Työllistymissuunnitelma

-Työtön-

Olen ollut kohta 3 kuukautta työttömänä (toukokuussa valmistunut ammattiin), enkä ole tehnyt työkkärin kanssa vielä ainuttakaan kirjallista työllistymissuunnitelmaa signeerausten kanssa. "Oma työnhaku"-palvelussa lukee Työllistymissuunnitelmakohdalla lyhykäisyydessään: "Etsii koulutustaan ja kokemustaan vastaavaa työtä. Kerrottu työelämävalmennuksesta ja annettu esitteet. - Viimeistään 25.11.2011". Mitä tämä päivämäärä siis tarkoittaa ja mitä työvoimatoimenpiteitä tämän päivämäärän jälkeen alkaa tapahtua, jos en tätä ennen työllisty?

Tehdäänkö tämän jälkeen kenties kirjallinen "Yksilöity työllistymissuunnitelma" vai voiko työkkäri tämän jälkeen velvoittaa minua hakeutumaan em. työelämävalmennukseen karenssin uhalla? Työkkärissä olen asioinut ainoastaan päivystyksessä pistämässä työttömyysturvani vireille työttömyyteni alussa, työnhaun ensimmäinen uusinta syyskuun puoleen väliin mennessä. Postissa kilahtanut 3 työtarjousta työkkäriltä kesän aikana, joihin en onnistunut työllistymään. Vielä ei ole osoitettu työelämävalmennuspaikkoja.

10

934

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grand old man

Itsekin olen ihmetellyt tuota "viimeistään kohtaa", mutta minun kohdalla se on ainakin ollut päivämäärä, johon menessä tulee käydä työkkärissä näyttämässä naamansa. Eli uusimassa työnhaku, jotta saa jatkossakin työttömyyskorvausta.

Äläkä turhaa murehdi työnhakusuunnitelmia, sillä niiden luonne on sellainen, millä työtöntä pyritään kyykyttämään tyhjänpäisiin ja palkattomiin töihin. Pyri pitämään aloita itselläsi ja kirjauta niihin työnhakusuunnitelmiin vain sellaisia asioita, mitä itse tahdot toteuttaa. Työkkäri kyllä osaa kyykytykset.

• Varasto Make

Hitto nuo ilmaiset työt on todella sairasta touhua! Muut nauttii laadukkaasta elämästä työelämävalmennuksessa tai työharjoittelussa oleva joutuu miettiimään mikäs päivä se ruokajakelu päivä oli.Ainakin itse olen joutunut menemään ruokajonoon kun noissa sairaissa työharjotteluissa ollut jotka ei auta yhtään taloudellista tilannetta.Sama kaava toistuu päivästä toiseen.Työharjottelut ja valmennukset tulisi ehdottomasti kieltää laissa! Toki pitkäaikaistyöttömälle voi olla väliaikaisesti hyvä,mutta ei pitkän työuran tehneelle henkilölle joka on jäänyt työttömäksi vastoin omaa tahtoaan.

• ei aktiivinen haku

ketä ne sinne laittaa... onko pelkoa sellaisella joka tuotannollis/talousellisin perustein on irtisanottu ja ikää on jo 59v.lisäpäivät alkaa ensiviikolla.. toimintasuunitelmassa lukee ettei hae aktiivisesti työtä vaan odottaa eläkkeen alkua. Eihän minua sellaisiin 'toimenpiteisiin' vissiin laiteta, vai...

• jjmnhjjj

Päälle 60 v. on laitettu mm. Nurmijärvellä työnhaku kursseille. Ko. kunta lienee yksi pahimmista työttömien kyykyttäjistä.

• 1+5

Itse ainakin tieten tahtoen hakeuduin työtutustumiseen, eikä työkkäri avittanut yhtään. Sanoi vain, että hanki paikka itse eikä me siitä mitään tiedetä. Eli tuskin sinua minnekään laittavat, papereita vain täyttävät.

• Konkari..

3kk vasta työttömänä?...voi voi, sinulla on vielä paljon opittavaa. Minä kun olen ollut työttömänä jo 20 vuotta....koko elämäni on siis mennyt tähän työttömyyteeni ja hukkaan? linnassakin olisi tienannut paremmin kun siellä täys ylläpito yms....

• 10 kk työtön

Miten työkkäri toimii karenssin aikana? Lähettääkö ne silloin työtarjouksia tai muuta ollenkaan? Onko tietoa?

• 20

Jos olet karenssin aikana työnhakijana niin normaalisti virkailijat toimivat. Mutta jos et ole työnhakijana karenssin aikana, niin tuskinpa mitään aktiviteettiä virkailijat sinulle keksivät.

• efnhel

Eikös karenssi ole rangaistus minä aikana ei mitään työtarjouksiakaan tule?

VIIMEISTÄÄN päivän olen itse mieltänyt VIIMEISTÄÄN päiväksi joten painelen työkkäriin aina tuota viimeistä edeltävänä päivänä.Jätän varapäivän, jos sattuukin jotain.Seuraava käytni 20.12 muistaakseni.

• selitystä vielä

minua ei tarviis enää laittaa työharjottelijaksi, sillä olen käynyt työssä jo 40 vuotta, eli olen harjoitellut työntekoa omasta mielestäni tarpeeksi, eikä mikään pajatoiminta sovi minulle, sillä kuviosaha ei pysy enää käsissä, enkä ole sahannut mitään aiemmin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      24
      5037
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4046
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      74
      3612
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2473
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2348
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      76
      2159
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2117
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1664
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1515
    Aihe