Näin toimii ammattikuljettaja!
11
219
Vastaukset
- pakettiauton kuljett
Tietysti, jos vaan kerkiää niin kukapa ei väistäisi TAI jarruttaisi.
Hyvä homma.
Mulle palkkion olisi saanut antaa viime vuonna 8 kertaa ja
tänä vuonna kerran ja naiskuljettajia kaikki :)
Ajan ammatikseni ambulanssilla. Taajamassa riittää eteen
ajajia joita saa väistellä tai jarrutella. Täytyy kai koputtaa puuta
että kertaakaan ei ole vielä kyydissä olleelle
potilaalle käynyt kuinkaan.- tukkirekka
Ambulanssi kuskin kannattaa muistaa, ettei vilkut ja sireenit oikeuta ajamaan miten sattuu, jos risteyksessä pamahtaa, ei auta vilkut, jos tulet etuajo-oikeutetulle tielle.
- döfjgkdfjh
tukkirekka kirjoitti:
Ambulanssi kuskin kannattaa muistaa, ettei vilkut ja sireenit oikeuta ajamaan miten sattuu, jos risteyksessä pamahtaa, ei auta vilkut, jos tulet etuajo-oikeutetulle tielle.
Vedä sinä läskiperse vaan lapasees. Mä tuun ja pieksen paskat susta pihalle.
- Minuakin pelottaa!
döfjgkdfjh kirjoitti:
Vedä sinä läskiperse vaan lapasees. Mä tuun ja pieksen paskat susta pihalle.
Hui kauheaa!!! Taas on yksi pieni hiirulainen saanut internetin suojissa valtavan uhoamiskohtauksen. Suusta pääsee taas miestä suurempia sanoja. Nyt varmaan kaikki pelkää...
- Onnea mutta
Yleensä ammattikuljettaja tulee itse härskisti kolmion takaa tai tukkii liikenteen pysäköimällä keskelle katua.
- .
Kyllä, hyvin usein ainaki.Viimeksi eilen olin liikennevaloissa odottamassa vihreää valoa, ja olin siis jatkamassa risteyksestä suoraan. Samalla hetkellä kun valo vaihtui vihreäksi, huomasin että risteyksen toisella puolella vastaan tullut ammattikuski täyspitkän rekkansa kanssa puski tulemaan eteen surutta, vaikka oli kääntymässä kulkusuunnassaan vasemmalle ja valooli taatustijo siinä vaiheessa loistanut hyvän aikaa punaisena. Mutta eihän tämä oman alansa ammatilainen, toki voinut tasamaalla pysähtyä punaisiin ja odottaa seuraavaa vihreää, vaan isomman oikeudella kurvaili päin punaisia. Olisihan siinä saattanut kallisarvoinen lasti viivästyä minuutin. Kuvastaa mielestäni varsin ikävästi rekkakuskien asennetta liikenteessä, mennään milloin huvittaa silloin kun huvittaa isomman oikeudella. Tuo kuski nyt oli sen näköinen lippalakkipäinen märkäkorva, että oli vastikään korttinsa saanut ja nyt sitten ajelee säännöistä piittaamatta ISOLLA AUTOLLA.
- ertg43
Tarkoitit harrastelijakuskia, tosin kuljetusalalla enää harva viihtyy
täyspäisenä että loppuunpalamisien määrä lisääntyy
varmaan koko ajan ja se taas heijastuu ajamiseen.
Kyllä taksituurinkin ajamisen ammattikuskista erottaa jo 3km päästä.
- ertett
itse en ainakaan rekalla väistäisi henkilöautoa jos tuollainen tilanne kävisi. tyhmäkin sen tietää että minulle ei tulisi naarmu naarmua, eli aivan turhaa ja idioottimaista uhrata melkein oma henkensä tuntemattoman ajotaidottoman apina puolesta!
- .
Niinhän henkilöautoilijat joutuvat tekemään tuon tuostakin, uhraamaan oman henkensä ajotaidottoman apinan (rekkakuskin) takia.
- 1+1=?
Kun vaaratilanne ja ihmishenki on kyseessä silloin silloin sankarit astuvat esiin mutta pelkurit pysyvät piilossa. Kumpikohan sinä olisit???
- Iloa elämään ;)
Mitähän jos nyt tehtäisiin niin, että jos noin paljon pelottaa ajaa teillä missä rekat ajaa - tilaisit joko taksin, menisit bussilla, tai pyytäisit jotain tuttuasi/työkaveriasi apuun.
Ymmärrän kyllä miten pelottavalle iso rekka tuntuu, kun ite istuu maantien rajassa pikku autoineen. Kokoero on valtava! Talviliukkailla vain.., rekat ei pysähdy samalla matkalla kun henkilöautot, eikä kesälläkään. Massa vie autoa ja jarruissa on paineilmansa takia puolen sekunnin viime ja mitään ei tapahdu sitä ennen, vaikka seisoisit jarrun päällä!
Kun huomioidaan vielä, että auto on lastattu, niin erot kasvavat vielä entisestään!
Tiellä liikkuu paljon juuri kortin saaneita rekkakuskeja, joille vain taivas on rajana! Mutta uskokaa kun sanon, kun ensimmäisen kerran tulee eteen tilanne, jossa ei hallitsekaan ajokkiaan enää - se taatusti opettaa! Jää pois turhat uhoamiset ja huomaa olevansa aika pieni tekijä sen keskellä kun enää ei voi tilanteelle mitään! Siinä lyö jalat setsuuria kunnolla ja päällimmäinen ajatus on, että kun nyt vaan ei kenellekään muulle sattuis mitään!
Itellä mulla on kerran lähteny puolikas lapasesta tuolla itäsuomessa ja sekin tapahtui pikkutiellä, joka oli peilijäällä ja oli satanut kevyttä pakkaslunta päälle. Ketään muita ei siellä onneks ollu. Melkein pääsin tyhjän kärryni kanssa mäen nyppylälle, mutta en sit ihan kumminkaan. Siin sitten miettiessä mitä tekisin, ei tarvinnu kun käsijarru irti päästää ja sillon lähti! Meni sukkana kohti ojaa ja sinne pysähty. Kumpaankaan ei tullu vahinkoja, ei sen enempää autoon kun kärryynkään. Mutta TAKAAN, että sellainen, joka sitä ei ole kokenut, ei tiedä mistä puhuu, kun toisia haukkuu. Saa tulla mukaan, jos yhtään suhtautumista asioihin auttaa. Monen käsitys on muuttunut sen jälkeen kun on matkassa mukana ollut.
On niin helppo tuomita toisia.
Se on totta että hitaampia tuolla ollaan ja tukitaan näkyväisyys, mutta olosuhteet paikka paikoin on vaikeat.
Se, että perustaa käsityksensä vallalla oleviin ajatusmalleihin, ei lisää mitään muuta kun epätoivottua käyttäytymistä tuolla liikenteessä.
Suvaitsevaisuutta puolin ja toisinkin! Kukaan tuolla liikenteessä ei ole niin pätevä, että on vara tulla haukkumaan yhtään ketään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama295099Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644081Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773657Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732718Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1502516Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602378Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272157- 1351674
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401538