Viimeinen niitti

ioioioioioioioioioio

Mikä teillä oli se viimeinen niitti, joka sai jättämään narsistin? Itse mietin jättämistä usein ja aina kun olen tehnyt päätökseni, niin liekö tyyppi vaistonnut, mutta on taas niin mielin kielin ja kehrää ja on ihanaa. Sitten menee vähän aikaa ja taas sama kuvio. Mitta tulee täyteen, päätän, että nyt saa loppua, mutta sitten taas kehrätään ja en saa irrotettua. Aina kuvittelen, että jospa nyt alkaisimme kaiken alusta ja elämämme muuttuisi hyväksi. Mutta eihän niin tapahdu-ikinä.

En vain saa itseäni irti. Odotan kai, että toinen jättäisi, mutta ei. Voi mennä useita viikkoja, että kaikki on hyvin ja kun olen sellaisessa tyyneyden tilassa, niin eikö juuri silloin tämä tyyppi tee jotain todella kammottavaa ja odottamatonta. Sairasta peliä. Välillä olen niin väsynyt, etten jaksakaan lähteä.

Vaistoavatko nämä ihmiset kun alkaa jotenkin mieli irtautua toisesta ja haluaa jättää? Sitten taas ollaan niin rakastuneita ja itse menen mukaan siihen höpinään toivoen, että kaikki muuttuisi. Järki sanoo, ettei se muutu, mutta jokin toivo pitää suhdetta yllä. Olen ihan rikki, en jaksa mitään, elämä kulkee sumussa. En tiennyt, että ihminen voi vajota näin alhaalle..

32

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+6

Mulla oli sama juttu, en olisi varmaan itse pystynyt eroamaan, mutta onneksi narskuni löysi uuden ja jätti minut (omalla törkeällä tyylillään). Alku oli vaikeaa minulle, mutta nyt reilun kuukauden jälkeen olen pystynyt jo ajattelemaan, että hyvä näin. Olen paljon tasapainoisempi kuin aikoihin.

• henna...

Kyllä, tuntuu että aavistavat eroaikeet ja alkaa takaisin koukutus. Kuluttavaa elämää.
        Meillä tuli fyysisellä väkivallalla pelottelu mukaan jatkuvan henkisen lisäksi, kun huomasi että takaisinkoukutusyritykset eivät enää purreet minuun. Muutaman kuukauden kuluttua tästä sitten kävi kimppuuni niin rajusti että ihme että selvisin hengissä, jonka jälkeen jätin hänet.

• vika niitti

Ihmeellistä, että olet tasapainossa jo noin pian eron jälkeen. Itse pähkäilin eroa ja jättämistä, mutta en siihen kyennyt, kunnes narsku itse toimi ja jätti ja raakasti, narskun tyylillä. Aluksi olin tosi helpottunut, että pääsin eroon ja saan aloittaa oman elämän. Nyt erosta kulunut jo yli puoli vuotta ja hel...vetti jatkuu. Olen täysin raunio, itse asiassa tuntuu joskus siltä, että takaisinpalaaminen toisi helpotuksen. Nyt kaikki kaatuu päälle, ahdistus, ei voi nukkua ja kaikki takaumat iskevät millon missäkin, jopa kaupasta on lähdettävä kesken ostosten kun ei voi olla paikoillaan. Täällä periferiassa ei tunneta sanaa terapia, sinne on noin kahden vuoden jonot, ja ennen sitä olen haudassa. Olen tehnyt kaikki itsehoidolliset toimenpiteet mitä ihminen voi tehdä, enää en voi luottaa muuhun kun mihin????

Ja mikä oli viimeinen niitti siihen, että lähtee tai eroaa. Itsellä niitä oli monia, ehkä viimeisin niistä oli se, ettei minua enää ollut, olin täysin tapettia ja halpaa sellaista, ei minulla ollut mitään merkitystä, en ollut enää näyttelyesine. Minut oli imetty kuiviin. Ja lisäksi, seuraajani oli jo valittu.

