Onko minulla narsisti ystävänä?

Huolestunut vieraili

Olen tuntenut kaverini jo kohta 6-vuotta. Alku aikoina hän oli erittäin herkkä ja mukava..meillä oli aina hauskaa yhdessä. Pikku hiljaa asiat alkoivat kuitenkin huomaamattomasti muuttua. Hän tuli mustasukkaiseksi, jos minulla oli muita kavereita. Hylkäsin hänen takiaan siis kaikki kaverini. Hän alkoi pikku hiljaa tarkkailemaan ja arvostelemaan tekojani, käytöstäni, ulkonäköäni, poikaystävääni ja kaikkea. Varsinkin poikaystäväni hyväksyminen oli hänelle kova paikka. Ei vieläkään hyväksy miestäni ja puhuu miehestäni pilkkaavaan sävyyn. Hänelle ulkonäkö on kaikki kaikessa ja ravintoloissa hän kerää paljon huomiota miehiltä. Haluaa, että häntä ihaillaan jatkuvasti. Kauniille ja itsevarmoille/vahvoille naisille hän on kateellinen.

Saan jatkuvasti pyydellä anteeksi häneltä kaikesta. Hänessä ei ole ikinä mitään vikaa. Hän ajattelee, että minun pitää kärsiä kunnolla ja varmaan nauttii siitä. Hän ei ikinä myönnä missään asiassa toimineensa väärin ja jos niin väitän, niin hän raivoaa ja pitää minua kamalana ihmisenä. Välillä hän jättää minut suuttuessaan kylmästi ja ei ole halukas sopimaan. Ruinaan hänen peräänsä ja itken. Hän suuttuu todella pienistä asioista ja nostaa ison asian siitä. Loukkaantuu todella helpolla. Hänellä ei ole muita ystäviä kuin minä. Riitaantuu muiden kanssa, koska arvostelee heitä jne. Haluaa lähelleen vain heikkoja ihmisiä, joista saa ylivallan.

Välillä masennun hänen sanoistaan niin paljon, että vihaan itseäni koko sydämmestä ja ajattelen, ettei hän ansaitse minua. Olen se joka aina ja pelkästään tekee virheitä. Hän ei ikinä! Olen se, joka on julma ja ilkeä ihminen..kummallista, sillä nuolen melkein hänen naamansa edestä lattian puhtaaksi, jotta hän voi siihen astua. Suorastaan nöyristelen ja miellytän. Pelkään häntä! Siksi haluan ottaa hänestä etäisyyttä. Koen itseni hänen seurassaan kamalaksi syntiseksi ihmiseksi. Välillä meinaan tulla hulluksi hänen kanssaan. Koen nykyään jo jopa vihaa häntä kohtaan, kun tuntuu, etten ikinä riitä ja saa häneltä yhtään empatiaa.

11

1209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semenijo

Anna kenkää tai lehde kiitään.

• gfgffhgh

Narsistilta kuulostaa. Yksinjääminen voisi tehdä tyypille hyvää: saisi miettiä, miten muita kohtelee, missä on vika kun jäi yksin?

• älä lyö

no en kyllä kutsuisi häntä enään ystävksi. lopeta suhde jos se vain perustuu ystäväsi tarpeisiin. vai onko mahdollista puhua hänen kanssaan asiallisesti ?

vähän saman tyyppisen kanssa olen ollut tekemisissä mutta lopulta sanoin suorat sanat. kysyin itseltäni joka tapaamisen jälkeen että mitä se minulle antoi ? ei mitään muuta kuin pahan mielen ja suuren pettymyksen. katsoin parhaaksi lopettaa suhde.
      kun on tavannut ystävän silloin sitä tulee hyvälle mielelle ja on iloinen ei päinvastoin.

• kaisa?

hänen kaltaisensa ihmiset tulevat aina olemaan yksinään ilman hyvää itsetuntoa vaikka saavatkin huomiota hetkisten ajan AINA eri henkilöiltä ..heille merkitsee vain määrä. olen heittänyt erään hlön pois elämästäni kun oli liian ylpeä

• Biubiubiuuu

Mulla on ollut ihan täysin samanlainen ystävä. Alussa näytti parhaalta ystävyydeltä, mut pikkuhiljaa asiat alko muuttua. Olin hämmentynyt enkä uskaltanut aina sanoa takasin. Tosin mä en mielistellyt sitä, jätin sen puheet omaan arvoonsa ja se suuttui entistä enemmän ja arvosteli mua. Löysin uusia ystäviä ja aloin pitää yhteydenotossa pitkiäkin taukoja tähän narsistiystävääni. Hän sitä toki ihmetteli ja haukkui mua kamalaksi ihmiseksi. Sit annoin palaa ja sanoin sille suuni puhtaaksi. Hän koitti kääntää kaiken mua vastaan, mutta iskin takasin yhtä kovasti. Edelleen jos häntä näen jossain, hän tuijottaa mua ja "vainoaa" katseellaan, mutta olen välinpitämätön. Siitäs sai. Kannattaa sunkin ottaa etäisyyttä ja iskeä jauhot suuhun tollaiselle. Älä anna sen alistaa sua. Ole voittaja! :)

• ei vaihtoehtoja

Tyypillinen narsisti. Jätä tuollainen ystävyys, ennen pitkää sairastut.

