Rukous muuttaa maailmaa

kuunteleva_kirkko

Rukous muuttaa maailmaa salatulla tavalla. Rukous on osa sitä suurta mysteeriä, kuinka Jumala on läsnä koko maailman elämässä ja miten ihminen voi elää elämäänsä suhteessa Jumalaan.

Useilla meillä on varmasti kokemuksia siitä, että Jumala on kuullut rukouksemme. Toisen ihmisen kokemusta ei kannata vähätellä. Millaisia kokemuksia sinulla on?

Rukous on kristityn tapa olla ja elää Jumalan edessä.
Lue rukouksesta Katekismuksesta: http://www.evl.fi/katekismus/raamatturippi/42.html

Uusi Testamentti kehottaa meitä rukoilemaan toisten ihmisten ja koko maailman puolesta: ”Kehotan ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, jotta saisimme viettää tyyntä ja rauhallista elämää …” Lue täältä: http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Tim.2.html#o4

Maailma huutaa kristittyjen rukousta.

Kirkko kuulolla
Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta

87

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

En usko että haluan kertoa tänne mitään henkilökohtaista.

• MrBTy

Tieteellisesti on tutkittu ja todistettu rukouksen heikentävän niiden kohteena olevan potilaan tilaa jao potilas on tieotinen rukoilemisesta........

Siis Päivi jos rukoilet sairaan ihmisen puolesta, pidäthän huolen ettei hän tiedä asiasta.

• 34
        MrBTy kirjoitti:

Tieteellisesti on tutkittu ja todistettu rukouksen heikentävän niiden kohteena olevan potilaan tilaa jao potilas on tieotinen rukoilemisesta........

Siis Päivi jos rukoilet sairaan ihmisen puolesta, pidäthän huolen ettei hän tiedä asiasta.

"Siis Päivi jos rukoilet sairaan ihmisen puolesta, pidäthän huolen ettei hän tiedä asiasta."

Miksi pitäisi? Rukoilun pitäisi parantaa kohteen asemaa. Mikäs sen parempi kuin sairas pääsisi maallisista vaivoistaan iäksi taivaan iloihin. Jos tämä tietoisesti rukoilu suurentaa em. tapahtuman todennäköisyyttä, niin silloin se kannattaa tehdä.

• prioriteetit

Miksi rukousten tuleminen kuulluksi on niin valikoivaa? Joku saa vastauksen rukoukseensa, ettei olisi tärkeällä hetkellä flunssassa tai että hänen kannattamansa jääkiekkojoukkue voittaisi mestaruuden. Toinen ei saa vastausta rukoukseen, joka säästäisi hänen tai hänen läheisensä hengen. Onko rukoukset tulleet silloin kuulluiksi, vai säästikö hyvä perusterveys flunssalta ja joukkue olisi voittanut joka tapauksessa?

• antaa palaa

Kertokaa te "viralliset" niitä kokemuksia muuttavasta voimasta.
      Täällähän oli hirveä hulabaloo jostain kristittyjen "koemuutos"- kampanjasta, jossa kerrottiin joidenkin ihmisten kokeneen muutoksia. Suurin osa ev.lut kirkosta kieltäytyi koko kampanjasta, joten kertokaa nyt ihmeessä te niitä muutostarinoita nyt täällä.

• RE:
      Rukous muuttaa maailmaa

-kyllä noin on

" Useilla meillä on varmasti kokemuksia siitä, että Jumala on kuullut rukouksemme. Toisen ihmisen kokemusta ei kannata vähätellä. Millaisia kokemuksia sinulla on? "

Henk.koh. kokenut leikkaukseen määrätyn käsivamma parantuminen sekunneissa vaimoni rulkoilessa.

Perheessä useita parantumisia.

Toisille: sokean silmän avautuminen hetkessä. Tuhoutuneen näköhermon sijalle tuli uusi. Lääkärit uusintatutkimuksessaan totesivat sen. Tapasin ko. ihmisen myöhemminkin ja hän oli yhäti haltoitunut saamastaan silmän parantumisesta ja Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa.

Monia leikkauksiin määrättyjä luustovikoaj (polvia, ym) parantui rukouksenkauta.

Kymmeniä rukouksen kautta jokapäiväisessä elämässä koettuja ihmeellisyyksiä, joita ei voi inhimillinen järkeily selittää.

Jos alkaisin erittelemään, kirja niistä tulisi.

" Maailma huutaa kristittyjen rukousta. "

-niin, tai sanoisin; Jumala oikeastaan vaikuttaa, maailmallisuus ei kaipaa rukouksia kovinkaan halukkaasti.

t. Jumalanhullu

• mitenkäs...

"Kymmeniä rukouksen kautta jokapäiväisessä elämässä koettuja ihmeellisyyksiä, joita ei voi inhimillinen järkeily selittää.
        Jos alkaisin erittelemään, kirja niistä tulisi."

Montako sellaista tapausta siihen kirjaan tulisi, jossa ihmiselle on kasvanut uusi raaja rukouksen voimalla?

• mitenkäs... kirjoitti:

"Kymmeniä rukouksen kautta jokapäiväisessä elämässä koettuja ihmeellisyyksiä, joita ei voi inhimillinen järkeily selittää.

Montako sellaista tapausta siihen kirjaan tulisi, jossa ihmiselle on kasvanut uusi raaja rukouksen voimalla?

" Kymmeniä rukouksen kautta jokapäiväisessä elämässä koettuja ihmeellisyyksiä, joita ei voi inhimillinen järkeily selittää.

" Montako sellaista tapausta siihen kirjaan tulisi, jossa ihmiselle on kasvanut uusi raaja rukouksen voimalla? "

Kukaan ei ole tullut tilaisuuksissa pyytämään sellaista, olen kyllä kuullut tuollaisita(kin) ihmeistä. Siis henk.koht. kokemusta ei ole.

Ei Jumalle ole raajan korjaaminen sen kummempi, kuin sokekasi tuomitun silmän avaaminen.

• Jumalanhullu kirjoitti:

" Kymmeniä rukouksen kautta jokapäiväisessä elämässä koettuja ihmeellisyyksiä, joita ei voi inhimillinen järkeily selittää.

" Montako sellaista tapausta siihen kirjaan tulisi, jossa ihmiselle on kasvanut uusi raaja rukouksen voimalla? "

Kukaan ei ole tullut tilaisuuksissa pyytämään sellaista, olen kyllä kuullut tuollaisita(kin) ihmeistä. Siis henk.koht. kokemusta ei ole.

Ei Jumalle ole raajan korjaaminen sen kummempi, kuin sokekasi tuomitun silmän avaaminen.

Jumalanhullu voisi vastata miksi ainoassa virallisessa Jumalakirjassa, Raamatussa Jumala ei paranna ketään?

• helsinkijokkeri kirjoitti:

Jumalanhullu voisi vastata miksi ainoassa virallisessa Jumalakirjassa, Raamatussa Jumala ei paranna ketään?

" Jumalanhullu voisi vastata miksi ainoassa virallisessa Jumalakirjassa, Raamatussa Jumala ei paranna ketään? "

Miten niin?

Joh. 5:19

Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

Jeesuksen teot olivat Isän (Jumalan) tekoja.
        Jeesus paransi sairaita, toinen evankelista sano, että kaikki sairaat..

Joh. 14:10

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Isää (Jumalaa) ja Jeesusta ei voi erottaa, he ovat yhtä.

Kun Jeesus paransi = Jumala paransi.

1. Moos. 20:17

Mutta Aabraham rukoili Jumalaa, ja Jumala paransi Abimelekin ja hänen vaimonsa ja hänen orjattarensa, niin että he synnyttivät lapsia.

Ps. 107:20

Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta.

Sorry, että kopsasin jakeita, mutta halusin näyttää, että jo VT:ssa on paljonkin Jumalan parantamia.

Joka on nähnyt minut, (Jeesuksen) on nähnyt isän (Jumalan) on kirjoitettu.

Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta uskovissa kristityissä. Ja ne teot, joita tapahtuu uskovien kautta, ovat siis Isän / Jeesuksen tekoja.

Joh. 14:23

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

" Jumalanhullu voisi vastata miksi ainoassa virallisessa Jumalakirjassa, Raamatussa Jumala ei paranna ketään? "

Miten niin?

Joh. 5:19

Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

Jeesuksen teot olivat Isän (Jumalan) tekoja.
        Jeesus paransi sairaita, toinen evankelista sano, että kaikki sairaat..

Joh. 14:10

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Isää (Jumalaa) ja Jeesusta ei voi erottaa, he ovat yhtä.

Kun Jeesus paransi = Jumala paransi.

1. Moos. 20:17

Mutta Aabraham rukoili Jumalaa, ja Jumala paransi Abimelekin ja hänen vaimonsa ja hänen orjattarensa, niin että he synnyttivät lapsia.

Ps. 107:20

Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta.

Sorry, että kopsasin jakeita, mutta halusin näyttää, että jo VT:ssa on paljonkin Jumalan parantamia.

Joka on nähnyt minut, (Jeesuksen) on nähnyt isän (Jumalan) on kirjoitettu.

Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta uskovissa kristityissä. Ja ne teot, joita tapahtuu uskovien kautta, ovat siis Isän / Jeesuksen tekoja.

Joh. 14:23

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

No, Jumalanhullu. Vähän saivartelua. Tietysti Jeesuksen kerrotaan parantaneen, mutta miksi se itse Jumala jätti sellaiset hyvät teot tekemättä VT:ssa? Ainahan hoetaan, että "Jumala parantaa".

Nuo esimerkkisi VT:sta eivät ole parantamista. Jumala avasi Aabrahamin vaimon vaimon kohdun ja sen toisenkin, kun oli ensin sulkenut ne. Ei ollut sairautta, vaan Jumalan mielipuolisuutta. Voisi sanoa että luonnonvastaista tahallaan sulkea kohtu.

Psalmeissahan aina lauletaan valitus- ja ylistyslauluja. Tuossa kohdassa ei Jumala konkreettisetsi paranna mitään, vaan lauletaan yleensä Jumalan hyvyydestä. Eli erikoista kun erämaavaelluksellakin Jumala ajoi spitaaliset leirin ulkopuolelle, vaikka olisi ollut mielekkäämpää parantaa heidät.

Ja sekin, että Jumala tappoi mielin määrin kansaa, mutta parantamiset olivat nollatasoa. Ei todellakaan ole "paljonkin Jumalan parantamisia". Päinvastoin!

• mieti tätä(se aito)

Jmalanhullu

Sanotko tosissasi että Jumala on parantanut ihmisiä, mm siten että silmään kasvoi uusi näköhermo?
        Miten tuon tapahtuneen voi tarkistaa?

• Siinäpä se
        Jumalanhullu kirjoitti:

"Ei Jumalle ole raajan korjaaminen sen kummempi, kuin sokekasi tuomitun silmän avaaminen."

Siinäpä se, ei pitäisi olla sen kummempi. Mistä arvelet johtuvan että sellaista ei kuitenkaan tapahdu?

• mieti tätä(se aito) kirjoitti:

Jmalanhullu

Sanotko tosissasi että Jumala on parantanut ihmisiä, mm siten että silmään kasvoi uusi näköhermo?
        Miten tuon tapahtuneen voi tarkistaa?

" Sanotko tosissasi että Jumala on parantanut ihmisiä, mm siten että silmään kasvoi uusi näköhermo?
        Miten tuon tapahtuneen voi tarkistaa? "

- sanoin tietysti. En halua kertoila mitään, miikä ei ole tapahtunut.

Olin nimittäin itse rukolilemassa tuon ihmisen puolesta. Ja tapasin siis hänet n. ½v myöhemmin Espanjan evankeloimistyön päivillä. Riemuissaan ja yhäti haltioitunut oli tapahtuneesta ja kiitti Herraa Jeesusta hänen rakkaudstaan ja armostaan.
        Hän meni siis tutkituttamaan itsensä samalle lääkärille, joka oli hänet tutkinut silloin, kun silmä todettiin "kivisokeaksi", siis lääkärien mukaan hän ei koskaan näkisi sillä silmällä yhtään mitään ko. hermon tuhon vuoksi. Mutta se oli vain inhimillinen lääkärien näkökanta ja tietysti lääketieteen mukainen päätelmä. Jumalan maailmat ovat kuiten eri "sarjassa", kuin ihmiset..

Tapahtuneen tarkistus olisi varmaankin mahdolista espanjassa, jos tuo nainen olisi vielä siellä. Hän on nimittäin englantilaisen läh.saarnaajan vaimo.
        Tuossa tapahtumassa oli läsnä suomalainen läh.työntekijä ja muistaakseni noin 50henk espanjalaisia, saksalaisia, englantilaisia,ja suomalaisia.

Tällaiset tapahtumat eivät ole mitään sensaatioita Jumalan valtakunnassa, vaan voisi sanoa, että se olisi ihme, ellei mitään tapahtuisi. Jumala on Sanassaan luvannut näitä tulevan tapahtumaan siellä, missä Kristusta Jeesusta ja evankeliumia Hänestä saarnataan ja luotetaan Kaikkivaltiaaseen. Sanassa sanotaan, että Jumala vahvistaa julistetun evankeliumin sanan ihmein ja merkein.

Ja lisäksi seurakunnille on anettu armolahjoja parantaa sairauksia Jeesuksen nimessä. Syy, ettei niin nykyaikana paljoakaan tapahdu on siinä, että seurakunnat ovat maallistuneet, usko on kylmentynyt ja niin hyvä kuin lääketiede onkin, ihmiset ovat oppineet turvaamaan VAIN siihen. Jokapuolelta vaan kylvetäään s..........sta epäuskoa ihmisten mieliin, koskien Jumalan armoaja hyvyyttä, olemassaoloaan.

Ja kun kaiken lisäksi esim. ateismi vielä kylvää petosta siitä, ettei Jumalaa ole ja jos sattuisi jostain syystä olemaan, niin se on paha ja julma.

Ihmiset itse ovat syypäitä siihen, että hiljaista on Jumalan puolelta, kun itse tekevät asian mahdottomaksi. Jumala ei tule kenenkään elämään väkisin, vaan Hän ilmestyy siellä, missä Häntä ja Hänen voimaansa kysytään ja janotaan, missä ja kenellä tosi "nälkä" Jumalan puoleen on.

t.Jumalanhullu

• Siinäpä se kirjoitti:

"Ei Jumalle ole raajan korjaaminen sen kummempi, kuin sokekasi tuomitun silmän avaaminen."

Siinäpä se, ei pitäisi olla sen kummempi. Mistä arvelet johtuvan että sellaista ei kuitenkaan tapahdu?

" Siinäpä se, ei pitäisi olla sen kummempi. Mistä arvelet johtuvan että sellaista ei kuitenkaan tapahdu? "

-kyllä niitä vain tapahtuu.

• mieti tätä(se aito)
        Jumalanhullu kirjoitti:

" Sanotko tosissasi että Jumala on parantanut ihmisiä, mm siten että silmään kasvoi uusi näköhermo?
        Miten tuon tapahtuneen voi tarkistaa? "

- sanoin tietysti. En halua kertoila mitään, miikä ei ole tapahtunut.

Olin nimittäin itse rukolilemassa tuon ihmisen puolesta. Ja tapasin siis hänet n. ½v myöhemmin Espanjan evankeloimistyön päivillä. Riemuissaan ja yhäti haltioitunut oli tapahtuneesta ja kiitti Herraa Jeesusta hänen rakkaudstaan ja armostaan.
        Hän meni siis tutkituttamaan itsensä samalle lääkärille, joka oli hänet tutkinut silloin, kun silmä todettiin "kivisokeaksi", siis lääkärien mukaan hän ei koskaan näkisi sillä silmällä yhtään mitään ko. hermon tuhon vuoksi. Mutta se oli vain inhimillinen lääkärien näkökanta ja tietysti lääketieteen mukainen päätelmä. Jumalan maailmat ovat kuiten eri "sarjassa", kuin ihmiset..

Tapahtuneen tarkistus olisi varmaankin mahdolista espanjassa, jos tuo nainen olisi vielä siellä. Hän on nimittäin englantilaisen läh.saarnaajan vaimo.
        Tuossa tapahtumassa oli läsnä suomalainen läh.työntekijä ja muistaakseni noin 50henk espanjalaisia, saksalaisia, englantilaisia,ja suomalaisia.

Tällaiset tapahtumat eivät ole mitään sensaatioita Jumalan valtakunnassa, vaan voisi sanoa, että se olisi ihme, ellei mitään tapahtuisi. Jumala on Sanassaan luvannut näitä tulevan tapahtumaan siellä, missä Kristusta Jeesusta ja evankeliumia Hänestä saarnataan ja luotetaan Kaikkivaltiaaseen. Sanassa sanotaan, että Jumala vahvistaa julistetun evankeliumin sanan ihmein ja merkein.

Ja lisäksi seurakunnille on anettu armolahjoja parantaa sairauksia Jeesuksen nimessä. Syy, ettei niin nykyaikana paljoakaan tapahdu on siinä, että seurakunnat ovat maallistuneet, usko on kylmentynyt ja niin hyvä kuin lääketiede onkin, ihmiset ovat oppineet turvaamaan VAIN siihen. Jokapuolelta vaan kylvetäään s..........sta epäuskoa ihmisten mieliin, koskien Jumalan armoaja hyvyyttä, olemassaoloaan.

Ja kun kaiken lisäksi esim. ateismi vielä kylvää petosta siitä, ettei Jumalaa ole ja jos sattuisi jostain syystä olemaan, niin se on paha ja julma.

Ihmiset itse ovat syypäitä siihen, että hiljaista on Jumalan puolelta, kun itse tekevät asian mahdottomaksi. Jumala ei tule kenenkään elämään väkisin, vaan Hän ilmestyy siellä, missä Häntä ja Hänen voimaansa kysytään ja janotaan, missä ja kenellä tosi "nälkä" Jumalan puoleen on.

t.Jumalanhullu

Siis lääkäri, joka totesi silmän pysyvästi sokeaksi,( koska sen näköhermo oli tuhoutunut), totesi
        myöhenmmin, että tuhoutuneen näköhermon paikalle oli kasvanut uusi toimiva näköhermo ja nainen näki jälleen? Ymmärsinkö oikein? Lääkäri toimii espanjassa?

• vänkyrä...
        Jumalanhullu kirjoitti:

" Siinäpä se, ei pitäisi olla sen kummempi. Mistä arvelet johtuvan että sellaista ei kuitenkaan tapahdu? "

-kyllä niitä vain tapahtuu.

On se vaan todella ihme, että jos niitä tapahtuu, niistä ei yleisesti tiedetä.

