Aitonarsistin Narskupaahto

On muotia olla narsistinen ja kirjoittaa narsistista. Se herättää huomiota ja myy.
Milloin tulee narsisteille suunnattu mainonta yleiseksi vai joko sellaisia löytyy?

"Onko itsetunto-ongelmia, juo uutta Kenialaista Aitonarsistin Narskupaahtoa, se antaa narsistista potkua elämään."

"Nyt meiltä uusi Narsku - Aitonarsistin kahvinkeitin - minkä vuoksi jakaa täydellinen nautinto."

48

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos ajatellaan narsistien kansanomaisesti nähtävää yleisyyttä, laaja kohderyhmä pitäisi löytyä, siis markkinat, kunhan vain mainonta kohdennetaan oikein. Mainossloganeistani ensimmäinen on suunnattu ns. uhrinarsisteille ja jälkimmäinen narsistileimatuille.

Kohderyhmään eivät kuulu NPH:t, PSYKOT, eivätkä heidän uhrinsa.

• ..

eikös mainonta juurikin vetoa narsisteihin? Osta tämä, niin naapurit kadehtii. Hanki tämä, niin tulet onnelliseksi. Tämä on paras, kaunein, laadukkain: vain parasta parhaille. Käytä tätä meidän dödöä, niin enkelitkin lankeavat sinuun...

• miettisit joskus

Muistaakseni olet aikaisemmin korostanut sitä että on muotia olla uhri. Siitä on tullut sellainen mielikuva, että koska olet kirjoittanut olevasi itse narsisti, niin tunnet suurta kateutta uhreja kohtaan? Narsistihan on aina kateellinen toisille, on pelko persiissä että toisella on jotain enemmän kuin itsellä?

Ajattelitko nyt kääntää asian kirjoittamalla että on muotia olla narsistinen. Enpä usko. Yhä usemmat tietää, minkälaisia valehtelevia luusereita ne ovat.

On muotia kirjoittaa narsisteista? AI että uhritkin, jotka kirjoittavat kokemuksistaan haluavat vain olla muodikkaita? Hyppää pituutta! Uhrilla on paljon vakavampia motiiveja puhua asiasta kuin vain se, että haluaisivat olla muodkkaita.

• Eikö tunnukin hyvältä, kun vihalle on konkreettinen kohde?

• M.B.

Se, että aihe on muodikas, ei tarkoita sitä, että siitä aiheesta kirjoittava kirjoittaisi aiheesta sen takia, että haluaisi olla muodikas.

Suomalaisten lukutaito on lopahtanut kuin lehmänhäntä, käyrän kärki osoittaa maata kohti.

Miksi? Mitä on tapahtunut?

• miettisit joskus
        temppuilija kirjoitti:

Eikö tunnukin hyvältä, kun vihalle on konkreettinen kohde?

Ai sinusta tuntuu?

Jos tarkoitat että kun en kehuskele narsisteja nin se tarkoittaa sitä että tunnen suurta vihaa heitä kohtaan?

Tunnetko sinä vihaa uhreja kohtaan tai kaikkia sellaisia kohtaan, joilla näyttää menevän ihan hyvin, siitä tuo ajatus tuli mieleesi?

Narsisiti luulee, että HÄN ITSE, joka olettaa olevansa suuri ja mahtava, on toisten ihmisten vahvojen tunteiden kohde, ei taida olla edes niin väliä onko nämä tunteet "hyviä" vai "pahoja"? Mitäpäs jos kerron että et ole minulle kumpaakaan, nyt kun olen yhdestä sellaisesta eroonkin päässyt. Säälittävää että heitä ei voi edes auttaa eikä parantaa, koska he itse eivät "näe itseään" ja omaa tunne-elämänsä vinoutuneisuutta. Mutta enpä sillä säälilläni mitään voita tai muuta tilannetta, joten sekin on turhaa.

Toisille ihmisille näen kyllä tarpeelliseksi välittää tietoa narsisteista, mutta senkin teen NÄIDEN TOISTEN IHMISTEN TÄHDEN, en siksi että vihaisin niitä narsisteja.

• miettisit joskus kirjoitti:

Ai sinusta tuntuu?

Jos tarkoitat että kun en kehuskele narsisteja nin se tarkoittaa sitä että tunnen suurta vihaa heitä kohtaan?

Tunnetko sinä vihaa uhreja kohtaan tai kaikkia sellaisia kohtaan, joilla näyttää menevän ihan hyvin, siitä tuo ajatus tuli mieleesi?

Narsisiti luulee, että HÄN ITSE, joka olettaa olevansa suuri ja mahtava, on toisten ihmisten vahvojen tunteiden kohde, ei taida olla edes niin väliä onko nämä tunteet "hyviä" vai "pahoja"? Mitäpäs jos kerron että et ole minulle kumpaakaan, nyt kun olen yhdestä sellaisesta eroonkin päässyt. Säälittävää että heitä ei voi edes auttaa eikä parantaa, koska he itse eivät "näe itseään" ja omaa tunne-elämänsä vinoutuneisuutta. Mutta enpä sillä säälilläni mitään voita tai muuta tilannetta, joten sekin on turhaa.

Toisille ihmisille näen kyllä tarpeelliseksi välittää tietoa narsisteista, mutta senkin teen NÄIDEN TOISTEN IHMISTEN TÄHDEN, en siksi että vihaisin niitä narsisteja.

