Miksi naiset rakastuu juoppoihin?

mies 36 v

Tätä kysymystä olen mietinyt jo vuosia. Itse en ole koksaan juonut paljoa alkoholia. Kerran tai kaks korkeintaan kuussa juon, enkä ole koskaan edes sammunut. Tunnen monia miehiä jotka juovat kaks kertaa viikossa ja niillä on kaikilla tyttöystävät. Tyttöystävä käy töissä ja mies juo viinaa. Hyvänä esimerkkinä mun isoveli joka juo pari kertaa viikossa kun muija käy töissä ja hoitaa lasta.Veljelläni on ollut aina naisia. Kauniita ja hyväkroppaisia naisia. Mun veli painaa itse 115 kg, polttaa tupakkia, ei ole harrastanut liikuntaa 20 vuoteen, istuu koneen ääressä 12 tuntia päivässä. Siltin sillä on hyvännäköinen tyttöystävä. Veljeni ei ole käynyt töissä vuosiin. otti paperitehtaalta loparit ja alkoi ryyppäämään. Nyt niillä on vuokrarästejä ja ulosotto velkoja kun veljeni on ryypännyt sen muijankin rahat.

itse olen pelannut 20 vuotta salibändyä, en polta, Juon kerran tai kaks kuussa. Töitäkin olen tehnyt riittävästi. 3kk sit jäin työttömäksi ekan kerran 6 vuoteen. Nuorena mulla oli muutama pitempi suhde mut viimeisen 8 vuoden aikana naiset ei ole edes puhunut mulle vaikka olen tehnyt aloitteita paljon. Mulla ei ole edes yhtään nais ystävää. Kukaan ei halua tutustua minuun eikä olla tekemisissä. Olen aika lyhyt 166 ja painan 80 kg. Tiedän et en ole mikään komistus mut kohtelen naisia varmana paremmin kun ne pulsut jotka juovat pari kertaa viikossa. En hauku ketään huoraksi enkä lyö naisia. Tunnen monta miestä jotka tekee niin ja siltin naiset haluu olla niiden kanssa.

Tunnen itseni hylätyksi ja kamalaksi mieheksi jonka kanssa kukaan ei halua olla. Sen sijaan olen huomannut juopot saa aina naisia. Pitääkö tässä alkaa itsekkin ottamaan useemmin viinaa kun en halua yksin viettää loppuelämää.
Tällästä launatai päivän avautumista.

34

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blablabla34

Juoppo mies ei esittele itseään juoppona, vaan saattaa vaikuttaa vain spontaanilta ja mielenkiintoiselta tyypiltä. Kännipäissä sitä on helppo lupailla vaikka kuu taivaalta, vaikka oikeastaan tarvitsee itse vain äitihahmoa paapomaan. Minäkin kerran sellaisen matkaan lähdin ja vasta paljon myöhemmin tajusin mistä oli kyse. Onneksi siitä on jo aikaa!

Nyt 3-kymppisenä minä ainakin arvostan paljon enemmän rehellistä luonnetta ja terveellisiä elämäntapoja enkä halua sohvalleni mitään juoppoa ukkoa makaamaan. En tunne ketään ikäistäni, joka jaksaisi katsella ryyppäämistä omassa kodissaan. Sinulla voi siis olla hyvätkin mahdollisuudet!

Mutta ajatelkaan juoppoja naisia; heidän on kaikkein vaikein löytää ketään vierelleen. Mies saa sentään olla juoppo tai raitis, naisen täytyy aina "huolehtia itsestään" = näyttää ja tuoksua hyvältä.

• ex Puuskajuoppo !

Juoppous tuo mukanaan kaikenlaista kokemusta ja nokkelimmat osaavat käyttää oppimiaan menetelmiä tehokkaasti.
        Toki on paljon juoppoja aikamiespoikia, joilla ei ole mittavia naiskokemuksia ollut koskaan.

Juoppous ei ole pääsyy nais-menestykseen, vaan kyky tehdä vaikutus naisiin, alkoholi toimii vain kyytipoikana. Onko hekuma-taipuvaisella suurempi tarve tuottaa itselleen narsista mielihyvää johon myös juoppous kuuluu, eli ovat sukua toisilleen. Siis naiset ja viina ovat tämän laatuiselle juopolle läheisiä pyrkimyksen kohteita ja alkoholi inspiroi sopivasti tätä toimimaan niinkuin toimii.
        Juoppo voi olla joskus rasitteistaan huolimatta olla hyvä ja hellä mies...varsinkin pikku humalassa.
        Juopolla naistenmiehellä voi olla joskus todella hyvä tilannetaju ja tämä osaa käyttää kykyjään lahjakkaasti hyväkseen , kysymyksessä voi olla eräänlainen psykopatia ja tämä voi itsekkin tiedostaa tämän, mutta pitää sitä lahjakkuutenaan.

