Kuinka Ymmärrät Juutalaisuuden Kuningas Yeshuassa?

Pysythän Totuudessa

Sillä sielujemme pelastus on Juutalaisista ja sielumme tuomitaan ruumiinsa kuoleman jälkeen eikä ole kuin kaksi vaihtoehtoa: sielujemme pelastus Lunastaja Yeshuassa tai sielujemme hukkuminen ilman Jumalan ainosyntyistä Poikaa Yeshuaa. Tämän tähden Yeshua kehtotti meitä etsimään ensin Jumalan valtakuntaa ja pitää huolta tarpeistamme kun ristimme kannamme, sillä ilman uudestisyntymstä vedestä ja Hengestä emme voi päästä Jumalan valtakuntaan ja elää hengellistä juutalaisuutta kiittäen ja kunnioittaen Isää Jumalaa Yeshuan nimessä ja Hengessä.

Yeshua tuli etsimään kadoksissa olevaa ja parantamaan ja pelastamaan ja auttamaan, niinkuin tekonsa olivat hyvät ja monet saivat avun. Tärkeää on avun saatuaankin ymmärtää hyvänä puuna tuottaa hyvää hedelmää, sillä se on uskon ja vanhurskauden ja pyhityksen ja rakkauden merkitys ja kaiken toivomme saamme asettaa Yeshuan nimessä ja opetuksessa ja kuuliaisuudessa Isän Jumalan armoon ja lupauksiinsa.

Hallelujah Yeshuan nimessä!

114

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä ymmärrän

että nimenomaan Jeshuassa on hengellinen juutalaisuus, totisesti.

• Ollaan monet totisen

Nasaretilaisen Jeshuan hengellisiä veljiä ja sisaria, sillä pelastus on Herrassa!

• tähän kyllä soisi

kaikkien vähäänkään juutalaisten ottavan kantaa ja itseasiassa asiahan on niin keskeinen näin "Juutalaisuus" -palstalla, että myös ei-juutalaisten tulisi osoittaa palavaa intoa asiaan.

Johtuuko penseys sydämestä vai sielusta vai mielestä, vai näiden kaikkien yhteisvaikutuksesta?

Rakastetaan Herraa Jeshuaa, niinkuin on juutalaisuudessa opetettu, eikä olla niinkuin jotkut, jotka erottivat yhteydestään jokaisen, joka tunnusti sydämen uskonsa Israelin Pyhään Herraan ja Kuninkaaseen.

Toki vapaus on kaikilla ja monille voi aihe ollakin täysin samantekevää kuten jo kirjoitin penseydestä.

• tiuntaun

Mulle tuli niin valtavasti mieleen Jeshuan opetus Johanaan ilosanomassa, jotta mun tuli laittaa se sana tänne:

Joh. 6
      47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
      48 Minä olen elämän leipä.
      49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
      50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
      51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
      52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
      53 Niin Jeshua sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
      54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
      55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
      56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
      57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
      58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
      59 Tämän hän puhui synagogassa opettaessaan Kapernaumissa

60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
      61 Mutta kun Jeshua sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
      62 Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
      63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Amen.

• Hän ON Pelastaja
    • Uusi Liitto Herrassa

Nasaretilainen Yeshua on Israelin Pyhä Herra!

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille.

• Yksi Vastaus:

http://www.youtube.com/watch?v=_IQ9Jfo0xgE

Kommenttia ymmärryksen kanssa, jos siihen on suotu Jumalan armoa ja totuutta.

Valitettavasti monet ei ymmärrä Yeshuan Juutalaisten Kuninkuudesta paljonkaan, mutta juuri sitä varten janoaville annetaan armoa armon päällä ja lahjavanhurskautta valkeudeksi sydämiimme. Herra Yeshua on hyvä paimen ja Abba Isä nimessään ja Hengessään toimii soimaamatta hengellistä hyvää janoaville antaen, kunnia ja kiitos Isälle totisesti Yeshuan nimessä.

• g-a

Te ette sitten sallisi juutalaisuudelle yhtä ainoaa omaa foorumia, vaan varkaiden ja ryöväreiden tavoin olette tämänkin paikan valloittaneet oman uskontonne julistukselle.

• tästähän on jo aikaa

sitten keskusteltu, että ketään ei ole kielletty paitsi jotkut halveksii Jeesusta Juutalaisten Kuninkaana siten, ettei kuuluisi tänne palstalla ja tietysti kuuluu.

En nyt perustele enempää mutta tuon esille keskeisen:

Uuden Testamentin ja Uuden Liiton Juutalaisuus Kuningas Jeesuksessa on täyttä Juutalaisuutta, totisesti.

Nyt voisi jo ymmärrystä saada monetkin tässä asiassa!

Toki syntyyhän sitä keskustelua näinkin, ja hyvä niinkin vaikka näitä valhetodistuksia ja huonolla mielenlaadulla annettuja panetteluja ei ole totuudellisesti hyvä kenenkään esittää ja siten myös g-a:n hyvä on parannusta tehdä ja sitä hänelle toivon hyvänä uudistuksena Jeesuksen nimessä.

• Avraham F

"Te ette sitten sallisi juutalaisuudelle yhtä ainoaa omaa foorumia, "

Täällä ei ole yhtään ainoaa uskontopalstaa, jolla olisi vain ja ainoastaan kyseisen uskonnon edustajia. Erityisesti helluntailaistyyppiset uskovaiset käyvät julistamassa omaa totuuttaan häiriöksi asti monilla palstoilla.

Edelleenkään tämä palsta ei ole juutalaisten vaan Eniron, ja palstoille kirjoittaminen on kaikille sallittua.
        Myös sinulle.

• Ei todellista
        Avraham F kirjoitti:

Täällä ei ole yhtään ainoaa uskontopalstaa, jolla olisi vain ja ainoastaan kyseisen uskonnon edustajia. Erityisesti helluntailaistyyppiset uskovaiset käyvät julistamassa omaa totuuttaan häiriöksi asti monilla palstoilla.

Edelleenkään tämä palsta ei ole juutalaisten vaan Eniron, ja palstoille kirjoittaminen on kaikille sallittua.
        Myös sinulle.

mielensä pahoittamista voi tapahtua varsinkaan kun Jeesus on Juutalaisten Kuningas ja tietysti kuuluu palstalle. Jos asia olisi totuudellisesti toinen, en minäkään pitäisi todistustaan ja tahtoaan esillä siten kuin Abba Isä on sen meille Poikansa opetuslapsena antanut.

Mitä sitten kristityt asiasta ajattelevat on heidän asiansa, samoin myös juutalaiset voivat suhtautua Israelin Pyhään Herraan ja Kuninkaaseen monella eri tavalla.

Uudessa Liitossa Kuningas Jeesuksessa on asia hyvinkin selvä:

´ Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta: saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin. Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti. ´ (2. Tim. 4:1-5)

Ei olla ihmisten orjia vaan rakastetaan Herraa Yeshuaa ja myös lähimmäisiämme pitämällä esillä meidän kaikkien ainoaa mahdollista totuudellista pelastajaa, ensin juutalaisille ja myös kaikille kansoille, siis myös suomalaisille, hallelujah!

Siunataan Israela ja kaikkia sukukuntien jälkeläisiä ja myös kaikkia pyhiä Yeshuan nimessä, sillä ei ole muuta nimeä Juutalaisten Kuninkaalla, totisesti.

Abba Isälle kunnia ja kiitos Pojassa Yeshuassa, totisesti.

• g-a
        Avraham F kirjoitti:

Myös sinulle.

Avraham F.

Tulin tälle foorumille etsimään juutalaisia juuriani, tutustumaan lähemmin juutalaisuuteen, sekä juutalaiseen uskontoon, tarkoituksena mahdollinen kääntyminen juutalaiseen uskontoon.

Kaikkea tätä henkilökohtaista etsintääni on tietoisesti häiritty näiden helluntailaisten taholta, kaikkea yritystäni keskustella ja kysyä juutalaisuudesta sotkettu ja pyritty johdattamaan pois itse aiheesta, sekä jopa minun henkilökohtaiseen käännyttämiseeni heidän uskoonsa.

Pidän tällaista toimintaa ainakin oman uskontorauhani häirintänä.

Juutalaisuuden etsintäni ei jää tähän, vaan entistä varmempana pyrin sitä kohti, kaikesta kiusanteosta huolimatta. Pyydän anteeksi, että olen langennut keskusteluihin heidän kanssaan.

• Anteeksi annetaan
        g-a kirjoitti:

Avraham F.

Tulin tälle foorumille etsimään juutalaisia juuriani, tutustumaan lähemmin juutalaisuuteen, sekä juutalaiseen uskontoon, tarkoituksena mahdollinen kääntyminen juutalaiseen uskontoon.

Kaikkea tätä henkilökohtaista etsintääni on tietoisesti häiritty näiden helluntailaisten taholta, kaikkea yritystäni keskustella ja kysyä juutalaisuudesta sotkettu ja pyritty johdattamaan pois itse aiheesta, sekä jopa minun henkilökohtaiseen käännyttämiseeni heidän uskoonsa.

Juutalaisuuden etsintäni ei jää tähän, vaan entistä varmempana pyrin sitä kohti, kaikesta kiusanteosta huolimatta. Pyydän anteeksi, että olen langennut keskusteluihin heidän kanssaan.

g-a kaikki synnit Juutalaisten Kuningas Yeshuassa eli Jeesuksessa, siinä Nasaretilaiseksi kutsutussa.

> Pyydän anteeksi, että olen langennut keskusteluihin heidän kanssaan. <

Uudistutaan mieleltämme ja avarretaan sydämmieämme ihan terveellisesti :)
        Kuningas Jeesuksessa meille annetaan hyvät ja suuret lupaukset Abba Isän hoidossa, joten kannattaa kuunnella tuota alla olevaa messiaanista juutalaista :)

Isän Jumalan siunausta juutalaisten juurien ja ennenkaikkea sen Jalon Öljypuun Juuren tuntemisessa ja todistamisessa ja tunnustamisessa ja pyhityksessä sinulle rakas g-a.

• hienoa se, että
        g-a kirjoitti:

Avraham F.

g-a et ole tunkeileva vastauksissasi etkä myöskään loukkaannu Kuningas Yeshuan tahtoon todistuksestaan myös tällä "Juutalaisuus" -palstalla.

• g-a
        hienoa se, että kirjoitti:

g-a et ole tunkeileva vastauksissasi etkä myöskään loukkaannu Kuningas Yeshuan tahtoon todistuksestaan myös tällä "Juutalaisuus" -palstalla.

Pyydän tätä: älkää kohdistako käännytystyötänne ainakaan henkilökohtaisesti minuun.
        En halua, että pyynnöistäni huolimatta minua pakkokäännytetään.
        En halua keskustella teidän uskonnostanne, mikä se sitten onkin.

Olen tällä foorumilla kiinnostunut keskustelemaan ainoastaan juutalaisesta uskonnosta, enkä henkilökohtaisesti halua kuulla muun uskonnon tyrkytystä.

Tähän ilmoitukseeni ei tarvitse vastata, eikä keskustelua kanssani jatkaa.

• tiuntaun
        g-a kirjoitti:

Pyydän tätä: älkää kohdistako käännytystyötänne ainakaan henkilökohtaisesti minuun.
        En halua, että pyynnöistäni huolimatta minua pakkokäännytetään.
        En halua keskustella teidän uskonnostanne, mikä se sitten onkin.

Olen tällä foorumilla kiinnostunut keskustelemaan ainoastaan juutalaisesta uskonnosta, enkä henkilökohtaisesti halua kuulla muun uskonnon tyrkytystä.

Tähän ilmoitukseeni ei tarvitse vastata, eikä keskustelua kanssani jatkaa.

Shma Yisra'el on minun uskontunnustukseni, kuten kaikkien juutalaisten. Mutta sillä erotuksella että, minä tiedän ja tunnen YHWH'n: Hän on Y'shua HaMashiach.

Tämä ei ole pakkokäännytystä, vaan tosiasia jonka sinä rakas g-a haluat hyljätä kun olet lähtenyt pois kristinuskonnosta.
        Älä rakas ystävä käännä selkääsi Ainoalle, joka sinua Yksin voi auttaa tutustumaan todelliseen juutalaisuuteen.

Hän, Y'shua HaMashiach, on Yksi, kuten me tunnustamme. Kunnia ja Siunaus yksin Hänelle, YHWH'lle, Kuninkaallemme!

• Tässä hyvä kommentti
      • linkki esille

• Juutalaisuus . . .

Kuningas Yeshuassa (Jeesus) on pyhää ja hyvää ja hengellistä ja otollista ja vastaanottamisen arvoista ja rikasta ja hienoa ja ihanaa ja jumalallista ja siunauksellista ja iloista ja vanhurskasta ja totuudellista ja armollista ja arvokasta ja erotettua synnistä ja maailmasta ja Abba Isän Jumalan lupauksen lapseutta sen kaikkinaisessa hyvässä Jalossa Öljypuussa ja Totisessa Viinipuussa ja Maailman Uskonnoista Erotetussa Viikunapuussa Uuden Jerusalemin valtaistuimen Hallitsijan Yeshuan (Jeesus) Nimessä ja Hengessä!

Ei kukaan joka on saanut maistaa Uuden Liiton elävää juutalaisuutta Kuningas Yeshuassa (Jeesus) ikinä tahdo mitään muuta, sillä Jumalan armo ja totuus ja elämä on ainoastaan Herrassa Yeshuassa, totisesti.

Etsikää Yeshuaa ja tulkaa tuntemaan totuus elävästä sydämen hyvästä juutalaisuudesta, totisesti. Hallelujah! Kunnia ja kiitos Isälle ja Herralle Sebaotille, totisesti.

• Juutalaisuuden

Kulmakivi on Nasaretilainen Yeshua! Samoin Jumalan profeetat ja Yeshuan apostolit ovat perustuksena eli Raamatun keskeisen pyhät kirjoitukset ja todistukset Yeshuasta.

• Raziel HaMalakh

Mielenkiintoista on aloittajan näkemys Jeesuksesta juutalaisten kuninkaana. Miten joku voi olla kuningas, jos häntä ei ole sellaiseksi hyväksytty?
      On niitä vallassaoleviakin kuninkaita pantu viralta, saati sellaista jota ei koskaan kuninkaaksi valittu.

