Boren laivakaupat

vanha pieru

Bore jatkaa edelleen laivastonsa hävittämistä, nyt vuorossa Norking, aikarahtaus loppuu ja Kreikkalaiset ostavat sen sitten, tänä vuonna on hävinnyt Boren laivastosta, Norking mukaanlukien, 5 laivaa. Näköjään kun miehittää kaksi laivaa sekamiehityksellä, niin voi sitten myydä viisi vanhaa ja samalla hävittää suomalaisia merenkulun työpaikkoja, lopullisesti. Joku kertoi minulle, että sekamiehitys lisää työpaikkoja, mikä on se matematiikka jolla tuo väite on saatu aikaan.

57

2352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Von Rettig

      Simo Zitting Hesarissa: sekamiehitys tuo työpaikkoja.
      MITÄ vittua!!! Kai se filppareille tuo paikkoja, mutta eikös unionin
      pitäis ajaa meidän asioita...
      Pistäis pasiseereihinkin sekamiehityksen kun niitä hyysäävät,
      tulis vitusti uusia työpaikkoja. Ainakin viidakon miehet kiittäis

      • evp-seilori

        " Simo Zitting Hesarissa: sekamiehitys tuo työpaikkoja."
        Linkki. Muuten en usko.


      • Ei hesarista
        evp-seilori kirjoitti:

        " Simo Zitting Hesarissa: sekamiehitys tuo työpaikkoja."
        Linkki. Muuten en usko.

        "”Me näimme, että ulosliputusta tapahtuu ja varustamot ovat uusimassa tonnistoaan. Olisi ollut aika sääli, jos kaikki uudet olisivat menneet muualle. Järjestelmä toimii, sen avulla on luotu 600–700 uutta merityöpaikkaa Suomen kauppalaivastoon, joista 400 suomalaisille”, sanoo Merimiesunionin puheenjohtajaSimo Zitting."
        http://www.talouselama.fi/uutiset/liputus kaantyi kotiin/a2226457


      • evp-seilori
        Ei hesarista kirjoitti:

        "”Me näimme, että ulosliputusta tapahtuu ja varustamot ovat uusimassa tonnistoaan. Olisi ollut aika sääli, jos kaikki uudet olisivat menneet muualle. Järjestelmä toimii, sen avulla on luotu 600–700 uutta merityöpaikkaa Suomen kauppalaivastoon, joista 400 suomalaisille”, sanoo Merimiesunionin puheenjohtajaSimo Zitting."
        http://www.talouselama.fi/uutiset/liputus kaantyi kotiin/a2226457

        Unionikin ajattelee jo että pelastetaan mikä pelastettavissa on. Silloin tietää että ajat on huonot. Onneksi tajusin lähteä hyvissä ajoin.


      • Ahistaako?
        evp-seilori kirjoitti:

        Unionikin ajattelee jo että pelastetaan mikä pelastettavissa on. Silloin tietää että ajat on huonot. Onneksi tajusin lähteä hyvissä ajoin.

        Mikä sut saa yhtäkkiä avautuilemaan tänne?
        Vituttaako kuitenkin kun siihen neljänviikon kesälomaan on vielä se 10 kk? Vai iskikö yt:t ja tuli taas mieleen että siellä merelläkään en pärjänny?


    • vanha pieru

      Se on suomalainen merimies kohta yhtä harvinainen kuin saimaan norppa.

    • ccxx

      Siirtyminen sekamiehistoon kay normaalisti niin etta ensin opetetaan muutama filppari tekemaan suomalaisen merimiehen tyot. Kaikki on onnellisia. Sitten varustamo laittaa lisaa filppareita laivaan ja suomalainen tunnollisesti opettaa myos heidat laivan tavoille. Loppujen lopuksi kuitenkin purraan omaan jalkaan koska lopputuloksena halpamiehisto ottaa loputkin paikat laivalta kunhan ne on ensin koulutettu operoimaan laivaa ja tulevat omillaan toimeen.
      Uudet laivat tuleekin sitten jo taysin halpamiehiston operoitavaksi (siirretaan suomalaisten kouluttamat filpparit uusiin laivoihin kattelemaan uusien filppaiden paalle).

