Työmarkkinatuesta joutuu maksamaan vähintään 50 e YLE-VEROA!
Yle-vero määräytyy täysi-ikäisille tulonsaajille siten, että maksun suuruus on 50 - 140 euroa. Veroa pitää maksaa yli 7 813 euron vuosituloista eli jo 650 e/kk brutto joutuu maksamaan Yle-Veron!
Eli jos kaksi pienituloista työtöntä asuu yhdessä, he joutuvat maksamaan vähintään 100 euroa, jopa enemmäkin.
Työtön maksaa ainakin 50 euroa
56
314
Vastaukset
- 0.64% = yli 5 e/kk
Työttömältäkin menee 0,64 % BRUTTOtuloista.
Eli nyt kun sopivasti työttömän työmarkkinatukea nostettiin, niin menee siitä kerätään takaisin vähintään 5 euroa kuussa Yle-veroa.
Järjetöntä!!
http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2011/12/nain_yle-vero_maaraytyy_3109456.html- Me nostimme perustur
Mutta saahan hallitus mainostaa itseään hallituksena, joka nosti perusturvaa enemmän kuin yksikään hallitus ikinä! Viis siitä, mikä on köyhän työttömän arkitodellisuus.
Toisella kädellä annetaan ja toisella otetaan. Tämä 'muka korotus' on ihan plus-miinus nolla ellei jopa miiinus - niin paljon on kaikki kallistunut.
Ja nythän ei tarvitse korotuksia perusturvaan tehdä ainakaan pariinkymmeneen vuoteen, kun homma on hoidettu näin hienosti!
- mixmää
joo joo mutta kaikki lintsarit jotka kuitenkin kuuntelevat kaikenpäivää radiota vaikkei tv.tä katsoiskaan joutuu maksamaan... se on oikein. oikein ja niitä on paljon jotka katsovat netinkautta , ei se mikään puolustus ole jos ei tv.tä omista.
- julmaa..
Silti vitonen on melko paljon kuussa lisäkustannuksia. Talous kaatuu.
- 17*10
Niin ja tuleehan paljon säästöä verrattuna televisiolupaan.
- Ilman TV:tä
Mutta tiedätkös mitä, minä olen töissä ja joudun maksamaan ehkä tuon 140€/vuosi vaikken katso ollenkaan telkkaria ja kuuntele radiota. Minuakin siis rokotetaan vaikka en ole tehnyt rikosta.
Netin kautta näkee vain ilmaisohjelmat, mutta tarjonta on niin pieni, ettei jaksa edes yrittää. Minä ainakaan en löydä netistä sellasta paikkaa missä voisi katsoa TV-1 tai 2 - kanavia.
Ennen oli Yle-sivulla sellanen ominaisuus, että jos halusi "katsoa TV:tä" piti antaa TV-lupalaskusta joku koodi muuten ei nähnyt mitään.- Irtisano ittes!
Irtisano ittes ja ala eleleen tukiaisilla! Yle-veroakin menee vaan vähän reilu 5-kymppiä! Eikö oo hienoa!
Mikä estää? Ota loparit jo tänään! - näin on
Voi katsoa yle areenaa. Siihen ei tarvitse mitään koodia.
- fuyd
" Minuakin siis rokotetaan vaikka en ole tehnyt rikosta."
nyt huomaa muutkin, miltä tuntuu työttömistä, joita on rokotettu ja piiskattu kaikin mahdollisin keinoin eri virkilijoiden toimesta. vaikka työttömätkään eivät ole tehneet rikosta (ainakaan kaikki)- Ilman TV:tä
Tottakai, minusta on väärin, että rankkaistetaan työttömiä rankasti- riippuu mitä saa.
Minun mielestä pitää olla sellanen TV-lupa prosentti (työttömällä) jota ei edes huommaa.
Voi hemmetti sentään!!!
- kaiva kuvettas
ihme valitusta taas.tiedättekö kuinka paljon työssäkäyvä joutuu maksamaan veroa sellaisiin asioihin joita ei itse edes käytä?
- VeikkoHa
Työssäkäyvät joutuvat maksamaan veroa, josta työttömyyskorvaukset maksetaan, vaikka eivät koskaan kys. sosiaalietuutta käyttäisikään.
- yli 20 v duunissa
VeikkoHa kirjoitti:
Työssäkäyvät joutuvat maksamaan veroa, josta työttömyyskorvaukset maksetaan, vaikka eivät koskaan kys. sosiaalietuutta käyttäisikään.
Moni työtön on joskus ollut töissä ja maksanut isosti työttömyysvakuutusmaksuja ja muita. He ovat kyllä työttömyyskorvauksensa ansainneet! Ihan kuten minäkin!
- lukukausimaksu tulee
Lukukausimaksut pitää saada kaikkeen koulutukseen. Niin, ainakin päivähoito ja peruskoulu sekä lukio pitäisi tehdä maksullisiksi kaikilla kun ei ole mukuloita.
- 0000000000000
lukukausimaksu tulee kirjoitti:
Lukukausimaksut pitää saada kaikkeen koulutukseen. Niin, ainakin päivähoito ja peruskoulu sekä lukio pitäisi tehdä maksullisiksi kaikilla kun ei ole mukuloita.
Liki takaa onneksi, että peruskoulu ja lukio ovat ilmaisia.... Etkä ammattikoulussakaan maksa kuin murto.osan aiheuttamista kuluista.. Palkat yms. maksaa valtio (yksityiskoulut asia erikseen)
- niinpä niin.
Joo mutta terveydenhuoltoon yms. verrattuna yle-vero on täysin turha. Kohta varmaan tulee oopperatalovero, teatterivero, kulttuurivero. Eihän niistäkään välttämättä hyödy itse, mutta pakko se on pitää kansa pakkosivistyksessä..
- persaukinen iloitsee
"oopperatalovero, teatterivero, kulttuurivero" on ollut olemassa iät ja ajat, vai luuletko että ufot ovat ne siihen taivaassta tipauttaneet ilman että veronmaksajilta olisi mennyt mitään.
Tuo yle-vero on hieno homma. Maksan tällä hetkellä televisioluvasta reilu 250 euroa vuodessa. Tulevaisuudessa, kun olen työmarkkinatuella, se on joko 0 euroa tai sitten se pienin summa eli 50 euroa riippuen siitä minkä suuruinen se työmarkkinatuki sitten onkin 2013.
Olen siis erittäin tyytyväinen.
Eli täältä ainakin tulee hurraa huudot yle verolle. - mieli muuttuu
persaukinen iloitsee kirjoitti:
"oopperatalovero, teatterivero, kulttuurivero" on ollut olemassa iät ja ajat, vai luuletko että ufot ovat ne siihen taivaassta tipauttaneet ilman että veronmaksajilta olisi mennyt mitään.
Tuo yle-vero on hieno homma. Maksan tällä hetkellä televisioluvasta reilu 250 euroa vuodessa. Tulevaisuudessa, kun olen työmarkkinatuella, se on joko 0 euroa tai sitten se pienin summa eli 50 euroa riippuen siitä minkä suuruinen se työmarkkinatuki sitten onkin 2013.
Olen siis erittäin tyytyväinen.
Eli täältä ainakin tulee hurraa huudot yle verolle.Tulevaisuudessa, kun tipahdat työmarkkinatuelle, alat ymmärtää, että vitonen on paljon rahaa. Usko pois!
Kyllä elämänpiiri supistuu ihan olemattomiin työmarkkinatuella. Ei kertakaikkiaan ole varaa poistua kotoa, kaikki maksaa. Pitää jopa laskea vaatteitten ja kenkien kulumista sekä likaantumista. Säästää pyykissä. Välttämättä ei tule kotona edes puettua, ettei vaatteet likastu ja tule pyykkiä!
- Todistaja...
Myös " Jahvetit" joutuu maksamaan Yle veron
- kaikki mukaan
turha kiukuta, kun kuitenkin netistä katsotte ilmaiseksi 'katsomo' ja kaikki näkyy kuitenkin 'yle facebookista' ja kaikkia ylen sivuja kuitenkin katsotte ja mihin korvanne panette julkisissa tiloissa tai mistä kuuntelette tiedotukset hätätilanteissa jos ette ylen kanavilta.HYVÄ VERO se maksaa joka käyttää sillä kaikki käytämme
- fööö
Haloo! Jos haluaa katsoa Katsomo.fi sivulta ohjelmia täytyy ladata Silverlight - lisäpalikka muuten ei video toimi.
Mä en ole niin ääliö että rekkaisin naamakirjaan!
Sitä paitsi tässähän on kyse Yle, jota ei kaikki tarvitse.
Internetti on olemassa josta voi lukea uutiset ja tiedotteet, joten telkkkaria ja radiota ei välttämättä tarvitse. - rahat ei riitä
Ei ole kyse siitä, etteikö käytettäisi ylen palveluja vaan siitä, että sen hinta hirvittää!
Joillekuille vitonen kuussa on oikeasti paljon rahaa! - 0000000000000
fööö kirjoitti:
Haloo! Jos haluaa katsoa Katsomo.fi sivulta ohjelmia täytyy ladata Silverlight - lisäpalikka muuten ei video toimi.
Mä en ole niin ääliö että rekkaisin naamakirjaan!
Sitä paitsi tässähän on kyse Yle, jota ei kaikki tarvitse.
Internetti on olemassa josta voi lukea uutiset ja tiedotteet, joten telkkkaria ja radiota ei välttämättä tarvitse.toimii ilmaisohjelmat!
- että näion
rahat ei riitä kirjoitti:
Ei ole kyse siitä, etteikö käytettäisi ylen palveluja vaan siitä, että sen hinta hirvittää!
Joillekuille vitonen kuussa on oikeasti paljon rahaa!Laske paljonko se tekee nyt kun maksat tv lupaa.... Jos kaikki maksaisivat tv lupaa niin tätä veroa ei olisi tullut...
- minä toivon hyvää
Toivoa sopii siis, että vuoteen 2013 (eikö se silloin tule voimaan se yle-maksu) mennessä olet saanut työtä!
- Matematiikkaaaa
Lopettakaa se valitus, ensi vuodesta lähtien työttömät saa 100 euroo lisää
rahaa joka kuukausi.
Kyllä siitä on varaa maksaa 50 euroa, miten ootte muka pärjänny tähän asti ilman
tuota 100 euron/kk korotusta, kun yks 50 euroo on teille maailmanlopun
suuruinen asia, vaikka valtio antaa teille lisää rahaa ensi vuonna.
Teille jää 1150 euroa vuodessa enemmän, vaikka maksatte sen 50 euron veron.
Kummaa valitusta, menkää töihin jos haluatte enemmän rahaa.
Eikös se ole työvoimapulakin jatkuvasti päällä.- Ei vapaa matkustajia
On se helv... mitä ruikuttajia jotkut ovat kun joutuu maksamaan 50e. ylelle. Kun vanhan televisionlupamaksu aikaan joutui kaikki maksamaan n.250euroa vuodessa. Taitaa tuttaa kun ei voi enää lintsata.
- NIIN MATEMATIIKKAA
Niin justiinsa. Jos edes tietäisit mistä puhut. Lähes joka työmarkkinatuella olija saa sossusta rahaa ja näin ollen tuo 100euron korotus huomioidaan tulona. Eli se on - 0. Ainoastaan noista pienistä indeksikorotuksista PERUSTURVAAN siis siihen OIKEAAN PERUSTURVAAN on hyötyä. Eli tällä kertaa ehkä 20 euroa kk. Ota ensin asioista selvää ennempää kun suollat mielipiteitäsi.
- ruuasta pois
Ei vapaa matkustajia kirjoitti:
On se helv... mitä ruikuttajia jotkut ovat kun joutuu maksamaan 50e. ylelle. Kun vanhan televisionlupamaksu aikaan joutui kaikki maksamaan n.250euroa vuodessa. Taitaa tuttaa kun ei voi enää lintsata.
