Törmäsimpä taas tuossa Facebookkia selaillessani yhteen ryhmään joka vastustaa kiusaamista. Ideana oli tositarina itsemurhan tehneestä koulukiusatusta. Itse olen mukana kiusaamisen vastaisessa työssä, vastustan kiusaamista sekä koulussa että työelämässä. Aion tulevaisuudessa toimia vieläkin enemmän vaikuttaakseni asioihin. Silti vaikka pyrimme vaikuttamaan asioihin, apu mitä kiusatuille ja entisille kiusatuille pystymme antamaan on todella pieni. Tiedän sen itsekin entisenä koulukiusattuna.
Sitten kun tätä palstaa lukee, tulee vastaan epätoivo. Palstalla on ryhmä ihmisiä, jotka eivät ole halukkaita edes minkäänlaista apua vastaanottamaan, eivätkä tee yhtään mitään että asiat muuttuisivat, vaikka heilläkin on helvetillisiä kokemuksia. Lisäksi arvostus työtä kohtaan jota tehdään jatkuvasti ihan ilman mitään palkkaa kiusaamisen loppumiseksi, on mitätöntä. Ymmärrän hyvin sen että minua vastaan saa tuntea vihaa, itsekin tunsin kiusattuna vihaa lähes kaikkia kohtaan. Mutta se vaan tuntuu turhalle yrittää auttaa kun on iso osa tällaisia jotka ajattelevat sinusta että olet "kurppa" "idiootti" "hu*ra" yms. vaikka yrität jatkuvasti parantaa asioita, eikä haukkumisille ole edes perusteita.
Voin olla raivostuttava, mutta isoa tuhoa yhteiskunnalle tuskin olen aiheuttanut kuten esimerkiksi kiusaajat tekevät. Silti tahdotte tuhota kainen mistä ei ole harmia ja antaa kiusaajille lisää tilaa mellastaa joka puolella tuolla käytöksellänne.
Kiusaamisen vastarintatyö ja ATM:t
2
101
Vastaukset
- ATM Drinkillä.
AT-mies meni baariin ja tilasi kolme kossua, ja joi ne yhteen menoon. Sama toistui pitkän aikaa joka päivä, joten lopulta baarimikko kysyi, että miksi AT-mies tilaa aina kolme kossua. AT-mies vastasi että hänellä on kaksi veljä jotka asuvat Yhdysvalloissa ja Japanissa, eikä hän näe heitä juuri koskaan, joten AT-mies ottaa kossupaukut ikään kuin veljiensä seurassa.
Jokunen aika myöhemmin AT-mies tuli normaaliin tapaansa baariin ja tilasi vain kaksi kossua.
“Ei kai vain toinen veljistäsi ole kuollut“, kysyi baarimikko.
“Ei“, vastasi mies, “minä vain päätin lopettaa juomisen“. - JK
VAI NIIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama505248Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä734246Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve803754Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.742750Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1632601Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta672433Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282365Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792219- 1461814
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko421596