Hämeenlinnaan HALPA katsastus!!

kartelli pyörii.

Hämeenlinnaankin olisi aika saada edullisempi katsastus asema!

Q-katsastus, Suomen katsastusmies ja vastaavat, tulkaa polkemaan katsastus hinnat alas hämeenlinnaankin!!!

31

3412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kääntyvä ratti

      Jos sulla on tieliikennekäyttöön kelpaava ajoneuvo, niin mikset käy katsastamassa sitä siellä missä on mielestäsi halpaa? Ei katsastusta tarvitse suorittaa "kotipaikkakunnalla".

      • Mampojumpo

        Vähävaraisena olen huomannut, että minulla ei ole varaa halpaan, vaan minun on tyydyttävä edullisimpaan.


      • Turunpiispa

        "Kääntyvä ratti": Siksi, että jos auto hylätään, joutuu ajamaan uudestaan pitkälle sitä jälkitarkastamaan. Yksinkertaisin ratkaisu: vapauttakaa jälkitarkastus niin, että sen voi suorittaa millä tahansa asemalla. Mielestäni olisi ihan oikeasti paras ja helpoin tapa parantaa hintakilpailua.


      • kävikös nyt niin...
        Turunpiispa kirjoitti:

        "Kääntyvä ratti": Siksi, että jos auto hylätään, joutuu ajamaan uudestaan pitkälle sitä jälkitarkastamaan. Yksinkertaisin ratkaisu: vapauttakaa jälkitarkastus niin, että sen voi suorittaa millä tahansa asemalla. Mielestäni olisi ihan oikeasti paras ja helpoin tapa parantaa hintakilpailua.

        Miten niin jälkitarkastus pitäisi suorittaa samalla asemalla?
        Aikoinaan ostin auton Helsingistä joka oli katsatettu Konalan K1-asemalla. Tuli jälkitarkastus ( eli ostin vikaisen auton ja siis itse maksoin jälkitarkastuksenkin) Soitin kyseiseen liiteriin varatakseni ajan niin täti henkilö ilmoitti että voin suorittaa jälkitarkastuksen missä tahansa K1 asemalla.
        Eli ajomatka lyheni n. 160km kun ajelin Raision K1-asemalle.


      • Potra
        kävikös nyt niin... kirjoitti:

        Miten niin jälkitarkastus pitäisi suorittaa samalla asemalla?
        Aikoinaan ostin auton Helsingistä joka oli katsatettu Konalan K1-asemalla. Tuli jälkitarkastus ( eli ostin vikaisen auton ja siis itse maksoin jälkitarkastuksenkin) Soitin kyseiseen liiteriin varatakseni ajan niin täti henkilö ilmoitti että voin suorittaa jälkitarkastuksen missä tahansa K1 asemalla.
        Eli ajomatka lyheni n. 160km kun ajelin Raision K1-asemalle.

        Autoosi suoritettiin määräaikaiskatsastus myös Raisiossa. Veloitus oli todennäköisesti jälkitarkastusmaksun verran.


      • Polkupyörä
        Mampojumpo kirjoitti:

        Vähävaraisena olen huomannut, että minulla ei ole varaa halpaan, vaan minun on tyydyttävä edullisimpaan.

        Nyt tuli asiaa. Ei halpaa ja huonoa vaan edullista ja kestävää sekä hyvää.


      • tehthetheh
        Mampojumpo kirjoitti:

        Vähävaraisena olen huomannut, että minulla ei ole varaa halpaan, vaan minun on tyydyttävä edullisimpaan.

        Ainakin eräässä halpaketjussa iskaritesti sitten näyttää tavattoman vähän myös uusituille ja kilpailija sitten tarjouksilla pistää jälkitarkastukseen kovin herkästi.


    • ihoihoiiioi

      paras tapa olisi että jälkitarkastus pitäisi suorittaa eri paikassa kun varsinanainen määräaikaistarkastus, saataisiin mukavat hylkytilastot joko hylätään pikällä vikalistalla tai hyväksytään viallisia autoja.

      olisi hyvä jälkikontroli.... jt yhteydessä.

    • hemuli

      takumäentien konttoria kannattaa välttää. ihmeellisiä huomautuksia kirjoitellaan siellä...

      • Tiku Takuja ovat

        Ai säkin olet huomanut saman,minä en käytä enään kyseisen firman palvelua,seuraavaks menen tampereelle,meneeköhän firmanpiikkiin,kokeilaan.


      • nainen ja focus

        Joo ja se ärsyttää, että kun menee hakemaan avamia tiskiltä siitä niin ainakin 3 muuta katsastusmiestä seisoo siinä takana kuuntelemassa mitä yksi asiakkaalle sanoo ja myhäilevät siinä keskenään. Asiointirauha pitäisi antaa siltäkin puolelta. Joskus tekisi mieli sanoa että ellei teillä ole muuta tekemistä menkää nyt vaikka kuselle siitä.

        Kumma että olen käyttänyt samaa konttoria jo niin kauan kuin se on siellä ollut... sinne vaan on tullut mentyä. Pitääpä äänestää jaloillaan tänä keväänä,


    • fdsfdsfdsfs

      Samaa mieltä. Hinnat ovat täällä älyttömät! Ulkopaikkakunnalle voi viedä tietty aina mutta siihen tulee bensakulut päälle hyvin äkkiä sen halvemman hinnan erotuksen verran eli mielekkyys kärsii.

      • yy

        No mutta mikäs tää on www.katsastuskuvio.fi ??


      • Ennustaja-ukko
        yy kirjoitti:

        No mutta mikäs tää on www.katsastuskuvio.fi ??

        No, sehän on uusi konttori.

        Ennustanpa samalla tulevat taksat:

        määräaikaiskatsastus: 49 - 50 euroa
        pakokaasumittaus: 17 - 20 euroa
        obd: 10 - 15 euroa
        jälkitarkastus: 15 - 20 euroa


    • Katsastus1

      Ajatuksenani oli selvittää, josko kävisimme Hämeenlinnassa katsastamassa sillä asumme Hämeenlinnan ja Lempäälän välimaastossa Akaan tienoilla. Nyt pitäisi miettiä lähtisikö Lempäälään, jossa katastus maksaa 40 e (jälki 17) tai esim Katsastuskuvioon, jossa tuo hinta on 46 e (jälki 18). Pakokaasumittauksesta maksoin eilen kympin eräällä korjaamolla Katsastuskuviossa hinta on Lempäälässä 16 ja Hämeenlinnassa 18 e. Polttoaine.net -tyyppinen hintavertailusivusto voisi olla poikaa näissä katsastusasioissa?

    • Onko

      oikeasti rahat niin loppu että kerran vuodessa suoritettavan katsastuksen takia pitää ajella ympäri maakuntaa 5-10 euron "säästön" vuoksi?

    • ei mulla muuta

      Vittu te ootte köyhiä, ei saatana.

      • hymeristi

        Hämeenlinnan Ajoneuvokatsastuksessa olen asioiniut jo useamman vuoden. Palvelu on ollut hyvä ja asiantuntevaa. Aina pitää muistaa se että autohan pitää olla kunnossa kun sillä ajelee. Ja jos leimalla joku vika ilmenee,on se yleensä sellainen jota ei ajaessa ja huollonyhteydessä ole huomattu.Tällaisesta ei silloin pidä olla pahoillaan, vaan se juuri on vastine rahalle,että vika on tullut näin ilmi. Olen itsekin joutunut välillä näitä yllätyksiä vastaanottamaan, mutta hyvä on ollut sitten mieli kun tietä että lapset istuu turvallisessa kyydissä. Älkää siis rankatko asemia hinnan vaan vastapalvelun arvolla.


      • jaaaaaaaq
        hymeristi kirjoitti:

        Hämeenlinnan Ajoneuvokatsastuksessa olen asioiniut jo useamman vuoden. Palvelu on ollut hyvä ja asiantuntevaa. Aina pitää muistaa se että autohan pitää olla kunnossa kun sillä ajelee. Ja jos leimalla joku vika ilmenee,on se yleensä sellainen jota ei ajaessa ja huollonyhteydessä ole huomattu.Tällaisesta ei silloin pidä olla pahoillaan, vaan se juuri on vastine rahalle,että vika on tullut näin ilmi. Olen itsekin joutunut välillä näitä yllätyksiä vastaanottamaan, mutta hyvä on ollut sitten mieli kun tietä että lapset istuu turvallisessa kyydissä. Älkää siis rankatko asemia hinnan vaan vastapalvelun arvolla.

        Eihän kukaan oikeasti ajattele näin. Hyvä provo!


    • Plussaan tyytyväinen

      Idänpään Plus Katsastuksessa käytin autoni viimeksi. Asiallista palvelua ja hinta kohtuullinen. Eipä bmw vanhus leimasta läpi mennyt mutta viat olivat aiheellisia. Ei ollut turhia nipotuksia. Kilpailuttakaa ihmeessä katsastuksia niin saadaan riistohinnat alas. Plus-Katsastus on suomalainen ketju, toisin kuin K1, A-katsastus...

      • K.atsastaja

        HAHAHAH!! Sen Plus-Katsastuksen omistajat ovat juuri ne, ketkä myivät K1:n ulkomaille! Että eipä hekään mitenkään "kotiinpäin" ajettele, vaan rahaa tietenkin. Jos ja kun Plussa laajenee sekin myydään eteenpäin!


    • kantolaan

      Mie käyn vallan kantolassa, siellä on niin ihanata!

      • jjt1

        Kantolassa kummalla asemalla?


      • kantolaan
        jjt1 kirjoitti:

        Kantolassa kummalla asemalla?

        Niin siellähän on tosiaan uusi yrittäjä melkein vieressä. En tunne näitä kavereita.
        Pum Pum


    • ee ?

      Älkää käyttäkö Espoossa E-Katsastusta vaikka se on nyt halvin kaikista. He ovat eestiläisiä, ja palvelu epäsuomalaista.

    • tunkki

      Se on PAALI!!! Konalan K1 -katsastusta en suosittele kellekään. Vuosi sitten Oulun K1:ssä huomautuksetta leimattu vakaa -91 Volvo 240 puhkottiin harjoittelijan toimesta voimalla ja sorkkaraudan avustuksella. Varsinainen virkailija seisoo selin toimenpiteeseen ja näppäilee älypuhelinta. Hylkäykseen johtavia vikoja oli ilmestynyt luotettavaan ajopeliin kokonaista 11 kappaletta, kun kosla on ollut seisonnassa puoli vuotta ja kilometreja jäljellä olevana aikana kertynyt noin 4000 maksimissaan. Karttakaa vanhojen autojen omistajat tätä väkivaltaista paikkaa!!! Noh onpahan itsellä yksi riesa vähemmän...

    • Tepp0

      Kylläpä tuosta Plus Katsastuksestakin jäi hieman omituinen kuva. Kävin reilu kuukausi sitten katsastuksessa ja pitkä lista hylsyjä, joista esim. yksi vika oli epämääräinen/ omituinen ääni ohjaustehostimesta. Katsastusmieheltä ei kovin suuria tarkennuksia asiaan tullut. Onko pelkkä omituinen ääni ohjaustehostimella hylkäämisen paikka, jos se kuitenkin toimii normaalisti?

    • Jatkoja

      Kiitos yhteistyöstä!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Naurettavaa.
      katsastuksen hinnalla ei saa edes puolta tankkia bensaa, mutta ehkä sentään öljynvaihdon.

      Jätätkö öljynvaihdot tekemättä?

      Oletko tajunnut, että tämä halpuuttamisvimma, olipa ala mikä tahansa, osuu suoraan alalla työskentelevien palkkaukseen koska jostainhan on pakko tinkiä kiinteiden kustannusten ollessa samat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe