Eräs vapaakirkkoon kuuluva uskova sanoi että minun on otettava armo vastaan mikäli haluan tulla uskoon. Lapsenuskolla ja kasteella ei ole hänen mukaansa tässä prosessissa mitään merkitystä.
Täytyy sanoa että minun on hyvin vaikeaa uskoa mininkään jumalaksi nimettyyn henkiolentaan tai jeesukseen joka liikkuisi jossain ilmoissa ja sitten tulisi pyydettäessä paikalle.
Käsitykseni mukaan myös seksuaalisia vähemmistöjä pitäisi uskovan ja ainakin uskovien piireissä syrjiä. Minusta ei ole siihenkään, koska mielestäni he eivät ole sen syntisempiä kuin heterotkaan.
Minun siis pitää tehdä jotain saadakseni sen armon ja tullakseni uskoon. Mutta mitä se jotain oikein on? Olen yrittänyt kovasti tulla uskoon mutta vaikka kuinka yritän uskoa ei se tahdo onnistua.
Olisko paras vain tunnustaa olevansa ateisti? Olen luonteeltani kyllä hirmu rehellinen ihminen.
Mitä minun pitää tehdä tullakseni uskoon?
92
280
Vastaukset
vain ihminen sanoi :
Mitä minun pitää tehdä tullakseni uskoon?
Vaikka hyvin näen kirjoituksestasi mitä pohjimmaltaan ajat takaa niin vastasin nyt sitten silti.
Lisäksi voit lopettaa Herran Sanan halventamisen ja hylätä itseriittoisuutesi.
Johanneksen evankeliumi:
6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.- ??
Juuri noin ja aamen ! Hyvä pertsa !
Ja lisäisin vielä, että:
Evankeliumi Matteuksen mukaan
8. Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä.
10. Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen - -
"Käy pilkkomassa leskirouvan polttopuut niin huomaat mikä siunaus siitä koituu
osaksesi."
Senkin irstas vanha pukki! Kiva vastaus, Pertsa!
Tykkään siitä.
Olen kanssasi täysin samoilla linjoilla.
Vastaan hetken päästä alempana vähän lisää.
rovasti Taneli-pappi- luminarsku
?? kirjoitti:
Juuri noin ja aamen ! Hyvä pertsa !
Ja lisäisin vielä, että:
Evankeliumi Matteuksen mukaan
8. Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä.
10. Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleenEi etsijää hakata pois eikä etsijältä vaadita parannuksen soveliaita hedelmiä etsintävaiheessa. Meidän uskovien pitäisi kyetä herkistymään kuulolle, jotta ymmärtäisimme kanssaihmisiämme eikä aina moukaroida summamutikassa raamatunlauseilla, jotka voivat olla jopa estämässä etsijää tulemasta löydetyksi. Sana on elävää, mutta moni on eksynyt kauemmas hengellisistä asioista kenties vuosikymmeniksi uskovien norsu lasikaupassa -tyylillä. Ota armo vastaan -vaatimus on tällaista kapulakieltä, joka menee taatusti etsijän hilseen yli että pölisee. Armo-käsite kun avautuu monellekin vasta usean vuoden uskossaolon jälkeen.
Aloittajalle:
Olet trolli tai ei, voit trollinakin olla tietämättäsi Jumalan käytössä. :)
Joku etsivä voi trollikeskusteluistakin löytää tien Jumalan luo.
Saatikka että mikä riemu se olisikaan kun saisit aidosti tietäen olla Hänen käytössään. Kehotan sinuakin pyrkimään sitä kohti, usko löytyy kun on sen aika. Usko tulee raamatunsanan kuulemisesta, se ei tule ihmisen omien pinnistelyjen tuloksena. Uskoa voi myös pyytää rukouksessa. Seurakunnissa, joissa Pyhä Henki toimii, on hyvät mahdollisuudet altistua hengellisyydelle ja tulla uskoon. Etsimään vaan, etsijä löytää ja kolkuttavalle avataan.
Uskovan ei pidä eikä saa syrjiä ketään. Raamatussa olevat ohjeet eivät ole kenenkään syrjimistä vaan päinvastoin elämään sisälle ohjaamista. kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Kiva vastaus, Pertsa!
Tykkään siitä.
rovasti Taneli-pappirovasti Taneli-pappi sanoi :
Kiva vastaus, Pertsa!
Tykkään siitä.
Olet oikeassa veli aamen.
Ymmärrän kyllä sen muunkin merkityksen , joka tähän kommenttiisi saattaa kätkeytyä ikäänkuin liittyen näihin kolleegoihisi tällä sivustolla , sillä pertsan
sanomisten kehuminen on kuin avoin sodanjulistus heille.
Ymmärrän jotain muutakin jota en viitsi tässä heille nyt mainostaa.
Herran siunausta sinulle Taneli mahdollisissa uusissa kuvioissasi.- Hengen hedelmät
pertsa2012 kirjoitti:
rovasti Taneli-pappi sanoi :
Kiva vastaus, Pertsa!
Tykkään siitä.
Olet oikeassa veli aamen.
Ymmärrän kyllä sen muunkin merkityksen , joka tähän kommenttiisi saattaa kätkeytyä ikäänkuin liittyen näihin kolleegoihisi tällä sivustolla , sillä pertsan
sanomisten kehuminen on kuin avoin sodanjulistus heille.
Ymmärrän jotain muutakin jota en viitsi tässä heille nyt mainostaa.
Herran siunausta sinulle Taneli mahdollisissa uusissa kuvioissasi.pertsa2012
Ota JEESUS vastaan elämääsi että pääsisit homovihastasi eroon. Se ei kuulu Hengen hedelmiin. Hengen hedelmät kirjoitti:
pertsa2012
Ota JEESUS vastaan elämääsi että pääsisit homovihastasi eroon. Se ei kuulu Hengen hedelmiin.Hengen hedelmät sanoi :
Ota JEESUS vastaan elämääsi että pääsisit homovihastasi eroon. Se ei kuulu Hengen hedelmiin.
6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.- Yahushua on Herrani
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Kiva vastaus, Pertsa!
Tykkään siitä.
rovasti Taneli-pappiTaneli, käyppäs nappaamassa kirjoitusketju pois, jossa väitetään Jeesuksen antaneen tekstin illalla. Se on törkeää Jumalan pilkkaa ja valhetta.
- Hengen hedelmät
pertsa2012 kirjoitti:
Hengen hedelmät sanoi :
Ota JEESUS vastaan elämääsi että pääsisit homovihastasi eroon. Se ei kuulu Hengen hedelmiin.
6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.Minä en puolusta syntejä. Tee siis parannus niin kauan kuin sinulla vielä aikaa on.
- ??
luminarsku kirjoitti:
Ei etsijää hakata pois eikä etsijältä vaadita parannuksen soveliaita hedelmiä etsintävaiheessa. Meidän uskovien pitäisi kyetä herkistymään kuulolle, jotta ymmärtäisimme kanssaihmisiämme eikä aina moukaroida summamutikassa raamatunlauseilla, jotka voivat olla jopa estämässä etsijää tulemasta löydetyksi. Sana on elävää, mutta moni on eksynyt kauemmas hengellisistä asioista kenties vuosikymmeniksi uskovien norsu lasikaupassa -tyylillä. Ota armo vastaan -vaatimus on tällaista kapulakieltä, joka menee taatusti etsijän hilseen yli että pölisee. Armo-käsite kun avautuu monellekin vasta usean vuoden uskossaolon jälkeen.
Aloittajalle:
Olet trolli tai ei, voit trollinakin olla tietämättäsi Jumalan käytössä. :)
Joku etsivä voi trollikeskusteluistakin löytää tien Jumalan luo.
Saatikka että mikä riemu se olisikaan kun saisit aidosti tietäen olla Hänen käytössään. Kehotan sinuakin pyrkimään sitä kohti, usko löytyy kun on sen aika. Usko tulee raamatunsanan kuulemisesta, se ei tule ihmisen omien pinnistelyjen tuloksena. Uskoa voi myös pyytää rukouksessa. Seurakunnissa, joissa Pyhä Henki toimii, on hyvät mahdollisuudet altistua hengellisyydelle ja tulla uskoon. Etsimään vaan, etsijä löytää ja kolkuttavalle avataan.
Uskovan ei pidä eikä saa syrjiä ketään. Raamatussa olevat ohjeet eivät ole kenenkään syrjimistä vaan päinvastoin elämään sisälle ohjaamista." Ei etsijää hakata pois eikä etsijältä vaadita parannuksen soveliaita hedelmiä"
Mistä sinä tiedät oliko tuo paikka osuva aloittajalle vai eikö ?
Hän aloitti sanoilla:Mitä minun pitää tehdä tullakseni uskoon? Mutta ei tehnyt sitä tullakseen uskoon, vaan ainoastaan pilkatakseen uskovia.
Mistä sinä tiedät, jos jumalan henki aivoitti minut laittamaan nuo jakeet ja ne olivat juuri hänelle tarkoitetut.
Jos ihminen "leikkii " uskon asioilla ja pilkkaa Jumalaa,tai on luopiontilassa, Pyhä henki voi hyvinkin hänet laittaa sille paikalle, että tee parannus tai .. "Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen "
Jumalansa edessä jokainen seisoo tai kaatuu..! - näres
- kirjoitti:
"Käy pilkkomassa leskirouvan polttopuut niin huomaat mikä siunaus siitä koituu
osaksesi."
Senkin irstas vanha pukki!taidat itse olla se irstas pukki, kun heti ajatelet jtk. likaista. Se, että auttaa lähimmaistään, on Raamatullista, käykää kasomassa vankeja , sairaita jne.
Ja jos vanha täti on sairaalloinen tms. ei saa puita pilkotuksi, on se hänelle hyvä teko jos naaapuri auttaa ! Ja voi se ap olla nainenkin..
- en usko
Minä olen ajatellut ihan samaa. Minulle on puhuttu luopumisesta ja ties mistä, mutta en vain usko. Tuntuu liian naivilta ajatella, että olisi olemassa jokin jumala.
en usko sanoi :
Minä olen ajatellut ihan samaa. Minulle on puhuttu luopumisesta ja ties mistä, mutta en vain usko. Tuntuu liian naivilta ajatella, että olisi olemassa jokin jumala.
Jeesus sanoo: Ei kukaan pääse Isän luo, muuten kuin minun kauttani. Kehoitan sinua, että rukoile ja ota vastaan Jumalan armo, joka on tarkoitettu myös sinulle, sillä Jumala haluaa jokaisen pelastuvan iankakkiseen elämään maallisen kuoleman jälkeen. Lue Raamattua, sieltä selviää, että vielä on armon aikaa ihmisillä jäljellä, lopun aikoina enään ei Jumalan sanaa ole saatavilla, silloin se väistämättä on liian myöhäistä. Siis, rukoile ja pyydä Jeesusta elämäsi Herraksi, et varmasti tule sitä katumaan, sillä ethän tiedä elinaikaasi, huomenna voi olla jo liian myöhäistä. Minun elämäni ainakin muuttui kokonaan. On turvallista, kun tietää että Jeesus pitää omistaan huolta heidän jokaisena elinpäivinään. Toivon sinulle siunausta ja Jumalan armoa.
- huomenta trolli
Monellakohan kymmenellä nikillä tää sama trolli on nää samat alotukset tänne jo läiskinyt.
huomenta trolli sanoi :
Monellakohan kymmenellä nikillä tää sama trolli on nää samat alotukset tänne jo läiskinyt.
Ihminen saa Jumalalta lahjaksi pelastavan uskon. Lahjan joko ottaa vastaan tai on ottamatta. Minä otin lahjan vastaan ja suuresti olen siitä pitänyt kun olen lahjan laajuuden oivaltanut siihen tutustumalla. Elämänlaatuni ja tyytyväisyyteni on ihan toista luokkaa uskossa kuin oli ennen uskoontuloa, jolloin olin agnostikko, tietämättä onko Jumlaa olemassa vai eikö ole.
Pyhän Hengen kosketus mullisti kaiken. Tapani uskoa ei ollut enää maailman vaikutuksesta ahoittain epäilevää Raamatunlukemista vaan sain vapauden kokemukseni kautta uskoa ja tietää Raamatun olevan totta. Pyhän Hengen kosketusta parempaa olotilaa en ole koskaan kokenut. Siinä kosketuksessa tulin ymmärtäneeksi monia asioita. Miksi kannattaa tosissaan pelastautua Taivaaseen ja olla menemättä Helvettiin Saa tanan seuraan. Tajusin, että ihmisen sielut elävät taivaassa oikeassa todellisuudessa´ja ennnekaikkea, että on olemassa tosiaankin asioiden monilukuisuudet, jotka ovat ihmisen ymmärryksen ulottumattomissa.
Vakuutan etten valehtele tässä asiassa mitään. Saman kokeneet voivat todistaa tämän saman kuin tässä todistuksena annoin. Raamattua lukemalla saat tarkentuneempaa tietoa Jumalan suhtautumisesta ja tahdosta.
Jumala on luonteeltaan rehellinen Jumala, luotettava ja muuttumaton. Hänen tahtonsa ei muutu eikä joidenkin ihmisten väärintulkinta/valehtelu muuta Hänen tahtoaan vaikka tarjoavat muuttumisen syyksi ajankulua.- vain ihminen
Tarjoat TV:n katselua. Minulla ei ole televisiota.
- tv7 paras kanava
vain ihminen kirjoitti:
Tarjoat TV:n katselua. Minulla ei ole televisiota.
tv7.fi
Siellä voi katsoa valintansa mukaan suoraa lähetystä netin kautta tai ohjelma-arkistosta nauhoitteita. Minulla on televisio, 46 tuumainen samsung ja auki kanavalta tv7. Mikä nautinto sitä onkaan katsella. - tv7 paras kanava
tv7 paras kanava kirjoitti:
tv7.fi
Siellä voi katsoa valintansa mukaan suoraa lähetystä netin kautta tai ohjelma-arkistosta nauhoitteita. Minulla on televisio, 46 tuumainen samsung ja auki kanavalta tv7. Mikä nautinto sitä onkaan katsella.http://www.tv7.fi/
Laitoin vielä noinkin. - tanataaS
tv7 paras kanava kirjoitti:
tv7.fi
Siellä voi katsoa valintansa mukaan suoraa lähetystä netin kautta tai ohjelma-arkistosta nauhoitteita. Minulla on televisio, 46 tuumainen samsung ja auki kanavalta tv7. Mikä nautinto sitä onkaan katsella.Onhan se sellainen aivopesukanava, ettei mitään rajaa.. Millään muulla kanavallahan ei kuule yhtäpaljon valehtelua, kuin tällä tv7 kanavalla esim. evoluutiosta. Ihan surutta valehdellaan ja vääristellään tutkimustuloksia ja evoluutioteorian todisteita.
Mutta sellaistahan se on se uskovan "moraali".
- retsy
En ymmärrä. Mihin sinä sitten haluat uskoa ja miksi? Tarjolla on suuri määrä uskontoja, ja niillä on erilaiset uskon kohteet. Kristinuskossa uskon kohde on Kristus syntien sovittajana. Jos kaipaat sisäistä vapautusta synnin taakasta, kristinusko on sinua varten. Siinä ei merkitse edes se, vaikka et alunperin uskoisi Jumalan olemassaoloon. Se usko tulee kyllä luonnostaan, jos kaipaat vapautusta, mitä ihmiset eivät pysty antamaan.
- vain ihminen
Ihmettelen sitä että joillakin uskominen on niin helppoa. He kertovat ottaneensa uskon vastaan kuin jonkin tavaran kaupan hyllyltä.
Minua ei paina mikään "syntitaakka" johon tarvitsisin välikäsiä. Kun teen väärin pyydän anteeksi siltä jolle olen tehnyt jotakin mistä omatuntoni ilmoittaa. - retsy
vain ihminen kirjoitti:
Ihmettelen sitä että joillakin uskominen on niin helppoa. He kertovat ottaneensa uskon vastaan kuin jonkin tavaran kaupan hyllyltä.
Minua ei paina mikään "syntitaakka" johon tarvitsisin välikäsiä. Kun teen väärin pyydän anteeksi siltä jolle olen tehnyt jotakin mistä omatuntoni ilmoittaa.No siinä tapauksessa, jos et tarvitse välikäsiä päästäksesi synnin taakasta, vaan olet itseriittoinen kuten Pertsa tuolla sanoi, kristinusko ei ole sinua varten. Silloin sinun on turha "yrittää uskoa", jos nimittäin se usko tarkoittaa sinulle kristinuskoa.
Jumala lahjoittaa uskon ihmiselle, joka tuntee tarvitsevansa rakkautta ja armahdusta. Hän ei tietenkään lahjoita sitä sellaiselle, joka ei tee sillä mitään, vaan uskoo pärjäävänsä omin avuin. - vain ihminen
retsy kirjoitti:
No siinä tapauksessa, jos et tarvitse välikäsiä päästäksesi synnin taakasta, vaan olet itseriittoinen kuten Pertsa tuolla sanoi, kristinusko ei ole sinua varten. Silloin sinun on turha "yrittää uskoa", jos nimittäin se usko tarkoittaa sinulle kristinuskoa.
Jumala lahjoittaa uskon ihmiselle, joka tuntee tarvitsevansa rakkautta ja armahdusta. Hän ei tietenkään lahjoita sitä sellaiselle, joka ei tee sillä mitään, vaan uskoo pärjäävänsä omin avuin.No nyt en ymmärrä sinua alkuunkaan. Kyllä minä rakkautta tarvitsen ja uskon että jokainen ihminen lapsesta asti tarvitsee rakkautta. Tätä rakkautta olen saanut läheisiltäni ja jopa aika vierailtakin ihmisiltä hyvin paljon. Sitä en ymmärrä että joku henkiolento voisi korvata tämän rakkauden.
- retsy
vain ihminen kirjoitti:
No nyt en ymmärrä sinua alkuunkaan. Kyllä minä rakkautta tarvitsen ja uskon että jokainen ihminen lapsesta asti tarvitsee rakkautta. Tätä rakkautta olen saanut läheisiltäni ja jopa aika vierailtakin ihmisiltä hyvin paljon. Sitä en ymmärrä että joku henkiolento voisi korvata tämän rakkauden.
Ok, jos sinulle riittää inhimillisen tason rakkaus ja armahdus, sinun kannattaa etsiskellä jotain muuta uskoa kuin kristinuskoa, jos kerran jonkinlaista uskoa kaipaat.
Minulle on vain jäänyt epäselväksi, mihin sitä uskoa oikein tarvitsisit. - tuhat ja yksi
retsy kirjoitti:
No siinä tapauksessa, jos et tarvitse välikäsiä päästäksesi synnin taakasta, vaan olet itseriittoinen kuten Pertsa tuolla sanoi, kristinusko ei ole sinua varten. Silloin sinun on turha "yrittää uskoa", jos nimittäin se usko tarkoittaa sinulle kristinuskoa.
Jumala lahjoittaa uskon ihmiselle, joka tuntee tarvitsevansa rakkautta ja armahdusta. Hän ei tietenkään lahjoita sitä sellaiselle, joka ei tee sillä mitään, vaan uskoo pärjäävänsä omin avuin.Kristinuskon Paavalin mukaan , usko ei ole tarkoitettu kaikille Jumala on päättänyt jo ennen syntymää ken pelastuuja ken tuhoutuu.
Mutta jos uskovaksi haluat tulla nii lakaa kyselemästä epäilemästä ja lakkaa itsenäinen ajattelu , hyväksy joukkosuggestio ja ala noudattaa itsesuggestiota.
Usko illuusiot todeksi ja Raamatun kertomukset tosiksi joita ei ole tarkoitettu muuten ymmärrettäviksi ,kuin Pyhässä Hengessä, etsiydy saman tyyppisesti ajattelevien seuraan ( se ainakin on mahdotonta).
Nimittelel homoja irstailijoiksi ja syntisten himojen tyydyttäjiksi.
Luovu totuudesta siitä jotta homoksi synnytään ja vetovoima samaa sukupuoltakohtaan on synnynäistä.
Mutta luterilaisuudessa nykyään tulee hyväksyä homous Raamatun vastaisesti.
Ala maksaa siitä että joku on myynyt sinulle tyhjää.
Vihaa vääräoppisia ja muita uskontoja sillä sinähän olet siinä oikeassa uskossa ja muut uskonnot ovat väärässä.
Ole synnitön synnit anteeksiannettuna, vedä piukkapipo päähän ja ole kireä. - Meetwhore in herhome
vain ihminen kirjoitti:
No nyt en ymmärrä sinua alkuunkaan. Kyllä minä rakkautta tarvitsen ja uskon että jokainen ihminen lapsesta asti tarvitsee rakkautta. Tätä rakkautta olen saanut läheisiltäni ja jopa aika vierailtakin ihmisiltä hyvin paljon. Sitä en ymmärrä että joku henkiolento voisi korvata tämän rakkauden.
seksiin johtava himo on monille rakkaus. lisäksi kytätään tarkoin toisen kuukausitulot verovirastosta. Tyhmä ihminen on ymmärtämätön ja uein itsekäs ja ymmärtää itseään.
"No nyt en ymmärrä sinua alkuunkaan. "
" Kyllä minä rakkautta tarvitsen "
"Sitä en ymmärrä että joku..."
Mikä lapanen, alkellinen rassukka kuin eläimellä olisi kyky näpytellä viesti. - Täh?!
retsy kirjoitti:
Ok, jos sinulle riittää inhimillisen tason rakkaus ja armahdus, sinun kannattaa etsiskellä jotain muuta uskoa kuin kristinuskoa, jos kerran jonkinlaista uskoa kaipaat.
Minulle on vain jäänyt epäselväksi, mihin sitä uskoa oikein tarvitsisit.Noinko itä ilosanomaa levitetään?
- vain ihminen
tuhat ja yksi kirjoitti:
Kristinuskon Paavalin mukaan , usko ei ole tarkoitettu kaikille Jumala on päättänyt jo ennen syntymää ken pelastuuja ken tuhoutuu.
Mutta jos uskovaksi haluat tulla nii lakaa kyselemästä epäilemästä ja lakkaa itsenäinen ajattelu , hyväksy joukkosuggestio ja ala noudattaa itsesuggestiota.
Usko illuusiot todeksi ja Raamatun kertomukset tosiksi joita ei ole tarkoitettu muuten ymmärrettäviksi ,kuin Pyhässä Hengessä, etsiydy saman tyyppisesti ajattelevien seuraan ( se ainakin on mahdotonta).
Nimittelel homoja irstailijoiksi ja syntisten himojen tyydyttäjiksi.
Luovu totuudesta siitä jotta homoksi synnytään ja vetovoima samaa sukupuoltakohtaan on synnynäistä.
Mutta luterilaisuudessa nykyään tulee hyväksyä homous Raamatun vastaisesti.
Ala maksaa siitä että joku on myynyt sinulle tyhjää.
Vihaa vääräoppisia ja muita uskontoja sillä sinähän olet siinä oikeassa uskossa ja muut uskonnot ovat väärässä.
Ole synnitön synnit anteeksiannettuna, vedä piukkapipo päähän ja ole kireä.Ei taida minusta tulla uskovaista:(
- suru
Meetwhore in herhome kirjoitti:
seksiin johtava himo on monille rakkaus. lisäksi kytätään tarkoin toisen kuukausitulot verovirastosta. Tyhmä ihminen on ymmärtämätön ja uein itsekäs ja ymmärtää itseään.
"No nyt en ymmärrä sinua alkuunkaan. "
" Kyllä minä rakkautta tarvitsen "
"Sitä en ymmärrä että joku..."
Mikä lapanen, alkellinen rassukka kuin eläimellä olisi kyky näpytellä viesti.Todella ilkeämielinen viesti!
- Olet nainen
vain ihminen kirjoitti:
Ei taida minusta tulla uskovaista:(
Tyhmänä sitten pysytkin, ettei olisi sukuvika kun ei ajatus luista. Susta huomaa, että olet nainen, etkä liialla älyllä pilattu.
- Meetwhore in herhome
suru kirjoitti:
Todella ilkeämielinen viesti!
Älä itke ruma lapsi.
- retsy
Täh?! kirjoitti:
Noinko itä ilosanomaa levitetään?
Kyllä. On turha saarnata ihmiselle sellaista, mikä ei sano hänelle mitään. Jos hän on vailla armoa, kuten "vain ihminen" kertoo avauksessaan olevansa, mutta ei sitten kuitenkaan omasta mielestään tarvitse sitä armoa, niin ilmeisesti hän ei tiedä oikein itsekään, mitä on vailla. Kai hänen olisi hyvä päästä ensin perille siitä, niin että osaisi kertoa sen muillekin.
"Vain ihminen" ei pysty ottamaan vastaan ilosanomaa, jos ei tiedä, mihin sitä tarvitsisi. - suru
Meetwhore in herhome kirjoitti:
Älä itke ruma lapsi.
Täältä kun luulin löytäväni kertomuksia siitä, miltä tuntui tulla uskoon, ja miten se tapahtui, saankin lukea tällaisia kommentteja!
Olet nainen kirjoitti:
Tyhmänä sitten pysytkin, ettei olisi sukuvika kun ei ajatus luista. Susta huomaa, että olet nainen, etkä liialla älyllä pilattu.
Olet nainen sanoi :
Lisäksi ei minulla ole mitään naisia vastaan. - vastaus suru nimimer
suru kirjoitti:
Täältä kun luulin löytäväni kertomuksia siitä, miltä tuntui tulla uskoon, ja miten se tapahtui, saankin lukea tällaisia kommentteja!
Voin sanoa sinulle,että se oli aivan ihana tunne siitä, kun saa uskoa syntinsä anteeksi Jeesuksen sovinto veressä. Saa Jeesuksen kautta olla myös Jumalan lapsi, saa joka päivä uuden armon ja johdatuksen elämäänsä. Kun rukoillen ja nöyränä käännyt Jumalan puoleen, Hän kyllä armahtaa ja ohjaa, näin opettaa Raamatun sana. Saat olla turvallisin mielin ja jatkaa matkaasi Vapahtajan seurassa. Elämäsi tulee todella muuttumaan ja mikä tärkeintä täällä ajassa tehdä ratkaisunsa, koska silloin on osallisena Jumalan valtakuntaan maallisen matkamme päätyttyä. Jos et vielä ole tehnyt ratkaisuasi, kehoitan tee se pian, nyt kun on vielä armon aikaa jäljellä, sillä huomisesta emme tiedä. Toivon sinulle Pyhän Hengen johdatusta ja Jumalan armoa ja siunausta elämääsi.
- 17v. itse ajatteleva
vain ihminen kirjoitti:
Ei taida minusta tulla uskovaista:(
Hei "vain ihminen", oletko kysynyt itseltäsi: "miksi minun pitäisi uskoa Jumalaan?" tai "miksi minun pitäisi tulla uskoon?". Koska olet käsittääkseni saanut elämässäsi rakkautta lähimmäisiltäsi, eikä elämäsi tunnu olevan hirveän epätasapainoinen muutenkaan, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Niin ihmettelin kovasti kun luin ensimmäisen viestisi, jossa sanoit: "Eräs vapaakirkkoon kuuluva uskova sanoi että minun on otettava armo vastaan mikäli haluan tulla uskoon." saan sen käsityksen, että kyse on nyt enemmänkin siitä mitä mieltä joku toinen ihminen on, kuin mitä mieltä itse olet asiasta. Se on jokaisen oma asia mihin uskoo vai uskooko ollenkaan, vaikka (en nyt hyökkää ketään kohtaan henkilökohtaisesti) täällä on moni ollut kovaan ääneen neuvomassa mitä SINUN PITÄISI TEHDÄ, sekä ollaan oltu erittäin kriittisiä ja valitettavasti "uskon opin vastaisia".
