Usein kuulen ihmisten kertovan ettei heillä ole yhtään ystävää. Ihmisiä heidän elämässään silti on, mutta niitä ystäviä ei kuulemma ole. Minkälaista ystävää yksinäinen oikein odottaa löytävänsä? Ymmärrän, jos etsii kumppania elämäänsä, etsii jotain jollaisesta on unelmoinut. Mutta minkälainen on se ihminen jonka kelpuutatte ystäväksenne? Niitä ystäviä voi olla lähempänä kuin arvaattekaan..
Kelpaako kuka vain ystäväksesi?
21
280
Vastaukset
- nomoredramainmylife
kenet vaan kunhan se ei hyväksikäytä, ole väkivaltainen tms. Tuollaisten "ystävyyden" kohteena olen jo ollut ja en koskaan enää! Mieluummin vaikka loppuelämäni yksin
- my best friend
Vain Jeesus kelpaa.
- 979686876868678
No jos ei toisen kanssa tule toimeen niin eipä sitä semmoisessa ystävyydessä ole mitään järkeä, eli ei kelpaa.
- H
Niinpä. En ymmärrä niitä jotka kuvittelee, että ketkä tahansa sopii yhteen kaverimielessä. Kyllä ystävyyteenkin vaaditaan jonkinlaista kemiaa ja muuta yhteistä, jotta homma toimisi.
- Yksinäinen..
Minun ystäväkseni kelpaa vain, kauniit, trendikkäät ja sosiaalliset ihmiset joilla on paljon kavereita.
- ystävällinen.
Ystävyys on kyllä kummallinen asia, en oikein vielä ole perillä siitä mitä se on tai ehkä mulla on vaan rima liian korkealla. Yleensä kyllä yritän pitää kiinni siitä ystävyydestä, mutta monesti huomaan olevani yksin siinä hommassa kun toista ei vaan kiinnosta. Eihän sitä väkisin voi mitään ystävyyttä saada, kai se pitää luonnostaan tapahtua.
- yst..
niin ja siihen kysymykseen vielä kelpaako kuka tahansa niin ei varmaankaan kelpaa, joskus menee niinkin päin ettei itseäni kiinnosta vaikka kuinka toinen tyrkyttäis sitä ystävyyttään, toisaalta sellasesta herää kyllä epäilyksetkin jo..
- lelli-elli
Ystävyydessä on jotain, mitä ei voi sanoiksi kääntää. Iän myötä olen huomannut, että todella vanhatkin ystävät voivat kliseisesti "kasvaa erilleen". Vielä pari vuottaa sitten olisin sanonut, että minulla on kaksi ikuista ystävää. Nyt pitää tunnustaa, ettei niin ole. Pitkään yritin pitää yhteyttä heihin kuin ennenkin, mutta lopulta myönsin itselleni, etten voi väkisin pitää yllä yksipuolista ystävyyttä. Varmaan tämä oivallus on ollut helpotus vanhoille kamuilleni ja loppujen lopuksi totuuden myöntäminen oli myös omaksi parhaakseni. Eli kyllä: ystävyys on aina luontevaa ja pakottamatonta.
- jooooo...
lelli-elli kirjoitti:
Ystävyydessä on jotain, mitä ei voi sanoiksi kääntää. Iän myötä olen huomannut, että todella vanhatkin ystävät voivat kliseisesti "kasvaa erilleen". Vielä pari vuottaa sitten olisin sanonut, että minulla on kaksi ikuista ystävää. Nyt pitää tunnustaa, ettei niin ole. Pitkään yritin pitää yhteyttä heihin kuin ennenkin, mutta lopulta myönsin itselleni, etten voi väkisin pitää yllä yksipuolista ystävyyttä. Varmaan tämä oivallus on ollut helpotus vanhoille kamuilleni ja loppujen lopuksi totuuden myöntäminen oli myös omaksi parhaakseni. Eli kyllä: ystävyys on aina luontevaa ja pakottamatonta.