• geeaa

Johannes 19: 1-16
        1 Silloin Pilatus otti Jeesuksen ja ruoskitti hänet.
        2 Ja sotamiehet väänsivät kruunun orjantappuroista, panivat sen hänen päähänsä ja pukivat hänen ylleen purppuraisen vaipan
        3 ja tulivat hänen luoksensa ja sanoivat: "Terve, juutalaisten kuningas"; ja he antoivat hänelle korvapuusteja.
        4 Pilatus meni taas ulos ja sanoi heille: "Katso, minä tuon hänet ulos teille, tietääksenne, etten minä löydä hänessä yhtäkään syytä".
        5 Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppurainen vaippa yllään. Ja Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"
        6 Kun siis ylipapit ja palvelijat näkivät hänet, huusivat he sanoen: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja ristiinnaulitkaa, sillä minä en löydä hänessä mitään syytä".
        7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
        8 Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän
        9 ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut.
        10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
        11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
        12 Tämän tähden Pilatus koetti päästää hänet irti. Mutta juutalaiset huusivat sanoen: "Jos päästät hänet, et ole keisarin ystävä; jokainen, joka tekee itsensä kuninkaaksi, asettuu keisaria vastaan".
        13 Kun Pilatus kuuli nämä sanat, antoi hän viedä Jeesuksen ulos ja istui tuomarinistuimelle, paikalle, jonka nimi on Litostroton, hebreaksi Gabbata.
        14 Ja oli pääsiäisen valmistuspäivä, noin kuudes hetki. Ja hän sanoi juutalaisille: "Katso, teidän kuninkaanne!"
        15 Niin he huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinnaulittava teidän kuninkaanne?" Ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole kuningasta, vaan keisari".
        16 Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen.

• Henkilökohtaisesti !

"Raziel HaMalakh" teille näin ystävänpäivän lähestyessä vastaukseksi:

JUMALALLE ON KAIKKI MAHDOLLISTA, HALLELUJAH!

Myös meille ihmisille on mahdollista se, minkä Herra Yeshua nimessään ja Hengessään suo ja on paljon enemmän kuin mikään muu, hallelujah!

G-a vastasikin jo hienosti lainaamalla Herran pyhää sanaa ja kirjoituksia. Ne voivat sulautua sydämmiimme Jumalan antaman vanhurskauden veden kautta Yeshuan nimessä ja Hengessä, totisesti, halllelujah!

Uskon sinun kyllä nämä jo ymmärtäneen ennenkuin kuin sinulle vastasinkaan, mutta silti tahdon esille nämä tuoda ystävänäsi.

Pidetään hyvät suhteet kaikkiin ihmisiin ja siihen Israelin Pyhä Pyhä Pyhä Herra Sebaot tahtoo antaa mahdollisuuden meille ihminä häntä rakastavina ja kunnioittavina ja kiittävinä, totisesti, hallelujah!

• Raziel
        geeaa kirjoitti:

Johannes 19: 1-16
        1 Silloin Pilatus otti Jeesuksen ja ruoskitti hänet.
        2 Ja sotamiehet väänsivät kruunun orjantappuroista, panivat sen hänen päähänsä ja pukivat hänen ylleen purppuraisen vaipan
        3 ja tulivat hänen luoksensa ja sanoivat: "Terve, juutalaisten kuningas"; ja he antoivat hänelle korvapuusteja.
        4 Pilatus meni taas ulos ja sanoi heille: "Katso, minä tuon hänet ulos teille, tietääksenne, etten minä löydä hänessä yhtäkään syytä".
        5 Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppurainen vaippa yllään. Ja Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"
        6 Kun siis ylipapit ja palvelijat näkivät hänet, huusivat he sanoen: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja ristiinnaulitkaa, sillä minä en löydä hänessä mitään syytä".
        7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
        8 Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän
        9 ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut.
        10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
        11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
        12 Tämän tähden Pilatus koetti päästää hänet irti. Mutta juutalaiset huusivat sanoen: "Jos päästät hänet, et ole keisarin ystävä; jokainen, joka tekee itsensä kuninkaaksi, asettuu keisaria vastaan".
        13 Kun Pilatus kuuli nämä sanat, antoi hän viedä Jeesuksen ulos ja istui tuomarinistuimelle, paikalle, jonka nimi on Litostroton, hebreaksi Gabbata.
        14 Ja oli pääsiäisen valmistuspäivä, noin kuudes hetki. Ja hän sanoi juutalaisille: "Katso, teidän kuninkaanne!"
        15 Niin he huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinnaulittava teidän kuninkaanne?" Ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole kuningasta, vaan keisari".
        16 Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen.

geeaa, kuten tuostakin luit, ei Jeesus ole juutalaisten kuningas. He eivät huolineet häntä. Eikä tässä edes tarvitse ottaa kantaa siihen, millaista potaskaa raamatussa on.

• Raziel HaMalakh
        Henkilökohtaisesti ! kirjoitti:

JUMALALLE ON KAIKKI MAHDOLLISTA, HALLELUJAH!

Myös meille ihmisille on mahdollista se, minkä Herra Yeshua nimessään ja Hengessään suo ja on paljon enemmän kuin mikään muu, hallelujah!

G-a vastasikin jo hienosti lainaamalla Herran pyhää sanaa ja kirjoituksia. Ne voivat sulautua sydämmiimme Jumalan antaman vanhurskauden veden kautta Yeshuan nimessä ja Hengessä, totisesti, halllelujah!

Uskon sinun kyllä nämä jo ymmärtäneen ennenkuin kuin sinulle vastasinkaan, mutta silti tahdon esille nämä tuoda ystävänäsi.

Pidetään hyvät suhteet kaikkiin ihmisiin ja siihen Israelin Pyhä Pyhä Pyhä Herra Sebaot tahtoo antaa mahdollisuuden meille ihminä häntä rakastavina ja kunnioittavina ja kiittävinä, totisesti, hallelujah!

Ei Jeesus ole juutalaisten kuningas, eikä oikeasti kenenkään tai minkään kuningas. Jeesus kuoli liki 2000 vuotta sitten. Hänen muistonsa kyllä elää, vai pitäisikö sanoa että legenda hänestä elää. Legendalla on kovin vähän tekemistä todellisuuden kanssa.

Mitä luulet, oliko Jeesuksella koskaan ripulia?

• geeaa
        Raziel HaMalakh kirjoitti:

Ei Jeesus ole juutalaisten kuningas, eikä oikeasti kenenkään tai minkään kuningas. Jeesus kuoli liki 2000 vuotta sitten. Hänen muistonsa kyllä elää, vai pitäisikö sanoa että legenda hänestä elää. Legendalla on kovin vähän tekemistä todellisuuden kanssa.

Jesaja 53: 1-12
        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

• Hengellinen
        Raziel kirjoitti:

geeaa, kuten tuostakin luit, ei Jeesus ole juutalaisten kuningas. He eivät huolineet häntä. Eikä tässä edes tarvitse ottaa kantaa siihen, millaista potaskaa raamatussa on.

on eri asia kuin maailmallinen tai uskonnollinen sielullisesti ilman Kuningasta! Kaikilla hengellisillä juutalaisilla on tänään ja ollut ihan Aadamista eli noin tämän kuuden tuhannen vuoden ajan ollut Herra ja Kuningas, mutta edellyttää Sanastaan ja Jumalan Hengestään syntymistä. Tietenkään ilman syntymistä Kuninkaan valtakuntaan ei voi olla Kuningasta paitsi jälleen maailmallisesti ja sielullisesti, jos kansalla on sellainen kuten Ruotsilla, Suomella presidentti vastaa vähän samaa.

Tietystii Nasaretilainen Yeshua (Jeesus) on Israelin Pyhä Herra ja Kuningas ja Immanuel, totisesti. HalleluMelech beshem Yeshua HaMassiah!

• Oletko koskaan
        Raziel kirjoitti:

"Raziel" lukenut tai kuullut Melkisedekistä tai Hanokista, he kuuluivat Taivaan Kuninkaan valtakuntaan ja siihen olivat syntyneet elävästä Sanastaan ja Herran Hengestä ja saivat vaeltaa Kuninkaan perhekunnassa, ja samoin Abram siihen kutsuttiin ja uskoi Kuningasta ja luettiin vanhurskaaksi ja rakasti Kuningasta ja olisi antanut rakkaan lupauksen poikansa Iisakin Herralleen uhriksi.

Ei se, että on syntynyt juutalaiseksi tai miksi muuksi tahansa tee kenestäkään hengellistä juutalaista Kuninkaiden Kuninkaan eli Herrojen Herran rakkaussuhteessa nöyrää ihmistä kohtaan. Ainoastaan ne, jotka rakastavat Herraa ja Kuningasta luetaan pyhiksi ja Kuninkaan eroteuiksi lapsiksi Jumalan valtakunnassa. Aivan sama koskee juutalaisia ja meitä kaikkia kansalaisuuteen katsomatta.

Etsikää Jumalan valtakuntaa, jos tahdotte siihen syntyä Kuningas Yeshuan ystävyysliittoon armossaan ja totuudessaan!

• muu-kansalainen
        geeaa kirjoitti:

Jesaja 53: 1-12
        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

Jeesus ei elänyt pitkään, eikä hänellä ollut jälkeläisiä/perillisiä, joten tuo ei kerro Jeesuksesta.

Se kertoo kansasta.

• geeaa
        muu-kansalainen kirjoitti:

Jeesus ei elänyt pitkään, eikä hänellä ollut jälkeläisiä/perillisiä, joten tuo ei kerro Jeesuksesta.

Se kertoo kansasta.

53:10 "Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa."

Jälkeläisillä oletamme tässä tarkoitettavan Hänen opetuslapsiaan, jälkeläisiä uskossa Hänen vikauhriinsa, sovitustyöhön.

Pitkäikäisyys voi tarkoittaa aivan kristinuskon syntymistä, kuin sitäkin, että Hän nousi kuolleista, saarnasi 40 päivää maan päällä ja opetuslasten ja kansan silmien edessä nousi ylös taivaisiin ja elää edelleen.

• Henkilökohtaisesti !

Olet väärässä, ja siitä Jeesuksen Kuninkuudesta jo toisaalla kirjoitin.

> Mitä luulet, oliko Jeesuksella koskaan ripulia? <

Ei ollut. Minä tiedän kuitenkin mikä teitä vaivaa, mutta en tiedä, mikä on kenestäkin eli mitä te itse syntymänimellänne tahdotte ja mitä muut teistä tahtovat.

Jos tahtoisit elämässäsi jonkun asian muuttuvan, niin mikä se olisi? Kuninkaalla taivaassa on kaikki valta myös teihin nähden ja kysymys teille: "Mitä te tahdotte että Kuningas teille tekisi?" Vastausta antaessanne, tahdon kuulla sen syntymänimen saaneelta enkä "Raziel HaMalakh":lta.

• muu-kansalainen
        geeaa kirjoitti:

53:10 "Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa."

Jälkeläisillä oletamme tässä tarkoitettavan Hänen opetuslapsiaan, jälkeläisiä uskossa Hänen vikauhriinsa, sovitustyöhön.

Pitkäikäisyys voi tarkoittaa aivan kristinuskon syntymistä, kuin sitäkin, että Hän nousi kuolleista, saarnasi 40 päivää maan päällä ja opetuslasten ja kansan silmien edessä nousi ylös taivaisiin ja elää edelleen.

Missä siinä puhutaan sovituksesta ?

Jos joku kantaa toisten syntiä sielun murheena, ( sielunsa vaivana) ei toisen tuska tietenkään pyyhi pois pahantekijän tekoa.

Huomaa, että siellä on hyvä lupaus vain vikauhrille, hänelle/heille, joka on kärsinyt.

( ........ jaan hänelle osan suurten joukossa ja väkevien kanssa hän saalista jakaa)

• Jeesus kantoi oman

Jos joku kantaa toisten syntiä sielun murheena, ( sielunsa vaivana) ei toisen tuska tietenkään pyyhi pois pahantekijän tekoa.

Huomaa, että siellä on hyvä lupaus vain vikauhrille, hänelle/heille, joka on kärsinyt.

( ........ jaan hänelle osan suurten joukossa ja väkevien kanssa hän saalista jakaa)

ristinsä ja sai Isän mielisuosion kun joi kärsimysmaljan. Nyt meiltä kysytään: "Tahdommeko kantaa ristimme ja saada kruunun perillä voittajina, kuten Mestarimme on voittanut?" Tietenkin voimme kantaa ristimme vain Herran tahdon tehdessämme ja antaa kaiken armoliitossaan meille lahjaksi sekä vedessä että Hengessä, eikä ole kenelläkään ihmiselleä mitään kerskaamista itsestään, sillä olemme itsessämme kaikki syntisiä ja pahoja, mutta Herramme on hyvä, totisesti.

Tehdään puumme hyväksi Herrassamme ja Henkensä voimalla, niin voimme iloita kanssaan ja kokea sitä rauhaa ja vanhurskautta, jonka jokainen voi saada ainoastaan nöyränä anovana ja vastaanottavana. Pois se, että kerskaisimme muusta kuin Jeesuksen Kuninkuudesta ja Herraudesta ja hyvyydestä hyvänä Paimenena, sen Yhden Ristin kantaneena, totisesti.

Mitä me sitten saamme oman ristimme kantaessamme? Tietysti elää Sen Yhden Ristin kantaneen Herran ja Kuninkaan ystävyydessä ja yhteydessä ja rakkaudessa ja armossa, eikä kenelläkään ihmiselle voi olla mitään enempää tässä maailmassa vaikka kuinka yrittäisi muuta tietä löytää, sillä sellaista ei ole, totisesti. Jeesus on Yksi Ainoa Kaita Tie ristimme kantamiseen ja perille pääsemiseeen Uuteen Jerusalemiin, totisesti.

Ei eksytä ja eksyksissä vaeltaessamme tulkaamme hyvän Paimenen Yeshuan luo.

• muu-kansalainen
        Jeesus kantoi oman kirjoitti:

ristinsä ja sai Isän mielisuosion kun joi kärsimysmaljan. Nyt meiltä kysytään: "Tahdommeko kantaa ristimme ja saada kruunun perillä voittajina, kuten Mestarimme on voittanut?" Tietenkin voimme kantaa ristimme vain Herran tahdon tehdessämme ja antaa kaiken armoliitossaan meille lahjaksi sekä vedessä että Hengessä, eikä ole kenelläkään ihmiselleä mitään kerskaamista itsestään, sillä olemme itsessämme kaikki syntisiä ja pahoja, mutta Herramme on hyvä, totisesti.

