eteläiset Juudan ja Benjaminen ja Leevistä osan? Mielenkiintoisesti Jaakob kirjeessään kirjoittaa kahdelletoista sukukuntien jälkeläisille.
Kuinka paljon mahtoi asua Israelissa Messias Yeshuan aikaan eri sukukuntien jälkeläisiä ja oliko temppelissä tai Jerusalemissa tiedot sukuluetteloista ja mahtoivatko tuhoutua kaupungin hävityksessä jos oli?
Onko kukaan näistä lukenut tai kuullut ja minkälaista käsitystä?
Vanhassa Testamentissa on erikseen pohjoinen Israel ja eteläinen Juuda kun jakaantuivat ja myös profetaalisesti. Uudessa Testamentissa on kirjoitettu Israelista ja juutalaisuudesta, mutta myös näistä kahdestatoista sukukunnasta.
Sisältääkö juutalaisuus kaikki Israelin sukukuntien jälkeläiset
7
<50
Vastaukset
- ??????
Tjaa,mitähän merkitystä menneellä enää on?
- Tietysti totuuden
perustalle Jumala kaiken perustaa ja on merkitystä vaikka ihmisten tietämisen merkitys asian suhteen on jo eri asia. Ainakin minä olen asiasta kiinnostunut ja mielelläni vastaanotan totuudellista tietoa Isän Jumalan antamana kenen tahansa ihmisen kautta, mutta tärkeää on pyrkiä kaikki koettelemaan, sillä paljon on valheellista tietoakin ja näissäkin asioissa näemme miten asiat kehittyvät ja Herra Yeshua suokoon siunauksen erottaa Jumalasta kauttaan ja ihmisisistä tulevat tiedot. Tietysti Isäkin toimii ihmisten kautta niinkuin myös pahakin.
Yeshua on totuus kaikissa asioissa ja varsinkin Jumalan valtakunnan asioissa on meille annettu koko Raamatun pyhät kirjoitukset. Herran armo ja totuus meitä siunatkoon Yeshuan nimessä ja Hengessä, amen.
HalleluYeshua!
- ...
Uusi testamentti tai Yeshua eivät kuulu tänne.Juutalaisuuden messias ei ole vielä tullut.
- Näkemykseni varmaan
olet jo lukenut ja tietysti sinunkin kannattaa lukea Uuden Testamentin todistus anoen Herran Hengen totuutta ja armoa tämän keskeisen asian suhteen, sillä kolmas päivä pian koittaa ja Herran Yeshuan takaisintulemus eikä ole ollenkaan yhdentekevää, onko sinulla öljy astiassasi vai ei. Varmaa on se, että Isä Jumala tahtoo sinut vanhurskauttaa ja pyhittää sydämeltäsi ja sielultasi ja mieleltäsi, ja koskee myös sinua Jumalalle otollisena palvelusmiehenä ja on arvoikkainta ja kunniallisinta, mitä ihminen voi maan päällä saada Pyhältä Israelin Herralta ja Kuninkaalta syntyessään jaloon Öljypuuhun ja Viinipuuhun Messias Yeshuassa, Nasaretilaiseksi kutsutussa.
Uudessa Testamentissa esitetään Vanhan Testamentin täyttymys Immanuelien tullessa Ihmisen Pojaksi ja Juutalaisten Kuninkaaksi, niinkuin tietäjätkin tulivat häntä kumartamaan ja lahjansa antamaan saadessaan Jumalan armon ja totuuden valkeuden sydämmiinsä asioita tutkiessaan ja ymmärryksen saadessaan myös kiittivät ja kunnioittivat Israelin Kuningasta, sitä ylistettyä ja kirkastettua ja ristiinnaulittua ja ylösnoussutta Isän oikealle puolelle taivaalliseen Jerusalemiin, niinkuin se jo luomisen yhteydessä oli hänelle valmistettu rakkaana Poikana ja Mestarina, amen.
HalleluYeshua!
