Hei,
Olen työtön ollu noin jo toista (kolmatta) vuotta, juonut joka ikinen päivä siit lähtien kun täytin 18v. Juonu ennen sitä vanhempieni omatekoisia olusia salassa kaverini kanssa. Kun täytin 18 pystyin ostaa ite ja nyt oon juonu ja juonu ja juonu, en saa juomista loppumaan. Kävin lääkärillä idioottina kun olen rapulassa. he kehottivat aa kerhoon, mut eivät väkisin passittaneet, mitäpä luulette??? meninkö ?? ja edelleen alkaa olee toivoton olo, pakko saaha olutta,kaljaa, mut ei viinaa. en sorru siihen sen oon pitäny koska muuten sekoan ja hakkaan kaikki mitä tulee vastaa.. oon nyt 27 ja vituttaa tän juomisen kans, suhteet ja kaikki muuki menny päi vittua juomisen takia.
ELI:
Juon jokapäivä n. 6-12 lidl tölkkiä (0.5l) yleensä sen 8. Tuntuu et se on päivän annos et voi olla hyvin mielin. tätä kirjotaessani oon nyt juonu sen 8, koska ei enää vaikuta (tai mistä minä sen tiedän kun en nää itteeni millanen oon ) mut saan tästä hyvän tunteen joka turruttaa himot. Huomenna voin olla selvinpäin.. näin mä aina kaikille lupailen.. mut silti himo, mut pystyn pidättää max 3 päivää tätä himoo.. mitä helevettiä pitää tehä et pääsee kuiville? en tarkota nyt täysin kuiville vaan niin et voisin viel joskus juhlii vaik häissä, jossa en ite ole pääosissa niin ihan normaalisti ettei se lähe käsistä ?
elämä on vaikeaa tällei, vaikee olla kun on työtön eikä työnhakua edista tällänen, oon hakenu niinku työkkäri painostaa, mut en varmaankaan ole mikään ykkösehdokas työpaikoille. Näkeehän mun naamastakin et enemmän uitu ku uimahallis..
itse en usko mihkää AA kerhoihi, mitä vattua ne vois muka mua pelastaa ja puhua muka mulle järkee, mä kuitenki oon ihminen joka ymmärtää asioista suht saakelin paljon enemmän ku normi pulliainen.. (tätähän en voi perustella se pitää tulla kokemaan ite)... mut en tiedä mitä teen koska tää aine koukuttaa ja pahasti...
Lidl päivittäinen huume
16
388
Vastaukset
- 100+
"Juon jokapäivä n. 6-12 lidl tölkkiä (0.5l) yleensä sen 8".
Tuo vastaa 9 - 18 kpl 0,33l oluttölkkiä päivässä, yleensä mäyräkoira. Viikossa annoksia on ainakin 84. Juo vain yli 100/vko- jöröjukka
no mutta, 8 tölkki ( 0,5l ) = 4 litraa joka tarkoittaa 12,12 pulloa normi olutta..
- asdwdwdasda
Käy AA:ssa ja valitat krapulaa ja et pakko juua lisää krapulanki takia aina ja ettei tuu liskot yms nii jos tuuri käy nii saatat saaha bentsoja.
- 30
Noin tuumii todellinen AA- "asiantuntija". Luuletko hel..n idiootti sieltä saavan bentsoja tai muuta pollan sekoittavaa ainetta???
- jöröjukka
mitähän nämä bentsot mahtanee olla
- BUAH..
Kiesus sentään mitä pellejä täällä on kirjoittamassa...
AA:sta bentsoja..
BUAHAHAHAHAAAA... - että näin
BUAH.. kirjoitti:
Kiesus sentään mitä pellejä täällä on kirjoittamassa...
AA:sta bentsoja..
BUAHAHAHAHAAAA...Minä ainakin sain pari liuskaa pameja AA toveripiirissä.
- öhöhöh..
Eihän sitä peliä voi viheltää poikki kukaan muu, kuin sinä itse.
Olet edennyt juomalla elämän pudotuspelissä jo aika pitkälle, ja olet syrjäyttämässä itsesi juopottelevaan ja yhteiskunnan almuilla kituuttavaan rupusakkiin sivuraiteella.
"..mä kuitenki oon ihminen joka ymmärtää asioista suht saakelin paljon enemmän ku normi pulliainen.."
Jos noin on, niin on myös korkea aika käyttää sitä ymmärrystäsi, ja ottaa itseäsi niskasta kiinni, elämä kun on muutakin, kuin mielitekoja ja -haluja.- jöröjukka
ymmärrän pointtisi, mutta onko sitten kasvatuksessa vai missä ollut vika kun mieli tekee kokoajan vaan olla viihteellä, työelämäkään ei sen pahemmin kiinnosta saatika muukaan asia..
- ex-masentunut
jöröjukka kirjoitti:
ymmärrän pointtisi, mutta onko sitten kasvatuksessa vai missä ollut vika kun mieli tekee kokoajan vaan olla viihteellä, työelämäkään ei sen pahemmin kiinnosta saatika muukaan asia..
Alkoholi myös lisää tuota apatiaa. Se helpottaa, kun on jonkun aikaa juomatta ja löytää hieman ilon aiheita muualtakin kuin alkoholista.
Ainoa keino oikeasti raitistua (ei kärvistellä juomatta viinanhimon kanssa) on löytää alkoholin tuomalle tyydytykselle sopiva korvike, joka tuo iloa elämään ja poistaa ahdistusta. Jollakulla tämä on terapia tai uskonto, jollain uusi parisuhde, työ, harrastus, uusi asuinpaikka, opiskelu, taide, musiikki, jne.
Oikeastaan kyse on lähinnä siitä kuinka paljon haluat akoholista eroon. Varmaa on ettei kukaan siitä tule sinua väkisin vierottamaan ja että tuo meinkin johtaa hautaa jossain neljän viiden kympin korvilla.
Jos haluat eroon, apua on saatavilla, jos et, niin tiesi ei ole kovin valoisa.
- Kylmät kädet
Lidl? Heitä helvëttiin ne puolen litran tölkit.
Nobelaner 0.33l tölkki on 0.72 0.15 €
Sitä halvemmalla et saa mistään, paitsi Ruotsista ja laivalta. - murhevakavuus
Nauraa pienille murhevakavuuksille.
- hyrrä
Mitä enemmän juo, sitä enemmän aivot huutaa alkoholia. Mä olen ainakin yrittänyt jättää kokoajan vähemmälle. nyt 7 vrk juomatta. Koko ajan pullo valkkaria kaapissa.Olen antanut itselleni luvan juoda sen silloin kun huvittaa. Ja kyllähän täs huvittais..mut yritän. Tiedän että juon sit taas monta päivää ja olen sen jälkeen tosi masentunut. sama asia kaikkien kanssa tupakka, suklaa.. elimistö jotenkin tottuu
- denZeiJaksaLogaa
Hankala homma päihdeaddiktio, jos sellainen pääsee kehittymään. Tosiaan niinkuin joku tossa ylempänä sanoi pitäisi sinun löytää jotakin tilalle. Yleensä se ikävä kyllä on toiset päihteet, koska ei se niin helppoa ole lähteä lenkkeilemään tai tapaamaan uusia ihmisiä vuosien jälkeen ja repiä siitä jotenkin (vaikka väkisin) iloa. Kuten ylhäällä mainittu bentsoista, eli bentsodiatsepiineistä kansankielellä rauhottavavista löytyy monelle hyvin vähän haittavaikutuksia tuottava korvike alkoholille ja miksei muillekkin päihteille. Koukku tosin tulee olemaan melkoinen noissa, mutta monestihan lääkkeitä syödään loppuelämä tai tiputetaan hyvin hitaasti.
Suosittelen tutustumaan Bruce K. Alexanderin "rottapuisto" tutkimuksiin. Näissä kokeissa huomattu esim. koeläinten ollessa eristettynä myös päihderiippuvuus on kovempi.
Mitenhän yhteiskuntamme edistää eristyneisyyttä ja lopulta riippuvuuksien
vahvistumista? ^_^ (loppukevennys)
Asioita kannattaa kuitenkin sumplia.
xx- ex-masentunut
"Hankala homma päihdeaddiktio, jos sellainen pääsee kehittymään. Tosiaan niinkuin joku tossa ylempänä sanoi pitäisi sinun löytää jotakin tilalle. Yleensä se ikävä kyllä on toiset päihteet, koska ei se niin helppoa ole lähteä lenkkeilemään tai tapaamaan uusia ihmisiä vuosien jälkeen ja repiä siitä jotenkin (vaikka väkisin) iloa."
Kaiken muutoksen ydin on lopulta sama - isot visiot ja pienet askeleet.
Eli ilman halua raitistua ja ilman näkemystä siitä, että voisi nauttia elämästä raittiina, sen ensimmäisen askeleenkin ottaminen on vaikeaa. Ja toisinpäin, kun on vahva näkemys omasta (raittiista) tulevaisuudesta ja halua muutokseen, niin askeleita on helppo ottaa.
Raitistumisen yksi hienous on siinä, että ainakin alussa jokainen raitis päivä ja jokainen raitis viikko tuo iloa ihan sen saavuttamisen myötä. Tätä pitää hyödyntää ja muistella sitä toista vaihtoehtoa, jonka tällä kertaa jätti väliin.
Toinen hyvä motivaation lähde on aloittaa elämänsä uudelleen järjestäminen. Ihan ekana voi siivota kämpän, raahaa kaiken viinaelämästä muistuttavan pois, sisustaa sen mukavaksi itselleen, sitten voi korjata polkupyörän, auton tai tehdä jonkun rästiin jääneen homman. Sitten ottaa ja soittaa jolekin vanhalle ystävälle tai tutulle ja kysyy mitä kuuluu; ottaa yhteyttä ihmiseen jolle on velkaa, pyytää anteeksi ja sanoo haluavansa hoitaa velan pois, jne. Tällaiset pienet askeleet luovat paljon hyvää fiilistä jo sillä, että entinen alkoholihuuruinen apatia vaihtuu aktiivisuuteen.
Jonkin ajan kuluttua huomaa yht'äkkiä että istuu lenkkipolun laidalla nauttimassa kevätauringosta tai lukee hyvää kirjaa kahvilassa ja huomaa, että elämässä on ihan oikeasti ilon aiheita. Ne paljastuvat pikku hiljaa, kun viinan tuomasta kuonakerroksesta pääsee eroon ja näkee elämän kauneuden ihan sellaisenaan.
- police_10
kuula kalloon niin eiköhän lopu kännissä olo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama245037Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634046Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve743612Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472473Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl762159Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272117- 1351654
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371515