• fafhefktdhy

Mulla on itsellä samankaltainen tilanne. Miten tommosista narsisteista pääsee eroon, jos ne yrittää takertua ja piinata

• oooomggg
        fafhefktdhy kirjoitti:

Mulla on itsellä samankaltainen tilanne. Miten tommosista narsisteista pääsee eroon, jos ne yrittää takertua ja piinata

Mulla taas on muuten vainoava kaveri, eli haluaa nähdä ja tehdä musta jotain parasta kaveria. Soittaa ja koittaa tehdä oman elämänsä keskittymää. Ahdistaa niin pirusti

• 3+3
        oooomggg kirjoitti:

Mulla taas on muuten vainoava kaveri, eli haluaa nähdä ja tehdä musta jotain parasta kaveria. Soittaa ja koittaa tehdä oman elämänsä keskittymää. Ahdistaa niin pirusti

Muistakaa ihmiset keskustella, niin ei jää epäselväksi asiat.

• "Keskustella"
        3+3 kirjoitti:

Muistakaa ihmiset keskustella, niin ei jää epäselväksi asiat.

Sanokaa vaan että teillä on menoa ja kiirettä. Miten sä voit keskustella ihmisen kanssa joka näkee virheitä vaan sinussa eikä itsessään. Semmoisen kanssa, joka määräilee ja pistelee. Älkää haaskako omaa energiaa tommoseen.
        Elämä on vaan nykyään kiireellistä työ ja muut.

• "ystäviä" ja ystäviä

Todennäköisesti olet tekemisissä narsistin kanssa. Itselläni samankaltainen tilanne vuosia sitten. Alkoi haukkua poikaystävääni ja sanoi usein että parempiakin on ja mitä tuollaisen kanssa olen. Valintani oli aina väärin tämän naisen mielestä. Monesti pyysi jättämään poikaystäväni ja kun en siihen suostunut, alkoi hän itse viettelemään poikaystävää. Samaan aikaan kun vietteli ja sai poikaystäväni salaamaan lähentelyt, haukkui hän poikaystävääni milloin miksikin. Takertui ulkonäköön ja muuhun. Loppujen lopuksi tämä "ystäväni" soitti minulle ja paljasti poikaystäväni. Ja sai kaiken kääntymään poikaystävän niskaan." Se oli se sinun miehesi joka vietteli ja soitteli ja teki sitä ja tätä", selitti "ystävä". Hän ei itse oman kertoman mukaan tehnyt mitään. Mutta tämä "ystävä" unohti sen, että olin jo aiemminkin nähnyt, miten on tuhonnut toisien suhteita juuri tuolla samalla käytöksellään ja laittanut kaiken sen miehen niskaan. Tämä nainen käyttää kavereitaan hyväkseen ja viettelee kavereiden miehet. Tämä nainen on seksuaalinarsisti. Kun minusta ei kuulunut pariin kolmeen päivään, soitti hän ja kysyi, miksi en ole käynyt ja onko jotain tapahtunut. ja kerran hän oli jo katsonut minulle sopivamman miehen omasta mielestään. Suuttui kun en huolinut hänen valitsemaansa. Tämä nainen oli itsekkin varattu mutta se ei hänen touhujaan haitannut. Valehteli miehelleen ja kertoi että ihan vaan kahville pyytää näitä kavereiden miehiä ja ihan vain ystävänä. Ja voi sitä kaverin miestä joka sinne yksin uskalsi mennä... Muistan tapauksen jossa tämä "ystäväni" soitti minulle ja meuhkasi, että" mikä siinä on ettei miehesi voi tulla minun luo kahville yksin". Eli oli siis mieheltäni tällaista kysynyt mutta mieheni oli kieltäytynyt menemästä yksin tämän naisen luo. Hyvä niin. Mieheni syyllistyi vain lähentelyiden salailuun. Mieheni kertoi myöhemmin että tämä " ystäväni" oli yrittänyt puhua miestä ympäri kuinka tuntee minut niin hyvin ettei minun tarvitse kaikkea tietää mitä miehelleni puhuu. Eli aika hyvä manipuoloimaan. Tiedän, mieheni oli siihen aikaan sellainen ettei kyseenalaistanut puheita ja kun kerran oli kyse minun "ystävästä", oletti että nainen puhuu vilpittömästi. Suosittelen miettimään kahdesti, jatkatko ystävyyttä tuollaisen ihmisen kanssa, minä en jatkanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      21
      5003
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4026
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      73
      3593
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2688
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2453
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2338
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2123
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2097
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      134
      1623
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1505
    Aihe