Me kaikki muututaan, jotkut enemmän ja vähemmän...
Itselläni on nyt se tilanne, että vanha, hyvä ystävä on alkanut tuntua vieraalta. Rehellisesti sanottuna en nauti hänen seurastaan, tunnen koko ajan huonoutta hänen seurassaan. Elämiämme ohjaa erilaiset arvot, eikä hän arvosta minun arvoja, vaan pikemminkin paheksuu tapaani elää. (Olen masennuksen jälkeen jättänyt keskiluokkaisen, materialistisen suorittamiselämän.)
Ehkä on sen vanhan ystävyyden kunnioittamista antaa ystävän mennä...
- yksin kotona
kelpais varmasti tällä hetkellä mut maapallolla on 7 miljardia ihmistä eikä kukaan halua olla mun ystävä. aika säälittävää on mun elämä
- muesliton
musta tuntuu ettet ole ehtinyt kaikkien kanssa tehdä vielä tuttavuutta!
- huikjn
Niin no ei sitä mielestäni ystäväksi kelpaa kukavain edes yksinäiselle, paitsi jos on läheisriippuvainen/erittäin epätoivoinen eikä ole väliä miten tämä ystävä yksinäistä kohtelee, tälläinenkään ei kuitenkaan loppujen lopuksi mielestäni ole ystävyyttä.
Kavereiksi sen sijaan kelpaa itselleni oikeastaan kuka vaan, ja uskon että monelle muullekin yksinäiselle. Kaverin nyt ymmärrän ihan koulu/työ kaverit yms. vanhat tutut. Kavereiden kanssa siis ollaan joka tapauksessa tekemisissä tultiin kuinka hyvin toimeen tahansa, muutamia saatetaan sitten nähdä silloin tällöin omasta halustakin. Mutta ystävyyden raja ei muutamalla kerralla vielä ylity.
Ystävyyteen vaaditaan, että on edes jotain yhteistä/kemiaa, sekä se että ystävyys on molemmin puoleista ja molemmat osa puolet ovat toisilleen tärkeitä.- Peilikuva,
Mut on se niinkin, että jotkut etsii jotain sellaista ystävyyttä mitä ei oikeastaan taida olla olemassakaan. Ja siten jää huomaamatta ne oikeat ystävät joita voi olla jo olemassa. Onkohan se haave ystävä vähän niin kuin seurustelukumppani mut siihen ei tietty sisälly seksiä. Eli tavallaan haaveilee sellaisesta ystävyydestä joka kestäisi hyvät ja pahat ajat, mut niin ku seurustellessakin monikaan liitto ei kestä niitä pahoja aikoja, ja moni liitto lopahtaa siihenkin että tavallaan kyllästyy siihen toiseen.
Pitäis ehkä osata ottaa ne arkiystävät oikeiksi ystäviksi.
Sitähän sanotaan että ihminen peilaa toisesta ihmisestä sitä mitä itsessä on. Kun huomaa ettei enää erikoisemmin viihdy jonkun arkiystävän kanssa, voisi oikeastaan miettiä, että mitä tuossa toisessa on semmoista mistä en enää itsessäni pidä.
Ystäviä ja ihmisiä on monenlaisia, me olemme loppujen lopuksi kaikki hieman erilaisia tapoinemme ja elämän kokemuksinemme.
- itse olen
vuosien varrella tottunut maailmassa siihen, että täällä ystävät ja kaverit tulevat ja menevät (vaikka väitetäänkin jossain ensimmäisten pysyvän). Tämä suhtautumistapa auttaa itseäni olemaan enemmän oma itseni suhteessa toiseen, enkä myöskään odota vastapuolelta muuta palvelusta kuin sen, että tavatessa on molemmilla mukavaa. Nautin hetkistä ihmisten kanssa ikään kuin jokainen kerta voisi olla viimeinen. En odota, että joku ihminen pysyisi rinnallani ikuisesti, monet sitä odottavat ja karvaasti pettyvät. Sitä paitsi, olisi jopa tavallaan "tylsää" olla aina saman ystävän kanssa, eri ihmiset tuovat mukanaan erilaisia ajatuksia ja tekemisiä. Kaipa tämä "aikansa kutakin"-periaate kaikissa ihmissuhteissa juontaa pitkälti niihin havaintoihin, joita omassa elämässä tehnyt. Edes suhde omaan perheeseen ei välttämättä säily, jollei pidetä yhteyttä tai tulla toimeen.
