oikeita juutalaisia? Vai onko kaikki vaan jotain wannabe-juutalaisia? Entä onko juutalaisilla jotain ihan omia palstoja?
Anteeks mahollisesti tyhmä kysymys, mutta mä en ole näillä palstoilla ennen ollut ja asia kiinnostaa. Oon vaan tämmönen netin keskustelupalstojen myöhäisherännäinen enkä tiedä näistä palstoista yhtään mittään...
Onko tällä palstalla ihan oikeessa juutalaisessa uskossa olevia
31
100
Vastaukset
- g-a
Täällä on mahdollisesti kolme, tai neljä juutalaiseen seurakuntaan kuuluvaa kirjoittajaa.
- tiuntaun
G-a,
ei se takaa että jos kuuluu juutalaiseen synagogaan että olisi juutalainen fyysisesti; aina voi olla mukana käännynnäisiä, eli proselyytteäkin.
Kirjoitusten mukaan oikea juutalainen tarvitsee sydämen ympärileikkauksen (fyysisen ympärileikkauksen lisäksi) ollakseen juutalainen.
Joten, eipä kannata synagogajuutalaisuutta ihannoida, varsinkaan kun eivät niissä ole monikaan oikeita juutalaisia.
- 30
"Oon vaan tämmönen netin keskustelupalstojen myöhäisherännäinen enkä tiedä näistä palstoista yhtään mittään... "
Vuodesta 2003? - Jochanan (Ei kirj.)
Kiitos vastauksesta! Toivoisin kokosydämisesti, että nämä vähimmät veljet (& siskot) tulis vastaamaan mulle tohon toiseen kyssäriin ja kertomaan, miten ovat tämän palstan kokeneet?
- suomenpakanat..
... Kyllä täälläkin palstalla on pöhköjä suomalaisia pakanoita!
Jaa että "vähimmät veljet ja siskot"?? - Juutalaiset toivat meille pakanoille Jumalan Sanan, eli Raamatun ja sitä kautta ovat erityisasemassa olevia ihmisiä.
terv. "vähin suomalainen" pakana. - Jochanan (Ei kirj.)
suomenpakanat.. kirjoitti:
... Kyllä täälläkin palstalla on pöhköjä suomalaisia pakanoita!
Jaa että "vähimmät veljet ja siskot"?? - Juutalaiset toivat meille pakanoille Jumalan Sanan, eli Raamatun ja sitä kautta ovat erityisasemassa olevia ihmisiä.
terv. "vähin suomalainen" pakana.Et oo tainnut Raamattuas lukee. Jeesus isse käyttää juutalaisista nimitystä "vähimmät veljet". Ei tarkoita "vähäarvoista", vaan vähälukuista.
- KTS (Ei kirj.)
Jochanan (Ei kirj.) kirjoitti:
Et oo tainnut Raamattuas lukee. Jeesus isse käyttää juutalaisista nimitystä "vähimmät veljet". Ei tarkoita "vähäarvoista", vaan vähälukuista.
"Jeesus käyttää juutalaisista nimitystä "vähimmät veljet""
Ei piä paikkaansa.
Jeesus ei kutsu veljikseen verisukulaisiaan vaan niitä, jotka HENGESSÄ seuraavat häntä:
Matteus
12:48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
12:49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." - Lisäyksenä tähän
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Ei piä paikkaansa.
Jeesus ei kutsu veljikseen verisukulaisiaan vaan niitä, jotka HENGESSÄ seuraavat häntä:
Matteus
12:48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
12:49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."KTS:n ihan totuudelliseen kommenttiin tahdon vielä lisätä sen Paavalin selkeän opetuksen hengellisestä juutalaisuudesta, johon myös pakanakansoista kutsutut Jeesuksen veljnä ja sisarina liitetään Juudan Leijonassa ja Daavidin Juurivesassa eli Juutalaisten Kuningas Jeesuksessa, joka syntyi Daavidin kotikaupungissa ja kuoli Jerusalemin Moorian vuorella ja ylösnousi Uuteen Jerusalemiin.