Moni on pärjännyt juoppojen miesten kanssa vuosikymmenet, eli kyllä jokaisessa ihmisessä on aina puolensa.

Stereotypia, että juoppo on aina naistenhakkaaja on pelkkä uskomus....asia on niin, että naistenhakkaajat ovat joskus myös juoppoja.

• mies 36 v

Ei mulla ole mitään mahista. Ei naiset edes halua tutustua muhun vaikka aloitteen tekisinkin. En omista edes naisystävää. Mut haaveilen siitä ihan niinkuin lottovoitostakin. Mulle olis lottovoitto saada naisystävä tai jotain enemmän.

• näin se menee

Juopot ei vaadi naiselta mitään.Paitsi sen,että nainen viitsii katella juomista ja krapulassa makaamista.

• blablabla34

Vahva itseluottamus vetoaa naisiin, samoin positiivinen asenne - ainakin jonkun tutkimuksen mukaan. Tietysti myös jonkinlainen "herrasmiesmäisyys" tekee usein vaikutuksen. Naiselle tulee hyvä olo, kun hän tuntee itsensä halutuksi.

Ei kai vain itselläsi ole kohtuuttomat vaatimukset vastakkaisen sukupolven edustajille?

• mies 36 v

Mulla ei nyt taida olla oikein mitään vaatimuksia. Tupakoimattomuus ja sit alle 170 cm pituus kun ite olen vaan 167cm. Siinä ne tärkeimmät.

• Wentti

tämä on kysymys jota olen itsekin miettinyt. Ystäväni on umpijuoppo mutta hänellä aina iso liuta naisia kierroksessa ja vaimokin kotona lasten kanssa.. Nämä naiset ovat itse ihan "kunnollisia" koulutettuja usein sosiaali alalla. Sanoisin että heillä on joku halu PELASTAA tämä mies.

Kaveristani kyllä näkee selvästi että JUO rajusti, on kyllä tavallaan karismaattinen ja kännissään herkkä ja tunteellinen. Ehkä se vetoaa naisiin? Mutta hänellä aina toistuu kuvio että nainen vaihtuu, tehdään lapsi, dokataan niin kausan että nainen kyllästyy jne.

• mies 36 v

Niin just. En ole mikään absolutisti mut en juo joka viikonloppuna. Nyt en ole juonut yli kuukauteen. Tänä vuonna olen juonut neljänä päivänä yhteensä.
      Sit toinen ihmetyksen aihe on ollut et nää juopot alkaa kännissä haukkumaan niitä vaimojaan ja tyttöystäviään huoraksi ja kaikeksi muuksi. en ymmärrä miks nää naiset kestää tai hyväksyy sellasta kohtelua.?? Joku nainen vois selittää mulle et miltä tuntuu kun känninen juoppo mies alkaa haukkumaan huoraksi ja syyttämään asioista joita ei ole tehnyt. Itse en kehtais huutaa kenellekkään mitään sellasta.???

• iso ja paha nainen

sullahan on alkoholi ongelma jos pitää pitää kirjaa omista ja muiden ryyppäämisistä.

• nainen29r

huoh, älä valita! oot vssn niin tylsä ja kiinnostamaton ja mitään-sanomaton persoona, ja ehkä vielä rumahkokin.miehen pitää olla mies, eikä mikään hiiri, niin ulkoisesti kuin sisäisesti.

• mies 36 v

Myönnän et olen ruma ja et tästä naamasta naiset ei kiinnostu, Mut en ole sentään juoppo naistenhakkaaja.

• Kokemusta on

Itse entisenä alkoholistin avokkina en voisi enää uudestaan retkahtaa juoppoon. Eikä entiselläkään alussa alkoholiongelmaa ollut, se syntyi pikkuhiljaa vuosien saatossa. Oltiin yhdessä yli kymmenen vuotta.

Tuon suhteen jälkeen olen ollut todella tarkka siitä, ettei seurustelukumppani ole alkoholiongelmainen. Ongelma nimittäin tulee väkisinkin selville jossain vaiheessa. Olen jättänyt muutaman poikaystävän, kun viina on mennyt suhteen edelle. Nämä ovat olleet lyhyitä suhteita. Parempi jättää juoppo enemmin kuin myöhemmin.

Enkä siedä epäkunnioittavaa käytöstä muutenkaan mieheltä. Kyllä kunnioitusta ja luottamusta pitää olla puolin ja toisin, jos yhdessä halutaan olla.

