Kuin trikki-kuva heijastuu aurinko kerrostalon seinälle. Luoden kuvaa sen asukkaista. Voi tapahtuisipa jotakin... Mutta ei silleen, vaan päästä. Tulin pääkorttelia pitkin, siitä ja sen korkea veisuun omaisen talon vierestä, johon en heti sijoittaisi.
Arvaappa kuka mulla oli mukana? Ei hänkään ei halunnut olla mukana. Kun kävelin heinänuhassa parikin korttelia, ja edestakaisin. Oli koti-lähiössä, mä en asunut siellä, mummoni asui. Mä olin vieraisila, vieraana. Olikohan täällä ketään muita? Ketään tuttuja?
-Sami on nyt kyllä sen verran sekaisin....
- Sami hei, oletko sä ottanut vankeja?
Jag från där, jag var så snabbast, är här inga finlands-svenskarna? Jag minska och trodde. Tänker jag tidigare. Me kyllästyttiin siihen ajatukseen jo, me ei tarvita minkäänlaista apua. Mulla on ihan heinänuhan-omaisesti kallolevinnyt.
- Se voi olla sellainen, mistä mumma tykkää.
Nyt me juuri vaihdetaan. Liika raskasta, tuli väärä paikka. Ajattelin omaa....
Jag tycker och tänker att polisen frågar. Och året är -93 eller -94 ock härifrån är
bor här några finlands-svenskarna eller är de gammalt som och jag är, yngre. Nämä on heller-eller-ajatuksia. Ainakin mulle... Siltä ja tuolta vuodelta.
Sami: Osaan mäkin ruotsia.
Minä: Joo, se koski jotenki sitä laitosta.
Polisen frågar: Är han sådant, eller har han någon handicap.
Me lähiön lapset: Joo, niitä on paljon vähemmän vammaisia. Jå, just så, han är polisen, inte så riktig bra.
Minä: Mormor kan ses..... Hon kan visat på också, och vi tycker inte att titta på.
Edellinen elämä, entinen ajatus
14
93
Vastaukset
- Ihmiskunta Sinde
Me lähiön lapset: Ei sellaista ei saa tehdä.
Sami: Mikä teille riittää?
Minä: ihan heti kaikki....
Me lähiö lapset_ E i varmastikkaan saada sellaista tehä.
Minä ehkä meidän *mormor, som alla ses, har varit såg tidigare, ollaan nähty aiemmin.
Me lähiön lapset: Ei ne vois sitä tehdä.
Katsoin papereita uudelleen, asuin siellä.
Entä yksityisyydensuojatietojen luovuttaminen.
Jos on kriisi- ja hätä.
Siinä oli väärä tietue, vähän...
Mutta siihen on *mormor-bostad.- Sinde vm-82
Mun piti mennä sellaiseen hypnoosin.
Jag måste gå till sådant hypnosen.
Tiedätkö, mikä on heller-eller arg?
jag tycker att jag vet.
Och där var marco, och hon var plötslig till en omkring om någon som någonstans. Jå, jag kan visitera.
Ja se oli siellä, kutsuttuna, så kallas, mikähän se nyt olikan taas se korkea veisuun omainen, demokratia.
Ei kauhean hyvä paikka, aivan kauhean hyvä paikka.
Nej, men svenskarna barnen, mormor var sått dröj.
Sami: Joo, mutta kun niitä vammaisia saatetaant tehdä siellä.
Minä: Mikä tämä on? Mikä Sami asia?
Sami: Jå, det måste vara så att polisen hämtat mig.
Minä: Det är skulle, som du har tittat sig.
Sä katot sanakirjasta... Mä en kato sanakirjasta.
Samista: "Niin, se puhui ruotsia, tämä oli se oikein erikoinen kehitysvammainen."
Minä: Kan vara någon internationellt sagen.
Voi olla joku kansainvälinen asia. Kan det vara fel på också?
Voiko se olla väärin myös?
Sami: Mitä teidän mummo tekee? Mitä hän on aikaisemmin tehnyt? Ja kukas sä olitkaan? - Poistaamiksi:SInde82
Sinde vm-82 kirjoitti:
Mun piti mennä sellaiseen hypnoosin.
Jag måste gå till sådant hypnosen.
Tiedätkö, mikä on heller-eller arg?
jag tycker att jag vet.
Och där var marco, och hon var plötslig till en omkring om någon som någonstans. Jå, jag kan visitera.
Ja se oli siellä, kutsuttuna, så kallas, mikähän se nyt olikan taas se korkea veisuun omainen, demokratia.
Ei kauhean hyvä paikka, aivan kauhean hyvä paikka.
Nej, men svenskarna barnen, mormor var sått dröj.
Sami: Joo, mutta kun niitä vammaisia saatetaant tehdä siellä.
Minä: Mikä tämä on? Mikä Sami asia?
Sami: Jå, det måste vara så att polisen hämtat mig.
Minä: Det är skulle, som du har tittat sig.
Sä katot sanakirjasta... Mä en kato sanakirjasta.
Samista: "Niin, se puhui ruotsia, tämä oli se oikein erikoinen kehitysvammainen."
Minä: Kan vara någon internationellt sagen.
Voi olla joku kansainvälinen asia. Kan det vara fel på också?
Voiko se olla väärin myös?
Sami: Mitä teidän mummo tekee? Mitä hän on aikaisemmin tehnyt? Ja kukas sä olitkaan?Viimeksi meillä oli Sini-bostad.
- Mutta puhutko sä ruotsia? kysyi joku.
Mä kääntäisin tähän heinänuhaan, en mä juuri muuten, kun ei mun ympäristö puhua sitä kieltä.
Samille: Kitti v*****ti taas...
Minä: Jaa, oon kuulemma opettanut jo tämän.
Jaa tästä ei tykätä yhtään? kysyi se hoitaja.
-Jaa,
Minä: Joo, ei.. Pelottaa lapsia ja kaikkea, voi olla vaarallinen jää vainoamaan. No, ei nyt niinkään.
Mäpä tunnen monta Marcoa, he ovat hienoja käytökseltään, eivät persoonallisuushäiriöisiä. Marco haluaa elää tavallista siistiä ja sydämmeltään ja sielultaan puhdasta arkea. - STL:Sinde vm-82
Poistaamiksi:SInde82 kirjoitti:
Viimeksi meillä oli Sini-bostad.
- Mutta puhutko sä ruotsia? kysyi joku.
Mä kääntäisin tähän heinänuhaan, en mä juuri muuten, kun ei mun ympäristö puhua sitä kieltä.
Samille: Kitti v*****ti taas...
Minä: Jaa, oon kuulemma opettanut jo tämän.
Jaa tästä ei tykätä yhtään? kysyi se hoitaja.
-Jaa,
Minä: Joo, ei.. Pelottaa lapsia ja kaikkea, voi olla vaarallinen jää vainoamaan. No, ei nyt niinkään.
Mäpä tunnen monta Marcoa, he ovat hienoja käytökseltään, eivät persoonallisuushäiriöisiä. Marco haluaa elää tavallista siistiä ja sydämmeltään ja sielultaan puhdasta arkea.Niin, *puhua: kun ei mun ympäristö puhu sitä kieltä.
- Ilmaiseksi:Sinde-82
STL:Sinde vm-82 kirjoitti:
Niin, *puhua: kun ei mun ympäristö puhu sitä kieltä.
Me lähiön lapset: Entä Sirkka, menikö Sirkka taas puhumaan väärälle ihmiselle?
Sossu: No, meni perkele.
Jå, från fria.
Koska hän saa ilmaiseksi sieltä oikeudesta.
-Ei me mitään saada, kun ei me mitään osata.
Etkö sä osaa tehdä tätä sille sinille täällä? - Ihmiskunta Sinde
Ilmaiseksi:Sinde-82 kirjoitti:
Me lähiön lapset: Entä Sirkka, menikö Sirkka taas puhumaan väärälle ihmiselle?
Sossu: No, meni perkele.
Jå, från fria.
Koska hän saa ilmaiseksi sieltä oikeudesta.
-Ei me mitään saada, kun ei me mitään osata.
Etkö sä osaa tehdä tätä sille sinille täällä?Poliisi: Onko sillä muita ihmisiä?
Minä: On joo ollut. Et ole vielä ilmeisesti tottunut laboratoriosta ottamaan.
-Jaa, en minä tätä osaa.
MInä: Joo, no et varmasti osaa et. Mä en ole sitä katso koko aikaa, ja siihen pitää jättää naiselle aikaa ja tilaa. Aina ja varmasti. Det är säkert.
Miten niin sijoittaisi? Kai ne nyt saa tehdä *ihan mitä niitä huvittaa.
Minä: tämä oli ehkä lapsellista, joku ehkä mua varten. Arvaa onko lapsekasta, lapsellista ja naurettavaa? Vain mä kykenen tähän....
Sorry, mä olen vähän pireissä täällä.
Ne ei katso lähde näin. Totta, se on tosi, ihan kuin fakta. On etukäteen ilmoitettu. Testailemme juuri...
"Suostun luovuttamaan nuolentojen osaajan." - Sinde vm-82
Ihmiskunta Sinde kirjoitti:
Poliisi: Onko sillä muita ihmisiä?
Minä: On joo ollut. Et ole vielä ilmeisesti tottunut laboratoriosta ottamaan.
-Jaa, en minä tätä osaa.
MInä: Joo, no et varmasti osaa et. Mä en ole sitä katso koko aikaa, ja siihen pitää jättää naiselle aikaa ja tilaa. Aina ja varmasti. Det är säkert.
Miten niin sijoittaisi? Kai ne nyt saa tehdä *ihan mitä niitä huvittaa.
Minä: tämä oli ehkä lapsellista, joku ehkä mua varten. Arvaa onko lapsekasta, lapsellista ja naurettavaa? Vain mä kykenen tähän....
Sorry, mä olen vähän pireissä täällä.
Ne ei katso lähde näin. Totta, se on tosi, ihan kuin fakta. On etukäteen ilmoitettu. Testailemme juuri...
"Suostun luovuttamaan nuolentojen osaajan.""MÄ en ymmärrä, etten saa olla heller-eller argpäissään, että siihen on se laboratorio."
-Joo, mä olen se liitto. - Ihanasti:Sinde-82
Sinde vm-82 kirjoitti:
"MÄ en ymmärrä, etten saa olla heller-eller argpäissään, että siihen on se laboratorio."
-Joo, mä olen se liitto.Sitten sen lopun pitäisi löytyä sieltä narsimi-palstalla.
- Sindermann-82
Niin, joo tähän on se Raamatun kohta.
Se koskee Moabin autiomaata, johon israelilaiset vaelsivat. Se löytyy tästä kohdalta Keski-Pohjanmaa, kun haemme Mannaa pelastuaksemme. Se täyttää yhden neljäsosan sielustamme, ja on tosiaan alku. Se täyttää meidän ihmisten välisen sosiaalivankeutemme, kuin hiekanjyvä tiimalasissa, ihan loppuun kulunut aika ja arki. Kuin kehollamme me sitä taivaasta pyysimme, vain pelkkää pilveä ja ajatuksemme olivat kuin aivojemme ykseyttä, ilman taivaiden luomaa suojaa. Kuin tähti kimmelsi koko taivas matkalaisten silmissä, heidän uuhineen, telttoineen ja vuotineen. Kuin tähti he loivat demokratian, kuin tähti on heidän kolmiulotteisuutensa, heidän ja yksin, kaikkien keskellä.
Hannu Lauerma: Ja sitten näin olen kiinnostunut niistä kanssa: "Jos siihen tarvitsee psykologia."
Minä Ja Hannu: Niin, sen kohdan kääntämiseen. Fiktiosta fokusaatioksi ja todeksi, todelliseksi elämäksi.
Minä: Hei, hän vain esitteli itsensä, kauanko tarvitsee toimia pappina. Missä kohtaa sektoria, eli reaali tällainen kohta ja tarve on? Kun puhutaam ihmiskunnasta, eli esim. ihmisiä heidän ammateissaan ja elämässään. Minä ja Hannu ollaan usein, yksi ja sama ihminen. Me ei tykätä riettaasti peilaavasta, mutta mikä ihme tämä luusto työ taas on mulla. Onko joku yö?
Hannu:Lle: joko sulla on nämä kirjat. Ihan koko tämä pyhäkoulu, jonka nämä uusiot uudet työntekijät, on ihan kokonaan multa opiskelleet ja mulle opettaneet.
Minä: Se oli ihan päivittäistä opiskelua, Se käsitteli vain inhosta luopumisen voimaa. Eikä ollut taidekuvien kanssakaan, vain pari tuntia joka arkipäivä, edes raskasta.- STN:Sinde vm-82
Tiedättekö mikä Ex Libris mulla oli käytössä siinä v. -85? Mä en voi sille mitään, mä pidän siitä kohdasta, jossa Iisak myy esikoisoikeutensa Eesaulle, Aabrahamin pojalle. Joo, niitä laitettaan, tai ainakin laitettiin coping-keinolla. Enää en tiedä onnistuuko se millään. Miksi tämä kohta on hyvä? Se herättää ajatuksia mm. sukupolvista, historiasta, ja omasta yksityisyydestä ja yksinäisyydestä. EX Libriksiä oppii laittamaan Sanansaattaja-lehdestä.
Niin, sä olet lähdössä poistamaan tätä fiktiivistä kansaa.
MInä: Sanansaattaja-lehti on hirvittävän raikas, se on hirvittävän opettavainen, ja sisältää ulkoasultaan vektorin. Se on koko graafisen painamisen idea, ja opettaa meille sellaisia arvoja, kuin yhdessäolo, tehtaat ja työllistyminen.
Onko esim. Samilta lupaa vaihtaa sen ulkoasua?
Minä: Niin, joo se on se Samin asia.
Millainen ideologia on graafisella painamisella. Siis grafiikalla yhdistettynä journalismiin? Sanansaattaja-lehti on kuin mainos itsessään, se on mainos seurakunnasta, kirkosta ja Raamatusta itsestään. Siinä on sellaista erikoista ja erilaista kulttuurin omaista magiaa ja maagisuutta. On varmasti oma alanai, mutta en ole ehtinyt taas töihin. Kun se Ex Libris kohta on kuin tilaus, myös samalla. Niin, maaseudullekin tärkeä postimyynti.
Romanit: Mutta missä kohtaa se/hän näitä käyttää? - Sinde vm-82
STN:Sinde vm-82 kirjoitti:
Tiedättekö mikä Ex Libris mulla oli käytössä siinä v. -85? Mä en voi sille mitään, mä pidän siitä kohdasta, jossa Iisak myy esikoisoikeutensa Eesaulle, Aabrahamin pojalle. Joo, niitä laitettaan, tai ainakin laitettiin coping-keinolla. Enää en tiedä onnistuuko se millään. Miksi tämä kohta on hyvä? Se herättää ajatuksia mm. sukupolvista, historiasta, ja omasta yksityisyydestä ja yksinäisyydestä. EX Libriksiä oppii laittamaan Sanansaattaja-lehdestä.
Niin, sä olet lähdössä poistamaan tätä fiktiivistä kansaa.
MInä: Sanansaattaja-lehti on hirvittävän raikas, se on hirvittävän opettavainen, ja sisältää ulkoasultaan vektorin. Se on koko graafisen painamisen idea, ja opettaa meille sellaisia arvoja, kuin yhdessäolo, tehtaat ja työllistyminen.
Onko esim. Samilta lupaa vaihtaa sen ulkoasua?
Minä: Niin, joo se on se Samin asia.
Millainen ideologia on graafisella painamisella. Siis grafiikalla yhdistettynä journalismiin? Sanansaattaja-lehti on kuin mainos itsessään, se on mainos seurakunnasta, kirkosta ja Raamatusta itsestään. Siinä on sellaista erikoista ja erilaista kulttuurin omaista magiaa ja maagisuutta. On varmasti oma alanai, mutta en ole ehtinyt taas töihin. Kun se Ex Libris kohta on kuin tilaus, myös samalla. Niin, maaseudullekin tärkeä postimyynti.
Romanit: Mutta missä kohtaa se/hän näitä käyttää?Näitä käsitellään kehitystehtävien yhteydessä, joka meiltä oli unohtunut näihin lahkoihin.
Hypoteesi: Vastaa kysymykseen: Kuka teidän kotona käsittelee kehitystehtäviä?
Minä: Tätisi Aune. Isäni täti aune.
Ihan sama a-virus,
V****t oo...
Se on sama asia, perhe.
No, niin onkin, ja lähti kotia vainomasta.
Hypoteesi.....
Hannu: tämä olikin yllättävän vakava asia.
Minä: Huomioittehan tästä lähtien, että siellä voi olla jo etukäteen töissä, niin niissä viroissa, ja lähdette a-viruksen takia siltä tasolta.
Mietin eilen ruokakuntaa. - Sinde vm-82
Sinde vm-82 kirjoitti:
Näitä käsitellään kehitystehtävien yhteydessä, joka meiltä oli unohtunut näihin lahkoihin.
Hypoteesi: Vastaa kysymykseen: Kuka teidän kotona käsittelee kehitystehtäviä?
Minä: Tätisi Aune. Isäni täti aune.
Ihan sama a-virus,
V****t oo...
Se on sama asia, perhe.
No, niin onkin, ja lähti kotia vainomasta.
Hypoteesi.....
Hannu: tämä olikin yllättävän vakava asia.
Minä: Huomioittehan tästä lähtien, että siellä voi olla jo etukäteen töissä, niin niissä viroissa, ja lähdette a-viruksen takia siltä tasolta.
Mietin eilen ruokakuntaa.Sini ei ole uskossa, kun se ymmärtää ötökkä-hallusinaation.
Joo, mutta se ei ole uskonto, se ei ole sitä sun kanssa euforiaan ajamisen kanssa.
Jaa, no ei se pystykkään tähän ottamaan kantaa.
Jaa, no ei se työskentelekään psykiatrian piirissä.
Ei , se on erialueisto, siitä ilmoitetaan erikseen,
Ja sitten pitää olla vain nopea, ja mentävä jopa hektisesti, persoonallisuudeltaan ja äänenkehitteillä, esiintyen.
- Haloo!!!!
VAIHDA LÄÄKITYSTÄ !!!!!!!!
- Kerjää:Sinde-82
Hei, lue poliisipalstalta ensin kuinka se vaihdetaan.
Miksi et suostu edes Ex Librikseen esikoisaseman myymisestä, ja coping-keinoon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?403011Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352238Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari482149Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa792009Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541737Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571469Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161462Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1131196Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian160925