Jos uhri ei enää joustakaan suhteessa, ei mukaudu ukaaseihin? Mitä tapahtuu jos uhri suhteen aikana saa omanarvontunteensa kohdilleen? Jättääkö narsisti, jos ei kykene enää romuttamaan toista?
Mitä tapahtuu?
4
93
Vastaukset
- ikävää tällainen
Tekisi mieli sanoa, että voi kunpa jättäisikin. Oma ja usean muun kokemus on se, että yrittää koventaa otteitaan, kostaa tällaisen "itsenäistymisen", usein ensimmäisen kerran on myös fyysisesti väkivaltainen ja samaan aikaan yrittää vahtia entistä enemmän ja uhkailee niin että toinen ei uskaltaisi toteuttaa esimerkiksi eroa tai jos on alkanut harrastaa tai liikkua ystävien kanssa niin kyttää ja uhkailee..
- xcch
Minä laiton ne kohdallen, uhkasi kyllä jättää, mutta ei vielä ole jättänyt. Meillä miehillä on helpompaa, kun ei voi käyttää väkivaltaa.
Narsistin oikkujen mukaan ei ole pakko elää, pidän tiettyä etäisyyttä, kerron hyvin vähän omista asioista, olen silti ystävällinen. Nph narsistin kohdalla kyse on tunne elämältään 3-5 vuotiaan tasolla olevasta ihmisestä, jolla on aikuisen järki mutta joka ei pysty ottamaan henkistä vastuuta oikein mistään, vaikka saattaa antaa vahvan henkisen vaikutelman itsestään."Meillä miehillä on helpompaa, kun ei voi käyttää väkivaltaa."
Ehkä kannattais käydä tsekkaamassa tuolta "perheväkivalta"-osiosta miesten tarinoita...
- 18+8
"....joka ei pysty ottamaan henkistä vastuuta oikein mistään, vaikka saattaa antaa vahvan henkisen vaikutelman itsestään...."
Juuri näin. Kun ryhdyin vastustamaan narsistia ja lopulta kannoin tavarani ulos, niin narsisti sanoi jättäneensä minut ja näin kantaneensa vastuunsa suhteesta (kun peräänkuulutin vastavuoroisuutta, kunnioitusta, keskustelua ja rehellisyyttä).
Viimeiseen vuorosanaan asti haukkui minua hulluksi ja että olen päästäni sekaisin sekä eksyksissä koko elämän kanssa. Ja niin olinkin kun olin hänen kanssaan, en arvostanut itseäni, olin läheisriippuvainen, annoin alistaa ja mitätöidä minuuttani, polkea itseni keksityillä syytöksillä maan rakoon, pyytelin anteeksi kun toinen oli loukannut minua, jne... Nyt alan pikkuhiljaa löytämään takaisin omaan elämääni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1324506Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k803260- 1021540
- 881385
- 96917
- 80806
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka19768- 42720
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112699- 42628