Tilanne siis tämä; mulla tuloja kk:ssa noin 800 euroa, saan siis Kelalta työttömyyspäivärahan ylläpitokorvauksen. Olen siis työkkärin järjestämässä työvoimapoliittisessa koulutusessa. Nyt katselin lainaturvaani (laina minulla on Nordeassa), että työttömyydeksi ei lasketa, jos on omaehtoinen opiskelija. Aiemmin olin ymmärtänyt, että omaehtoinen koulutus on asia erikseen, koska siihen voidaan myöntää tukea vaikka olisi olemassa oleva työpaikka. Miten siis on, olisinko oikeutettu saamaan tuolta lainaturvastani jotakin? Lainanlyhennykseni kun on 400 euroa, enkä ole saanut sitä pankin kanssa laskettua, vaikka tosiaan jäin työttömäksi, jonka jälkeen lähdin opiskelemaan.
Ja kysyin asiaa henk. koht. pankkineuvojaltani, joka vaihteeksi mumisi jotain kummallisuuskia jostain, että olisi pitänyt hakea aiemmin jne... Mutta siis kaipaisin tietoa joltain, kun tuohon pankkineuvojaan kyllä on kaikki luotto jo mennyt..
Lainaturva ja työkkärin koulutus?
2
213
Vastaukset
- Huijausta
Lainaturvan ehdot ovat niin tiukat, että sieltä tuskin saat mitään.
Toisekseen pankkihan ei sitä myönnä, vaan vakuutusyhtiö. Pankki on vain siinä välittäjänä, joten oikea osoite neuvotteluun ei ole se pankkineuvoja, vaan papreissasi lukeva vakuutusyhtiö. - Lainavakuutus=huijau
Itse jouduin työttömäksi ja hain lainaturvavkuutuksesta korvausta, en saanut. Olen suorittamassa työkkärin suosituksesta kesken jäänyttä tutkintoani loppuun, niin sen takia korvaukseni evättiin. En ole mukamas työtön, vaikka työkkärin luvalla ja kehoituksesta suoritan tutkintoani. Olen silti kirjoilla työkkärissä työttömänä työnhakijana.
Alkaisin asiasta riitelemään, mutta ei ole varaa ja vakuutusyhtiöt tietävät sen.
Irtisanoin samantien vakuutukseni, jota maksoin vuosia turhaan.
Tästä lähtien ilmoitan kaikki vakuutustapahtumat yläkanttiin ja kusetan samalla tavalla miten vakuutusyhtiö minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama215003Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634016Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272087- 1301594
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505