Joka kerran juoppoon haksahtaa, tuskin tekee samaa virhettä toiste. Ellei sitten itsekin kärsi samaisesta ongelmasta.

Et vain ole tavannut vielä sitä oikeaa. Muuta en osaa sanoa.

• mies 36 v

Entäs jos juo joskus ja joulun? Kerran tai kaks kuus. itse en ole juonut yli kuukauteen. Yleensä kun juon niin juon yksinäisyyden tuskaan ja kun ei ole muutakaan tekemistä. Emmä baareissa käy. Kotona otan olutta tai siiderii yksin aika rauhalliseen tahtiin. En oo edes sammunut ikin.

• Kokemusta on

En laske satunnaisesti juovia ihmisiä juopoiksi. Minulle juopottelu tarkoittaa useamman päivän ryyppyputkia vähintään kerran kuukaudessa.

Jos viikonloppuun kuuluu pullo viiniä, ja sekin lähinnä ruoan kanssa, en pidä henkilö juoppona.

Tietysti ero on joskus häilyvä. Mutta alkoholiongelmaisella juominen vaikuttaa kaikkeen ja kaikkiin, kohtuukäyttäjällä taas ei.

• Niin minäkin!

Olet liian lyhyt!

• ...

Teksistäsi jo huomaa että et ole kovin haluttava ihminen. Säälittävä valittaja ja tylsimys joka leimaa puliukoiksi sellaiset jotka vähän juhlii viikonloppuisin ja itseriittoinen, luulet olevasi niin paljon parempi veljeäsi kun juot vain kerran tai kaksi kuukaudessa, eli melkein joka toinen viikonloppu. Veljesi taas on kauhea juoppo kun juo joka viikonloppu. Ei se sählyn pelaaminen tässä paljoa asemaasi paranna. Sun pitäisi ihan ekana alkaa muuttamaan ajatusmaailmaasi ja lakata valittamasta ja olemasta kateellinen muille ja lakata myös tuomitsemasta muita jos he sen pari kertaa kuussa enemmän juo kun sinä. Siinä nyt alkuun jotain vinkkejä.

Otsassasi lukee: "luuseri", sitä se on...

• mies 36 v

Ai vähän juhlii. Veli ei juhli vähän vaan juo monta pulloo viinaa viikonloppuisin. Sit on niin räkä kännissä ettei pystyssä pysy. Muija on aina selvinpäin ja lapsi ihmettelee et eikö parempaa elämää tule olemaan. Sit kun viel veli juo muijan rahat ja muijalta menee laskut ulosottoon niin sitten onkin hauskaa sen jälkeen. Luottotiedot mennee ihan se juopottelun takia kun rahat menee viinaan.

Ottaako siis naiset mun veljen kaltaisen pulsun ennemmin joka juo muijankin rahat vai mut joka pelaa salibändyä ja juo ehkä kerran kuussa. Maksan laskut ensin ja juon sitten jos rahaa jää. Onko se siis huonompi vaihtoehto. En valittanut. Sanoin vaan oman mielipiteen siitä mitä olen nähnyt. En todellakaan ole kateellinen kenellekkään. Ihmettelen vaan
        naisten ajatus maailmaa jos kerran juoppo kelpaa paremmin. Hyvänä esimerkkinä voin kertoo mun naapuri joka on 37 vuotias nainen jolla on 3 lasta. Sillä on kans mies joka juopottelee ja tänään aamulla olin facebookissa. Se sinne kirjoitteli kavereilleen et sen mies on hakannut sen sairaala kuntoon ja on kuulemma nyt porisssa tutkimuksissa kun kylkiluut on poikki ja naama viturallaan. Ja kyllä se on puliukko jos juo joka viikonloppu ja viikollakin monesti. Se on tietty mun mielipide.

• mr September

Jos suominaisen kanssa ei saletisti natsaa, niin rajat ovat avoinna.

Muualla ei ole niin ajatusmaailmaltaan vinoutuneita naisia kuin suomessa, paitsi ehkä ruotsissa.

Lopeta itsesäälissä rypeminen, äläkä ainakaan kuuntele mitään teinien tai katkerien yksinhuoltajien luuserijuttuja.

• :_:_:-

Renttumainen luonne vaan iskee naisiin paremmin. Näin on ollu ja näin tulee aina olemaan. Paljon juovien miesten naiset jollakin tavalla elättelevät toiveita että saisi "parannettua"miehen kaikista näistä paheistaan vaikka tietävät etteivät loppupeleissä siihen pysty.

