Olen lopen kyllästynyt lukemaan keskustelupalstojen jutuja narsismista. Olin suhteessa tod.näk. narsistin kannssa (diagnosoitu pers.häiriö, jätti "leikin" kesken).
Totta että narsismi/narsistinen käytös jyllää monessakin suhteessa ja se on todellista ja karmeaa jokaiselle sen kokevalle. Itsekin olin niin hemmetin down ja epätoivoinen suhteessa ja sen jälkeen, että tuntui ettei elämä jatku ja se on yhden tekevää... Aluksi hain "apua" näiltä palstoilta lukemalla ja kirjoittamalla, mutta lopulta pääsin työstämään asioita todellisella auttavalla tasolla. En sano etteikö nämä palstat olisi sellaisia, mutta ainakin itselleni ne olivat vain paikallaan junnaamisen ylläpitäjiä.
Heti saatuani itseni konkreettisesti irti suheteesta, menin terapeutille. Se tuntui karmealta, koska en kokenut saavani siitä mitään apua. En uskonut terapeutin edes uskovan edes mitä olen todellisuudessa kokenut. Se tuntui karmealta... Olin totaalisesti yksin! Eli samassa tilanteessa kuin x:n kanssa suhteessa ollessani.
Olin saanut selville, että x kirjoitteli tällasille sivuille olevansa itse se uhri. Hän kirjoitteli pääsääntöisesti omasta käytöksestään ja asioista jota itse on. Motivaatiotaan en tiedä, voin vain arvailla: peilaa tekemisensä tai haluaa "armahduksen" jollain asteella omatunnoltaan, haluaa esitellä kavereilleen olevansa se uhri tms..
Menkää ihmiset johonkin keskustelemaan OIKEASTI, sillä jos asia jää vain kirjoittelun varaan, ette saa oikeasti apua ja lisäksi annatte niille oikeille narsuille aseita käsiin kun he lukevat näitä juttuja! Hehän ammentavat kaiken aiheeseen liittyvästä, mikäli ovat jyvällä asiasta. On niitäkin, joilla ei ole hajuakaan omasta häiriöstään, mutta ihan helvetisti niitä jotka ovat. Tai sitten kun kokevatkin olevan niitä uhreja, hakevat tietoa ja löytävät nämä keskustelut.
Ja olkaa varovaisia siinä minne menette! Esim. kuuluisa uhrien auttaja voi ollakin itse ko. häiriöstä kärsivä... Tavallinen terveyskeskus psykologiki voi olla parempi vaihtoehto alussa, kuin se tunnetuin "auttaja". Tällä voi olla tarkoitusperänään aivan muut asiat kuin uhrin auttaminen
Kyllästynyt lukemaan.Ne jotka ei vain peilaa hakevat apua!
52
337
Vastaukset
- 17
"Menkää ihmiset johonkin keskustelemaan OIKEASTI, sillä jos asia jää vain kirjoittelun varaan, ette saa oikeasti apua ja lisäksi annatte niille oikeille narsuille aseita käsiin kun he lukevat näitä juttuja! Hehän ammentavat kaiken aiheeseen liittyvästä, mikäli ovat jyvällä asiasta. On niitäkin, joilla ei ole hajuakaan omasta häiriöstään, mutta ihan helvetisti niitä jotka ovat. Tai sitten kun kokevatkin olevan niitä uhreja, hakevat tietoa ja löytävät nämä keskustelut."
Hyvin pitkälle samaa mieltä sinun kanssasi. Tästä palstasta olen sitä mieltä, että tämä hämmentää enemmänkin uhrin kuin auttaa. Erottaakseen tällä palstalla narsistien kirjoitukset uhrien kirjoituksista (joita taitaa olla vähemmistö) pitää tietää narsisteista aika pajon erottaakseen ne. Tulee myös mieleen että narsistit täällä keksivät itse uhrikirjoituksia, ehkä mässäilläkseen vahingoniloisina uhrien kokemuksilla ja tunteilla, jos joku sattuu vastaamaan. Muutamista kirjoituksista tulee sellainen tunne, että he aidosti kertovat uhrina olemisestaan, sen vain jotenkin erottaa, mutta muutamista tulee mieleen, että ne ovat narsistien itsensä tekemiä mm. aloituksia täällä, joita oikeasti käytetään vain lähteinä ja tiedon hankkimiseen uhreista. Narsistien tapa on sekoittaa puheisiinsa/teksteihinsä myös totuutta suoranaisten valheiden sekaan että tuntuisivat uskotavimmilta ja asiantuntijalinkkejäkin "selitetään" narsisteille "edullisiksi" käyttäen suoranaisia valheita tai narsistille ominaista kaksoisidosviestintää tms.- M.B.
"Narsistien tapa on sekoittaa puheisiinsa/teksteihinsä myös totuutta suoranaisten valheiden sekaan että tuntuisivat uskotavimmilta ja asiantuntijalinkkejäkin "selitetään" narsisteille "edullisiksi" käyttäen suoranaisia valheita tai narsistille ominaista kaksoisidosviestintää tms."
esimerkkiä ja perusteluita kiitos.
Mulla on käynyt mielessä, "kun tiedän varmasti", että sä kuulut hyväuskoisena oikeassa elämässä jonkun sellaisen ihmisen sosiaaliseen piiriin, jonka jutut uskot tosina, tietämättä asioitten taustoja. Uskot ystävyyden nimissä ja osallistut taustajoukkona sen oikean uhrin kiusaamiseen. - 17
M.B. kirjoitti:
"Narsistien tapa on sekoittaa puheisiinsa/teksteihinsä myös totuutta suoranaisten valheiden sekaan että tuntuisivat uskotavimmilta ja asiantuntijalinkkejäkin "selitetään" narsisteille "edullisiksi" käyttäen suoranaisia valheita tai narsistille ominaista kaksoisidosviestintää tms."
esimerkkiä ja perusteluita kiitos.
Mulla on käynyt mielessä, "kun tiedän varmasti", että sä kuulut hyväuskoisena oikeassa elämässä jonkun sellaisen ihmisen sosiaaliseen piiriin, jonka jutut uskot tosina, tietämättä asioitten taustoja. Uskot ystävyyden nimissä ja osallistut taustajoukkona sen oikean uhrin kiusaamiseen.Perusteluja? kerron omasta kokemuksista ja siitä mitä muut ovat kertoneet. sekä asiantuntijatkin sanovat noin, olet varmasti itsekin lukenut.