    • old sailor

      Näin se Boren hanke edistyy: Suomalaisia merimiehiä lomautetaan ja irtisanotaan, samalla kun kahteen uuteen laivaan nostettiin suomenlippu perään ja otettiin filpparimiehistö töihin. Ja liitot ei tee mitään! Ei ole suomalaisilla merenkulkijoilla tulevaisuutta kun muut varustamot seuraavat esimerkkiä perässä.

      • 2+2

        Tässä on viimeisin työvoimasivujen ilmoitus jos haluat töihin suomaiselle alukselle:
        http://www.saunaship.com/index.php?show=ms_saunaship

        Että kyllä on huikeeta tämä työtarjonta ja fliitin määrä ja taso!
        Siis oikeesti, tähänkö on menty että tällaiset "laivat" jo pääsee meripäällystön työnhaku ilmoituksiin?


    • ex sailor

      aika yleinen suuntaus koko suomalaisessa yhteiskunnassa lomautetaan kotimaiset ammattilaiset otetaan maailmalta kuka halvimmalla tekee. täytyy olla halpoja kun on varaa pitää monin kertasta mies lukua suomalaisiin nähden suomalaiset ammattilaiset on melko tikolla urakkakilpallussa näiden hämymiesten kanssa

    • näinsevainmenee

      valitettavasti tähän asiaan ei mahda mitään ammattiliitot..oli sitten kyseessä merenkulun tahi esim:paperiliitto ...kun herrat haluaa että koneet ja tuotanto siirretään halpatyövoima maihin.niin nehän siirretään...siihen ei auta sen kummemmin mitkään ulosmarssit työpaikoilta se on nähty ja koettu...

      • Rannikko seilori

        Byssä huhujen mukaan ne on nyt ostanut Ahtelan ajaan Heloxline-reittiä, kun Borteni myytiin. Uusi sopimus solmittu Filippiiniläisen miehitysfirman kanssa, miehistö konemestareita myöten tulee sieltä. Ainostaan kippari on Suomalainen.


      • Jörcen
        Rannikko seilori kirjoitti:

        Byssä huhujen mukaan ne on nyt ostanut Ahtelan ajaan Heloxline-reittiä, kun Borteni myytiin. Uusi sopimus solmittu Filippiiniläisen miehitysfirman kanssa, miehistö konemestareita myöten tulee sieltä. Ainostaan kippari on Suomalainen.

        Sama olen kuullu minäki. Taitaa ola uusi yt-tulossa. Vielä on pari botskia mistä tarvis päästä eroon.


      • Helios x
        Jörcen kirjoitti:

        Sama olen kuullu minäki. Taitaa ola uusi yt-tulossa. Vielä on pari botskia mistä tarvis päästä eroon.

        Olettekos katsoneet mitä heloxin sivuilla asiasta sanotaan?

        "Due to the world economic situation and tough competition Bore has decided not to continue with Helox line between Helsinki and Oxelösund. We want to thank all our customers and partners who have supported us."


    • Rannikko seilori

      On tässä useampi vuosi tullut täältä vintiltä seurattua näitä touhuja ja sen olen huomannut, että byssä huhut pitää yleensä aika hyvin paikkansa. Saattaahan se olla, että reitti ja rahti pysyy samana, mutta eri yhteistyökumppanit ;)

    • Borden

      Bore Queen on seuraava, joka menee. Bore ajaa toiminnan alas.

      • sailori123

        Ja mitenköhän mahtaa käydä Klenodenin? Alus ollut kaupan jo useamman vuoden, ostaja vain puuttuu. Ensi vuonna vissiin taas alkamassa uudet yt-neuvottelut Borella.


      • TPS123

        Bore Queen on myyty. Niinhän siinä kävi. Tonnistoa uudistettiin!


