Miten siedätte seksitöntä liittoanne?

Kertokaa..

Miten selviätte liitossa, josta seksi aikoja sitten loppunut? Olisi mullekin hyvät neuvot tarpeen.

24

894

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14

Rehellinen vastaus rehelliseen kysymykseen, ei mitenkään.
      Kaikella on alkunsa ja loppunsa, myös avioliitolla.

• Ei toimi seksittä

Kyllä se pidemmässä juoksussa on tosi hankalaa. Mahdotonta.

Meillä mies oli haluton kauan, siis useamman vuoden. Kyllä se vaikutti koko parisuhteeseen. Kireyttä, turhautumista ja jopa vihaa. Lopulta sitä ei jaksa enää uskoa ihmeeseen ja huomaa, että parisuhteen päättäminen on ainut ratkaisu. No, meillä asia hoitui lopulta testosteroni hoidolla, mutta tuskin mies olisi asiaa tutkituttanut ellei olisi ollut eropaperit pöydässä.

• Miten menee?

"Ei toimi seksittä", ootteko kauan jo oonistuneet jatkamaan sen hoidon jälkeen? Siis kyse miehellä ei ollu haluttomuudesta, vaan hormonivajeesta?

• Ei toimi seksittä

Hormonivajeesta seurasi haluttomuus. Erektio oli moitteeton, mutta miestä ei vaan haluttanut. Muina oireina oli väsymys, ärtymys jne. Testosteronin korvaus alkoi 3 v sitten. Ensimmäinen vuosi meni hieman epäuskoisesti. En oiken tiennyt haluaako mies oikeasti yht äkkiä seksiä vai tekeekö sitä vain minun mieliksi.

Noin kaksi vuotta siten kaikki loksahti sitten kohdalleen. Luottamukseni palasi, mies iloitsee seksuaalisuudestaan ja piristyneestä itsestään jne. Eli hoidon aloittamisesta on nyt runsaat 3 vuotta. Seksin palaamisen myötä myös tunteet toista kohtaan ovat taas aktivoituneet ja suhde voi hyvin. Mutta pakko tunnustaa, että on suoranainen ihme että suhteemme kesti nuo haluttomuusvuodet ja seksuaalisen tyytymättömyyden mukanaan tuomat paineet.

• Kokemus

Kymmenen vuoden jälkeen puute alkaa helpottaa. Ehkä lopulta elämäkin alkaa maistua.

• Vaimo

Ei kyllä kovin hyvin toimi suhde ilman seksiä.

Molemmilla palaa pinna,läheisyyttä ei oo ja riidellään joka asiasta. Elämä on kökköö suoraa sanoen.

Ja meillä ei tosiaan mies halua omaa vaimoaa,ei vaan himoitse. Pitkän liiton vika vissiin ja monen muunkin. Lapsien ja kaiken. Ei ole enää mikää nuori nainen mitä mies himoitsee toreilla.

• Minä

Lähes vuoden siedin ja sitte lähdin.....

• malanie

Se on varmaan puolison varmin konsti lopettaa suhde jos ei muuten pysty. ja jos ei toista enää rakasta niin aika vaikee sitä seksielämää on pitää liekeissä. Ja jos on muutenkin suhde solmussa niin eipå siinä varmaan seksihaluja ole.

• 68

Kokeiltu on.

Terveydellisistä syistä suistuin jokunen vuosi sitten 6:n viikon impotenssiin.
      Kammottava kokemus jota en soisi pahimmalle vihamiehellenikään.

Nyt, kesäkuun puolivälin syöpäleikkauksen jälkeen, intiimi kanssakäyminen oli pahasti häiriintynyt 3kk:n ajan josta sentään olen osittain toipunut.

Kokemusteni perusteella seksitön avioliitto vaikuttaa omituiselta ja ainakin hemmetin ärsyttävältä.

Ennen kuin tuoni korjaa minut tai puolisoni niin seksi tavallisesti ymmärrettävässä muodossa loppunee joskus.
      Hileseilen sitten kun se aika koittaa.

• Sex, please!

Seksitön avioliitto ei toimi ihmisellä, joka seksiä haluaa. En voisi kuvitellakaan olevani parisuhteessa, jossa en saisi seksiä! Tietystikään aina ei voi haluttaa, mutta minusta puolenkin vuoden paussi seksielämässä on aivan liian pitkä! Johan siinä alkaa normaalilla ihmisellä pää hajota! Ja olen siis nainen.

• elämä sujuu

Kun sairaus vei seksihaluni niin vaimonikin huokasi helpotuksesta ettei tarvitse enää liukasteite ostella.

Vaikka emme intiimisti enää yhdykään niin ei se rakkauttamme tai keskinäistä hyvänolontunnettamme ole rikkonut.

Kyllä se on meistä itsestämme kiinni näin yli 60:llä onko suhde loppu kun seksi on loppu.

• óbgu

Teillä on vähän eri asia,kun kumpikaan ei sitä seksiä enää halua. Jos toinen haluaisi ja toinen ei,niin edessä olisi ongelma.

• pimppaa kiitos

jJos seurustelee niin pitää myös harrastaa seksiä. Jos ei seurustele niin sitte äkkiä jostain kumppani hakemaan että saa seksiä

• Libidot

Jos kumpaakan ei isommin kiinnosta, asia on ihan ok. Mitä siitä seksittömyydestä ottamaan (ulkoa luotuja) paineita. Kukin elää omannäköistään elämää.

Jos taas jompikumpi on toista huomattavasti aktiivisempi, on elämä pian molemmille yhtä helvettiä. Syyllisyyttä, kuihtumista...

Kaikki arvottavat tämän(kin) asian niin kovin eri tavoin. Valitkaa kumppani, joka on edes suunnilleen yhtä aktiivinen tai passiivinen seksuaalisuudessaan!

Sairaudet, masennukset, työttömyys jne ovat asia erikseen, mutta siis lähtökohtaisesti tulisi kiinnostaa yhtä vähän tai paljon. Silloin sujuu elämä.

Sitten on myös näitä http://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus

• Seksitön elämä

No ei sitten mitenkään. Seksittömässä liitossa ollaan kavereita, ei parisuhdetta voi olla ilman seksiä. Olen ollut nyt tässä liitossani ilman seksiä 3-4 vuotta. En enää kestä ja eropaperit on menossa. Kaikkea on yritetty, mutta jos miestä ei kiinnosta niin ei sitten kiinnosta. Pienet lapset ovat tässä jo hiukan kasvaneet. Nyt on minun aika kasvaa ja lähteä. Valitettavasti yksi eroperhe lisää. Mutta en voi elää seksittömässä liitossa, vaikka niin kauan yritin.
      Ja mistä sitä tietää, voihan olla että sopivaa kumppania ei milloinkaan tule kohdalle. Mutta haluan kuitenkin olla vapaa etsimään sellaista.

• hulululuuu

Hei! Mitä tarkalleen ottaen oli seksitön liittonne ts. montako kertaa kuussa/vuodessa?
        Mietin omalla kohdallani, että vaadinko vain itse liikaa.
        Olen nainen ja haluaisin seksiä vähintään kerran viikossa. Parikyt vuotta on sujunut parin kerran kuukausitahtiin/ rakastajan kanssa nautiskellessa. Ei vain jaksaisi elää kaksoiselämää enää.

• n4g822

Olen mies. Vaimoni ei ole halunnut minua aikoihin ja seksi - silloin harvoin kun sitä on - on yleensä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta tylsää ja kaavaan kangistunutta. Siinä vakiasennossa jyystäessä (kun muut asennot ovat "hankalia") vaimo saattaa vielä ääneen toivoa, että laukeaisin jo.

Jos minä teen aloitteen, ilmassa on vielä kaupan päälle vahva tuntu "suostumisesta" ja "antamisesta". En yleensä enää tee aloitteita. Käteenvetäminen on pitkään ollut kivempaa.

Onneksi olen biseksuaali ja voin löytää huvia helpostimyös muualta, jos siltä tuntuu. Omituista on, että muuten suhde toimii. :-/

• 12 + 20

"Onneksi olen biseksuaali"

Miten se nyt liittyy asiaan mitenkään? Onko helpompi pidättäytyä seksistä kummankin sukupuolen kanssa kuin vain yhden?

• n4g822
        12 + 20 kirjoitti:

"Onneksi olen biseksuaali"

Miten se nyt liittyy asiaan mitenkään? Onko helpompi pidättäytyä seksistä kummankin sukupuolen kanssa kuin vain yhden?

Päinvastoin. Biseksuaalisuus on onni siksi, että jos suhteen ulkopuolista satunnaisseksiä alkaa tehdä mieli, sitä saa hyvin helposti. Miehet ovat helppoja. :-)

• Kisa pöydälle rohkea

Nämä seksiasiat tuntuvat olevan enemmään kuin päällimmäinen asia parisuhteesanne, joka on minusta aika lailla väärin. Kyllä elämän täytyy olla paljon muutakin. Jos siinä on muita elementtejä tarpeeksi, luotttamusta, keskustelua, yhdessä tekemistä, lapsista nauttimista, yhteiset suunnitelmat. Rehellisyys kaikissa asioissa. Silloin tuo seksi ei vie koko ajatusmaailmaa, eikä se silloin ole niin herkästi haavoittava alue.

