Ihmisen omat teot ja suoritukset ovat uskovien kastajille etusijalla.
Ehkä uskoontullessaan syntinen saa hetken kuulla puhdasta evankeliumia. "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.", "Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla ja SAAVAT LAHJAKSI vanhurskauden Hänen ARMOSTAAN."
Mutta pian siirrytään lain tielle. Sinun pitää ottaa kaste. Sinun pitää käydä tilaisuuksissamme. Sinun pitää todistaa kadulla. Sinun pitää maksaa kymmenykset. Sinun pitää luopua ei-uskovista kavereistasi. Sinun pitää saada Henkikaste. Sinun pitää puhua kielillä...
Suorituskristillisyyteen väsyvät voivat myöhemmin löytää todellisen armon evankeliumin vielä esim. jonkin luterilaisen herätysliikkeen avulla. Monet uskovina kastetut luopuvat uskosta, kun eivät jaksa tekopyhässä ja lakihenkisessä yhteisössä.
Paatuneimmat jaksavat koko ikänsä puolustaa väärää evankeliumia, johon sekoitetaan laki.
Uskovien kastajat eivät pelastu armosta.
22
85
Vastaukset
- sanan siemen
>terence.hill: uskovien kastajat eivät pelastu armosta.>
Jokos olet löytänyt uskomattomien kastamisen Raamatusta?
Minä epäilen, että juuri uskomattomien kastajat eivät pelastu armosta, koska eivät ole kuuliaisia Jumalan sanalle, vaan ovat tottelemattomuuden lapsia kastaessaan uskomattomia "sisälle" seurakuntaan. He tekevät näin juuri siksi (ehkäpä tajuamatta), että tottelemattomuus lisääntyisi Jumalattomien saadessa äänienemmistön seurakunnassa. Näin seurakunta pikkuhiljaa hylkää Jeesuksen käskyt.
2.Tess
2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ENNENKUIN luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Edellisestä huomaamme, että antikristus ei voi tulla, ennenkuin luopumus on tapahtunut seurakunnassa. Aika ei varmaankaan ole kaukana, jos tarkastelemme, mitä on tapahtunut ja tapahtumassa?
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä PITÄMÄÄN KAIKKI, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Huomatkaa että jälkimmäisessä jakeessa Jeesus sanoo olevansa meidän kanssamme joka päivä maailman loppuun asti, JOS teemme kuten hän käskee.
Tuohon käskyyn kuluu myös, että opetamme kastettuja, pitämään KAIKKI mitä Jeesus on käskenyt pitää! (Evankeliumin sananjulistuksen ja sanan vastaanottajien kastamisen lisäksi.)
>Suorituskristillisyyteen väsyvät voivat myöhemmin löytää todellisen armon evankeliumin vielä esim. jonkin luterilaisen herätysliikkeen avulla.>
Maksamalla kymmenykset kirkolle veroina?
Rakkautta ei voi osoittaa pelastajaansa kohtaan kuin rakastamalla lähimmäisiään. Se taas ei onnistu, jollei ole saanut kokea Jumalan armoa ja syntien anteeksisaamista kasteessa.
Jaakobin kirje:
2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
2:15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
2:16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. >> Jakeen lisätiedot
2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
Paatuneimmat jaksavat koko ikänsä julistaa väärää armoa, saadakseen eksytettyä uudestisyntyneet tekemään tahallista syntiä:
Hebrealaiskirje:
6:1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
6:2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
6:3 Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
6:7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
6:8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.- K-mies (se alkuperäi
No minä ainakin olen sen löytänyt Raamatusta ja uudestikastajaliikkeistä.
Lahkon uudestikaste on uskomattomien kaste.
Sitä voisi sanoa myös demonien riivaamien ihmisten kaste. - sanansiemen
K-mies (se alkuperäi kirjoitti:
No minä ainakin olen sen löytänyt Raamatusta ja uudestikastajaliikkeistä.
Lahkon uudestikaste on uskomattomien kaste.
Sitä voisi sanoa myös demonien riivaamien ihmisten kaste.>No minä ainakin olen sen löytänyt Raamatusta>
Jospa kertoisit meille muillekin mistä sen olet löytänyt.
(Muutoinhan todistat itsesi valehtelijaksi?) - K-mies(se alkuperäin
sanansiemen kirjoitti:
>No minä ainakin olen sen löytänyt Raamatusta>
Jospa kertoisit meille muillekin mistä sen olet löytänyt.
(Muutoinhan todistat itsesi valehtelijaksi?)Olen löytänyt ne todistavat merkit myös sinusta ja kaltaisista pahan hengen vaikutuksen alaisista lahkolaisista.
Raamattuahan et ymmärrä joten siitä puhuminen olisi vain ajanhukkaa.
- toinen Hega
>Paatuneimmat jaksavat koko ikänsä puolustaa väärää evankeliumia, johon sekoitetaan laki. >
Oliko Jeesus mielestäsi paatunut julistaessaan evankeliumia?:
Matt
5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
5:14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
5:15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
5:16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Hmmmmmm
Pietari ja muut apostolit eivät siis pelastuneetkaan armosta, vaan täyttämällä lain, koska kastoivat uskovia?:
(tuskinpa Pietari yksin jaksoi kastaa 3000 henkeä päivässä?)
Apt
2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
2:41 Jotka nyt OTTIVAT HÄNEN SANANSA VASTAAN; NE KASTETTIIN, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
2:42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
Mielenkiintoinen uusi teologinen löytö Terenceltä!- vapaaehtoinen!
Kyllä Terence on osittain oikeassa.
"Ihmisen omat teot ja suoritukset ovat uskovien kastajille etusijalla. "
Vauvakastehan perustuu ihmistekoihin. Tokihan se ei ole uskovan kaste
vaan useimmiten uskomattomien seremoniaa.
Vanhemmat päättävät papin kanssa, milloin Jumalan pitää toinmia.
Mutta jos suntio unohtaa kaataa vettä kastemaljaan, Jumala ei voikkaan
"pelastaa pientä ihmistainta".
Tällainen suorituskristillinen oppi perustuu vanhan liiton lakiin, jossa ulko-
puolinen yrittää omilla seremonioillaan sovittaa toisen synnit.
UT:n oppi on toisenlainen. Siinä kaikki pohjautuu ihmisen omaan tahtoon
ottaa vastaan Jumalan tarjoama pelastus:
"JOKA TAHTOO, tulkoon ja ottakoon lahjaksi..."!!! Hm.........
Huom ihminen ei voi lakia täytää,se teki jeesus yksin,ei myöskään pietari.
Kaikkille on armotarjolla,se on pelastuksen lähtökohtan,armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja Ef.2:8
Pietari puhuu pyhän hengen täyttämänä,ei omassa viisaudessaan.kuulija1 kirjoitti:
Hm.........
Huom ihminen ei voi lakia täytää,se teki jeesus yksin,ei myöskään pietari.
Kaikkille on armotarjolla,se on pelastuksen lähtökohtan,armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja Ef.2:8
Pietari puhuu pyhän hengen täyttämänä,ei omassa viisaudessaan.Niin kuin ihminen vanhurskautetaan yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen sovitus työn perusteella. Ei yhtään lain tekoja, vaan yksin Kristus.
Esimerkkiksi eepu on sanonut, että usko oma käden ojennus Jumalan puoleen eli pelastukseen - evankeliumiin on sekoitettu lakia, omiatekoja.
Tuli mieleen eräs tilanne vuosia sitten - kun oli keskustelua Jumalan sanasta yhden tutun kanssa. Hän kysyi rukoiletko joka päivä? vastasin, ettei tule joka päivä - vastasi hän suuttuneena , että katsotaan kumpi on kerran taivaassa, veroten siihen, että hän rukoilee joka päivä levolle laske luojani. Ihminen on taipuvainen laittamaan omia tekoja pelastukseen, jos ei ymmärrä lain ja evankeliumin ero.- toinen Hega
vapaaehtoinen! kirjoitti:
Kyllä Terence on osittain oikeassa.
"Ihmisen omat teot ja suoritukset ovat uskovien kastajille etusijalla. "
Vauvakastehan perustuu ihmistekoihin. Tokihan se ei ole uskovan kaste
vaan useimmiten uskomattomien seremoniaa.
Vanhemmat päättävät papin kanssa, milloin Jumalan pitää toinmia.