• 18+2

Kyllä ne huomaa. Mulla alkoi heti tauoton mairittelu. Asumme yhdestä erosta vielä erillämme ja kaukana toisistamme niin kirjoittelemme mesessä sitten näkee ainakin toisen. Hän lähti hetkeksi huoneesta kesken keskustelun ja sitten jossain vaiheessa ilmestyi huoneeseen, mutta ei tullut koneelle vaan jäi katsomaan ja vain tuijotti. Sitten tuli koneelle ja kirjoitti, että hänellä on sellainen olo, että aion jättää hänet. Siitä sitten alkoi kymmenet rakkausviestit päivässä ja useat puhelut. Ei mua tartte enää vedättää. Olen jo itsemurhan partaalla keikkuva ihmisraunio jolta on mennyt työkyky. Uhri on kuitenkin tässä tapauksessa narsisti, koska kaikki jättää hänet aina, ihan aina ja ei enää jaksa, mutta mä en jätä. Mä olen nyt rakkaampi kuin kukaan muu paitsi se yks ex joka oli ihan uber rakkaus ja sellasta ei voi olla ja vaikka jättäisin niin kuka huomaa? Ei kukaan.

• 7+6

"..paitsi se yks ex joka oli ihan uber rakkaus"

Onkohan noilla usenkin joku ENTINEN rakkaus ylitse muiden, ylitse muiden entistenkin? Ainakin sillä oli kenen kanssa minä olin. Tätä naista kyllä hakkasi kaikkein eniten ja usein ja oli hulluna mustasukkaisuudesta, puukon kanssa kulki kyttäämässä kun luuli että nainen on pettämässä.

• -------------

Ainakin silmiinpistävää on se, että kun siitä entisestä on erottu 2 vuotta sitten niin yhä itketään sen perään ihan kuin olisi juuri erottu edes ovesta ei nimi häviä. No mun narsku lakkas lähestymästä tätä eksäänsä vasta kun tämän miesystävä sanoi, että jättää heidät rauhaan ja tietysti exän avioliitto ja lapset mahassakin vaikutti siihen, että minua saattoi kosia. Kai se sillon totesi, että toi ei tule takaisin enää. Hän on tarjonnut pidettäväksi exän vaatteita jotka oli jääneet, hiukset piti leikata ja värjätä samanlaisiksi kuin exällä oli. Vaatteita en pitänyt, tukkamalli ja väri muuttui ja sairastuin masennukseenkin niin kuin ex, että jokin meni kohdilleen.

• 2+8
        ------------- kirjoitti:

Ainakin silmiinpistävää on se, että kun siitä entisestä on erottu 2 vuotta sitten niin yhä itketään sen perään ihan kuin olisi juuri erottu edes ovesta ei nimi häviä. No mun narsku lakkas lähestymästä tätä eksäänsä vasta kun tämän miesystävä sanoi, että jättää heidät rauhaan ja tietysti exän avioliitto ja lapset mahassakin vaikutti siihen, että minua saattoi kosia. Kai se sillon totesi, että toi ei tule takaisin enää. Hän on tarjonnut pidettäväksi exän vaatteita jotka oli jääneet, hiukset piti leikata ja värjätä samanlaisiksi kuin exällä oli. Vaatteita en pitänyt, tukkamalli ja väri muuttui ja sairastuin masennukseenkin niin kuin ex, että jokin meni kohdilleen.

Onko teille tuttua se että narsisti jopa usein vahngossa puhuttelee eksänsä nimellä monta vuotta heidän eronsa jälkeen? Ihan niin kuin se kumppani ei olisikaan oma itsenäinen personansa, narsistille sama kuka hänen "jatkeenaan" kulloinkin on?

• 13+6

Mun ukolla oli erityinen ENTINEN. Kertoi hänestä samana iltana kun me tapasimme ja taisi vielä lukea sen tekstiviestin mulle. Kyllä se meidän aikana soitteli ukolle keskellä yötä. Se oli varmaan se yksi ylitse muiden. Sittemmin mullekkin selvisi minkälaisen pelimiehen kanssa olin ollut . Löysi uuden ja pyöritti mua siinä rinnalla ainakin kuukauden ellei enempää.

• 19+16

voi j...mitä ukkoja on kanssa,jos mies puhuu aina vaan entisistä,täytyy olla jokin vialla!kenkää vaan...parempia löytyy

• gestalt_

Minä en tiedä mitään muuta kuin sen, että kun eropäätös on tehty, silloin toimitaan, eikä jäädä vetkuttelemaan enää millään verukkeella.

Autoin joskus naapurin rouvan pakoon sillä aikaa kun miehensä oli työssä.