Seksin puutteesta pitää voida keskustella, mutta hienovaraisella tavalla, kuunnella ja ennenkaikkea kuunnella, rivien välist'ä voi monesti lukea syyn epäonnistumiseen.
      Sillä korvien välissä se syy useimmiten on, aivoissa jyllää joku muu asia, on työpaikalla vaikeuksia, liian kova työtahti. On jokin harmitus asia, vaikka lapsen tilanteessa koulussa, sairaus. Kilpirauhanen on usein asialla, piilevä diabetes, tulehdus sukupuoli-alueella. Ihottumaa sukupuoli-alueella, häveliäitä juttuja. Nääistä vain pitäisi uskaltaa puhua, silloin on edes mahdollisuus korjaantua.

Naisilla tulee hiiva hyvin herkästi, ei siis pidä heti lähteä syyttämään vieraissa käynneistä jos on tulehdus alapäässä.
      Jo pelkkä antibiootti saa sen aikaan. Samoin ripulin jälkeen voi olla mysö muu tulehdus, bakteerit ovat päässeet rullaamaan.
      Hiertymät, jopa herpes voi olla jo syntymässä vanhemmilta saatu lahja, joten on paljon asioita, jotka voivat aiheuttaa kitkaa asioissa.
      Niistä ei uskalleta puhua. Sitten on masennus, ihminen juoksee erilaisten vaivojen vuoksi lääkärissä, mutta niin tyhmiä tuntuvat suomalaiset lääkärit olevat, että tätä masentuneisuutta eivät huomaa juuri koskaan ja niin perheet hajoaa aivan suotta.

Kun kaikin tavoin välttää sitä baarihin syksymistä, vaikka nyt kuinka olisi vaikeaa kotona ja yrittäisi olla kuulolla ja joskus nostaisi sen kissan pöydälle ja uskaltaisi kysyä oikein todella, että mikä nyt mättää. Mitä olen tehnyt, kun ei elämä nyt onnistu.

• ----------------

Seksi kuuluu normaaliin parisuhteeseen, eikä se ole vain jokin "pieni erillinen alue" se on rakkauden, lämmön, kiintymyksen osoittamista toiselle ja jos sitä aletaan ilman pätevää syytä panttaamaan on lopputuloksena yleensä vieraisiin lähtö ja lopulta ero.

Puollusteleville panttareille, pätevällä syyllä tarkoitan luonnollisesti esim. kumppanin vakavaa sairautta, päänsärkyyn auttaa yleensä burana ;)

• justjoooo

Mitä on Kumpaakin osapuolta tyydyttävä seksi? Naimista, nussimista,panemista vai KOKONAISVALTAISTA arkielämässä antamista? Menkää hoitoon..

• vaimoke

Hmm. En ajattele asiaa? Eli toisinsanoen keksin muuta ajateltavaa. Urheilen, tapaan kavereitani, keskityn lapsiin. Toki tämä ei tässä seksikyllästetyssä kulttuurissa ole kovin helppoa, ja aina se tuppaa tasaisin väliajoin kuitenkin tulemaan mieleen. Ihan tervettähän se myös on, vaikka ei itsestä siltä tunnu tässä tilanteessa.

Sitten antaisioin seksistä. Hoitelen itse itseni. Helpottaa hetkeksi, mutta aiemmin teki välillä jopa entistä alakuloisemmaksi. Nykyään, sanotaan 3-4 enemmän tai vähemmän seksittömän vuoden jälkeen on jo jotenkin turtunut. Ei jaksa enää laskea kertoja. Oliko siitä nyt kuukausi vai pari viimeksi kun oli seksiä tuon miehen kanssa, joka ei minua edes oikeesti halua, mitä väliä?

Tilanne on tällä hetkellä melko rauhallinen. Ei olla riidelty aiheesta enää aikoihin. Minulla ei ole tarvetta pettää miestäni jonkun random baari tms tuttavuuden kanssa. Mutta jos oikeesti joku ihastuttava mies tekisi minulle aloitteen seksin suhteen, niin voi olla etten pistäisi hanttiin. En tiedä. Ehkä tunteeni omaa miestäni kohtaan ovat jo hiipumassa. Vähemmästäkin?

• vaimoke

antasioin=fantasioin :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      81
      5519
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      111
      4534
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      136
      4115
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      216
      2867
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2836
    6. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      32
      2716
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      83
      2534
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      89
      2280
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      182
      2113
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1666
    Aihe