Tehdään puumme hyväksi Herrassamme ja Henkensä voimalla, niin voimme iloita kanssaan ja kokea sitä rauhaa ja vanhurskautta, jonka jokainen voi saada ainoastaan nöyränä anovana ja vastaanottavana. Pois se, että kerskaisimme muusta kuin Jeesuksen Kuninkuudesta ja Herraudesta ja hyvyydestä hyvänä Paimenena, sen Yhden Ristin kantaneena, totisesti.

Mitä me sitten saamme oman ristimme kantaessamme? Tietysti elää Sen Yhden Ristin kantaneen Herran ja Kuninkaan ystävyydessä ja yhteydessä ja rakkaudessa ja armossa, eikä kenelläkään ihmiselle voi olla mitään enempää tässä maailmassa vaikka kuinka yrittäisi muuta tietä löytää, sillä sellaista ei ole, totisesti. Jeesus on Yksi Ainoa Kaita Tie ristimme kantamiseen ja perille pääsemiseeen Uuteen Jerusalemiin, totisesti.

Ei eksytä ja eksyksissä vaeltaessamme tulkaamme hyvän Paimenen Yeshuan luo.

Kerskaa sinä Roomalaisten keksimistä kuninkuuksista, julistivathan ne Augustuksenkin jumalaksi.

Poikahan syntyi keisari Augustuksen jumaluuspäivinä.

• geeaa

"Missä siinä puhutaan sovituksesta ?"

• Pelastus on

Kerskaa sinä Roomalaisten keksimistä kuninkuuksista, julistivathan ne Augustuksenkin jumalaksi.

Poikahan syntyi keisari Augustuksen jumaluuspäivinä.

Juutalaisten Kuningas Yeshuasta, totisesti! Sinun kommenttisi on lähinnä surkuhupaa.

• geeaa
        Pelastus on kirjoitti:

Juutalaisten Kuningas Yeshuasta, totisesti! Sinun kommenttisi on lähinnä surkuhupaa.

Ei ole surkuhupaa.
        Me, jotka "tunnemme" Jeesuksen emme saa ylpistyä.
        Ihminen joka ei tunne, eikä usko, ei ole surkuhupainen, vaan lähimmäinen.

Jeesus istuu Isän oikealla puolella, mutta on myös meidän keskellämme.
        Hän on meitä lähellä.

Ennen kaikkea Hän on juutalaisten Kuningas.
        Me uskomme ja puhumme Taivaallisesta Kuninkaasta, joka tuli ihmiseksi, kuoli meidän puolestamme ja rakastaa jokaista ihmistä.

• muu-kansalainen
        geeaa kirjoitti:

"Missä siinä puhutaan sovituksesta ?"

Haavainsa kautta paraneminen tarkoittaa tietenkin sitä, että nähdään ne haavat mitä on aiheutettu, herätään katumukseen ja kauhistukseen, parannetaan tapoja, tehdään parannus toimissamme.

Ei ole mitään automaattisovitusta , tai anteeksiantoa.

Vertaa holokausti, joka herätti maailman näkemään hirviö itsessään, nyt puhutaan rasismin lakkauttamisesta, ihmisoikeuksista, tuomitaan kansanmurhat, koko ajan yritetään tehdä parannusta.

" Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä olisi rauha ", kuulostaa hiukan käsittämättömältä, miksi ketään pitäisi rangaista siitä, että toisilla on rauha ?

Jostain olen lukenut ajatuksen, että vastaanottaessaan Jumalan kutsun, ( Kuule Israel.....jne. ) juutalaiset tiesivät , että tulevat kärsimään mutta ottivat sen vastaan siitä huolimatta, koska se parantaisi maailmaa...... siis rakkaudesta Jumalaan ja ihmisiin.

• geeaa

Haavainsa kautta paraneminen tarkoittaa tietenkin sitä, että nähdään ne haavat mitä on aiheutettu, herätään katumukseen ja kauhistukseen, parannetaan tapoja, tehdään parannus toimissamme.

Ei ole mitään automaattisovitusta , tai anteeksiantoa.

Vertaa holokausti, joka herätti maailman näkemään hirviö itsessään, nyt puhutaan rasismin lakkauttamisesta, ihmisoikeuksista, tuomitaan kansanmurhat, koko ajan yritetään tehdä parannusta.

" Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä olisi rauha ", kuulostaa hiukan käsittämättömältä, miksi ketään pitäisi rangaista siitä, että toisilla on rauha ?

Jostain olen lukenut ajatuksen, että vastaanottaessaan Jumalan kutsun, ( Kuule Israel.....jne. ) juutalaiset tiesivät , että tulevat kärsimään mutta ottivat sen vastaan siitä huolimatta, koska se parantaisi maailmaa...... siis rakkaudesta Jumalaan ja ihmisiin.

Koska meidän parannuksentekomme eivät ole koskaan täydellisiä, eivätkä täysin puhtaita, tarvittiin tällainen puhdas sovitustyö, johon uskoen voimme uskoa armon.

Silti sovitustyö ei poissulje parannuksentekemisen aihetta. Jatkuva parannuksenteko ja nöyryys J-malan edessä kuuluvat asiaan.

Jeesuksen sovitustyö sisältää myöskin Pyhän Hengen voiman lahjan ja tässä yliluonnollisessa voimassa ihminen kykenee elämään ja pyrkimään hengelliseen pyhitykseen.

• kyllä kommentit
        geeaa kirjoitti:

Ei ole surkuhupaa.

Hän on meitä lähellä.

Me uskomme ja puhumme Taivaallisesta Kuninkaasta, joka tuli ihmiseksi, kuoli meidän puolestamme ja rakastaa jokaista ihmistä.

voivat olla surkuhupaa vaikka ihminen olisi Jumalan kuvaksi luotu. Ihmisen kommentit voivat olla hyviä tai huonoja ja osoittavat myös puun laatua, toki minäkin tahdon kaikkien olevan hyviä ja siten vain hyvää esille tuovan, mutta "muu-kansalainen" kirjoitti minulle: ´Kerskaa sinä Roomalaisten keksimistä kuninkuuksista, julistivathan ne Augustuksenkin jumalaksi.´ ja kommenttinsa on TÄYTTÄ surkuhupaa, vaikka ihmisenä olisi kuinka tahansa ´Jumala kuvaksi luotu´.

Surkuhupa on huonoa hyvän sijaan, eikä kenenkään kannata sellaista esille tuoda.

• käsitteenä
        geeaa kirjoitti:

Ei ole surkuhupaa.

Hän on meitä lähellä.

"geeaa" ´ylpistyä´ tarkoittaa nimenomaan Jumalan tahdon vastaista eli surkuhupaa. Nöyryys on Jumalan tahdon mukaan pysymistä hyvässä ja totuudelliisessa.

> Ihminen joka ei tunne, eikä usko, ei ole surkuhupainen, vaan lähimmäinen. <

En missään sanonut ihmistä surkuhupaiseksi vaan tuota huonoa kommenttia. Toivon että osaat erottaa ja ymmärtää sanojen käytön.

Jeesus ja Johannes Kastaja opettivat fariseuksien olevan kyykäärmeen sikiöitä eikä vain heidän kommenttinsa, joten toivon, että voit tuntea paremmin Israelin Pyhää Herraa ja Kuningasta, etkä vain jotain humanisti-jeesusta ihmisten miellyttämispuheineen, sillä se ei ole Isän Jumlaan valtakunnan Jeesus joka tahtoo totuutta salatuimpaan saakka. Paavalikin opetti ettei evankeliumi ole ihmismielen miellyttämistä puhumattakaan vääristä todistuksista, sillä huonot puut tuottavat huonoa hedelmää ja puut tunnetaan hedelmistään. Jokainen huono puu myös hakataan poikki ja heitetään tuleen ilman parannuksen tekemistä omakohtaisesti, joten rakkaus huonoa hedelmää tuottavaa huonoa puuta kohtaan on kertoa huono huonoksi eikä valhemielistellä.

Kaikki huonoa hedelmää tuottavat huonot puut tehkää parannus, sillä on Jeesuksen opetus ja mahdollisuus Kuningas Jeesuksessa. Varokaa omaa etua ajavia vääriä profeettoja korvasyyhyoppeineen ja ihmismielistelyineen, kuten Jeesus opetti niistä, joista kaikki puhuivat vain hyvää, siillä sopii vääriin profeettoihin. Nykyaikana ei kärsitä totuuden sanaa, mutta Jumalan palvelijat tuovat esille sen hyvän, mitä ihmiset eivät tahdo kuullakkaan, koska tekonsa ovat pahat. Voi niitä, jotka mielistyvät valheisiin ja puolustelevat pahantekijöitä ja avionrikkojia, voi heitä, sillä eivät tunne Jeesusta eivätkä pysy totuudessa eli valkeudessa vaan mieltyvät valheisiin ja rakastavat pimeyttä.

katsokaa ettei kukaan teitä eksytä.

• Jumalan teoista
        geeaa kirjoitti:

Koska meidän parannuksentekomme eivät ole koskaan täydellisiä, eivätkä täysin puhtaita, tarvittiin tällainen puhdas sovitustyö, johon uskoen voimme uskoa armon.

Silti sovitustyö ei poissulje parannuksentekemisen aihetta. Jatkuva parannuksenteko ja nöyryys J-malan edessä kuuluvat asiaan.

Jeesuksen sovitustyö sisältää myöskin Pyhän Hengen voiman lahjan ja tässä yliluonnollisessa voimassa ihminen kykenee elämään ja pyrkimään hengelliseen pyhitykseen.

elämässämme ei ole kysymys meistä vaan Jeesuksesta! Meidän tulee olla kuolleita ja Jeesuksen elää kauttamme Henkensä kautta, kuten Paavali opettaa ja Jeesuskin kehotti opetuslapsiaan täyttymään helluntaina Pyhällä Hengellä. Sen jälkeen Herra itse paransi sairaat ja antoi sanansa Hengessään eikä ollut näistä Hengellä täyttyneistä itsestään vaan Jumalasta sanansa ja ajatuksensa ja tekonsa.

Toivomme Jeesuksessa ei ole meissä itsessämme vaan ainaoastaan Jeesuksessa ja Herran Hengessä, ihan konkreettisesti!

• Sinun ongelmasi
        geeaa kirjoitti:

Ei ole surkuhupaa.

Hän on meitä lähellä.

"geeaa" on ihmisten mielistely ja liittyy Herran tuntemattomuuteen! Kun pedon merkki tulee niin luuletko puheellasi selviäväsi asiasta? Et selviä vaan ainoastaan Jumalan Hengen voimalla kuten öljy astioissa!

• Toki et mielistele
        geeaa kirjoitti:

Ei ole surkuhupaa.

Hän on meitä lähellä.

minua vaan Jeesuksen vastustajia.

• geeaa
        käsitteenä kirjoitti:

"geeaa" ´ylpistyä´ tarkoittaa nimenomaan Jumalan tahdon vastaista eli surkuhupaa. Nöyryys on Jumalan tahdon mukaan pysymistä hyvässä ja totuudelliisessa.

> Ihminen joka ei tunne, eikä usko, ei ole surkuhupainen, vaan lähimmäinen. <

En missään sanonut ihmistä surkuhupaiseksi vaan tuota huonoa kommenttia. Toivon että osaat erottaa ja ymmärtää sanojen käytön.

Jeesus ja Johannes Kastaja opettivat fariseuksien olevan kyykäärmeen sikiöitä eikä vain heidän kommenttinsa, joten toivon, että voit tuntea paremmin Israelin Pyhää Herraa ja Kuningasta, etkä vain jotain humanisti-jeesusta ihmisten miellyttämispuheineen, sillä se ei ole Isän Jumlaan valtakunnan Jeesus joka tahtoo totuutta salatuimpaan saakka. Paavalikin opetti ettei evankeliumi ole ihmismielen miellyttämistä puhumattakaan vääristä todistuksista, sillä huonot puut tuottavat huonoa hedelmää ja puut tunnetaan hedelmistään. Jokainen huono puu myös hakataan poikki ja heitetään tuleen ilman parannuksen tekemistä omakohtaisesti, joten rakkaus huonoa hedelmää tuottavaa huonoa puuta kohtaan on kertoa huono huonoksi eikä valhemielistellä.

Kaikki huonoa hedelmää tuottavat huonot puut tehkää parannus, sillä on Jeesuksen opetus ja mahdollisuus Kuningas Jeesuksessa. Varokaa omaa etua ajavia vääriä profeettoja korvasyyhyoppeineen ja ihmismielistelyineen, kuten Jeesus opetti niistä, joista kaikki puhuivat vain hyvää, siillä sopii vääriin profeettoihin. Nykyaikana ei kärsitä totuuden sanaa, mutta Jumalan palvelijat tuovat esille sen hyvän, mitä ihmiset eivät tahdo kuullakkaan, koska tekonsa ovat pahat. Voi niitä, jotka mielistyvät valheisiin ja puolustelevat pahantekijöitä ja avionrikkojia, voi heitä, sillä eivät tunne Jeesusta eivätkä pysy totuudessa eli valkeudessa vaan mieltyvät valheisiin ja rakastavat pimeyttä.

katsokaa ettei kukaan teitä eksytä.

Jeesus ei ollut noin kovasydäminen tavalliselle kansalle.
        Hän sääli ihmisiä, armahti, paransi, kuolipa vielä meidän puolestamme.

Joh. 10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

• muu-kansalainen
        geeaa kirjoitti:

Tuo ei sano minulle yhtään mitään, se on pelkkää liirumlaarumia ja kristillistä liturgiaa, kuin Dionysos Mysteries ...Liberator Eleutherios.... " Cult of Souls " ..........humallutaan kärsimysihannointiin ja sen kautta vapautumiseen.

Hurmokselliset pyhittäytymistuntemukset/ kokemukset ja muut veri-liha-uhri uskomukset eivät vain innosta. Se henki ei minuun uppoa.

Moniin muita kyllä.

• geeaa

Tuo ei sano minulle yhtään mitään, se on pelkkää liirumlaarumia ja kristillistä liturgiaa, kuin Dionysos Mysteries ...Liberator Eleutherios.... " Cult of Souls " ..........humallutaan kärsimysihannointiin ja sen kautta vapautumiseen.

Hurmokselliset pyhittäytymistuntemukset/ kokemukset ja muut veri-liha-uhri uskomukset eivät vain innosta. Se henki ei minuun uppoa.

Moniin muita kyllä.

Itseasiassa tuohon ei liity minkäänlaista hurmosta.
        Ainoastaan J-malan sanan kautta vaikuttava uskon lahja.

Saahan sitä pitää liiruminlaarumina, mutta et tiedä mitä menetät.
        Usko Jeesus Messiaaseen on aivan yhtä luonnollinen kuin usko J-malaan.
        Mutta eihän siihen kukaan pakota.

• muu-kansalainen
        Jumalan teoista kirjoitti:

elämässämme ei ole kysymys meistä vaan Jeesuksesta! Meidän tulee olla kuolleita ja Jeesuksen elää kauttamme Henkensä kautta, kuten Paavali opettaa ja Jeesuskin kehotti opetuslapsiaan täyttymään helluntaina Pyhällä Hengellä. Sen jälkeen Herra itse paransi sairaat ja antoi sanansa Hengessään eikä ollut näistä Hengellä täyttyneistä itsestään vaan Jumalasta sanansa ja ajatuksensa ja tekonsa.

Toivomme Jeesuksessa ei ole meissä itsessämme vaan ainaoastaan Jeesuksessa ja Herran Hengessä, ihan konkreettisesti!

'Jumalan teoista'

Sopiihan tuo mulle, että olet kuollut, en olekkaan aikaisemmin keskustellut kuolleiden kanssa.

Olet jäänyt ilmeisesti johonkin välitilaan, muista että matka jatkuu.

• muu-kansalainen
        geeaa kirjoitti:

Itseasiassa tuohon ei liity minkäänlaista hurmosta.
        Ainoastaan J-malan sanan kautta vaikuttava uskon lahja.

Saahan sitä pitää liiruminlaarumina, mutta et tiedä mitä menetät.
        Usko Jeesus Messiaaseen on aivan yhtä luonnollinen kuin usko J-malaan.
        Mutta eihän siihen kukaan pakota.

Minulle Jumala riittää aivan hyvin ja ne sanat ja tiet.

Ei ole mitään muuta mahdollisuutta .

Miksi ei riittäisi, hän istuu armoistuimella.

• geeaa

Minulle Jumala riittää aivan hyvin ja ne sanat ja tiet.

Ei ole mitään muuta mahdollisuutta .

Miksi ei riittäisi, hän istuu armoistuimella.

Se on hyvä asia.
        J-mala pitää palvelijoistansa huolen.
        J-malan siunausta!

• mihin viittaat
        geeaa kirjoitti:

Jeesus ei ollut noin kovasydäminen tavalliselle kansalle.
        Hän sääli ihmisiä, armahti, paransi, kuolipa vielä meidän puolestamme.

Joh. 10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

sanalla "noin", sillä lainasin suoraan Raamattua ja osoittaa ettei totuuden esilletuominen parannusta tarvittavalle ole lainkaan kovasydämiseyyttä vaan nimenomaan rakastamista, sillä ilman parannusta sielunsa hukkuvat, kuten Jeesus myös todisti omilla sanoillaan.

En minäkään ole kovasydäminen, päinvastoin, toisaalta kyllä myönnän että tahdon paljon enemmän tuntea Jumalan armoa ja totuutta ja pyhittyä vanhurskaudessaan.

Tietysti Jeesus on hyvä paimen, mutta tiedät kai Herran itkun Jerusalemin tähden, kun ei tuntenut etsikkoaikaansa ja olet kenties kuullut miten kävi monille juutalaisille, jotka eivät tehneet parannusta ja oli nimenomaan sitä ´ylpistelyä´. Minä olen saanut tehdä parannusta ja turvaan tänäänkin Jeesukseen ja on nöyryyttä, toki on asioita, joista en tiedä tarkkaan Jumalan tahtoa ja on tietämättömyyttä.

Nämä käsitteet nöyryys ja ylpeys ovat ihmisten keskuudessa aivan valheellisia, silllä totuudellisesti ei kukaan ihminen voi olla nöyrä, jos ei tee Jeesuksen opetuksen mukaan eikä todellakaan tarkoita pelkästään sydämen ajatuksia tai kielen sanoja vaan myös tekoja kuten laupiaasta samarialaisesta. Näitä ´leeviläisiä´ ja ´pappeja´ tekonöyryydessäkin voi olla, mutta samarialaisia halveksitaan, kun ei ymmärretä Jumalan tahtoa ja vanhurskasta mielenlaatua.

Ilman Jeesuksen tunnustamista ja seuraamista ristin kantamisessa ei voi kukaan ihminen olla nöyrä kuten Jeesus opetti ettei kukaan voi olla opetuslapsensa joka päivä kantamatta ristiään. Ihmisten nöyryys voi kyllä olla käsittämättömäntä ylpeilyä. Mooses oli nöyrä, koska palveli Herraa Jeesusta nöyrästi. Ylpeät eivät pysty seuraamaan Jeesusta sydämessään ja kielelleeään ja teoillaan, sillä epäusko ja muut syyt sen voivat estää. Nöyryys ei ole mitään ihmisten edessä nöyristelyä ja mielistelyä kuten väärät profeetat siihen ovat ansioituneet omaa etuaa ajaessaan ja sanansa siten asettaessaan tämän maailman viisauden mukaan, joka todellisuudessa voi vastustaa Jumalan tahdon esilläpitämistä ja tekemistä ja toteutumista.

Jeesus on hyvä Paimen, joka on henkensä antanut, että voimme tehdä parannuksen armossaan ja ilman parannusta "armon" jakaminen on todellisuudessa irstautta, toivon että ymmärrät.

• Uskovinakin meissä

'Jumalan teoista'

Sopiihan tuo mulle, että olet kuollut, en olekkaan aikaisemmin keskustellut kuolleiden kanssa.

Olet jäänyt ilmeisesti johonkin välitilaan, muista että matka jatkuu.

on ne kaksi puolta eli hengellinen Totuudessa eli Jeesuksessa ja Hengessään, ja toinen puoli on se lihallinen ihminen omassaan ja voi esiintyä nöyränä ja laupiaana ja hyvänä ja vaikka minä Jumalan palvelijana, mutta jos ei ole Pyhän Hengen osallisuutta niin ei voi alkuunkaan palvella Jumalaa armossa ja totuudessa, koska ilman Poikaa Jeesusta on vain uskonnollinen ja sielullinen ihminen juutalaisuudessa tai kristillisyydessä tai muissa uskonnoissa.

Paavali ja minäkin ymmärrän ´en enää minä vaan Jeesus minussa´. Tietenkään ei meidän pidä kuvitella että meistä tulisi ihmisinä koskaan täydellistä, sillä pienin taivastaen valtakunnassa on suurempi kuin Johannes Kastaja suurimpana ihmisenä. Eikä Isä Jumala voi luottaa enkeleihinsäkään niinkin voimme lukea lankeemuksista ihmisten tyttäriin. Herran pelko on viisauden alku, mutta moniko ihminen nykyäänkin näistä 7 000 000 000 on uudestisyntynyt vedestä ja Hengestä, sen yksin Isä tietää, ja moniko uudestisyntyneistä rakastaa palavasti Jeesusta, sen tietää yksin Isä. Sitä hyvää hedelmää Jumala tahtoo meidän kaikkien kantavan, oli sitten lähtökohtamme mistä tahansa.

• Raziel HaMalakh
        Henkilökohtaisesti ! kirjoitti:

Olet väärässä, ja siitä Jeesuksen Kuninkuudesta jo toisaalla kirjoitin.

> Mitä luulet, oliko Jeesuksella koskaan ripulia? <

Ei ollut. Minä tiedän kuitenkin mikä teitä vaivaa, mutta en tiedä, mikä on kenestäkin eli mitä te itse syntymänimellänne tahdotte ja mitä muut teistä tahtovat.

Jos tahtoisit elämässäsi jonkun asian muuttuvan, niin mikä se olisi? Kuninkaalla taivaassa on kaikki valta myös teihin nähden ja kysymys teille: "Mitä te tahdotte että Kuningas teille tekisi?" Vastausta antaessanne, tahdon kuulla sen syntymänimen saaneelta enkä "Raziel HaMalakh":lta.

"> Mitä luulet, oliko Jeesuksella koskaan ripulia? <

Ei ollut."

Kyllä minä arvelen, että hänellä on vaivoja ollut, kuten kaikilla ihmisillä. Muu on legendaa vailla todellisuuspohjaa.

Olet kyllä aika hupaisa tapaus, kun anonyymillä nimimerkillä ryhdyt esittämään, että sinulle tulisi vastata henkilönimellä.
        Olet kyllä huipputörkeä. Edustat varmaan maailman pettäjiä ja valehtelijoita.

Jeesus oli ihminen, ei muuta.

• ihan relax vaan

"> Mitä luulet, oliko Jeesuksella koskaan ripulia? <

Ei ollut."

Kyllä minä arvelen, että hänellä on vaivoja ollut, kuten kaikilla ihmisillä. Muu on legendaa vailla todellisuuspohjaa.

Olet kyllä aika hupaisa tapaus, kun anonyymillä nimimerkillä ryhdyt esittämään, että sinulle tulisi vastata henkilönimellä.
        Olet kyllä huipputörkeä. Edustat varmaan maailman pettäjiä ja valehtelijoita.

Jeesus oli ihminen, ei muuta.

"Raziel". En tarkoittanut että toisit oman nimesi esille, esitin asian epätarkasti. Tarkoitukseni oli se, että kun esität pyyntösi Jeesukselle Kuninkaana taivaaseen, niin teet sen omana itsenäsi. Tietenkin jokainen toimii niinkuin tahtoo.

Jeesus on Herra ja Kuningas ja Immanuel, eikä asiasta ole pienintäkään epäilystä, sillä asia on niin.

Minäkään en ole maailman pettäjä enkä valhettelija vaikka tietysti elämään mahtuu valheitakin tietämättä.

Älä katkeroidu mistään vaan pyri hyvään ja totuudelliseen. Pannaan huonot pois ja pyritään hyvään.

• Raziel

Jeesus oli ihminen, ei muuta. Vai onko sinulla objektiivisen tarkastalun kestäviä todisteita muusta?

• Vaellamme uskossa

"Raziel" emme näkemisessä Jeesuksen suhteen, mutta näemme maailman ja kaiken sen mikä on annettu ihmisillle tutkittavaksi. Joka pitää Jeesuksen opetuksen se tulee tuntemaan että Jeesus on Totuus, olen tämän kokenut ihan konkreettisesti, en tarvitse itse mitään todisteita Herrasta, sillä olen saanut kaikkea hyvää hengellistä eikä ole itsestäni eikä Jeesuksen Vastustajasta eikä kenestäkään ihmisestä eikä uskonnoista eikä edes Raamatusta yksinänsä vaikka se onkin Jumalan elävää ja totuudellista sanaa Jeesuksessa. Jumala toimii Sanansa ja Henkensä kautta, ja joka on sen saanut kokea kuin minä, niin se on täyttä todellisuutta alusta loppuun, maan pohjattomuudesta avaruuden äärimmäiseen laitaan ja ennenkaikkea Jumalan valtakunnan hengellisen todellisuuden totuudessa myös.

Tiedän, että toinen ihminen ei voi sanojeni totuudellista tarkistaa, mutta samoin tiedän, että jokainen joka pitää Jeesuksen opetuksen tulee tuntemaan että Jeesus on hallitseva Kuningas. Jeesuksen Isän ja Jumalan lupaukset ovat totuudellisia ja Herra vastaa armossaan ja totuudessaan hyvyydessään ja jokainen sen kokenut myös tulee tämän tuntemaan.

Minulla ei ole pienintäkään syytä epäillä Jeesusta ja Raamatun totuudellisuutta. Samalla voin myös todistaa että tunnen Jumalaa silti vain vähän ja perin vajavaista on kaikki täällä näkyvässä maailmassa ja myös meidän ihmisten keskuudessa.

• jumalan salaisuus
        Vaellamme uskossa kirjoitti:

"Raziel" emme näkemisessä Jeesuksen suhteen, mutta näemme maailman ja kaiken sen mikä on annettu ihmisillle tutkittavaksi. Joka pitää Jeesuksen opetuksen se tulee tuntemaan että Jeesus on Totuus, olen tämän kokenut ihan konkreettisesti, en tarvitse itse mitään todisteita Herrasta, sillä olen saanut kaikkea hyvää hengellistä eikä ole itsestäni eikä Jeesuksen Vastustajasta eikä kenestäkään ihmisestä eikä uskonnoista eikä edes Raamatusta yksinänsä vaikka se onkin Jumalan elävää ja totuudellista sanaa Jeesuksessa. Jumala toimii Sanansa ja Henkensä kautta, ja joka on sen saanut kokea kuin minä, niin se on täyttä todellisuutta alusta loppuun, maan pohjattomuudesta avaruuden äärimmäiseen laitaan ja ennenkaikkea Jumalan valtakunnan hengellisen todellisuuden totuudessa myös.

Tiedän, että toinen ihminen ei voi sanojeni totuudellista tarkistaa, mutta samoin tiedän, että jokainen joka pitää Jeesuksen opetuksen tulee tuntemaan että Jeesus on hallitseva Kuningas. Jeesuksen Isän ja Jumalan lupaukset ovat totuudellisia ja Herra vastaa armossaan ja totuudessaan hyvyydessään ja jokainen sen kokenut myös tulee tämän tuntemaan.

Minulla ei ole pienintäkään syytä epäillä Jeesusta ja Raamatun totuudellisuutta. Samalla voin myös todistaa että tunnen Jumalaa silti vain vähän ja perin vajavaista on kaikki täällä näkyvässä maailmassa ja myös meidän ihmisten keskuudessa.

"Minulla ei ole pienintäkään syytä epäillä Jeesusta ja Raamatun totuudellisuutta. "

Monilla muilla on.

• olen minäkn
        jumalan salaisuus kirjoitti:

"Minulla ei ole pienintäkään syytä epäillä Jeesusta ja Raamatun totuudellisuutta. "

Monilla muilla on.

vaeltanut ilman Kuningas Jeesusta elämässäni ja ymmärrän sen hyvin, mutta totuudellisesti ei ollut syytä epäillä Jeesusta vaan en vain ollut asiaa tutkinut eikä Jumala ollut minua siihen vetänyt vielä silloin. Toki Jumalaan uskoin jo paljon aiemmin ja rukoilinkin päivittäin.

Jokainen joka pitää Jeesuksen opetuksen tulee tietämään että Jeesus on Herra ja Jumalan ainosyntyinen Poika ja Immanuel.

• muu-kansalainen

Sinulla on vielä peite kasvoilla, niinkuin Muhammadilla.

• Yeshua on Turvani!

Mitähän sitten kun Yeshua ottaa peitteen pois kasvoitani, kun jo peite kasvoillani saan uskoa Herraan ja Jumalaan? Tietenkään ei ole peitettä ja uskoni sen todistaa. Sinun teologiassasi "muu-kansalainen" on kyllä erikoisia piirteitä, mutta kenelläkäs ei voisi olla. Muhamediin en ole tutustunut enkä tiedä mitä Yeshuasta ajatteli, mutta islam on väkevä eksytys sillä vaikka Yeshua profeettana esille tuodaan niin Muhamed on korotettu yläpulelle valheellisesti.

Minulle Yeshua on Herra ja on totuus ja armonsa totuudessa on minullekin annettu, joten "muu-kansalainen" kannattaa pitäytyä sinunkin totuudessa todistaessasi minusta tai toisista. Yeshuan todistus ja sydämen uskommme ja rakkautemme Herraa kohtaan nöyrinä on enemmän kuin mikään muu, totisesti. Kunnia ja kiitos Isälle Yeshuan nimessä.

Tiedän kyllä että tämä aika on vaikea ja samoin meidän ihmisinä on vaikea pysyä totuudessa. Yeshua on Totuus, totisesti. Halataan sydämen uskoa ja toivoa ja rakkautta ja suun tunnustuksemme olkoon luja ja väkevä ja nöyrä ja pyhä ja arka, sillä Herramme on kuluttavainen Tuli, totisesti.

"muu-kansalainen" pane kaikki toivosi Yeshuaa (Iesous, Jeesus), sillä ei muuta nimeä ole annettu eikä anneta, jossa voisimme pelastua, totisesti!

Varotaan antikristuksia, jotka omalla nimellään pyrkivät korottamaan itseään ihmisten herroina ja jumalina tässä vaikeassa ajassa, kuten on opetettu. Yeshua tulo on varma kuin aamurusko yön jälkeen. Yön ja Antikristuksen valtakunnan tulo on myös varma niinkuin se on Ilmestyskirjassa ilmoitettu. Mitä tapahtuu sitä ennen on myös tärkeää ymmärtää Yeshuan Isän ja Jumalan antamalla taivaallisella viisaudella öljy astioisssa.

Kiitos Isälle, että saan kurjana ja köyhänä tulla eteensä kiittäen ja ylistäen Yeshuan nimessä, totisesti, Herra Yeshua on hyvä Paimen, totisesti.

• Kaikilla jotka eivät

usko Yeshuaan on peite sydämensä päällä. Etsitään Jumalan valtakuntaa ja vanhurskauttaan Yeshuan nimessä ja Hengessä, sillä Kuningas antoi ruumiinsa haavoitettavaksi ja verensä haavoista vuodatettavaksi ja antaa anoville elävää vettä, jotta emme vaeltaisi maailmassa synneissämme emmekä eksyksissä vaan hyvän Paimenen lampaina, totisesti.

Rukoillaan toistemme puolesta, että Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala meitä runsaasti siunaisi ja samoin siunataan Israelia ja kaikkia ihmisiä, silä se on "Abba" Isän tahto, totisesti.

Herra Yeshua siunatkoon sinua Israel ja varjelkoon sinua,
      Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen,
      Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan,
      Nasaretilaisen Yeshuan nimessä ja Totuuden Hengessä, totisesti.

HalleluYeshua!

• Käsi kädessä kulkee

peite sydämen päällä ja väärät todistukset ennenkaikkea Kuningas Yeshuasta ja myös lähimmäisistä.

• muu-kansalainen

Sinun pitää vihata isääsi ja äitiäsi, siskojasi ja veljiäsi, vaimoasi ja lapsiasi, muuten et kelpaa Jeesukselle ?

Tämä totuus ei minua miellytä.

• tuo totuus on siitä

että ihmisinä olemme pahoja ja syntisiä itsessämme vailla Jumala kirkkautta ja hyvyyttä ja rakkautta, kuten Jeesus opetti sen antamalla itsensä meidän syntiemme tähden ja myös meidän tähden, silä muuten meillä ei olisi mitää toivoa. Pietari sanoi kyllä antavansa henkensäkin Jeesuksen puolesta ja puolustikin Herraansa ja Mestariansa lyöden ylipapin palvelijan korvan irti päästään, mutta senkin Jeesus paransi ja Pietari opetettuna olemaan tekemättä pahalle vastarintaa joutui nöyrtymään ja kieltämään Herransa ihan kolme kertaa niinkuin oli kuullut Kuninkaalta sen edeltä. Herra häntä opetti Jumalan rakkaudesta ja ihmisen oman tien turmelluksesta ja kuinka voi vihata jopa itseään vaikka rakastikin omalla "rakkaudellaan" Jeesusta myös kieltäessään ja sitä ennenkin kun antoi todistuksensa että on valmis kuolemaan Hänen puolestaan, ja olikin valmis taistelemaan kuolemaansa asti, mutta ei se ollut mieleen "Abba" Isälle sellainen, sillä rakastaa ihmisiä ja tahtoo että he pelastuvat eivätkä kuole hukkuneena synteihinsä kuten toisten tappamisessa puolustaessaan rakasta Kuningasta. Tämän maaiman kuninkaan voivat lähettää omansa taisteluissaan kuolemaan mutta Taivaan Kuningas Yeshua on itse kuollut että Pietarikin sai parannuksen tehdä ja rakastaa vihamiehiään Herran Hengen voimassa ja siunauksessa, eikä ole ihmisestä vaan Jumalasta ja Herrasta Yeshuasta, totisesti.

Hallelujah!

Ihmisinä ilman Herraa voimme olla ulkokultaisia ja hyväntekijöitä ja jotka ihmisten silmissä ovat korkeita ja hyviä, tulevat helposti olemaan kuin Antikristus ihan lähitulevaisuudessa, josta sanotaan ja ylistetään "kuka on pedon vertainen, kuka voi taistella sitä vastaan" ja saakin tulen vastustajiin lankeamaan taivaasta, joten paraas on jokaisen oppia tuntemaan Kuningas Yeshua, että voi kuolla Herrassa, jos on Isän Jumalan tahto ja sielujemme pelastus, kuten riittää opetuslapselle että käy niinkuin Mestarille, totisesti.

Tämän maailman herrat etsivät omaansa eivätkä Yeshuan, mutta parasta on jokaiselle sielulle etsiä omaansa Kuningas Yeshaussa, niinkuin Pietarikin sai tulla takaisin ja tunnnustaa "Herra, sinä sen tiedät" kun Yeshua kysyi "Pietari, rakastatko sinä minua?" siellä rannalla kuolleista ylösnousemuksensa jälkeen.

Joka ei ymmärrä, mitä on Herran Yeshuan rakastaminen ja itsensä ja ihmisten vihaaminen ei vielä tunne Herraa eikä itseään, sillä olkoon Jumala totuudellinen ja jokainen ihminen valheellinen, kuten Pietarikin oli kuullut aiemmin sekä hyvän todistuksen kuinka liha ja veri ei ilmoittanut Pietarille että Yeshua on Jumalan Poika ja Messias ja myös sitten Yeshuan kertoessa ristinkuolemastaan sai kuulla Pietari Herrraltaan "Mene pois Saa-tana, sillä sinä et ajattele sitä mikä on Jumalan vaan sitä mikä on ihmisten".

Ihmisten mittapuut sielullisina ovat aivan erilaiset kuin Jumalan antama hengellinen mittapuu, sillä kaikki valheet ovat Pahasta ja totuus on yksin Yeshuassa, Israelin Pyhässä Herrassa ja Yahvessa, totisesti!

• Rakasta lähimmäistäs

"muu-kansalainen" Jumalan vanhurskaassa mielenlaadussa ja ymmärrät myös miksi voi joutua vihaamaan ihmisten valheita, oli ne sitten esille tuotu maailmallisen isän tai äidin tai siskon tai veljen tai vaimon tai lapsen tai ihan oman turmeltuneen mielenlaadun kautta ja huonona hedelmänä.

Tietenkään ei tule vihata vaan rakastaa heitä esillä pitämällä hyvää ja totuudellista ja rakkaudellista ja parannukseen kehottavaa ja siunaavaa kaikessa.

Kuinka ihanat ovat ne hyvät Jumalan antamat totuudelliset sanat ja siunaukset ja myös parannuskehotuksen Herran tahdossa ja vanhurskaan mielenlaadun mukaan ja juuri siksi tarvitsemme henkien erottamisen armolahjaa, sillä ei kaikki henget ole Israelien Jumalasta ja Herrasta Yeshuasta vaan monta valheellista henkeä tässä maailmassa toimii pimeyden ruhtinaan vaikutuksessa, oli sitten räyhäävä ja väkivaltainen tai tietäväinen ja vietteleväinen, sillä vain Jeesus on Totuus ja Henkensä meidät voi pelastaa ja vanhurskauttaa ja pyhittää, totisesti.

Jeesus opetti: "katsokaa ettei kukaan teitä eksytä" ja Paavali kirjoitti: ´vaikka enkeli taivaasta tulisi ja opettaisi toista evanekeliumia, älkää uskoko´ (vapaasti esitettynä). Rukoillaan ja valvotaan ja lähimmäisiämme rakastakaamme Jumalan tahdon mukaan pyhitettynä totuudessa eikä valheisiin mieltyneinä tai niitä esillä pitäen, sillä Jumala on hyvä ja tahtoo että myös me huonosta voimme hyväksi muuttua ja on mahdollista vain Yeshuan elävistä sanoista ja Totuuden Hengestä.

Ei juutalaiseksi tai kristityksi kutsuminen tee kenestäkään vielä totuudessa pyhittynyttä ja vanhurskaudessa pysyvää vaan ainoastaan Yeshuan Henki voi pyhittää sydämemme totuudessa ja mielemme vanhurskauteensa uudistaa, totisesti. Älkäämme eksyksissä valheita levittäkö, älkäämme myöskään pimeyttä rakastako, sillä paljon parempaa on Herrassa Yeshuasa, Jumalan Valkeudessa ja hyvässä Paimenessa, halleluYeshua!.

• geeaa

"Sinun pitää vihata isääsi ja äitiäsi, siskojasi ja veljiäsi, vaimoasi ja lapsiasi, muuten et kelpaa Jeesukselle ?

Tämä totuus ei minua miellytä."

Tuo "vihata" on kuvakieltä ja tarkoittaa, että suhteessa Jeesukseen, emme pidä mitään maallista omaisuutta, edes lähimmäisiämme rakkaampina kuin Häntä.

Jos syntyy tilanne (ja tällaista on paljon), että vanhempamme, tai lapsemme vaativat meitä kieltämään Kristuksen ja uskomme, tai muutoin he hylkäävät meidät, niin silloin pidämme Kristusta rakkaimpana omaisuutenamme ja kiellämme, "vihaamme", kaiken muun.

J-mala on kuitenkin antanut meille perheemme, sekä omaisuutemme, joita meidän tulee hoitaa J-malan kunniassa ja lähimmäistemme parhaaksi.

• muu-kansalainen

En jaksa lukea tuota liirumlaarumia.

Odottele jos peite poistuu, etkä enää suutele VT:tä hunnun läpi.

" Minä poistan tällä vuorella verhon, joka verhoaa kansat ja peitteen, joka peittää kaikki kansakunnat ".
      Jotenkin näin.

Ole sinä Kristuksen ruumiissa jos niin haluat, minä luulen että juutalaiset ovat se Messiaan ruumis, " Isain kannosta puhkeaa virpi , vesa versoo " ......jne.

• geeaa

Piä puoles.
        En minäkään lue noita pitkiä saarnoja, enkä tunnusta oikeaksi.

J-mala luo jatkuvasti uutta myös meidän sydämissämme ja uskossamme.
        Monet J-malan salaisuudet ovat meillä itsekullakin peittovaatteena, eikä huntua pidä väkisin irti repiä.

Silloin kun itse olemme valmiit, uskallamme kurkistaa oman huntumme takaa ja löydämme uutta.

Silloin kun Jeesus kuoli ristillä, tuli pimeys Jerusalemin ylle ja Hänen kuolinhuutonsa hetkellä Jerusalemin temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti. Kun ylipapit näkivät sen, he sanoivat: "totisesti Hän oli Jumalan Poika".

• hyvä kun kerrot

"muu-kansalainen". Tietysti teemme niinkuin hyväksi näemme.

• hyvä että sinäkin
        geeaa kirjoitti:

Piä puoles.
        En minäkään lue noita pitkiä saarnoja, enkä tunnusta oikeaksi.

J-mala luo jatkuvasti uutta myös meidän sydämissämme ja uskossamme.
        Monet J-malan salaisuudet ovat meillä itsekullakin peittovaatteena, eikä huntua pidä väkisin irti repiä.

Silloin kun itse olemme valmiit, uskallamme kurkistaa oman huntumme takaa ja löydämme uutta.

Silloin kun Jeesus kuoli ristillä, tuli pimeys Jerusalemin ylle ja Hänen kuolinhuutonsa hetkellä Jerusalemin temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti. Kun ylipapit näkivät sen, he sanoivat: "totisesti Hän oli Jumalan Poika".

"geeaa" tuot kantasi selvästi esille, se on Jumalan tahto olla rehellinen.

• muu-kansalainen

Huutoja.......
      Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit ja .....kuolinhuuto

Kuolinhuuto....... kummallista ? kummallista ?

Niinkun karitsa, joka teuraaksi viedään niin ei hänkään suutansa avannut?

Vertaa Holokausti.... kukaan ei huuda, ei näytä edes valittavan, ihmettelevän vain.

Siinä minulla repesi.

• geeaa

Muistin väärin. Roomalaiset sotilaat sanoivat nuo sanat.

Matteus 27:37-54
        37 Ja he olivat panneet hänen päänsä yläpuolelle hänen syynsä julki, näin kirjoitettuna: "Tämä on Jeesus, juutalaisten kuningas".
        38 Silloin ristiinnaulittiin hänen kanssansa kaksi ryöväriä, toinen oikealle ja toinen vasemmalle puolelle.
        39 Ja ne, jotka kulkivat ohitse, herjasivat häntä, nyökyttivät päätänsä
        40 ja sanoivat: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä".
        41 Samoin ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat pilkkasivat häntä ja sanoivat:
        42 "Muita hän on auttanut, itseään ei voi auttaa. Onhan hän Israelin kuningas; astukoon nyt alas ristiltä, niin me uskomme häneen.
        43 Hän on luottanut Jumalaan; vapahtakoon nyt Jumala hänet, jos on häneen mielistynyt; sillä hän on sanonut: 'Minä olen Jumalan Poika'."
        44 Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.
        45 Mutta kuudennesta hetkestä alkaen tuli pimeys yli kaiken maan, ja sitä kesti hamaan yhdeksänteen hetkeen.
        46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
        47 Sen kuullessaan sanoivat muutamat niistä, jotka siinä seisoivat: "Hän huutaa Eliasta".
        48 Ja kohta muuan heistä juoksi ja otti sienen, täytti sen hapanviinillä, pani sen ruovon päähän ja antoi hänelle juoda.
        49 Mutta muut sanoivat: "Annas, katsokaamme, tuleeko Elias häntä pelastamaan".
        50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
        51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
        52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
        53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
        54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika".

• geeaa

"Niinkun karitsa, joka teuraaksi viedään niin ei hänkään suutansa avannut?"

Yleensähän Jeesus vaikeni, kun Häntä kuulusteltiin.

Kun Häneltä kysyttiin: "oletko sinä Jumalan Poika?" oli vastaus: "sinäpä sen sanoit".
        Hän ei yleensä vastannut näihin kysymyksiin suoraan, mutta saattoi pari kertaa myöntää: "olen". Hän ei siis omin sanoin todistanut itsestään, vaan jätti asian ihmisten itsensä pääteltävksi.

Ihmiset sanoivat Hänestä ääneen: "liekö tämä se tuleva (messias)?", "Sinä olet Kristus, Elävän Jumalan Poika". Ihmiset todistivat Hänestä. Mutta sitten oli myös toisenmielisiä.

Jokainen meistä tekee oman päätelmänsä Hänestä. Sillä, mitä jotkut muut ihmiset ovat aikoinaan tehneet, ei ole väliä. Me emme ole vastuussa heidän teoistaan. Kunhan emme itse tee samoin ja kiellä Häntä.

Jeesuksella oli kuitenkin myös runsaasti kannattajia ja seuraajia, jotka joutuivat pakenemaan maasta siellä syntyneitä kristittyjen vainoja. Nämä Jeesuksen seuraajat, Jeesuksen omat opetuslapset, eli apostolit, levittivät kristinuskon nopeasti silloisen Rooman valtakunnan alueille, alkaen nykyisestä Italiasta: Roomasta, Turkista, Syyriasta, Kyprokselta, Kreetalta, Kreikasta, Espanjasta (Hispania), Aleksandriasta. Toiminta oli laajaa alusta asti, ulottuen jopa nyk. etelä-Venäjän alueille (apostoli Andreas).

• muu-kansalainen

Huutaja se oli kuitenkin...

Miksi muuten sanotaan, että Jeesus oli kuolleitten esikoinen, ensimmäinen ylösnousseista , kun monet pyhät jo nousivat ennen häntä, kuten tarinasi kertoo.

Mitä noille pyhille tapahtui jatkossa, kuolivatko uudelleen ?

Eliakin nousi aikoinaan tulenpatsaassa tuulispäänä taivaaseen, paljon aikaisemmin .

• Israelin Isä Jumala

siunatkoon kaikkia täällä tuntemaan Jumalan tahtoa ja totuutta Yeshuasta!

• muu-kansalainen

Kyllä teillä on aika heppoinen tarina, varsinainen valheen isä.

• geeaa

"Tarina" ei ole heppoinen, mutta sinulta puuttuu ymmärrys. Rukoile sitä.

Jos tämä oppi on väärä, niin se tyhjiin raukeaa, mutta jos se on J-malasta, niin silloin tulee sitä nöyrästi opiskella, rukoilla uskoa...

Huolimatta siitä, kuinka heikkoja opin selittäjiä me olemme. Jeesus Messias ei ole heikko, Hän nousi kuolleista, astui ylös taivaisiin. Hän voitti kuoleman ja p**keleen vallan ja on Voittajana tuleva takaisin maan päälle. Hän on Karitsa, sekä Juudan Leijona.

Tuo "kuolleista ylösnousseitten esikoinen" tarkoittaa sitä, että uskossa Häneen, me nousemme kerran pelastettujen ylösnousemukseen. Ne monet pyhät nousivat ylös Hänen sovitustyönsä ansiosta, Hän kuoleman voittajana sai aikaan ylösnousemuksen.

Eliassa oli Kristuksen henki. Jeesushan on J-malan Poika. "...syntynyt Isästä ennen aikojen alkua, syntynyt, ei luotu ja kaikki on Hänen kauttansa saanut alkunsa..." (Nikean uskontunnustus).

• Erositko kirkosta
        geeaa kirjoitti:

"Tarina" ei ole heppoinen, mutta sinulta puuttuu ymmärrys. Rukoile sitä.

Jos tämä oppi on väärä, niin se tyhjiin raukeaa, mutta jos se on J-malasta, niin silloin tulee sitä nöyrästi opiskella, rukoilla uskoa...

Huolimatta siitä, kuinka heikkoja opin selittäjiä me olemme. Jeesus Messias ei ole heikko, Hän nousi kuolleista, astui ylös taivaisiin. Hän voitti kuoleman ja p**keleen vallan ja on Voittajana tuleva takaisin maan päälle. Hän on Karitsa, sekä Juudan Leijona.

Tuo "kuolleista ylösnousseitten esikoinen" tarkoittaa sitä, että uskossa Häneen, me nousemme kerran pelastettujen ylösnousemukseen. Ne monet pyhät nousivat ylös Hänen sovitustyönsä ansiosta, Hän kuoleman voittajana sai aikaan ylösnousemuksen.

Eliassa oli Kristuksen henki. Jeesushan on J-malan Poika. "...syntynyt Isästä ennen aikojen alkua, syntynyt, ei luotu ja kaikki on Hänen kauttansa saanut alkunsa..." (Nikean uskontunnustus).

"geeaa" tuodaksesi esille kristillisyyttä juutalaisuuden sijaan?

• Siunaukset Jumalasta

ja väärät todistukset eivät Jumalasta. Isä Jumala siunatkoon "muu-kansalainen" sinuakin Jeesuksen nimessä ja Hengessä. Sanat osoittavat lähteen laadun.

• muu-kansalainen

Teitä on huijattu.

• geeaa

UT:n kertomukset, eli krijeet eivät ole huijausta. Ne ovat apostolien ja evankelistojen kirjeitä toisilleen, ensimmäiseltä kristilliseltä vuosisadalta.

Kirkkokuntia on monenlaisia, mutta kun perustaa uskonsa näihin kirjeisiin, voi löytää alkuperäisen kristillisen uskon.

• Koetko olevasi
        geeaa kirjoitti:

UT:n kertomukset, eli krijeet eivät ole huijausta. Ne ovat apostolien ja evankelistojen kirjeitä toisilleen, ensimmäiseltä kristilliseltä vuosisadalta.

Kirkkokuntia on monenlaisia, mutta kun perustaa uskonsa näihin kirjeisiin, voi löytää alkuperäisen kristillisen uskon.

"geeaa" kristitty vai juutalainen vai jotakin muuta ja mitä?

• geeaa
        Koetko olevasi kirjoitti:

"geeaa" kristitty vai juutalainen vai jotakin muuta ja mitä?

"Koetko olevasi geeaa kristitty vai juutalainen vai jotakin muuta ja mitä?"

Minä olen tällä hetkellä sellaisessa hämmentyneessä välitilassa.

Kirkosta eroaminen ei mennytkään silloin joulukuussa netin kautta läpi, joten odotan vielä kirjettä maistraatista, selvitys on kesken. Olen siis edelleen virallisesti ev.lut. ja on ikäänkuin mietintäaikaa.

Olenko kristitty?
        Itse Päähenkilöä, Jeesusta Kristusta, Messiasta, en voi kieltää.
        Yritin sisukkaasti etsiytyä juutalaisuuteen ilman Häntä, mutta vaikuttaa siltä, että Hän Itse on päättänyt toisin. Hän ei luovu minusta. "Kristus elää minussa ja minä Hänessä".

Olenko juutalainen?
        Esivanhempieni puolelta olen juuriltani osittain juutalainen.
        Minua edelleen kiinnostaa juutalainen uskonto, varsinkin kunnioituksesta juutalaisia esivanhempiani kohtaan, aikomuksenani kääntyä juutalaisuuteen. Sytytän sapattikynttilät: luen rukoukset hepreaksi, laulan uskontunnustuksen, sekä Aaronin siunauksen, hepreaksi. Itse juutalaisuutta en pidä vääränä, vaikkei juutalaisuus vielä tunnusta Jeesusta. Tässä on aikoinaan tapahtunut erehdys, mutta kirjoitusten mukaan tämä asia tulee korjaantumaan.

Oikeastaan en pyri tuomaan täällä esiin kristinuskoa, vaan olen vasta viime päivinä, pääasiassa aiheeseen määrätyssä ketjussa, vastannut muu-kansalaisen kysymyksiin siten kuin Jeesuksen ymmärrän.

Koska tämä on uskoni, olen kertonut tämän rehellisesti.
        Haluan edelleen tutustua, jopa kääntyä juutalaisuuteen, enkä pidä uskoani Jeesukseen esteenä asialle. Ymmärrän, että tätä seikkaa ei kuitenkaan pidä liikaa korostaa. Vastaan täällä kulloiseenkin aiheeseen uskoni mukaan. Koska olen elämäni aikana ollut tekemisissä niin monenlaisten ihmisten, uskontojen, sekä aatteiden kanssa, voin ilman ristiriitaa nähdä eri asioita yhtäaikaa monesta eri näkökulmasta.

• hyvä todistus
        geeaa kirjoitti:

"Koetko olevasi geeaa kristitty vai juutalainen vai jotakin muuta ja mitä?"

Minä olen tällä hetkellä sellaisessa hämmentyneessä välitilassa.

Kirkosta eroaminen ei mennytkään silloin joulukuussa netin kautta läpi, joten odotan vielä kirjettä maistraatista, selvitys on kesken. Olen siis edelleen virallisesti ev.lut. ja on ikäänkuin mietintäaikaa.

Olenko kristitty?
        Itse Päähenkilöä, Jeesusta Kristusta, Messiasta, en voi kieltää.
        Yritin sisukkaasti etsiytyä juutalaisuuteen ilman Häntä, mutta vaikuttaa siltä, että Hän Itse on päättänyt toisin. Hän ei luovu minusta. "Kristus elää minussa ja minä Hänessä".

Olenko juutalainen?
        Esivanhempieni puolelta olen juuriltani osittain juutalainen.
        Minua edelleen kiinnostaa juutalainen uskonto, varsinkin kunnioituksesta juutalaisia esivanhempiani kohtaan, aikomuksenani kääntyä juutalaisuuteen. Sytytän sapattikynttilät: luen rukoukset hepreaksi, laulan uskontunnustuksen, sekä Aaronin siunauksen, hepreaksi. Itse juutalaisuutta en pidä vääränä, vaikkei juutalaisuus vielä tunnusta Jeesusta. Tässä on aikoinaan tapahtunut erehdys, mutta kirjoitusten mukaan tämä asia tulee korjaantumaan.

Oikeastaan en pyri tuomaan täällä esiin kristinuskoa, vaan olen vasta viime päivinä, pääasiassa aiheeseen määrätyssä ketjussa, vastannut muu-kansalaisen kysymyksiin siten kuin Jeesuksen ymmärrän.

Koska tämä on uskoni, olen kertonut tämän rehellisesti.
        Haluan edelleen tutustua, jopa kääntyä juutalaisuuteen, enkä pidä uskoani Jeesukseen esteenä asialle. Ymmärrän, että tätä seikkaa ei kuitenkaan pidä liikaa korostaa. Vastaan täällä kulloiseenkin aiheeseen uskoni mukaan. Koska olen elämäni aikana ollut tekemisissä niin monenlaisten ihmisten, uskontojen, sekä aatteiden kanssa, voin ilman ristiriitaa nähdä eri asioita yhtäaikaa monesta eri näkökulmasta.

"geeaa". Israelin Pyhä Herra ja Kuningas sinua siunatkoon Yeshuan nimessä ja Hengessä. Nämä hengelliset asiat ovat todella arvokkaimpia ja tärkeimpiä kaikille ihmisille, sillä Herra on Tie ja Totuus ja Elämä, HalleluYeshua!

Juudan Leijonasta: http://www.youtube.com/watch?v=4SQyzY2Un8I

Vaikka en ymmärrä kieltä niin se Yksi Nimi tulee selvästi esiin ja myös hepreaksi!

• geeaa
        hyvä todistus kirjoitti:

"geeaa". Israelin Pyhä Herra ja Kuningas sinua siunatkoon Yeshuan nimessä ja Hengessä. Nämä hengelliset asiat ovat todella arvokkaimpia ja tärkeimpiä kaikille ihmisille, sillä Herra on Tie ja Totuus ja Elämä, HalleluYeshua!

Juudan Leijonasta: http://www.youtube.com/watch?v=4SQyzY2Un8I

Vaikka en ymmärrä kieltä niin se Yksi Nimi tulee selvästi esiin ja myös hepreaksi!

Sinun kanssas voi täällä tulla toimeen, sillä sinulla on aito rakkaus, kunhan et tuputa ja pidä pitkiä puheita. Jeesus kieltää kaatamasta uutta viiniä vanhoihin nahkaleileihin ja sanoo syynkin siihen. Siksi on kunnioitettava kaikkien uskoa. "Kunnioittakaa kaikkia" (Paavali).

Laitan tässä tämän kauniin laulun Yeshua Hamaschian kunniaksi, jota kyllä edelleen kutsun Jeesukseksi: "Kadosh" = Pyhä

http://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0&feature=related

• hienosti tehty
        geeaa kirjoitti:

Sinun kanssas voi täällä tulla toimeen, sillä sinulla on aito rakkaus, kunhan et tuputa ja pidä pitkiä puheita. Jeesus kieltää kaatamasta uutta viiniä vanhoihin nahkaleileihin ja sanoo syynkin siihen. Siksi on kunnioitettava kaikkien uskoa. "Kunnioittakaa kaikkia" (Paavali).

Laitan tässä tämän kauniin laulun Yeshua Hamaschian kunniaksi, jota kyllä edelleen kutsun Jeesukseksi: "Kadosh" = Pyhä

http://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0&feature=related

video ja laulu ja aineisto laaja ja monipuolinen. Suokoon Israelin Pyhä Herra ja Jumala ja Kuningas myös meille runsaasti hengellistä uutta ja vanhaa Totuuden Hengen kautta Yeshuan nimessä.

• Kun ihminen tahtoo

tuoda esille huonoa, niin kannattaa vaieta, sillä on huonoa. Jos ihminen tahtoo tuoda esille hyvää, niin kannattaa se esille tuoda siunaukseksi ja totuudeksi vaikka ei saisikaan hyvää vastanottoa, mutta esikuvinamme ovat Israelin Pyhät profeetat ja apostolit, joita vainottiin, koska vihattiin totuutta Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa.

Tämän maailman Viisaammat vastustajat, kuten Herodes aikoinaan, osaavat vaieta ja kenties juoruilla selän takana, mikä sekin on huonoa hedelmää ja siinä mielessä avoimesti vastustavat, jotka eivät pysty hillitsemään kieltään, voivat kenties helpommin tehdä parannuksen, en ole varma, sillä kuinka ylpeä voi muuttua nöyräksi, jos ei sitä koe tarvitsevansa eikä siten myöskään ano.

Nainen opettavana paimenena ei voi koskaan olla nöyrä siinä tehtävässä, koska asemansa osoittaa ylpeytensä. Jos tekee parannuksen, niin osoittaa nöyryytensä.

Miehet, jotka antavat tukensa valheellisille tulkinoille näissä naisen asemaa koskevissa, eivät voi koskaan olla nöyriä, jos eivät tee parannusta ja nöyryydessä tunnjusta Jumalan viisautta ja opetusta paremmaksi kuin omaa eksymystä tämän maailman opintuulissa ja eksytyksissä.

Nöyrät miehet ja naiset pysyttävät itsensä Jumalan opetuksessa ja sen mukaan tekevät kuin on opetettu. Näin suomalaisessa "tasa-arvo" yhteiskunnassa tämä Jumalan tahdon mukainen nöyryys tässä asiassa on totuudellinen todistus suhtautumisestaan Jeesuksen hyviin sanoihin ja terveeseen oppiin.

Harvassa on nöyrät kuten tämäkin asia osoittaa ihmisten sydämien ylpeyden omassa mielenlaadussa, joka ei voi alistua hengelliseen ja totuudelliseen ainakaan sydämessä, jos osaa vaieta viisas Herodes uskonnollisessa kentässä.

Pysytään Totuudessa ja rakastetaan Jumalan Valkeutta ja opetusta nöyrsti.

• Ajatus ja sana

siitä, että Isä Jumala ja Herra Jeesus ihmisiä tai edes yhtä ihmistä huijaisi osoittaa vain esittäjän tai sen hyväksyvän omaa huonoa mielenlaatua. Jumala siunatkoon kaikkia hyvällä hengellisellä Jeesuksen nimessä, ihan meitä jokaista, pannaan pois kaikki huono ja valheellinen ja viha ja katkeruus ja mikä tahansa meitä painaa tai ei ole hyvää Jumalasta, sillä se on Jumalan tahto antaa hyvää Jeesuksessa, totisesti.

• Miksi ihminen

tahtoo itselleen tai toiselle huonoa hyvän sijaan? Syy on huonosta lähteessä, sillä Jeesus on hyvä Lähde, ja nimessään voidaan myös tehdä huonoa ja valheellista esittää ja ovat huonosta lähteestä eli ihmisestä ilman Herran Jeesuksen Henkeä ja siunausta.

Jeesus suokoon Nimiessään siunauksen kaikille juutalaisille ja muillekin, sillä vain se on hyvää hengellistä ja tavoittelemisen arvoista, totisesti. Jeesus on hyvä, totisesti. HalleluYeshua!

Toivotaan itsellemme ja toisille hyvää, sillä se on Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Isästä ja Jumalasta ja Herrasta Jeesuksesta, totisesti.

• muu-kansalainen

En alistu valheisiin , tai valheen isän opetuksiin, valhe on valhetta ja totuus tuo valheen esiin. Te palvotte vain suun lörpötyksillä.

Minä kerron teille totuuksia. Poistan verhoa, pääsette valoon.

Noin muuten...olen vähemmän kuin vähän...eli nainen.

• geeaa

"Minä kerron teille totuuksia. Poistan verhoa, pääsette valoon."
        Jaaha. Tuo on haaste.

Mitäpä tuumaisit, jos tällainen, Kuningas Daavidin kaltainen sotaherra ilmestyisi eteesi ja alkaisi puhua sinulle (älä pelkää, Hän on ystävä):

Johanneksen ilmestys 1:9-18
        9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.
        10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
        11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".

12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
        13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
        16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
        17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        *

Tämä on Jeesus, Juutalaisten Kuningas.
        *

• Olet kyllä
        geeaa kirjoitti:

Jaaha. Tuo on haaste.

Mitäpä tuumaisit, jos tällainen, Kuningas Daavidin kaltainen sotaherra ilmestyisi eteesi ja alkaisi puhua sinulle (älä pelkää, Hän on ystävä):

9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.
        10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
        11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".

12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
        13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
        16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
        17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        *

*

"geeaa" ristiriitainen ihminen omassa teologiassasi, mutta Jeesus on Herra!

• muu-kansalainen
        geeaa kirjoitti:

Jaaha. Tuo on haaste.

*

*

Ei sano mitään Daavidin kaltaisista sotaherroista tässä vaiheessa, koska odottelen sitä joka tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti, juo puronajasta ja sitoo aasinsa viinipuuhun.
        Aseet taotaan auroiksi ja miekat auranteriksi, kukaan ei enää opettele sotimaan eikä opeta toistansa , vaan kaikki tuntevat Jumalan tiet ja laki kirjoitetaan sydämiin niin että kaikki sitä sydämestään noudattavat.

Tämä on se Daavidin juurivesa joka versoo.... Isain kannosta. Kasvaa omalta pohjaltansa.

• Hengellinen Yeshuan

Juutalaisuus on lain vanhurskauden täyttymys, niinkuin Yeshua täytti lain ja hänessä se myös armoliitossa meille seuraajilleen ja ristimme kantajille luetaan vanhurskaudeksi ja pyhitetään totuudessa.

Yeshuassa saamme olla Herran omia ja pyhiä ja Juudan Leijonan ja Kuninkaan pappeja ja kuninkaita, halllelujah Yeshuan nimessä!

• muu-kaansalainen

Jassoo....pappeja ja kuninkaita riittää, mutta kuka teitä kuuntelee ja palvelee......juutalaisetko .....vai jotkut pakanat.

minulla ei ole halua......ei papiksi, eikä kuninaaksi. Haluan vain hengeksi, henkien joukkoon.

• Varotaan pakana-

jeesuksia valheineen korvaus-oppiteorioissaan, sillä mitään kristillisyyttä ei ole opetettu vaan Paavali pakanakansojen apostoliksi kutsuttuna ja valtuutettuna opetti hengellisestä juutalaisuudesta ja siihen Jaloon Öljypuuhun Kuningas Yeshuassa, Aabrahamin siemenessä ja Daavidin Juurivesassa ja Kuninkaiden Kuninkassa, liitetyksi ja saamme sen pyhän perintöosan.

Vaotaan väärää teologiaa joka sotii Israelin Herran ja Juutalaisten Kuninkaan selvää ja hyvää ja tervettä ja raitista opetusta vastaan.

Juutalasiuus Yeshusssa on mitä suurin kunnia-asia ja kiitos ja ylistys annetaan Yeshuan Isälle ja Jumalalle Nimessään ja sydämen ympärileikkauksessa ja Taivaan Israelielin kansalaisuudessa annetaan uskon ja toivon ja rakkauden kuuliaisuus, totisesti.

Varotaan väkeviä ja petollisia oppeja maailmassa ja myös näissä hengellisien totuuksien halvetamisissa ja näin Jeesuksen omien sanojen ja opetuksen halveksemisissa. Pysytään Jeesuksessa ja Totuuden Hengessä, totisesti.

Paavali opetti ´joka ei pysy kaikessa minkä on opettanut eikä sitä tunnusta, sitä ei tunnusteta´. Paljon on ihmisten ylpeyttä ja Paavalinkin kautta annettujen opetuksien halventaamista, eikä ole Jumalasta vaan Vastustajasta, vaikka Herodeksen maailmallisessa viisaudessa osaavat Jeesuksen vastustajat olla esille tuomatta sitä, mikä osoittaisi nämä asiat.

Jumalan sanaa voidaan tuoda esille puolitotuuksina ja hyljätä koko totuus koska se osoittaisi sydämen mieltymyksen totuuteen niissä, mistä ei puhuta eikä kirjoiteta. Tällaista sammutetuin lyhdyin asennetta käytetään paljon politiikassa ja myös uskonnossa ettei menetettäisi kannatusta eikä paljastuisi valheet sydämissä.

Ovelia ovat sanoo Jumala ketuista myös uskonnollisuuden alueella tämän maailman viisaista naisista pappeina palkkaa nostamassa asemassa, jota ei Järjestyksen Jumala ole heille koskaan tarkoittanut seurakunnassaan, toki ei ole seurakuntansakaan, kun ei pysytä Totuudessa eli Jeesuksessa ihan vähässä, josko sitten paljossakaan rakastaessa jotain muuta kuin Israelin Pyhää Herraa ja Juutalaisten Kunigasta. Pakana-jeesukset antavat kyllä vapauden vaikka millaiseen oppiin jumalasta ja herrasta ja maailman ystävyydestä ja synnistä ja parannuksesta ja tuomioista, mutta vasta Herran edessä nähdään, miten on totuudellisesti rakennettu ja koskee kaikkia eikä vain nais-pappeja.

Rakastetaan Totuutta ja pysytään Totuudessa ja on yksin Jeesuksessa ja Totuuden Hengessä. Mikään valhe ei ole Jumalasta vaan kaikki valheet ovat Jumalan Vastustajasta eikä ole merkitystä sillä otetaanko ne esille julkisesti vai pidetäänkö pimennössä. Paavali tämän tiesi ja kirjoitti:

´Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.´ (1. Kor. 4:5)

Aikamma on kuin Nooan ja Sodoman, kun jokainen etsii omaansa ja vielä saattaa laulaa jouluta "en etsi valtaa enkä loistoa", voiko naispappi tätä laulaessaan enää osoittaa suurempaa ylpeyttä omassa ymmärtämättömyydessään? Kyllä voi homoja siunatessaan ja Mammonaa rakastaessaan ja kenties jopa elää Jumalan tahdon vastaisessa suhteessa muutenkin, kuten hedelmät kertovat lahjomattomasti puun laadun. Joka ei näitä ymmärrä, olkoon ymmärtämättä.

• Jeesuksen Isä ja

Jumala runsaasti siunatkoon kaikkia naisia ja myös noissa viroissa kirkoissa ja samoin muista tehtävissä. Samoin Jeesuksen Isä ja Jumala runsaasti siunatkoon miehiä kirkoissa ja tehtävissä, samoin tietysti kaikissa muissa. Jumala runsaasti siunatkoon lapsia kunnioittamaan vanhempiaan ja rakastamaan Herraa Jeesusta, samoin tämä siunaus tulkoon runsaana kaikille naisille ja miehille poislukematta myöskään vanhuksia ja kuolevia.

Jeesuksen Kristuksen Isä ja Jumala siunatkoon kaikkia pyhiä ja vieläuudestisyntymättömiä ihmisiä kaikella hengellisellä hyvällä ja varsinkin niitä, jotka tahtovat kantaa ottaa kaikkiin hengellisiin ja Jumalaa koskeviin asioihin.

Jeesuksen Kristuksen Isä ja Jumala on ylistetty ja kiitetty iankaikkisesti, totisesti.

Hallelujah Yeshuan nimessä ja Hengessä!

• muu-kansalainen
        Jeesuksen Isä ja kirjoitti:

Jumala runsaasti siunatkoon kaikkia naisia ja myös noissa viroissa kirkoissa ja samoin muista tehtävissä. Samoin Jeesuksen Isä ja Jumala runsaasti siunatkoon miehiä kirkoissa ja tehtävissä, samoin tietysti kaikissa muissa. Jumala runsaasti siunatkoon lapsia kunnioittamaan vanhempiaan ja rakastamaan Herraa Jeesusta, samoin tämä siunaus tulkoon runsaana kaikille naisille ja miehille poislukematta myöskään vanhuksia ja kuolevia.

Jeesuksen Kristuksen Isä ja Jumala siunatkoon kaikkia pyhiä ja vieläuudestisyntymättömiä ihmisiä kaikella hengellisellä hyvällä ja varsinkin niitä, jotka tahtovat kantaa ottaa kaikkiin hengellisiin ja Jumalaa koskeviin asioihin.

Jeesuksen Kristuksen Isä ja Jumala on ylistetty ja kiitetty iankaikkisesti, totisesti.

Hallelujah Yeshuan nimessä ja Hengessä!

Joka itsensä ylentää se alennetaan......

Jeesus:

Katso, tässä on enempi kuin temppeli.
        katso, tässä on enempi kuin Salomo
        Katso, tässä on enempi kuin joona

Minä olen ylhäältä, te olette alhaalta
        kaikki ennen minua tulleet ovat varkaita ja ryöväreitä .
        Minulla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa.

• geeaa

Joka itsensä ylentää se alennetaan......

Jeesus:

Katso, tässä on enempi kuin temppeli.
        katso, tässä on enempi kuin Salomo
        Katso, tässä on enempi kuin joona

Minä olen ylhäältä, te olette alhaalta
        kaikki ennen minua tulleet ovat varkaita ja ryöväreitä .
        Minulla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa.

Hän Jumalallisella arvovallalla sanoi yksinkertaisen totuuden.
        Monet uskoivat Häneen.
        Mutta monet eivät ja siksi Hänet haluttiin tappaa.

Hän kyllä kuoli, mutta myös nousi kuolleista.
        Monet uskoivat Häneen.
        Mutta monet kielsivät edelleen ja alkoivat jopa levittää mitä ihmeellisimpiä juoruja ja valheita Hänestä.

Asia eteni niin pitkälle, että Jeesukseen uskovia alettiin jopa vainota ja Jerusalemin kristillinen seurakunta joutui jättämään maansa ja siirtyivät silloisen Aasian ja Euroopan puolelle. Myös keisari Neron vainoissa heitä tapettiin mm. Rooman Coloseumilla.

Jeesuksen ja Hänen pyhiensä kuninkuus on salaista.
        Rooman Coloseumilla kerrotaan tapahtuneen seuraavaa:

Kristityt oli viety areenalle odottamaan leijonia, karhuja ja muita petoeläimiä, joiden raadeltaviksi he joutuivat yleisön hurratessa. Kristityiltä kysyttiin, vieläkö he tunnustavat Jeesusta. Eräs kristitty pelkäsi ja kielsi Jeesuksen. Hänen sallittiin poistua ja hän säilytti henkensä. Katsomossa eräs roomalainen pakana muiden mukana oli nähnyt kristittyjen päiden yläpuolella kunniankruunut. Kun Kristuksen kieltänyt poistui, jäi kruunu yksin leijumaan ilmaan. Tämä henkilö ei aikaillut, hän nopeasti juoksi katsomosta kruunun alle ja kuoli Jeesusta tunnustaen petojen repimänä marttyyrina.

Jeesus sanoi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta".

• Ihania kanssa-

matkaajia näillä palstoilla, Jeesuksen Isä ja Jumala heitä kaikkia siunatkoon!

• muu-kansalainen

Sinä kuitenkin havittelet valtaa - pappeuksia ja kuninkuuksia.

Ei kiinnosta, pappeus ei kuninkuus... ei raha, eikä tavara.

• Kaikki Jeesuksessa

voittaneet pyhät pääsevät Uuten Jerusalemiin ja se on minunkin toivepalkinto ja sitä halajan kaikesta sydämestäni. Samoin voittajina perille pääsevinä voimme saada jopa tuomita toisia Isän Jumalan tahdossa pyhinä ja vanhurskaina, kuten Jeesuskin on Tuomari. Hallelujah!

Samoin Jeesus voi antaa meille vallan näissä hengellisissä asioissa ja runsaasti lähettäköön työmiehiä ja kehotti sitä anomaan ja myös että voisimme itsemma antaa siihen tehtävään, sillä on parasta ja suurinta.

Voimme ihallen lukea noista säkkipukuisista Jeesusken todistajista ja pyrkiä sellaiseen myös itsekin, jos armoliitossaan siihen Herra armonsa ja totuutensa suo, hallelujah!

Onko suurempaa kuin palvella elävää Jeesuksen isää ja Jumalaa kuten profeetat ja apostolit ja evankelistatat, ja vastustajia on paljon ja siitäkin saamme iloita ja kiittää ja siunata ja rukoilla heidän ja meidän ja kaikkien puolesta, hallelujah.

Etsitään Jumalan valtakuntaa ja vanhurskautta ja annetaan itsemme Jumalalle otolliseksi työmieheksi kaikissa hengellisissä ja palvellaan toisiamme niillä armolahjoilla jotka meille on annettu ja anotaan niitä lisää ja samoin elävää Jumalan sanaa kaikessa palveluksessa ja toidstuksessa, hallelujah!

Ylistetään Jeesusken Isää ja Jumalaa joka tilassa, silä Herra on hyvä Paimen!

• Kaiken maailmallisen

turhan ja maillisesti haluttavan ja elämän korskeuden ja lihan mielen ja halut saamme ristiinnaulita Jeesuksen Ristille ja myös oman ristimme kantaa ja rakastaa yksin ja ainoastaan Jeesusta, joka on Kuninkaamme ja Herramme. Tärkeää on muistaa että ystävyys maailman kanssa on vihollisuutta Jeesuksen Isää ja Jumalaa kohtaan, samoin rahan halu on kaiken pahan alku ja juuri ja avionrikkomista on sekä lihassa että sydämessä ja maailman ystävyydessä. Pannaan kaikki avionrikkomiset ja haureuden pois Jeesuksen nimessä ja Hengessä, sillä siihen tämän maailman ruhtinas valheillaan pyrkii eksyttämään valitutkin, sillä vihaa sielujamme Saa-tana niin paljon, että kaikella valheen viettelyksillä ja muilla on vain vihattava Babylonian kuningas, totisesti.

Rakastetaan Jeesusta kaikesta sydämmestä ja kaikesta sielusta ja kaikesta mielestä ja muistetaan aina että tämä maailman on Pahan vallassa ja Jeesus kutsuu meitä Uuteen Jerusalimiin eikä hänen kuninkuutensa ole tässä maailmassa.

Jumala täyttäköön sydämemme Totuuden Hengellä rakastamaan totuutta Jeesuksessa ja vihaamaan syntiä ja maailmallisuutta ja kaikkia valheen petollisia teitä pimeydessä.

Jeesus on hyvä Paimen, totisesti.

• muu.kansalainen

Tuo kuulostaa ihan Haaviston vaali-kamppanjalta.

Monet luulivat pääsevänsä linnanvaltiaan palvelijoiksi ja vallankulmakiviksi yhdessä herransa kanssa.

• uskoisinko sinua

"muu.kansalainen"? Tietysti toit esille oman mielipiteesi. Kuuntelin kyllä Haavistoa, mutta en näe paljonkaan yhteistä puheillaan kirjoituksieni kanssa päämäärästä tai Vapahtajasta tai siitä, että Haavisto haki ihmisten suosiota, mutta minä anon Jumalan mielisuosiota tahtoessani rakastaa Israelin Pyhää Herraa ja Jumalaa. Tiedän että Haavistollikin tuotiin esille Raaamatusta ja tulkitsi että Raamatulla päähän lyödään, minä ymmärrän, että Isä tahtoo antaa rakkaalle ja hengellistä hyvää häneltä anovalle mielenmuutosta ja pyhitystä totuudessa, ja siitä kiitän paljon ja päivittän, eikä tässäkään asiassa ole mitään yhteistä Pekan kanssa. Toki olemme miehiä molemmat ja se lienee suurin yhteinen asia meille. Toki voidaan muutakin yhteistä keksiä tai ainakin sinä keksit varmaan kun noin kirjoitit.

• geeaa

Tässä taas pätkä Jeesuksen puheita ja vertauksia.

Vertauskuvallisesti tässä puhutaan J-malan valtakunnasta, Taivaasta ja Taivaan hääjuhlista. Tässä Jeesus osoittaa, kuinka monin tavoin, myös hengellisesti, rikkaat asennoituvat J-malaan ja kuinka monin tavoin köyhät melkeinpä pakotetaan Taivaaseen.

Luukas 14: 11-24
        11 Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        12 Ja hän sanoi myös sille, joka oli hänet kutsunut: "Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
        13 Vaan kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita;
        14 niin sinä olet oleva autuas, koska he eivät voi maksaa sinulle; sillä sinulle maksetaan vanhurskasten ylösnousemuksessa."
        15 Tämän kuullessaan eräs pöytäkumppaneista sanoi hänelle: "Autuas se, joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa!"

16 Niin hän sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta.
        17 Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'.
        18 Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
        19 Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
        20 Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'.
        21 Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'.
        22 Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'.
        23 Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;
        24 sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'."

• juuri noin
        geeaa kirjoitti:

Tässä taas pätkä Jeesuksen puheita ja vertauksia.

Vertauskuvallisesti tässä puhutaan J-malan valtakunnasta, Taivaasta ja Taivaan hääjuhlista. Tässä Jeesus osoittaa, kuinka monin tavoin, myös hengellisesti, rikkaat asennoituvat J-malaan ja kuinka monin tavoin köyhät melkeinpä pakotetaan Taivaaseen.

Luukas 14: 11-24
        11 Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        12 Ja hän sanoi myös sille, joka oli hänet kutsunut: "Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
        13 Vaan kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita;
        14 niin sinä olet oleva autuas, koska he eivät voi maksaa sinulle; sillä sinulle maksetaan vanhurskasten ylösnousemuksessa."
        15 Tämän kuullessaan eräs pöytäkumppaneista sanoi hänelle: "Autuas se, joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa!"

16 Niin hän sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta.
        17 Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'.
        18 Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
        19 Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
        20 Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'.
        21 Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'.
        22 Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'.
        23 Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;
        24 sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'."

"geeaa" kun pedon merkki tulee, niin näemme mitä kukin rakastaa, toki näkyy jo nykyäänkin ja on tärkeää olla Hengen voima varusteena kun yö koittaa niinkuin viisailla, että ymmärtää mikä on kestäväistä ja pysyvää ja mikä katoavaa ja ei niin tärkeää.

Jyvät erotetaan ajallaan akanoista ja toivottavasti ei silloin mielemme ole katoavaisiin niinkuin Lootin vaimolla ja Jeesus kehotti muistamaan häntäkin varoittavana esikuvana. Ollaan niinkuin Aabraham joka rakasti Herraansa ja kesti koetukset, sillä Herra on hyvä ja pitkämielinen ja armosta rikas.

Iankaikkinen evankeliumi tullaan kuulemaan vielä ennen Herran Jeesuksen tulemustaja samoin Hengen voima annetaan kaikille anoville, näin uskon, sillä ilman sitä ei kukaan voisi kestää vaikka todistaisi kuten Pietari ennen helluntaita ja Hengen kastetta.

Rakastetaan Jeesusta ja rukoillaan ja valvotaan kaikkien pyhien ja ihmisten puolesta. Jeesus tulee kun on tapahtuneet ne, joista Isä on edeltä ilmoittanut monissa profetioissa, mutta ennenkaikkea Ilmestyskirjassa.

• Kun Jeesus noutaa

omansa en ainakaan minä tahdo jäädä ulos pyhiensä joukosta.

Kerran oli Jerusalemilla etsikkoaikansa, ja monet ei tahtoneet parannusta tehdä, näin se mnee nykyäänkin vaikka ei Jeesus olekaan lihassa ja veressä enää tekemässä tunnustekojaan eikä Isän sanoja sanomassa, mutta tallenettu on kaikki Raamatussa, joten kutsunsa tulee ajallaan ja tavallaan ja tänänkikn on otollinen päivä etsiä Jumalan valtakuntaa ja myös tehdä parannus anoen elävää vettä ja Pyhän Hengen siunausta ja armolahjaa, ja jokaiselle anovalle annetaan Jeesuksen nimessä ja Hengessä, totisesti.

• muu-kansalainen

No joo....minä jään odottelemaan sitä, kun tulet Jeesuksen kanssa polkemaan minut rikki kuin saviruukun.

En kumarra sittenkään, ruumiin voi surmata mutta henkeä ei.

• geeaa

Sää olet sitkeä.

Mutta tämän olet käsittänyt väärin (eikä ihme):
        Jeesus ei ole vihollinen, vaan ystävä.

Hän katselee nytkin viereltä ja hymyilee.
        Herra armahtakoon meitä, jotka emme osaa Hänestä oikein todistaa, vaikka kyllä parhaamme yritämmekin.

• 2+2
        geeaa kirjoitti:

Sää olet sitkeä.

Mutta tämän olet käsittänyt väärin (eikä ihme):
        Jeesus ei ole vihollinen, vaan ystävä.

Hän katselee nytkin viereltä ja hymyilee.
        Herra armahtakoon meitä, jotka emme osaa Hänestä oikein todistaa, vaikka kyllä parhaamme yritämmekin.

Juutalaiset voivat seurata meidän keskustelua armahtavasti hymyillen se on hyvin totta, todempaa kuin että jeesus meitä seuraa.

• geeaa
        2+2 kirjoitti:

Juutalaiset voivat seurata meidän keskustelua armahtavasti hymyillen se on hyvin totta, todempaa kuin että jeesus meitä seuraa.

Jeesus myös oli juutalainen.
        Tässähän sitten on heillä kaikilla hymyilemistä.

• jopa suuri pilvi on
        geeaa kirjoitti:

Jeesus myös oli juutalainen.
        Tässähän sitten on heillä kaikilla hymyilemistä.

ympärillämme vaikka emmen näekään hengen maailmaa. Ja vaikka olisi vain yksi Isän enkeli niin satavarmasti tieto kulkee tarvittaessa näissä kaikissa, totisesti.

Olet hyvin oikeassa geeaa että Jeesus on syntisten ystävä ja Isä tahtoo että kaikki pelastuu. Kuitenkaan ei Jeesuksenkaan olisi tarvinnut itkeä eikä Jerusalemia kutsua Egyptiksi ja Sodomaksi niinkuin Isä sen tekee Ilmestyskirjassa, jos asiat olisivat niin kepeästi nähtäviä kuin tahdot esittää, mutta kuten kirjoitit, emme osaa näitä asioita ymmärtää, jos ei siihen meille Jumalan armoa ja totuutta suoda ja sitä kannattaa anoa ja Pyhän Hengen vuodatusta Israelille ja Jerusalemille anoa ja näkyy ja kuuluu kun tapahtuu aivan niinkuin aikoinaan helluntaina, mutta silloin vain noin 120 oli paikalla, mutta todistkusensa kautta tuhansia tuli uskoon Jeesusta kohtaan.

Nyt toisella kerralla tulee ainakin 144 000 ja koko maailma evankelioidaan ja säkkipukuiset myös Jerusalemissa todistaa tuon viimeisen seitsenvuotiskauden ensimmäisen puoliskon 3,5 vuotta, aivan niinkuin on edeltä kerrottu.

Elämme lähellä todella suurta Hengen vuodausta ja paljon kannattaa anoa ja rukoilla kun näkee pian täyttyvän aivan niinkuin Daniel aikoinaan näki että paluu luvattuun maahan Babyloniasta koittaa sillä riemuvuosi on vapautuksen vuosi ja lehdet ovat viikunapuuhun puhjenneet noin 65 vuotta sitten.

Ylistys ja kiitos Isälle Jeesuksen nimessä, katsotaan ettemme eksy vääriin profetiioihin sillä niitäkin on paljon liikkeellä ja myös nimenomaan kristillisyydessä.

• Tehdään Jeesuksen

opetusksen mukaan sillä se on rakkautta Juutalaisten Kuningasta kohtaan! Ollaan Jeesuksen opetuslapsia ja kannetaan Mestariamme ristiämme kantaen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      20
      4988
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4006
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3584
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2443
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      126
      1544
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1495
    Aihe