Branhamilaisuudesta

Apt.2:38; 4:12

Branhamilaisuudesta (Yhdysvaltalaisen William Marrion Branhamin (1909-1965) ] löytyy Oikea kasteoppi:
Seurakunta opettaa nk. aikuis- eli uskovien kastetta, joka tulee suorittaa upottamalla. Heidän mukaan vain Jeesuksen nimeen suoritettu kaste on pätevä, ei trinitaarisella muotoilulla "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
William M. Branhamin mukaan pelastuksen edellytyksenä on parannus eli syntien katuminen ja niiden hylkääminen sekä Jeesuksen (Apt.2:38; 4:12) nimeen suoritettu upotuskaste.

Kasteen lisäksi myös intensiivinen pyhityselämä on pelastuksen edellytys. Liike korostaa myös Pyhän Hengen antamia armolahjoja eli karismoita."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Branhamilaisuus

17

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun totuus

Branhamilaisten kaste ei ole pätevä oikeasta Nimen lausumisesta huolimattta. Sen nimen takana on Raamatulle vieras jumalauuskäsite, jeesusyksinoppi.

• eepu*

Heillä on paljon hyvää oppia ja myös kaste heillä on oikea!

Mutta mitä JEV tarkoitat kun sanot, että heillä on "vieras jumalauuskäsite, jeesusyksinoppi"?

• veli Branham
        eepu* kirjoitti:

Heillä on paljon hyvää oppia ja myös kaste heillä on oikea!

Mutta mitä JEV tarkoitat kun sanot, että heillä on "vieras jumalauuskäsite, jeesusyksinoppi"?

Branhamin arveli, että Eevan Paratiisissa pettänyt käärme oli tuohon aikaan eräänlainen ihmisen ja apinan välimuoto. Lankeemus oli luonteeltaan seksuaalinen, ja käärme siitti Eevalle lapsen, Kainin. Kainin jälkeläisiä elää Branhamin mukaan vieläkin maailmassa. Koska he ovat kirjaimellisesti käärmeen siementä, heillä ei ole pelastuksen toivoa.

• 1.Moos.4:1
        veli Branham kirjoitti:

Branhamin arveli, että Eevan Paratiisissa pettänyt käärme oli tuohon aikaan eräänlainen ihmisen ja apinan välimuoto. Lankeemus oli luonteeltaan seksuaalinen, ja käärme siitti Eevalle lapsen, Kainin. Kainin jälkeläisiä elää Branhamin mukaan vieläkin maailmassa. Koska he ovat kirjaimellisesti käärmeen siementä, heillä ei ole pelastuksen toivoa.

Miksi hän olisi mennyt tuollaisia sepittelemään, olisikohan kyseinen tarina panettelua/perätön, sillä sanoohan Raamattu toisin:

1.Mooseksen kirja:
        4:1 Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."

• Bud Spencer!
        1.Moos.4:1 kirjoitti:

Miksi hän olisi mennyt tuollaisia sepittelemään, olisikohan kyseinen tarina panettelua/perätön, sillä sanoohan Raamattu toisin:

1.Mooseksen kirja:
        4:1 Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."

Koska hän uskoi omia näkyjään enemmän kuin Raamattua. Niin niitä harhaoppeja syntyy.

• Bud Spencer! kirjoitti:

Koska hän uskoi omia näkyjään enemmän kuin Raamattua. Niin niitä harhaoppeja syntyy.

Mitä hirveyksiä tuo Branham opettikaan ja branhamiitit hänen jälkeensä! Aadamin vaimo Eeva muka olisi muka tehnyt tuollaista syntiä paratiisissa! Ja sitten Branham alkoi levittämään sellaistakin tappavaa harhaoppia, jonka tappavan harhaopin jotkut helluntailaisetkin ovat nielleet, että muka Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus. Jeesuksen Isän nimi muka olisi Jeesus! Aivan järkyttävää harhaoppia!

eepu*, tämä on ensimmäinen viestini tähän keskusteluketjuun!

• eepu*
        JEV238 kirjoitti:

Mitä hirveyksiä tuo Branham opettikaan ja branhamiitit hänen jälkeensä! Aadamin vaimo Eeva muka olisi muka tehnyt tuollaista syntiä paratiisissa! Ja sitten Branham alkoi levittämään sellaistakin tappavaa harhaoppia, jonka tappavan harhaopin jotkut helluntailaisetkin ovat nielleet, että muka Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus. Jeesuksen Isän nimi muka olisi Jeesus! Aivan järkyttävää harhaoppia!

"että muka Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus."

Ettekö tekin väitä, että kastatte Jeesuksen nimeen kun kastatte noihin kolmeen arvoasemaan!?!

• eepu*
        Bud Spencer! kirjoitti:

Eiköhän se tuo teidän vauvavalelunnekin, sunnuntaioppinne jne., olen niitä teidän harhaoppejanne!?!

• Totuus: Jeesus-Jahve
        JEV238 kirjoitti:

Totuus Jeesus - Jahvesta:

" http://kotisivu.dnainternet.net/raipou/jev238le.htm "

• toinen Hega
        Totuus: Jeesus-Jahve kirjoitti:

Totuus Jeesus - Jahvesta:

" http://kotisivu.dnainternet.net/raipou/jev238le.htm "

>>raipou kirjoitti:
        Uudessa testamentissa selvästi opetetaan, ettei kukaan ole Isää Jumalaa koskaan nähnyt. Isän Jumalan rinnalla oleva “ainutsyntyinen Jumala” on näkymättömän Jumalan sen sijaan ilmoittanut ja selittänyt (Joh 1:18).>>

Mooses näki Jumalan (tässä ajassa), mutta ei hänen kasvojaan:

2.Mooseksen kirja
        33:17 Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi."
        33:18 Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi."
        33:19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."
        33:20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon."
        33:21 Sitten Herra sanoi: "Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle.
        33:22 Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
        33:23 Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."

Miten Jumala siis oli näkymätön?

Tai miten Jaakob paini Jumalan kanssa näkemättä häntä?, (Jumala löi häntä reisijänteeseen?):

1.Moos
        32:25 Ja kun mies huomasi, ettei hän häntä voittanut, iski hän häntä lonkkaluuhun, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen painiskellessaan hänen kanssaan.
        32:26 Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa." Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua."
        32:27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob."
        32:28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut."
        32:29 Ja Jaakob kysyi ja sanoi: "Ilmoita nimesi." Hän vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni?" Ja hän siunasi hänet siinä.
        32:30 Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut."
        32:31 Ja kun hän oli kulkenut Penuelin ohitse, nousi aurinko; mutta hän ontui lonkkaansa.
        32:32 Sentähden israelilaiset eivät vielä tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka kulkee lonkkaluun yli; sillä hän iski Jaakobia lonkkaluuhun, reisijänteen kohdalle.

Jumalan Henki asuu ihmisen sisimmässä, kuten Hän asuu Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessakin:

Joh
        10:38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

14:19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta TE NÄETTE minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

Maailma ei näe!

• toinen Hega

Mitä hyötyä on "oikeasta" kasteesta ilman Jeesusta!

1.Pietarin kirje
      3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
      3:22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

Pelkkä mekaaninen kaste ilman Jeesuksen ruumiiseen (=seurakuntaan) liittämistä?:

Mark 10:37 Niin he sanoivat hänelle: "Anna meidän istua, toisen oikealla ja toisen vasemmalla puolellasi, sinun kirkkaudessasi."
      10:38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
      10:39 He sanoivat hänelle: "Voimme." Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;
      10:40 mutta minun oikealla tai vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille se on valmistettu."

Roomalaiskirje:
      7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista KRISTUKSEN RUUMIIN kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

• toinen Hega

2.Johanneksen kirje:
        1:1 Vanhin valitulle rouvalle ja hänen lapsillensa, joita minä totuudessa rakastan - enkä ainoastaan minä, vaan myös kaikki, jotka ovat tulleet totuuden tuntemaan -
        1:2 totuuden tähden, joka meissä pysyy ja on oleva meidän kanssamme iankaikkisesti.
        1:3 Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.
        1:4 Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.
        1:5 Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.
        1:6 Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
        1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
        1:8 Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.
        1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; JOKA SIINÄ OPISSA PYSYY, HÄNELLÄ ON SEKÄ ISÄ ETTÄ POIKA.
        1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

• Kannanottoni...

• toinen Hega
        Kannanottoni... kirjoitti:

Kannanottoni erikoisilta vaikuttaviin kysymyksiin:

" http://kotisivu.dnainternet.net/raipou/ekleesia.htm "

Miksi kysyin, syy on tässä:

2.Johanneksen kje:
        1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; JOKA SIINÄ OPISSA PYSYY, HÄNELLÄ ON SEKÄ ISÄ ETTÄ POIKA.
        1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        1:11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

Onko Branhamilaisilla sekä Isä, että Poika?

Ei kai ole sama vaikka hindut kastaisivat Gangesissa?

Pitää olla myös USKO edelliseen (=evankeliumiin)!

• mhtr43
        toinen Hega kirjoitti:

Miksi kysyin, syy on tässä:

2.Johanneksen kje:

Onko Branhamilaisilla sekä Isä, että Poika?

Ei kai ole sama vaikka hindut kastaisivat Gangesissa?

Pitää olla myös USKO edelliseen (=evankeliumiin)!

toinen Hega: >>Onko Branhamilaisilla sekä Isä, että Poika?>>

"Jeesus yksin" -oppilaiset (kuten branhamilaiset) uskovat, että Jeesuksen Isä on Jeesus.

• W.Branhamin mukaan
        mhtr43 kirjoitti:

"Jeesus yksin" -oppilaiset (kuten branhamilaiset) uskovat, että Jeesuksen Isä on Jeesus.

"Eräässä näyssä hän sai tiedon Jumalan olemuksesta. Hän kertoi nähneensä kolme sateenkaarta, jotka nousivat ylös vuorten takaa. Hän piti sitä merkkinä Jumalan läsnäolosta, otti lakin päästään ja katseli tuota erikoista ilmiötä. Hän näki, miten nuo kolme sateenkaarta sulautuivat yhdeksi suureksi sateenkaareksi. Sitten hän kuuli äänen sanovan: "Vanhan Testamentin Jehova on Uuden Testamentin Jeesus"

Aivan oikein, Kristus oli johdattamassa Israelin kansaa pois Egyptistä pilvipatsaassa, antoi Lain Siinain vuorella jne...

• toinen hega
        mhtr43 kirjoitti:

Markuksen evankeliumi:
        14:62 Jeesus sanoi: "Olen; ja TE SAATTE NÄHDÄ Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."

Apt
        7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella

Ettekö näe?

Eikö Isä ole VOIMA? Jeesus Ihmisen Poika? Mutta Henki on Heissä sama?
        Eikö Ihminenkin ole Jumalan kuva, jos Jumalan Henki asuu Hänessä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      20
      4978
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      3996
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3574
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2668
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2443
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2067
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      124
      1528
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1495
    Aihe