Hienoa KTS, että kirjoitit ja lainasit Raamatusta noin totuudellisesti. - Jochanan (Ei kirj.)
Ei piä paikkaansa.
Matteus
12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."Ai, se ehti jo tähän väliinkin...
Ensinnäkin, viittasin Matteuksen evankeliumin luvun 25 vertaukseen "vähimmistä veljistä". Tuo sinun viitteesi ei puhu ollenkaan "vähimmistä veljistä". Sehän nyt on päivänselvää, mitä "veljet" yleensä tarkoittaa...
Toisenkseen, HENGESSÄ Häntä seuraavat myös juutalaiset, jotka uskovat Häneen ja näihin Jeesus viittaa tuossa sinunkin viitteessäsi. Eihän Hänen ympärillään noihin aikoihin muita ollutkaan.
- Jochanan (Ei kirj.)
"Vuodesta 2003? "
En ole tullut tänne valehtelemaan vaan puhumaan totuutta. - aito israelson
Olen juutalainen . Helsingin seurakunta on ylläpitänyt keskustelupalstaa , en tiedä onko sitä enää, se oli hyvin hiljainen alussakin . Palsta oli siis suljettu, ei kaikille avoin.
- aito israelson
niin, ja tuo kokemus palstasta: palstasta on tehty Jeesuspalsta, vaikka kristillisille teemoille on omia palstoja kymmenittäin .
- g-a
Ilmeisesti myös SB ja Deronda ovat juutalaisia (?).
Sitten on meitä, joiden iso-, tai esivanhemmissa on myös joitakin juutalaisia. - g-a
aito israelson kirjoitti:
niin, ja tuo kokemus palstasta: palstasta on tehty Jeesuspalsta, vaikka kristillisille teemoille on omia palstoja kymmenittäin .
Vaikka olenkin uskoltani vielä kristitty, olen kyllä omalta osaltani yrittänyt hillitä Jeesus-keskusteluja, joskus on kuitenkin ollut pakko luovuttaa ja ottaa kantaa niihinkin.
Sekä kristillisiä, että messiaanisia foorumeita löytyy pilvin pimein. Tämä viesti on joillekin jo mennyt perille.
Täällä tosiaan olisi tarkoitus keskustella juutalaisesta uskonnosta, syvemminkin. - KTS (Ei kirj.)
g-a kirjoitti:
Sitten on meitä, joiden iso-, tai esivanhemmissa on myös joitakin juutalaisia."SB ja Deronda" ?
Eikös ne oo vähän sellasia takakireitä ja sopis sikäli pikemminkin tähän harmaaseen wonapiilössiin, joka ei oikein tiiä missä on ja törmäilee seiniin... - g-a
"SB ja Deronda" ?
Eikös ne oo vähän sellasia takakireitä ja sopis sikäli pikemminkin tähän harmaaseen wonapiilössiin, joka ei oikein tiiä missä on ja törmäilee seiniin...No kyllä heidän vastauksistaan voi päätellä, että ovat juutalaisuskoisia.
- Jeesuksestakin
"SB ja Deronda" ?
Eikös ne oo vähän sellasia takakireitä ja sopis sikäli pikemminkin tähän harmaaseen wonapiilössiin, joka ei oikein tiiä missä on ja törmäilee seiniin...sanottiin: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä". (Matteus 27:40)
Samoin Jeesus joutui sanomaan häntä itkeneille: "Jerusalemin tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne ja lapsianne. Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan: 'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka eivät ole synnyttäneet, ja rinnat, jotka eivät ole imettäneet'. Silloin ruvetaan sanomaan vuorille: 'Langetkaa meidän päällemme', ja kukkuloille: 'Peittäkää meidät'. Sillä jos tämä tehdään tuoreelle puulle, mitä sitten kuivalle tapahtuu?" ( Luukas 23:28-31)
Totuus meidän kaikkien kannalta on tämä: ´Kirjoita: ´Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes.´ "Totisesti" sanoo Henki "he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä." ´ (Ilmestyskirja 14:13)
Kannattaa jokaisen sovittaa tämä itseensä ja toisiin: ´Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.´ (1. Kor. 4:5)
Ihmisten tiet ovat erilaisia, mutta yhteistä on se, että ruumiin kuoleman jälkeen tulee meille kaikille tuomiot, joten aika turhaa on kenenkään kuvitella itsestään tai toisistaan ihmislähtöistä ja sielullista näennäintietoutta vailla Jumalan Hengen antamaa totuutta. Autuaat ne, jotka vaeltavat Jumalan armossa ja totuudessa ja pyhityksessä ja vanhurskaudessa. - 26
aito israelson kirjoitti:
"palstasta on tehty Jeesuspalsta,"
Ei, vaan itseään Jeesuksen seuraajina ja ilmeisesti myäs juutaöaisina pitävät kirjoittajat käyvät tuputtamassa omaa näkemystään palstalla. Valitettavasti heidän poistamisensa ei onnistu täällä yhtä helposti kuin aikoinaan synagoogista. Ehkä juutalaisten on sitten pysyttävä pois täältä. - 22
g-a kirjoitti:
Sitten on meitä, joiden iso-, tai esivanhemmissa on myös joitakin juutalaisia.SB ei ainakaan ole juutalainen, jostain syystä vain koettaa palstalla päteä.
Ehkä hän on noita kabbalasta kiinnostuneita nuoria. - Jos Juutalaisten
26 kirjoitti:
"palstasta on tehty Jeesuspalsta,"
Ei, vaan itseään Jeesuksen seuraajina ja ilmeisesti myäs juutaöaisina pitävät kirjoittajat käyvät tuputtamassa omaa näkemystään palstalla. Valitettavasti heidän poistamisensa ei onnistu täällä yhtä helposti kuin aikoinaan synagoogista. Ehkä juutalaisten on sitten pysyttävä pois täältä.Kuningas Jeesus on parhaiten edustettuna tällä Juutalaisuus -palstalla, niin vain Vastustansa on pahoillaan siitä. Toki niinkuin Jeesus itse opetti Pahasta, myös sen opetuksen mukaan kannattaa pitää esillä koko juutalaisuuden moninaisuutta ja muistaa rukoilla että Jumalan tahto tapahtuisi jokaisen juutalaisen elämässä, eikä kenelläkään ihmisellä pitäisi olla mitään sitä vastaan edes juutalaisuudessa eikä missään sen moninaisissa suunnissa ei edes ateistien mieliessä.
Jeesus on Israelin Pyhä Herra ja Jumala, totisesti vain yksi Nimi on annettu missä kukaan juutalainen voi pelastua uuteen Jerusalemiin ja tämän tietäminen ja esilläpitäminen on Jumalan rakkauden ja totuuden ja armon ja hyvyyden ydin ja kaikkein pyhin, totisesti.
Hallelujah Yeshuan nimessä, hoosianna Daavidin Pojalle, Juutalaisten Kuninkaalle ja Aabrahamin Siemenelle, totisesti.
- Jochanan (Ei kirj.)
Kiitos paljon tähänastisista vastauksista ja esittelyistä! Tarkoitukseni ei ole tulla tänne jeesustelemaan, vaan jahvistelemaan.
- g-a
Itseäni kiinnostaa nimenomainen juutalainen uskonto. Sekä kulttuuri, kaikki juutalaisuuteen liittyvä.
Ehkä olet Taivaan lahja tälle foorumille. Mikäli tunnet juutalaista uskontoa hyvin, siis sisältäpäin, kaikki juutalaisuuteen liittyvä tieto ja ilmapiiri on tervetullutta. - KTS (ei kirj.)
g-a kirjoitti:
Itseäni kiinnostaa nimenomainen juutalainen uskonto. Sekä kulttuuri, kaikki juutalaisuuteen liittyvä.
Ehkä olet Taivaan lahja tälle foorumille. Mikäli tunnet juutalaista uskontoa hyvin, siis sisältäpäin, kaikki juutalaisuuteen liittyvä tieto ja ilmapiiri on tervetullutta."Taivaan lahja"?
Hyvänen aika.
Ei tää Jokkantii oo kuin korkeintaan sellanen Herran mieliharmi.
Vekkuloi toisinaan Netmissionissa ja Radikaalinetissä.
Meillä on sellanen viha-rakkaus -suhde.
- muu-kansalainen
Taivastiellä ( netti) on outoja henkikulkijoita, pahempia kuin maalla ja merellä.
- haluaako aloittaja
vastauksia ateistijuutalaisilta vai uskonnollisilta juutalaisista vai mahdollisilta muilta juutalaisilta?
- Jochanan (Ei kirj.)
Ihan kaikilta! Yritän tässä kartottaa, keitä tällä palstalla käy...
- ymmärrän :)
Jochanan (Ei kirj.) kirjoitti:
Ihan kaikilta! Yritän tässä kartottaa, keitä tällä palstalla käy...
hyvin. Toivon menestystä ennenkaikkea Juutalaisten Kuningas Jeesuksen kanssa.
- Kaikista säälittävin
ihminen panee toivonsa Jumalaan ainoastaan tämän lyhyen elämän ajaksi.
Miten sinä tunnet Jumalan ja ihmiselämän merkityksen, onko Jumala sinulle Isä, joka siunaa sinua lupauksen lapsenaan vai onko Jumala sinulle vain joku epämääräinen asia, jonka uskot olevan olemassa, mutta ei sinun kanssasi ole mitään tekemistä vai ajateletko ettei Jumalaa ole lainkaan olemassa, koska holokaustin kaltaisia asioita on maailmassa voinut tapahtua?
Jumala tahtoo olla jokaiselle ihmiselle kuin rakastava Isä, joka lastaan auttaa ja kasvattaa ja kurittaa ja siunaa ja mikä milloinkin on meille ihmisille tärkeää ja oleellista.
Löytäköön jokainen Israelin Pyhän Herran Yeshuan Isän ja Jumalan omana Isänään, joka pitää huolta ja kasvattaa omaansa iankaikkisuuden ja Jumalan valtakunnan kannalta parhaiten, ja anovat nöyrät myös tämän saaavat omakohtaiseesti kokea Jeesuksen Isässä ja Jumalassa. Älkäämme olko niinkuin toivottomat vailla Isää Jumalaa kaikkivaltiaana ja hyvänä ja pyhänä Herrana Yeshuassa ja nimessään ja Hengessään.
Lukekaa Raamattua ja ottakaa vaarin Israelista ja kahdestatoista sukukunnasta ja pakanakansojen pyhistä, sillä Nasaretilainen Yeshua on Herra ja Isän Jumalan ainoa Välimies meihin jokaiseen nähden, totisesti. Halleluajh! - muu-kansalainen
" Keitä tällä palstalla käy.... "
Me olemme Ihmisen pojan/tytön kaltaisia, jotka tulevat taivaan pilvissä katsastelemaan maata........ kaikki eivät kuitenaan muista, että heidät on asetettu Vahaikäisen eteen.- g-a
Siis, ootko sä enkeli?
- muu-kansalainen
g-a
Mieti itseäsi, ei sinulla ole ruumista täällä, vain ajatuksesi ovat ilmassa , langattomilla aallolla.
Nämä ovat ne sanan valtatiet, joista Jesaja puhuu:
" Minä teen kaikki vuoreni teiksi ja minun valtatieni kulkevat korkealla "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama897458Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1176179Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1584314Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?413049Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2302955Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782866Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta882577Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902318- 1862249
Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh151777