(ai niin, täällä ei saa puhua itsestään! - no sorry)

• 1+10

Ei saa puhua itsestään, paitsi ne jotka määräävät ettei saa puhua itsestään :D

• narsistivaimuu?
        1+10 kirjoitti:

Ei saa puhua itsestään, paitsi ne jotka määräävät ettei saa puhua itsestään :D

Meinasin itsekin sisätä tuon saman. Nimittäin osa täällä ei muusta puhukaan kuin itsestään ja samalla vahtii ettei muut tee samoin.

• gestalt_
        narsistivaimuu? kirjoitti:

Meinasin itsekin sisätä tuon saman. Nimittäin osa täällä ei muusta puhukaan kuin itsestään ja samalla vahtii ettei muut tee samoin.

Nooh, kyllä täällä itsestään saa kaikki puhua...
        Itseään kehua retostaa saavat vain ne, joilla on oikeudet määrätä muut haukkumaan itseään. Oma arvo nousee?

:D

• 18+14
        narsistivaimuu? kirjoitti:

Siinäpähän sitten retostelevat keskenään, ei saane paljoakaan "yleisöä" nuo vaan jäävät omaan arvoonsa.

• haluanvapaaksi..

Minua häiritsee se, että asioita ei voida puhua halki. Ei voida aikuismaisesti keskustella, että tämä ei toimi. Kumpikaan ei ole selvästi tyytyväinen suhteessa. Jotenkin tiedän, kenties muiden kokemuksiin nojautuen, että mies vielä jättää minut toisen takia ja se tulee koskemaan, vaikka en häntä rakastakaan. Mutta se julmuus ja kylmyys. Se, ettei asioita voida hoitaa aikuisten tavalla, vaan pitää tehdä se vaan niin raa'asti.

Tiedän, että jos ja todennäköisesti kun hän tekee jotain tuollaista, romahdan. Olen jonkinlaisessa symbioosissa hänen kanssaan. Rakkaudesta siinä ei ole kysymys. Olen koko ajan todella väsynyt, enkä jaksa edes ajatusta itsenäisestä elämästä. Haluan pois hänen luotaan, en kestä ajatustakaan hänestä, mutta en saa revittyä irti. Ja koska minkäänlainen älyllinen keskustelu erosta on poissuljettu vaihtoehto, niin ainoa keino on odottaa, että toinen jättäisi tai että minä jättäisin. Itselläni voimat vain niin hukassa. Fysiikkakin on aikoja sitten pettänyt ja tunnen itseni en nelikymppiseksi, kuten olen, vaan kahdeksankymppiseksi.

• 1+11

Et rakasta häntä. Narsisti kyllä tappaa itse sen rakkauden. Narsisti ei useinkaan jätä todellisuudessa, vaikka "jättääkin", vaikka "siirtyisi" jonkun toisen luo "vakituisesti", pitää myös entisensä siitä huolimatta liekassaan ja estää häntä elämästä omaa elämäänsä.
        Narsistin kanssa on TURHA odottaa minkäänlaista älyllistä keskustelua erosta!!!!
        Koeta nyt hyvä ihminen ruveta irrottautumaan siitä symbioosista. Kyllä sinä saat revittyä itsesi siitä irti, niin monet ovat saaneet. Ei kannata antaa tunne-elämältään sairaan ihmisen tuhota omaa elämäänsä kokonaan.Mutta se julmuus ja kylmyys.

"Se, ettei asioita voida hoitaa aikuisten tavalla, vaan pitää tehdä se vaan niin raa'asti."
        Narsistin kanssa muu ei ole vain mahdolllista! Heillä ei ole eväitä hoitaa suhteitaan muuten. On ihan turha odottaa muuta.

• klklklklklkl

Mitä muuten erossa suree? Ei varmaankaan sitä ihmistä itsessään, vaan sitä enkelimäisen kaunista mielikuvaa. Fantasiaa, joka ei koskaan ollut todellista?

