Kuunteleekos kukaan tämä hienoa tyylisuuntaa?
itselläni pyörii tiuhasti levylautasella mm. Forbes Familyn, Bluegrass Bandin ja JD Crowen levyt. Lisäksi tulee kuunneltua paljon Hank Williamsin, Merle Haggardin ja Bobby Baren gospelimpaa tuotantoa.
Bluegrass gospel
7
376
Vastaukset
- D.Lawson
Kuuntelen hyvin paljon nimenomaan bluegrassia! Onpa hienoa lukea, että joku muukin kuuntelee tätä gospel-suuntaa.. Hank Williamsin tunnistan tuosta listastasi ainakin, löytyypä myös levyltäkin..
Sanooko nimi Doyle Lawson & Quicksilver sinulle mitään? Entä Stanley Brothers?- Ruoho-ukko
Terve! Mainitsemasi nimet sanovat paljonkin. Lawsonia minulta löytyy ainakin Winding trough Life, Only God, Treasures money can't buy, Rock my soul, Hard game of love ja Thank god. Stanley Brothersiakin löytyy nelisen levyä. Viimeisin hankkimani bluegrass/gospel-levy on Bluegrass bandin Shine hallelujah shine, oikein mainio levy, soi muuten parhaillaan. Paras gospel-musiikki mitä olen kuullut on juuri näitä bluegrass/country pohjaisia juttuja. Monet ystäväni jotka ovat aina inhonneet gospelia sen sisällön vuoksi innostuvat hurjasti bluegrass-gospelista. Siinä on kuulemma se "aito Jeesus meininki." hehehe... Ihan puhdasta bluegrass-gospelia minulla on n. 70-levyä.
Toinen hyvä gospelin laji on ihan tavallinen country-gospel. Hyviä levyjä ovat mm. Bobby Baren loistava: This I Believe. Tai tämä Johnny Cashin "viimeinen:" My Mothers Hymn Book.
PS: maailman paras gospelbiisi on mielestäni ehdottomasti Townes Van Zandtin Two Hands vuodelta 1972. Siinä on hupaisat sanat ja vetreä meninki. - D.Lawson
Ruoho-ukko kirjoitti:
Terve! Mainitsemasi nimet sanovat paljonkin. Lawsonia minulta löytyy ainakin Winding trough Life, Only God, Treasures money can't buy, Rock my soul, Hard game of love ja Thank god. Stanley Brothersiakin löytyy nelisen levyä. Viimeisin hankkimani bluegrass/gospel-levy on Bluegrass bandin Shine hallelujah shine, oikein mainio levy, soi muuten parhaillaan. Paras gospel-musiikki mitä olen kuullut on juuri näitä bluegrass/country pohjaisia juttuja. Monet ystäväni jotka ovat aina inhonneet gospelia sen sisällön vuoksi innostuvat hurjasti bluegrass-gospelista. Siinä on kuulemma se "aito Jeesus meininki." hehehe... Ihan puhdasta bluegrass-gospelia minulla on n. 70-levyä.
Toinen hyvä gospelin laji on ihan tavallinen country-gospel. Hyviä levyjä ovat mm. Bobby Baren loistava: This I Believe. Tai tämä Johnny Cashin "viimeinen:" My Mothers Hymn Book.
PS: maailman paras gospelbiisi on mielestäni ehdottomasti Townes Van Zandtin Two Hands vuodelta 1972. Siinä on hupaisat sanat ja vetreä meninki.Onpas sinulla paljon bluegrass-gospelia.. 70 levyä!!! Itselläni on hyvin vaatimaton kokoelma..
Doyle Lawsonilta minulla on Just Over In Heaven, The Gospel Collection Volume 1.. ja Nashville Bluegrass Band (Waitin` For The Hard Times To Go), jossa Doyle Lawson on vierailevana esiintyjänä.
Tiedätkö Doyle Lawsonin kappaleen "God Sent An Angel"? Se on todella kaunis laulu..
Entä oletko kuullut sellaisesta kuin Prayers From Hell? White Gospel & Sinners Blues 1927-1940.. siinä esiintyvät The Dixon Brothers, The Monroe Brothers, Dock Boggs, Frank Hutchison, Cliff and Bill Carlisle, Byron Parker and His Mountaineers, Sherman and Edith Collins, The Carter Family, Carolina Ramblers String Band. Löysin kerran sattumalta tuon em. levyn.. ja se oli aikaa, kun en vielä ymmärtänyt kunnon gospelista mitään.. :)
Itse kuuntelen myös country-gospelia! Johnny Cashilta löytyy mm. The Gospel Collection. Ja Good Old Country Gospel-levylläni esiintyvät The Statler Brothers, Hank Williams Sr., Jerry Lee Lewis, George Jones, Roy Acuff, Hank Williams Jr. Oletko kuullut Jerry Lee Lewiksen esittämää I`ll Fly Away? Siinä on aivan mieletöntä pianoluritusta..
Olet oikeassa.. monet ihmiset eivät pidä gospelista.. mutta se johtunee kait siitä, että monet ovat tottuneet kuuntelemaan vain tietynlaista gospelia, negrospiritualistista tyyliä jne. Minun kaveripiirissäni moni on myös säikähtänyt, kun olen kertonut, että kuuntelen gospelia.. mutta kun laitan esim. bluegrassin soimaan, ovat kaverit olleet positiivisesti yllättyneitä.. :)
Townes van Zandt nimi ei sano minulle mitään, mutta netistä katsoin jo vähän tietoa.. tutkailen sitä myöhemmin lisää. Onko sinulla sanoja tuohon kappaleeseen Two Hands? - D.Lawson
Ruoho-ukko kirjoitti:
PS: maailman paras gospelbiisi on mielestäni ehdottomasti Townes Van Zandtin Two Hands vuodelta 1972. Siinä on hupaisat sanat ja vetreä meninki.Tuli vielä pari asiaa mieleen...
