AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Kolarikorjattu auto ?

Kolarikorjattu auto ?

8 Vastausta 399 Lukukertaa
Olisi tarjolla vuoden vanha toyota avensis joka on kolarikorjattu. Autolla on ajettu kolari kuskin puolen keulaan eli se on mennyt sisään. Auto on mennyt lunastukseen ja asiansa osaava korjaamo on laittanut sen nyt kuntoon. Hinta on n.5000€ edullisempi kuin vastaava kolaroimaton auto. Mitäs sanotte, mitä riskejä ostamisessa voi olla ?
Ainakin päällisin puolin korjaaminen on tehty viimeisen päälle hyvin eikä kolinoita tai kitinöitä kuulu. Myyjä antaa vielä vuoden takuun autoon.
Päällepäin et voi nähdä onko konehuoneen kolarikorjaus tehty tehtaan ohjeiden mukaisesti. Jos korjausta ei ole tehty tehtaan korjausohjeiden mukaisesti, käyttäytyminen kolaritilanteessa voi olla mitä sattuu. Jos korjauksen on suorittanut merkkiliike, voisi olettaa että korjaus on tehty asianmukaisesti. Tosin TM:n kolarivaurioiden korjaustutkimuksissa on tavallisempaa että korjausta ei suoritat asianmukaisesti tehtaan ohjeiden mukaan. Vanhemmiten kolarikorjatuissa ruoste rasikaa nopeammin kuin korjaamatonta.

Myyjä ei antaisi 5000 e alennusta, ellei myyjä tiedostaisi että rehellisellä pelillä kolarikorjattua autoa ei voi myydä normihinnalla. Vilunkistit unohtavat korjauksen, myyvät korjauksesta tietämättömänä ja tekevät tilin. Vaikea harkinta, alennus on houkutteleva.
Jos rakenteissa on sellaisia vaurioita, mitkä vaativat em. ohjeiden mukaisen korjauksen, niin kyllähän ne korjaukset nykyään valvotaan ja noista vaurioista sekä korjauksista on myös paperit olemassa että on suoritettu ohjeiden mukaan ja tarkastettu myös
Vaikka kolarissa vääntyneet rakenteet olisi oiottu alkuperäisiin mittoihin, niin niiden lujuus ei kuitenkaan ole alkuperäistä vastaava! Nykyautojen suurlujuus- ja muokkauslujittuvat teräkset ovat siitä hassuja, että ne saavuttavat maksimilujuutensa, kun niistä prässätään auto. Jos muokkausta jatketaan (kolaroimalla ao. auto ja oikomalla se mitenkuten alkuperäisiin mittoihin) lujuus laskee kuin lehmän häntä.

Myös TM raportit kolarikorjausten jälkeisestä ruostesuojauksesta ovat olleet aika surillista luettavaa. Siis puhuttaessa ei-päällepäin näkyvistä paikoista.

Täältä voi lukea kanssa hauskoja juttuja mm. kolarikorjauksen jälkeen autosta "mystisesti" kadonneista turvatyynyistä.

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=178686&page=11
Älä osta, se on aina kolariauto. Myös silloin kun sen itse myyt tai vaihdat.
Miksi se on mennyt lunastukseen, miksi ei korjattu vakuutusyhtiön laskuun? On moni kakku päältä kaunis.
Viisi tonnia alennusta nyt. Jos tuolla ajaa kymmenen vuotta, hintaero kolaroimattomaan on enää joku satanen jos mitään. Se tekee 500 euroa selvää rahaa joka vuosi verottomana.
Kyllä sen uskaltaa ostaa. Katsot vain että korjaus on suoritettu asiallisesti. ja työn on tehnyt oikea korikorjaamo. jos myyjä on sen omassa tallissaan väännellyt ja tehnyt ilman oikeita työkaluja sitten mieti kaksikertaa.
Auto on varmaan rekisteröintikatsastettu uuden käyttöönoton jälkeen, jolloin joutuu esittämään valokuvat ja selvityksen korjauksesta. Turvatyynyt on varmaan uudet. Kyllä sen sitten voi ostaa.
Voin kertoa, että ostin - 91 lunastetun -89 auton. Kunnostutin sen ja kaikkinen osineen ja töineen se jäi 24.000 mk (4 t €)halvemmaksi kuin vastaava kaupassa. Ajelin sillä 1991-2005 eli 14 vuotta. Hyvä kauppa.
Kori oikaistiin autorobotilla ja ihan hyvä tuli. Ovet ja lokasuoja haettiin romiksesta ja päälle vielä ruostesuojaus. Oli mun jälkeen liikenteessä vielä ainakin 2010 asti.
Ostin Corolla verson 05 kolarikorjattu, oli n.4 tonnia halvempi kun muut, on ollut meillä jo 3 vuotta, ei ongelmia, katsastukset ok, ja toimii kun kello.
 /   /  /  / Kolarikorjattu auto ?

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta