Nyt ihmiset, kaipaisin teidän apua ongelmaani.
Luultavasti minunlaisiani on nykyään harvassa ( en ainakaan tunne muita.. ) jotka ovat lähes alkutilanteissa enkun opiskelussa, vaikka olen lukion kolmannella. Kirjoitin sen nyt syksyllä ja i= eli hylätty tuli... Lukea olen yrittänyt, mutta kun ei jää päähän. :/ Olen muutenkin aivan surkea kielissä, ja reaaliaineet ovatkin vahvuuksiani, mutta se ei auta kielten opiskelussa... :(
En viihdy pelien parissa, joten se ei enkun taitoja nostata...
Keväällä yritän uudestaan ja apua kaivattaisiin.
Löytyykö kohtalon tovereita?
Ongelmana englanti... :(
3
116
Vastaukset
- Moro
Vinkkejä:
- katso DVD-elokuvia englanninkielisellä tekstityksellä
- lue vaikka yksi uutisartikkeli per päivä esim. ylen sivuilta ensin suomeksi (jotta tiedät mistä puhutaan) ja sitten ylen englanninkielisiltä sivuilta englanniksi sama uutinen. Tarkista joka ikinen tuntematon sana esim translate.google.com sivulta.
- netissä on paljon kielen opetteluun tarkoitettuja pelejä, löytyy esim. googlesta hakusanoilla: englanti itseopiskelu
http://www.google.fi/search?q=englanti itseopiskelu
Loppupeleissä missä tahansa asiassa kehittyminen on suoraan verrannollinen treenaamiseen käytetyn ajan määrään.
Tärkeintä on että harjoittelu on säännöllistä. Ei tarvitse tehdä kun 15 minuuttia per päivä jos tekee JOKA IKINEN PÄIVÄ. - mk
Jo 50v mies ja olen opiskellut englantia 3 luokalta kansakoulua lähtien ja sitä luettiin lin oli lukujärjestyksessä mutta kukaan ei kertonut että sitä opiskellaan sen takia että opittais puhumaan ja en oppinut sukuvasti sitä mutta ulkomailla tulen toimeen puulaakienglannilla. Tyttäreni jo toisella lukiossa ja osaa ihan sujuvasti kieltä että silleen.
- kesa-kukka
Pyydä tukitunteja joltainhiukan vanhemmalta ns. hyvältä oppijalta. Itse tein aikanaan niin matikan kanssa, ja kieliinkin olisi ollut hyvä ottaa tunteja, mutta enpä nuorena tajunnut.
Kaverikin saa vähän ylimääräistä rahaa, ja sinä opit kieltä, eli molemmat voittavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama897448Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1176179Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1584314Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?393022Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2282951Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782866Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta882577Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902318- 1862239
Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh151777