virheellisen verkon konffauksensa vuoksi?

        Windows on isoin syyllinen turhaan pingaukseen ;) Operaattoris saa sitä mitä tilaa :D Ping on sinänsä vain harmiton kyselyohjelma. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ping


      • 1Kaaleppi

        TAIVAHAN TALIKYNTTILÄT!
        Jo loppui nettitikun mietiskely laakista, että avaako sivun vai eikö avaa, kun ohjeellasi laitoin rykimään pingiä omalle operaattorille 1 sekunnin välein.
        On niidenkin vilunkiveijareiden laitteille jotain hyötytekemistä, kun nyt nettiyhteys toimii loistavasti, mikä on minulle pääasia, eikä niiden kurjien serverin armoton ping-pommitus.


    • Ping-mies ... ... .

      Ping ping ping... Ei sitä malta olla "hieno"säätämättä ;D
      Miten saisin pingin käyntiin ja sammutettua samasta käynnistimestä?
      Helposti ;)
      Käynnistin ei suostu suoraan toimimaan komennot putkitettuina.
      Elikkäs:
      Tee työpöydälle tiedosto(asiakirja), vaikka Pingausta niminen.
      Lisää sinne rivi:
      killall ping || ping jokuosoite.fi
      taikka vaikka:
      killall ping || ping -i 3 jokuosoite.fi

      Muuta tiedoston Ominaisuuksista->Oikeudet->laita täppä kohtaan Salli tiedoston suoritus ohjelmana.
      Siirrä tiedosto kohteeseen Kotikansio.

      Nyt tee käynnistin työpöydälle:
      Tyyppi: sovellus
      Nimi: PING3G (tai jotain)
      Komento: Paina painiketta Selaa ja valitset sen Pingausta tiedoston.
      Kommentti: (tai jotain)
      OK. Avaa Järjestelmän valvonta->Prosessit ja nyt näpyttele käynnistintä ;)

      http://linux.fi/wiki/Killall
      http://linux.fi/wiki/Komentorivivinkkejä

      • pingaus on sisäänrakennettuna (muutenkin hyvässä) MWconn yhteysohjelmassa. (Sen kenttävoimakkuusnäyttö auttaa tikun paikan valinnassa)


      • __________:
        as77 kirjoitti:

        pingaus on sisäänrakennettuna (muutenkin hyvässä) MWconn yhteysohjelmassa. (Sen kenttävoimakkuusnäyttö auttaa tikun paikan valinnassa)

        Eipäs tunne synaptic MWconnia...
        Nm-applet paneelissa näyttää signaalin voimakkuuden ja yhteysmuodon...
        (viet hiiren kuvakkeen päälle ja näet voimakkuuden tarkemmin-->%)


      • Häh?

      • Höh?
        Häh? kirjoitti:

        http://www.mwconn.net/download_ixconn.html

        user@user:~$ sudo apt-get install mwconn
        [sudo] password for user:
        Luetaan pakettiluetteloita... Valmis
        Muodostetaan riippuvuussuhteiden puu
        Luetaan tilatiedot... Valmis
        E: Pakettia mwconn ei löydy


      • Häh?
        Höh? kirjoitti:

        user@user:~$ sudo apt-get install mwconn
        [sudo] password for user:
        Luetaan pakettiluetteloita... Valmis
        Muodostetaan riippuvuussuhteiden puu
        Luetaan tilatiedot... Valmis
        E: Pakettia mwconn ei löydy

        Käännä katseesi himpun verran oikealle laatikkoon "ixconn"
        Ja se ei tarvitse päätettä, vaan asennetaan tuplaklikkaamalla ladattua .deb-pakettia.

        http://www.mwconn.net/download_ixconn.html


      • Ping-mies ... ... .

        Päivitykset tarjosi uusimman Firefoxin ja sitä testaillessa hiasin samalla tuota rimpsua ;). Nyt käynnistin tekee seuraavaa: Alkaa pingaan ja käynnistää Firefoxin ja tieten myös sitten sammuttaa ne.
        Eli rimpsu on nyt: killall ping | killall firefox-bin || ping -i 3 HUOM!.fi | firefox
        Tuon kopsaat tekstitiedostoon, annat oikeudet ja teet käynnistimen. Em. kaavalla ;D
        Tekstitedoston_nimi_ilman_välilyöntejä ;)


    • öhöhöh..
      • öhöhöh..

        Ja Clementinestä tärviölle menneen Amarokin sijasta löytyy hillittömästi musaa:

        sudo add-apt-repository ppa:me-davidsansome/clementine
        sudo apt-get update
        sudo apt-get install clementine

        http://aijaa.com/v.php?i=000298489881.png


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe