Olen työvoimatuella, saan vuokratukeakin. Onnistuin kesän ajan välttelemään työkkäri tapaamiset ja uskoteltua,että hain työtä. Itse asiassa olin kesäkuusta syyskuuhun ulkomailla. Yhden haastattelun onnistuin perumaan vedoten mielenterveyden ongelmiin (masennus), huh huh, kyllä hirvitti, etten olisi tehnyt virhettä ja jäänyt kiinni. Nyt minua huolestuttaa vielä se, mitä mahdollisia ongelmia voi olla, jos he saavat jostakin kautta tietää, että olin lomalla. Voivatko he saada tietää? Olen konkurssissa ja velkajärjestelyssä ja masentunut (josta kyllä olen jo toipunut) ja pelkään, miten matkani saattaa vaikuttaa toimeentulooni. Ehkä pelkään turhaan? Eivät he kai mitenkään saa tietää?
Tuen saanti ulkommanmatkasta huolimatta,
19
278
Vastaukset
- Rehellinen veronmaks
Ei voi olla totta! Oletko tyhmä tai etkö tajua: se mitä teet on rikos. Toivottavasti jäät kiinni. Valheella on lyhyet jäljet. Miten muka voit olla konkurssissa jos sinulla on rahaa matkustella ulkomailla? Missä vaiheessa olet valehdellut, siis sen lisäksi mitä jo kerroit?
- ap..
Mitenkä olisit itse tehnyt? En ole valehdellut mitään. Tilanteeni on kuin kuvasin. Jossain yömajassako pitäisi asua ja pukeutua riepuihin ja syödä pottuja ja puuroa, että arvoisa Hyvä Kansalainen olisi tyytyväinen? Jos osaan säästää pienistä tuloista, miksen matkustaisi? Saan kyllä työtä vielä ja maksan verojani. Maksan sunkin sossukulut sitten jos sinä tarvitset heidän palvelujaan.
- dfjgsdht tfdg
Tässä aloituksessa on epärehellinen sävy. Kirjoitatko todella itsestäsi? Keksitkö jutun provona?
- sdf sgfsert r
Jos olet vararikkoinen, niin matkustelitko sitten jonkun siivellä? Luotatko häneen/heihin, etteivät ilmianna sinua? Kannattaa pitää yllä ystävyyttä, ettei tule näpeille. Jos tarinasi on totta, olet hyväksikäyttäjä. Voit hyvinkin saada takaisin, minkä ansaitset. Toivottavasti oikeus voittaa.
- edellinen
Niin mistä muuten niin tyhmiä ystäviä (?) löytää, jotka kustantaisivat jonkun varattoman loisen loman? Minäkin haluaisin lomalle, mutta ei ole varaa. Leikkisin ystävää sen ajan, että saisin kaiken hyödyn irti.
- Suomessa kallista
Oletteko koskaan ajatelleet että ulkomailla asuminen on huomattavasti halvempaa kuin Suomessa? Joten kyllä siihen varmasti varaa on, vaikka on työttömänä ja päivärahoilla. Ainoa, mikä siinä maksaa on lennot kohteeseen. Mutta jos aloittajakin 3-4 kuukautta oli ulkomailla, siinä ajassa säästää jo monta lentoa, kun se asuminen ja eläminen on todellakin halvempaa kuin Suomessa. Riippuen tietenkin kohteesta.
Ja mitä pahaa siinä on, jos joku kaveri maksaa lennot tai loman? Varsinkin masentuneena tekee mielenterveydelle ihan hyvää vaihtaa maisemaa.
Konkurssi usein on yrityksen konkurssi, ei henkilökohtainen, joten harvoin jos koskaan siinä omia rahojaan menettää. Varsinkaan jos on pelannut asiat fiksusti. - 11+2
Ehkä ei kannata hurjasti ruskettua, varsinkin jos on sanonut etsivänsä töitä, Niitähän löytää nykyisin netistä, ja netti on usein sisätiloissa, ainakin työttömän kannattaa olla sisällä, ettei melanooma iske. Eli kun menet syksyllä umpiruskettuneena työkkäriin ja vakuutat olleesi koko kesän keittiössä nettiä selaamassa, sinua ei kenties ihan heti uskota.
