Mun mielestä toi antennidigitv on mennyt melkoiseksi pelleilyksi ja häröilyksi. Haalitaan uusia kanavia ja tehdään uudistuksia sen kummemmin miettimättä asioita ja miettimättä mitä katsojat tykkää.
Esimerkiks toi että kanavat pakataan liian tiukkaan jolloin kuvassa alkaa olla erilaisia artifekteja (miksi ei alunperin laitettu tarpeeksi kanavanippuja?), sitten toi korttipelleily...minkä hemmetin takia Yle HD pitää olla salattu ja sitten tuo että kaikki uusiin kanavanippuihin menevät kanavat on maksukanavia ja vaikka ei olisi niin vaativat silti kortin, lisäksi jos tallennat jotain noista uusista kanavanipuista vaikka ihan tavallisen tarkkuuden kanavia, niin et saa niitä ulos bokseista kun ne on lukittu boksiin. Siis nekin joita ei ole tallennettu hd-kanavilta.
En ihmettele yhtään että yhä useampi mielii jotain muuta, esim. kaapelia, satelliittia tai iptv:tä. Jossain oli juttua että kaapelitv-asiakkaiden määrä on laskenut ja laskemassa, jos ilmaiskanaviin tyytyy niin ymmärrän mutta jos maksukanavia haluaa niin kannattaa maksukanavat hankkia muuta kautta kuin antenniverkon kanavia.
Jos Plustv:n kanavia alkaa muuttaa noihin uusiin DVB-T2 tekniikkaa käyttäviin kanavanippuihin niin se on saletti että minä heivaan Plustv:n hemmettiin ja alan siirtyä IPTV-asiakkaaksi. Minä en ala mitään kallista DVB-T2 boksia hankkia joka on lisäksi niin rampautettu että kaikki mitä tallennat, on ja pysyy vain siinä boksissa. Maxivisionin bokseja saa joskus puoleen hintaan eikä se normaalihintakaan ole niin kallis (kolmasosa DVB-T2 boksin hinnasta) ja Elisalla boksin saa Viihteen pakettiin mukaan, ilman erillistä maksua.
Antennitv-pelleily
11
200
Vastaukset
Damned if you do damned if you don't. Ilmeisesti et muista mitä antenni-TV oli 1990-luvun lopulla? Nimenomaan kanavien puute oli merkittävin ongelma. On totta, että kanavia on pakattu nippuihin liikaa. Tämä kuitenkin tehtiin ennen kuin porukka alkoi vaihtaa 21 tuumaiset TV:nsä 42 tuumaisiin. Sinä kuitenkin olet maksu-TV-asiakas, joten ostat palvelua, jota et saisi, jos asiat olisi tehty sinun haluamallasi tavalla. Taajuuksia yksinkertaisesti on rajallinen määrä, eikä niitä kannata kaikkia ottaa käyttöön, koska se sitten hankaloittaa siirtymiä uusiin teknologioihin, kuten HD:hen.
Kaapeli-TV laajeni paljon 2000-luvun alkupuolella mutta siten se pysähtyi digisiirtymän myötä. Eri standardit laitteille ovat tehokas jarru kaapelin laajenemiselle. Toki se jarruttaa myös siirtoa toiseen suuntaan. Ei peruskanavat kaapelissa sen parempia ole laadultaan, ei kaikki maksukanavatkaan. DVB-T2:n idea nimenomaan on mahdollistaa taajuuksien tehokkaampi käyttö, mikä näkyy myös kuvanlaadun paranemisena.- antennitv on surkea
Ymmärrän kyllä että DVB-T2 käyttää kaistaa tehokkaammin mutta se että joutuu taas vaihtamaan laitteet jotka ei ole mitän halpoja toisinkuin nämä mitä on hankittu kun siirryttiin digiin 2007, tai siis joutuisi jos viitsisi ja minä en viitsi, ja se että noissa vehkeissä on tallenteet tehokkaasti lukittu, jopa SD-kanavien tallenteet lukitaan boksiin niin ettet voi katella niitä millään muulla laitteella.
antennitv on surkea kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että DVB-T2 käyttää kaistaa tehokkaammin mutta se että joutuu taas vaihtamaan laitteet jotka ei ole mitän halpoja toisinkuin nämä mitä on hankittu kun siirryttiin digiin 2007, tai siis joutuisi jos viitsisi ja minä en viitsi, ja se että noissa vehkeissä on tallenteet tehokkaasti lukittu, jopa SD-kanavien tallenteet lukitaan boksiin niin ettet voi katella niitä millään muulla laitteella.
Miten niin ne laitteet eivät ole nyt halpoja. Muistatko mitä tallentavat boksit maksoivat 2007?
- antennitv on surkea
okaro kirjoitti:
Miten niin ne laitteet eivät ole nyt halpoja. Muistatko mitä tallentavat boksit maksoivat 2007?
No ne oli kalliita kyllä mutta minä epäilen ettei nuo DVB-T2 boksit tule tuosta halpenemaan, jopa ilman tallennusominaisuuttakin boksi voi maksaa jopa 300 euroa. Mieti vähän mikä hinnanero kun vertaa että digisiirtymän aikoihin sai Conax-korttipaikallisen boksin hintaan 50 euroa.
antennitv on surkea kirjoitti:
No ne oli kalliita kyllä mutta minä epäilen ettei nuo DVB-T2 boksit tule tuosta halpenemaan, jopa ilman tallennusominaisuuttakin boksi voi maksaa jopa 300 euroa. Mieti vähän mikä hinnanero kun vertaa että digisiirtymän aikoihin sai Conax-korttipaikallisen boksin hintaan 50 euroa.