- hölynpölyn..
Samoin tuo eka lause, sitä on jo niin tottunut että ei osaa oikein muuta ajatellakaan ja oikeastaan ihan hyvä niin.
- nomoredramainmylife
Jokseenkin samanmoiset aatokset myös mulla.
Tuolla aikaisemmin kirjoitin, että "kuka vain kelpaa" jne ideana se, ettei mulla ole vaatimuksia millainen sen toisen pitäisi olla. Melkeinpä niin, että mitä erilaisempi kuin itse ole, sen mielenkiintoisempaa. Ystävyyden ei tarvitse olla mitään "täydellisen ystävyyden ihannekuvaa", vaikkakin tasavertaista sen on hyvä olla.
Vaikka juuri nyt olen yksinäinen, olen kuitenkin suhteellisen sosiaalinen ja viihdyn aidosti monenlaiseten ihmisten kanssa.
- mies muualta
Mä toivoisin rehellisyyttä ja luotettavuutta ystävältäni
Sitten olisi hyvä jos ei olisi liikaa alkoholiin menevä. - 12+3
Kelpaa ainoastaan toinen erakkoluonne.
- aikuinen jo
En kelpuuta ystäväkseni perussuomalaisia enkä sellaisia jotka noita äänestää, en kelpuuta kiihkouskovaisia, olen itse ateista. En kelpuuta juoppoja enkä narkkareita, en kelpuuta jatkuvasti narisevia. Kelpuuttaisin siis tavallisia ihmisiä, ulkonäöllä, iällä eikä ihonvärillä ole väliä.
- outoa logiikkaa
"En kelpuuta ystäväkseni perussuomalaisia enkä sellaisia jotka noita äänestää"
"Kelpuuttaisin siis tavallisia ihmisiä, ulkonäöllä, iällä eikä ihonvärillä ole väliä. "
Perussuomalaisia Suomessa voisi äänestää samat henkilöt jotka äänestävät keskustaa, demareita ja jopa osa jotka äänestävät kokoomustakin.
Toisin sanoen yli 2 miljoonaa äänestäjää olisi poissa laskuista ystävääsi valitessa ja suoraan 500.000:a suomalaista, mutta "silti kaikki kelpaavat ihonväriä kyselemättä".
On se outua logiikkaa...
- 345345345
Olen aina ajatellut että kuka tahansa kelpaisi ystäväkseni, mutta olen oppinut huomaamaan etten itsekkään kelpaisi monenkaan ystäväksi tai moni ei haluaisi olla tekemisissä kanssani.
On siis saattanutkin huomata että niiden kanssa joiden kanssa tulee hyvin toimeen voi olla ystäviä, mutta vaikeinta on silti löytää sellaisia henkilöitä.
On lähestulkoon mahdotonta sanoa että minkälaiset piirteet pitää olla toisella tullakseen juttuun eli vasta kun tutustuu ja oppii tulemaan toimeen niin sitten huomaa että tuleeko juttuun vai ei, mutta kyllä siinä "avointa mieltä" vaaditaan että pystyy tulemaan ylipäätään olemaan kenenkään kanssa väleissä.
Useimmiten ihmiset ovat tosin aika vaativia hyödyn suhteen ja ilman hyötysuhdetta ystävyys katoaa nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?433020Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352248Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari562168Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802029Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh551752Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161532Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571489Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http441295Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1251217Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian161954