Kannattaa kertoa kaikille tutuille olleensa ulkomailla, ja varsinkin niille ei-niin-tutuille. Kukaan ei taatusti kavalla sinua.- 2+15
Millä oikeudella työkkärin väki puuttuu työnhakija ihonväriin? Siellähän virkailija vaihtuu aina tapaamisissa, eikä he voi tietää mikä on oma väri ja onko se tullut kesällä Suomessa, solariumissa, purkista vai ulkomailta.
Netti löytyy kaikkialta, vaikka omasta puhelimesta uima-altaalla Thaimaassa.
- nalkkiin jäät
TEIT PETOKSEN. Toivottavasti jäät kiinni, sillä käytit työssäkäyvien veronmaksajien rahoja matkusteluun, kun sinun olisi pitäynyt hakea kokopäiväisesti töitä. Loinen, parasiitti on nimike joka olet.
- ;)
^ kateellisten panettelua!
- nalkkiin jäät
Kateellinen petoksen tehneelle rikolliselle, tuskin. Kansalaisena kateellinen hänelle, joka ehtii narauttamaan ensin.
- hyvää lomaa
Jokaisen tulisi pitää huoli vain omista asioistaan. Vai miksi pitäisi käräyttää lomailija? Eikös se juuri ole kateutta, kun itse joutuu raatamaan niska limassa ja toiset osaa/pystyy nauttimaan lomistaan?
Johan tollaisille juorukelloille nauraa hevosetkin! - lainkuuliaisuutta
hyvää lomaa kirjoitti:
Jokaisen tulisi pitää huoli vain omista asioistaan. Vai miksi pitäisi käräyttää lomailija? Eikös se juuri ole kateutta, kun itse joutuu raatamaan niska limassa ja toiset osaa/pystyy nauttimaan lomistaan?
Johan tollaisille juorukelloille nauraa hevosetkin!Tottakai käräytetään, jos joku muun muassa minun maksamilla verorahoilla elävä käyttää niitä väärin.
Jos ei tämmöseen puututa nii mitä seuraavaksi ? Tuleeko ne hakemaan jääkaapista eväät sillä aikaa kun oon töissä ? - pidä huoli omista as
lainkuuliaisuutta kirjoitti:
Tottakai käräytetään, jos joku muun muassa minun maksamilla verorahoilla elävä käyttää niitä väärin.
Jos ei tämmöseen puututa nii mitä seuraavaksi ? Tuleeko ne hakemaan jääkaapista eväät sillä aikaa kun oon töissä ?Heh, eli käräytät, koska olet kateellinen! Mitäpä muutakaan? Miksi muuten toisten asiat sua kiinnostaisi, antaisit olla vaan.
Miksi kulutat energiaasi ja aikaasi moiseen. Tee sinä vain töitä valitsemallasi uralla, ja anna muiden keskittyä lomailuun. - lainkuuliaisuutta
pidä huoli omista as kirjoitti:
Heh, eli käräytät, koska olet kateellinen! Mitäpä muutakaan? Miksi muuten toisten asiat sua kiinnostaisi, antaisit olla vaan.
Miksi kulutat energiaasi ja aikaasi moiseen. Tee sinä vain töitä valitsemallasi uralla, ja anna muiden keskittyä lomailuun.En ole kateellinen, mutta en tietenkään hyväksy sitä että minun rahoillani lomaillaan. Sitä tarkoitin tuolla jääkaappivertauksellakin.
Se että yhteiskunnan tukijärjestelmää käytetään väärin on täysin verrannollista siihen, että se raha varastettaisiin minulta kukkarosta.
Okei, vain pieni osa siitä tulee ehkä juuri minulta, mutta pienistä puroista ne virrat kasvavat.
Työtön työnhakija saa lomailla kuinka paljon hyvänsä minun puolestani, kunhan toimii lakien ja asetusten mukaan. Eli jos on työttömyyspäivärahalla ja menee ulkomaille, niin menee sitten sinne työnhakijaksi. 3 kk voi hakea töitä EU-maassa ja saada korvausta.
Jos on työmarkkinatuella, niin sitten on lomailtava kotimaassa. Työmarkkinatuella ei saa lähteä ulkomaille.
Reilu peli ja ilmoitus reissuista työkkäriin, niin heti hyväksyn jokaisen työttömän lomareissut :)
Mutta vempulat käräytän kyllä surutta.
