Tämä!
http://www.jeesusmaailmalle.org/puheet/Olavi_Peltola/Rosenius5b.mp3
kannattaa kuunnella! Tulee kasteasia selväksi.
Valtavan hyvää opetusta kasteesta!
18
122
Vastaukset
- suosittelen lämpimäs
Tosi hyvä puhe! Kannattais matheteiden ja eepujenkin kuunnella!
- tulipahan puheen
laatu selville tuostakin kommentista.
- ja sinun laatusi
tulipahan puheen kirjoitti:
laatu selville tuostakin kommentista.
Jos haluat pysyä uudestikastamisen pimeydessä, niin sinulle se sallittakoon. Totuudesta kiinnostunut kuuntelee puheen ja kiittää Herraa hyvästä opetuksesta!
- Ettei vaan ...
... tuossa kannateta "uskovien kaste" -harhaoppia? Jos kannatetaan, sitä ei kannata kuunnella!
- Oikeaa asiaa on.
Ei tietenkään. Rosenius oli hengellinen ja viisas mies! Ei mikään uudestikastaja!
- Uskova mies
Tässä teille lukemista myös vastakkaisesta näkemyksestä:
http://www.inri.fi/beresford/trad3.htm - mathetes
Luettu satamäärin!
Olen lukenut luerilaisten eri kirjoittakien kasteopetuksia satamäärin ja kaikki ne opettavat samaa Raamatun ulkopuolista lapsikasteen oppia! Olen tutustunut joskus myöskin tuon kyseisen Peltolan opetuksiin ja opetushan on samaa kirkollista lapsikaste opetusta jota Raamatun opetus ei tunne puolen sanan vertaa! Pieninkään Raamatun sanan ilmoitus ei kerro tyhjentävästi jotta myös vastasyntyneet vauvat tulisi kastaa! En sano tätä sinulle millään pahalla, mutta tämä vain on fakta asia!
Lapsikasteoppi täytyy hakea "ihmistunteitten kautta" jotta se voidaan saada salakavalasti salaa sopimaan mukamas Raamatun opetukseksi, eli kun sitä riittävän laajasanaisesti ymmärtämättömälle ja uskosta tietämättömälle kansalle selitetään ja sepitetään oikein koulutettujen teologien voimin!
Raamatun selkeä ilmoitus vain uskoontulleiden ihmisten kastamisesta ei miksikään muutu silti, vaikka sitä miten korkeasti koulutettu teologi koittaa selittää lapsikasteelle sopivaksi! Näin se vaan on! Raamatun kasteoppia ei tarvitse edes selitellä, vaan lukea se suoraan Raamatun sanasta, niin selkeää se on! Ei se ole niin vaikeaa etteikö sen voi tyhmempikin ymmärtää!
Apt 2:41- Pietari julistus!
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, "NE KASTETTIIN"!
Apt 8:12 -Filippuksen julistus!
"Kun he nyt uskoivat...evankeliumia...Jumalan valtakunnasta...ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin "HE OTTIVAT KASTEEN"!
Apt 18:8 - Paavalin julistus!
"synagoogan esimies ...Krispus, ja koko hänen perheensä uskoivat Herraan, ja monet korinttolaiset, jotka olivat kuulessa, uskoivat, ja "HEIDÄT KASTETTIIN"!
Älä tarraudu ihmisten "selityksiin", kun asian voi itse lukea Raamatusta, eli lue itse Raamatusta miten asia on, niin uskoontulemisen kuin kasteenkin suhteen! Totuudesta kiinnostunut ei kuuntele selitelmiä, vaan ryhtyy itse lukemaan Raamatusta miten asia - siellä - on ilmoitettu!
Tunteet ovat tunteita, eivät Raamatun ilmoitusta!
Jeesus sinulle sanaansa runsaasti valaiskoon!
Terv, mathetes!- Uskova mies
Niinhän se on että Raamattu on ylin ohjekirja kristityille. Itse olen suhteellisen alussa Raamatun tutkimisessa, ja luen nyt vasta ensimmäistä kertaa sitä järjestelmällisesti läpi joten en itse ole asiantuntija näissä asioissa. Mutta kyllä tämä kastejuttu on selvä. Olen käynyt uskovienkasteella myöskin.
