Usein kuulee sanottavan, että sinkkuus on parempi kuin huono suhde, mutta hyvää suhdetta ei voita mikään. Vaan miten on: Oletko tai tunnetko ketään, joka ei edes halua suhdetta? Johtuuko moinen pettymyksistä, asuksuaalisuudesta tai esimerkiksi erakkoluonteesta?
Sinkku omasta halustaan?
13
186
Vastaukset
- hyjgcjdj
aseksuaalisuutta ei ole olemassa. On vain pettyneitä ihmisiä.
- ,,,
Juuri näin. Erakotkin runkkaavat.
- Juu tai ei.
,,, kirjoitti:
Juuri näin. Erakotkin runkkaavat.
ei siihen mitään lakia ole.
- asas
On aseksuaalisuus sanana olemassa, ei mikään diagnoosi kylläkään. Jos joku haluaa itsestään niin sanoa, on sitten. Sitten jos mieli muuttuu niin sitten ei ole.
- munapilluselitys
Miten kaikki ihmiset voisivat olla juuri tasan yhtä seksuaalisia ja identtisiä hormonitoiminnaltaan?
Eikä kukaan sitä paitsi kiellä tulkitsemasta koko maailmaa oman itsensä kautta, se on juuri sitä sallittua tyhmyyttä. :) - 11.2
munapilluselitys kirjoitti:
Miten kaikki ihmiset voisivat olla juuri tasan yhtä seksuaalisia ja identtisiä hormonitoiminnaltaan?
Eikä kukaan sitä paitsi kiellä tulkitsemasta koko maailmaa oman itsensä kautta, se on juuri sitä sallittua tyhmyyttä. :)Niin totta. Hormonitoiminta on yksilöllistä ja jokainen yksilökin on erilainen eri ikäkausina. Myös elämäntilanteet vaikuttavat siihen, mitkä asiat tuntuvat tärkeiltä. Kiimaisinkaan tapaus ei tuntene samaa pakotusta haaroissaan 45-ikäisenä kiuin kaksikymppisenä. Tai ehkä sellaisiakin löytyy, koska kaikki variaatiot ovat tässä asiassa mahdollisia.
- gfyj,gy
Kokeilepa ite seurustella miehen kanssa, voi sinkkuus alkaa tuntumaan hyvältä vaihtoehdolta.
No minä!
Erakkoluonne on tietysti suurimpia syitä mutta kokemuksesta tiedän että pärjään kyllä suhteessakin jos annetaan omaa tilaa ts, saan olla yksikseni välillä ilman että alkaa karmea poru siitä etten halua olla toisen kanssa kylki kyljessä 24/7.
Pettymys ei ole oikea sana.. kokemus on parempi. Kokemuksesta tiedän että sopivaa kumppania on vaikea löytää. Aina tulee jotain ja jos alku näyttääkin lupaavalta, niin ne muuttuu 10 vuoden päästä. Se tieto sitten laskee intoa ja kun ei ole kerran mikään pakko olla kenenkään kanssa, niin mitä sitä turhaa sotkee hyvin sujuvaa elämäänsä ja ottaa riskiä että vetää ns. pahan kortin ja edessä on paljon ikävää.. jossain tapauksissa vuosia eron jälkeenkin.
Pidän sinkkunaolosta eikä elämäni ole yksinäisitä vaikka saatan yksin ollakkin. Nautin yksinäisyydestä ja tarvitsen sitä erittäin paljon jos olen "joutunut" oleen sosiaalinen. Työni on sosiaalista joten vastapainoksi tarvitaan yksinäisyyttä. Siihen ei mikään "sun täytyy nyhjöttää mun kanssa 24/7" parisuhde oikein sovi.
Olen tullut vanhemmiten todella mukavuudenhaluiseksi, joten en etsi suhdetta mitenkään. Se tulee jos on tullakseen mutta heti olen hereillä ja etsin merkkejä joiden takia suhde voi loppua lyhyeen. Yhtään en ala enää kasvattaan tai odotteleen että toinen jotain tajuaa. Täytyy sujua heti. Elämä on liian lyhyt turhanpäiväisiin parisuhderiitelyihin.- Yks samanlainen
"Se tulee jos on tullakseen mutta heti olen hereillä ja etsin merkkejä joiden takia suhde voi loppua lyhyeen. Yhtään en ala enää kasvattaan tai odotteleen että toinen jotain tajuaa. Täytyy sujua heti. Elämä on liian lyhyt turhanpäiväisiin parisuhderiitelyihin. "
Mulla yksi suhde kariutui siihen kun sanoin naiselle etten jaksa riidellä turhanpäiväisistä (tuolla hetkellä emme riidelleet mistään vaan olimme vasta tutustumassa).
Naisen mielipide oli että joskus PITÄÄ riidellä ja saa nostaa älämölön pienimmästäkin asiasta.
Itse etsin seeisteistä suhdetta jossa ihmiset molemmat ovat sen verran fiksuja ettei toiseen pureta muualta tulevaa stressiä tai aloiteta jotain arki-tylsää-paskaa-jauhamaan jostain turhasta asiasta vaan asia nostetaan esille rauhassa, keskustellaan ja sovitaan miten toimitaan.
Tuota sun Papu kannattaa miettiä että arvioitko aina miehiä oikein tuossa asiassa vai onko niin että kaiken pitää sujua kuten sinä haluat.
Nainenkin käänsi tuossa tilanteessa asian siten että tahdon määrittää miten toisen tulee toimia jos en halua riidellä.
Tokihan SAA riidellä jos on aihetta, mutta tikulla asian kaivaminen tai räpiköinti jostain pienestä on kaiken muun mittakaavassa minulle niin pikkumaista että miksi pilata parisuhde ja toisen mielentila sillä?
Mulla kanssa on tuo ongelma että on ehkä hieman erakkoluonteinen tai oikeammin itsenäinen ja kun en juokse naisten perässä himoiten heitä niin vaikea se on löytää ketään.
Tietysti joku ajattelee heti että ollaan aseksuaaleja jne.
Toisaalta ei tuollainen suhde jossa ollaan vain erikseen sekä asutaan erikseen sopisi minulle koska kaipaan läheisyyttä ENKÄ PIDÄ "kylmistä naisista".
Osa naisista voi olla hemmetin kylmiä enkä tarkoita vain seksiä vaan läheisyyttä paitsi silloin kun heitä itseään huvittaa jolloin miestä pitäisi tietysti huvittaa.
Toista ei voi hallita tuossakaan asiassa, mutta itse huomannut että sen sopivan löytäminen ei ole helppoa varsinkaan miehenä joka ei vie heti tajua naisilta kankaalle. Yks samanlainen kirjoitti:
"Se tulee jos on tullakseen mutta heti olen hereillä ja etsin merkkejä joiden takia suhde voi loppua lyhyeen. Yhtään en ala enää kasvattaan tai odotteleen että toinen jotain tajuaa. Täytyy sujua heti. Elämä on liian lyhyt turhanpäiväisiin parisuhderiitelyihin. "
Mulla yksi suhde kariutui siihen kun sanoin naiselle etten jaksa riidellä turhanpäiväisistä (tuolla hetkellä emme riidelleet mistään vaan olimme vasta tutustumassa).
Naisen mielipide oli että joskus PITÄÄ riidellä ja saa nostaa älämölön pienimmästäkin asiasta.
Itse etsin seeisteistä suhdetta jossa ihmiset molemmat ovat sen verran fiksuja ettei toiseen pureta muualta tulevaa stressiä tai aloiteta jotain arki-tylsää-paskaa-jauhamaan jostain turhasta asiasta vaan asia nostetaan esille rauhassa, keskustellaan ja sovitaan miten toimitaan.
Tuota sun Papu kannattaa miettiä että arvioitko aina miehiä oikein tuossa asiassa vai onko niin että kaiken pitää sujua kuten sinä haluat.
Nainenkin käänsi tuossa tilanteessa asian siten että tahdon määrittää miten toisen tulee toimia jos en halua riidellä.
Tokihan SAA riidellä jos on aihetta, mutta tikulla asian kaivaminen tai räpiköinti jostain pienestä on kaiken muun mittakaavassa minulle niin pikkumaista että miksi pilata parisuhde ja toisen mielentila sillä?
Mulla kanssa on tuo ongelma että on ehkä hieman erakkoluonteinen tai oikeammin itsenäinen ja kun en juokse naisten perässä himoiten heitä niin vaikea se on löytää ketään.
Tietysti joku ajattelee heti että ollaan aseksuaaleja jne.
Toisaalta ei tuollainen suhde jossa ollaan vain erikseen sekä asutaan erikseen sopisi minulle koska kaipaan läheisyyttä ENKÄ PIDÄ "kylmistä naisista".
Osa naisista voi olla hemmetin kylmiä enkä tarkoita vain seksiä vaan läheisyyttä paitsi silloin kun heitä itseään huvittaa jolloin miestä pitäisi tietysti huvittaa.
Toista ei voi hallita tuossakaan asiassa, mutta itse huomannut että sen sopivan löytäminen ei ole helppoa varsinkaan miehenä joka ei vie heti tajua naisilta kankaalle."Itse etsin seeisteistä suhdetta jossa ihmiset molemmat ovat sen verran fiksuja ettei toiseen pureta muualta tulevaa stressiä tai aloiteta jotain arki-tylsää-******-jauhamaan jostain turhasta asiasta vaan asia nostetaan esille rauhassa, keskustellaan ja sovitaan miten toimitaan."
-Juurikin näin ja päälle vielä tärkeä juttu.. toimitaan kuten on sovittu.
"Tuota sun Papu kannattaa miettiä että arvioitko aina miehiä oikein tuossa asiassa vai onko niin että kaiken pitää sujua kuten sinä haluat."
-Kyllä minä kompromisseihin kykenen ettei nyt aina minun pillin mukaan pidä mennä. Lähinnä pidän kiinni siitä että toimitaan sopimusten mukaan. Tietysti on asioita joissa täytyy mennä mun pillin mukaan, muuten voin niin pahoin suhteessa ettei suhde vastaa enää tarkoitustaan. Suhteesta pitää tulla enemmän iloa kuin huolta, pahaa oloa ja murhetta.
Mä en muuten keksi mitään syytä miksi pitäisi riidellä. Asiat sovitaan ja sitten toimitaan sopimusten mukaan. Ei tarvi riidellä yhtään. Jos skismaa tulee niin kummankin täytyy pyrkiä kompromissiin ja siihen ettei riitele.
Omat pahat olot kannattaa purkaa ihan muuten kuin toiseen. Siinä on semmoinen juttu mistä voin suuttua todella hirmuisesti ja järjestää piruuttani vaikka 3 viikon sodan.. tai lopettaa suhteen siihen paikkaan. Ymmärrän että joskus ollaan pahalla päällä mutta sitä ei saa toisiin purkaa vaan pitää kökkiä jossain vaikka puita hakkaamassa sen aikaa että menee ohi.
"Toisaalta ei tuollainen suhde jossa ollaan vain erikseen sekä asutaan erikseen sopisi minulle "
-Minulle sopisi mainiosti :D
- 12
Jossain takaraivossa unelmoin onnellisen suhteen mahdollisuudesta, mutta realistina ymmärrän, että todennäköisyys ihanne-mieheen törmäämiselle on 0, 00 jotain. Olen armoton kranttu, erakko, tyytyväinen nykyiseen elämääni ja kaihdan riskejä. Rakastuminen vielä kerran olisi upeaa, mutta toisaalta siihen voi liittyä tavattomia pettymyksiä ja mullistuksia. Mieluummin siis tutut ja tylsät kuin mahdollisuus uudelle! En ole enää ihan nuori, joten tiedän mitä saan ja mitä ehkä menetän.
Periaatteessa kanssani yhteensopivat tuikiharvinaiset miehet löytävät helposti kiinnostavaa naisseuraa melkeinpä mistä tahansa. Lisäksi ne muut naiset ovat innokkaita passaajia ja hyviä ruuanlaittajia. Sellain touhu taas ei sovi minulle.- Yks samanlainen
"Periaatteessa kanssani yhteensopivat tuikiharvinaiset miehet löytävät helposti kiinnostavaa naisseuraa melkeinpä mistä tahansa."
Ai, "komeat sporttiset ja spontaanit kollit"?
"Lisäksi ne muut naiset ovat innokkaita passaajia ja hyviä ruuanlaittajia. Sellain touhu taas ei sovi minulle. "
Parisuhteessa yleensä arvostetaan sitä että ei katsella vain omaa persettä vaan mielellään pidetään huolta toisesta myös.
"Rakastuminen vielä kerran olisi upeaa, mutta toisaalta siihen voi liittyä tavattomia pettymyksiä ja mullistuksia."
Tässä on elämäsi tärkein kysymys.
Tahdotko rakastua vai löytää elämääsi tuon kumppanin?
Ja ihan totta, voin sanoa että ne eivät välttämättä löydy samasta miehestä josa tulee usein ne tavattomat pettymykset ja mullistukset. - 11.2
Yks samanlainen kirjoitti:
"Periaatteessa kanssani yhteensopivat tuikiharvinaiset miehet löytävät helposti kiinnostavaa naisseuraa melkeinpä mistä tahansa."
Ai, "komeat sporttiset ja spontaanit kollit"?
"Lisäksi ne muut naiset ovat innokkaita passaajia ja hyviä ruuanlaittajia. Sellain touhu taas ei sovi minulle. "
Parisuhteessa yleensä arvostetaan sitä että ei katsella vain omaa persettä vaan mielellään pidetään huolta toisesta myös.
"Rakastuminen vielä kerran olisi upeaa, mutta toisaalta siihen voi liittyä tavattomia pettymyksiä ja mullistuksia."
Tässä on elämäsi tärkein kysymys.
Tahdotko rakastua vai löytää elämääsi tuon kumppanin?
Ja ihan totta, voin sanoa että ne eivät välttämättä löydy samasta miehestä josa tulee usein ne tavattomat pettymykset ja mullistukset.Siis: ikää on jo ja elämän paradoksit ovat tulleet tutuiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama625329Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä824305Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1013863Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732771Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1642643Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta722463Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?292437Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl812228- 1741960
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko421616