- 12 000 kustakin
sukukunnasta. Jos Juuda käsittää itsensä lisäksi Benjaminen ja osan Leevistä, niin erokirjan saanut pohjoinen Israel sisältää osan Leevistä lisäksi yhdeksän sukukuntaa, ja helposti voimme nähdä Leevi jätettynä omaksi 12 000 ryhmäksi, että Israelista palautuu Messias Yeshuan jalkojen juureen 108 000 käsittävä joukko, ja Juudasta tulee 24 000 joukko. Jos siis pohjoiset heimot eivät ole tänään Israelin juutalaisten joukosta, niin Israelin juutalaisten lisäksi on Abba Isällä suuri joukko piilossa kansojen keskellä valittua pohjoisen Israelin erosta palaavaa joukkoa. Tietysti myös juutalaiset joutuessaan lähtemään luvatusta maasta saattoivat sekaantua ympäryskansoihin, varsinkin ne, jotka uskoivat Messias Yeshuaan Pyhän Hengen kasteen saaneena ja tunnustivat sen huulillaan, niinkuin voimme lukea Uudesta Testamentista.
Tarkoittaako tuo Jaakobin viittaus sukukuntiin sitä, että oli tiedossa tuolloin nämä sukukunta-asiat vai oliko se Pyhässä Hengessä annettua profetaalista Jumalan elävää sanaa ihmismielelle salattuna. Asiaa ei ole tarkemmin kerrottu, mutta mielenkiintoista aikaa elämme, sillä asiat näiden 144 000 tuhannen ja myös kaikkien Israelin sukukuntien jälkeläisten ja kaikkien muiden osalta tulevat täyttymään ja Herran Hengen voima tarvitaan Herran siunauksena ja ilona ja rauhana ja vanhurskautena kaikille, jotka tahtovat päästä syömään Paratiisin elämän puusta nimensä Teurastetun Uhrilampaan elämän kirjassa ja syntinsä ja pahojen tekojensa upottautuessa meren syvyyteen, jossa niitä ei enää muisteta.
Pyhät pyhitytään ja toiset valitkaa Yeshuan antama elämän tie ja totuus, sillä Herran tahto on ettei kukaan kadotukseen joutuisi vaan kaikki saisivat yltäkylläisen ja hyvän hengellisen elämän Pyhässä Hengessä ja sen hyvässä hedelmässä, kuten rakkaus suurimpana ja usko ja toivo Yeshuan valtaistuimelle heitettynä ankkurina, joka ei ketään saata häpeään, amen.
HalleluYeshua!
Ylistys ja kiitos ja kunnia Isälle Yeshuan nimessä, amen! - Koko Israel kootaan
yhteen Herran Yeshuan nimessä ja Hengessä, sillä näin on opettanut:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun tunuan, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen. Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni." (Joh 10:7)
Koska totuudellinen vanhurskaus tulee uskon ja kuuliaisuuden kautta Kuninkaaseen, niin Israel on vanhurskaampi kuin Juuda vielä tänä päivänä. Toki myös Juudan jäännös tullaan pelastuksen kalliolle johdattamaan, samoin kaikki jotka avukseen pyytävät hyvän paimenen siunausta nimessään, amen.
Tietysti pelastuksen suhteen myös kaikista kansoista valitut pelastetaan ja liitetään Israelin Pyhään Viinipuuhun Kuningas Yeshuan veljeyteen ja sisaruuteen. Herra on hyvä ja armonsa pysyy iankaikkisesti, amen.
HalleluYeshua! - Herran sanaa
Hesekielistä:
´ Ja minulle tuli tämä Herran sana: "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'. Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'. Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi. Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?' niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni. Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä, niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa. Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi. Eivät myöskään he enää saastuta itseänsä kivijumalillaan, iljetyksillään eivätkä millään rikkomuksillansa, vaan minä vapautan heidät kaikista asuinpaikoistaan, joissa ovat syntiä tehneet, ja puhdistan heidät. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne. He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän ruhtinaansa iankaikkisesti. Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton-se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa-istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti. Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti." ´ (Hes 37:15)
Herran sana tulee toteutumaan nopeasti ja väkevästi Yeshuan nimen tähden ja nimessä ja Henkensä voimassa. Autuaat ne, jotka janovat jalon öljypuun öljyn astioihinsa, sillä sitä tarvitsemme, amen.
HalleluYeshua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama255059Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644061Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve753625Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472483Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602358Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl772167Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272127- 1351664
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371525