• 10+14

Varmaan suree sitä fantasiaakin ja uskon että yleensä kuitenkin on itse ollut alkuun ihastunut/rakastanut siihen narsistiin ennen kuin se on näyttänyt oikeat karvansa tai alkaa tajuta mistä narsismissa on kyse ja suree sitä pettymystä kun narsistin kanssa ei parisuhde voi yleensä koskaan ollakaan hyvä, millaisesta itse haavailee kun aloittaa jonkun kanssa parisuhteen. Luulen, että lähipiiri ei ymmärrä tätä suremista vaikka AINA parisuhteen päättyminen on kriisi, oli se toinen sitten narsu tai ei, vaan ihmettelevät että miksi tuo uhri ei ole vain iloinen, että pääsi siitä eroon. Asiat eivät ole kuitenkaan niin yksinkertaisia. Mielestäni myös narsistisuhteen päättymistä on oikeus surra ja pitääkin surra. Kun vain pitää mielessään senkin, että ei enää lankea narsistin tyhjiin lupauksiin ja petä enää itseään aloittamalla suhteen uudelleen.

• 7+19
        10+14 kirjoitti:

Varmaan suree sitä fantasiaakin ja uskon että yleensä kuitenkin on itse ollut alkuun ihastunut/rakastanut siihen narsistiin ennen kuin se on näyttänyt oikeat karvansa tai alkaa tajuta mistä narsismissa on kyse ja suree sitä pettymystä kun narsistin kanssa ei parisuhde voi yleensä koskaan ollakaan hyvä, millaisesta itse haavailee kun aloittaa jonkun kanssa parisuhteen. Luulen, että lähipiiri ei ymmärrä tätä suremista vaikka AINA parisuhteen päättyminen on kriisi, oli se toinen sitten narsu tai ei, vaan ihmettelevät että miksi tuo uhri ei ole vain iloinen, että pääsi siitä eroon. Asiat eivät ole kuitenkaan niin yksinkertaisia. Mielestäni myös narsistisuhteen päättymistä on oikeus surra ja pitääkin surra. Kun vain pitää mielessään senkin, että ei enää lankea narsistin tyhjiin lupauksiin ja petä enää itseään aloittamalla suhteen uudelleen.

Suru narsistisuhteen päättymisestä on vielä rankempi kuin "tavallisen" suhteen päättymisestä, koska siihen sisältyy myös niin paljon häpeää siitä, miten on antanut itseään niin höynäyttää ja sen tajuaminen täysin, miten häikäilemättömästi narsisti on toiminut, kestää myös. Ja se lisää surua kun erosta ei kai koskaan voi päättää narsistin kanssa yhdessä eikä asioita keskustella selväksi vaan usein pitää kovettaa itsensä ettei sorru enää narsistin valheellisiin ruikutuksiin siitä että miten paljon muka rakastaa, hänen uhkailuunsa tai itsesääliinsä, pitää ajatella vain järjellä ja kovettaa tunteensa vähän samaan tapaan kuin narsistille itselleen on ominaista kaikissa asioissa, jos menee narsistin "tunnehöpinöihin" mukaan, yleensä on-off suhde jatkuu loputtomiin, narsisti kun ei yleensä opi virheistään vaan jos sortuu hänen kanssaan yrittämään uudelleen ja uudelleen, kaikki jatkuu ennen pitkää samanlaisena, yleensä vielä pahempana, koska silloin narsistilla on silloin syytä kostaa sekin, että toinen aikoi hylätä hänet ja narsisti tulee vielä epävarmemmaksi ja koventaa "koulutus"- ja alistamiskeinojaa.

• narsistin kanssa

Minun suhde narsistiin kesti pitkään, koska irtautuminen on todella vaikeaa, miltei mahdotonta.
      Joissakin tapauksissa irrottautuminen on mahdollinen.
      Kannattaa siksi ponnistella eroon jatkuvasti.
      Tee päätös erota hänetä nyt.
      Taistele eron puolesta päivittäin. Minä teen niin vieläkin. Tämä on niin kiinni vielä ja vaikkei hän muka olisikaan niin jossain vaiheessa kumminkin hän saattaa yllättää. Tee päätös erosta oman itsesi takia. Älä lannistu vie päätöstäsi eteenpäin kuin soturi! Tai taistelunorsu! Älä luovuta vaan taistele itsesi takia. tee kaikki mahdollinen. Jos et pysty nyt niin et ehkä sen paremmin myöhemminkään. Minä tiedän että se on vaikeaa. minun entinen yritti esimerkiksi tiputtaa mint parvekkeelta neljännestä ja setsemännestä kerroksesta kerrostalossa jossa asuimme. en kirjoittaisitätä tässä nyt ellen olisi pyrkinyt tietoisesti usean vuoden ajan hänestä eroon.