Mutta jos suntio unohtaa kaataa vettä kastemaljaan, Jumala ei voikkaan
"pelastaa pientä ihmistainta".
Tällainen suorituskristillinen oppi perustuu vanhan liiton lakiin, jossa ulko-
puolinen yrittää omilla seremonioillaan sovittaa toisen synnit.
UT:n oppi on toisenlainen. Siinä kaikki pohjautuu ihmisen omaan tahtoon
ottaa vastaan Jumalan tarjoama pelastus:
"JOKA TAHTOO, tulkoon ja ottakoon lahjaksi..."!!!Miinusta Terence on täysin väärässä. Pietari ja muut apostolit kastoivat nimen omaan uskoon tulleita, joten otsikon väite on vailla Raamatun tukea. Kastajien (edes Pietarin)osallisuus armosta ei poistu sillä, että kastettava tunnustaa Jumalan vanhurskauden kääntymällä ja ottamalla kasteen:
Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Tällöinhän ihminen juuri tunnustaa syntisyytensä ja haluaa osoittaa halunsa kääntyä.
Eihän ihmisen pidä tahallaan tehdä syntiä, rikkomalla Jeesuksen käskyjä
Mark
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
ja kastaa uskomattomia pakolla, että armo suureksi tulisi?
Roomalaiskirje:
6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
Usko syntyy sanasta eikä kastamalla:
1. Kor
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Luuk
24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
24:48 Te olette tämän todistajat.
24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
24:50 Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.
24:51 Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen. - K-mies(se alkuperäin
toinen Hega kirjoitti:
Miinusta Terence on täysin väärässä. Pietari ja muut apostolit kastoivat nimen omaan uskoon tulleita, joten otsikon väite on vailla Raamatun tukea. Kastajien (edes Pietarin)osallisuus armosta ei poistu sillä, että kastettava tunnustaa Jumalan vanhurskauden kääntymällä ja ottamalla kasteen:
Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Tällöinhän ihminen juuri tunnustaa syntisyytensä ja haluaa osoittaa halunsa kääntyä.
Eihän ihmisen pidä tahallaan tehdä syntiä, rikkomalla Jeesuksen käskyjä
Mark
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
ja kastaa uskomattomia pakolla, että armo suureksi tulisi?
Roomalaiskirje:
6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
Usko syntyy sanasta eikä kastamalla:
1. Kor
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Luuk
24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
24:48 Te olette tämän todistajat.
24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
24:50 Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.
24:51 Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.Miinusta Terence on täysin väärässä. Pietari ja muut apostolit kastoivat nimen omaan uskoon tulleita,
Etkö sinä tollo käsitä että ei apostolit juosseet talosta taloon etsimään kastettavia vaan heidän joukostaan joille saarnasivat sanaa ja jotka uskoivat eivät olleet uskossa tahi uudestisyntyneitä vaan uskoivat miten Jumala kasteen ja sen kautta pelastaa ihmiset.
He olivat pelastavassa uskossa ei pelastetun uskossa. - mathetes
K-mies(se alkuperäin kirjoitti:
Miinusta Terence on täysin väärässä. Pietari ja muut apostolit kastoivat nimen omaan uskoon tulleita,
Etkö sinä tollo käsitä että ei apostolit juosseet talosta taloon etsimään kastettavia vaan heidän joukostaan joille saarnasivat sanaa ja jotka uskoivat eivät olleet uskossa tahi uudestisyntyneitä vaan uskoivat miten Jumala kasteen ja sen kautta pelastaa ihmiset.
He olivat pelastavassa uskossa ei pelastetun uskossa.K-miehelle kommenttia!
Kirjoitit nimim, - toinen Hegalle näin!
>>Etkö sinä tollo käsitä että ei apostolit juosseet talosta taloon etsimään kastettavia vaan heidän joukostaan joille saarnasivat sanaa ja jotka uskoivat eivät olleet uskossa tahi uudestisyntyneitä vaan uskoivat miten Jumala kasteen ja sen kautta pelastaa ihmiset.
He olivat pelastavassa uskossa ei pelastetun uskossa. - toinen Hega
Miinusta Terence on täysin väärässä. Pietari ja muut apostolit kastoivat nimen omaan uskoon tulleita,
He olivat pelastavassa uskossa ei pelastetun uskossa.Onko mahdollista, että Terence valehteli kirjoittaessaan, että uskovien kastaja Pietari ei pelastunut armosta?