- oikeinoletymmärtänyt
Uskova mies kirjoitti:
Niinhän se on että Raamattu on ylin ohjekirja kristityille. Itse olen suhteellisen alussa Raamatun tutkimisessa, ja luen nyt vasta ensimmäistä kertaa sitä järjestelmällisesti läpi joten en itse ole asiantuntija näissä asioissa. Mutta kyllä tämä kastejuttu on selvä. Olen käynyt uskovienkasteella myöskin.
"Niinhän se on että Raamattu on ylin ohjekirja kristityille. Itse olen suhteellisen alussa Raamatun tutkimisessa, ja luen nyt vasta ensimmäistä kertaa sitä järjestelmällisesti läpi joten en itse ole asiantuntija näissä asioissa. Mutta kyllä tämä kastejuttu on selvä. Olen käynyt uskovienkasteella myöskin. "
- amen. Siunausta Raamatun tutkimusmatkallesi. Samalla matkalla minäkin vielä olen, jo kohta 30v. :)
- Vai että hyvää...
Vai että hyvää opetusta?
Järkyttävää harhaopetusta tuo puhe todella sisälsi.
Kuuntelin näet sen, ja jälleen tuli voimakkaasti ilmi, miten nuo
sylivauvojen kastajat tuolla opillaan ja käytännöllään kirkkonsa
jäseniä järkyttävällä tavalla pettävät.
Tuli mieleen Tiituksen kirjeen kohta, jossa kerrotaan, miten
kristityksi todella tullaan ja pelastutaan.
Kun Jumala pelastaa jonkun ihmisen, ja tekee hänestä kristityn
se tapahtuu uudjopasyntymisen kylvyn ja Pyhän Hengen aikaan
saaman uudistuksen kautta, jonka Hengen Jumala runsaana
vuodattaa uskoon tulleeseen, Herramme Jeesuksen kautta hänet
näin pelastaessaan.
Vasta tuon Hengen vuodatuksen vastaan otettuaan ja koettuaan,
ihminen on apostoli Paavalin kirjoittaman Tiitus-kirjeen mukaan
pelastettu, eli vanhurskautettu Hänen armonsa kautta.
Tuosta Pyhän Hengen vuodatuksen kokemuksesta ja samalla
myös vanhurskautuksesta, eli tosiasiallisesta pelastuksesta
nuo vauvona saamaansa kasteeseen turvaajat ovat yleensä
osattomia.
On järkyttävää kuunnella ja katsella heitä, kun he joskus jopa
toisten kuullen lukevat noita Tiitus- kirjeen todellisesta oikeasta
pelastuksesta kertovia jakeita, eli kolmannen luvun jakeita 4 - 7,
ja ihmettelevät noiden jakeiden sisältöä, joskus jopa ääneen
miettien:
”Vai tällaista minulle tapahtui silloin, kun minut vauvana ollessani
kastettiin, vaikken tuosta kokemuksesta mitään muistakkaan.
Muistamattomuudestani huolimatta kaipa minä olen kuitenkin
Jumalan lapsi, koska minut on kerran vauvana kristityksi kastettu.
He eivät saata edes aavistaa, että sylivauvana saamaansa
kasteeseen turvatessaan he vain pettävät itseään ja myös
toisiaan, vakuutellellessaan tuon saamansa kasteen muka
pelastavaa merkitystä itselleen ja toisilleen.
Tosiasia näet on, että heitä vauvoina kastettaessa, heille ei
tapahtunut mitään jumalallista pelastusta, mutta tästä he
tulisivat tietoisiksi ja vakuuttuneiksi vasta sitten, jos heräisivät
etsimään ja vastaanottamaan tuon todellisen Tiitus-kirjeen
mukaisen pelastuksen Herralta.
Vain näet ne ihmiset, jotka ovat päässeet kokemaan todellisen
pelastuksen, uudestisyntymisen kylvyn ja Pyhän Hengen aikaan
saaman uudistuksen välityksellä’, vain he heräävät selvään
tietoisuuteen siitä, että heidänkin vauvoina saamansa vesikaste
oli vain petosta, joka ei saanut mitään pappien vakuuttamaa
pelastusta heissä aikaan.
Todella surkuteltavaa, että tuollaista harhaista opetusta täällä
monet suosivat ja jopa toisille suosittelevat.- kuuntelepa ensin!
Et edes kuunnellut puhetta. Todistuksesi on vain parjausta!