• 13+6

Tuttua tuo symbioosi. Olin todella riippuvainen narsistista ja se sai minut kestämään vaikka mitä. Hän ilmoitti pettäneensä minua ja senkin jälkeen olimme vielä yhdessä vaikka hän piti peliään sen toisen kanssa koko ajan. Lopulta hän jätti minut puhelinsoitolla vaikka olimme seurustelleet melko pitkään. Totta on myös se, että suru narsistisuhteen jälkeen on rankempi, kun alkaa tajuamaan missä on menty ja se häpeä siitä kuinka on antanut itseänsä höynäyttää.

• 6+1

Olen miettinyt sitäkin että olisikohan YKSI syy että jatkaa narsistin kanssa se, että sen myöntäminen miten on tullut jonkun höynäyttämäksi, suuri ja tuskallinen häpeä siitä, on liian vaikeaa aluksi myöntää itselleenkään, jatkamalla narsistin kanssa ja uskomalla hänen valheitaan voi tavallaan olla näkemättä koko suhteen sairautta ja mielipuolisuutta, on liian vaikea myöntää sitä, että on itse mukana jossakin niin sairaassa. Mikä on ihan ymmärrettävää, eikä kerro mitään uhrin luonteen "vioista" vaan on inhimillistä kun ihminen joutuu johonkin niin sairaaseen ja "saastaiselta" tuntuvaan mukaan ilman että itse on niin halunnut tai tarkoittanut.

• Kyllä se vain taitaa niin olla, että jos joku perheessä "sairastaa", muutkin sairastuvat mukana.
        mm. Virtahepo olohuoneessa - kirja kuvaa tätä ilmiötä hyvin.

Kaikkein vaikein tilanne on lapsilla jotka eivät voi valita tilannettaan tai oikein siihen vaikuttaakaan ja se auttaa ymmärtämään miksi sellaisista perheistä ei kaikki tule "terveinä" ulos.

Maailma on ajoittain kurja, inhoittava, epäoikeudenmukainen ja raivostuttava.
        Pitäisi vain oppia soutamaan myös siinäkin aallokossa mutta se vaatii reeniä.

• olkapää
        lynett kirjoitti:

Kyllä se vain taitaa niin olla, että jos joku perheessä "sairastaa", muutkin sairastuvat mukana.
        mm. Virtahepo olohuoneessa - kirja kuvaa tätä ilmiötä hyvin.

Kaikkein vaikein tilanne on lapsilla jotka eivät voi valita tilannettaan tai oikein siihen vaikuttaakaan ja se auttaa ymmärtämään miksi sellaisista perheistä ei kaikki tule "terveinä" ulos.

Maailma on ajoittain kurja, inhoittava, epäoikeudenmukainen ja raivostuttava.
        Pitäisi vain oppia soutamaan myös siinäkin aallokossa mutta se vaatii reeniä.

En ole ihan varma kannattaako tuota narsistia niin yleisesti viljellä, lienee kumminkin melko harvinainen psykiatrin tekemä diagnoosi. Tunnen kuitenkin erään naishenkilön jolla on samantapaisia piirteitäomaava miesystävän kuin mistä ylläolevat naiset kirjoittavat. Suhde on jatkunut pitkään ja siinä on tapahtunut todella mielipuolisia asioita.
        Järkeni ei pysty selittämään miksi tämä suhde yhä jatkuu. Nainen tiesi miehen luonteen ja rikollisen taustan ennen seurustelun aloittamista.
        Yhteistä naiselle ja näille ylläoleville kirjoittajille on voimakas uhriutumisen tarve.
        Naisen perhe ja sukulaiset ovat yhtä mieltä siitä että nainen on uhri ja mies paha, häntä ei siedetä ollenkaan.Jos nainen ja sukulaiset myöntäisivät itselleen, että nainen on yhtäpaljon syyllinen jos ei enemmänkin tilanteeseensa, niin toipuminen ja irtautuminen voisi alkaa. Naisen tukeminen uhriudessaan on pahinta mitä muut ihmiset voivat tehdä. Mieshän on kyntensä näyttänyt, sama kuvio toistuu eikä muuksi muutu. Tällainen tilanne rasittaa naisen lähipiiriä merkittävästi koska kaikki tuntevat voimattomuutta, lapset kärsivät varmasti eniten. Tällainen "narsistinen" käytöskuvio on aina kahden ihmisen peli joka ei lopu muuten kuin tunnustamalla tosiasiat ja irtautumalla, ts. katse pois omasta navasta. Toista ihmistä on turha ruveta muuttamaan.