      • Förilt
        sailori123 kirjoitti:

        Ja mitenköhän mahtaa käydä Klenodenin? Alus ollut kaupan jo useamman vuoden, ostaja vain puuttuu. Ensi vuonna vissiin taas alkamassa uudet yt-neuvottelut Borella.

        Marinetrafficin mukaan Bore on liputtanut Klenodenin Togon rekisteriin? Miten kävi miehistön?


      • Uusi owner

      • To go..
        Uusi owner kirjoitti:

        Nimikin vaihtunut: http://www.fleetmon.com/en/vessels/Leo_I_55982
        Tuskinpa seilaa enää suomalaisvoimin!

        Ei hitossa! Rettig myy hyvän laivan mustinpaan mukavuusrekisteriin. Joo. Toivottavasti pidetään saaristo siistinä. Taitaa olla firmalla visiot lopussa.


    • sailori 456

      Aika härskiä peliä Bore pelasi viime YT-neuvottelujen aikaan vakinaistamalla nuoria märkäkorvia ja antamalla samaan aikaan lemput vanhoille ukoille. Täyttyiköhän tässä sitten taloudelliset ja tuotannolliset syyt joiden pohjalta lemppuja jaettiin.

      • Byssä uutisia

        Voitko hieman tarkentaa?
        Moniko "ukko" sai lemput ( ei siis eläkeratkaisu tms.) ja moniko "märkäkorva" vakinaistettiin viime YT-neuvottelujen aikana?
        Millä osastoilla tätä tapahtui?
        Suuntaa antavatkin luvut kelpaavat!


    • sailori 456

      Yksi tapaus koneosastolta on tiedossani, luultavasti raastupaan menossa.

      • Byssä uutisia

        No, oho!
        Mikähän sai sinut avautumaan asioista monikossa kun tiedossasi on yksi, luultavasti kiistan alainen tapaus?
        Todellinen byssäjournalisti!


    • sailori 456

      Varmasti löytyy penkomalla lisää, ainakin viimeisen vuoden aikana on niitä uusia kavereita vakinaistettu useita, yleensä nuoria, vaikka YT-neuvottelut oli käynnissä, niitähän Bore on käynyt viimeisen vuoden. Ja YT-neuvottelut taitaa vuodenvaihteen jälkeen jatkua.

      • Sepi seilori

        Mitä? Joko päästään seuraan oikeuskäsittelyä vai vieläkö ehtii pilkille?


    • Von Rettig

      Älkää luottako Puureen, scheisse firma...

      • ?!

        Tais Bore potkia liikaa pihalle, kun joutui YT-neuvottelujen päätteeksi hakemaan uutta mestaria, ja toinen uusista laivoista maannut jo parisen viikkoa Zeebruggessä, kertoo Marinetraffic, ei mene lämpöpatterikonsernilla hyvin.


    • Byssa

      Ja jälleen on uudet YT-neuvottelut alkaneet. Laiva laivalta suomalaiset huippuosaajat potkitaan maihin töitä hakemaan! Eikä ole vaikea arvata mikä laiva sieltä laivastosta nyt lähtee.

      • roro1234

        Selvää on ettei pikkubulkkerit pärjää kilpailussa. Nyt on Fingardin ja Swegardin vuoro. surkeita botskeja muutenkin.


    • Hirvittää katsella.

      On niitäkin jotka kuulemma seilaavat mieluimmin vierasperäisen työvoiman kanssa.
      Eivät kuulemma kitise eivätkä valita. Ovat nöyriä ainakin toistaiseksi.
      Suomalaisilla miehistöillä ei ole edes tasavertaista kohtelua enää näillä laivoilla.
      Nämä täysin luonnevikaiset matkanjohtajat eivät voi sietää oikeuksistaan kiinnipitäviä suomalaisia työntekijöitä vaan haluavat ympärilleen jees jees porukkaa lisää jota voivat simputtaa mieltymystensä mukaan.
      Ne eivät tiedä oikeuksistaan eivätkä valita ,toistaiseksi.

      • Olen seilannut ns. mukavuuslipun alla. Laivalla oli suomalainen päällystö. miehistö oli filppareita, ruotsalaisia ja suomalaisia. Minulle on ihan sama kenen kanssa teen töytä kunhan minun palkka on kohdallaan....


