olen ihan sekaisin..en tiedä mitä tehdä...
tein raskaustestin tänä aamuna ja se näytti plussaa niinkuin arvasin koska kuukautiset oli myöhässä...meillä meni yhden kerran kondomi rikki ja hain jo parin tunnin sisään silloin jälki ehkäisy pillerin mut se ei kai sit tehonnu,nyt mietin että onko se jälkiehkäisy pilleri voinut mitenkään vahingoittaa tuota uutta elämänalkua,että kannattaako sitä pitää vai voiko olla sen takia vaikeasti sairas...
meidän elämäntilanteeseen ei kyllä käy nyt uusi vauva,meillä on jo 5v lapsi,minulla on koulua vielä 2vuotta,enkä mielellään sitä halua keskeyttää,miehelleni on todella rankkaa tällä hetkellä töissä,eihän se syntyis vasta kuin ensi keväänä niin enhän tiedä millainen tilanne silloin miehellenäni on....mutta olen nyt viikon ajan jo pyöritelly aborttia mielessäni koska olen jo viikon ajan arvellut olevani raskaana ja nyt se sit varmistui...miten ne siel sairaalassa yleensä suhtautuu aborttiin,saako siellä kuulla kauhean moraalisaarnan vai onko ne ymmärtäväisiä,alan olla melko herkällä mielellä,pahoitan mielenni nykyään normaalia herkemmin,mut ei oikeestaan muita raskaus oireita ole....
mitä sanoisitte mun tilanteesta,tekisittekö abortin ja oletteko kertoneet abortista sukulaisillenne/ystävillä...en haluis kyllä kertoa kenellekään ikinä,paitsi mieheni tietysti tietää..laitoin äsken miehelle viestiä tuosta raskaus testistä ja vastaus oli vain että ei v#ttu....eli hän varmasti haluaakin abortin...
minua hävettääkin tämä suunnattomasti ja se häpeän tunne on varmasti todella suuri sit kun varaan abortti aikaa...
olen shokissa...
8
226
Vastaukset
- eiköhän..
tuo lapsi ole nyt tarkoitettu tähän maailmaan kun niin innokkaasti tänne näyttää "hauavan" tulla.. hän voitti jo monta estettä ja miten sinä aiot hänen sinnikkyytensä palkita? Myrkyillä tai silppurilla?
Nuo muut käytännöt asiat on kyllä järjestettävissä, mikä muka olisi lapsesi elämää täkesämpää?? Esikoisesikin saa sisaruksen jota onkin varmaan jo pitkään kaivannut. Mieskin tottuu kyllä ajatukseen ja on takuulla ylpeä sinusta lopulta jos suojelet nyt yhteistä lastanne. Ei ole mitää syytä lapsen surmaamiseen abortilla. Niin, ja mitkään verenkierrossa olevat aineet EI vaikuta alkioon ennen kun jostain rv5-6 lähtien, kun verenkierrot alkaa olla yhteydessä. Joten voit olla siitäkin ihan huoleti.
Varaa siis aika neuvolaan, niin ei tarvitse hävetäkkään. Onhan se häpeällistä varailla aikaa lapsen mukavuustappamiseen ja kohtelu on tietenkin lukuisien kertomusten perusteella sen mukaista.
Hyvin kaikki käy. Rauhoitu, äläkä tee mitään hätiköityä nyt.
Ole kiitollinen tästä pikkuisesta jonka elämä yllättäen teille on lahjoittanut! - ElävänäSyntynyt
Tosiaan, älä panikoi... kyllä kaikki järjestyy:)
Sinä tiedät 5-vuotiaan äitinä mikä lapsi on, lapsen elämä on arvokkaampi kuin maalliset vähäpätöiset ongelmat jotka kyllä järjestyvät kun järjestämään alkaa. Tuskin mikään koulu tosiaankaan on tärkeämpää kuin lapsesi elämä?!? Koulun voit suorittaa loppuun myöhemminkin kun sitä ei tosiaan kuitenkaan tuon enempää ole jäljellä. Miehesi myös kyllä tulee järkiinsä kun pyydät katsomaan 5-vuotiastanne pitkään ja hartaasti ja sen jälkeen pohtimaan mikä elämässä on arvokasta.