Jos näin on, niin sitten Pietari ja muut yhdessä päivässä nuo kaikki kolmetuhatta henkeä kastaneet apostolit, pelastuivat sittenkin armosta, kuten heidän nykyiset seuraajansa, jotka kastavat edelleen uskovia!!
Silloinhan evenkeliumi on edelleenkin voimassa, eikä Terence Hill italialaisine piilolihaksiineen ole vieläkään onnistunut tyrmäämään pelastumista armosta!
;-D
P.S. Anteeksi sarkasmini, mutta en voinut sille mitään. - K-mies(se alkuperäin
mathetes kirjoitti:
K-miehelle kommenttia!
Kirjoitit nimim, - toinen Hegalle näin!
>>Etkö sinä tollo käsitä että ei apostolit juosseet talosta taloon etsimään kastettavia vaan heidän joukostaan joille saarnasivat sanaa ja jotka uskoivat eivät olleet uskossa tahi uudestisyntyneitä vaan uskoivat miten Jumala kasteen ja sen kautta pelastaa ihmiset.
He olivat pelastavassa uskossa ei pelastetun uskossa.Kylläpä on tyhmiksi tulleet nämä lahkohenget kun eivät osaa kaiketi lukeakaan.
Tarkoitat että lahkon kaste on ihmisteko? - pakko-armoa
Kylläpä on tyhmiksi tulleet nämä lahkohenget kun eivät osaa kaiketi lukeakaan.
Tarkoitat että lahkon kaste on ihmisteko?K-mies on oikeassa.
Luterilaiset lahkohenget ovat tyhmiä.
Vauvakaste on luterilaisessa lahkossa ihmistekoa alusta loppuun.
Vanhemmat ja pappi tekevät ratkaisun, milloin vauva kastetaan.
Esim: Huomenna ,klo 12.00 Jumala ottaa tämän vauvan lapsekseen! - mathetes
Kylläpä on tyhmiksi tulleet nämä lahkohenget kun eivät osaa kaiketi lukeakaan.
Tarkoitat että lahkon kaste on ihmisteko?Kommenttia taas - K-miehelle!
Keskustelu kanssasi on ilmeisesti täysin turhaa!?
Et edelleenkään ymmärtänyt miten itse kirjoituksiesi selostuksessa sekoilit !
Tämä viimeinenkin vastauksesikin oli täysin käsittämätön vastaus, joka ei millääntavoin ottanut todellista kantaa esillä olleeseen asiaan ja vastaukseeni sinulle! Pulputit vain täysin tyhmiä, ilmeisestikin vain omaksi iloksesi!
Kasva aikuiseksi ja käyttäydy kuin kunnon aikuinen (K) mies! :)
Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon!
Terv, mathetes
- mathetes
Vastausta terence,lle!
Kirjoitit:
>>Ihmisen omat teot ja suoritukset ovat uskovien kastajille etusijalla. >"Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla ja SAAVAT LAHJAKSI vanhurskauden Hänen ARMOSTAAN."Luther kirjoittaa: "Sen tähden tulee lupaus erottaa laista. Lupaus vaatii uskoa, mutta laki töitä. Lupaus on luja ja vakaa ja tapahtuu totisesti, sillä Jumala täyttää sen, mutta laki ei tule täytetyksi, sillä me, jotka sitä täytämme, olemme ihmisiä, se on, vaivaisia, heikkoja ja viheliäisiä syntisiä. Niin muodoin ei meidän vanhurskautemme ole laissa eikä töissä, koska emme täydellisesti kykene täyttämään lakia, vaan lupauksessa, joka on luja, vakaa ja järkähtämätön; koska se ( lupaus ) siis uskolla omistetaan, tapahtuu se totisesti ja tulee täytetyksi; ja siitä seuraa niin muodoin ehdottoman varmasti, että usko yksinänsä omistaa lupauksen , ja myös yksinänsä vanhurskauttaa."
