matikan preli huomen, miten ootte valmistautunu? ja jos joku on tehny nii kauan menee aikaa suurinpiirtein, meneekö koko 6 tuntii?
preliprelipreli iggidsjign
17
173
Vastaukset
- laizkimuz
en oo valmistautunu yhtään, mietin just et pitäiskö. en mä ainakaa niitä yli kymmentä kurssia rupee kaikkia kattoon, ehkä vilkasen kertauskirjaa, jos jaksan
- ei onnaaaa
yritin käydä kolmen vikan kurssin asiat yhes illassa=ei onnistunu
- jepeee
Enpä ehtinyt lukea olen flunssassa. Vituttaa. Noh, onneksi olen jo aloittanut lukemisen jo tammikuun alussa.
- jepeee
^^Oho, mahtuipa paljon virheitä yhteen postaukseen. Laitetaan flunssan piikkiin.
- neliöjuurrr
En ole valmistautunut ja tulee menemään aika kökösti koska matikan numerot on vitosta ja kutosta heh pari g'hylsyäkin joukoss. Taitaa mul mennä koko kirjotuset tosi hyvin... siis muutkin kun matikkka. Oon vähän kuumeeskin et jee. Pakkoks ne on järjestää tähän aikaan vuodesta kun ihmiset on flunssassa ja kurkku kipeenä ym,,?? Varmaan ainakin 1/3 on flunssassa tai vastaavassa muttei voi jäädä pois kirotuksista.
- piparjuuri
En lukenut yhtään ja tein viidessä tunnissa molemmilla jokereilla. Eipä niissä ollut mitään kovin ihmeellistä, ihan näpsäkkä koe.
- xfnjadnfg
Helppo preli oli. Tein varmaa jotain 4 tuntii ja sain 57 pistettä eli L :))
- joroma
57 pojoo ei riitä ällään, sori vaan
- kyllä L
Ei vai? Kyl varmaana riittä mä sain kans 57!!!1
- icj
kandeee olla lyhyes matikas nii riittäää
- Kdkdkdlfkdk
Kyllä pitkän prelissä ällän raja oli tasan 57.
- prepe
Preleistä tuskin otetaan valtakunnallisesti pisteitä ylös ja asetetaan käyrälle. Eli kovin vedenpitäviä nuo rajat eivät ole. Nyt viime syksynä ja keväänä on pitkässä ollut L.n raja molempina kertoina 59. Keväästä 2007 lähtien (kun on ollut tämä koe, missä max. pisteet 66) on 57 pistettä riittänyt L.ään vain viisi kertaa (eli noin joka toinen kerta).
Millaisia tehtäviä teidän prelissä oli? Haluaisin tietää, oliko meillä sama.- bööböö77
Meillä pitkän prelissä oli ainaki sellai tehtävä mis piti laskee jotain ongen kohon tilavuutta. Sitte oli todennäkösyystehtävänä että väritetään kaksi ruutua ja millä tod.näköisyydellä ne koskettaa. Jokeritehtävänä oli joku lukujono/sarjatehtävä. Sit oli ainaki sellai missä piti laskea monta numeroa on luvussa 7^10000 ja mikä on sen viimenen numero.
Mun mielest oli helppo preli.
- ABIna
oli ihan paska preli!
- opiskeja55555
Tuolla on muutamia ratkaisuja http://puukeinu.net/matematiikka/index.php?preliK2012/preliK2012 . Helppo preli tosiaan, ainakin uudella laskimella.
- qweqrpo
Siis toi uuden laskimen käyttö on mun mielestä täyttä huijausta. Eihän tossa tartte ite tehä juuri mitään noissa ekoissa tehtävissä.
- opiskeja55555
qweqrpo kirjoitti:
Siis toi uuden laskimen käyttö on mun mielestä täyttä huijausta. Eihän tossa tartte ite tehä juuri mitään noissa ekoissa tehtävissä.
Toki noilla ratkaisulla ei juuri pisteitä vielä heruisi, mutta helppohan siihen on perusteluita ym. laitella kun laskimesta näkee, että vastaus tulee ko. taktiikalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama295099Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644081Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773657Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732718Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1502516Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602378Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272157- 1351674
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401538