Nyt vaan verkostoitumaan jos oma jaksaminen mietityttää, mummot, muut sukulaiset ja ystävät avuiksi niin kyllä se alkujärkytys hymyksi muuttuu:) - 1977*
Jälkiehkläisypilleri vaikuttaa alkion kiinnittymiseen, ei siis tee muuta alkiolle.
Jos päädytte aborttiin, niin oman kokemukseni mukaan kukaan ei moralisoi, terveydenhuollon henkilökunta suhtautuu asiallisesti jne. Jos olet aikuinen ihminen itse, kuten varmaan 5-vuotiaan äitinä, niin itsestäsi riippuen tarvetta kertoa kenellekään ei varmasti tule, eli sukulaisesi ja ystäväsi eivät mitään terveydenhuollon tiedoillasi tee ja tuskin ketään ne edes kiinnostaisi.
Sitä teetkö abortin vai et on vaikea sanoa, sehän on oma asianne. Kun kerran kysyit mitä itse tekisin tilanteessasi, vastaan, että teettäisin abortin, koska minulla on yksi lapsi, enkä enempiä ole suunnitellut ja en tähän maailmaan pukkaa yhtäkään toivomatonta lasta. Mutta minä olen minä, sinä olet sinä...
Juu, tuon häpeän muistan itsekin, kun olen aikoinani varannut aikaa aborttiin. Kai se kuuluu normaaliin ihmisen elämään: Silloin kun on mokannut tunnetaan hävetystä... On sitä jotenkin nolo myöntää toisille, siis esimerkiksi neuvolan tädille, että en ole sitten osannut edes ehkäisyäni hoitaa asiallisesti ja kävi vahinko ja tässä niinkuin olen olevinani aikuinen ihminen... - ap
Hei,kiitos kaikille vastauksista,olen mieheni kanssa nyt puhunut tästä asiasta ja päätimme pitää lapsen,koska emme kumpikaan halua aborttia.
Emme vielä puhu tästä kenellekään kun on näin alussa,mutta tietenkin sitten aikanaan kerromme kaikille ilo uutisen.
Tuo helpotti paljon että se jälki ehkäisy pilleri ei ole vahingoittanu lasta :)
Koulu nyt tietenkin mietityttää,mutta käyn sitä vielä niin paljon kun pystyn.
Neuvolassa pitävät mua varmaan ihan uusavuttomana,kun edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä on tosiaan jo reilu 5vuotta ja tuntuu että varsinkin synnytyksestä en muista mitään :) mutta ei se haittaa,kyllähän ne opastaa ja neuvoo,toivottavasti :)
Nyt vain toivomaan että kaikki menee hyvin :) vaikka tuntuu että jännittää nyt kaikki paljon enemmän kuin verratttuna edellisen lapsen raskauteen ja synnytykseen.- onnea...
hyvästä ja oikeamielisestä ratkaisusta!! Hienoa että täältä saa lukea välillä iloisiakin uutisia, joissa elämä voitti!! :)
Onnea odotukseen ja koko perheelle, toivotaan että kaikki sujuu hyvin!! - Hyvä uutinen
Kiitokset päivän hyvästä viestistä. Järki, tunne ja elämä voittivat samean ahneuden, pelon ja kuoleman.
Teit oikein.
Onnittelut !
Tiedät, että lapsi tuo onnen. - 1977*
Minulla itselläni ei ole kuin puolitoista vuotta siitä kun olin raskaana ja synnyttämässä ja jos nyt joutuisin uudelleen, niin kaikki tuntuisi taas ihan uudelta ja oudolta. Eli en ihmettele yhtään, että viiden vuoden jälkeen tuntuu se kaikki unohtuneen, kun jo minulla on vaikeuksia muistaa kuinka pientä vauvaa oikein pidettiinkään sylissä, saati miten siihen niin pieneen uskaltaa edes koskea hajottamatta sitä.
Onnea!
- :D
:D !!!! Ihanaa että valitsitte elämän! Onneksi olkoon! Siunausta koko perheelle!
Halaus!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama355176Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä674165Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783716Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732738Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1622576Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta652412Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282275Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792209- 1381735
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401568