• 19+19

Vaikka uhri ja sukulaiset ovat sitä mieltä että narsisti on tuhoava niin juttu on siinä, että narsisti pystyy vielä kauan sen jälkeen siinä vierellä luomaan niin päinvastaista kuvaa itsestään kumppaninsa mieleen ja syyllistämään uhria että menee aikaa ennen kuin uhri todella mieltää että ne ystävät ja sukulaiset ovat oikeassa ja vaikka oma järki varoittelee niin mm. syyllistäminen ja aivopesu narsistin toimesta ovat niin voimakkaita että ne sekoittavat uhrien ajatukset ennen kuin uhri tajuaa, että ne omat tuntemuksest narsistista ovat oikeita ja se mitä järki sanoo narsistista on totta, pitää uskoa omaa itseään eikä esimerkiksi narsistin voimakasta mainipuloimista siitä että uhri on vainoharhainen, uhri on syyllinen, kyse olisi vain siitä että uhri ei osaa olla parisuhteessa jne.

• no more pain

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Vaknin.html

Tässä hyvä linkki.
      Itsekin Narsistin uhri, uskoin loppuun saakka että voin hänet muuttaa hänet rakkaudellani.
      Ei narsistia muuteta, hän muuttaa sinut !!!!
      Hän tappaa rakkauden joka sinussa on.
      Kun hän huomaa ettei sinusta ole enää hänelle lähteeksi alkaa murentaminen sieltä korokkeelta johon hän sinut aluksi asetti.

• henna...

Narsisti pyrkii alusta asti (alussa piilotellummin) viemään ihmiseltä uskon omiin ajatuksiin ja mielipiteisiin, pyrkii siihen että uhrinsa uskoisi että hänen mielipiteillään ei ole edes väliä ja kun uhri alkaa kyseenalaistamaan narsistia niin pyrkii siihen että leimaa tämän kyseenalaistamisen uhrinsa vainoharhaksi, ilkeydeksi tai hulluudeksi. Kun uhri sitten on saatu manipuloitua uskomaan näin niin uhri on ainakin jonkin aikaa sokea sille kun lähiympäristö näkee suhteen ja narsistin tuhoisuuden ja varoittaa.

• kaikkea sitä näkee

Jos olisikin kyse vain siitä että tajuaa narsistin tuhoisuuden, mutta kun siinä sivussa on niitä narsistin perskärpäsiä eli hovi, joka on myös ulkoistettava elämästä. Joskus myös entinen uhri voi muuttua hovin jäseneksi.

• Eronnut susi

En jättänyt, vaan narskuni jätti minut, kun löysi paremman uhrin ja minä en enää jaksanut pitää häntä jalustalla. Onneksi kävi näin. Kyllä tavallisen naisen kanssa on helppo olla suhteessa: ei kontrollointia, on omaa tilaa, ei mielenosoituksia, ei mustasukkaisuutta, ei tarvitse olla koko ajan varuillaan tai pyydellä anteeksi tyhjästä, saa näyttää kaikki tunteensa, voi jutella mistä vaan. Olin jo unohtanut, että tällaistakin voi olla olemassa. Eihän tuo tavallinen nainen vierelläni täydellinen ole, mutta minunkaan ei tarvitse olla täydellinen mies.

• ....-.-.-.--.-.-.-.-

Minusta kysymys ei ole siitä, millainen kumppani sinänsä on, vaan siitä, miten kaksi ihmistä täydentää toisiaan. Millaisia me olemme yhdessä. Sen opin narsistisuhteen kautta. Ei ollut mitään meitä. Oli vain narsisti ja hänen tarpeensa, joita myötäilin.

