Opiskelen tällä hetkellä ensimmäistä vuottani kauppakorkeakoulussa ja olen alkanut pohtimaan, että pitäisikö vaihtaa oikeustieteen puolelle.
Kumman puolelle kannattaisi kallistua? Asiallisia vastauksia argumenttien kera!
Vai pitäisikö opiskella molemmat? Käykö taakka tuolloin liian suureksi?
Kauppiksen eduksi olen laskenut sen, että voin työskennellä lähes missä valtiossa tahansa. Onko oikeustieteellisesta valmistuneella samat mahdollisuudet vai onko työnteko sidottu ainoastaan Suomen rajojen sisäpuolelle?
Kiitos kommenteista!
Oikeustieteellinen vs. Kauppatieteellinen
6
1180
Vastaukset
- ashdndfs
Opiskelet sitä mikä kiinnostaa!
Itselle kauppatieteet ovat kiinnostavampia kuin lakihommelit mutta jotkut tykkää oikiksen koukeroista enemmän - minäää
Oikiksella saa paremmin töitä, mutta luulen et se on myös rankempaa. Mitä mä olen ymmärtänyt, nii kauppatieteet on vähä semmosta "pinnallista touhua" ja oikiksessa voi olla enemmän maailmanparantajahippi. :) Mä ite hain tänä vuonna molempiin ja pääsin kauppikseen. Kandin jälkeen vois katella taas sitä oikista sit... :)
- Markkinointi Maija
Apua! Ei ois voinu paremmin sattua tää! Itsellänikin on pulkassa nyt eka vuosi Oulun kauppiksessa, markkinointi on pääaineena. Sivuaineena minulla on ollut nyt yritysjuridiikka ja sen kursseilla olen sitten ruvennut pohtimaan että ei hemmetti, valitsinko sittenkin ihan väärän alan. Inhottavinta tässä on se että esim. Tampereella voi lukea yritysjuridiikkaa pääaineenakin jolloin valmistuu ns. lakiekonomiksi, ja tuolloinhan tosi loogista olisi lukea ensin kauppatieteiden maisteriksi ja perään oikeustieteiden maisteriksi. Mutta kun tämä markkinointi.... Mitä ihmettä tässä oikein kannattaa tehdä? Jos luen ensin itseni markkinoinnin maisteriksi ja haen sitten oikikseen ja haen maisterin paperit sitten sieltäkin niin tietenkin voisi kuvitella jotain markkinointioikeusjuttuja. Olen ihan pyörällä päästäni nyt tämän asian kanssa. Help!
- Markkinointijuristi
Ei muuta kuin käyt Oulussa markkinaoikeus-kurssin ja alat tekemään "markkinointioikeusjuttuja" työksesi!
- Markkinointi Maija.
Markkinointijuristi kirjoitti:
Ei muuta kuin käyt Oulussa markkinaoikeus-kurssin ja alat tekemään "markkinointioikeusjuttuja" työksesi!
Kävin sen kyllä jo, mutta riittäneekö yksi kurssi sitten... Voi tätä elämää.
- 12314
"Oikiksella saa parempia töitä"
Millä tavalla parempiin töihin? Nämä koulut valmistavat erilaisiin töihin, ja kauppakorkeankin (ja varmaankin oikiksenkin) sisällä pääaineen valinta vaikuttaa mihin töihin pääsee. Se riippuu ihmisestä kumman alan työt miellyttävät enemmän. Molempien koulujen pohjalta on hyvä ponnistaa, mutta on pidettävä mielessä että pelkkä tutkinto ei itsessään takaa huipputyöpaikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama215003Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634016Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272087- 1301594
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505