Jos joutuisit itse tulemaan toimeen 411 eruon kk-tuloilla, niin etkö jättäisi TV-maksun maksamatta, jos mahdollista?
- Yhtä juhlaa!
Heittäydy sinäkin työttömäksi! Ala eleleen tukiaisille. Ei ole muuta kuin aikaa kattella Yleä!
- että näin
ruuasta pois kirjoitti:
Jos joutuisit itse tulemaan toimeen 411 eruon kk-tuloilla, niin etkö jättäisi TV-maksun maksamatta, jos mahdollista?
En jättäisi, koska sossu hyväksyy sen menona!
- Sossupummi
että näin kirjoitti:
En jättäisi, koska sossu hyväksyy sen menona!
Muuten ihan hyvä mutta ei kuule huomio. Oot vissii taas joku töissä käyvä tyyppi mikä luulee että sossu kustantaa kaikki ja pari etelän matkaa vielä.
- inhorealistin kaapu
Tuo olikin itselleni yllätys, että tuo tuloraja on tarkoitus säätää noin alhaiseksi, että peruspäivärahan saajatkin joutuvat YLE-verolle. Luulin, että kuppaisimmat työttömät olisivat säästyneet YLE-verolta.
Mutta eikö kuitenkin suurin osa peruspäivärahan saajista saa kuitenkin toimeentulotukea? YLE-veron takiahan myös työttömyyskorvauksen ennakonpidätystä pitää himpun nostaa ja silloinhan se tulisi sossun asiakkaalla sossun maksettavaksi, koska käteen jäävä kk-nettotulo on korotetun ennakonpidätyksen takia hivenen pienempi ja toimeentulotuessa tulot otetaan huomioon nettomääräisesti.- Matematiikkaa
Kuuluuhan se työttömillekin osallistua tv veron maksuun, koska työttömillähän
sitä aikaa onkin katsella tv:tä ja hehän sitä tv:tä aikansa kuluksi katsovat
päivät oitkät, ainakin sellaiset työttömät, joilla ei ole mitään muita harrastuksia.
Jos tätä 50 minimi maksua ei työttömiltä kerättäisi, niin siinä jäisi 500 000
viisikymppistä euroa valtiolta saamatta.
Toisaalta kalliimmaksihan se tulee valtiolle, kun nyt työttömät saa sen
100 euron kuukausikorotuksen ensi vuoden alusta.
Että ei siinä valtio mitään pärjää.
Ei työssäkäyvät ehdi ja jaksa tv:tä katsoa.
Ajatelkaapas nyt, eihän työssäkäyvälle ole mahdollista katsella klo 22.00 jälkeen enää ohjelmia, muutenhan sitä ei jaksaisi painaa täyttä päivää työelämässä, kun
täytyy herätä jo klo 06.00, kun työttömät ne vaan nukkuu siihen aikaan ja heräilee
joskus klo 10.00 jälkeen.
Työssäkäyviltä jää paljon hyviä ohjelmia näkemättä, kun parhaat ohjelmathan alkaa yleensä silloin, kun täytyy työläisen mennä nukkumaan. - 00000000000000
Matematiikkaa kirjoitti:
Kuuluuhan se työttömillekin osallistua tv veron maksuun, koska työttömillähän
sitä aikaa onkin katsella tv:tä ja hehän sitä tv:tä aikansa kuluksi katsovat
päivät oitkät, ainakin sellaiset työttömät, joilla ei ole mitään muita harrastuksia.
Jos tätä 50 minimi maksua ei työttömiltä kerättäisi, niin siinä jäisi 500 000
viisikymppistä euroa valtiolta saamatta.
Toisaalta kalliimmaksihan se tulee valtiolle, kun nyt työttömät saa sen
100 euron kuukausikorotuksen ensi vuoden alusta.
Että ei siinä valtio mitään pärjää.
Ei työssäkäyvät ehdi ja jaksa tv:tä katsoa.