Usko ilman tekoja on kuollut. Ei tarkoita että vanhurskauttamiseen tarvitaan tekoja, vaan tekoja tarvitaan rakastamaan lähimmäista ja Jumalaa, joita ihminen uskossa tekee, mutta ei täydellisesti, vaan vajaivaisesti.
Evankeliumista voidaan tehdä lakia ja laista evankeliumia, kun ei tunneta lain ja evankeliumin eroa. Se tarkoittaa omassa elämässä, jaettaessa Jumalan sanaa toisille.lakievankeliumi kirjoitti:
Luther kirjoittaa: "Sen tähden tulee lupaus erottaa laista. Lupaus vaatii uskoa, mutta laki töitä. Lupaus on luja ja vakaa ja tapahtuu totisesti, sillä Jumala täyttää sen, mutta laki ei tule täytetyksi, sillä me, jotka sitä täytämme, olemme ihmisiä, se on, vaivaisia, heikkoja ja viheliäisiä syntisiä. Niin muodoin ei meidän vanhurskautemme ole laissa eikä töissä, koska emme täydellisesti kykene täyttämään lakia, vaan lupauksessa, joka on luja, vakaa ja järkähtämätön; koska se ( lupaus ) siis uskolla omistetaan, tapahtuu se totisesti ja tulee täytetyksi; ja siitä seuraa niin muodoin ehdottoman varmasti, että usko yksinänsä omistaa lupauksen , ja myös yksinänsä vanhurskauttaa."
Usko ilman tekoja on kuollut. Ei tarkoita että vanhurskauttamiseen tarvitaan tekoja, vaan tekoja tarvitaan rakastamaan lähimmäista ja Jumalaa, joita ihminen uskossa tekee, mutta ei täydellisesti, vaan vajaivaisesti.
Evankeliumista voidaan tehdä lakia ja laista evankeliumia, kun ei tunneta lain ja evankeliumin eroa. Se tarkoittaa omassa elämässä, jaettaessa Jumalan sanaa toisille.Selvennystä. Ihminen rakastaa Jumalaa ja lähimmäistänsä vajavaisesti, niin kuin ihminen ei voi lakiakaan täyttää täydellisesti. Rakastaminen on lakia.
- --------------------
Uskon tunnustuksenne: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'- 17
>Uskon tunnustuksenne: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).' >
Häviäjille ja armahtamattomille syntisille ei ole paikkaa taivaassa:
Ilm.
22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Voitto on mahdollista ainoastaan pysymällä Jeesuksessa ja hänen sovitustyössään!:
Ilm.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Mikä voitto on?
Kuolettakaa Hengellä lihanne saastaiset teot niin saatte elää!:
Roomalaiskirje:
8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Kolossalaiskirje:
3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
3:4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
3:7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
3:8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
3:9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
3:10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
3:12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
Peskää vaatteenne, uskossa Jeesukseen, kasteessa, ettette joutuisi heitettäväksi ulos pimeyteen:
Matt
22:9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
22:10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
22:11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
22:12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen.' Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Hebr
12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ILMAN SITÄ EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA;
12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,
12:16 ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
...jatkuu - 17
17 kirjoitti:
>Uskon tunnustuksenne: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).' >
Häviäjille ja armahtamattomille syntisille ei ole paikkaa taivaassa:
Ilm.
22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Voitto on mahdollista ainoastaan pysymällä Jeesuksessa ja hänen sovitustyössään!:
Ilm.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Mikä voitto on?
Kuolettakaa Hengellä lihanne saastaiset teot niin saatte elää!:
Roomalaiskirje:
8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Kolossalaiskirje:
3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
3:4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
3:6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
3:7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
3:8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
3:9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
3:10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
3:12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
Peskää vaatteenne, uskossa Jeesukseen, kasteessa, ettette joutuisi heitettäväksi ulos pimeyteen:
Matt
22:9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
22:10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
22:11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
22:12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen.' Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Hebr
12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ILMAN SITÄ EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA;
12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,
12:16 ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
...jatkuu...jatkoa:
Efesolaiskirje:
5:1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."
5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
5:6 Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
5:7 älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
5:8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
5:9 - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
5:12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
5:13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
5:14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
5:15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
5:16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
Mitä on pyhitys?:
2.Korinttolaiskirje:
3:3 Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama235035Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634036Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve743612Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732688Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472463Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl722146Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272117- 1351654
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505