Nyt olen itse naimisissa uuden miehen kanssa. (joka on kylläkin komeampi, seksikkäämpi, ihanampi, fiksumpi, kiltimpi kuin narsisti ikinä, vaikka miten voisi olla kun ex-narsistimieheni oli jumalan lahja naisille ;) ) Me sovimme yhteen kuin palapelin palaset. Seksi on ihanaa ja sitä harrastamme usein. Oikeastaan tekisi mieli koko ajan. Asioita saa sanoa vapaasti ja syvällisiä keskusteluja on mahdollista käydä. Tai jos joskus olen oikein väsynyt ja sanon, että nyt en jaksa jutella, niin toinen ei suutu ja aloita jotain mykkäkoulua. Elämä on helppoa. Narsistin kanssa jokainen päivä oli haastavaa. Koskaan ei voinut huokaista helpotuksesta. Ehkä siinä jännityksessä piili sen suhteen taika. Mutta ei enää ikinä kiitos.

On se kumma, miten narsistisuhdetta kuvitteli elämän parhaaksi asiaksi, vaikka oikeastaan se oli kauheinta, mitä on koskaan sattunut. Ihminen voi olla jossakin hypnoosissa tai sumussa, eikä enää muista millaista on olla onnellinen.

• Eronnut susi
        ....-.-.-.--.-.-.-.- kirjoitti:

Minusta kysymys ei ole siitä, millainen kumppani sinänsä on, vaan siitä, miten kaksi ihmistä täydentää toisiaan. Millaisia me olemme yhdessä. Sen opin narsistisuhteen kautta. Ei ollut mitään meitä. Oli vain narsisti ja hänen tarpeensa, joita myötäilin.

Nyt olen itse naimisissa uuden miehen kanssa. (joka on kylläkin komeampi, seksikkäämpi, ihanampi, fiksumpi, kiltimpi kuin narsisti ikinä, vaikka miten voisi olla kun ex-narsistimieheni oli jumalan lahja naisille ;) ) Me sovimme yhteen kuin palapelin palaset. Seksi on ihanaa ja sitä harrastamme usein. Oikeastaan tekisi mieli koko ajan. Asioita saa sanoa vapaasti ja syvällisiä keskusteluja on mahdollista käydä. Tai jos joskus olen oikein väsynyt ja sanon, että nyt en jaksa jutella, niin toinen ei suutu ja aloita jotain mykkäkoulua. Elämä on helppoa. Narsistin kanssa jokainen päivä oli haastavaa. Koskaan ei voinut huokaista helpotuksesta. Ehkä siinä jännityksessä piili sen suhteen taika. Mutta ei enää ikinä kiitos.

On se kumma, miten narsistisuhdetta kuvitteli elämän parhaaksi asiaksi, vaikka oikeastaan se oli kauheinta, mitä on koskaan sattunut. Ihminen voi olla jossakin hypnoosissa tai sumussa, eikä enää muista millaista on olla onnellinen.

Narsistit ovat taitavia manipuloimaan. Itsekin uskoin, että meillä olisi maailman paras liitto, mutta kun minä olen parisuhdekelvoton. Kävin sen vuoksi terapiassa ja terapeutti sanoi, että olet aivan normaali, vaihdoin terapeuttia ja sain kerran exänikin suostuteltua sinne. Hän oli muuten aivan kauhuissaan terapeutille menosta ja vannotti, että häntä ei saa syyttää siellä mistään. Sen käynnin jälkeen asioiden todellinen laatu alkoi pikkuhiljaa valjeta. En tietysti uskonut terapeuttia heti. Hän ei kehottanut eroamaan, vaan antoi selviytymismalleja. Niitä en ehtinyt toteuttaa, kun esällä oli jo toinen mies kierroksessa.

Vieläkin puistattaa, kun muistelen noita tunnetiloja.

• 5+18

"Minusta kysymys ei ole siitä, millainen kumppani sinänsä on, vaan siitä, miten kaksi ihmistä täydentää toisiaan. Millaisia me olemme yhdessä. Sen opin narsistisuhteen kautta. Ei ollut mitään meitä. Oli vain narsisti ja hänen tarpeensa, joita myötäilin."

Narsisti kumppanina ei voi täydentää KETÄÄN, oli kumppani millainen tahansa niin hän on vain narsistille narsistin oman itsen jatke, ei tasavertainen ihminen ja kumppani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      25
      5059
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4061
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      75
      3625
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2483
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2358
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      78
      2173
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2127
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1664
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1525
    Aihe