"Mulla on käynyt mielessä, "kun tiedän varmasti", että sä kuulut hyväuskoisena oikeassa elämässä jonkun sellaisen ihmisen sosiaaliseen piiriin, jonka jutut uskot tosina, tietämättä asioitten taustoja. Uskot ystävyyden nimissä ja osallistut taustajoukkona sen oikean uhrin kiusaamiseen. "
Jaa, vai niin. Minulla ei ole tarkoitus vastata sinun arvailuihisi henkilökohtaisesta elämästäni, "kuulunko oikeassa elämässä sellaisen ihmisen sosiaaliseen piiriin" jne vaan minulla on tarkoitus kertoa vain mielipiteeni asiaan. Provosoimalla jollain henkilökohtaisella ja negatiivisella asialla lienee tarkoituksesi saada vaan keskustelu pois aiheesta ja minut puolustelemaan itseäni ja siihen et saa minua mukaan. Täällä kun ei ole puhe MINUSTA vaan narsismista ja nph:sta. "Tästä palstasta olen sitä mieltä, että tämä hämmentää enemmänkin uhrin kuin auttaa."
Ei pidä aliarvioida uhrien älykkyyttä ja ymmärtämiskykyä. Sikäli kyllä jokainen tulija voi miettiä kahteen kertaaan, onko riippuen-missä-vaiheessa-uhri tämä vai joku muu paikka keskustella omista tuntemuksistaan. Herkkänahkaisimmille tämä ei ehkä aina sovi. He ovat vielä liian haavoittuvaisia haarukoinnille.
Tosin saadaan tämäkin keskustelupalsta näyttämään melkoiselta sekamarjakiisseliltä kaikkine tietoisesti tehtyine yrityksineen hämmentää kirjoittajia. Mutta silläkin - lienee tarkoituksensa.
Vihjailu narsistien kirjoituksista on taas aivan omaa luokkaansa, uskomatonta propagandaa. Kunnon NPH ei täällä todellakaan kykene keskustelemaan sillä tavoin vuorovaikutteisesti ja osallistuen kuten suurin osa kirjoittajista tekee. Tämän tiedät itsekin.
Mutta narstisteiksi tai heitä muistuttaviksi on tietysti helppo saada näyttämään kuka tahansa - halutessaan - varsinkin omaa tahtoaan ymmärtämättömälle mollamaijalle tai pyykkinarulla kuivuvalle lapaselle. Kaipa se on sitten keskustelijan omalla vastuulla mitä uskoo jaa ketä uskoo, vai onko uskomaatta ollenkaan.- M.B.
17 kirjoitti:
Perusteluja? kerron omasta kokemuksista ja siitä mitä muut ovat kertoneet. sekä asiantuntijatkin sanovat noin, olet varmasti itsekin lukenut.
"Mulla on käynyt mielessä, "kun tiedän varmasti", että sä kuulut hyväuskoisena oikeassa elämässä jonkun sellaisen ihmisen sosiaaliseen piiriin, jonka jutut uskot tosina, tietämättä asioitten taustoja. Uskot ystävyyden nimissä ja osallistut taustajoukkona sen oikean uhrin kiusaamiseen. "
Jaa, vai niin. Minulla ei ole tarkoitus vastata sinun arvailuihisi henkilökohtaisesta elämästäni, "kuulunko oikeassa elämässä sellaisen ihmisen sosiaaliseen piiriin" jne vaan minulla on tarkoitus kertoa vain mielipiteeni asiaan. Provosoimalla jollain henkilökohtaisella ja negatiivisella asialla lienee tarkoituksesi saada vaan keskustelu pois aiheesta ja minut puolustelemaan itseäni ja siihen et saa minua mukaan. Täällä kun ei ole puhe MINUSTA vaan narsismista ja nph:sta.Provokaatioksi lasketaan sellainen, josta toinen provosoituu. Ja sellaistahan nyt on sitten maan ja taivaan välillä kaikki se, mistä toinen provosoituu..
Minun tarkoitukseni ei ole saada keskustelua pois aiheesta. Vaan itseasiassa kyseenalaistan mielipiteesi oikeutusta esimerkiksi siitä, että mitkä kirjoitukset ovat tällä palstalla toteamiesi narsistien kirjoituksia ja kuinka oikeutettu tuo kommenttisi on ihan vaan kommenttina.
Samalla tavalla voin kommentoida sua kuin sinä kommentoit palstan kirjoituksia narsistien kirjoittamiksi, samalla oikeutuksen logiikalla :) - 17
elisakettu kirjoitti:
"Tästä palstasta olen sitä mieltä, että tämä hämmentää enemmänkin uhrin kuin auttaa."
Ei pidä aliarvioida uhrien älykkyyttä ja ymmärtämiskykyä. Sikäli kyllä jokainen tulija voi miettiä kahteen kertaaan, onko riippuen-missä-vaiheessa-uhri tämä vai joku muu paikka keskustella omista tuntemuksistaan. Herkkänahkaisimmille tämä ei ehkä aina sovi. He ovat vielä liian haavoittuvaisia haarukoinnille.
Tosin saadaan tämäkin keskustelupalsta näyttämään melkoiselta sekamarjakiisseliltä kaikkine tietoisesti tehtyine yrityksineen hämmentää kirjoittajia. Mutta silläkin - lienee tarkoituksensa.
Vihjailu narsistien kirjoituksista on taas aivan omaa luokkaansa, uskomatonta propagandaa. Kunnon NPH ei täällä todellakaan kykene keskustelemaan sillä tavoin vuorovaikutteisesti ja osallistuen kuten suurin osa kirjoittajista tekee. Tämän tiedät itsekin.
Mutta narstisteiksi tai heitä muistuttaviksi on tietysti helppo saada näyttämään kuka tahansa - halutessaan - varsinkin omaa tahtoaan ymmärtämättömälle mollamaijalle tai pyykkinarulla kuivuvalle lapaselle. Kaipa se on sitten keskustelijan omalla vastuulla mitä uskoo jaa ketä uskoo, vai onko uskomaatta ollenkaan."Kunnon NPH ei täällä todellakaan kykene keskustelemaan sillä tavoin vuorovaikutteisesti ja osallistuen kuten suurin osa kirjoittajista tekee."
Sinäpä sen sanoitkin, tuon perusteella juuri olen omat päätelmäni kirjoittajista tehnytkin.
- sarjauhri
Sehän siinä onkin hankaluutena uhrin kannalta kun paras uhri narsistille on narsistin uhri, näin uhreja kierrätetään kätevästi.