      • achtung ja moron.
        seffuli kirjoitti:

        Olen seilannut ns. mukavuuslipun alla. Laivalla oli suomalainen päällystö. miehistö oli filppareita, ruotsalaisia ja suomalaisia. Minulle on ihan sama kenen kanssa teen töytä kunhan minun palkka on kohdallaan....

        Hieno homma ja onnea sekä menestystä jatkossa.
        Olet kaiketi näitä joiden mukaan ne redarintunnitkin pitää tehdä siihen maksuunmenevään asti täyteen.
        Lisäksi varmasti liittoihin ei kannata maksaa koska ne ovat hanurista.
        Meitä on moneksi sano.
        Se on varmasti ns.mukavuuslippu ja yhtiökin nykyään taitaa olla Grimaldia.
        Ne finnlinesin seilorit eivät tiedä muusta kuin nenänkaivuuhommista.


      • ööööaa
        achtung ja moron. kirjoitti:

        Hieno homma ja onnea sekä menestystä jatkossa.
        Olet kaiketi näitä joiden mukaan ne redarintunnitkin pitää tehdä siihen maksuunmenevään asti täyteen.
        Lisäksi varmasti liittoihin ei kannata maksaa koska ne ovat hanurista.
        Meitä on moneksi sano.
        Se on varmasti ns.mukavuuslippu ja yhtiökin nykyään taitaa olla Grimaldia.
        Ne finnlinesin seilorit eivät tiedä muusta kuin nenänkaivuuhommista.

        Hirvittää katsella? Niin minuakin hirvittää katsella työpaikkojen katoamista maalla ja merellä. Sitähän me olemme kerjänneet viime vuosikymmeninä. Prosessi oikeuksinemme tuottaa hitaasti tulosta.

        Merimiesunioni uhosi taannoin näyttävänsä hankkimalla laivoja, joita voidaan operoida (silloin suht alhaisella) palkkatasolla, joka tyydyttää merimiehiä. Niin hankkikin, mutta jonnekin ne paatit katosivat vähin äänin. Ei kaikki ole niin kuin tuntuu mielikuvituksessa.

        Maailma muuttuu ja siihen on sopeuduttava. Kun meikäläisille ei maistu työ nykyisilläkään ehdoilla, kohtuullisella palkalla ja super lyhyillä työvuoroilla, on hakeuduttava toisiin askareisiin. Samat ongelmat ovat vastassa maissakin. Toiset tekevät halvemmalla ja paremmin ja voittavat kisan. Työpaikat siirtyvät muualle, ahkerampien ihmisten tehtäväksi, niille joille kaikki ei ole raskasta, vaikeaa ja vastenmielistä.

        Saavutettujen etujen miehet näkevät eläkkeellä miten pärjätä vaikkapa tonnin brutolla, kun työhönsä tyytyväisenä palvellut saa kaksi tai kolme kertaa enemmän.


        Mietiskelkää oikein, älkää kuvitelko.


    • luomu1

      Onko tuo miten varma huhu, että Fingard ja Swegard myydään?

      • Berge bulk

        Myyty jo. Luovutukset virolaisille kesäkuussa.


      • Tiatoo

        Hei!
        Onko tietoa näistä aluksista? Menoa taitaa olla..
        Tiatoo


      • Finn
        Tiatoo kirjoitti:

        Hei!
        Onko tietoa näistä aluksista? Menoa taitaa olla..
        Tiatoo

        Romuksi menevät..
        Fin


      • Swe
        Finn kirjoitti:

        Romuksi menevät..
        Fin

        Vai jos menevätkin romuraudanhinnalla uudelle omistajalle ajoon?


      • Swe 2
        Swe kirjoitti:

        Vai jos menevätkin romuraudanhinnalla uudelle omistajalle ajoon?

        Kauppahinta on noin parisataa tonnia kappale. On se aikamoista tunarointia tua boren merenkulku. Kuka sitä firmaa oikein johtaa.
        Ex swe


      • Virogard
        Berge bulk kirjoitti:

        Myyty jo. Luovutukset virolaisille kesäkuussa.