Eikö olisi sellaisen ihmisen etu kertoa ja tutkimustuloksin vastaansanomattomasti osoittaa epäilijöille, että raajoja on kasvanut uudelleen tai peruuttamattomasti menetetty aisti on saatu takaisin rukouksen voimalla? Eikö olisi etu, että epäileville tuomaille annettaisiin mahdollisuus itse nähdä ja todeta, että ihmeitä on tapahtunut sen sijaan, että vain puskaradiossa niistä väitetään tiedetyn tapahtuneen? Miksi niistä ihmeistä ei voisi jakaa kenen tahansa nähtäville oikeaksi todistettua tietoa, jotta epäilijöillekin tulisi mahdollisuus uskoa? Ovatko ne salaisuuksia, joita pimitetään sellaisilta, jotka eivät ole vielä ole päässeet osallisiksi uskosta? Eivätkä ehkä koskaan pääsekään, jos tietoa ihmeistä julistetaan vain pienissä salaseurojen kaltaisissa piireissä, jotka joskus ovat tiettävästi kokoontuneet jossain ja jollekulle kuuleman mukaan on sattunut jotain.

Siis lääkäri, joka totesi silmän pysyvästi sokeaksi,( koska sen näköhermo oli tuhoutunut), totesi
        myöhenmmin, että tuhoutuneen näköhermon paikalle oli kasvanut uusi toimiva näköhermo ja nainen näki jälleen? Ymmärsinkö oikein? Lääkäri toimii espanjassa?

" Siis lääkäri, joka totesi silmän pysyvästi sokeaksi,( koska sen näköhermo oli tuhoutunut), totesi
        myöhenmmin, että tuhoutuneen näköhermon paikalle oli kasvanut uusi toimiva näköhermo ja nainen näki jälleen? Ymmärsinkö oikein? Lääkäri toimii espanjassa? "

Ymmärsit. Ja se tapahtui rukoushetkellä se näön palaaminen, eli näköhermon uusiustuminen. Se ei siis tapahtunut vähitellen. Nainen itse kertoi näkevänsä ja tunteneensa Jumalan voiman koskettavan. En tiedä tarkemmin, kuinka hän sen tunsi. Toisinaan ei tapahdu yhtään mitään, vaikka on voiman .vaikutusta, toisinaan tapahtuu ihmeellisiä, vaikkei tunne mitään.

Kyllä toimi ainakin silloin.

Tämä riittänee tästä.

t.Jumalahullu

• vänkyrä... kirjoitti:

On se vaan todella ihme, että jos niitä tapahtuu, niistä ei yleisesti tiedetä.

Eikö olisi sellaisen ihmisen etu kertoa ja tutkimustuloksin vastaansanomattomasti osoittaa epäilijöille, että raajoja on kasvanut uudelleen tai peruuttamattomasti menetetty aisti on saatu takaisin rukouksen voimalla? Eikö olisi etu, että epäileville tuomaille annettaisiin mahdollisuus itse nähdä ja todeta, että ihmeitä on tapahtunut sen sijaan, että vain puskaradiossa niistä väitetään tiedetyn tapahtuneen? Miksi niistä ihmeistä ei voisi jakaa kenen tahansa nähtäville oikeaksi todistettua tietoa, jotta epäilijöillekin tulisi mahdollisuus uskoa? Ovatko ne salaisuuksia, joita pimitetään sellaisilta, jotka eivät ole vielä ole päässeet osallisiksi uskosta? Eivätkä ehkä koskaan pääsekään, jos tietoa ihmeistä julistetaan vain pienissä salaseurojen kaltaisissa piireissä, jotka joskus ovat tiettävästi kokoontuneet jossain ja jollekulle kuuleman mukaan on sattunut jotain.

RE:vänkyrä...
        13.1.2012 12:32

- kyllä tuossa itua on. Mitään salattavaa ei todellakaan ole, päinvastoin.

Se vain on niin, että sille kuulijakunnalle, jolle Sanaa on saarnattu, ihmeet ja merkit ovat todistuksena. Esim Mark. 16: 15-20

Minä en näitten tapahtumien johtaja ja aivoittaja ole. Se on Herran asia, miksi näin on ja minä ainakin tyydyn tähän.

Ja kuten kirjoitin, seurakunnissakin on armolahjoja parantaa tauteja. Siis Jumalan Pyhän hengen kautta.

Toki lääkäreitäkin on seurakunnissa. Kaikenlainen paraneminen on hyvä asia.

Jeesuksen kanssa ihminen tervehtyy kokonaisvaltaisesti. Ainakin J-tahto on niin.

Näissä asioissa on vain se hankala puoli, että nämä asiat Jumala panee täytäntöön ihmisten kautta ja aina on vajaata. Ei Hän enkeleitäkään käytä, vaan meitä uskovia savikasoja.

Jos Herra itse aina henkilökohtaisesti esiintyisi, ei se enää olisikaan uskon kautta. Uskottava olisi, vaikkei näkisikään ikinä mitään yliluonnollista, se on näköjään säädetty niin.

• mieti tätä (se aito)
        Jumalanhullu kirjoitti:

" Siis lääkäri, joka totesi silmän pysyvästi sokeaksi,( koska sen näköhermo oli tuhoutunut), totesi
        myöhenmmin, että tuhoutuneen näköhermon paikalle oli kasvanut uusi toimiva näköhermo ja nainen näki jälleen? Ymmärsinkö oikein? Lääkäri toimii espanjassa? "

Ymmärsit. Ja se tapahtui rukoushetkellä se näön palaaminen, eli näköhermon uusiustuminen. Se ei siis tapahtunut vähitellen. Nainen itse kertoi näkevänsä ja tunteneensa Jumalan voiman koskettavan. En tiedä tarkemmin, kuinka hän sen tunsi. Toisinaan ei tapahdu yhtään mitään, vaikka on voiman .vaikutusta, toisinaan tapahtuu ihmeellisiä, vaikkei tunne mitään.

Kyllä toimi ainakin silloin.

Tämä riittänee tästä.

t.Jumalahullu

Tämä ei riitä vastaamaan kysymykseeni. Kuka oli se lääkäri joka silmähermoihmeen totesi? Saanko nimen ja osoitteen naisen nimen ja osoitteen? Myös tarkka aika ja paikka olisi tarpeen, näin aluksi

• mieti tätä (se aito) kirjoitti:

Tämä ei riitä vastaamaan kysymykseeni. Kuka oli se lääkäri joka silmähermoihmeen totesi? Saanko nimen ja osoitteen naisen nimen ja osoitteen? Myös tarkka aika ja paikka olisi tarpeen, näin aluksi

RE:mieti tätä (se aito)
        13.1.2012 14:53

Et saa, en minäkään. Sinun vaatimukset eivät ole realistisia. Luuletko, että sellaisia aletaan kyselemään parantuneilta? Pääasia, että ihminen sai avun. Siinä ei hoitavia lääkäreitä ala kukaan kyselemään, ei edes tule mieleenkään sellainen.

• mieti tätä(se aito)
        Jumalanhullu kirjoitti:

Et saa, en minäkään. Sinun vaatimukset eivät ole realistisia. Luuletko, että sellaisia aletaan kyselemään parantuneilta? Pääasia, että ihminen sai avun. Siinä ei hoitavia lääkäreitä ala kukaan kyselemään, ei edes tule mieleenkään sellainen.

Minulle tuli mieleen ja tekstistäsi ymmärsin että olit tavannut tuon naisen, koska kirjoitit: " Toisille: sokean silmän avautuminen hetkessä. Tuhoutuneen näköhermon sijalle tuli uusi. Lääkärit uusintatutkimuksessaan totesivat sen. Tapasin ko. ihmisen myöhemminkin ja hän oli yhäti haltoitunut saamastaan silmän parantumisesta ja Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa."

Joten yhteystietojen antamisessa ei ole mitään ongelmaa. Ainut ongelma on siiinä, että sinä et voi antaa sitä koska tuollaista ei ole tapahtunut. Siksi sitä ei voi myöskään tarkistaa henkilöltä itseltään

Minulle tuli mieleen ja tekstistäsi ymmärsin että olit tavannut tuon naisen, koska kirjoitit: " Toisille: sokean silmän avautuminen hetkessä. Tuhoutuneen näköhermon sijalle tuli uusi. Lääkärit uusintatutkimuksessaan totesivat sen. Tapasin ko. ihmisen myöhemminkin ja hän oli yhäti haltoitunut saamastaan silmän parantumisesta ja Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa."

Joten yhteystietojen antamisessa ei ole mitään ongelmaa. Ainut ongelma on siiinä, että sinä et voi antaa sitä koska tuollaista ei ole tapahtunut. Siksi sitä ei voi myöskään tarkistaa henkilöltä itseltään

Huomasin Jumalanhullun kirjoituksista jo, että kyseessä on oikea "mad". Hän kierteli Jumalan parantavaa voimaa. Eli taas kerran olen siinä tilanteessa, että mitään parantamisia ei voitu todeta. Ei koskaan ei missään.

Ei se mulle tosin mikään ihme ole. Olen kyllä itsekin parantunut 20 v vaivanneesta sairaudesta, mutta Jumala ei ollut siihen osallinen. Ei voinutkaan, koska ei ole muitakaan parantanut. Outoa sekin, että ulkomaiset saarnaajat parantajat kertovat aina muualla tapahtuneista, mutta sitten Suomessa ei mitään. Huijausta sanon minä.

" Minulle tuli mieleen ja tekstistäsi ymmärsin että olit tavannut tuon naisen, koska kirjoitit: " Toisille: sokean silmän avautuminen hetkessä. Tuhoutuneen näköhermon sijalle tuli uusi. Lääkärit uusintatutkimuksessaan totesivat sen. Tapasin ko. ihmisen myöhemminkin ja hän oli yhäti haltoitunut saamastaan silmän parantumisesta ja Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa."

-tottakait olen tavannut. Ja asia on kuten kirjoitinkin.

" Joten yhteystietojen antamisessa ei ole mitään ongelmaa. Ainut ongelma on siiinä, että sinä et voi antaa sitä koska tuollaista ei ole tapahtunut. Siksi sitä ei voi myöskään tarkistaa henkilöltä itseltään "

-luuetko, että oli tarvetta alkaa hänen yhteystietojaan kyselemään. Ei tullut edes mieleenikään.

Tapahtunut ja kerrottu on tosi, usko, tai ole uskomatta. yhteystietojen puute ei tee asiaa olemattomaksi.

Huomasin Jumalanhullun kirjoituksista jo, että kyseessä on oikea "mad". Hän kierteli Jumalan parantavaa voimaa. Eli taas kerran olen siinä tilanteessa, että mitään parantamisia ei voitu todeta. Ei koskaan ei missään.

Ei se mulle tosin mikään ihme ole. Olen kyllä itsekin parantunut 20 v vaivanneesta sairaudesta, mutta Jumala ei ollut siihen osallinen. Ei voinutkaan, koska ei ole muitakaan parantanut. Outoa sekin, että ulkomaiset saarnaajat parantajat kertovat aina muualla tapahtuneista, mutta sitten Suomessa ei mitään. Huijausta sanon minä.

" helsinkijokkeri
        13.1.2012 20:11 "

-älä höpsi.

En ole kierrellyt mitään asiassa. Tapahtunut tosiasia se kertomani on, sulla vain on juuri tuo asennevamma, joka ateisteilla aika yleisesti on. Valitettavasti.

Kun asennoidut (te) valmiiksi siihen, ettei Jumalaa ole, eikä siis ihmeitäkään, keskustelut suistuu lepikkoon.

Piste

• mieti tätä(se aito)
        Jumalanhullu kirjoitti:

" Minulle tuli mieleen ja tekstistäsi ymmärsin että olit tavannut tuon naisen, koska kirjoitit: " Toisille: sokean silmän avautuminen hetkessä. Tuhoutuneen näköhermon sijalle tuli uusi. Lääkärit uusintatutkimuksessaan totesivat sen. Tapasin ko. ihmisen myöhemminkin ja hän oli yhäti haltoitunut saamastaan silmän parantumisesta ja Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa."

-tottakait olen tavannut. Ja asia on kuten kirjoitinkin.

" Joten yhteystietojen antamisessa ei ole mitään ongelmaa. Ainut ongelma on siiinä, että sinä et voi antaa sitä koska tuollaista ei ole tapahtunut. Siksi sitä ei voi myöskään tarkistaa henkilöltä itseltään "

-luuetko, että oli tarvetta alkaa hänen yhteystietojaan kyselemään. Ei tullut edes mieleenikään.

Tapahtunut ja kerrottu on tosi, usko, tai ole uskomatta. yhteystietojen puute ei tee asiaa olemattomaksi.

"Tapahtunut ja kerrottu on tosi, usko, tai ole uskomatta. yhteystietojen puute ei tee asiaa olemattomaksi

Tuo on samaa valehtelua kuin ne muut jutut, joissa myydään halvalla olematonta. Sinun tekstisi rakentuu samaan kaavaan: esitetään tuote jonka voit myydä ja muut, suosittelijat ostivat ja ovat olleet tyytyväisiä. Tässä on vain se ero että suosittelijoista ei saa mitään tietoa ja tuotekin on vain sananhelinää.

Ehkäpä voit joskus siirtyä nettiin olemattoman myyjäksi.

Kristinuskon kannalta tuollainen on hyvin häpeällistä. Onneksi kirkko laitoksena ei ole tuolaisen " mainonnan " väärti" ja ne, jotka tuollaiseen lankeaa, ovat itse syylllisiä höynäytykseensä.

" helsinkijokkeri
        13.1.2012 20:11 "

-älä höpsi.

En ole kierrellyt mitään asiassa. Tapahtunut tosiasia se kertomani on, sulla vain on juuri tuo asennevamma, joka ateisteilla aika yleisesti on. Valitettavasti.

Kun asennoidut (te) valmiiksi siihen, ettei Jumalaa ole, eikä siis ihmeitäkään, keskustelut suistuu lepikkoon.

Piste

Enhän mä mikään ateisti oo ollut, vaan "uskovainen". Ei mun asenne mihinkään oo vaikuttanut, vaan totuuden selvittäminen on mun juttu. Hah hah!! Mä vaan tutkin asioita ja tarkastelin. Eniten juuri parantumisia. Ja lopputulos oli, ettei parantumisia tapahtunut. Lähin kohde olin minä itse.

Ja kun luin Raamattua tarkemmin, tajusin ettei koko jumalaa ole edes olemassa. Siksi en ihmettele, etten nähnyt yhtään paranemista. Se siitä ja mun uskosta. En voi uskoa olemattomiin asioihin. Mutta usko sinä vaan.

Enhän mä mikään ateisti oo ollut, vaan "uskovainen". Ei mun asenne mihinkään oo vaikuttanut, vaan totuuden selvittäminen on mun juttu. Hah hah!! Mä vaan tutkin asioita ja tarkastelin. Eniten juuri parantumisia. Ja lopputulos oli, ettei parantumisia tapahtunut. Lähin kohde olin minä itse.

Ja kun luin Raamattua tarkemmin, tajusin ettei koko jumalaa ole edes olemassa. Siksi en ihmettele, etten nähnyt yhtään paranemista. Se siitä ja mun uskosta. En voi uskoa olemattomiin asioihin. Mutta usko sinä vaan.

Jumalanhullu. Huomaatko edes sellaista tosiasiaa, että Suomessakin tuhannet sairaalayksiköt hoitavat ja parantavat ihmisiä. Ilman Jumalaa. Kuinka paljon enemmän Jumala parantaa? Kerroit yhdestä tapauksesta Espanjassa.

Anteeksi hullu. Mutta mä ainakin tiedän niiden LÄÄKÄREIDEN nimet, jotka ovat minut parantaneet. Jumala saa jäädä mun puolesta unholaan. Se ei parantanut, vaikka rukoilijoita riitti. Häpeän rukoilijoiden puolesta, koska se oli hukkaan heitettyä.

Jos Jumala ja Jeesus niin paljon parantavat, niin ei kai mitään sairaaloita tarvittaisi?

• luminarsku
        mieti tätä(se aito) kirjoitti:

"Tapahtunut ja kerrottu on tosi, usko, tai ole uskomatta. yhteystietojen puute ei tee asiaa olemattomaksi

Tuo on samaa valehtelua kuin ne muut jutut, joissa myydään halvalla olematonta. Sinun tekstisi rakentuu samaan kaavaan: esitetään tuote jonka voit myydä ja muut, suosittelijat ostivat ja ovat olleet tyytyväisiä. Tässä on vain se ero että suosittelijoista ei saa mitään tietoa ja tuotekin on vain sananhelinää.

Kristinuskon kannalta tuollainen on hyvin häpeällistä. Onneksi kirkko laitoksena ei ole tuolaisen " mainonnan " väärti" ja ne, jotka tuollaiseen lankeaa, ovat itse syylllisiä höynäytykseensä.

Kun ei ole haluakaan ostaa tuotetta, kuinka tuote voi vakuuttaa ostamatonta ostajaa?

• mieti tätä(se aito)
        luminarsku kirjoitti:

Kun ei ole haluakaan ostaa tuotetta, kuinka tuote voi vakuuttaa ostamatonta ostajaa?

Markkinoinnin idea on herättää tarve ostaa tuote ja sitten kertoa mistä tuotteen voi saada ja kannustaa ostopäätökseen

• Valelääkäri
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Anteeksi hullu. Mutta mä ainakin tiedän niiden LÄÄKÄREIDEN nimet, jotka ovat minut parantaneet. Jumala saa jäädä mun puolesta unholaan. Se ei parantanut, vaikka rukoilijoita riitti. Häpeän rukoilijoiden puolesta, koska se oli hukkaan heitettyä.

Jos Jumala ja Jeesus niin paljon parantavat, niin ei kai mitään sairaaloita tarvittaisi?

"Mutta mä ainakin tiedän niiden LÄÄKÄREIDEN nimet, jotka ovat minut parantaneet. "

Todennäköisesti valehtelet ? Kerros nyt sitten lääkäreiden nimet, osoitteet ja puhelinnumerot ja oma nimesi niin voimme tarkistaa asian. Lisäksi voit ensin todistaa että olit sairas ja miten olit sairas ja kuka sairautesi ttotesi ja senjälkeen sairaskertomuksesi tuot tänne kaikkine tietoineen että voimme todeta ettet nyt valehtele. Jos et anna näitä kaikkia tietoja tyhjentävästi ja vastaansanomattomasti niin voimme vetää johtopäätöksen että olet vain pelkkä valehtelija. Toivon ettet osoittaudu täällä näin julkisesti valehtelijaksi.

• mieti tätä(se aito)
        Valelääkäri kirjoitti:

"Mutta mä ainakin tiedän niiden LÄÄKÄREIDEN nimet, jotka ovat minut parantaneet. "

Todennäköisesti valehtelet ? Kerros nyt sitten lääkäreiden nimet, osoitteet ja puhelinnumerot ja oma nimesi niin voimme tarkistaa asian. Lisäksi voit ensin todistaa että olit sairas ja miten olit sairas ja kuka sairautesi ttotesi ja senjälkeen sairaskertomuksesi tuot tänne kaikkine tietoineen että voimme todeta ettet nyt valehtele. Jos et anna näitä kaikkia tietoja tyhjentävästi ja vastaansanomattomasti niin voimme vetää johtopäätöksen että olet vain pelkkä valehtelija. Toivon ettet osoittaudu täällä näin julkisesti valehtelijaksi.

Jos helsinkijokkerin paransi lääkäri, niin oletan että siinä ei tapahtunut yliljuonnollista ihmettä vaan tavallinen hoito joka tehosi. Kysymyksestäni on tehty ivamukaelma. Halusin tarkistaa, onko tuota lääkäriä tai naista ollenkaan olemassa ( "Tapasin ko. ihmisen myöhemminkin ja hän oli yhäti haltoitunut saamastaan silmän parantumisesta ja Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa.") Tietenkään ei asiasta kirjoittanut Jumalanhullu voinut antaa tietoja. Syy on selvä: tuota ei ole tapahtunut.

Joistakin on hauskaa täällä pilailla uskovien "parannusihmeiden" kustannuksella. Joku näyttää todella uskovansa omiin parantajantaitoihinsa. Ilmeisesti kristinnusko on laadultaan sellaista, että siinä kasvaa aluskasvillisuutena järjetöntä hömppää. Sallitaan arvioimatta vähälahjaisten laumojen perustaa omia viimeisimmän - ja parhaan Jeesus-uskon-seurakuntia. Niissä sitten halveksitaan tietoa ja pidetään tiedettä ateistisena juonena kristinuskoa vastaan. Järjettömyyden esimerkkinä kerron että eräs presidenttiehdokas ei tiedä, miten vanha maailma on. Evoluutioteoriaa hän pitää "vain teoriana...". Väitän, että Suomessakin tapahtuu ajan oloon jakaantumista niihin, jotka ovat tietämättömiä, mutta "uskovaisia" ja sivistyneitä kristittyjä.

-Voe sinua ressukkaa.

" Kristinuskon kannalta tuollainen on hyvin häpeällistä."

-koekeintaan se on häpeällistä, että maailma on epäuskon vallassa.

" Anteeksi hullu. Mutta mä ainakin tiedän niiden LÄÄKÄREIDEN nimet, jotka ovat minut parantaneet. Jumala saa jäädä mun puolesta unholaan. Se ei parantanut, vaikka rukoilijoita riitti. Häpeän rukoilijoiden puolesta, koska se oli hukkaan heitettyä. "

- kyllä minäkin tiedän, kuka lääkäri on j0skus minua auttanut. Ilman lääkäärien veitseä minun leikkaukseen tuomittu käsivamma parantui vaimon rukouksen aikana sekunnissa. Ei sinun tosin tarvitse uskoa tätä tosiasiaa.

Tuskin sinäkään tiedät toisten ihmisten lääkäreeiden nimiä, ainakaan toisessa maassa?

RE:helsinkijokkeri
        13.1.2012 20:54

ok. Suuri vahinko sinulle.

Jumalanhullu. Huomaatko edes sellaista tosiasiaa, että Suomessakin tuhannet sairaalayksiköt hoitavat ja parantavat ihmisiä. Ilman Jumalaa. Kuinka paljon enemmän Jumala parantaa? Kerroit yhdestä tapauksesta Espanjassa.

" Jumalanhullu. Huomaatko edes sellaista tosiasiaa, että Suomessakin tuhannet sairaalayksiköt hoitavat ja parantavat ihmisiä. Ilman Jumalaa. Kuinka paljon enemmän Jumala parantaa? Kerroit yhdestä tapauksesta Espanjassa. "

Tottakait, mutta nyt oli kyseessä sellainen vamma, jota lääketiede ei voinut auttaa.

Toki Jumala parantaa niitäkin, joita myöskin lääkärit voivat jelpata.

Jos helsinkijokkerin paransi lääkäri, niin oletan että siinä ei tapahtunut yliljuonnollista ihmettä vaan tavallinen hoito joka tehosi. Kysymyksestäni on tehty ivamukaelma. Halusin tarkistaa, onko tuota lääkäriä tai naista ollenkaan olemassa ( "Tapasin ko. ihmisen myöhemminkin ja hän oli yhäti haltoitunut saamastaan silmän parantumisesta ja Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa.") Tietenkään ei asiasta kirjoittanut Jumalanhullu voinut antaa tietoja. Syy on selvä: tuota ei ole tapahtunut.

Joistakin on hauskaa täällä pilailla uskovien "parannusihmeiden" kustannuksella. Joku näyttää todella uskovansa omiin parantajantaitoihinsa. Ilmeisesti kristinnusko on laadultaan sellaista, että siinä kasvaa aluskasvillisuutena järjetöntä hömppää. Sallitaan arvioimatta vähälahjaisten laumojen perustaa omia viimeisimmän - ja parhaan Jeesus-uskon-seurakuntia. Niissä sitten halveksitaan tietoa ja pidetään tiedettä ateistisena juonena kristinuskoa vastaan. Järjettömyyden esimerkkinä kerron että eräs presidenttiehdokas ei tiedä, miten vanha maailma on. Evoluutioteoriaa hän pitää "vain teoriana...". Väitän, että Suomessakin tapahtuu ajan oloon jakaantumista niihin, jotka ovat tietämättömiä, mutta "uskovaisia" ja sivistyneitä kristittyjä.

RE:mieti tätä(se aito)
        14.1.2012 15:11

- tuo on sinun luulosi. Puhut parempaa tietoa vastaan.

Jumalanhullu

• Valelääkäri kirjoitti:

Heh heh noita kristittyjä. Valelääkäri, tiedät itsekin varsin hyvin, ettei lääkäritoiminta ole Suomessa salaista. Mulla on tosiaan ollut leikkauksia, auton alle jäämistä, tyrää. Mua parikymmentä vuotta vaivannut allergia parani itsestään vähän aikaa sitten. Ja mun puolesta on rukoiltu hyomattavan paljon, joten on se tullut selväksi, ettei ainakaan Jumala paranna. Eli lääkärit ja itsestään paraminen on ollut ainoa tapa parantua.

• Kristinuskon kirja.

Rukous !

Jos rukous toimisi, niin meidän maailmamme olisi aivan toisenlainen. Korkein ei vaikuta konkreettisesti maaplaneetallamme. Rukouksen voima on jopa tieteellisesti todistettu olevan höpöhoipöä. Jos joku sanoo, että Jumala on kuullut häntä, niin hän on kauhea ihminen, kun maailmamme on tälläinen kuin se on.

Rukouksen voima on täysin petos kirkon puolelta, kun unohdetaan oman itsensä Jumalan hengen vaikutus. " Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä ".

• Mun puolesta on rukoiltu vaikka kuinka paljon Afrikassa asti. Ja rukoilijat ovat kaikki uskoneet vankasti rukouksen voimaan!

Mutta mikään ei oo vaikuttanut suuntaan eikä toiseen. Elämä menee omalla painollaan eteenpäin. Muutoksia tulee, mutta silloin kun itse ne muutokset tekee. Maailmaa pitää muuttaa ja on muutettukin, mutta ei rukoilulla vaan tekemällä.

• Mirka ...

"""Rukous muuttaa maailmaa salatulla tavalla."""
      (Päivi Aikasalo, pappi )

LOPETA VALEHTELU. PYSTYTKÖ OLEMAAN REHELLINEN?
      Todisteita rukousten toimivuudesta ei ole.
      Jumalakin on vain pelkkää satua ja höpötystä.

• näin on
    • juutas.

"Rukous muuttaa maailmaa salatulla tavalla. Rukous on osa sitä suurta mysteeriä,"

Parahain Päivi,

Kyllä nuo ovat varsin katteettomia lupauksia ja perustelemattomia väitteitä.

Millä ihmeen salatulla tavalla rukous muuttaa jotain? Jos jokin muuttuu rukouksen vaikutuksesta, sen voi toki havaita. Ellei muutosta voi havaita, ei ole vaikutustakaan, ei salattua eikä julkista.

Ja mitä mysteerejä tässä on? Mikä on koko mystifioinnin tarkoitus?

Onko tämä salatuista mysteereistä puhumisen tarkoitus luoda käsitys siitä, että niistä puhuva papisto olisi muita lähempänä näitä salaisuuksia ja mysteerejä, ja että jumalallisiin salaisuuksiin vihkiytyneinä tietäisivät niistä jotakin enemmän kuin tavalliset ihmiset. Ja että tämä salattu tieto antaisi jotain mysteeristä valtaa? Niinkö?

Vai onko sen tarkoitus peittää se, että mitään tietoa ei oikeasti olekaan rukousvaikutuksista. Salaisuuksista ja mysteereistä puhumalla voidaan yrittää peitellä sitä, että asioita tutkiskeltaisi avoimesti, kun ei muka näitä salaisuuksia ja mysteerejä kuulukaan tietää ja ymmärtää...

• usko neuvoa

Epäuskoisena et voi käsittää uskoa, aivan kuten epämusikaaliset eivät ymmärrä musiikkia ja värisokeat eivät näe värejä.

Tyydy siihen.

• juutas.
        usko neuvoa kirjoitti:

Epäuskoisena et voi käsittää uskoa, aivan kuten epämusikaaliset eivät ymmärrä musiikkia ja värisokeat eivät näe värejä.

Tyydy siihen.

Parahain Usko Neuvoa,

Oletkohan koskaan kuullut kertomusta Keisarin uusista vaatteista.

Hienoja kankaita eivät näe typerykset ja virkoihinsa kelpaamattomat. Vain parhaimmistolla on kyky havaita upeat värit ja materiaalit...

Mutta lasten kaltaistenko oli kuitenkin taivasten valtakunta...

• Yksi vaan
        juutas. kirjoitti:

Parahain Usko Neuvoa,

Oletkohan koskaan kuullut kertomusta Keisarin uusista vaatteista.

Hienoja kankaita eivät näe typerykset ja virkoihinsa kelpaamattomat. Vain parhaimmistolla on kyky havaita upeat värit ja materiaalit...

Mutta lasten kaltaistenko oli kuitenkin taivasten valtakunta...

Keisarin uudet vaatteet on satukirjan satu.

Uskonto ei ole satua, koska Raamattua ei sanota satukirjaksi.

• PSARI

Rukouksesta sen verran, että siitä on tehty tutkimus Yhdysvalloissa sydämen ohitusleikkauksessa olleiden toipumisesta, jossa osaa potilaista pyrittiin auttamaan rukouksen voimalla. Rukous ei kuitenkaan auttanut potilaita mitenkään, eikä sillä ollut parantavaa voimaa.

http://www.cnn.com/2006/HEALTH/03/30/prayer.study.ap/in dex.html

Tutkimuksessa oli 3 ryhmää:
      ensimmäisessä ryhmässä oli n. 600 potilasta, jotka tiesivät, että heidän puolestaan saatetaan rukoilla ja myös rukoiltiin,

toisessa ryhmässä oli n. 600 potilasta, jotka tiesivät, että heidän puolestaan saatetaan rukoilla, mutta ei rukoiltu ja

kolmas ryhmä, jossa oli n. 600 potilasta, joille kerrottiin, että heidän puolestaan rukoillaan.

Rukouksiin osallistui 2 katolilaista ryhmää ja 1 protestanttinen rukousryhmä, joita oli kussakin rukoushetkessä mukana noin 30. He rukoilivat 2 viikkoa päivittäin kunkin potilaan paranemisen puolesta alkaen leikkausta edeltävästä päivästä.

Kuukauden aikana, kun potilaita seurattiin, niin
      ryhmästä 1 52,2 % sai jonkin komplikaation,
      ryhmästä 2 50,9 ja
      ryhmä kolmesta 58,6 % komplikaatioita.

Miksiköhän potilaat, jotka tiesivät heidän vuokseen rukoiltavan kärsivät eniten komplikaatioista. Potilaiden uskonnollisella taustalla ei ollut mitään merkitystä rukouksissa.

Raamatun rukoileminen ei tarkoita sitä, että kädet ristissä rukoillaan, vaan sitä, että aneltiin valtaapitäviltä, etteivät nämä veisi kaikkia ruokia heiltä tai omaisuutta tahi, etteivät nämä määräisi miehiä käymään sotia.

• Sparttakus

Moikka Psari. Kyselisin lauantai loton oikeita numeroita kun kerran näet ne selvästi. Pane vaan ne tähän ruudulle ,että muutkin voivat ne kopioida ja saada elämänsä järjestykseen.Se olisi rakkauden teko ,josta saisit itsekkin hyvän mielen. Kyseessä olisi todellinen Tempaus. Suukkoja.

• PSARI
        Sparttakus kirjoitti:

Moikka Psari. Kyselisin lauantai loton oikeita numeroita kun kerran näet ne selvästi. Pane vaan ne tähän ruudulle ,että muutkin voivat ne kopioida ja saada elämänsä järjestykseen.Se olisi rakkauden teko ,josta saisit itsekkin hyvän mielen. Kyseessä olisi todellinen Tempaus. Suukkoja.

Sparttakus,
        en kuulu kirkkoon, enkä harrasta minkäänlaisia rakkauden tai laupeuden töitä.

Rahalla ei ole minulle mitään merkitystä, joten en auta ketään myöskään siitä syystä rikkaaksi, vaikka toki voisinkin sen tehdä. Olen itse veikannut kerran lottoa vuosia sitten ja tein itselleni 7 oikein rivin tuolloin. Rahaa ei tullut kuin muutama miljoona vanhoja mummonmarkkoja.

Autan ihmisiä parantaen heidän sairauksiaan tai muutoin autan heitä elämässä eteen päin tarvittaessa oman harkintani mukaan.

Taasko sinä lirkuttelet lähettämällä suukkoja! No hyvä on... lähetän sinullekkin suukkoja ja pään silityksen.... jaa... miksiköhän näen sellaista, että sinulle laitetaan toiseen silmään kapseli, jonka avulla kasvatetaan uusi verkkokalvo silmääsi sekä laitetaan joku siirre silmähermoosi lähivuosien kuluttua...?!

• Sparttakus
        PSARI kirjoitti:

Sparttakus,
        en kuulu kirkkoon, enkä harrasta minkäänlaisia rakkauden tai laupeuden töitä.

Rahalla ei ole minulle mitään merkitystä, joten en auta ketään myöskään siitä syystä rikkaaksi, vaikka toki voisinkin sen tehdä. Olen itse veikannut kerran lottoa vuosia sitten ja tein itselleni 7 oikein rivin tuolloin. Rahaa ei tullut kuin muutama miljoona vanhoja mummonmarkkoja.

Autan ihmisiä parantaen heidän sairauksiaan tai muutoin autan heitä elämässä eteen päin tarvittaessa oman harkintani mukaan.

Taasko sinä lirkuttelet lähettämällä suukkoja! No hyvä on... lähetän sinullekkin suukkoja ja pään silityksen.... jaa... miksiköhän näen sellaista, että sinulle laitetaan toiseen silmään kapseli, jonka avulla kasvatetaan uusi verkkokalvo silmääsi sekä laitetaan joku siirre silmähermoosi lähivuosien kuluttua...?!

Kiitti Psari . Verkkokalvoni on ehjä. Näköhermo katkennut ja surkastunut ,lisäksi riippuluomi. Olisin paljon iloisempi loton oikeista numeroista kuin silmäni korjaamisesta . Tässä on menty yhdellä silmällä niin pitkään et ei haittaa enää kun elämä on loppusuoralla.Fyrkka tois helpotusta moneen juttuun.

• PSARI
        Sparttakus kirjoitti:

Kiitti Psari . Verkkokalvoni on ehjä. Näköhermo katkennut ja surkastunut ,lisäksi riippuluomi. Olisin paljon iloisempi loton oikeista numeroista kuin silmäni korjaamisesta . Tässä on menty yhdellä silmällä niin pitkään et ei haittaa enää kun elämä on loppusuoralla.Fyrkka tois helpotusta moneen juttuun.

Sparttakus,
        eihän tuommoinen 60-vuotias mies vielä elämän loppusuoralla ole!!, vaan mies parhaassa isässään ja vuosia sinullakin voi olla peräti noin 40 jäljellä eli kitkutat rollaattorilla 100 vuotiaaksi.

Suu säkkiä myöten, niin eläkkeellä tulee hyvin toimeen. Voithan toki ottaa aina rikkaan äveriään vaimon... tai siis eukon eli tuommoisen vähän iäkkäämmän puoleisen, jota auttelet pienissä askareissa, kunnes hän potkaisee tyhjää ja sinä fiksuna miehenä olet hoitanut asian siten, että koko tämän ihanan vanhan vaimosi (siis todellisuudessa ruman känkkäränkkä-akan) omaisuus siirtyy ainoastaan sinun nimiisi keskinäisellä testamentilla ja rollaattorisi kanssa voit seilata upeilla laivoilla rikkaana eläkeläisenä ympäri maailman meriä toisten passatessa sinua laivan ylimmän kerroksen saunallisessa sviitissä, jossa siemailet jääkylmää olutta saunan ja hierojattaren jäljiltä...

...niin voisin tulla mukaasi semmoselle Atlantis -retkelle ja rukoilla sinulta jotain intiimeinä hetkinämme, mutta näihin kirkon rukouksiin en usko.

• Sparttakus
        PSARI kirjoitti:

Sparttakus,
        eihän tuommoinen 60-vuotias mies vielä elämän loppusuoralla ole!!, vaan mies parhaassa isässään ja vuosia sinullakin voi olla peräti noin 40 jäljellä eli kitkutat rollaattorilla 100 vuotiaaksi.

Suu säkkiä myöten, niin eläkkeellä tulee hyvin toimeen. Voithan toki ottaa aina rikkaan äveriään vaimon... tai siis eukon eli tuommoisen vähän iäkkäämmän puoleisen, jota auttelet pienissä askareissa, kunnes hän potkaisee tyhjää ja sinä fiksuna miehenä olet hoitanut asian siten, että koko tämän ihanan vanhan vaimosi (siis todellisuudessa ruman känkkäränkkä-akan) omaisuus siirtyy ainoastaan sinun nimiisi keskinäisellä testamentilla ja rollaattorisi kanssa voit seilata upeilla laivoilla rikkaana eläkeläisenä ympäri maailman meriä toisten passatessa sinua laivan ylimmän kerroksen saunallisessa sviitissä, jossa siemailet jääkylmää olutta saunan ja hierojattaren jäljiltä...

...niin voisin tulla mukaasi semmoselle Atlantis -retkelle ja rukoilla sinulta jotain intiimeinä hetkinämme, mutta näihin kirkon rukouksiin en usko.

Psari . Minulla on itsekunnioitusta,en ikinä rupeaisi moiseen juttuun, että yrittäisin hommata rikkaan naisen ,jonka veisin vihille fyrkasta ja sitten kikkailisin omaisuuden itselleni. Ei käy luonteelleni. Vaikka ateisti olenkin en ole mikään roisto. Eipä gimmat juuri ole rundannut ympärilläni. Naimisiin mennään rakkaudesta ei fyrkasta. Sulle tuleee nyt miinusta tosta jutusta. Helpointa olis kun antasit nyt vaan ne numerot kun kerran näet ne.
        Sitte vielä yksi juttu .Olen täysin raitis oikeasti.

• PSARI
        Sparttakus kirjoitti:

Psari . Minulla on itsekunnioitusta,en ikinä rupeaisi moiseen juttuun, että yrittäisin hommata rikkaan naisen ,jonka veisin vihille fyrkasta ja sitten kikkailisin omaisuuden itselleni. Ei käy luonteelleni. Vaikka ateisti olenkin en ole mikään roisto. Eipä gimmat juuri ole rundannut ympärilläni. Naimisiin mennään rakkaudesta ei fyrkasta. Sulle tuleee nyt miinusta tosta jutusta. Helpointa olis kun antasit nyt vaan ne numerot kun kerran näet ne.
        Sitte vielä yksi juttu .Olen täysin raitis oikeasti.

Sparttakus,
        no kirjoitin tuon "naisjutun" ihan leikilläni jatkaen hiukan huumorilla Atlantis unelmaasi. Santorinin saari on kuin tuo tarunhohtoinen Atlantis ja siihen kannattaa tutustua, ellet ole jo käynyt siellä.

Näen sinusta, että olet joutunut elämään kovaa elämää lapsesta saakka.

Itse en juo alkoholia, enkä edes kofeiinipitoista kahvia, sillä kaikki ihmisen elimistöä kuormittavat aineet vähentävät energiakenttääni, jota käytän joihinkin ihmisten sairauksien parantamiseen.

Harvoin suostun parantamaan tai auttamaan ketään ihmistä, joka tupakalla, päihteillä tms. toiminnalla tietoisesti sairastuttaa itseään.

Ihastuminen ja rakastuminen ovat tärkeitä asioita avioliittoon menon kannalta, mutta ennen kaikkea se, että ihminen tuntee tunteita, eikä muutu luonteeltaan katkeraksi elämää ja muita ihmisiä vihaavaksi yksilöksi. Inhimillinen ajattelu lähimmäisiä kohtaan tuo itsellekkin hyvän mielen ja tasapainon.

• Sparttakus
        PSARI kirjoitti:

Sparttakus,
        no kirjoitin tuon "naisjutun" ihan leikilläni jatkaen hiukan huumorilla Atlantis unelmaasi. Santorinin saari on kuin tuo tarunhohtoinen Atlantis ja siihen kannattaa tutustua, ellet ole jo käynyt siellä.

Näen sinusta, että olet joutunut elämään kovaa elämää lapsesta saakka.

Itse en juo alkoholia, enkä edes kofeiinipitoista kahvia, sillä kaikki ihmisen elimistöä kuormittavat aineet vähentävät energiakenttääni, jota käytän joihinkin ihmisten sairauksien parantamiseen.

Harvoin suostun parantamaan tai auttamaan ketään ihmistä, joka tupakalla, päihteillä tms. toiminnalla tietoisesti sairastuttaa itseään.

Ihastuminen ja rakastuminen ovat tärkeitä asioita avioliittoon menon kannalta, mutta ennen kaikkea se, että ihminen tuntee tunteita, eikä muutu luonteeltaan katkeraksi elämää ja muita ihmisiä vihaavaksi yksilöksi. Inhimillinen ajattelu lähimmäisiä kohtaan tuo itsellekkin hyvän mielen ja tasapainon.

Psari .Ajatteleppa niitä lottonumeroita jotka kyvyilläsi näet ja pistä näkyviin, päästään jutussa eteenpäin ja muutkin voivat halutessaan kopioida ne ja tulla onnelliseksi. En viitsi enempää kertoa ,mitä järjestän sinulle oikeista numeroista, eikä tarvitsekkaan,sillä sinähän näet kaiken.

• Sparttakus kirjoitti:

Psari .Ajatteleppa niitä lottonumeroita jotka kyvyilläsi näet ja pistä näkyviin, päästään jutussa eteenpäin ja muutkin voivat halutessaan kopioida ne ja tulla onnelliseksi. En viitsi enempää kertoa ,mitä järjestän sinulle oikeista numeroista, eikä tarvitsekkaan,sillä sinähän näet kaiken.

Sparttakus. Itse en ainakaan saa onnea rahasta, vaan rakkaudesta. Ihmiset ovat kuitenkin erilaisia, joten sä ehkä olet onnellinen rikkaana. Sulle ei edes terveysasiat ole sitten niin tärkeää... Kaikella kunnioituksella.

• Sparttakus
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Sparttakus. Itse en ainakaan saa onnea rahasta, vaan rakkaudesta. Ihmiset ovat kuitenkin erilaisia, joten sä ehkä olet onnellinen rikkaana. Sulle ei edes terveysasiat ole sitten niin tärkeää... Kaikella kunnioituksella.

Helsinkijokkeri. Voin kertoa et fyrkalla elämänlaatu paranee ja voi tsöbaa kunnon leguripalvelut nopeasti ,eikä tartte skniidaa. Kaverasit tos että et saa onnea fyrkasta sun tarttis joskus kokee kurjuutta, niin tietäsit mist on kyse. Mul on siint bulit kokemukset , ihan kloddista asti . Doku hima molemmat vanhemmat , seitsemänvuotiaana ööga päästä fillarinstongalla , 17vuotiaana tutkalla ja pavissa Diccon impaamisen ,brenkun ja kamankäytön takia. Kato silloin oli irtolaisuuslait ja pavilait jos joutu alaikäsenä fakkiin kamoista siint oli seuraamuksia. Juttut päätty 31vuotiaana hoitoon ja raitistumiseen joka jatkuu vieläkin 28v raittiutta. Kato kurjuudest on kovat kokemukset . Olis kliffa näin gammelina kokee viel ,mitä ois elämä fyrkalla, ettei tartis aina funtsaa mitä tsöbaa ja et riitääks fyrkat. Kaikella kunnioituksella.
        Sul on toi nimimerkki sellanen et toivottavasti osaat bluggaa ja tsennaat ,mitä mä skrivasin

• no jopas

Sivupalkissa on sarake, jossa näkyvät kuuntelevan_kirkon uusimmat viestit.

Onko tämän ketjun aloitus tosiaan kirkon viimeisin viesti, laitettu aamulla klo 11:10? Ja nyt kello on melkein viisi illalla.

• karkas

Huomasin saman. Kello on 15 minuutin päästä jo kuusi mutta kirkkoa ei näy eikä kuulu. Vastuutonta toimintaa.

• harmistusharmistus
        karkas kirjoitti:

Huomasin saman. Kello on 15 minuutin päästä jo kuusi mutta kirkkoa ei näy eikä kuulu. Vastuutonta toimintaa.

Minuakin harmittaa. Vaikka itse ketjun avaavat, niin eipä tule kommentteja avaajalta eikä muiltakaan.

• ...

Jumalan kasvojen edessä... mistä ihmeestä voit tietää, että Jumalalla on ylipäätänsä kasvot jos sellainen onkin olemassa?

• papit törkeitä

Voi taatana sentää, mua niin vitattaa pappien törkeä valehtelu.

• samaa mieltä

Mua vatuttaa myös ne pöljät, jotka noita satuja vielä uskovat.

• Sparttakus

Täyttä paskaa ei paranna ketään jos ei lääketiede pysty auttamaan.
      Kaataja guru Niilo Ylivainion juttuja jarukousta on tutkittu Suomessa tieteellisesti .Otettiin ihmisiä joilla oli lääketieteellisesti todettu sairaus . Kävivät kaataja Niilo Ylivainion luona ,jossa heidät työnnettin kumoon ja rukoiltiin . Loppu tulos .Yksikään ei parantunut.
      Omakohtainen kokemukseni valheistanne rukouksenvoimasta . Kirjoitin eilen sivustolla .Miksi uskova petkutti.
      Pappi Päivi Aikasalo. Voit kehottaa rukoilemaan ,mutta älä lupaa mitään . Jos on kyse sairaudesta käske painua lääkäriin. Et parannu rukoilemalla. Lue juttuni. Miksi uskova petkutti.

• PSARI

Sparttakus,
        olet oikeassa ja sitäpaitsi nämä saarnaajat, jotka väittävät pyhän hengen kaatavan heidän kauttaan sairaat lattialle, niin eivät tule edes ajatelleeksi huijatessaan ihmisiä pyhällä hengellä, että pyhän hengen eli edesmenneen aikoja sitten kuolleen ylipapin henkiruumiilla ei ole minkäänlaista fyysista voimaa, jolla tuuppaisi ketään nurin. Ei ihmisten kaatamisessa ja tuuppaamisessa kovakouraisesti olkapäistä nurin ole mitään järkeä.

Saarnaajien tuuppauspaikoilta on viety monet kerrat ihmisiä ambulanssilla oikeiden parantajien luo, jotka paikkaavat murtuneita luita ja paneva pakkopaitaan mieleltään psykoosiin sairastuneita näiden saarnaajien joukkohypnoosien jäljiltä.

Eräs saarnaaja suuttui niin, että oli lyödä tuttavaani siitä, ettei tämä kaatunut permantoon kirkon alttarilla. Saarnaaja yritti kaataa tuttavaani olkapäistä väkisin nurin työntämällä voimiensa takaa, mutta tuttavani tiesi pitää varansa. Hän ei saanut apua tältä Raamatun kanssa alttarilla olleelta saarnaajalta, mutta tuttavani sai minulta avun, kun käytin energiakenttääni hänen voimakkaiden nivelrikkosärkyjen poistoon. Samalla poistin hänen kaveriltaan ristiselkäsäryn.

• Sparttakus

Lisäys. Pappi Päivi Aikasalolle. Juttu löytyy sivustolta.Helluntalaisuus. Onko muita huijattu. nm Sparttakus

• 25

Jos rukoilijalle maksetaan tarpeeksi, niin se auttaa aivan varmasti... nimittäin sitä rukoilijaa.

• VoiTeitä!

Valitettavasti rukous ei auta yhtään mitään!

• etryoi

jumalia ei ole, älä viitsi höpöttää joutavia.

