Apua! Tein juuri testin joka näytti vahvasti kahta viivaa. Yksi yhden yön hölmöily, hain jälkiehkäisyn 40tunnin kuluttua mutta no tässä sitä nyt ollaan.
Oma lapsi täyttää tänään 3vuotta. Mikä ironia.
Olen ihan hukassa, mitä tehdä? Nähnyt kyseisen miehen pari kertaa, ilmoitin raskaudesta hänelle ja otti sen todella hyvin. nähdään su:na ja jutellaan. Kuitenkin elämäntilanne on vakaa, vakituinen työ, oma asunto ja yksi 3vuotias tytär.
Olen yh äiti. tähän elämäntilanteeseen en haluaisi kuvitella uutta lasta, toista aviotonta lasta. Olen ihan hukassa !
Saako 27vuotias aborttia edes ??? AUTTAKAA ja asiallisia vastauksia toivon.
abortti ja ikää 27vuotta
6
208
Vastaukset
- mitä syytä
sulle jäis riistää lapseltasi pikkusisarus, itseltäsi todennäköisesti loppuelämän mielenrauha, ja mikä oleellisinta, kuopukseltasi hänen kenties vuosikymmenten ihmiselämänsä? Eikö tämä lapsi ole tarkoitettu tulemaan, juuri nyt ja teidän perheeseenne?
- lkn00+lero v
Abortin saa elämäntilanteeseen liittyen - sosiaaliset ja taloudelliset syyt. Mutta hienoa, että mies tahtoo nähdä ja jutella kanssasi rauhallisesti. Entäpä jos kiinnostuisikin olemaan isä ja vastuullinen lapsen elatuksessa ja kasvatuksessa? Tai entäpä, jos kiinnostuu sinusta kumppanina, joka olisi yhteisen lapsen äiti? Minkä ratkaisun teetkin, keskustele asia perusteellisesti muutamalla eri taholla kyllin syvällisesti niin, että olet rauhassa päätöksesi kanssa. Siunausta!
- Siunausta...
Naisen on helppoo. Ei tarvi paljastaa isää. Yhteiskunta maksaa "viulut". Sinä selviät kyllä kuiville.
Kannattaisi ajatella ne kuuluisat kaksi kertaa. Hauskaa varmaan oli. Aborttien suosio laskee, ei oikein eettistä nyky-yhteiskunnassa, jossa lapsetkin pystytään elättämään kaikissa tapauksissa.
- pupu tupuna
juttele miehen kanssa rauhassa.. jutelkaa ja punnitkaa eri vaihtoehtoja..
mutta jos olet edelleen sitä mieltä ettet halua toista lasta aviottomana ja varsinkaan suhteeseen jossa olet tapaillut miestä vain muutaman kerran niin olet ihan oikeutettu ilman syyllisyyttä silloin aborttiin..
toki jos mies ehdottaa lapsen pitoa ja suhdetta niin silloin miettikää yhdessä mitä elämältä haluatte kumpanenkin..
mutta jos mietitään sun tilannetta yksinomaa sun kannalta niin abortti voisi olla kohdallasi parhain ratkaisu koska et kirjoittamasi perusteella halua toista lasta.. et ainakaan nyt.. ja sulla on siihen ihan hyvät edellytykset koska yh:nakin tarvitse rahaa elämiseen ja tällä hetkellä sulla on työtilanne mallillaan.. ja vanhempi lapsi on sen ikäinen että se pärjää hoidossa..
mutta toisaalta teitpä ratkasun minkä tahansa niin kukaan palstalta ei ole sua henk koht auttamassa vaan joudut "yksin" pärjäämän valintojesi kanssa.. täällä moni vinkuu sitä että "pidä lapsi se on sille oikeutettua.." ja blaa blaa.. toiset taas puhuu vastaan.. mun neuvoni on ainoastaan se että pohdit itsesi kanssa mitä todella haluat.. ja teet sen mukaan minkä ajattelet olevan oikea ratkaisu..!! ei siihen oikein muut voi sanoa mitään.. itse sinä tiedät parhaiten mikä on sulle parasta tässä tilanteessa.. - oma päätös
Abortin saa aina, iästä, tulotasosta tai elämäntilanteesta riippumatta, mikäli sitä itse haluaa.
Itse tein abortin parisuhteessa ollessani 37-vuotias lapseton uraohjus. Kukaan lääkäreistä tai hoitajista ei edes kysellyt lapsen isästä, saati elämätilanteestani.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa, haluaako lasta vai ei.- pohjaanpalanut
Sama homma itsellä. Olin 30v ja töissä. En vain tuntenut pystyväni siinä tilanteessa äidiksi. Ehkäisypillerit käytössä mutta en tiedä miksi petti sitten. Jos kerran ei halua alunperinkään lasta ja on sen tulon ehkäissyt niin ei se tilanne siitä kummene, kun palaa pohjaan. On eri asia jos on tarkoituksella tehty ja haluttu toivottu lapsi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?433050Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n402271Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari612180Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa882052Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh591768Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä191636Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr701520Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http441305Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1321246Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1631007