• %%&?=)/

Ehkä myös viehättää tuo hurmaavuus kun pulsu hakee elättäjää.Mahtavaa tarinan iskentää ja tuntee muka kaikki ja merkittävä.Patologinen lipevyys millä paikattu aina akuuttia rahapulaa katteettomilla lupauksilla rahan pummaamisen yhteydestä.Sitten joku reppana sekoittaa tuon miehekkyyteen.

• fuallers

Älä itke - iso mies. Tee mitä tarvii. Selviät sitten tai et, luonnon laki. Nice guys finish last as the yanks say.

• ljej1

hei, älä jauha peetä! alkoholin suurkulutus karkottaa naiset satavarmasti.... kokemusta on.

• JUOPOT MON RENTOJA REILUJA JA REHELLISIÄ NIIN MINUSTA ON SANOTTU

• haasteet

Tottakai, kun lähes kaikki sodanjälkeisen suomen isät jo toisessa polvessa ovat enemmän tai vähemmän juoppoja.
      Tuntuu niin tutulta ja turvalliselta hakea kumppani jollaiseen on
      lapsuudesta asti tottunut.
      Parannellaan sitä sitten, niinhän äitikin teki.

Nykyään valitettavasti molemmat vanhemmat juovat, kuinkahan seuraava sukupolvi rikkoo lapsensa?

• mies 36 v

Mun äiti ei oo tehnyt muuta elämäs kun juonut

• mies 36 v

Kyllä minusta juoda saa mut jos pilaa sil juomisella toisen elämän niin se ei ole hyvä. on varmaan monia perheitä joista isä tai äiti juo kaikki rahat vaikka laskut on maksamatta. Sitten tuleekin vaikeuksia kun laskut menee ulosottoon ja niitä sit makselee loppuelämän kun ne kasvaa korkoo. Sitä mää niinku tarkotin et naiset kun seurustelee alkoholistin kanssa niin kannattaa erota ennen kun oma elämä alkaa kulkee alaspäin. Kyllä mää olen itse maksanut kaikki laskut ennen kun olen ostanut olutta. Ehkä olen helvetin tylsä ihminen kun harrastan salibändyä ennemmin kun juon joka viikonloppu, mut tällänen mä olen, enkä muuksi muutu. Jos naiset ei tykkää tylsästä niin olkoon.

• Kokemusta on

Varmaan noissa kuvailemissasi tilanteissa asiaan vaikuttaa paljon se, että lapsia on ehtinyt jo liittoon tulla. Silloin lähteminen suhteesta ei ole niin yksinkertaista, vaikkakin ero olisi lapsillekin paras se vaihtoehto. Ja edelleenkin löytyy naisia, jotka uskovat kerta toisensa jälkeen, kun mies krapulapäissään katuu, itksee, pyytää anteeksi ja lupailee, ettei ikinä enää loukkaa toista.

Nämä fraasit on kuultu jo niin moneen kertaan, että vain ääliö uskoo niihin. Tuskin veljesi/kaveriesi naiset mitenkään onnellisia ovat kuvauksesi perusteella.

• mies 36 v

sellasta se elämä on.

• buuhaa

Tuo itsesäälin määrä jo karkoittaa kaikki. Elämäsi pyörii täysin veljesi ympärillä. Jos vaikka hankkisit oman elämän ja nauttisit siitä niin niitä naisiakin alkaa ilmestymään. Ei kukaan jaksa elää ihmisen kanssa jonka elämä on yhtä itsesääliä ja toisten vertaamista.
      Oli veljesi juoppo tai jos se vaikuttaa sinuun noin katkerasti et saa omaa elämää koskaan.
      Olet täysin ympäröivän maailman saavuttamattomissa.
      Voit ottaa tämänkin viestin veemäisenä tai voit mennä peilin eteen ja kertoa itsellesi olevasi maailman tärkein ihminen ja alkaa keskittymään siihen mitä SINÄ OIKEASTI HALUAT ELÄMÄLTÄSI.

• Kokemusta on

Minustakin tuntuu, että sinun kannattaisi nyt keskittyä vain omaan elämääsi. Urheile edelleen, harrasta ja käy töissä. Ole iloinen siitä, että olet hyvässä kunnossa, elämäsi on järjestyksessä, eikä sinulla ole alkoholista johtuvia ongelmia.

Elämä voi olla oikein miellyttävää, vaikket tällä hetkellä seurustelisikaan. Nyt tuntuu, että keskityt liikaa muihin ihmisiin ja murehdit vähän turhasta.

Nämä ihmiset, joihin vertat itseäsi, eivät selvästikään ole tasapainoisia tai onnellisia elämässään. Unohda siis nyt muut ja keskity vain itseesi. Sopiva nainen tulee sitten vastaan jos on tullakseen.

