Kiusaaminen päiväkoti/eskari.

MikäIhmeLapsilla?

Olen huomannut, että lapet voivat olla todella julmia toisilleen.
Olen kuullut kuinka lapset haukkuvat toisiaan ihan uskomattoman pahasti, nähnyt kuinka lapset lyövät ja potkivat toisiaan.
Olen kuullut kuinka lapsi itkee ettei tahdo mennä eskariin/päiväkotiin koska siellä kiusataan ja hakataan.
Olen seurannut kuinka lapset sulkevat yhden ulkopuolelle, koska tällä sattui yhtenä päivänä olemaan päällä jotain mistä toiset eivät pitäneet.
Olen huomannut, että lapsilla on omia joukkioita "jengejä" jo päiväkodissa/eskarissa, tässä "jengissä" on yksi lapsi joka päättää kuka leikkii ja kenen kanssa, ketä ei oteta tänään mukaan, ketä ei milloinkaan.
Tädit kuuntelevat ja joskus tarttuvat toimeen, toisinaan vain hyssyttelevät, piilottelevat koko asiaa, aivan kuin puolustellen toisiaan "ei se meistä johdu".

Mistä tällainen johtuu?
Mistä lapset oppivat moisia tapoja?
Miten niihin voisi puuttua?
Miksi lapsi osaa jo noin nuorena kiusata toista niin, että siitä voi jäädä ikuiset arvet molemmille, kiusatulle ja kiusaajallekkin.

On ihan uskomatonta touhua välillä!
Kertokaapa äidit vastauksia ja kokemuksia!

9

1014

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue lue lue

Opettakoot jokainen lapselleen sen, että saa puolustaa itseään eikä tollasta kohtelua tarvitse sietää.Ei kuule kannata jäädä seisomaan tumput suorana! tottakai sellasiin kohdistuu kiusaamista, jotka ei itseään puolusta.
      Kotoa ne huonot tavat lähtee ja niitä tuodaan päiväkotiin sieltä ne toisetkin niitä oppii.
      Marssi suoraan johtajan luokse ja sano, että tällänen peli ei vetele, jos lastasi kiusataan.Puolusta lapsen oikeuksia hölmö!
      vaikeassa tapauksessa on hoitopaikan vaihto.Kakaroille on laitettava selkeät rajat eikä niitä hyysätä! ne osaa sitä käyttää hyödykseen, jos olet hölmö.

• neppismutsi

Ei ei ei!

Ei lapsen tarvitse mennä minnekkään itsepuolustuskurssille jotta pärjää elämässä! Ei lasten tarvitse puolustautua! Miksi ihmeen taistelutantereeksi se esikoulu/äiväkoti on muuttunut?

Eikä ap sanonut että hänen lastaan kiusataan, sanoi että on nähnyt tuollaista mikä on ihan kauheaa! Minä ainakin sain käsityksen että hän voisi olla alalla töissä.

Minulla ei onneksi ole kokemusta vielä.. Pelkään että saan sellaista vielä.
        Uskomatonta!

• Lapset jo aikuisia

Mikä on nykyisin päiväkodin tehtävä?. Lapsi on suurimman osan hereilläolostaan päiväkodissa. Eikö siellä opeteta yhteisöllisyyttä, käytöstapoja ja yhdessä pärjäämistä?
        Sallivatko päiväkodin hoitajat kiusaamisen? Eikö heillä ole keinoja kasvattaa lapsia?
        Samako kuin kouluissa, missä ei enää saa edes riehuvia lapsia erottaa toisistaan, koska lapseen koskeminen on pahoinipitelyä?

• -------

Minä soitan poliisille jos lastani pahoinpidellään, ja teen luonnollisesti rikosilmoituksen. Pahoinpitely-ympäristöllä(päiväkoti, kauppa, tori, linja-auto) tai hakkaajan iällä ei ole mitään väliä. Rikosilmoituksen myötä hakkaavan kakaran vanhemmat pääsevät myös sossutätien kynsiin.
      Kyllä tulee varmasti kiusaajalle paskat ja kuset housuun, kun ymmärtää että poliisille on soitettu ja uskoo joutuvansa varmaan vankilaan. Ihan oikein kusipäisille kakaroille.

• Kyl ne kuspiät on

siä kotona, ne jotka tekevät tällaisia pikku riiviöitä. Niille ne kuset pitäis housuun saada! Se on ihan selvä, että lapsesta tulee tollanen, jos ei sitä kasvateta, ja se ei ole lapsen vika, vaan sen joka sen tehtävänsä laiminlyö, sille pitäisi saada laiminlyönnistä sanktio.

• ------------
        Kyl ne kuspiät on kirjoitti:

siä kotona, ne jotka tekevät tällaisia pikku riiviöitä. Niille ne kuset pitäis housuun saada! Se on ihan selvä, että lapsesta tulee tollanen, jos ei sitä kasvateta, ja se ei ole lapsen vika, vaan sen joka sen tehtävänsä laiminlyö, sille pitäisi saada laiminlyönnistä sanktio.

kusipäät kasvattaa kusipäitä, ja rikosilmoituksen teen tottakai siitä hakkaavasta kakarasta, sossutädit hoitakoot loput, eli myös ne vanhemmat. Kusipääkakaroita ei ole syytä hyysätä yhtään enempää kuin hänen kusipäävanhempiaankaan. Siksi kouluissakin tätä kovan luokan kiusaamista esiintyy, kun niitä kiusaajia hyysätään ja lässytellään pienestä pitäen. No, nyt nähtiin uutisissa taas mihin se johti; kusipääkiusaajan melkein hengenlähtöön. Ei kyllä säälittänyt yhtään, päinvastoin säälin puukottajaa jota kiusattu pitkään, oikea paha sai palkkansa.

• sivusta

Olen ihan varma, että erään tuttavani lapsesta kasvaa vielä kiusaaja, ikävä sanoa näin. Vanhemmilla on kummallinen "meidän perhe vastaan kaikki muut" -ajattelutapa. Erityisesti äiti hyysaa lasta hullun lailla, ei kiellä eikä komenna mistään. Päinvastoin, jos lapsi tekee jotain ikävää (repii mm. hiuksista tai vie hiekkalaatikolla toisten lasten lelut) äiti purskahtaa ärsyttävään naurunkäkätykseen, tavallaan kannustaa lasta tähän toimintaan. Lapsi on oikea perheen kunkku. Kaikki pitää aina järjestää kyseisen äidin ja lapsen ehtojen mukaan, ei puhettakaan että tämä perhe osoittaisi ymmärtävänsä muita tai muiden elämäntilanteita. Todella omanapaista porukkaa.

Molemmilla vanhemmilla on jatkuvasti riitoja työpaikoillaan toisten työntekijöiden kanssa. Vaikka työpaikat vaihtuvat, meno jatkuu uudessa paikassa samana. Vanhempieni ainoa "harrastus" työn ja kodin/lapsen lisäksi on ihmisten haukkuminen. Käsittämätöntä tekstiä olen näiden ihmisten suusta kuullut ja käytöstä huomannut. Jos ei joku ei toimi prikulleen heidän haluamallaan tavalla, haukkuvat toisen ihmisen maan rakoon ulkonäköä ja pukeutumista myöten. Kun tutut on haukuttu, huvitus jatkuu laittamalla tv päälle. Kaikki tv:ssä esiintyvät ihmiset ovat niin kamalan näköisiä ja rumia ja kauheita vaatteita. Tätä voi jatkua tuntikaupalla. Huvittavinta on vielä se, että molemmat vanhemmat ovat lihoneet todella reippaasti lapsen saatuaan, mutta oma ulkonäkö on ilmeisesti tässä tapauksessa kaiken arvostelun yläpuolella.

Nykyisin en ole enää tekemisissä tämän perheen kanssa, mutta olen aivan varma että lapsi tulee joutumaan hankaluuksiin ihmissuhteissaan.

• kiukku kiehuu

Poikaani kiusataan päiväkodissa...olen ottanut asian usein puheeksi mutta huonoin tuloksin.Tunnen keskusteluissa aina että minua pidetään ylihuolehtivana , ei tiedä mistään mitään vanhempana. Yksi ja sama pojan nimi tulee kiusaamistilanteissa aina esiin. Kiusaaminen on nimittelyä mutta myös tönimistä ja raapimista.Aionkin taas kerran ottaa asian puheeksi jotain on muututtava.Voivottelut ja seurataan kommentit hoitotädeiltä kun ei auta poikaani.

• lksnkjKvjbWJUBVJVb

Ole yhteydesä mahdollisimman aikaisin "korkeammalle taholle", mikäli päiväkodin johtajakaan ei alaa asiaa ratkomaan, mene vielä "korkeammalle".
        Minä olin alunperin typerä enkä ollut tarpeeksi nopea, en siis vienyt asiaa eteenpäin. Nyt lapseni 1-luokalla ja sama ralli jatkuu.

Itkien tullaan koulusta kotiin, suljetaan ryhmästä, potkitaan etc..

Olen nyt ollut jo yhteydessä opettajaan ja kuten esikoulussa sanottiin "lapseni ongelmat" on heti viety opettajalle tietoon.

On vain hyvä jos vanhemmat ovat "yisuojelevia" tässä maailmassa, kun täällä tuntuu ettei suurin osa välitä paskaakaan lapsista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      63
      5339
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      85
      4329
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      107
      3881
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2771
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      167
      2658
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      75
      2478
    7. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      29
      2474
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      81
      2238
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      174
      1970
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1626
    Aihe