Kauppiaat Huomio

pakkosyötölle ei

14.2 Tukipiste järjestää kuulemma eri kauppaliikkeissä tempauksen ystävien etsimiseksi.
Kauppiaat, pitäkääpä huoli siitä että tämä tempaus ei mene käsipuolesta nykimiseksi. Kaupan asiakkaat eivät saa tulla häirityksi.
Ja Tukipiste vois selventää onko tempaus joku Mahdollisuus rojektin ystäväksi mamulle juttu?

17

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyrkky Piste

Lieksalaiset osaavat valita ystävänsä ilman tukipistettäkin. Kauppojen sisätiloihin ei kuulu vaali- eikä muutkaan tyrkyttäjät.

• gi t979u7ejjs+wlm

Lidlissä kun vaan käypi aina niin ei ole mamauhyysärit siellä ruikuttamassa ja nykimässä!

• Piha-alueelle

Lieksan kauppiaat ottakaa mallia Lidlin ryhdikkäästä ja asiakkaita kunnioittavasta toimintamallista. Kauppojen eteistilat eivät todella ole mitään markkinapaikkoja ja aatteellisten järjestöjen toimintapaikkoja.

• tympääntynyt
        Piha-alueelle kirjoitti:

Lieksan kauppiaat ottakaa mallia Lidlin ryhdikkäästä ja asiakkaita kunnioittavasta toimintamallista. Kauppojen eteistilat eivät todella ole mitään markkinapaikkoja ja aatteellisten järjestöjen toimintapaikkoja.

Niin on kiva käydä Lidlissä ei ole ukkoja käytävillä istumassa ja seisomassa ettei ohi pääse kauppakassien kanssa, toivottavasti tulevassa uudessa citymarketissa ei ole sitä ongelmaa vai pitäiskö sinne rakentaa kerhotilat ukkokerholaisille?

• MK

Mahdollisuus katsoin ,että tukipiste sai tuohon tarkoitukseen veikkausvoittorahoja ja kyllä täällä Lieksassa paljon tuetaankin veikkausta eri pelimuodoissa ja jotkut osaavat noita anomuksia tehdä ja saavat rahaa ja onhan se sikäli hyvä asia.
      Mutta edelleen olen sitä mieltä että myöskin läänin taidetoimi on yksipuolista vuoroin Lieksasta ja sitten eri tahoilta mutta kun jakajat ovat samat.MK

• raha-automaatti

Taisi saada 80 000 euroa, että kyllä sillä rahalla vähän aikaa hyysää.

• Ystäväpalveluna
        raha-automaatti kirjoitti:

Taisi saada 80 000 euroa, että kyllä sillä rahalla vähän aikaa hyysää.

Voisin opastaa satamiin ja lentokentälle. Samoin voin neuvoa yhdensuuntaisen lipun ostamista.

• antakkee sille vähä

No voe eikö se nyt oo
        suanu kuitenkkaa niitä taedeavustuksija, kun tuas pittää alottoo se yhenlaenen maaruunti.

• ystävävälitys ?!??

Onko tämä toiminta suunnattu avuttomille ihmisille jotka eivät ystävyyssuhteita osaa solmia ominpäin?
      Hävetkää. Kantaväestöön ei pitäisi suhtautua kuin vähämielisiin.
      Hauskaa päivänjatkoa vaan.

• asiakaspalaute

Markettien auloista pitäisi poistaa liian hyökkäävä toiminta ihan kokonaan.

Ainoa ryhmä joka osaa hillitysti myydä tuotteitaan on nämä koululaiset jotka keräävät rahaa luokkaretkiin jne.

• MK

Marketeissa on isäntä ja jokainen vierailijan pitäisi asia tietää vieraillessaan vaikka jonkun kodissa onko tervetullut ja noudattaa isäntäväen ohjeita.
        Marketeissa on myöskin vartija hyvin useasti, joka voidaan pyytää paikalle tarvittaessa samoin muu viranomainen.
        Mutta kuitenkin jotakin huomioitavaa kerääjille pöydällä ei ole elävää lihaa joka ei ainakaan minun aikana sopinut olessa koulussa eikä myöskään jossakin työssä istua pöydällä.
        Mutta oikein hyvää jatkoa koululaisille mutta onko sitten niin,että toiset talkoilee ja toiset laistaa ja sitten jopa tiedän noista luokkaretkista jossakin tulleen suuren haloon jolloin vähemmistö torperoi hyvän asian.MK

• eetu-peetu

etsiikö ne ystäviä mamuille vai paikallisille yksinäisille?? Siinäpä se ja vastauksen arvaa..

• Kukin tyylillään

Kyllä siinä samalla voi etsi ystäviä kuka vain. Minä ainakin olen tutustunut samalla myös muutamiin uusiin kantalieksalaisiin.
        Aina parempi etsiä ystäviä kuin yrittää saada ihmisiä toisiaan vastaan kuten täällä sivustolla aina yritetään toimia. Minulla on jo useampia maahanmuuttajatuttuja. Ystävyydeksi suhteet tuskin kehittyvät kun olemme niin eri ikäluokkaa, mutta ajatuksia on mukava vaihtaa ja samalla siirtyy sitä tietoa suomalaisen yhteiskunnan ja kulttuurin toimintatavoista. Kielitaitokaan ei kehity jos kieltä ei käytä, joten sekin hyöty tästä konnunikoinnista on.

Eikä maksa mitään yhteiskunnalle.

Ihan samat huolet painavat näitä nuoria mamu -vanhempia kuin omien lapsienikin perheitä, sen olen ainakin oppinut. Ehkä olen oppinut vähän lisää välittömyyttä ja pienten tekojen tärkeyttä.

• Suu puhtaaksi
        Kukin tyylillään kirjoitti:

Kyllä siinä samalla voi etsi ystäviä kuka vain. Minä ainakin olen tutustunut samalla myös muutamiin uusiin kantalieksalaisiin.
        Aina parempi etsiä ystäviä kuin yrittää saada ihmisiä toisiaan vastaan kuten täällä sivustolla aina yritetään toimia. Minulla on jo useampia maahanmuuttajatuttuja. Ystävyydeksi suhteet tuskin kehittyvät kun olemme niin eri ikäluokkaa, mutta ajatuksia on mukava vaihtaa ja samalla siirtyy sitä tietoa suomalaisen yhteiskunnan ja kulttuurin toimintatavoista. Kielitaitokaan ei kehity jos kieltä ei käytä, joten sekin hyöty tästä konnunikoinnista on.

Eikä maksa mitään yhteiskunnalle.

Ihan samat huolet painavat näitä nuoria mamu -vanhempia kuin omien lapsienikin perheitä, sen olen ainakin oppinut. Ehkä olen oppinut vähän lisää välittömyyttä ja pienten tekojen tärkeyttä.

" Ehkä olen oppinut vähän lisää välittömyyttä ja pienten tekojen tärkeyttä."

Hyvä että olet saanut korjattua puutteitasi.
        Älä yleistä että kaikilla muillakin on puutteita.

Lieksalainen voi olla todella avarakatseinen ja tietää maailmanmenosta paljon ja siitä johtuen osaa myös valita ystävänsä realistiselta, järkevältä pohjalta.

Maahanmuuttokriittisyys ei ole rasismia vaan arkipäivän ja omakohtaisen tiedon pohjalta perustuvaa järkeilyä. Nämä kaikenkarvaiset projektit ovat jonninjoutavaa puuhastelua ja rahan tuhlausta kun pakkosyötöllä yritetään eri-ikäisiä haalia mukaan toimintaan. Ei pitäisi aliarvioida kantaväestöä luulemalla että lieksalaiset eivät osaa valita ystäviään ilman yhdistyksen tai projektin väliituloa.

• Kukin tyylillään....
        Suu puhtaaksi kirjoitti:

" Ehkä olen oppinut vähän lisää välittömyyttä ja pienten tekojen tärkeyttä."

Hyvä että olet saanut korjattua puutteitasi.
        Älä yleistä että kaikilla muillakin on puutteita.

Lieksalainen voi olla todella avarakatseinen ja tietää maailmanmenosta paljon ja siitä johtuen osaa myös valita ystävänsä realistiselta, järkevältä pohjalta.

Maahanmuuttokriittisyys ei ole rasismia vaan arkipäivän ja omakohtaisen tiedon pohjalta perustuvaa järkeilyä. Nämä kaikenkarvaiset projektit ovat jonninjoutavaa puuhastelua ja rahan tuhlausta kun pakkosyötöllä yritetään eri-ikäisiä haalia mukaan toimintaan. Ei pitäisi aliarvioida kantaväestöä luulemalla että lieksalaiset eivät osaa valita ystäviään ilman yhdistyksen tai projektin väliituloa.

En ole kirjoittanut mitään muiden puutteista, joten yleistystulkinta on sinun. Minä en niin kirjoittanut.

Tänne saavat ihmiset kirjoittaa omista kokemuksistaan. Minun kokemukseni mukaan kukaan ei ole pakkosyöttänyt minulle tutustumista. Olen halunnut tutustua ja tapaamistilaisuuksien kautta siihen on tarjoutunut mahdollisuus. En oikein ymmärrä miksi siitä pitää valittaa, koska jokainenhan itse valitsee osallistuuko näihin tapahtumiin. Eihän tarjonta ole pakkosyöttöä, vaan mahdollisuus, johon voi hyvin helposti myös olla tarttumatta.

• 100% oot oekeessa
        Kukin tyylillään.... kirjoitti:

En ole kirjoittanut mitään muiden puutteista, joten yleistystulkinta on sinun. Minä en niin kirjoittanut.

Tänne saavat ihmiset kirjoittaa omista kokemuksistaan. Minun kokemukseni mukaan kukaan ei ole pakkosyöttänyt minulle tutustumista. Olen halunnut tutustua ja tapaamistilaisuuksien kautta siihen on tarjoutunut mahdollisuus. En oikein ymmärrä miksi siitä pitää valittaa, koska jokainenhan itse valitsee osallistuuko näihin tapahtumiin. Eihän tarjonta ole pakkosyöttöä, vaan mahdollisuus, johon voi hyvin helposti myös olla tarttumatta.

Täysin samaa mieltä! Minä en ole ollut halukas tutustumaan uusiin lieksalaisiin, eikä minua ole vähääkään häirinnyt se, että niille, jotka halluuvat siihen tarjotaan tilaisuuksia.

Nuita uikutuksia kirjoittavat yhet ja samat valittajat joihen päivät täyttyvät kaikista asioista valittamisesta. Tuskin laittavat rikkaaristiin minkään asian hoitamisessa. Muihen työtä vain aina ovat arvostelemassa. Kyllä typerryyttä mualimmaan mahtuu ja näkkyy myös riittävän.

• Toivomusta

Ilmoittakaa kellonajat missä kaupassa olette vonkaamassa. (Tietää mihin kauppaan ei kannata mennä.) Jos kuitenkin sattuu käymään vahinko että olette paikalla niin toivottavaa olisi että ette tulisi ihan kylkimyyryyn vonkaamaan. Minulla voi olla kiire tai muuta tärkeämpää ajateltavaa sillähetkellä. Siis kohteliaisuutta ja välimatkaa, kuten hyviin tapoihin kuuluu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      29
      5089
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4081
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      77
      3647
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2708
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      150
      2506
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2368
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2189
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2147
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1674
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1538
    Aihe