- 1717
Pitää ainakin päästä siitä omasta aiheettomasta narsistien istuttamasta syyllisyydestä eroon. Täälläkin haukutaan uhreja vastuuttomiksi koska jäävät narsistin koukkuun moniksikin vuosiksi mutta samalla haukutaan uhreja vastuuttoiksi koska "eristävät" narsistin, hylkäävät sairaan ihmisen, eivät tue narsistia, eivät auta sairasta ihmistä, erottavat eroamalla jopa lapsistaan... eli toimimalla niin tai näin, aina heidän mielestään uhri on syyllinen ja vastuuton. Hyvin tyypillistä kaksoissidosviestintää mikä on narsisteille ominaista. Ja syyllisyys on mielestäni yksi syy, miksi narsisti pystyy vetoamaan helposti näihin ihmisiin vetoamalla mm. syyllisyyteen jota ei välttämättä edes ilmaista suoraan, joten sitä on vaikea heti edes erottaa vaikka siitä että toinen on muka kiinnostunut elämästäsi ja tunteistasi jne. Narsistin kohdalla pitää muistaa, että silloin kun narsisti tuntuu olevan aidostikin kiinnostunut sinun elämästäsi ja tunteistaisi, se on heille vain tiedonkeruuta sitä varten, että voivat käyttää tietoa myöhemmin hyväkseen ja jos saavat tietoonsa sellaista minkä voi jotenkin kääntää negatiiviseksi, käyttävät sumeilematta sitä tietoa hyväkseen, silloin kun myöhemmin narsistille tulee aika kostaa jotain toiselle. Ja se että kostonaika tulee on taattua narsistin kanssa. Myös pitää muistaa, että jos narsisti tekee jotain hyvää uhrilleen, niin uhri joutuu sen maksamaan moninkertaisesti narsistille ennemmin tai myöhemmin, narsisti ei tee mitään "ilmaiseksi" ilman että itse hyöytyy siitä moninkertaisesti.
- M.B.
1717 kirjoitti:
Pitää ainakin päästä siitä omasta aiheettomasta narsistien istuttamasta syyllisyydestä eroon. Täälläkin haukutaan uhreja vastuuttomiksi koska jäävät narsistin koukkuun moniksikin vuosiksi mutta samalla haukutaan uhreja vastuuttoiksi koska "eristävät" narsistin, hylkäävät sairaan ihmisen, eivät tue narsistia, eivät auta sairasta ihmistä, erottavat eroamalla jopa lapsistaan... eli toimimalla niin tai näin, aina heidän mielestään uhri on syyllinen ja vastuuton. Hyvin tyypillistä kaksoissidosviestintää mikä on narsisteille ominaista. Ja syyllisyys on mielestäni yksi syy, miksi narsisti pystyy vetoamaan helposti näihin ihmisiin vetoamalla mm. syyllisyyteen jota ei välttämättä edes ilmaista suoraan, joten sitä on vaikea heti edes erottaa vaikka siitä että toinen on muka kiinnostunut elämästäsi ja tunteistasi jne. Narsistin kohdalla pitää muistaa, että silloin kun narsisti tuntuu olevan aidostikin kiinnostunut sinun elämästäsi ja tunteistaisi, se on heille vain tiedonkeruuta sitä varten, että voivat käyttää tietoa myöhemmin hyväkseen ja jos saavat tietoonsa sellaista minkä voi jotenkin kääntää negatiiviseksi, käyttävät sumeilematta sitä tietoa hyväkseen, silloin kun myöhemmin narsistille tulee aika kostaa jotain toiselle. Ja se että kostonaika tulee on taattua narsistin kanssa. Myös pitää muistaa, että jos narsisti tekee jotain hyvää uhrilleen, niin uhri joutuu sen maksamaan moninkertaisesti narsistille ennemmin tai myöhemmin, narsisti ei tee mitään "ilmaiseksi" ilman että itse hyöytyy siitä moninkertaisesti.
Taidat harrastaa tahallista sekoittamista tai sitten vastuullisuus on oikeasti hukassa.
Jos tekee valintoja, sillä on seuraamuksia, jotka on helpompi hyväksyä kun tiedostaa tehneensä sen valinnan itse. Silloin eivät muiden "mielipiteistelyt" asiasta hetkauta suuntaan eikä toiseen.
Yleinen tendenssihän sitten taas vastaavasti on se, että tällaisesti toimivaa syytetään narsistiksi, joten ymmärrän hyvin, miksi arkana uhrina ei halua asettaa itseään SIIHEN asemaan. Nyt kysymys: Voiko enää mielipiteillään voimakkaammin vaikuttaa? Ja tällaisessa tilanteessa kun se uhri oikeasti ryhdistäytyy, siitä oikeasti narsistisemmasta sukeutuu aika nopsaan se aito "uhri", joka saa taustalleen ne joukkovoimat ja kokonaisen massan mielipiteitä....
Ehkä jokaisen olisi yksilönä hyvä tiedostaa se mahdollisuus, että joka ainoassa ihmissuhteessa sinua voidaan tietämättäsi käyttää jonkun toisen nujertamiseen. Minua vastaan on ainakin käytetty kaikki mahdolliset ihmiset ja voin vain itse itselleni todeta, että hyvin on menty mankelin läpi. En ole vielä vetänyt turpaan ketään. Ja mitäpä sitä syyttömiä vetelemäänkään.
Mutta kun tuntee itsensä, tiedostaa vastuun tekemästään valinnasta ja osaa sanoa kiitos ei, niin eipä siinä tarvitse jokaiseen syyllistämisyritykseen langeta. Hymyilee vain ja jatkaa matkaa. Jos syyllisyys kolkuttaa, asia kannattaa käsitellä. Ei se turhaan kolkuta. Siihen miksi se kolkuttaa, kannattaa tutustua ajoissa, ennenkuin sen avulla on mennyt jonkun talutettavaksi tahtomaansa suuntaan vastoin omaa varsinaista tahtoa.. - 1717
M.B. kirjoitti:
Taidat harrastaa tahallista sekoittamista tai sitten vastuullisuus on oikeasti hukassa.
Jos tekee valintoja, sillä on seuraamuksia, jotka on helpompi hyväksyä kun tiedostaa tehneensä sen valinnan itse. Silloin eivät muiden "mielipiteistelyt" asiasta hetkauta suuntaan eikä toiseen.
Yleinen tendenssihän sitten taas vastaavasti on se, että tällaisesti toimivaa syytetään narsistiksi, joten ymmärrän hyvin, miksi arkana uhrina ei halua asettaa itseään SIIHEN asemaan. Nyt kysymys: Voiko enää mielipiteillään voimakkaammin vaikuttaa? Ja tällaisessa tilanteessa kun se uhri oikeasti ryhdistäytyy, siitä oikeasti narsistisemmasta sukeutuu aika nopsaan se aito "uhri", joka saa taustalleen ne joukkovoimat ja kokonaisen massan mielipiteitä....
Ehkä jokaisen olisi yksilönä hyvä tiedostaa se mahdollisuus, että joka ainoassa ihmissuhteessa sinua voidaan tietämättäsi käyttää jonkun toisen nujertamiseen. Minua vastaan on ainakin käytetty kaikki mahdolliset ihmiset ja voin vain itse itselleni todeta, että hyvin on menty mankelin läpi. En ole vielä vetänyt turpaan ketään. Ja mitäpä sitä syyttömiä vetelemäänkään.
Mutta kun tuntee itsensä, tiedostaa vastuun tekemästään valinnasta ja osaa sanoa kiitos ei, niin eipä siinä tarvitse jokaiseen syyllistämisyritykseen langeta. Hymyilee vain ja jatkaa matkaa. Jos syyllisyys kolkuttaa, asia kannattaa käsitellä. Ei se turhaan kolkuta. Siihen miksi se kolkuttaa, kannattaa tutustua ajoissa, ennenkuin sen avulla on mennyt jonkun talutettavaksi tahtomaansa suuntaan vastoin omaa varsinaista tahtoa.."Taidat harrastaa tahallista sekoittamista tai sitten vastuullisuus on oikeasti hukassa."
Se on sinun mielipiteesi. Joku toinen voi olla kirjoittamastani eri mieltä. Syyttelysi on loputon suo, johon en vastaa, täällä ei edelleenkään keskustella minusta vaan narsisteista.
"Mutta kun tuntee itsensä, tiedostaa vastuun tekemästään valinnasta ja osaa sanoa kiitos ei, niin eipä siinä tarvitse jokaiseen syyllistämisyritykseen langeta. Hymyilee vain ja jatkaa matkaa. Jos syyllisyys kolkuttaa, asia kannattaa käsitellä. Ei se turhaan kolkuta. Siihen miksi se kolkuttaa, kannattaa tutustua ajoissa, ennenkuin sen avulla on mennyt jonkun talutettavaksi tahtomaansa suuntaan vastoin omaa varsinaista tahtoa.. "
Edellä kirjoittamani jo pitäisi kertoa sinulle, että tiedostan ja otan vastuun ja myös sen että ei ole vaaraa mennä "jonkun talutettavaksi vastoin omaa tahtoa". 1717 kirjoitti:
"Taidat harrastaa tahallista sekoittamista tai sitten vastuullisuus on oikeasti hukassa."
Se on sinun mielipiteesi. Joku toinen voi olla kirjoittamastani eri mieltä. Syyttelysi on loputon suo, johon en vastaa, täällä ei edelleenkään keskustella minusta vaan narsisteista.
"Mutta kun tuntee itsensä, tiedostaa vastuun tekemästään valinnasta ja osaa sanoa kiitos ei, niin eipä siinä tarvitse jokaiseen syyllistämisyritykseen langeta. Hymyilee vain ja jatkaa matkaa. Jos syyllisyys kolkuttaa, asia kannattaa käsitellä. Ei se turhaan kolkuta. Siihen miksi se kolkuttaa, kannattaa tutustua ajoissa, ennenkuin sen avulla on mennyt jonkun talutettavaksi tahtomaansa suuntaan vastoin omaa varsinaista tahtoa.. "
Edellä kirjoittamani jo pitäisi kertoa sinulle, että tiedostan ja otan vastuun ja myös sen että ei ole vaaraa mennä "jonkun talutettavaksi vastoin omaa tahtoa".Kerron sulle salaisuuden; palstalla kirjoittaa joukko terveitä hyväntuulisia narsisteja, ja sit yksi uhriksi naamioitunut narsku, joka on oikea känkkäränkkä ja näykkii muita, kuin persiiseen ammuttu karhu. Sitten se vielä levittää valheellista propakandaa tyyliin: " Täälläkin haukutaan uhreja". Kun siltä kysyy perusteluja ja todisteita kuvitelmiinsa, niin se ei vastaa. ;-D (oliko siulla ikävä minnuu)
- miumau
yxex kirjoitti:
Kerron sulle salaisuuden; palstalla kirjoittaa joukko terveitä hyväntuulisia narsisteja, ja sit yksi uhriksi naamioitunut narsku, joka on oikea känkkäränkkä ja näykkii muita, kuin persiiseen ammuttu karhu. Sitten se vielä levittää valheellista propakandaa tyyliin: " Täälläkin haukutaan uhreja". Kun siltä kysyy perusteluja ja todisteita kuvitelmiinsa, niin se ei vastaa. ;-D (oliko siulla ikävä minnuu)
Mistähän sitten johtuu, että täältä ovat kirjoittajat suurimmaksi osaksi kadonneet, muutama sellainen kirjoitus silloin tällöin josta voi kirjoituksen perusteella olettaa olevan uhri, välillä "uhrien" kirjoituksia, joista paistaa läpi se että todennäköisesti jonkun vakkarin tehtailemia, varsinkin sellaisia jotka jo parin viestin jälkeen alkavat kehua narsismia hehkuttavia kirjoittajia tulee epäiltyä, ja päivästä toiseen samat vakinimimerkit?
Luulisi olevan terveiden hyväntuulisten ja hyväntahtoisten ihmisten seuraan kirjoittelemaan olevan vähän enemmän tunkua???? :D :D :D - kuules,
miumau kirjoitti:
Mistähän sitten johtuu, että täältä ovat kirjoittajat suurimmaksi osaksi kadonneet, muutama sellainen kirjoitus silloin tällöin josta voi kirjoituksen perusteella olettaa olevan uhri, välillä "uhrien" kirjoituksia, joista paistaa läpi se että todennäköisesti jonkun vakkarin tehtailemia, varsinkin sellaisia jotka jo parin viestin jälkeen alkavat kehua narsismia hehkuttavia kirjoittajia tulee epäiltyä, ja päivästä toiseen samat vakinimimerkit?
Luulisi olevan terveiden hyväntuulisten ja hyväntahtoisten ihmisten seuraan kirjoittelemaan olevan vähän enemmän tunkua???? :D :D :Dpistäpä linkki tuollaisesta uhrikirjoittelusta, jonka sinä näet jonkun vakkarin kirjoittamana. Kiitän jo etukäteen.
- xcch
1717 kirjoitti:
"Myös pitää muistaa, että jos narsisti tekee jotain hyvää uhrilleen, niin uhri joutuu sen maksamaan moninkertaisesti narsistille ennemmin tai myöhemmin, narsisti ei tee mitään "ilmaiseksi" ilman että itse hyöytyy siitä moninkertaisesti."
Täysin totta, jos narsisti jää jostakin väärinteoista kiinni niin että tilanteen vakavuuden takia joutuu hyvitteleen uhrille, niin varmaas kosto odottaa uhria. - xcch
M.B. kirjoitti:
Mutta kun tuntee itsensä, tiedostaa vastuun tekemästään valinnasta ja osaa sanoa kiitos ei, niin eipä siinä tarvitse jokaiseen syyllistämisyritykseen langeta. Hymyilee vain ja jatkaa matkaa. Jos syyllisyys kolkuttaa, asia kannattaa käsitellä. Ei se turhaan kolkuta. Siihen miksi se kolkuttaa, kannattaa tutustua ajoissa, ennenkuin sen avulla on mennyt jonkun talutettavaksi tahtomaansa suuntaan vastoin omaa varsinaista tahtoa.."Mutta kun tuntee itsensä, tiedostaa vastuun tekemästään valinnasta ja osaa sanoa kiitos ei, niin eipä siinä tarvitse jokaiseen syyllistämisyritykseen langeta. Hymyilee vain ja jatkaa matkaa."
Hyvä neuvo niille joiden kanssa alat seurusteleen, ja varsinkin voisit korostaa heille matkan jatkamisen tärkeyttä..:) - xcch
yxex kirjoitti:
Kerron sulle salaisuuden; palstalla kirjoittaa joukko terveitä hyväntuulisia narsisteja, ja sit yksi uhriksi naamioitunut narsku, joka on oikea känkkäränkkä ja näykkii muita, kuin persiiseen ammuttu karhu. Sitten se vielä levittää valheellista propakandaa tyyliin: " Täälläkin haukutaan uhreja". Kun siltä kysyy perusteluja ja todisteita kuvitelmiinsa, niin se ei vastaa. ;-D (oliko siulla ikävä minnuu)
Niin viatonta naamaa, niin viatonta. Ei uhreja ole haukuttu, höpsis, siitä oli peräti pari ko,me ketjkua joita joku piti pinnalla viikkokausia. Te ette vain koe sitä haukkumisena, suhteessa, kuten avaaja sanoi että narsisti kokee olevansa itse uhri...
Että niin narskun hovilaiset rauhoittukaapa vähän :) - xcch
yxex kirjoitti:
"ja sit yksi uhriksi naamioitunut narsku, joka on oikea känkkäränkkä ja näykkii muita, kuin persiiseen ammuttu karhu"
Temppuako tarkoitat ?. - xcch
M.B. kirjoitti:
Mutta kun tuntee itsensä, tiedostaa vastuun tekemästään valinnasta ja osaa sanoa kiitos ei, niin eipä siinä tarvitse jokaiseen syyllistämisyritykseen langeta. Hymyilee vain ja jatkaa matkaa. Jos syyllisyys kolkuttaa, asia kannattaa käsitellä. Ei se turhaan kolkuta. Siihen miksi se kolkuttaa, kannattaa tutustua ajoissa, ennenkuin sen avulla on mennyt jonkun talutettavaksi tahtomaansa suuntaan vastoin omaa varsinaista tahtoa.."Jos tekee valintoja, sillä on seuraamuksia, jotka on helpompi hyväksyä kun tiedostaa tehneensä sen valinnan itse. Silloin eivät muiden "mielipiteistelyt" asiasta hetkauta suuntaan eikä toiseen. "
Sinin kannattasi kirjoittaaa kirja noista ajatuksistasi niin koko mailma pelastuisi. Ei muutakuin lähde kävelemään kun ensimmäiset ongelmat tulee. Ei ainakan muuttofirmoilla olisi työttömyyttä.
Kaikilla valinoilla on seurauksia, mutta joskus ennalta arvaamattomia, kuten esim. menee tietämättään suhteeseen narsistin kanssa. Kyse ei ole valinnan vapauden vastuuttomuudesta vaan siitä että liitto on kahden sopimus, jossa molemat on sitoutuneet sopimukseen. - jokainen..
xcch kirjoitti:
"Jos tekee valintoja, sillä on seuraamuksia, jotka on helpompi hyväksyä kun tiedostaa tehneensä sen valinnan itse. Silloin eivät muiden "mielipiteistelyt" asiasta hetkauta suuntaan eikä toiseen. "
Sinin kannattasi kirjoittaaa kirja noista ajatuksistasi niin koko mailma pelastuisi. Ei muutakuin lähde kävelemään kun ensimmäiset ongelmat tulee. Ei ainakan muuttofirmoilla olisi työttömyyttä.
Kaikilla valinoilla on seurauksia, mutta joskus ennalta arvaamattomia, kuten esim. menee tietämättään suhteeseen narsistin kanssa. Kyse ei ole valinnan vapauden vastuuttomuudesta vaan siitä että liitto on kahden sopimus, jossa molemat on sitoutuneet sopimukseen.tekee elämästään juuri sellaisen kuin haluaa. Näin se menee. Jos haluaa olla suhteessa vaikka psykopaatin kanssa, niin silloin on. Jokainen valitsee itse oman onnellisuutensa.
- 9999
jokainen.. kirjoitti:
tekee elämästään juuri sellaisen kuin haluaa. Näin se menee. Jos haluaa olla suhteessa vaikka psykopaatin kanssa, niin silloin on. Jokainen valitsee itse oman onnellisuutensa.
Jokainen tekee elämästään juuri sellaisen kuin haluaa. Ja narsisti kieroilulla ja häikäilemättömyydellään yrittää estää tuon kaikin keinoin. Näin se menee, että sitten kun uhri tekee elämästään juuri sellaisen kuin haluaa, ja jättää narsistin kun on sen narsistiksi todennut, niin se narsiti vainoaa ja uhkailee vuosikausia perässä ja yrittää estää sen vielä silloinkin. Ja syyllistää ja valittaa tällaisilla palstoilla haukkumisesta ja siitä kun ei ole ihan virallista diagnoosia.
