Miten on?Saako enää nykypäivänä pankista lainaa jos on yksi luottotietomerkintä ja silti vakituiset tulot ollut jo muutaman vuoden?Vai onko se niin että asuntolainaa ei saa jos on merkintä vaikka siitäkin olisi tosite että on maksettu pari vuotta sitten jo pois.Samahan se näillä kuukausi vuokrien määrillä olisi maksaako sitä omaa pois jo nyt vai ei mutta eipä sitä kehtaa pankkiin mennä edes kysymään jos nykyään sitä lainaa ei oikeasti anneta kenellekkään jos tosiaan on se yksikin merkintä edes tiedoissa.
Asuntolaina ja luottotietomerkintä?
13
1440
Vastaukset
- Vakuusvaje
Suurin kysymys panksita: VAKUUDET?
Ensinnäkin vuokra-asuntosi on pahasti ylihinnoiteltu, jos samalla summalla maksaisit omaa pois kuin mitä menee vuokraan. Tai sitten et huomioi, että asumisesta on muitakin menoja kuin lainanhoito.
Mitä kysymykseen tulee, niin jos tulot ovat riittävät, laina on kohtuullinen suhteessa tuloihin, ja sinulla on heittää tiskiin kelvollinen omarahoitusosuus (mielellään 30%, mutta puolta pienemmälläkin selvittäneen), niin ei luulisi olevan ongelma.- mies
Jos luottotiedot eivät ole kunnossa et saa lainaa.
- jalapatahallaa
Saa sieltä lainaa, mutta kuten täällä on todettukin vakuudet pitää olla koko summalle. Ainakin omalla kohdallani näin. Muuten ihan normi asuntolaina.
- jartsa
Moi!
Saat lainaa jos saat jotain lisävakuudex kun ostamasi asunnon! - Pankin täti
Saatat saada, mutta kovemmalla hinnalla kuin sellainen jolla ei ole merkintöjä ja vakuutta pitää olla koko lainalle. Sinä olet pankille riski, koska et ole aikaisemmin osannut hoitaa raha-asioitasi.
- lainansa maksanut
Riippuu tietoni mukaan siitä millainen merkintä on ollut. Vaikka yleisohje on ettei lainaa tipu ennenkuin 5 v, siitä merkinnän aiheuttaneen maksun suorituksesta, sain kuitenkin itse talooni lainan, koska merkintä oli vähäinen ja olin tullut tunnetuksia pienellä paikkakunnalla luotettavana ihmisenä. Pankinjohtajakin toki oli tullut tutuksi.
Vakuudet toki saatetaan määrätä suuremmiksi kuin merkinnättömänä.- joopa jooo...
No minulle riitti 10 vuotta sitten että oli hivenen päälle 7000 euron tulot. Olivat tyrkyttämässä 300,000 euron lainaa minulle puoliväkisin. No 165,000 kyllä riitti uudisrivariin espoosta. Ja kohta sekin maksettu...
- joopa jooo..
joopa jooo... kirjoitti:
No minulle riitti 10 vuotta sitten että oli hivenen päälle 7000 euron tulot. Olivat tyrkyttämässä 300,000 euron lainaa minulle puoliväkisin. No 165,000 kyllä riitti uudisrivariin espoosta. Ja kohta sekin maksettu...
Siis tulot oli kuukaudessa ne 7000 euroa. Ei enää ja onneksi niin kun tajusin että on muutakin elämää kun työnteko. Poikani kanssa harrastelen nykyään..
- miiskari
Voisiko joku läheinen tulla takaajaksi?? Ota yhteyttä pankkiisi,siellä neuvotaan kyllä.. Maksaisitpahan ainakin "itsellesi" ,etkä ylläpitäisi vuokraisäntääsi!!
Rohkeasti neuvottelemaan!!! - jjjjknn
Yleensä asunto käy 70% osuudesta lainan vakuudeksi, mutta lopulle pitäisi takaaja saada. Vakuudet yleensä vaaditaan myös puhtailla luottotiedoilla liikkuville.
- velaton varaton
kannattaako kysyy ku otsake on tollnen
- fweqfwetr245tr423r
Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia saada lainaa päinvastoin lainaa on oikein tyrkytetty pankin taholta. Osaa syynä on tietenkin hyvät kuukausiansiot 8000euroa (netto). Minulla on myös firman auto ja bensakortti. Auto ei ole millään pienellä moottorilla (yli 3 litrainen) eli kuluttaa reilusti. Tankkaan aina 98 oktaanista (sitä kalleinta) kun ei oo rahasta kiinni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama325135Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644111Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783686Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732728Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1582544Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602388Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?292211Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792199- 1381715
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401548