- työvoimaneuvoja
Korjaus nimimerkin "lainkuuliaisuutta" viestiin: Työmarkkinatuella (niin kuin ansiosidonnaisella ja peruspäivärahallakin) voi käydä ulkomailla 12 kuukauden sisällä yhteensä 6 maksupäivää menettämättä työttömyysetuutta tältä ajalta. Työkkäriin kuuluisi ilmoittaa asiasta, ja jotkut reilukerholaiset näin jopa tekevät. Jos on yli tämän rajan reissussa, ei saa rahaa koko ajalta.
- dfgdf hghd
Saapa, kun ei ole niin tyhmä, että kertoisi matkastaan:)
Suomessa kun kaikki on pakollista tai kiellettyä ja kansalaiset niin tyhmiä ja passiivisia. - ciccalo
Ylipäänsä tässä keskustelussa pitäisi tarkastella koko lakia uudelleen:
Nykypäivänä ei ole minkäänlaisia perusteita epätasa-arvoiselle laille, joka kieltää ainoastaan työmarkkinatuen saajilta matkustamisen ulkomailla.
Nykyään kännykät ja netti pitävät jokaisen missä vain milloin vain ajan tasalla asioistaan.
Matkuskielto on täysin perusteeton, rasistinen, fasistinen, säälittävä työttömiä kriminalisoiva, tyypillinen työkkärin kyttäysholhoussyyllistyslaki.
Jokaisella pitää olla oikeus matkustaa ulkomaille, oli työtön tai työssä. Työttömän vastuu tietenkin on pitää tietonsa ajan tasalla, hakea töitä ja olla valmis ottamaan työtä vastaan tai menemään haastatteluun samanlaisesti kuin hän olisi kotimaassa.
Jos se ei onnistu, niin sitten karenssi.
Ja se, joka arvostelee työttömän matkustamista (lakiin vetoaminen on ainostaan tekopyhyyttä, koska jokainen normaalilla älyllä varustettu ihminen tietää, että se on täysin keskiaikaisella tasolla), on kyllä säälittävän kateellinen. Pieneksi vinkiksi: jos oikein vituttaa, niin loparit on helppo ottaa (PALJON helpompi kuin työllistyminen) ja tervetuloa vain työttömien kanssa matkustelemaan.... - haaba
Perustuslain takaama liikkumisvapaus tulee kyseenalaiseksi säännöksessä, jossa rajoitetaan työttömän oikeutta matkustaa. Vaikka taloudellisesti kovin monella työttömällä ei ole mahdollisuutta matkustaa pienten päivärahojen ja työmarkkinatukien vuoksi, niin silti perusoikeuksien rajoittaminen aikana, jolloin ihmisen voi tavoittaa sähköpostitse tai kännykällä melkein mistä tahansa maailmasta, tuntuu kivikautiselta ja eikä ole enää tätä päivää. Matkustaminen esimerkiksi Eurooppaan on halpalentojen myötä tullut mahdolliseksi melkein kenelle tahansa. Myöskään matkustuskiellon perustelu, että on oltava työmarkkinoiden käytettävissä, ei ole enää pitävä, sillä esimerkiksi Lontoosta tulee Suomeen parikymmentä lentoa vuorokaudessa. Käytännössähän työtön on nopeammin työmarkkinoiden käytettävissä ollessaan Pariisissa kuin Saariselällä.
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/johannan-paeivaekirja-tyoetoen?xg_source=activity
Lisäksi Työttömien ihmisoikeuksien asiantuntijaryhmä on jo vuonna 1997 kritisoinut tätä epäkohtaa: "Ihmisoikeusryhmän kannanoton mukaan työttömillä ja heidän perheillään tulee olla sama oikeus matkustaa kuin työssä käyvillä. Työttömältä voidaan edellyttää aktiivista työnhakua ja tavoitettavissa olemista, mutta ei sen suurempaa sitoutumista työelämään kuin työssä olevilla. Muutoin loukataan hallitusmuodossa olevaa kaikille turvattua liikkumisvapautta", sanoo ihmisoikeusryhmän varapuheenjohtajaksi valittu oikeustieteen apulaisprofessori Martin Scheinin."
http://www.evl.fi/kkh/kt/uutiset/kes97/ilkkat.htm
Työvoimaneuvojan on mielestäni turha vaatia reilukerholaisuutta asiassa, jossa lähtökohtaisesti itse konteksti on epäoikeudenmukainen työmarkkinatuensaajalle.
Suosittelen mahdollisimman LAAJAA kansalaistottelemattomuutta tässä asiassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?403011Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352238Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari482149Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802019Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541737Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571469Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161462Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1221198Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian160925