• rukous on petos

rukoilemisen väittämistä toimivaksi yhtään mihinkään on moraalitonta valehtelua, heikompiosaisten hyväksikäyttöä ja heidän psyykellään leikkimistä, mikä pitäisi kaikkien jossa inhimillisyyttä virtaa, tuomita ankarasti.

sääliksi käy niitä, jotka esimerkiksi haitin maanjäristyksen aikaan olivat ihmeissään etä miksi heille käy näin, ja alkoivat rukoilla jumalaansa että he pelastuisivat. ja sitten kuolivat kiduttaviin sairauksiin.

• Matheisti

Päivi, edes Jumala ei voi piiloutua luvuilta. Jos rukoilemisella olisi merkitystä se havaittaisiin tilastollisena poikkeamana, koska tällaista ei ole niin rukouksella ei ole merkitystä ainakaan kuvaamassasi mysteerimielessä.

Mutta rukous voi tuoda lohtua ja toivoa rukoilevalle, mutta silloin on yhdentekevää mitä jumalaa rukoilee.

Tieteellisiä tutkimuksia on tehty rukousvaikutuksista ja nimenomaan tilastollisia eli vaikka yksittäinen tapaus ei saa rukousvastausta, niin suuressa joukossa pitäisi vastauksia olla poikkeava määrä.

Matematiikka on ainut mikä on varmuudella totta!

• Kyseenalaistaja

Huutaako? Entäs tämä?

"Templeton-säätiö
      Kristillinen Templeton-säätiö rahoitti 2000-luvulla 2,4 miljoonaa dollaria maksaneen tutkimuksen rukouksen tehosta ihmisiin. Tutkimus toteutettiin kaksoissokkona. Tutkimuksessa potilaat jaettiin satunnaisesti kolmeen koeryhmään. Ensimmäisessä ja toisessa olevat eivät tienneet rukoillaanko heidän puolesta vai ei, mutta toisen puolesta rukoiltiin. Kolmannessa puolestaan tiedettiin, että heidän puolestaan rukoillaan. Näiden kohdalla testattiin psykosomaattisia vaikutuksia, jotka syntyvät siitä, että tietää olevansa rukousten kohteena. Kokeessa rukoilijoille annettiin niiden potilaiden nimet, joiden puolesta he rukoilivat. Tutkimuksessa seurattiin kuudessa sairaalassa 1802 potilasta, joille oli tehty ohitusleikkaus.
      Rukoilijat toimivat kolmesta kirkosta käsin. Kaikki kirkot olivat kaukana kuudesta sairaalasta. Rukoukset pyrittiin vakioimaan mahdollisimman pitkälle, joten kaikkia rukoilijoita pyydettiin liittämään rukoukseensa sanonta ”menestyksekäs leikkaus ja nopea parantuminen ilman komplikaatioita”.[15][16]
      Kokeen tulokset julkaistiin American Heart Journal -aikakauskirjassa huhtikuussa 2006. Minkäänlaista eroa ei havaittu niiden potilaiden välillä, joiden puolesta rukoiltiin (52 %) ja joiden puolesta ei rukoiltu (51 %). Kolmannen ryhmän, eli niiden jotka tiesivät, että heidän puolestaan rukoiltiin, tulokset puolestaan erosivat kahden ensimmäisen ryhmän tuloksista, jotka eivät tienneet asiasta mitään. Niillä, jotka tiesivät olleensa esirukousten kohteena, oli tilastollisesti merkittävästi enemmän komplikaatioita (59 %) kuin niillä, jotka eivät tienneet siitä (52 %). Kokeen tekijöiden mukaan potilaat, jotka tiesivät olleensa esirukousten kohteena kärsivät lisärasituksesta, ”suorituspelosta”."

Rukouksen ainoa vaikutus oli, että ne jotka tiesivät rukoilusta, voivat paljon huonommin.

• Joo, mutta

"Rukouksen ainoa vaikutus oli, että ne jotka tiesivät rukoilusta, voivat paljon huonommin. "

Ota huomioon että rukous vaikuttaa salatulla tavalla!

• Vastuu kuulijalla

Ehkä Jumala halusi ottaa ne nopeammin luokseen (tai lähettää helvettiin) ;)

Ja sitä paitsi papeilla ei ole mitään vastuuta sanomisistaan. Voivat siis kehottaa ja lupailla ihan mitä vaan haluavat...

• ev.lut.

Jumala kuulee kaikki rukoukset ja vastaa.

• Nasse.

"Taikauskoksi kutsutaan tavallisesti käsityksiä, joiden mukaan ihmisen ja yhteisön elämässä ja luonnossa ilmenee yliluonnollisia voimia, joita ihminen pystyy määräkeinoin hallitsemaan.[1] "

Kristinusko on taikauskoa ja rukous on loitsu jolla pyritään vaikuttamaan yliluonnollisen voiman (jumalan) toimintaan.....

[1] Kielitoimiston sanakirja. Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen julkaisuja 132. Internet-versio MOT Kielitoimiston sanakirja 1.0. Helsinki: Kotimaisten kielten tutkimuskeskus ja Kielikone Oy, 2004. ISBN 952-5446-11-5.

• .

No miettikääs, afrikkalaiset varmasti rukoilevat kovinki ahkeraan etteivät kuolisi nälkään ja tauteihin, mutta silti (en muista tarkkaa määrää) miljoonia lapsia kuolee nälkään afrikassa joka vuosi?

• Hyvät ystävät

En lukenut tätä ketjua mutta itse päätimme Jumalan kanssa, että saisin työpaikan ja sain sen. En ole rahanahne. Kyse ei siis ole menestysteologiasta.

Rukoilu on eräänlaista yhteistyötä Jumalan kanssa. Halusin töihin ja sinne oli aika mennä, joten molempien suunnitelmiin sopi ja asia oli sillä selvä.

Rukoilkaamme rakastettua Jumalaamme.

• Hyvät ystävät

Jatkan vielä aiheesta. Mahtaakohan nykyaikainen länsimaalainen ihminen olla jo niin hölmö, että jos Jumala ei vastaa hänen rukoukseensa punaisesta Porschesta, ei rukouksiin sitten vastata ollenkaan...

Pieni pottuiluni tekee hyvää hemmotelulle valittajalle...

• Vajakki2

Vau mikä kertomus. Mitenköhän ateistit ja muut väärään jumalaan uskovat saavat ikinä töitä?

• Ystävä Hyvä

En lukenut tätä ketjua mutta itse päätimme vaimon kanssa, että etsisin työpaikan ja saisin sen. En ole rahanahne. Kyse ei siis ole menestysteologiasta.

Työnhaku on eräänlaista yhteistyötä eri työnantajien kanssa. Halusin töihin ja sinne oli aika mennä, joten molempien suunnitelmiin sopi ja asia oli sillä selvä.

Ei siinä tarvita mitään mielikuvitusolentoa väliin.

• evlut

Muista kuitenkin, että kaikki hyvä loppujen lopuksi tulee Jumalalta.

• Matkoillaan eräs mies pysähtyi johonkin ruokabaariin syömään. Istuttuaan pöydän ääreen ja saatuaan ruokansa hän risti kätensä ruokarukoukseen. Vastapäätä istuva mies kysyi rukouksen päätyttyä ivallisesti: Tulikohan tuosta nyt mitään lisää? — Ei, vastasi matkalainen, ei siinä mitään lisää tullut, mutta tuli parempi maku.

Minusta tuntuu, että siinä tilanteessa Jeesus ilmaisi jumalallisen voimansa. Kun ristimme kätemme ja pyydämme Jumalan siunausta, Herra Jeesus Kristus on läsnä ja rakas Pyhä Henki antaa elämän makua. Voitiin selvittää kiusallinen tilanne hymyissä suin, ja niin tuli elämän makua myös ihmisten välisiin pulmiin. Kun Kristus on läsnä, jaksamme hymyillä, vaikka kohtaammekin vastoinkäymisiä. Kun Jeesus on läsnä, vieraastakin paikasta tulee koti, sillä taivaan koti on silloin siinä läsnä.

Parempi maku tuli matkalaisen ruokaan. Ainakin hänelle itselleen. Saattaa olla, ettei ruoka muuttunut itse asiassa miksikään. Kuitenkin jokin asia muuttui: ruokailija nimittäin muuttui. Hänestä tuli kiitollinen syöjä. Ja siinä useasti piileekin suuri elämän viisaus: kun tulemme kiitollisiksi, elämän maku paranee. Jeesuksen jumalallinen voima voi ilmetä tänäkin päivänä ihan arkisessa elämässämme. Sydämen pienessä huokailussa ja ikävöimisessäkin hän on läsnä.

rovasti Taneli-pappi

• Nasse.

Taneli, mielikuvistusystävän mahdollisesti tuottamaa iloa isäntäeläimelleen ei kai kukaan kiistä :)

• Toivoa on ja paljon

Jumalalle on KAIKKI mahdollista. Siksi kannattaa rukoilla.

• Apua ylhäältä

Kyllä, Rukous auttaa. Olen rukoillut vaikeaa asiaa ja saanut siihen rukousvastauksen! Huusin hädissäni Herraa avukseni kun en tiennyt mitä teen. Sain tiukan rukoilun jälkeen vastauksen sisäisenä äänenä ja olin sillä hetkellä täysin varma ja olen edelleen etten itse kyennyt tekemään ratkaisua. Mutta sain vastauksen ylhäältä!! Herralle Kiitos!!!

• Apua maanpinnalta

Toimii, jos vastaus oli .Hakeudu hoitoon ennen kuin skitsofrenia ottaa kokonaan vallan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      112
      7441
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      38
      4318
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      37
      3802
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      401
      2004
    5. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      72
      1519
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1477
    7. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1468
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      180
      1146
    9. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1128
    10. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      12
      1043
    Aihe