- Kannattaa kuunnella,
Kannattaa kuunnella, tulee kasteen suhde uudestisyntymiseen selväksi:
" http://www.youtube.com/watch?v=8GeMWmnuXa4 " - x,vc,re
KASTE UUDESSA VALOSSA
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=da541f0bc564315947aaf9ecfc8c12d4
"....On siis ilmeisen selvää, ettei Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen antanut mitään suusanallista käskyä kastaa ketään vedellä. Hän käski ainoastaan saarnaamaan hänen nimessään hyvää uutista ja mielenmuutosta syntien anteeksi saamiseksi. Hän käski myös tekemään mielenmuutokseen suostuvat oppilaikseen, ja opettamaan heitä nimessään hänen käskyjensä pitämiseen. Oppilaaksi tekemiseen kun oli kuulunut koko ajan myös oppilaaksi suostuvien kastaminen, siitä ei tarvinnut erikseen mainita. Lähetyskäskyn jälkeen tuli aikaisempaan kastekäytäntöön verrattuna lisää vain toimituksen yhteydessä Jeesuksen nimen ääneen lausuminen. Tästä Eduard Lohse kirjoittaa osuvasti (jo 1983 suomeksi ilmestyneessä kirjassaan Uuden testamentin sanoma, sivulla 96):...."
Oikea oppinen raamatullisuus ei ole oikea oppista Jumalallisuutta ELLEI jumaliksi lasketa kasteita eritavalla suorittavia kristinuskon yli 3500 lahkojen herrojen jumaloimisia.
Me tunnemme raamatullisen Jeesuksen kastekäskyn tarkalleen ja tiedämme ettei kastajilla ole edes Jeesuksen antamia kastajan oikeuksia ja lahjoja parantaa sairaita, herättää kuiolleista jne. Raamatun mukainen oikea oppisuus poikkeaa kastekäsky poikkeaa kokonaan alkuperäisten käsikirjoitusten tekstistä joten voitte alkaa miettimään tarkemmin asioita jos todellista Jumalallisuuden totuutta etsitte!!
Tämä yllä olevan tiedon mukainen vuorisaarna on ilmeisesti sisällöltään sellainen jonka Jeesus todellisuudessa antoi ja tämä mukaan Jeesus toimi omia opetuksiaan noudattaen ryövärin suhteen RYÖVÄRI EI OLLUT USKOSSA EIKÄ KASTETTU joten kasterituaalissa osoitetaan Jeesus valehtelijaksi:
==============================================
Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikkien kansojen joukosta minulle
opetuslapsia, minun nimessäni opettamalla heitä pitämään
kaiken, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,
minä olen teidän kanssanne kaikki päivät, maailmanajan
loppuun asti.
==============================================
Väärennetyssä raamatussa olevan kastekäskynkään noudattajia ei ole sillä niitä parantajan lahjojaja saaneita parantajia ja kuolleista herättäviä ei ole ilmaantunut esiin!!!
Raamatun väärentäminen on johtanut monia harhaan ja moni ei usko että raamattua väärennetty vaikka esim. vertaamalla 1933/38 raamatun "älä tee huorin" käskyä 1992 vuoden "älä tee aviorikosta" käskyyn on ero saatanallisuuden suuri. Uuden väärennöksen harhauttava tulkinta sallii huoraamisen jos et ole aviossa!!! Sitä ei Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Laki salli!!!
Siis kaste on seurakuntaan kuuluvien oman tahdon tunnustus heitän rituaaleihin ja eksyttäjän tahtoon sekä lasten osalta pakkoliittäminen rikollisuuteen!
Jeesus otti kristillisen kasteensa aikuisena ja ei tietääkseni koskaan ottanut kristinuskon kastetta vaikka saatana kiusasi Jeesusta 40 vrk niin Jeesus pysyi uskollisena Isän Laille. (kristilliset ja kristityt ovat eri ryhmiin kuuluvia)
Jeesus otti kastamattoman ja ei uskossa olevan ryövärin hoiviinsa osoittaakseen meille ettei kaste pelasta. Harhauttajilla on erillaisia näkemyksiä kasteen merkityksestä.
Monet lupaa ja opettaa että kasteessa saa kaikki synnit anteeksi, mutta kukaan ei pysty osoittamaan väitettaan Jumalan tai/ja Jeesuksen Omalla Sanalla oikeaksi. Ja siksi tuollaiset opetukset ovat harhauttajien valheita, älä anna väärää todistusta käskyn rikkomisia!
Jotku opettaa kasteen olevan hyvän oman tunnon pyytämistä Jumalalta, Jumalan Valtakunnan kaltaiseksi Jeesuksen todistamat lasten ei sellaista pyytämistä tarvitse, perisyntiä ei raamattukaan tunne puhumattakaan että Jumala tai Jeesus oli niin ilmoittanut.
Muita raamattuun kuulumattomia kasteeseen liittyviä sanoja ovat mm. lapsikaste, hätälapsikaste ja kummi. Kun vielä ottaa huomioon sen tosi asian, että kun/jos lasten vanhemmat ovat kirkossa avioon vihittyjä niin yleensä sellaisessa tilaisuudessa pappit sanoo että "Jumala on avioliiton asettanut..." ja tuo on vale. Sellaista ei raamatun mukaan Jumala ole ilmoittanut ja esim. kun Jeesus oli Kaanain häissä niin Jeesuskaan ei avioliittoa asettanut vaan se on kahden suvun välinen asia ja heidän kutsumien vieraiden juhla jossa ei ollut edes fariseuksia!!
Monet ovat tulleet kastetuksi vapaamuurarin kasteella:
http://www.sro.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=1061:entinen-mestarimuurari&catid=104:elaemaeaen-artikkeli&Itemid=550
"Pappien määrä vapaamuurariliikkeessä kasvanut
....Entinen vapaamuurari Juhani Julin tietää Suomen suurloosissa toimivan aktiivisesti kymmeniä kirkon työntekijöitä, joista valtaosa on pappeja ja kanttoreita....." - Raamattu parempaa
opetusta kasteista ei voi olla ihmisten antamana, ja Isä antoi oppinsa juuri sen mukaan kuin tahtoi, että syntyisi myös puolueita ja näkisi, ketkä rakastaa totuutta ja ketkä valheita, ketkä tahtoo olla lapsiaan kuuliaisuudessa ja ketkä tahtoo rakastaa Pahaa valheitaan rakastaen ja tehden.
Älkää eksykö, Isä kädessä on kaikki asiat ja koettelee ihmiset, ketkä tahtoo tehdä puunsa hyväksi ja totuutta rakastavaksi, ja ketkä tahtovat jäädä huonoiksi vaikka tekeytyväisivätkin Jumalan palvelijoiksi ihmisten oppirakenteissa.
Valitettavasti elämme luopumusen ja laittomuuden aikaa myös kasteopeissa, niinkuin Nooan ja Sodoman päiviä, sillä Jeesuksen tulemus on lähellä, mutta jokaiselle on ovi kaidalle tielle avattu nimessään ja anoessaan elävää vettä ja Pyhän Hengen armosiunausta.
Janotaan Jumalan vanhurskauden armoa ja totuutta ja vanhurskautta Jeesuksen nimessä ja Hengessä, amen. - Varotaan ihmisoppeja
Pysytään Raamatun ilmoituksessa myös kasteasioissa ja siihen sopii varotukseksi Jeesuksen vakavat sanat kaikille ihmisille, jotka kannattavat vauvakasteista vastoin Isän Jumalan tahtoa ja opetusta ja ilmoitusta:
"Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Matteus 16:23-28
Varotaan Pahaa, joka tekeytyy vanhurskauden palvelijaksi ihmisopeissa ja Pahan valheissa. - Varotaan lahkohenkeä
jotka asettuvat kuka kenenkin puolella, kuten voimme Raamatusta lukea ´toinen Apolloksen, toinen Paavalin´. Mitä sanoo Raamattu: ´Pysykää Jeesuksen antamassa totuudessa myös kasteasioissa, sillä on ilmoittanut sen Raamatussa!´
Autuaat ne, jotka tahtovat olla ja ovat Jeesuksen opetuslapsia näiden lahkohenkien opetuksen sijaan. Samoin autuaat ne, jotka Jeesuksessa pysyvät totuudessa, sillä valheiden rakastajat ja tekijät on jo tuomittu Isän Jumalan ilmoituksen mukaan, tietysti on jokaisen valheisiin mielistyneiden mahdollista tehdä parannusta, sillä ei Jumalalle ole mieleen jumalattoman kuoleva vaan se, että tekee parannuksen ja saa elämän.
Olkaa täydelliset niinkuin taivaallinen Isänne tahtoo pyhittää kaikkeen totuuteen! - mahtava puhe
Kiitos!!!!!!
- samaa mieltä
Parasta, mitä tällä palstalla on ikinä ollut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204978Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä633996Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723574Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272067- 1241528
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361495