nuoren lihasten kasvattaminen

lihaspoika

olen 13 vuotias poika joka haluaisi lihakset kasvamaan mitä minun pitäisi tehdä. Kiitos jo etukäteen vinkeistä

6

257

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin luulisin

Sun pitäisi varmaankin nostella painoja ja syödä hyvin.

• Hei

Sattui etusivulta kirjoituksesi silmään.

Olen joskus itse nuorena tullut tietoiseksi sellaisesta asiasta ettei lihasten kasvattaminen oikein sovi alle 20 vuotiaille.

Pitää suoda mahdollisuutta kasvuun.
      En nyt muista päteviä perusteluita enää miksi pidättyä ennen aikuisikää voimailuista.

Olet lapsi vielä, ja minuta pelit olisivat sellaisia missä olisi paikallaan Sinun ikäisesi.

Kestävyysliikuntaan ei lapsen rahkeet vielä kestä eikä pysty.

Pelejä ja pelihalleja on monenlaisia ja uinti on mitä mahtavin laji, kyllä siinä aikaisinkin aloitetaan valmennuksessa. Ohjaajat tietävät.
      Siinä ei pääse tekemään itselleen vahinkoa, vesi on niin pehmeä elementti.

Kaikessa on tietysti omia kustannuksia.

yst. jari

• iiosiyuatuu

Sinun tulisi kuntoilla mieluummin pelien ja leikin kautta, löytää mielenkiintoista tekemista jossa myös lihakset kasvaa. pelkkään kuntosalilla rehkimiseen ei motivaatio tahdo riittää.

Itse muistan noihin aikoihin kun tein lumikolalla valtavan rampin ja kelkoin kolalla lunta rampim päähän ja koko talven kasvatin ramppia, lopultaan korkeuseroa oli huipun ja maan pinnan välillä nelisen metriä ja maaston laskeutuessa pudotusta rampilta tuli noin 6m. kaikki ihmetteli dösäkuskusta lähtien kuinka olen tuon tehnyt. Onneksi oli luminen talvi. Kolasin lumet normaalisti pihalla, mutta sitten lohkoin lunta kasoista ja kuljetin ramppia pitkin ylös. Kolakin oli koulussa tehty ja peltinen. Ei noita nykyisiä muovisia. Joka talvi oli noita remppeja jonnekin päin siitä lumikolankokoista, jopa liki metriä korkeaa lominokaretta työntäessä selästäni tuli yllättävän vahva.

Minulla satuu olemaan synnynnäinen kieroselkä, niin paljon että lääkärit pentuna ollessa sanoi etten tule tervettä päivää näkemään selän takia. Mutta kai tuo kolailu ja punnertaminen, vauhtia ramppiin ja sitten loppu punnertamalla. teki selästä niin vahvan ettei selkä vaivaa ollenkaan. olisi kiva tavata se lekuri:))

Minusta murrosiässä määräytyy lihakset, uusia ei tule vanhemmiten entiset vain vahvistuu.. Minulle tuli mielenkiintoinen "leikki" kasata tuota lunta. Oli aina tavoitetta kasata korkeampi ja korkeampi ramppi..

• Lihasten kasvuun tarvitaan testosteronia, insuliinia ja proteiineja. Lihakset kasvaa vain ja ainoastaan repeilemällä. Mömmöjä syövät bodarit syövät ensin anabolisia steroideja ja piikittävät insuliinia. Luonnollisesti saman saa aikaan olemalla ketoositilassa (ei hiilareita) ja ennen rankkaa punttisalitreeniä tankkaamalla nopeita hiilihydraatteja (insuliinirampin vuoksi). Treenin jälkeen kolmen tunnin sisällä proteiineja 1,5-2 grammaa/painokilo lihasten rakennusaineeksi. Eli jos haluat kasvattaa lihaksiasi, ainoa keino on se, että teet isoilla painoilla lihakset "loppuun" niin että niihin koskee. Välillä kannattaa muuttaa harjoitusohjelmaa siten, ettei lihakset totu sarjaan jota teet. Eli välillä pitkiä sarjoja pienemmillä painoilla, välillä lyhyitä sarjoja isoilla painoilla.

Jos puberteettisi on alkanut, tarkoittaa se testosteronin määrän lisääntymistä. En näe syytä mikset voi kasvattaa lihaksiasi jos teet sen järkevästi ja käyt liikkeet läpi esimerkiksi fysioterapeutin tai jonkun muun ohjaajan kanssa (jokaisella punttisalilaitteella voi rikkoa itsensä).

• kunto

älä vielä hätäile,ootat ikää muutaman vuoden .
      pikkuhiljalleen punttisalilla käyntiä-ja kävely on mistä saa reisi lihaksia.
      ei ensin rehkiä kannata.

• vilipoju

pikkupoika ja pikkupojan TeStOsTeRoNi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      25
      5059
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4061
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      75
      3625
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2483
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2358
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      78
      2173
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2127
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1664
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1525
    Aihe