Miksi ihmeessä eivät tulisi halventumaan? Elektroniikka on aina halventunut. Ei muuten saanut Conax-paikallisia mitenkään yleisesti 50 eurolla. Kyllä ne oli siellä 80 euron paikkeilla. Vuonna 2004 digiboksit kaapeliin maksoivat 140-170 euroa. Oli yleensä kahta mallia: Handan ja Humax.
- antennitv on surkea
okaro kirjoitti:
Miksi ihmeessä eivät tulisi halventumaan? Elektroniikka on aina halventunut. Ei muuten saanut Conax-paikallisia mitenkään yleisesti 50 eurolla. Kyllä ne oli siellä 80 euron paikkeilla. Vuonna 2004 digiboksit kaapeliin maksoivat 140-170 euroa. Oli yleensä kahta mallia: Handan ja Humax.
Kyllä muuten varmasti sai ja itseasiassa sai vuonna 2006 jo Conax-korttipaikallisen boksin noin 50 eurolla, tiedän koska itse ostin sellaisen Humaxin. Niin ja puhun siis antennibokseista, en kaapelibokseista joiden hinnoista eri kausina en tiedä mitään koska asia ei ole kiinnostanut.
Ja voi kestää todella pitkään ennenkuin alkaa tulla edullisia, muutaman kympin, ei-tallentavia DVB-T2 bokseja. En usko että siihen päästään parissa vuodessakaan. antennitv on surkea kirjoitti:
Kyllä muuten varmasti sai ja itseasiassa sai vuonna 2006 jo Conax-korttipaikallisen boksin noin 50 eurolla, tiedän koska itse ostin sellaisen Humaxin. Niin ja puhun siis antennibokseista, en kaapelibokseista joiden hinnoista eri kausina en tiedä mitään koska asia ei ole kiinnostanut.
Ja voi kestää todella pitkään ennenkuin alkaa tulla edullisia, muutaman kympin, ei-tallentavia DVB-T2 bokseja. En usko että siihen päästään parissa vuodessakaan.Yksittäisiä tapauksia toki oli, minäkin ostin tallentavan boksin 299 eurolla vuonna 2006. Kuitenkin tuli seurattua hintatasoa aika tarkkaan niin antenni- kuin kaapelipuolella ja ei niitä kortinlukijallisia bokseja yleisesti 50 eurolla saanut.
- uutta tulee......
Kohta kaikissa uusissa telkkareissa on 4kpl virittimiä, T,C, T-HD, C-HD ei tarvi ostaa mitään bokseja. Ja normi USB kovalevy käy tallentimesta, ja niitä ostelee lisää jos täyttyy. Ei niitä tarvi tietokoneelle siirrellä. Erittäin helppoa. Ja ne telkkarit menee nettiin, ja voi maksaa laskuja ilman tietokonetta.
- huh huh
"Kohta kaikissa uusissa telkkareissa on 4kpl virittimiä, T,C, T-HD, C-HD ei tarvi ostaa mitään bokseja."
Minä en tallentavista bokseista luovu ja käytän bokseina vain sellaisia joissa ei ole sitä pirun korttilinkitystä eikä tallenteita lukita kyseiseen laitteeseen. Lisäksi nuo uusimmat telkkarit on erittäin kalliita, ei niihin kaikilla ole varaa, kaikki kun ei ole Nokia-miljonäärejä joilla olisi varaa ostaa uus telkka puolen vuoden välein. Muitakin rahanmenoja on.
"Ja normi USB kovalevy käy tallentimesta, ja niitä ostelee lisää jos täyttyy. Ei niitä tarvi tietokoneelle siirrellä. Erittäin helppoa. "
Entäpä kun telkkarisi hajoaa ja USB-kovollesi tallentamat ohjelmat muuttuu sillä hetkellä käyttökelvottomiksi siitä syystä että nuo tallenteet on lukittu kyseiseen laitteeseen millä ne on alunperin tallennettu eikä niitä voi siirtää? Taidatte olla aika lyhytkatseisia kun ette tuota tajua, että kyllä siitä on etua että tallenteita ei ole lukittu mihinkään tiettyyn laitteeseen (HD-tallenteethan on lukittu) vaan niitä voi siirtää esim. tietokoneeseen.
"Ja ne telkkarit menee nettiin, ja voi maksaa laskuja ilman tietokonetta."
No minä en kyllä telkkarin kautta ala makselemaan laskuja, käytän siihen tietokonetta tulevaisuudessakin. Kun tarviin tietokonetta paljon muuhunkin. Minä en kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi maksaa laskuja TV:llä. TV on TV ja tietokone on tietokone.
- antennitv on surkea
okaro kirjoitti:
Minä en kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi maksaa laskuja TV:llä. TV on TV ja tietokone on tietokone.
"Minä en kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi maksaa laskuja TV:llä. TV on TV ja tietokone on tietokone."
Olen kanssasi täysin samaa mieltä! Ja kun se tietsikka kumminkin on melko monessa, en sano kuitenkaan että ihan jokaisessa, taloudessa niin miksi sitä ei voisi hyödyntää niihin tehtäviin jotka sille sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204988Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634016Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272077- 1281571
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505