"Hyppää pituutta!" -kirjoitit.
        "Jos tarkoitat että kun en kehuskele narsisteja nin se tarkoittaa sitä että tunnen suurta vihaa heitä kohtaan?" -edellisessä kommentissa
        Unohdat narsistiset defenssit, joista heijastaminen ja kieltäminen toteutuvat kommenteissasi. Ehkä osin projektiivinen identifikaatiokin - yrität provosoimalla saada aikaan narsistisen loukkauksen, joka kohdistuisi sinun kommenttiisi.
        Ei onnistu.

Muistatko vielä mitä kysyin sinulta?

• hyppää pituutta !
        temppuilija kirjoitti:

"Hyppää pituutta!" -kirjoitit.
        "Jos tarkoitat että kun en kehuskele narsisteja nin se tarkoittaa sitä että tunnen suurta vihaa heitä kohtaan?" -edellisessä kommentissa
        Unohdat narsistiset defenssit, joista heijastaminen ja kieltäminen toteutuvat kommenteissasi. Ehkä osin projektiivinen identifikaatiokin - yrität provosoimalla saada aikaan narsistisen loukkauksen, joka kohdistuisi sinun kommenttiisi.
        Ei onnistu.

Muistatko vielä mitä kysyin sinulta?

Hyppää pituutta. Sun höpötykset ei vain kiinnosta. :D

• hyppää pituutta ! kirjoitti:

Hyppää pituutta. Sun höpötykset ei vain kiinnosta. :D

* suunnistaa pulkan kanssa hyppyrimäkeen *

:D

• "Uutuusvakiovaruste joka kotiin. NarsBat, selänrapsutin. Samalla, kun rapsuttelet sillä omaa selkääsi se kehuu sinua: 'Minä rakastan sinua.' 'Olet tänään niin kaunis.' 'Voitat tänään lotossa' 'Olet ansainnut parempaa.' ... nämä vain muutama esimerkki NarsBatin yli kymmenestä tuhannesta narsistisesta tokaisusta, jotka saavat illan ja miksei päivänkin kulumaan mukavasti."

"Tilaa tänään, saat kaupan päälle NarsBat-minin. Ota se matkallesi mukaan."

• "Tilasitko NarskuBatin? Onko egosi kasvanut megalomaanisiin mittasuhteisiin? Tipauta itsesi maan pinnalle vaihtamalla uuteen NarskuBat2:seen. Kliinisten NarskuLabin tekemien tutkimusten mukaan se alentaa ylikehittyneen egon ympäristölleen aiheuttamaa haittaa suggestion avulla.

Sen lisäksi, että NarskuBat2 muisti on muotoiltu uudelleen, siihen on ohjelmoitu täysin uudet kaksikymmentätuhatta narsistista tokaisua, kuten 'Vihaan sinua.' 'Et ole minkään arvoinen.' 'Älä hae sitä työpaikkaa, et saa sitä kuitenkaan' ... jos olet tottunut käyttämään NarskuBatia, et voi vastustaa tätä uutuutta."

• =D !!!

*Mää rakastan itseäni koska olen niiiiin kaunis. Voitan myös lotossa tänään koska olen sen ansainnut *

• YAK-42

Uskoisin, että kaikki mainonta on suunniteltu siten, että se herättäisi narsistiset tarpeemme. Jokaisessa meistä asuu pikku narsisti, vaikka olisimme kuinka kypsiä tai valaistuneita. :)

Mitä taas tulee keskusteluun siitä, onko tämän ketjun aloittaja narsisti vai narsismin uhri, niin en usko, että narsistilla ja narsismin uhrilla on loppujen lopuksi merkiitävää eroa. Lähestulokoon jokainen narsisti on jonkun toisen uhri, joten kumpi oli ensin, muna vai kana?

Itse olen ollut molempia ja päässyt niin narsismistani kuin uhriutumisestanikin uskon avulla. Tai sanoisinko niin, että en ole "kiinni" kummassakaan. Päädyin tälle palstalle jokin aika sitten, kun törmäsin erään työprojektin yhteydessä narsistisiin tyyppeihin, ja tunsin tarvitsevani lisää ymmärrystä näistä asioista.

• Ainakin linkkejä täältä löytyy asiallisiin artikkeleihin, joissa on selkokielellä selitetty 'juttu pähkinänkuoressa'.

• Nimierkkien välisen kritiikin taustalla on aina narsistinen loukkaantuminen. Sellainen vie henkilökohtaisuuksiin ja avaa tietä narsistisille puolustuskeinoille: lohkomiselle, heijastamiselle ja kieltämiselle.

Lohkotaan paha pois itsestä - tai vaihtoehtoisesti lohkotaan heikkous pois itsestä.
        Heijastetaan omia ominaisuuksia uhriin tai narsistiin.
        Kielletään itseltä joitain piirteitä, joko uhrin tai narsistin piirteitä. Kieltämisen kautta tulee myös ajatus omavoimaisuudesta, johon varmasti olet törmännyt monessakin paikassa uskonnoista keskusteltaessa.

• YAK-42
        temppuilija kirjoitti:

Ainakin linkkejä täältä löytyy asiallisiin artikkeleihin, joissa on selkokielellä selitetty 'juttu pähkinänkuoressa'.

Täytyy sanoa, että olen lukenut narsismista vuosien varrella hyvinkin paljon, mutta silti jotain on jäänyt puuttumaan. Kirjat ja artikkelit eivät avaa aihetta kovinkaan käytännöllisestä näkökulmasta.

Olen monta kertaa törmännyt sellaiseen käyttäytymiseen, mitä eivät mitkään oppikirjat selitä. Esim. joku täällä kirjoitti erääseen ketjuun, että narsisti saattaa pitää kohdattaessa ensin tuntikaupalla mykkäkoulua ja osoittaa siten ylemmyyttään. Olen kokenut sellaista monet kerrat ymmärtämättä mistä siinä oikein on kysymys. Myös Dizelin terävä itseanalyysi on avannut asioita tosi paljon.

• YAK-42
        temppuilija kirjoitti:

Nimierkkien välisen kritiikin taustalla on aina narsistinen loukkaantuminen. Sellainen vie henkilökohtaisuuksiin ja avaa tietä narsistisille puolustuskeinoille: lohkomiselle, heijastamiselle ja kieltämiselle.

Lohkotaan paha pois itsestä - tai vaihtoehtoisesti lohkotaan heikkous pois itsestä.
        Kielletään itseltä joitain piirteitä, joko uhrin tai narsistin piirteitä. Kieltämisen kautta tulee myös ajatus omavoimaisuudesta, johon varmasti olet törmännyt monessakin paikassa uskonnoista keskusteltaessa.

Taas yksi asia avautui ...

Omavoimaisuus on hyvä sana. Sehän juuri on uskon esteenä!

• YAK-42
        temppuilija kirjoitti:

Nimierkkien välisen kritiikin taustalla on aina narsistinen loukkaantuminen. Sellainen vie henkilökohtaisuuksiin ja avaa tietä narsistisille puolustuskeinoille: lohkomiselle, heijastamiselle ja kieltämiselle.

Mainitsit myös tuon henkilökohtaisuuksiin menemisen. Sehän on se keino, jolla (nettipalstoillakin) kävellään toisen ihmisen rajojen yli.

• YAK-42 kirjoitti:

Taas yksi asia avautui ...

Omavoimaisuus on hyvä sana. Sehän juuri on uskon esteenä!

Jos kieltää itseltään oman heikkoutensa, pienuutensa tai joitain muita omia piirteitä, jotka estävät oman heikkouden näkemisen, esimerkiksi pelkoa tuottavan trauman, voi kadottaa itseyhteyden ja sen kautta myös yhteyden Jumalan rakkauteen ja rakkauteen ylipäätään.

• YAK-42 kirjoitti:

Mainitsit myös tuon henkilökohtaisuuksiin menemisen. Sehän on se keino, jolla (nettipalstoillakin) kävellään toisen ihmisen rajojen yli.

Rajaloikkareilla on yritystä mutta siihen ei kantsi suostua.

Omavoipaisuudesta... se on illuusio joka ajaa ihmisen väistämättä ongelmiin. Itselleni vastaus siihen ei ole jumala vaan se, että sen käsittäminen etten voi vaikuttaa kaikkeen. Sen hyväksymisen opettelu.

Mielestäni ihmisellä voi olla "usko korkempaan voimaan" ilman että tätä hieman imakkaa lausetta tarttis mitenkään sekoittaa perinteiseen uskontoon. Se voi olla vaikka uskoa elämään, oman rajallisuutensa hyväksymistä jne.

• temppuilija kirjoitti:

Jos kieltää itseltään oman heikkoutensa, pienuutensa tai joitain muita omia piirteitä, jotka estävät oman heikkouden näkemisen, esimerkiksi pelkoa tuottavan trauman, voi kadottaa itseyhteyden ja sen kautta myös yhteyden Jumalan rakkauteen ja rakkauteen ylipäätään.

Tässä hyvä esimerkki. Meikä meinaan.

Silti en näe uskontoa perinteisessä muodossaan ainoaksi oikeaksi vastaukseksi tuohon problematiikkaan.

Rakkaus on kyllä jotain mitä en oikeasti oikein käsitä. Toisaalta, kun ei voi luottaa kehenkään - ei kehenkään- siinä rakkauskin kiertää kaukaa =)

• 11+8=19

Noh...tuossa nyt myönnät jonkinlaisen totuuden itsestäsi...
        miksi olet täällä palstalla.
        Tarjoilet kyllä usein uskoa pelatukseksi toisille synnistä/sairaudesta narsimista, mutta olet itse elävä esimerkki ettei se auta vaan tarvitset itsekin suomi kaksnelosen vähemmän totuudellista keskustelupalstaa lisätäksesi ymmärrystäsi..

Mitähän mieltä sinun Jumalasi on asiasta?
        kun et luota häneen...

• M.B.
        11+8=19 kirjoitti:

Tarjoilet kyllä usein uskoa pelatukseksi toisille synnistä/sairaudesta narsimista, mutta olet itse elävä esimerkki ettei se auta vaan tarvitset itsekin suomi kaksnelosen vähemmän totuudellista keskustelupalstaa lisätäksesi ymmärrystäsi..

kun et luota häneen...

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, joten onko jumalan mielipiteellä enää väliä?

Onko oikein herätellä toisessa syyllisyydentunteita jumalaan vetoamalla? Eikö se ole jo tekona jumalaksi jumalan tilalle asettautumista? Suurinta epäuskoa on väittää jumalan luoneen ihmisen tietämättömänä tekemisestään. Ja jokainen jumalan vihaan tai loukkaantumiseen viittaava asia ihmisen teoissa on suoraa viittausta jumalan narsismiin... Nähdessään ihmisessä itsensä ja suuttuessaan...?

Jokin tässä uskonto ja jumala-asiassa ei oikein natsaa meikäläiselle. Hengellisyyden ja henkisyyden tarpeen jotenkin ymmärrän ihmisyyden yleisellä tasolla mutta tuo: Jumalalla päähän ja Raamatulla takaraivoon - usko, sitä en ymmärrä...

• YAK-42
        11+8=19 kirjoitti:

kun et luota häneen...

Arvaapas kuinka moni tarjoili aikoinaan minulle Jumalaa pelastukseksi ja käänsin vihaisena selkäni?

• 6+2=8
        YAK-42 kirjoitti:

Arvaapas kuinka moni tarjoili aikoinaan minulle Jumalaa pelastukseksi ja käänsin vihaisena selkäni?

Niin raamattukin toki tuntee narsismin nimellä Saulin syndrooma.
        http://koti.phnet.fi/petripaavola/saulinsyndrooma.html

Tietyllä lailla ajattelisin, että uskova ihminen hakee apua ongelmiinsa jostain muualta kuin täältä, tai iltasanoimien keskustelupalstalta.
        Joka seurakunnassa mm. on tarjolla sielunhoitoa.

uskovan ihmisen oleminen täällä saa minut ajattelemaan, ettei hän itsekään etsi/saa minkäänlaista apua ongelmiinsa tai ihmissuhdeongelmiinsa työyhteisössä uskosta
        ("Päädyin tälle palstalle jokin aika sitten, kun törmäsin erään työprojektin yhteydessä narsistisiin tyyppeihin, ja tunsin tarvitsevani lisää ymmärrystä näistä asioista".) vaikka auliisti uskoa meille muille parannuskeinoksi tarjoileekin.

Päinvastoin, se saa monet kavahtamaan koko usko sanaa. En tiedä, ehkä se on henkilön tarkoituskin.

• YAK-42 kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olen lukenut narsismista vuosien varrella hyvinkin paljon, mutta silti jotain on jäänyt puuttumaan. Kirjat ja artikkelit eivät avaa aihetta kovinkaan käytännöllisestä näkökulmasta.

Olen monta kertaa törmännyt sellaiseen käyttäytymiseen, mitä eivät mitkään oppikirjat selitä. Esim. joku täällä kirjoitti erääseen ketjuun, että narsisti saattaa pitää kohdattaessa ensin tuntikaupalla mykkäkoulua ja osoittaa siten ylemmyyttään. Olen kokenut sellaista monet kerrat ymmärtämättä mistä siinä oikein on kysymys. Myös Dizelin terävä itseanalyysi on avannut asioita tosi paljon.

Tuo on totta. Tosielämän esimerkkejä löytyy palsta pullollaan. Myös monissa nimimerkkien välisissä väännöissä on narsistisia piirteitä ja skeemoja.

Niitäkin vois kokeilla analysoida, jos intoa riittää ;)

• lynett kirjoitti:

Rajaloikkareilla on yritystä mutta siihen ei kantsi suostua.

Omavoipaisuudesta... se on illuusio joka ajaa ihmisen väistämättä ongelmiin. Itselleni vastaus siihen ei ole jumala vaan se, että sen käsittäminen etten voi vaikuttaa kaikkeen. Sen hyväksymisen opettelu.

Mielestäni ihmisellä voi olla "usko korkempaan voimaan" ilman että tätä hieman imakkaa lausetta tarttis mitenkään sekoittaa perinteiseen uskontoon. Se voi olla vaikka uskoa elämään, oman rajallisuutensa hyväksymistä jne.

tyyneysrukous - siihen kiteytyy paljon ;)

• YAK-42
        11+8=19 kirjoitti:

kun et luota häneen...

Uskonasioiden suhteen olen ollut ehkä jääräpäisempää lajia kuin kukaan tämän palstan kirjoittajista. Taistelin Jumalaa vastaan kynsin hampain, mutta hän johdatti minut luokseen lopulta niin ovelasti, etten voinut panna vastaan.

Jouduin 1990-luvulla onnettomuuteen, joka romutti lähes koko elämäni. Seuraavat kymmenen vuotta olivat pelkkää kroonista kipua ja voimakkaita lääkityksiä. Se pakotti minut pohtimaan elämääni uudelleen. Näin jälkikäteen ajatellen koko tuo aika oli johdatusta. Jumala ei antanut periksi ennen kuin löysin ensin itämaiset uskonnot ja sitä kautta henkilökohtaisen kristillisen vakaumuksen armon vastaanottamisen kautta. En siis osannut olla varuillani itämaisten oppien suhteen.:) Paranin kivuistani ja hankkiuduin eroon kaikista lääkkeistä pian uskoon tulemiseni jälkeen. Olen jo vuosia ollut aivan terve.

Tiedän, että jokaisella on oma tiensä kuljettavanaan ja jokainen kulkee sitä omaa tahtiaan, joten en pyri kirjoituksillani käännyttämään ketään. Tuon niissä vain esille oman näkemykseni sillä tietämyksellä, mikä minulla on asioista. Korostettakoon myös sitä, että kukaan meistä ei olekoskaan "valmis", vaikka uskossa eläisikin. Koko elämä on kypsymisprosessi ja uskossa elävät ihmiset painiskelevat tavallisten arkipäivän ongelmien kanssa siinä missä muutkin. Voimavaroja elämiseen jää kuitenkin enemmän, kun sisäiset ristiriidat ovat poissa.

• 8+6=14
        YAK-42 kirjoitti:

Uskonasioiden suhteen olen ollut ehkä jääräpäisempää lajia kuin kukaan tämän palstan kirjoittajista. Taistelin Jumalaa vastaan kynsin hampain, mutta hän johdatti minut luokseen lopulta niin ovelasti, etten voinut panna vastaan.

Jouduin 1990-luvulla onnettomuuteen, joka romutti lähes koko elämäni. Seuraavat kymmenen vuotta olivat pelkkää kroonista kipua ja voimakkaita lääkityksiä. Se pakotti minut pohtimaan elämääni uudelleen. Näin jälkikäteen ajatellen koko tuo aika oli johdatusta. Jumala ei antanut periksi ennen kuin löysin ensin itämaiset uskonnot ja sitä kautta henkilökohtaisen kristillisen vakaumuksen armon vastaanottamisen kautta. En siis osannut olla varuillani itämaisten oppien suhteen.:) Paranin kivuistani ja hankkiuduin eroon kaikista lääkkeistä pian uskoon tulemiseni jälkeen. Olen jo vuosia ollut aivan terve.

Tiedän, että jokaisella on oma tiensä kuljettavanaan ja jokainen kulkee sitä omaa tahtiaan, joten en pyri kirjoituksillani käännyttämään ketään. Tuon niissä vain esille oman näkemykseni sillä tietämyksellä, mikä minulla on asioista. Korostettakoon myös sitä, että kukaan meistä ei olekoskaan "valmis", vaikka uskossa eläisikin. Koko elämä on kypsymisprosessi ja uskossa elävät ihmiset painiskelevat tavallisten arkipäivän ongelmien kanssa siinä missä muutkin. Voimavaroja elämiseen jää kuitenkin enemmän, kun sisäiset ristiriidat ovat poissa.

niin edelleen tämän keskustelupalstan aihe on henkinen hyvinvointi ja mielenterveys, aihealueena noista on narsismi.

Uskoisin, että sinun syysi tulla tänne on ettet voi henkisesti hyvin ja kärsit narsismista tavalla tai toisella.

kuten edellisessä mainitsin, toki raamattukin tuntee narsismin, mutta tällä palstalla, josssa suurin osa kirjoittajista on mitä lie hörhöjä niin uskonnon tarjoaminen pelastukseksi siten kuin sinä teet...ilman sen kummempaa hengellisyyttä lähentelee jo uskonnon pilkkaa.

netissä voi keskustella uskonnollisista kysymyksistä monillakin foorumeilla mutta ihan en liittäisi sitä otsikon Aitonarskun Narskupaahto alle.

ellei sitten ollut tarkoitus nostaa omaa aloitustasi ylemmäksi, tavalla tai toisella, vaikka alkuperäisestä aiheesta narsistin mainostamisesta poiketen.

• 8+6=14 kirjoitti:

niin edelleen tämän keskustelupalstan aihe on henkinen hyvinvointi ja mielenterveys, aihealueena noista on narsismi.

Uskoisin, että sinun syysi tulla tänne on ettet voi henkisesti hyvin ja kärsit narsismista tavalla tai toisella.

kuten edellisessä mainitsin, toki raamattukin tuntee narsismin, mutta tällä palstalla, josssa suurin osa kirjoittajista on mitä lie hörhöjä niin uskonnon tarjoaminen pelastukseksi siten kuin sinä teet...ilman sen kummempaa hengellisyyttä lähentelee jo uskonnon pilkkaa.

netissä voi keskustella uskonnollisista kysymyksistä monillakin foorumeilla mutta ihan en liittäisi sitä otsikon Aitonarskun Narskupaahto alle.

ellei sitten ollut tarkoitus nostaa omaa aloitustasi ylemmäksi, tavalla tai toisella, vaikka alkuperäisestä aiheesta narsistin mainostamisesta poiketen.

Rönsyily kuuluu minun aloitusteni alle.

• YAK-42
        8+6=14 kirjoitti:

Ok. Yrität siis häätää minut pois täältä. Tällä palstalla on kuitenkin monta muutakin kirjoittajaa ja olen heistä aivan eri mieltä kuin sinä. Niinpä joudut sietämään minua vastaisuudessakin. Muistan sinua iltarukouksessani.

• YAK-42
        temppuilija kirjoitti:

Rönsyily kuuluu minun aloitusteni alle.

Sorry, tämä aihe pääsi nyt rönsyilemään. Mutta rönsyillän nyt sitten oikein kunnolla ...

• YAK-42 kirjoitti:

Sorry, tämä aihe pääsi nyt rönsyilemään. Mutta rönsyillän nyt sitten oikein kunnolla ...

Aiheesta poikkeaminen ja rönsyily on normaalia.

• töttöröö
        8+6=14 kirjoitti:

Samaa mieltä ja koen tuon uskonnon pilkaksi, en aidoksi. Ja tämä T ja sit tuo uskovainen nimimerkki taitavat olla ihan saman ihmisen käyttämiä nmimerkkejä, väkisinkin tulee sellainen mieleeni.

• aijai,
        töttöröö kirjoitti:

Samaa mieltä ja koen tuon uskonnon pilkaksi, en aidoksi. Ja tämä T ja sit tuo uskovainen nimimerkki taitavat olla ihan saman ihmisen käyttämiä nmimerkkejä, väkisinkin tulee sellainen mieleeni.

-Epäilyt, ilman riittäviä perusteita, että muut käyttävät hyväkseen, aiheuttavat vahinkoa tai pettävät
        -Tulkitsee alentavia piilomerkityksiä tai uhkaavia merkityksiä hyväntahtoisista kommenteista tai tapahtumista
        -Kantaa itsepintaisesti kaunaa esim. ei anna anteeksi solvauksia, loukkauksia tai halveksuntaa
        -Havaitsee sellaisia hyökkäyksiä henkilöään tai mainettaan vastaan jotka ovat epäselviä muille ja on nopea regoimaan vihaisesti tai vastaiskulla

• YAK-42
        töttöröö kirjoitti:

Monikin tuntee uskontoon liittyen syyllisyyden tunteita, koska tietää sisimmässään rikkoneensa Jumalaa vastaan, mutta kokemuksesi uskonnon pilkasta tulee kyllä omasta torjunnastasi. Uskonnossa on äärimmilleen yksinkertaistettuna kysymys positiivisen hengen (= rakkauden) ylläpitämisestä ja levittämisestä. Monikin tarvitsisi ennen muuta rakkautta ja positiivisuutta elämäänsä, mutta positiivisuus saattaa ärsyttää pahastikin, kun itsellä menee huonosti.

Tiedän omakohtaisesti kaiken negatiivisista kierteistä. Kipukroonikot jos ketkä ovat vihaisia ihmisiä! Elin kymmenen vuotta elämästäni sellaisten kipujen kanssa, etten toivoisi niitä pahimmalle vihamiehellenikään. Lisäksi käytin mitä voimakkaimpia lääkityksiä - ihan kaikkea opiumjohdannaisista epilepsialääkkeisiin. (Temppuilijan elämänhistoria taitaa olla aika erilainen, joten hän ei todellakaan ole sama henkilö ... )

Uskoni Jumalaan katosi noina vuosina lähes täysin. Olin jo ennen onnettomuutta alkanut saada tarpeeksini materialismista, mutta sittemmin heittäydyin totaalisesti irti oravanpyörästä. Aloin "etsiä itseäni" maallisista opeista ja se auttoi eteenpäin, mutta etsintäni päättyi vasta, kun ymmärsin antautua Jumalalle. Kiersin uskonasioita kuin kissa kuumaa kattilaa, kun en uskaltanut hypätä kattilaan ja kulkea kivun läpi Jumalan armon vastaanottamiseen ja rauhaan.

Koska itse kunkin on pakko saada negatiivinen kierteensä katkeamaan, en halua ylläpitää tai lisätä kenenkään negatiivisia tunteita vastaamalla ilkeään kommenttiin ilkeällä tavalla. Mieluummin jätän kokonaan vastaamatta. Kirjoittelen tänne edelleenkin ja tuon oman kantani esille, vaikka kaikki eivät siitä pitäisikään. En minäkään kaikista kommenteista pidä, mutta eihän sellaista keskustelupalstaa olekaan, jossa kaikki olisivat yhtä mieltä asioista. Koko keskustelu loppuisi aika nopeasti.

Lyhyesti kiteytettynä:

Positiivisuus lisää positiivisuutta ja negatiivisuus negatiivisuutta. Jokainen meistä voi vapaasti valita, kummassa kierteessä haluaa elää.

• YAK-42
        YAK-42 kirjoitti:

Monikin tuntee uskontoon liittyen syyllisyyden tunteita, koska tietää sisimmässään rikkoneensa Jumalaa vastaan, mutta kokemuksesi uskonnon pilkasta tulee kyllä omasta torjunnastasi. Uskonnossa on äärimmilleen yksinkertaistettuna kysymys positiivisen hengen (= rakkauden) ylläpitämisestä ja levittämisestä. Monikin tarvitsisi ennen muuta rakkautta ja positiivisuutta elämäänsä, mutta positiivisuus saattaa ärsyttää pahastikin, kun itsellä menee huonosti.

Tiedän omakohtaisesti kaiken negatiivisista kierteistä. Kipukroonikot jos ketkä ovat vihaisia ihmisiä! Elin kymmenen vuotta elämästäni sellaisten kipujen kanssa, etten toivoisi niitä pahimmalle vihamiehellenikään. Lisäksi käytin mitä voimakkaimpia lääkityksiä - ihan kaikkea opiumjohdannaisista epilepsialääkkeisiin. (Temppuilijan elämänhistoria taitaa olla aika erilainen, joten hän ei todellakaan ole sama henkilö ... )

Uskoni Jumalaan katosi noina vuosina lähes täysin. Olin jo ennen onnettomuutta alkanut saada tarpeeksini materialismista, mutta sittemmin heittäydyin totaalisesti irti oravanpyörästä. Aloin "etsiä itseäni" maallisista opeista ja se auttoi eteenpäin, mutta etsintäni päättyi vasta, kun ymmärsin antautua Jumalalle. Kiersin uskonasioita kuin kissa kuumaa kattilaa, kun en uskaltanut hypätä kattilaan ja kulkea kivun läpi Jumalan armon vastaanottamiseen ja rauhaan.

Koska itse kunkin on pakko saada negatiivinen kierteensä katkeamaan, en halua ylläpitää tai lisätä kenenkään negatiivisia tunteita vastaamalla ilkeään kommenttiin ilkeällä tavalla. Mieluummin jätän kokonaan vastaamatta. Kirjoittelen tänne edelleenkin ja tuon oman kantani esille, vaikka kaikki eivät siitä pitäisikään. En minäkään kaikista kommenteista pidä, mutta eihän sellaista keskustelupalstaa olekaan, jossa kaikki olisivat yhtä mieltä asioista. Koko keskustelu loppuisi aika nopeasti.

Lyhyesti kiteytettynä:

Positiivisuus lisää positiivisuutta ja negatiivisuus negatiivisuutta. Jokainen meistä voi vapaasti valita, kummassa kierteessä haluaa elää.

Kun nyt avasin sanallisen arkkuni, niin vastaan vielä siihenkin kysymykseen, mitä tekemistä minulla on narsismin kanssa. Olen tuonut täällä jo aiemmin esille lapsuuden kokemuksiani narsististen vanhempien jälkeläisenä, joten en puhu siitä tällä kertaa enempää. Lisäksi tuo onnettomuus, josta olen tässä ketjussa kirjoitellut, oli erään narsistin (tai psykopaatin) törttöilyjen tulosta. En ole saanut sen johdosta koskaan mitään korvauksia, koska en uskaltanut viedä asiaa oikeuteen. Sain tekijältä tappouhkauksia ja otin ne vakavasti, koska kuulin hänen istuneen aiemmin vankilassa.

Menetin siis narsistin vuoksi terveyteni, urani ja varani. Sitä oli hyvin vaikea antaa anteeksi, joten kun olen kehottanut täällä ihmisiä antamaan anteeksi (= päästämään irti menneestä), tiedän totisesti mistä puhun. Olin äärimmäisen katkera tapahtuneesta ja olin vihainen jopa Jumalalle, koska hän oli antanut jotain sellaista tapahtua ja elämäni oli yhtä kipuhelvettiä. Pystyin luopumaan katkeruudestani vasta uskon avulla. Maalliset opit eivät siinä auttaneet.

• A
        aijai, kirjoitti:

-Epäilyt, ilman riittäviä perusteita, että muut käyttävät hyväkseen, aiheuttavat vahinkoa tai pettävät
        -Tulkitsee alentavia piilomerkityksiä tai uhkaavia merkityksiä hyväntahtoisista kommenteista tai tapahtumista
        -Kantaa itsepintaisesti kaunaa esim. ei anna anteeksi solvauksia, loukkauksia tai halveksuntaa
        -Havaitsee sellaisia hyökkäyksiä henkilöään tai mainettaan vastaan jotka ovat epäselviä muille ja on nopea regoimaan vihaisesti tai vastaiskulla

Kuulostaa vainoharhaisuudelta.

• A kirjoitti:

Kuulostaa vainoharhaisuudelta.

Voisi olla harhaluuloisuushäiriö, vainoharhainen reaktio tai vaikkapa skitsotyyppinen häiriö.

• temppuilija kirjoitti:

Voisi olla harhaluuloisuushäiriö, vainoharhainen reaktio tai vaikkapa skitsotyyppinen häiriö.

Todennäköisimmin kysymys on narsistisen lähteen toimimattomuuden aiheuttamasta reaktiosta.

• minä tässä
        11+8=19 kirjoitti:

kun et luota häneen...

11 8 = 19 Kiva että joku kirjoittaa täälläkin järkevästi eikä mene tuohon yleiseen huuhaahan mukaan vaan ajattelee omilla aivoillaan.

• huomautus sulle
        temppuilija kirjoitti:

Mä luulen että sulla Temppuilija(kin) olisi tarpeeksi tutkimista ihan omissa häiriöissäsi. Siis rehellisessä tutkimisessa, eikä tuollaisessa asioiden vääntelyissä.

• 10+1=11
        YAK-42 kirjoitti:

Kun nyt avasin sanallisen arkkuni, niin vastaan vielä siihenkin kysymykseen, mitä tekemistä minulla on narsismin kanssa. Olen tuonut täällä jo aiemmin esille lapsuuden kokemuksiani narsististen vanhempien jälkeläisenä, joten en puhu siitä tällä kertaa enempää. Lisäksi tuo onnettomuus, josta olen tässä ketjussa kirjoitellut, oli erään narsistin (tai psykopaatin) törttöilyjen tulosta. En ole saanut sen johdosta koskaan mitään korvauksia, koska en uskaltanut viedä asiaa oikeuteen. Sain tekijältä tappouhkauksia ja otin ne vakavasti, koska kuulin hänen istuneen aiemmin vankilassa.

Menetin siis narsistin vuoksi terveyteni, urani ja varani. Sitä oli hyvin vaikea antaa anteeksi, joten kun olen kehottanut täällä ihmisiä antamaan anteeksi (= päästämään irti menneestä), tiedän totisesti mistä puhun. Olin äärimmäisen katkera tapahtuneesta ja olin vihainen jopa Jumalalle, koska hän oli antanut jotain sellaista tapahtua ja elämäni oli yhtä kipuhelvettiä. Pystyin luopumaan katkeruudestani vasta uskon avulla. Maalliset opit eivät siinä auttaneet.

Noh, olen kyllä monesti keskustellut uskovien kanssa elämän perimmäisistäkin kysymyksista ja raamattuakin olen lukenut...

mutta sinun uskon hapatuksesi täällä kuullostaa hyvin yksioikoiselta ja sinusta itsestäsi lähtevältä, puhut vain itsestäsi....minä minä minä tai tarjoilet uskoa ratkaisuksi muille pelkälllä parilla iskulauseella.

Tosi uskova puhuu enemmän Jumalan suulla, ei esitä pelkästään omia mielipiteitään vaan tukeutuu aina raamattuun...mitä siellä mistäkin asiasta sanotaan...

Mutta no...tarinoiden mukaan mielisairaaloiden käytävilläkin voi tavata montakin "jeesusta."

• M.B.
        huomautus sulle kirjoitti:

Mä luulen että sulla Temppuilija(kin) olisi tarpeeksi tutkimista ihan omissa häiriöissäsi. Siis rehellisessä tutkimisessa, eikä tuollaisessa asioiden vääntelyissä.

Luulo se tiedon peittoaa mennen ja tullen. Ja erityisesti palatessa..

• huomautus sulle kirjoitti:

Voi olla, että otin, voi olla, että en -- d:

• minä tässä kirjoitti:

11 8 = 19 Kiva että joku kirjoittaa täälläkin järkevästi eikä mene tuohon yleiseen huuhaahan mukaan vaan ajattelee omilla aivoillaan.

Täällä olevalla yleisellä huuhaalla on vankat perusteet ja historia takanaan. Voit tuomita sen, mutta se ei tule katoamaan minnekään. :D

• nisse & co
        10+1=11 kirjoitti:

Noh, olen kyllä monesti keskustellut uskovien kanssa elämän perimmäisistäkin kysymyksista ja raamattuakin olen lukenut...

mutta sinun uskon hapatuksesi täällä kuullostaa hyvin yksioikoiselta ja sinusta itsestäsi lähtevältä, puhut vain itsestäsi....minä minä minä tai tarjoilet uskoa ratkaisuksi muille pelkälllä parilla iskulauseella.

Tosi uskova puhuu enemmän Jumalan suulla, ei esitä pelkästään omia mielipiteitään vaan tukeutuu aina raamattuun...mitä siellä mistäkin asiasta sanotaan...

Mutta no...tarinoiden mukaan mielisairaaloiden käytävilläkin voi tavata montakin "jeesusta."

Se on kyllä jännä miten ihmiset osaa määritellä tosiuskovan. Eiköhän se ole ihan jokaisen ihmisen ja Jumalan välinen henkilökohtainen suhde, josta ei ulkopuoliset aina tiedä kaikkea, näkevät vaan pintakerroksen ja kaikkihan ei ole aina miltä näyttää. Onkohan se kostoa jos alkaa itsekin määrittelemään ja jaottelemaan ihmisiä samalla tavalla? ;)

Ja kyllähän narsismi liittyy hyvinkin uskonasioihin mielestäni, mutta ei siitä nyt enempää tällä kertaa.

• 13+17=30
        nisse & co kirjoitti:

Se on kyllä jännä miten ihmiset osaa määritellä tosiuskovan. Eiköhän se ole ihan jokaisen ihmisen ja Jumalan välinen henkilökohtainen suhde, josta ei ulkopuoliset aina tiedä kaikkea, näkevät vaan pintakerroksen ja kaikkihan ei ole aina miltä näyttää. Onkohan se kostoa jos alkaa itsekin määrittelemään ja jaottelemaan ihmisiä samalla tavalla? ;)

Ja kyllähän narsismi liittyy hyvinkin uskonasioihin mielestäni, mutta ei siitä nyt enempää tällä kertaa.

Noh minä en voi sille mitään että Yakin uskon julistus täällä lähinnä yököttää minua.

Hän tekee sen tyylillä, että hän on tullut tänne jakamaan parannusta/pelastusta, levittämään positiivisuutta ja rakkautta tänne suomi kaksnelosen keskustelupalstalle
        ."Uskonnossa on äärimmilleen yksinkertaistettuna kysymys positiivisen hengen (= rakkauden) ylläpitämisestä ja levittämisestä."

Missä se on se Jumalan sana, aito hengellisyys, armo...ne eivät tule millään tavalla esille, kuin ei tämäkään persusasia.

Uskoontulo on sitä, että ihminen löytää yhteyden Jumalaan Jeesuksen kautta, ottaa vastaan syntien anteeksiannon ja Jeesuksen elämänsä johtoon.

minun mielestäni hän levittää omaa sanomaansa ei Jumalan .
        positiivisuutta voi levittää ilman että sotkee siihen uskoa., kun uskossa ny ei ole kyse siitä.

mutta joo narsismi liittyy kyllä myös uskon asioihin, edelleen raamatun esimerkki aiheesta .http://koti.phnet.fi/petripaavola/saulinsyndrooma.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      128
      4531
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      74
      3279
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      102
      1550
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1395
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      96
      927
    6. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      80
      816
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      19
      798
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      720
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      112
      699
    10. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      44
      652
    Aihe