KUKAAN ei halua olla suhteessa narsistin tai psykopaatin kanssa, opettele lukemaan, se on kirjoitettu tällä palstalla moneen kertaan. - no,
9999 kirjoitti:
Jokainen tekee elämästään juuri sellaisen kuin haluaa. Ja narsisti kieroilulla ja häikäilemättömyydellään yrittää estää tuon kaikin keinoin. Näin se menee, että sitten kun uhri tekee elämästään juuri sellaisen kuin haluaa, ja jättää narsistin kun on sen narsistiksi todennut, niin se narsiti vainoaa ja uhkailee vuosikausia perässä ja yrittää estää sen vielä silloinkin. Ja syyllistää ja valittaa tällaisilla palstoilla haukkumisesta ja siitä kun ei ole ihan virallista diagnoosia.
KUKAAN ei halua olla suhteessa narsistin tai psykopaatin kanssa, opettele lukemaan, se on kirjoitettu tällä palstalla moneen kertaan.xcch haluaa, on sen moneen kertaan todennut. Ja pari muutakin on todennut olevansa suhteessa erittäinkin narsistisesti käyttäytyvän kanssa ja täysin omasta halustaan. Näin olen lukenut.
Olet sä kyllä ihan kamalan narsistin itsellesi valinnut. :( otan osaa. xcch kirjoitti:
"ja sit yksi uhriksi naamioitunut narsku, joka on oikea känkkäränkkä ja näykkii muita, kuin persiiseen ammuttu karhu"
Temppuako tarkoitat ?.xcch kirjoitti:
"Mutta kun tuntee itsensä, tiedostaa vastuun tekemästään valinnasta ja osaa sanoa kiitos ei, niin eipä siinä tarvitse jokaiseen syyllistämisyritykseen langeta. Hymyilee vain ja jatkaa matkaa."
Hyvä neuvo niille joiden kanssa alat seurusteleen, ja varsinkin voisit korostaa heille matkan jatkamisen tärkeyttä..:)Voisin alkaa seurusteleen MB:n kaa, jos en olisi varattu.
xcch kirjoitti:
"Myös pitää muistaa, että jos narsisti tekee jotain hyvää uhrilleen, niin uhri joutuu sen maksamaan moninkertaisesti narsistille ennemmin tai myöhemmin, narsisti ei tee mitään "ilmaiseksi" ilman että itse hyöytyy siitä moninkertaisesti."
Täysin totta, jos narsisti jää jostakin väärinteoista kiinni niin että tilanteen vakavuuden takia joutuu hyvitteleen uhrille, niin varmaas kosto odottaa uhria.Toi ei pidä paikkaansa ollenkaan. Kaikki ihmiset ylikompensoi. Erityisesti ns. narsistien 'uhrit' ... kyvyttöminä saavuttamaan tyydytystä (ahdistusneuroosi) purkavat ahdistustaan vuodesta toiseen katkerina ja kykenemättöminä päästämään irti siitä, joka heille tuon tyydytyksen lupasi ja tarjosi -- kun voisivat oikealla terapialla päästää irti ja jatkaa elämäänsä.
Kysymys on vain yhdestä aktuaalineuroosin muodosta, joka lopulta ruokkii itse itseään ja johtaa psykoneuroosiin, jonka yksi alalaji ovat erilaiset pakkoneuroosit.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00403- Rimaa hipoen
temppuilija kirjoitti:
Toi ei pidä paikkaansa ollenkaan. Kaikki ihmiset ylikompensoi. Erityisesti ns. narsistien 'uhrit' ... kyvyttöminä saavuttamaan tyydytystä (ahdistusneuroosi) purkavat ahdistustaan vuodesta toiseen katkerina ja kykenemättöminä päästämään irti siitä, joka heille tuon tyydytyksen lupasi ja tarjosi -- kun voisivat oikealla terapialla päästää irti ja jatkaa elämäänsä.
Kysymys on vain yhdestä aktuaalineuroosin muodosta, joka lopulta ruokkii itse itseään ja johtaa psykoneuroosiin, jonka yksi alalaji ovat erilaiset pakkoneuroosit.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00403En nyt ymmärtänyt tästä viestistä mitään. Eli ruikutan sen takia, kun en saanutkaan sitä onnea, jonka narsisti minulle lupasi?
- saattaapi olla näin
Rimaa hipoen kirjoitti:
En nyt ymmärtänyt tästä viestistä mitään. Eli ruikutan sen takia, kun en saanutkaan sitä onnea, jonka narsisti minulle lupasi?
Se on kato niin älykäs ja lukenut ihminen, ettei sitä helpolla ymmärrä.
Ehkä se kerto siitä miten vaikee sen on päästää irti, kun se usein sanoo olevansa narsisti ja sitten sanoo olleensa uhrikin ja sit sen sisäisestä pakosta roikkuu tällä palstalla vuodesta toiseen, saattaa olla jopa niinkin, että monella nimimerkillä, tiiä tuosta. saattaapi olla näin kirjoitti:
Se on kato niin älykäs ja lukenut ihminen, ettei sitä helpolla ymmärrä.
Ehkä se kerto siitä miten vaikee sen on päästää irti, kun se usein sanoo olevansa narsisti ja sitten sanoo olleensa uhrikin ja sit sen sisäisestä pakosta roikkuu tällä palstalla vuodesta toiseen, saattaa olla jopa niinkin, että monella nimimerkillä, tiiä tuosta.Olen aina ihmetellyt tuota itsensä kanssa keskustelua.
temppuilija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt tuota itsensä kanssa keskustelua.
Cillae sentä tekee sen avoimesti tuolla ML:llä. Ja ne, jotka häpee sitä on ihan hiljaa. Mäkin osaan tuon taidon. Vai mitä minä?
temppuilija kirjoitti:
Cillae sentä tekee sen avoimesti tuolla ML:llä. Ja ne, jotka häpee sitä on ihan hiljaa. Mäkin osaan tuon taidon. Vai mitä minä?
No mitäs tässä. Mitä mieltä olet noista hassuista itseään kommentoivista puskanikeistä?
temppuilija kirjoitti:
No mitäs tässä. Mitä mieltä olet noista hassuista itseään kommentoivista puskanikeistä?
En osaa sanoa.
(nauraa poskihampaat hapoilla)temppuilija kirjoitti:
En osaa sanoa.
(nauraa poskihampaat hapoilla)Taas se yksi tulee sieltä puskista vittuileen mulle Henna... pois puskista!
temppuilija kirjoitti:
Taas se yksi tulee sieltä puskista vittuileen mulle Henna... pois puskista!