"Ehkä olen helvetin tylsä ihminen kun harrastan salibändyä ennemmin kun juon joka viikonloppu, mut tällänen mä olen, enkä muuksi muutu."
      Monille naisille tavallinen arki ja turvallinen tylsyys on parasta mitä on. Ei sinun tarvitse eikä pidä muuttua juoppolalliksi viehättääksesi naisia. Arvosta myös itseäsi sellaisen kuin olet!

Hyvää jatkoa elämääsi!

• mies 36 v

Mulla on oma elämä, enkä ole todellakaan katkera. Mut jos veli jatkaa juomista samaan tahtiin niin se kuolee 5 vuoden sisään. Enkä todellakaan aio kattoo sivusta. Pitäsikö mun kattoo sivusta kun toinen juo itteensä henkiltä? Ehkä sinä katsot mut minä en. Olen toki iloinen että en ole juoppo ja varmasti harrastan urheiluu, mut siltin mä olen huolissani. Enkä mä sääli ketään en itseäni edes. Jos mun kohtalo on olla yksin niin sitten olen. Siltin ihmettelen kun moni valitsee juopon kun sellasen joka ei juo paljoo, enkä nyt puhu ainoastaan itsestäni. Vaan olen tuntenut ja tunnen monia naisia joiden mies on ihan hirvee juoppo. Puhun vaan omista kokemuksista ja siitä mitä olen nähnyt.

Ei mun tarvii siltin kattoo sivusta kun toinen juo ittensä henkiltä ja pilaa toisten elämän. Mun veljen muijal on lapsi ja veljen muija käy töissä mistä saa huonoo palkkaa. Jos veli juo sen muijan rahat niin se vaikuttaa myöhemmin sen lapseenkin kun kaikki rahat menee ulosottoon jos ei laskuja ole maksettu.
      Tää ei varmasti ole ainoo tapaus suomessa. Ja ihmettelen just sitä et kun jos vaikka ottais eron ja muuttais pois niin tulevaisuus olisi parempi, niin siltin sellasta ei uskalleta tehdä.

• ljej1

Onneks mulla ei ole pikkuveljeä.... jätkä vinkuu yksinäisyyttään ja sitten sitä että veli juo ja tuhlaa rahat... vitjat mitä ininää... Et kuitenkaan pysty sanomaan sun veljes puolesta mikä mättää hänen elämässään tai heidän suhteessaan.

Äläkä ala ihmisiä eroamaan yllyttämään.... sä olet yks saaketin lutka, olet ansainnut yksinäisyytesi...

• hönöö

muusikot on ryyppääviä ja ne luulee olevansa paremmat kuin muut. Sitten ne vaan leikkii naisilla pummaa ja on olevinaan niin erikoisia ja aina naiset luulee että ne
      on vaan ne ainoat naiset mutta näin ei vaan ole ja sitten sama peli jatkuu ja jatkuu

• moi töpöttimet

Hehee saman olen todennut muusikkomiehet ovat pahimpia lutk.ailijoita mitä tiedän. Tosinaiset eivät halpoja jakotöpöjä pitkään katsele, siksi ovat jaossa aina vain uudelleen, parisuhdeongelmaiset. Siks kai viina maistuukin, kun ei kykene tasapainoiseen parisuhteeseen suomennettuna: ei kykene rakastamaan ketään muuta kuin itseään ja suorituksiaan. Parisuhteessakin lähtee töpöstään jakelemaan muillekin baariin, kun kokee sen hauskanpidoksi. Sitten sitä vaan jatketaan ja jatketaan ja vanhana ollaan säälittäviä ja käydään hoitoja jo kuinkamonennetta kierrosta lävitse ja kukaan ei enään huoli töpöstä. Yksinäinen vanhuus. Kuollessa perilliset jos on sutaistu moneen eri perheeseen joutuvat käymään sen kaiken lävitse, miksi isi oli halpa nakki.

Jatkakaa toki vaan ja kantakaa pystyssäpäin tekojanne. Ja paha mieli jatkuu moneen sukupolveen jälkeenkin päin.

Lapsen lapset hiekkalaatikolla: meidän vaari on jakotöpötti/se opastaa mitenkä perilliset saavat oppia ja epäonnistuvat ihmissuhteissaan kun vaarin mielestä se on ihan rennon okei, onnea itsekeskeisille töpöteille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      80
      5489
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      101
      4481
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      135
      4073
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2826
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      202
      2822
    6. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      32
      2666
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      83
      2524
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      88
      2274
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      182
      2093
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1666
    Aihe