Ajatelkaapas nyt, eihän työssäkäyvälle ole mahdollista katsella klo 22.00 jälkeen enää ohjelmia, muutenhan sitä ei jaksaisi painaa täyttä päivää työelämässä, kun
täytyy herätä jo klo 06.00, kun työttömät ne vaan nukkuu siihen aikaan ja heräilee
joskus klo 10.00 jälkeen.
Työssäkäyviltä jää paljon hyviä ohjelmia näkemättä, kun parhaat ohjelmathan alkaa yleensä silloin, kun täytyy työläisen mennä nukkumaan.Ohjelmat voi tallentaa.....
- Arpaix
Minä en katso YLE lähes olenkaan, en katso suomalaista tv, parempi on Le Monde5. Miksi minun pitää maksaa joku YLE veroja, kun en katso suomalaisia ohjelmia.
- No sen huomaa
Kannattaisi kyllä katsoa ja varsinkin kuunnella radiota, niin voisit oppia tuon suomen kielesi vähän sujuvammaksi.
- hyvä juttu
Parempihan on vero, kun nykyinen käytäntö, eli puolet säästän kun muutos tulee voimaan.
Kaikki maksaa, eikä ole pinnareita enää. - Työssä käyvä
Toki siinä on hyvät ja huonot puolensa.
Lähes jokainen työssä käyvä maksaa 140€. Yksin asuva maksaa 140€.
2 työssä käyvän aikuisen perhe maksaa yhteensä 280€, enemmän kuin nykyinen TV-lupamaksu. - kiitos yle
maksaisin pelkästään ylen radio-ohjelmista sen maksun mielelläni, tv ohjelmista voi olla monta mieltä mutta radio on tärkeä ja nimenomaan puheohlelmat, sitä saakelin rääkynää kuulee joka kanavalta kuka haluaa mutta oikeat puhe ohjelmat on kortilla ilman yleä.
- Rajat uusiksi
Rajat uusiksi. Alaraja ylemmäksi niin että työmarkkinatuella ei tarvitse maksaa tätä veroa. Ja maksukatto 500 euroon.
- VeikkoHa
Veroja ylipäätään alemmaksi. Miksi meitä verotetaan niin paljon. Työssäkäyvät tarvitsevat jokaisen euron oman perheensä elättämiseksi.
- Mööpelizi
VeikkoHa kirjoitti:
Veroja ylipäätään alemmaksi. Miksi meitä verotetaan niin paljon. Työssäkäyvät tarvitsevat jokaisen euron oman perheensä elättämiseksi.
Näinpä,
Eihän työttömän, joka asuu pienessä vuokra-asunnossa ja saa kaikki vuokratuet, tarvitse maksaa edes kiinteistöveroa.
Tavallinen työssäkäyvä perhe, jolla on pienet tulot, eikä saa asuntotukea, mutta joutuu silti maksamaan kiinteistöveron asumiskustannusten lisäksi.
Sen ymmärtää, että jos ei ole tv:tä, niin tämä maksu on epäoikeudenmukainen.
Lupamaksuhan alenee yksin asuvilla tuntuvasti siitä, mitä tähän saakka on joutunut tv lupamaksua maksamaan.
Taitaa näittä valittajissa olla paljon niitä, jotka ovat katsoneet tv:tä, eivätkä maksaneet tv lupamaksua.
Kyllä tv lupamaksuun pitäisi saada jotain hyvitystä niiden, jotka ovat maksaneet täyden tv lupamaksun, joka on perustunut vapaa ehtoisuuteen, kun tämä maksu
tulee nyt pakolliseksi vastaisuudessa.
- kädestä suuhun..
Kun verot nousevat niin taas ajetaan niitä työläisiäkin sinne sossun asiakkaiksi, kun omalla palkallaan ei ole enää varaa elää. Järkevää?
- kypsynyt maksamaan
Jokainen elättäköön itsensä ja perheensä, sekä maksakoon siitä mitä tarvitsee.
- Kovat rahat...