Edellisessä näemme juurikin sitä narsistien kaksoissidosviestintää useilla nimimerkeillä luodaan mielikuva siitä, että olisi vain yksi mielipide. Ihan normaalia narsistien toimintaa tää tiedetään.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Vaknin.htmltemppuilija kirjoitti:
Edellisessä näemme juurikin sitä narsistien kaksoissidosviestintää useilla nimimerkeillä luodaan mielikuva siitä, että olisi vain yksi mielipide. Ihan normaalia narsistien toimintaa tää tiedetään.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Vaknin.htmlSamaa mieltä. Temppuilija on narsisti.
temppuilija kirjoitti:
Samaa mieltä. Temppuilija on narsisti.
Onko siitä koskaan ollut minkäänlaisia epäselvyyksiä?
(kaikki maailman narsistit yhtykää)- 167
temppuilija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt tuota itsensä kanssa keskustelua.
Niin minäkin.
Narsistit epäilevät toisten tekevän samoin kuin ne itse tekevät.
Muistan että jo hyvin kauan sitten oli tällä palstalla puhetta siitä, että sinä tekisit niin? - 167
167 kirjoitti:
Niin minäkin.
Narsistit epäilevät toisten tekevän samoin kuin ne itse tekevät.
Muistan että jo hyvin kauan sitten oli tällä palstalla puhetta siitä, että sinä tekisit niin?Siis keskustelisit itsesi kanssa :D :D :D
temppuilija kirjoitti:
Onko siitä koskaan ollut minkäänlaisia epäselvyyksiä?
(kaikki maailman narsistit yhtykää)Törkeä viesti asialliseen viestiini. Tässä nähdään taas minkälainen narsisti oikeasti on. Ei minkäänlaista häpyä. Ja minun pitäisi muka hävetä sinun puolestasi? Yrität kysymyksellä siirtää keskustelun jälleen pois itsestäsi - ja tuo seksistinen kommentti loppuun - törkeää.
temppuilija kirjoitti:
Törkeä viesti asialliseen viestiini. Tässä nähdään taas minkälainen narsisti oikeasti on. Ei minkäänlaista häpyä. Ja minun pitäisi muka hävetä sinun puolestasi? Yrität kysymyksellä siirtää keskustelun jälleen pois itsestäsi - ja tuo seksistinen kommentti loppuun - törkeää.
Komppaan. Typerää palstanvieditystä. Ei ollenkaan itse asiaa.
- 176
temppuilija kirjoitti:
Taas se yksi tulee sieltä puskista vittuileen mulle Henna... pois puskista!
"Taas se yksi tulee sieltä puskista vittuileen mulle Henna... pois puskista!"
On se kiva, että nykyisin lasketaan kaikki vittuilut mitkä ei sovi jollekin joukkiolle, Hennan nimiin, saa muut olla rauhassa! ;D - M.B.
temppuilija kirjoitti:
Voisin alkaa seurusteleen MB:n kaa, jos en olisi varattu.
:DD Kiitos. Sinäkin olet mieleinen ;) Mutta pidähän huoli siitä rinnallakulkijastasi :)
xcch:lle, joo, en ihan heti alakaan katselemaan nurkissa pyörivää pölynkerääjää, joka kimpaantuu joka sanotusta asiasta ja loukkaantuu verisesti jokatoisesta. - 176
167 kirjoitti:
Siis keskustelisit itsesi kanssa :D :D :D
Ja nyt ei lähdettä enää sinulle, ei makeeta mahan täydeltä kuitenkaan. :D Joten heissan vaan sullekin.
176 kirjoitti:
"Taas se yksi tulee sieltä puskista vittuileen mulle Henna... pois puskista!"
On se kiva, että nykyisin lasketaan kaikki vittuilut mitkä ei sovi jollekin joukkiolle, Hennan nimiin, saa muut olla rauhassa! ;DNimimerkki henna...
- M.B.
xcch kirjoitti:
"Jos tekee valintoja, sillä on seuraamuksia, jotka on helpompi hyväksyä kun tiedostaa tehneensä sen valinnan itse. Silloin eivät muiden "mielipiteistelyt" asiasta hetkauta suuntaan eikä toiseen. "
Kaikilla valinoilla on seurauksia, mutta joskus ennalta arvaamattomia, kuten esim. menee tietämättään suhteeseen narsistin kanssa. Kyse ei ole valinnan vapauden vastuuttomuudesta vaan siitä että liitto on kahden sopimus, jossa molemat on sitoutuneet sopimukseen.Kyllä minä tiedän, että parisuhde on kahden kauppa johon molempien pitäisi sitoutua. Mutta en kuulu niihin, jotka jäävät katselemaan kun toinen vielä alttarilla mutisee partaansa siitä, että mitä äiti käski pukea päälle ja kaverit kun komensi illalla katsomaan peliä ja entinen akkakin odottaa lampunvaihtajaa saapuvaksi :)
Ja se on minun valinta.
Ehkä sinun kannattaisi keskittyä vahtimaan sitä, että pikkurouva vie oman maitopurkkinsa pöydältä jääkaappiin itse ja sinä sitten kokeeksi jälleen jätät omasi happanemaan pöydälle... Tai kokeile komentaa se italiaksi menemään itse omin jaloin jääkaappiin. Tai vielä parempi...muuttofirma paikalle lastaamaan ne molemmat maidot sinne jääkaappiin!! Saavat pojat välillä rennompaakin hommaa.. =D - M.B.
no, kirjoitti:
xcch haluaa, on sen moneen kertaan todennut. Ja pari muutakin on todennut olevansa suhteessa erittäinkin narsistisesti käyttäytyvän kanssa ja täysin omasta halustaan. Näin olen lukenut.
Olet sä kyllä ihan kamalan narsistin itsellesi valinnut. :( otan osaa.Joo, minäkin olen ollut lukevinani, että xcch on uhrannut itsensä kunnolla.. Kantamalla vastuun olemalla yli 10 vuotta naisen kanssa, joka on narsisti. Ja koska se tulee jo noin luontaisesti, vittuilemalla sellaiselle, joka on ottanut siirtyäkseen muuttokuormansa kanssa, niin ilmeisesti suosittelee siis samaa muillekin??
Eli kaksi vaihtoehtoa: tee hyvin, kuten hän, ja kouluta itsellesi kunnon kotinarsisti tai tee huonosti ja ota ja lähde pois suhteesta, jossa voit huonosti..
Entten tentten....en valitsisi toisin mistään hinnasta :) Katsotaan sitten kuolinvuoteella, mitä sitä katuu.. - M.B.
temppuilija kirjoitti:
Komppaan. Typerää palstanvieditystä. Ei ollenkaan itse asiaa.