No... Kuten varmaan jo päättelitkin, että itse en kuulu kirkkoon, saatika usko Jumalaan tai ole tullut uskoon. Itse olen pohdiskellut täysin samaa asiaa mitä sinä pohdit nytten, lopputulosta en näe tarpeelliseksi kerrata, mutta miten se on johtanut siihen on asia erikseen. Pohdin, että mihin tarvitsen uskoa ja, että miksi se olisi niin elintärkeää uskoa jumalaan, johon en ole ennen uskonut, ja elämäni on sujunut hyvin, enkä näe, että siinä olisi mitään puutteita ollut tai, että kaipaisin tätä "suurta" rakkautta, jota Hän kuulemma jakaa, en tiedä, en ole sitä koskaan saanut vaikka olenkin pyytänyt, ehkä joku muu on sitten parempi ihminen kuin minä, ja sitä saanut.
Kysymys on nyt ennemmin siitä pitääkö sinun tulla uskoon kuin, että miten tulisit uskoon, kun et edes itse tiedä onko se niin oleellista elämäsi kannalta vai ei...muistutan nyt ainakin sinulle että: ihminen on ihminen, ja jokainen ihminen elää omaa elämäänsä, ei ole ketään toista, joka voisi tulla sanomaan sinulle että sinun on toimittava näin, sinun on uskottava näin, jne...ja nytten on kyse siis henkisistä asioista (ei pelkästään hengellisistä asioista). Jos sinä oikeasti näet tarpeelliseksi tulla uskoon, sekä koet sen itsellesi mielekkääksi/tärkeäksi, eikö se olisi jo tapahtunut? Kunhan vain kyseenalaistan, jotta saan sinut ajattelemaan asiaa, vähän "leskirouvan puiden pilkkomista", syvemmin.
Toivon, että selvensin asiaasi ja autoin sinua tulemaan sinuiksi itsesi ja varsinkin uskomustesi kanssa. Valitan, jos näin ei käynyt, mutta näin kovaa tarvetta tuoda tähän keskusteluun hieman tätä "toistakin näkökantaa".
Vielä muille lukijoille: tämä ei ole hyökkäys Jumalaa, Kristinuskoa, teitä asiaan uskovia tai teidän uskomustanne kohtaan. En tullut tänne ketään pilkkaamaan (pahoitteluni, jos näin kuitenkin tein, ei ollut tarkoitukseni), päinvastoin yritän vain auttaa. Toivon myöskin, etten joudu lukemaan täältä niitä tyypillisiä syytöksiä "Jumalan pilkasta" tai mistään muustakaan olemattomasta/aiheettomasta.
- Eräs vain
Niinhän se tietysti on, että nykyään on helpompi olla uskomatta kuin uskoa. Täällä on nyt kuitenkin vähän sellainen tilanne, että tänne on nyt pantu myös paljon esteitä uskomiselle.
Itse en ole tullut uskoon, olen lukenut Raamattua ja uskon. Mitenkään täydellinen en ole, ei tässä onneksi tarvitsekaan olla. Hienoa on pyrkiä Jumalan suunnattoman hienon sanoman suuntaan, ja kokea myös sitä rakkautta joka on kuitenkin kaikkea tietoa ylempänä, ja tietää tästä ihmeellisestä Vapahtajasta ja jonka turviin myöskin tästä maailmasta voi joskus hakeutua, tämä kun ei tarkemmin tarkasteltuna kuitenkaan ole rakkauden pääpesäke.- EnYmmärrtäny
Nyt ei oikein auennut. Et ole tullut uskoon, muuta kuitenkin uskot! Miten on mahdollista noin vastakkaiset asiat samalla kertaa ja samassa ihmisessä?
Nimimerkki [@vain ihminen] kysyy, mitä pitää tehdä tullakseen uskoon.
@Pertsa edellä viisaasti viittaa rakkauden tekoihin. Hän on näköjään kokenut tekijä, elämäkokemusta. Hän myös viittaa siihen, ettemme teoilla voi ansaita pelastusta. Pertsa on siis syvimmiltään luterilainen, kuten minä.
Olen sitä mieltä, että äiti imettäessään lasta on syvemmin "uskossa" kuin minunlainen näsäviisas teologi. Sen kertoo runoilija Lauri Viita ihanassa runossaan Alfhild, joka alkaa sanoin:
Äidit vain, nuo toivossa väkevät,
Jumalan näkevät.
Heille on annettu voima ja valta
kohota unessa pilvien alta
ja katsella korkeammalta.
(Koko runo: http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-3p0p.htm)
Nukkuvan lapsen vieressä kuunnellessani hänen hiljaista hengitystä, koin Jumalan läsnäoloa. Hän pitää huolen, minusta huolimatta. Kyllä se siitä, tokaisi Manu.
Minusta tuntuu siltä, että vain yksi ja ainut seikka voi sinut saada uskoon, ja se on Jumala itse. Hän käyttää miljoonia välineitä, mutta kun yksikin niistä kohtaa sinut, se on menoa: uskoon tulo.
Minun uskon tulemistani Hän aloitti jo pyhässä kasteessa. Koko ajan hän teki työtään minussa ja minun kanssani. Sitten hän johti minut kehitysvammaisten pariin ja mielisairaanhoitajaksi. Siellä hän antoi minun tuntea läsnäoloansa maailman vähäisissä, halveksituissa, ylenkatsotuissa, vähäväkisissä. Sain kokea, että minäkin olen vain yksi heistä, suunnattoman Jumalan rakkauden kohde. Sitten hän antoi minulle suomalaisen tyttöystävän. Matkalla sen luokse Jumala vei minut Travemünden kirkkoon, jossa hän kysyi minulta papin saarnassa: Entä jos Jumala on sittenkin totta? Hän siis johdatti minut kyseenalaistamaan ja epäilemään omia epäilyksiäni: onko sinun järkesi maailman napa? Hän johti minut mykkyyteen, sellaiseen maahan, jonka kieltä en ymmärtänyt ja sai minut oppimaan suomea. Mutta sen parissa Hän johdatti minut katsomaan, ymmärtämään ja ajattelemaan sydämellä.
Elämä on suuri mysteeri. Ja vielä suurempi mysteeri on kaiken takana, kaiken sisällä oleva ja kaiken ylläpitävä kolmiyhteinen Jumala.
Kurkistan vielä hieman tuohon minulle hurjan rakkaaseen Raamattuun, jota opettelen elämäni loppuun saakka. Mitä Pyhä kirja sanoo uskoon tulemisesta, ja mihin ihminen tulee "tullakseen uskoon"?
Jeesus kutsui ja kutsun saanut lähti seuraamaan häntä (Matt. 4:20-22; 19:21; Mark. 1:17-20, 2:14, 10:21; Luuk. 5:11-28, 9:57-59, Joh. 1:43, 21:19-22 ja paljon muita kohtia). Ihmisen tahdolla on siis osuutta asiaan.
Jos tuhlaajapoika ei olisi mennyt itseensä, hän ei olisi palannut isän taloon (Luuk. 15:11-32).
Jos tuhlaajapoika ei olisi mennyt itseensä, hän ei olisi palannut isän taloon (Luuk. 15:11-32).
Jos apostoli Paavalin olisi pitänyt itse ja omin voimin "tulla uskoon", hän ei olisi ikinä tehnyt muuta kuin Sauluksena vainonnut kristittyjä (Apt. 9): Herra ilmestyi hänelle, kaatoi hänen jumalattoman intonsa ja otti hänet aseekseen. Sauluksesta tuli Paulus eli Paavali.
Apostoli Paavalin mukaan usko tulee kuulemisesta (Room. 10:17). Miten voi uskoa, kun sulkee sydämen ja korvat Sanalle? Toisaalta vain Jumala itse voi avata sydämet ja korvat Sanalleen ja sen ymmärtämiselle (esim. Luuk. 24:45, Atp. 14:27, 16:14, Kol. 4:3).
Johanneksen evankeliumin mukaan opetuslapset eivät valinneet Herraa, vaan hän valitsi heidät (Joh. 15:11-19).
"Synnytystuskien tullessa, ratkaisun hetkinä, hän oli kuin lapsi, joka ei aikanaan osannut tulla ulos äidinkohdusta. Pitäisikö minun päästää teidät tuonelan vallasta, vapauttaa teidät kuolemasta? Missä on mahtisi, kuolema, missä on pistimesi, tuonela?" (Hoos. 13:13-14) — Mitä sikiö tekee syntyäkseen? Tässä siis sikiö ei osannut "tehdä ratkaisua", vaan Jumala noutaa jopa kuolemasta ja Sanallaan kutsuu kuolleetkin (Hes. 37:1-14, Joh. 11:43).
Hän antaa Henkensä myös sinulle, silloin ja millä tavalla Hän itse tahtoo. Hän on sinunkin elämäsi Herra.
rovasti Taneli-pappi- YAK-42
Nämä Taneli-papin sanat saivat minutkin pohtimaan uskoontuloani:
"Minusta tuntuu siltä, että vain yksi ja ainut seikka voi sinut saada uskoon, ja se on Jumala itse. Hän käyttää miljoonia välineitä, mutta kun yksikin niistä kohtaa sinut, se on menoa: uskoon tulo."
Minun kohdallani Jumala taisi olla harvinaisen sinnikäs ...
Sain isovanhemmiltani lapsenuskon, joka on kantanut minua vaikeissakin elämän karikoissa. Elämäni muuttui kuitenkin hyvin vaikeaksi jo parikymppisenä. Ensin parisuhteeni kariutui ja muutamia vuosia myöhemmin jouduin onnettomuuteen, jonka seurauksena seuraavat kymmenen vuotta elämästäni olivat pelkkää kipua ja kärsimystä. Kärsin ns. neuropaattisesta kivusta ja käytin voimakkaita lääkkeitä, joista sain pahojakin sivuvaikutuksia.
Olin täynnä vihaa. Onnettomuus johtui erään henkilön edesvastuuttomasta toiminnasta. Lisäksi törmäsin sairausaikanani suomalaisen yhteiskunnan byrokraattiseen puoleen. Vihasin jopa Jumalaa, koska hän oli antanut onnettomuuden tapahtua.
Aloin kuitenkin pian onnettomuuden jälkeen "etsiä itseäni" maallisista opeista, (psykologiasta, filosofiasta ym.) ymmärtämättä etsiväni itse asiassa Jumalaa. Vaikka useampikin ihminen minulle vuosien varrella näin sanoi, en ottanut asiaa kuuleviin korviini, vaan jatkoin etsimistä. Kiersin kuin kissa kuumaa kattilaa uskaltamatta hypätä kattilaan ja kulkea kivun läpi Jumalan armon vastaanottamiseen.
Lopulta huomasin, että "sivistyksessäni" oli itämaisen filosofian kohdalla aukko. Uppouduin mm. uushindulaisiin ja zenbuddhalaisiin oppeihin, ja aloin tunnustautua hengelliseksi ihmiseksi. Ei menny kovinkaan kauaa, kun huomasin, että Raamatun sanoma alkoi aueta minulle itämaisten uskontojen kautta, ja löysin lopulta tieni takaisin kristinuskon pariin. Jumala osaa siis olla paitsi sinnikäs, myös ovela. :)
Uskoontulon mukana sain terveyteni takaisin. Olen saanut jo vuosia elää ilman kipuja ja lääkkeitä. Jumala johdatteli minua koko ajan luokseen, mutta olin niin täynnä katkeruutta, että se muodosti muurin itseni ja Jumalan välille. Maalliset opit auttoivat minua pitkälle, mutta ne eivät vapauttaneet minua katkeruudesta. Vasta uskoon tultuani kykenin päästämään irti menneestä (= antamaan anteeksi) ja jättämään syyllisten rankaisemisen tai armahtamisen Jumalan huoleksi. Samalla pääsin myös etsinnässäni perille ja voin nyt "levätä" uskossa. - gjweifug
Sana myös sanoo:Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu.(Ensin usko,sitten kaste) Ja vauvat eivät osaa eikä pysty uskomaan vielä mihinkään saati tekemään uskon ratkaisua. En muista missä kohti raamattua tuo oli ja toinen: ei kukaan tule minun tyköni ellei minun Isäni häntä vedä.Ihmiselle tulee ensin etsikko aika jolloin Jumala puhuttelee häntä eri keinoin ja alkaa miettimään uskon asioita tai mikä on elämän tarkoitus jne.Jos asia olisin noin että usko vain lahjoitetaan lapsikasteessa niin kaikki kastetuthan olisi silloin ilman mitään kyselyitä tai epäselvyyksiä uskovaisia,vaikka oiskin omasta mielestä vaikka ateisti.Hedelmästä puu tunnetaan,ei saata hyvä puu tehdä huonoa hedelmää.
Joh.5:24
Totisesti,totisesti minä sanon teille:joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen,joka on minut lähettänyt,sillä on iankaikkinen elämä,eikä hän joudu tuomittavaksi,vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Eli Jumala tekee ensin työn ihmisessä,Jumala on luonut vapaan tahdon jokaiselle,mahdollisuuksia tulee useampia tulla uskoon mutta ihmisen oma valinta on haluaako vai ei,ketään ei pakoteta siihen.
- Ev. lut. (se oikea)
Vastaus sinulle
"Mitä minun pitää tehdä tullakseni uskoon?"
Luterilaisen opin mukaan sinun ei pidä tehdä yhtään mitään tullaksesi uskoon ja pelastua. Luther sanoi että tehdessään jotain, vain vähänkin, ihminen tekee kuolemansynnin. Lopeta yrittäminen ja luota elämään. Sinua kannattelevat suuremmat kädet.- Mietihän sitäkin
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilmen lakia., se Jumalan vanhurskaus, joka uskonkautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, JOTKA USKOVAT; SILLÄ EI OLE YHTEÄ EROTUSTA. Kaikki ovat syntiä tehneet ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan, sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut ARMOISTUIMEKSI USKONKAUTTA HÄNEN VEREENSÄ, Ja hän (Paavali) sanoi heille: "SAITTEKO PYHÄN HENGEN SILLOIN, KUN TE TULITTE USKOON ?
- Mietihän sitäkin
Jaarittelette lahkohengen valtaamina jonninjoutavia Ev.lut. Tanelin kanssa, ja katso kuinka Paavali määrittelee tehtäväänsä mm: Apt.15:7:n mukaan:
... Jumala jo kauan aikaa sittten teki keskuudessanne sen päätöksen, ETTÄ PAKANAT MINUN SUUSTANI SAISIVAT KUULLA EVANKELIUMIN SANAN JA TULISIVAT USKOON. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, anten heille Pyhän Hengen samoin kuin meillekin. > HETKI ON UNESTA NOUSTA; SILLÄ PELASTUS ON NYT MEITÄ LÄHEMPÄNÄ KUIN SILLOIN, KUN USKOON TULIMME Ev. lut. (se oikea) sanoi :
Luterilaisen opin mukaan sinun ei pidä tehdä yhtään mitään tullaksesi uskoon ja pelastua. Luther sanoi että tehdessään jotain, vain vähänkin, ihminen tekee kuolemansynnin. Lopeta yrittäminen ja luota elämään. Sinua kannattelevat suuremmat kädet.
_________
Sinä julistat valhe-evankeliumia.
Lutherin sanomisilla ei ole arvoa eikä merkitystä Herran Sanan rinnalla.
Vai mitä julistat - kuka sivupersoonistasi??
- Mietihän sitäkin
Lutherin käsitykset olivat sen uskon vastaisia, joita Raamattu opettaa.
- Tämä tyhjänpuhujista
Paavali ei suotta kirjoita näin:
2 Tess.3:1,2; >> Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muualllakin kuin teidän keskuudessanne, JA ETTÄ PELASTUISIMME NURJISTA JA HÄIJYISTÄ IHMISISTÄ; SILLÄ USKO EI OLE JOKAMIEHEN. > Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu krijoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan SEN USKON PUOLESTA, JOKA ON KERTAKAIKKIAAN PYHILLE ANNETTU. - Mietihän tätäkin
Luterilaisen armolässytyksen ja uskonkin kieltämisen takana on ajatus sen pakanallisen armokasteen sisällöstä, joka mukamas Jumalan ennakoivana armona, ilman kastettavan henkilökohtaista uskoa, sitä edeltävänä liittään muka ihmisen ilmen omaa osuuttaan, Jumalan perhekuntaan ja tekee hänestä muka Jumalan lapsen. Näinhän ei tapahdu todellisesti, eikä Jumalan sanasta voida tällaista perustella, sen paremmin kuin vauvakastettakaan osoittaa. Vauvakaste tekee ihmisestä nimikristityn, ja nukutaaa siten ihmsen mahdollisesti luulopelastuneena, kirkon verokarjaan pahasti petettynä nautana.
- Evan Kelista
Ota Jeesus vastaan kun Hän sydämesi ovelle kolkuttaa, rukouksessa ja anomisessa niin Hän antaa sinulle iankaikkisen elämän. Amen
- tuhat ja yksi
Joo täytyy "uudestisyntyä" ylhäältä ja pestyyn sydämeen ottaa Jeesus asumaan.
>>>Evan Kelista
Ota Jeesus vastaan kun Hän sydämesi ovelle kolkuttaa, rukouksessa ja anomisessa niin Hän antaa sinulle iankaikkisen elämän. Amen.>>>
Sitten tunnustautua Kristityksi ja umpsukkeloon kastaa sitten ja lausua ne loitsusanat !
Vasta sitten on oikea uskovainen synnitön ja ei enää syntiä tee se minä joka minussa on , vaan sen tekee paha joka minussa on edelleenkin.
Ja nåin oon uudestisyntymisopin harhassa ja jos tuo Jumalan lapseus ja Jumalan valtakunnan osallisuus on otettu jo lapsena kasteessa olen siinä samassa syyllistynyt uudelleen kasteen syntiin joka oli melkein tappamisen arvoinen asia Luterilaisuuden alkuaikoina.
- Uskontofasismista
Mistä keksit sanan "melkein" tappamisen arvoinen, sillä luterilainen tappajalahkohan nimeomaan vaati ja sai myös vaatimuksensa läpi, jotta Jeesuksen todistajia tapettiin kuin teuraslampaita, uskonpuhdistuksen jälkeen seuranneissa "etnisissä puhdisuksissa", joita katoliset toteuttivat luterilaisen uskontofasismin oppien mukaisesti.
- tuhat ja yksi
Justiisa sen vuoksi sanon , kun äsken koettivat laittaa tuonne vähäjärkisten puolelle, halusin sanoa asian niin ,jotta ottaisit kantaa tähän.
Kiitos täydennyksestä , ehkä joku muu oli tuossa viestissä suuremman miettimisen kohteena , kiitos vieläkin.
- Tämä täydentää
Luterilainen tappajalahko edustaa perinteeltään saksalaista uskontofasismia ja pakkovaltaa maassamme.
- rrhju
Hukkaat puolet älykkyysosamäärästsi hakkaamalla vaikka päätä seinään niin eiköhän ala sadut tuntumaan todelta.
- Tohtorisetä .
Käy poistattamassa puolet aivoista niin tämä helpottaa uskoontuloa.
- tuk tuk
Ei auta tuo, kyseessä väärä elin. Se auttaa, että ottaa käyttöön myös toisen puolen sydäntä.
- Mietihän sitäkin
Ei se näytä sinuakaan auttaneen joten....?
- Vaikka näin
"Minun siis pitää tehdä jotain saadakseni sen armon ja tullakseni uskoon. Mutta mitä se jotain oikein on? Olen yrittänyt kovasti tulla uskoon mutta vaikka kuinka yritän uskoa ei se tahdo onnistua. "
Usko tulee tietämisestä ja Jumalan tuntemisesta. Opettele tuntemaan Häntä paremmin. - tuhat ja yksi
"Minun siis pitää tehdä jotain saadakseni sen armon ja tullakseni uskoon. Mutta mitä se jotain oikein on? Olen yrittänyt kovasti tulla uskoon mutta vaikka kuinka yritän uskoa ei se tahdo onnistua. "
Mainitsin itsesuggestion ,jankuta sitä uskossi ensin n, kuukausi yhteenmenoon yötäpäivää niin sitten alkaa tuo itsesuggestio pikkuhiljaa pelata ja jankutat sitä automaattisesti.
sitten kun korvissa soi tinnitys tai pyörryt tajuttomaksi niinpistä päivämäärä ylös ja ala valehdella jotta Pyhä Henki tuli sinuun, oot kovan luokan "uudesti syntynyt".
Sen jälkee alat kirkkainsilmin hullunkiilto silmissä selittä jotta oot nähnyt Jeesuksen ja kaikki hörhöt ympärilläsi aamenensa lausuu.
Armo voi satua oikeudessa tuomion edelle ja siinä se armo on.
Jos köyhä oot niin maksat varmasti mutta jos rikas ja vaikutusvaltainen niin armo on silloin vapauttava tuomio tai syyttämättäjättämispäätös. Jos haluat olla ateisti, et ole kovin hyvä siinäkään, jos uskoa kuitenkin haet : )
Ehkä ole vielä matkalla, kohti jotain. Etsi ja koettele itseäsi, kykenetkö olemaan ajattelematta lainkaan mitään Jumalaan liittyvää. Jos Hän kuitenkin jossain koskettaa sinua, älä hylkää. Jokaisella on oma aikansa ja paikkansa uskon suhteen. Älä edes yritä niellä jonkun uskonnon oppia kerralla.
Usko on vähän samaa kuin rakastuminenkin, ei siihen vain voi itseään pakottaa – jos joku käytännönläheinen vertaus halutaan.- evlu
Jokainen voi tulla uskoon. Kannattaa lukea Raamattua ja etsiytyä kristittyjen seuraan.
- Lue Raamattua
Roomalaiskirjeen 10. luvussa ja kohdassa 17 on muuten kerrottu, miten ihminen tulee uskoon:
"Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana"
Kuulemisen synnyttää Kristuksen Sana. Ihmisen uteliaisuus herättää ihmisen kuulemaan Kristuksen Sanaa. Tai niin, että Kristuksen Sana puhuttelee ihmistä ja ihminen valpastuu.
Usko syntyy sitten, kun ihminen alkaa oikeasti kuuntelemaan Kristuksen Sanaa.
Eli uskoon pääsee siten, että alkaa vain lukea Raamattua. Siinä on paljon kiinnostavia tarinoita. Kun tarpeeksi paljon lukee erilaisia asioita, niin alkaa huomaamaan monia viisauksia. Sitten saat useita ahaa elämyksiä ja jonkun ajan kuluttua alkaa pikkuhiljaa sinulle syntyä kahdenkeskinen yhteys luojan Sanaan.
Voit myös kokeilla sitä, että rukoile lue Raamattua ja sinne tyhjyyteen, niin huomaat jonkin ajan kuluttua, että siellä toisella puolella asuukin meidän maailmamme elävä Luoja.
Jos oikein kovasti etsii Jumalaa, niin Jumalan Pyhä Henki pitää huolen, että sinä löydät sen elävän Jumalasi. Tämä voi tarkoittaa sitä, että Jumala saattaa sinut sellaisiin elämän tilanteisiin, jotka opettavat sinua ja saavat sinut havaitsemaan Jumalan olemassa olon.- Frodo elää
Kun Tolkienin kirjaa Taru Sormusten Herrasta alkaa lukemaan riittävällä hartaudella ja oikealla mielenlaadulla päivittäin, niin havaitsee jossain vaiheessa sen, että siinä kerrotut tarinat ovat totta. Siinä on todella paljon kiinnostavia tarinoita ja viisauksia. Valar avaavat sinulle yhteyden tietoisuuteen ja havaitset, että olet herännyt oikeaan uskoon.
Silloin uskot sen, että Frodo ei ole kuollut, vaan hän meni Valinoriin ja elää edelleen Kuolemattomilla Mailla.
- Facethefacts
I believe in God, not in Religion. - John Lennon.
Niimpä, mihin on tultu. Uskonsodat, lahkot, ääriuskovaiset.
Vaiko; Pelastus, anteeksianto, toinen mahdollisuus.
Kun kuitenkin fakta on se, että uskonto on yksinään ihmisen luoma, miksi esimerkiksi kouluissa uskonto lasketaan lukuaineeksi? Uskonto on kuitenkin täysin abstrakti käsite. Siitä ei juurikaan voi todistaa mitään väittämiä tosiksi. Ainoat faktat mitä itse olen löytänyt vuosien kristinuskon tutkimisen saatossa, ovat todisteet siitä, että esimerkiksi itse Jeesus Nasaretilainen on tosiaankin ollut olemassa. Toki sieltä löytyy johdanteita. Luulen, että suurin osa kristityistä tietää historiastamme asioita joita mainitaan raamatussakin tapahtuvaksi jos toimii väärin. Mm. Naisten kivitys tms.
Todella monet asiat osoittavat sekä uuden, - että vanhan testamentin ihmisen oman ajatusmaailman tuotokseksi. Jos alkaisin tässä luettelemaan näitä kyseisiä asioita, minulla menisi ikä ja terveys, mutta yhden esimerkin voin kuitenkin antaa. Jeesus syntyi vuonna 354, hän eli aikaa jolloin ei oltu kuultukaan tasa-arvosta. Elettiin "miesten" maailmassa. Tämä aika muistuttaa lähes jokaiselta yksityiskohdaltaan nykyajan islaminuskoisia. Raamattu sisältää kuvauksia kivityksestä käytettynä kuolemanrangaistuksen muotona juutalaisten keskuudessa. Nykyään kivitystä käytetään muutamissa Šaria-lakia soveltavissa islamilaisissa maissa muun muassa uskottomuudesta tuomittujen naisten teloittamiseen. Raamatussakin sanotaan, kuinka nainen johon avioliiton ulkopuolinen mies on yhtynyt, tulee teloittaa. Oli sitten kyseessä raiskaus, tai ei.
Tästä huomaa jo sen, kuinka ballistisia ja sovinistisia ovat nämä vanhan testamentin 36 ensisijaista kirjoittajaa olleet.
Tosiaan tähän vielä sekin asia, että itse uskoin Jumalaan vielä muutama vuosi sitten. Tietyt asiat kuitenkin vuosien saatossa ovat saaneet uskoni kaatumaan lähes lopullisesti. Totuus kuitenkin on se, että esimerkiksi maailma on syntynyt evoluutioteorian mukaan, sitä ei voi todistaa vääräksi vaikka kuinka haluaisi uskoa, ettei asia näin ole. Miksi uskoa jonkun täysin tuntemattoman henkilön kirjoittamia sanoja tosiksi, ilman minkäänlaisia takeita. Minua ei voi kutsua skeptikoksi, olen vain realisti. Tiede eli todellisuus ja usko, eivät kulje käsi kädessä. Pikemminkin hyvin kaukana toisistaan. - OttakaaVastuuta
Oon muuten aina miettinyt, et miten ihmeessä se Jeesus Kristuksen ruumis on muka ylösnoussut, jos kuitenkin sen luut löydettiin sieltä luolasta vielä pari vuotta sitten? Kusetusta koko homma, mutta uskokaa ihmeessä jos se teitä auttaa. Ottakaa kuitenkin vastuu teoistanne, sillä Jumala ei meitä koettele maapallolla. Kaikki paha mitä tällä hetkellä tapahtuu, ilmastonmuutos, tsunamit, sodat jne. ovat yksin ja vain ainoastaan ihmiskunnan aiheuttamia. Turha yrittää käyttää Jumalaa ja kristinuskoa pakokeinona todellisuudesta, näitäkin on nähty, SUVAITSEMATONTA.
- evlut
Ei mitään luita ole löydetty mistään. Mistä tuollainen tieto muka on tullut?
- iqhfwuqgwfy
Uskoontuleminen ei oo vaikea asia :) Jeesus sanoo:Minä olen tie,totuus ja elämä. Jos uskot että Jeesus on kuollut ristillä sinunkin puolestasi.Voit sanoa ihan Jeesus,haluan seurata sinua ja ottaa sinut sydämeeni asumaan ja antaa elämäni sinulle! Eikä ketään ihmistä tarvi tai saakkaan syrjiä,Sanassa ei sanota niin vain rakastakaa lähimmäisiänne!Ja kukaan ei pelastu teoista vaan Jumalan armosta ettei mikään liha voisi siitä kerskata.
- OttakaaVastuuta
Iltalehdessä oli noin 1½ / 2 vuotta sitten kuinka jeesuksen luut oli löydettu sukuhaudasta. Kyseinen Talpiotin hauta löydettiin kaivausten yhteydessä vuonna 1980, mutta tieto julkistettiin vasta myöhemmin. Hauta oli jo löydettäessä hieman tuhoutunut, ilmeisesti antiikin aikaisen hautaryöstöön vuoksi. Hautakammiosta löytyi käsitykseni mukaan 10 ossuaaria eli luuarkkua. Yksi näistä, Jaakobin ossuaari, esiteltiin yleisölle jo aiemmin suuren kohun saattelemana. Israelilainen antiikin keräilijä, Oded Golan, on parhaillaan oikeudessa syytettynä kyseisen luuarkun kyljessä olevan nimikirjoituksen väärentämisestä. Joidenkin asiantuntijoiden mukaan emme vielä tiedä kaikkea väärennöksestä ja siihen liittyvästä pelistä. Eräässä näistä arkuissa on kirjoitus "Jeesus, Josefin poika”. Myöhempien DNA-testien ja lisätutkimusten mukaan kyseessä todella on itse Jeesus Nasaretilainen, puusepän poika.
- tuhat ja ysksi
Uskonto on joillekkin käynyt niin ylivoimaiseksi uskonharhaksi etteivät he pysty ymmärtämään mitään, kyseen alaistavaa uskolleen vierasta.
Ei riitä Jeesuksen luut todisteeksi.
Ei riitä Qumrainin tekstit todisteeksi.
Ei riitä Jeesus Nasaretilaisen takaisin tulon harhat todisteeksi vaikka niitä uskossa esitetään jokaiselle vuodelle erilainen harhansa.
Ei riitä Danielin unet tulkinta Danielein kirjasta.
Ei riitä todisteeksi Kristinuskon synty ,kehittely opeiltaan, virheet ,vainot ei mikään uskovan fanaatikon aivoihin sisälle mene.
On varottava joutumasta Kristinuskon n, 2000 vuotiseen harhaan koska sieltä on vaikea tulla sitten pois , vaikeutena on tuo myöntäminen uskoneensa ja jopa valehdelleensa toisille Kristinuskon nimissä tietoisesti puolustellen sitä.
Ja sitten ne jotka ovat joutuneet tuohon harhaan kulttuurisidonnaisuuttaan uskoneet aikaisempien supupolvien tavoin ottamatta itse selvää asioista ja näitä on huomattava joukko kansassamme.
Miksi muuten Muslimi maissa jatkuu Islamin usko ?
Miksi muuten Kristinuskoisissa maissa jatkuu usko Jeesus Jumalaan ?
Eikö vastaus ole teille itsestään selvyys ?
Eikö.
Entä neitseestä syntyminen onko se mahdollista ? - -
"Myöhempien DNA-testien ja lisätutkimusten mukaan kyseessä todella on itse Jeesus Nasaretilainen, puusepän poika."
Pitää paikkansa!
Näitä DNA-näytteitä verrattiin Jumalan, Joosefin ja Marian DNA:han ja todettiin että Jeesushan se siinä oli!
Eli Jeesus siis kuoli eikä hän noussut Taivaisiin millään muulla tavalla kuin henkiolentona jota kukaan tavallinen kuolevainen ei kuitenkaan nähnyt koska tavallinen kuolevainen ei näe henkiolentoja. - OttakaaVastuuta
- kirjoitti:
"Myöhempien DNA-testien ja lisätutkimusten mukaan kyseessä todella on itse Jeesus Nasaretilainen, puusepän poika."
Pitää paikkansa!
Näitä DNA-näytteitä verrattiin Jumalan, Joosefin ja Marian DNA:han ja todettiin että Jeesushan se siinä oli!
Eli Jeesus siis kuoli eikä hän noussut Taivaisiin millään muulla tavalla kuin henkiolentona jota kukaan tavallinen kuolevainen ei kuitenkaan nähnyt koska tavallinen kuolevainen ei näe henkiolentoja.Mistä saatiin Jumalan DNA:ta?
- -
OttakaaVastuuta kirjoitti:
Mistä saatiin Jumalan DNA:ta?
No mistä saatiin Jeesuksen, Joosefin tai Marian DNA?
Jos itse menisit kaivamaan jotain hautaa ja tarkastaisit millainen DNA kyseisellä henkilöllä on, mistä tietäisit sen olevan Jeesus? Mihin tätä DNA:ta on verrattu? Onko jollain tiedossa millainen DNA Jeesuksella pitäisi olla? - huhhuhhhh
- kirjoitti:
No mistä saatiin Jeesuksen, Joosefin tai Marian DNA?
Jos itse menisit kaivamaan jotain hautaa ja tarkastaisit millainen DNA kyseisellä henkilöllä on, mistä tietäisit sen olevan Jeesus? Mihin tätä DNA:ta on verrattu? Onko jollain tiedossa millainen DNA Jeesuksella pitäisi olla?Ei vit... Siis mitä idiootteja täällä on liikkeellä... Historiallisissa löydyissä yleensäkin kiinnitetään huomiota enimmäkseen historiaan kuin itse tieteeseen. Haudoissahan luki henkilöiden nimet ja kun DNA-näytteitä vertailtiin keskenään, huomattiin, että henkilö ruukussa 'Maria' on tosiaan henkilön ruukussa 'Jeesus' äiti ja Joosef tämän isä. Herää pahvi.
- Yksinkertaista on
Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut
- -
En tiedä miten voi tulla uskoon mutta Raamattu on ihan mielenkiintoinen kirja jos sitä lukee ajatellen miten se muuttaa ihmistä itseä tai voiko sillä muuttaa yhteiskuntaa. Sillä luonnollisestikin voi muuttaa yhteiskuntaa kuten historia on sen osoittanut. Kuitenkin näiden ohjeiden tai oppien kautta voi tutustua ihmisiin eri tavoin ja kenties myös sellaisiin ihmisiin mihin ei normaalisti tutustu. Ihmisistä voi saada myös sellaisen piirteen näkymään mitä he eivät näytä kaikille.
En tiedä voiko usko löytyä tätä kautta mutta ainakin tämä voi tuoda mielenkiintoisen ja uudenlaisen näkemyksen miten elämää voi elää.
Jos haluat päästä hieman helpommalla löhöillen sohvalla tai sängyssä katsellen videoita sen sijaan että lukisit Raamattua, tämä kaveri kehoittaa uskomaan Jeesukseen ja hylkäämään Raamatun: http://www.youtube.com/user/finalcall07
Silti hän usein siteeraa Raamattua joten en tiedä onko hän saanut yhteyden Jeesukseen. Suurin osa ihmisistä pitää häntä todennäköisesti hulluna. Mutta toisaalta eihän se hirveän järkevältä kuulostakaan että Jeesus piiloutuisi muilta kuin heiltä jotka häntä sokeasti uskovat. Vaikka toisaalta mikä minä olen sanomaan mikä on järkevää ja mikä ei. Jos Jeesus ilmestyisi maailmaan, tuomitsisivat todennäköisesti sekä ateistit että uskovaiset hänet valehtelijana ja petturina. :)
Toisaalta riittäisi että Jumala näyttäisi ihmisille todellisen valtansa jotta ihmiset uskoisivat häneen. Mutta siitä päivästä on jo kulunut niin kauan kun viimeksi vedenpaisumus tapahtui joten useimmat ihmiset eivät enää jaksa uskoa. Jos Jumalassa ei ole armoa niitä kohtaan jotka eivät usko, miksi ihmisissä tulisi olla armoa kun heidän Isänsä on heidät hyljännyt, mutta joka kuitenkin auttaa niitä jotka auttavat itseään? Noh, en tiedä, mutta onhan tuo ihan mielenkiintoinen kirja.
http://www.youtube.com/watch?v=qjlHC1NS8o8 - 17v. Itse Ajatteleva
Hei "vain ihminen", oletko kysynyt itseltäsi: "miksi minun pitäisi uskoa Jumalaan?" tai "miksi minun pitäisi tulla uskoon?". Koska olet käsittääkseni saanut elämässäsi rakkautta lähimmäisiltäsi, eikä elämäsi tunnu olevan hirveän epätasapainoinen muutenkaan, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Niin ihmettelin kovasti kun luin ensimmäisen viestisi, jossa sanoit: "Eräs vapaakirkkoon kuuluva uskova sanoi että minun on otettava armo vastaan mikäli haluan tulla uskoon." saan sen käsityksen, että kyse on nyt enemmänkin siitä mitä mieltä joku toinen ihminen on, kuin mitä mieltä itse olet asiasta. Se on jokaisen oma asia mihin uskoo vai uskooko ollenkaan, vaikka (en nyt hyökkää ketään kohtaan henkilökohtaisesti) täällä on moni ollut kovaan ääneen neuvomassa mitä SINUN PITÄISI TEHDÄ, sekä ollaan oltu erittäin kriittisiä ja valitettavasti "uskon opin vastaisia".
No... Kuten varmaan jo päättelitkin, että itse en kuulu kirkkoon, saatika usko Jumalaan tai ole tullut uskoon. Itse olen pohdiskellut täysin samaa asiaa mitä sinä pohdit nytten, lopputulosta en näe tarpeelliseksi kerrata, mutta miten se on johtanut siihen on asia erikseen. Pohdin, että mihin tarvitsen uskoa ja, että miksi se olisi niin elintärkeää uskoa jumalaan, johon en ole ennen uskonut, ja elämäni on sujunut hyvin, enkä näe, että siinä olisi mitään puutteita ollut tai, että kaipaisin tätä "suurta" rakkautta, jota Hän kuulemma jakaa, en tiedä, en ole sitä koskaan saanut vaikka olenkin pyytänyt, ehkä joku muu on sitten parempi ihminen kuin minä, ja sitä saanut.
Kysymys on nyt ennemmin siitä pitääkö sinun tulla uskoon kuin, että miten tulisit uskoon, kun et edes itse tiedä onko se niin oleellista elämäsi kannalta vai ei...muistutan nyt ainakin sinulle että: ihminen on ihminen, ja jokainen ihminen elää omaa elämäänsä, ei ole ketään toista, joka voisi tulla sanomaan sinulle että sinun on toimittava näin, sinun on uskottava näin, jne...ja nytten on kyse siis henkisistä asioista (ei pelkästään hengellisistä asioista). Jos sinä oikeasti näet tarpeelliseksi tulla uskoon, sekä koet sen itsellesi mielekkääksi/tärkeäksi, eikö se olisi jo tapahtunut? Kunhan vain kyseenalaistan, jotta saan sinut ajattelemaan asiaa, vähän "leskirouvan puiden pilkkomista", syvemmin.
Toivon, että selvensin asiaasi ja autoin sinua tulemaan sinuiksi itsesi ja varsinkin uskomustesi kanssa. Valitan, jos näin ei käynyt, mutta näin kovaa tarvetta tuoda tähän keskusteluun hieman tätä "toistakin näkökantaa".
Vielä muille lukijoille: tämä ei ole hyökkäys Jumalaa, Kristinuskoa, teitä asiaan uskovia tai teidän uskomustanne kohtaan. En tullut tänne ketään pilkkaamaan (pahoitteluni, jos näin kuitenkin tein, ei ollut tarkoitukseni), päinvastoin yritän vain auttaa. Toivon myöskin, etten joudu lukemaan täältä niitä tyypillisiä syytöksiä "Jumalan pilkasta" tai mistään muustakaan olemattomasta/aiheettomasta. - lähinnäkörtti
Joo ei minultakaan onnistunut uskoontuleminen aikoinaan. Helluntaiseurakunnassa kävin (ei paljon poikkea vapaakirkosta), ja vaikka kuinka "annoin elämäni Jeesukselle", ei sitä uskoa ruvennut kuulumaan. Ehkä sinun pitäisi kysyä siltä vapaakirkko-ystävältäsi tarkempia ohjeita? Mitäs me luterilaiset uskoontulosta tiedettäisiin.
Olen nyt tyytynyt siihen, ettei minussa mitään kaipausta suurempaa uskoa koskaan ehkä olekaan. Minut on aikoinaan lapsena kastettu ja nuorena konfirmoitu, ja luterilaisena saan käydä ehtoollisella, vaikken mitenkään varmasti uskokaan. Saa riittää, en yritä enää mitään uskoontuloa. Körttiseuroissa käyn joskus, siellä ei painosteta uskoontulolla, mutta se ei varmasti ole kaikkien juttu se.
Olin aikoinani (ennen noita hellariaikoja) vakaumuksellinen ateisti, sitten vain alkoi kiinnostaa ajatus, että ehkä tämän kaiken takana sittenkin voisi olla jonkinmoinen rakastava Luoja. Siinä samassa pisteessä olen edelleenkin, eli en mitenkään vakuuttunut asiasta vaikka toivon kyllä että olisi. Jos on niin hänelle varmaan kelpaan tälläkin uskon määrällä. Antakoon enemmän jollei riitä. Tämäkin on kyllä jo jotenkin vapauttanut ja pistänyt asioiden tärkeysjärjestystä uusiksi. Ja ne homosuhteet ovat minusta yhtä hyviä tai huonoja kuin heterosuhteetkin.
Jos sinä saat tarpeeksi rakkautta, kykenet pyytämään anteeksi niiltä joita loukkaat, ja omatuntosi on puhdas, niin ehkä et tosiaan tarvitse uskoa mihinkään? Minulla ei ollut ihan tuo tilanne. Voihan se sinunkin tilanteesi muuttua (huom. en toivo sitä), muista silloin tämä keskusteluketju. Itse ajattelisin, että myös se rakkaus, mitä joskus muilta saan, on pohjimmiltaan Jumalalta sekin.Sanoitpa tuon taiten!
Aikoinani minäkin etsin yhteisöä ja tulin tutustuneeksi moneen. Tuota uskoon ”tuloa” markkinoitiin myös, toki oli heitäkin jotka katsoivat että Raamatun lukeminen riittää. Kun sitten vuosien saatossa olan havainnut, että mitä suuremmalla ”äänellä” uskoon tullaan, sitä romakampi on pudotus sieltä. Eivät kaikki kaipaa sellaista tulenpalavaa uskoontuloa, enkä edelleenkään pidä hiljaista uskoa sen huonompana.
Kyse on siitä, mitä siellä sydämessään tuntee, eikä siitä, vakuuttaako muut ihmiset siitä että uskoo.
- Seppo ***
Poistata tai tuhoa puolet aivoista niin sinusta voi tullakin uskis.
- sää-et-vaa-tiiä
Monin verroin Jeesukseen uskovilla on parempi mahdollisuus täysipainoiseen elämään, - myös tässä ajassa.
- Aina raittiina
- aina iloinen
- tietää mistä tulee ja minne on menossa
- rakkaus ympäröi
- Jumala huolehtii kaikista tarpeista
- vastuu lähimmäisistä
Näillä avuilla on todella hyvä hyvä porskuttaa myös tässä elämässä. - Ei kiitos
Minua ei kiinosta vainoharhassa eläminen kun on tarjolla tietoonkin perustuva.
Vankilamme on jo täynnä uskovaisia, mikä kertoo hyvin mitä uskossa eläminen on. - Kysyn vain
Kai sinua sentään Taivaaseen pääsy kiinnostaa?
- hahhahahahahhaha
Ja mistähän sinäkin muka tiedät taivaan olevan todellisuudessa olemassa? Onko sukulaisiasi käynyt siellä? Lähettivät varmaan postikortin..... ja mitään 'muttakun raamatussa sanotaan....' lausetta sun ei edes kannata alottaakkaan sille se kaikuu ihan tyhjille silmille.:)
- Taivasmatkalla
Tiedän, tiedän ja tiedän, että taivas on. Tavataan joskus siellä.
- Jeesuksen armo.
Mitä minun pitää tehdä, tullakseni uskoon. No nythän on niin, ettei mitään. Sillä usko Kristukseen annetaan sinulle. Et voi sitä ottaa, jos sitä ei sinulle anneta.Rukous on vahva osoitus että tahtoo antaa elämänsä Jeesukselle. Vapauta itsesi ja anna elämäsi Jeesukselle. Hän auttaa sinua uskoon tulossa.
"Mitä minun pitää tehdä tullakseni uskoon?"
Kysyt mitä pitää tehdä - eräät ei-uskovat kysyivät helluntaina (Apt. 2) apostoleilta "mitä meidän pitää tekemän?". Jotkut (parhaassa tapauksessa kaikki!) noista kyselijöistä ja apostolien vastauksen saaneista tulivat sitten pian vastauksen saatuaan uskoon Jeesukseen.
Tässä tuo kohta vastauksineen:
" ... saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: 'Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?' Niin Pietari sanoi heille: 'Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu'." (ks. (Apt. 2:37-39)).
Näin voit tulla uskoon!
http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/voit-tulla-uskoon- taivasmatkalla
Kaikkea muuta katuu, mutta ei uskoon tulemista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991546Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131226- 2311210
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2671088Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81989- 141980
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179973Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15959- 74829
Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33822