Joo huvittaa aina kun sanotaan että "työttömyysturva on 550e kuussa", no eipä ole, siitä maksetaan 20% veroa! Käteen siitä jää vain 440e sitten... Nythän vuodenvaihteessa summa nousee mutta muistakaa että työttömätkin joutuvat maksamaan tuosta 20% veron, jota ei voi välttää mitenkään...
- en maksa 20%
miten minä olen välttänyt 20% veron?toimitan kahdesti vuodessa muutosverokortin kelaan tai itseasiassa verovirasto toimittaas itse kun ilmoitan tulot.
- ennustaja
Kun tarpeeksi moni venkoilee maksujen kanssa niin näin käy. Seuraavaksi kun tarpeeksi moni eroaa kirkosta, alkavat kaikki maksaa kirkkojen ylläpidosta...
- kyllästynyt rutinaan
uliuliuliuli.vittu että viittittekiin uikuttaa yleverosta.99% katsoo ja OMISTAA television kuitenkin ja käyttää hyväkseen yleisradion palveluja.mikä ongelma maksaa käyttämästään palvelusta veroa?itkekää nyt siitäkin,että maksatte jokasessa ostoksessa kovaa ALVia.pienituloiset/tulottomat ei edes joudu maksamaan yleveroa ja jos joutuvatkin niin pienin maksettava summa on naurettavan pieni.kaikki vaan pitäis saada ilmaiseksi!
- Faktaa sulle
No mistä päättelet että kaikki ketä nyt salaa sen tv:n omistaa katsoisi ylen kanavia? Ja mitä sitten vaikka omistaisi television? Miksi pitäisi maksaa palvelusta mitä ei käytä tai on "pakko" käyttää? Tv on nykypäivänä pikkaisen monipuolisempi laitos kun joskus vuonna miekka ja kivi. Tv itsessään maksaa jo ihan tarpeeksi ja sitten tarvitsisi pistää rahoja vielä johonkin turhaan. Ylen kanavat kortille ja sit katotaan kun kyseinen laitos menee konkkaan. Ei sitä turhasta rutista vaan asiasta.
- Vero kaikkien hyväks
Faktaa sulle kirjoitti:
No mistä päättelet että kaikki ketä nyt salaa sen tv:n omistaa katsoisi ylen kanavia? Ja mitä sitten vaikka omistaisi television? Miksi pitäisi maksaa palvelusta mitä ei käytä tai on "pakko" käyttää? Tv on nykypäivänä pikkaisen monipuolisempi laitos kun joskus vuonna miekka ja kivi. Tv itsessään maksaa jo ihan tarpeeksi ja sitten tarvitsisi pistää rahoja vielä johonkin turhaan. Ylen kanavat kortille ja sit katotaan kun kyseinen laitos menee konkkaan. Ei sitä turhasta rutista vaan asiasta.
Tarkasta sinä "faktasi". Nykyinen tv-lupa on kallis ja kalliimpi, mitä ylevero tulee koskaan olemaan edes rikkaille ja hyvätuloisille ihmisille.
"No mistä päättelet että kaikki ketä nyt salaa sen tv:n omistaa katsoisi ylen kanavia? Ja mitä sitten vaikka omistaisi television? Miksi pitäisi maksaa palvelusta mitä ei käytä tai on "pakko" käyttää?"
Sillä ei ole merkitystä katsotko televisiota vai et, sillä pelkkä omistaminen riittää televioluvan maksuun tälläkin hetkellä. Jos omistat, maksat. Se on lakiin kirjattu ja aivan normaali käytäntö tälläkin hetkellä.
Miksi minä joudun maksamaan veroja asioista joita en edes käytä? Miksi minun veroista kustannetaan terveyspalveluja ja kirjaston toimintaa, kun olen käynyt lääkärissäkin viimeksi 10 vuotta sitten ja kirjastoa en käytä lainkaan? - Faktaa sulle
Vero kaikkien hyväks kirjoitti:
Tarkasta sinä "faktasi". Nykyinen tv-lupa on kallis ja kalliimpi, mitä ylevero tulee koskaan olemaan edes rikkaille ja hyvätuloisille ihmisille.