:) Ihan taas hunningolla koko asiallinen ketju..
- xcch
M.B. kirjoitti:
:DD Kiitos. Sinäkin olet mieleinen ;) Mutta pidähän huoli siitä rinnallakulkijastasi :)
xcch:lle, joo, en ihan heti alakaan katselemaan nurkissa pyörivää pölynkerääjää, joka kimpaantuu joka sanotusta asiasta ja loukkaantuu verisesti jokatoisesta."xcch:lle, joo, en ihan heti alakaan katselemaan nurkissa pyörivää pölynkerääjää, joka kimpaantuu joka sanotusta asiasta ja loukkaantuu verisesti jokatoisesta."
Epistä, Tempulle kaksi hymiötä ja minulle pelkkää mäläkytystä :/ - xcch
jokainen.. kirjoitti:
tekee elämästään juuri sellaisen kuin haluaa. Näin se menee. Jos haluaa olla suhteessa vaikka psykopaatin kanssa, niin silloin on. Jokainen valitsee itse oman onnellisuutensa.
"Jokainen valitsee itse oman onnellisuutensa."
Niinköööö, oletkos ajatellut että miksi siten n.50 % liitoista päätyy eroon?
Kahden ihmisen liitto koostuu sopimuksesta ja toinen voi pettää siinä 50% mahdollisus ja narsistin kanssa 100% mahdollisuus että narsisti pettää.. - M.B.
xcch kirjoitti:
"xcch:lle, joo, en ihan heti alakaan katselemaan nurkissa pyörivää pölynkerääjää, joka kimpaantuu joka sanotusta asiasta ja loukkaantuu verisesti jokatoisesta."
Epistä, Tempulle kaksi hymiötä ja minulle pelkkää mäläkytystä :/No pidäpä sinäkin kuule huoli siitä sinun rinnallakulkijastasi. Tuo sun koulutusasenne vaan pistää miettimään....
Mun mielikuvituksessa ne kouluttajat kun rinnastuu armeijan pahimpiin simputtajiin lähes automaattisesti. Niihin tiukan ilmeettömiin oikeassaolijoihin, jotka eivät kysele, vaan ilmoittavat.. heijastavat aurinkolasit silmillä ja tukka siilinä. - M.B.
xcch kirjoitti:
"Jokainen valitsee itse oman onnellisuutensa."
Niinköööö, oletkos ajatellut että miksi siten n.50 % liitoista päätyy eroon?
Kahden ihmisen liitto koostuu sopimuksesta ja toinen voi pettää siinä 50% mahdollisus ja narsistin kanssa 100% mahdollisuus että narsisti pettää..Ehkä avioliitto instituutiona on aikansa elänyt??
- xcch
M.B. kirjoitti:
Kyllä minä tiedän, että parisuhde on kahden kauppa johon molempien pitäisi sitoutua. Mutta en kuulu niihin, jotka jäävät katselemaan kun toinen vielä alttarilla mutisee partaansa siitä, että mitä äiti käski pukea päälle ja kaverit kun komensi illalla katsomaan peliä ja entinen akkakin odottaa lampunvaihtajaa saapuvaksi :)
Ja se on minun valinta.
Ehkä sinun kannattaisi keskittyä vahtimaan sitä, että pikkurouva vie oman maitopurkkinsa pöydältä jääkaappiin itse ja sinä sitten kokeeksi jälleen jätät omasi happanemaan pöydälle... Tai kokeile komentaa se italiaksi menemään itse omin jaloin jääkaappiin. Tai vielä parempi...muuttofirma paikalle lastaamaan ne molemmat maidot sinne jääkaappiin!! Saavat pojat välillä rennompaakin hommaa.. =DOlet yllättävän ahdasmielinen ja kontroloiva, ei ihme että miehet on jatkaneet matkaa. Pitäskö sen äijän pyöriä sinun ympärillä kokoajan peilinä ylistämässä sinua.?
Et varmaan veisi maitopurkkia jääkaappin illalla vaan jättäisit sen pöydälle happaneen? :I - M.B.
xcch kirjoitti:
Olet yllättävän ahdasmielinen ja kontroloiva, ei ihme että miehet on jatkaneet matkaa. Pitäskö sen äijän pyöriä sinun ympärillä kokoajan peilinä ylistämässä sinua.?
Et varmaan veisi maitopurkkia jääkaappin illalla vaan jättäisit sen pöydälle happaneen? :IOlenko yllättävän ahdasmielinen ja kontrolloiva? :DD Nii-in. Aivan kaikki ovat jättäneet minut, voi minua säälittävää rukkaparkaa... nyyh :''(
Se, että sinun naisesi ei ole lähtenyt vielä kävelemään taitaa pelottaa sinua.
Maitopurkin kohtalo varmaan riippuisi tilanteesta :) Ei ole ongelmia siirtää maitopurkkia jääkaappiin, mutta on ongelmia suhtautua ajatukseen kuin se olisi minun elämäni kohokohtia toisen määräämänä ja josta minun pitäisi ymmärtää olla hänelle nöyrän kiitollinen.. eli niin ja näin. Vien ja en vie :)
- +-0
Minä ainakin olen saanut täällä asiallisen vastaanoton ja mielestäni mielipiteitä, samoin kun kirjoituksiakin mahtuu tänne, sekä maailman monia. Samoin kuin elämäntilanteita ja ihmissuhteitakin.
En usein kirjoita, mutta luen. Omalla tavalla sekin helpoittaa käsittelemään asioita ja näkemään metsää puilta ja suotavaa toki on myös ammattilaisen tuki ja apu ja terapointi.
Itsestähän se osittain on kiinni, mihin kirjoitukseen lähtee täällä esim. kiukulla reagoimaan ja miksi ja kiehuuko kiukun tunteessaan päivä tolkulla ja miksi. Mutta mielestäni, hyvin täällä sekä vanhat että uudet kirjoittajat perustelevat mielipiteitään ja kirjoituksiaan, mutta ei se silti tarkoita, että kaikesta tarvitsisi samaa mieltä olla ja se taas ei tarkoita, että tarvitsisi riidellä, siitä ettei kaikki samaa mieltä ole, ainakin tulee pitkiä keskusteluita :) Itse olen kokenut tämän vertaistukena ja lisänä, etten ihan yksin ole "vaikeassa" suhteessa ollut ja pohtimaan myös omaa osuuttani siinä :)
Illan jatkoja kaikille tasapuolisesti ! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama245037Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634046Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve743612Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472473Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl762159Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272117- 1351654
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371515