Tiedätkö bluegrass-bändin nimeltä Handsome Hank & His Lonesome Boys? Viime vuonna olin jopa sattumalta heidän live-konsertissa.. oli aika upeaa menoa..
Ja vielä yksi kysymys: onko sinulla mahdollisesti laulun sanoja esim. Stanley Brothersin levyille? .. Esim. John Three Sixteen? Tai voitko kertoa mistä netistä voi löytää noita laulun sanoja? - Ruoho-ukko
D.Lawson kirjoitti:
Onpas sinulla paljon bluegrass-gospelia.. 70 levyä!!! Itselläni on hyvin vaatimaton kokoelma..
Doyle Lawsonilta minulla on Just Over In Heaven, The Gospel Collection Volume 1.. ja Nashville Bluegrass Band (Waitin` For The Hard Times To Go), jossa Doyle Lawson on vierailevana esiintyjänä.
Tiedätkö Doyle Lawsonin kappaleen "God Sent An Angel"? Se on todella kaunis laulu..
Entä oletko kuullut sellaisesta kuin Prayers From Hell? White Gospel & Sinners Blues 1927-1940.. siinä esiintyvät The Dixon Brothers, The Monroe Brothers, Dock Boggs, Frank Hutchison, Cliff and Bill Carlisle, Byron Parker and His Mountaineers, Sherman and Edith Collins, The Carter Family, Carolina Ramblers String Band. Löysin kerran sattumalta tuon em. levyn.. ja se oli aikaa, kun en vielä ymmärtänyt kunnon gospelista mitään.. :)
Itse kuuntelen myös country-gospelia! Johnny Cashilta löytyy mm. The Gospel Collection. Ja Good Old Country Gospel-levylläni esiintyvät The Statler Brothers, Hank Williams Sr., Jerry Lee Lewis, George Jones, Roy Acuff, Hank Williams Jr. Oletko kuullut Jerry Lee Lewiksen esittämää I`ll Fly Away? Siinä on aivan mieletöntä pianoluritusta..
Olet oikeassa.. monet ihmiset eivät pidä gospelista.. mutta se johtunee kait siitä, että monet ovat tottuneet kuuntelemaan vain tietynlaista gospelia, negrospiritualistista tyyliä jne. Minun kaveripiirissäni moni on myös säikähtänyt, kun olen kertonut, että kuuntelen gospelia.. mutta kun laitan esim. bluegrassin soimaan, ovat kaverit olleet positiivisesti yllättyneitä.. :)
Townes van Zandt nimi ei sano minulle mitään, mutta netistä katsoin jo vähän tietoa.. tutkailen sitä myöhemmin lisää. Onko sinulla sanoja tuohon kappaleeseen Two Hands?Moro D. Lawson. Olisin vastannut aiemmin, mutta kun tuli tehtyä minikierros kaverin bändin kanssa pitkin ja poikin Suomea...
Lawsonia on minulla läjä, mutta en muista (hyi minua) paljoakaan ulkoa jätkän biiseistä.
Tuota "Prayers from hell" en ole kuullut, mutta nimestä päätellen iskee kuin vanha korkkari :) Pitänee etsiä, sillä vanha muinainen paatoksellinen gospeli iskee minuun täysillä. Oldtime gospel on ihmeen hurjaa ja rajua kamaa soittaa ja kuunnella. Olen keräillyt Hank Williams SR:ää ja etenkin hänen gospeldemojansa ison läjän. Jessus mikä ote hänellä on. ei osaa sanoin kuvailla. Ei kyllä millään itse pysty moiseen otteeseen...
Tuosta Townes Van Zandin Two Handsista sen verran, etten löytänyt pikaisella googlettamisella noita sanoja, mutta dc varmaan auttaa löytämään koko biisin.
Jos muuten kiinnostaa jakaa mielipiteitä ja musaa gospel-bluegrass-countryn suhteen ota yhteyttä minuun, osoite on [email protected] - ruoho-ukko
D.Lawson kirjoitti:
Tuli vielä pari asiaa mieleen...
Tiedätkö bluegrass-bändin nimeltä Handsome Hank & His Lonesome Boys? Viime vuonna olin jopa sattumalta heidän live-konsertissa.. oli aika upeaa menoa..
Ja vielä yksi kysymys: onko sinulla mahdollisesti laulun sanoja esim. Stanley Brothersin levyille? .. Esim. John Three Sixteen? Tai voitko kertoa mistä netistä voi löytää noita laulun sanoja?kato tuo edellinen vastaukseni ja ota yhteyttä...
- S-d
Ja tokihan tuota tulee kuunneltua, siinä muun bluegrassin ja countryn ohessa. Niin monet vanhat kantriäijät ja -ämmäthän noita gospeleita myös vetivät. Varsinkin Flatt & Scruggsin varhaiset Mercury-äänitteet ovat vallan mainioita (ja meneviä) esimerkkejä ko. tyylistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama235025Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634036Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve733603Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732688Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472463Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl692136Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272107- 1351644
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505