"No mistä päättelet että kaikki ketä nyt salaa sen tv:n omistaa katsoisi ylen kanavia? Ja mitä sitten vaikka omistaisi television? Miksi pitäisi maksaa palvelusta mitä ei käytä tai on "pakko" käyttää?"
Sillä ei ole merkitystä katsotko televisiota vai et, sillä pelkkä omistaminen riittää televioluvan maksuun tälläkin hetkellä. Jos omistat, maksat. Se on lakiin kirjattu ja aivan normaali käytäntö tälläkin hetkellä.
Miksi minä joudun maksamaan veroja asioista joita en edes käytä? Miksi minun veroista kustannetaan terveyspalveluja ja kirjaston toimintaa, kun olen käynyt lääkärissäkin viimeksi 10 vuotta sitten ja kirjastoa en käytä lainkaan?Niin mutta nykyinen lupajärjestelmä mahdollistaa että sitä ei tarvi maksaa eli toi sinun kommentisi kalliimmasta on täysin tyhjänpäiväinen. Ja kyllä sillä pitäisi olla merkitystä katsooko ylen kanavia vai ei (se kaikki raha menee ylelle). Entä sitten vaikka se olisi lakiin kirjoitettu (tyhmät lait on tarkoitettu rikottavaksi)? Miksi joudun maksamaan veroa kirjastosta? Miksi joudun maksamaan veroa huonosta julkisen terveydenhuollosta? Nimenomaan... MIKSI?. Taso tarvitsisi olla ainakin terveyspalveluissa parempi. Kirjastoa ei ole vuosiin tullut käytettyä. Tosin ne ei liity tähän oikeastaan muuta kuin sen verran että niistä menee veroa. Eli tarkasta itse "faktasi".
- eräs veronmaksaja
Faktaa sulle kirjoitti:
Niin mutta nykyinen lupajärjestelmä mahdollistaa että sitä ei tarvi maksaa eli toi sinun kommentisi kalliimmasta on täysin tyhjänpäiväinen. Ja kyllä sillä pitäisi olla merkitystä katsooko ylen kanavia vai ei (se kaikki raha menee ylelle). Entä sitten vaikka se olisi lakiin kirjoitettu (tyhmät lait on tarkoitettu rikottavaksi)? Miksi joudun maksamaan veroa kirjastosta? Miksi joudun maksamaan veroa huonosta julkisen terveydenhuollosta? Nimenomaan... MIKSI?. Taso tarvitsisi olla ainakin terveyspalveluissa parempi. Kirjastoa ei ole vuosiin tullut käytettyä. Tosin ne ei liity tähän oikeastaan muuta kuin sen verran että niistä menee veroa. Eli tarkasta itse "faktasi".
Poistetaan työttömyysturva, miksi kukaan maksaisi veroja, jotka menevät vieraiden ihmisten työttömyyskorvauksiin.
- Faktaa sulle
eräs veronmaksaja kirjoitti:
Poistetaan työttömyysturva, miksi kukaan maksaisi veroja, jotka menevät vieraiden ihmisten työttömyyskorvauksiin.
Poistetaan verot työttömyyskorvauksesta millä rahoitan sinun kirjasto palvelujasi. Tai no voihan sen työttömyysturvan poistaa. Sitten vaan saadaan sossusta rahat. Seuraavaksi ehdotat varmaan toimeentulotuen poistoa. Sitten kun molemmat on poistunut niin joku kaunis yö heräät siihen kun joku on ryöstämässä kämppääsi :). Sinähän tietysti haluat että rikollisuus nousee :).
- dddddddddddddddddddd
eräs veronmaksaja kirjoitti:
koska tämä "vieras" voit olla kohta sinä itse.
kukaan ei ymmärrä ennenkun sattuu omalle kohdalle.
- plus-miinus 0
ja sehän menee kuntuleekin, eli 50 euroa tuli lisää työttömyyskorvaukseen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?433020Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352248Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari562168Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802029Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh551752Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161532Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571489Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http441295Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1251217Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian161954