        Menikö pikkubulkkerit Viroon? Taitaa rahtaus jatkua kuitenkin. No hyvä jos työpaikat kuitenkin firmassa säilyvät.


    • Extraden

      Rettig taitaa keskittyä tuottavampiin juttuihin. Estraden näyttää myös olevan menossa.
      Aboamare

    • huru ukko moi.
      • extixtixjuu

        Sivu on poistettu Boren toimesta liikesalaisuuksia nääs.
        Bore on muuten yksi parhaista varustamoista konttoritoimintojen suhteen.


    • Finnjett tule takas

      Jo on katkeraa porukkaa. Vain typerykset haluavat laivahommiin tänäpäivänä.

    • Bore9

      Normaalia toimintaa. Yhtiö myy vanhimmat alukset pois. Lehtitietojen mukaan ketään ei sanota irti.

      • Mistä löytyy

        Voitko laittaa linkin tähän "lehtitietoon"?


      • Lng

        Onko Fingard muutettu lng polttoaineelle? Myyntihinnasta voisi päätellä.


      • Wagenborgille
        Mistä löytyy kirjoitti:

        Voitko laittaa linkin tähän "lehtitietoon"?

        Svensksjöfartin mukaan alukset siirtyvät Wagenborgille ja jatkavat Maarianhaminan omistuksessa.Onko totta että ketään ei sanota irti?


      • Bore sulkee
        Wagenborgille kirjoitti:

        Svensksjöfartin mukaan alukset siirtyvät Wagenborgille ja jatkavat Maarianhaminan omistuksessa.Onko totta että ketään ei sanota irti?

        Näyttää nyt kuitenkin siltä, että Bore sulkee Maarianhaminan konttorin. Sinänsä vahinko kun hyvää tietotaitoa poistuu markkinoilta.


      • exbore
        Bore sulkee kirjoitti:

        Näyttää nyt kuitenkin siltä, että Bore sulkee Maarianhaminan konttorin. Sinänsä vahinko kun hyvää tietotaitoa poistuu markkinoilta.

        Liekö tuo kovinkaan yllättävää tai suuri vahinko. Kai tuollaisen yhtiön saa toimimaan Helsingistäkin.


    • Se siitä sitten...

      Taitaa loputkin Suomenlipun alle jäävät laivat mennä ulosliputukseen...huhu kertoo. Sekamiehitys ei tule kysymykseen kun raamisopimus kieltää irtisanomiset sekamiehityksen yhteydessä. Se siitä varustamosta.

      • Anonyymi

        Kotkan vierailu kertoi aika paljon Suomen merenkulusta. Merenkulun oppilaitoksessa sanottiin että merenkulussa ei ole töitä. Kairo on joku teatteri nykyään. Kantasatamassa ei ollut yhtään laivaa. Museossa on kotimainen merenkulku, se löytyy Kotkassa.Merimieskirkossa ei käy merimiehiä, diakoni käy laivoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotkan vierailu kertoi aika paljon Suomen merenkulusta. Merenkulun oppilaitoksessa sanottiin että merenkulussa ei ole töitä. Kairo on joku teatteri nykyään. Kantasatamassa ei ollut yhtään laivaa. Museossa on kotimainen merenkulku, se löytyy Kotkassa.Merimieskirkossa ei käy merimiehiä, diakoni käy laivoissa.

        No Kairo ei ole ollut merimieskapakka enää kymmeniin vuosiin!
        Ja Nautilus Helsingissä, siinä Salven vieressä kulman takana, se lopetti toimintansa sekin kymmeniä vuosia sitten eikä Salvekaan mikään merimieskapakka ole.


    • Anonyymi

      Bore Bank se meni nyt sitten myyntiin. Tai myytiin jo.

      • Anonyymi

        Niin, vanha romu! Ihan normaalia, eli mitä sitten?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      364
      3222
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      143
      1229
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      138
      1007
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe