Kielletäänkö pikavipit kokonaan?

Tuomo4ever

50

454

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottavasti tulee täyskielto. Sen jälkeen voitte hakea vippinne Virosta.

• kipsiintynyt x 2

Samaa toivon, et puljut hävitettäisiin!

• pois pois

Tottakai ne on lopetettava.Johan tuo on nähty mihinkä tuo johtaa.

• PErijä
    • 11+3

Toivottavasti kieltävät kokonaan. Itselläni on 15000€ pikavipivit ulosotossa. Jokseenkin on elämä pilalla, liian helpon rahan takia. Minulle ei olisi koskaan pitänyt myöntää ensimmäistäkään vippiä, kun oli entuudestaan 10000€ 1500€ 2500€ luotot. Pikavippikeisarit mainostavat että: "Kyllä meidän tuotteille on kysyntää kun miljoonia pikavippejä vuodessa myönnetään ja että suurin osa on työssä käyviä." Joo, niin olen minäkin töissä käyvä, mutta kun on luotot tapissa niin minulla ei olisi ollut varaa ottaa edes sitä ensimmäistä vippi, "yllättävään" menoon. Heillä ei ole ensimmäistäkään asiakasta kenelle olisi VASTUULLISTA myöntää laina lyhyellä takaisinmaksu ajalla. Se on vaan tosi asia, että henkilö joka ei ole saanut 100€ säästöön "yllättävään" menoon, ei sitä myöskään pysty maksamaan takaisin, jollei ota uutta vippiä tai joku muu sitä maksa pois.

• 14+11

No voi voi. Onhan se vippien vika että sinä olet tyhmä!

• 10+18

Eli oletko sinä sitä mieltä, että on vastuullista luotottaa henkilöä jonka talous on niin tiukalla ettei kuukaudessa jää edes 100€ säästöön?? Sinua ei siis yhtään haittaa jos opiskelijat/köyhät/eläkeläiset/yh-huoltajat/nuoret, ottavat hetken mielijohteesta vipin kun on rahatilanne tiukoilla ja pilaavat elämänsä joutumalla vippikierteeseen? Ja jos näin voi tapahtua töissä käyville, on asia jo todella huolestuttava, tällaisen "palvelun" tarjoaminen PITÄÄ lailla kieltää.

• mk
        10+18 kirjoitti:

Eli oletko sinä sitä mieltä, että on vastuullista luotottaa henkilöä jonka talous on niin tiukalla ettei kuukaudessa jää edes 100€ säästöön?? Sinua ei siis yhtään haittaa jos opiskelijat/köyhät/eläkeläiset/yh-huoltajat/nuoret, ottavat hetken mielijohteesta vipin kun on rahatilanne tiukoilla ja pilaavat elämänsä joutumalla vippikierteeseen? Ja jos näin voi tapahtua töissä käyville, on asia jo todella huolestuttava, tällaisen "palvelun" tarjoaminen PITÄÄ lailla kieltää.

Vaikka välillä tiukkaakin on niin pikavippiin en sorru koska saan pankista kohtuu koroilla luottoa ja nämä pikavippaajat ovat omalla toiminnallaan saataneet itsensä velkakurimukseen ja se ei ole vippifirmojen vika vaan niiden asiakkkaissa.

• 10+19

Olen todellakin sitä mieltä että täysi ikäisillä pitää olla itsemääräämisoikeus ja oikeus tehdä itseään koskevia päätöksiä. Tämä yhteiskunta holhoaa ihan liikaa. Jos oma pää ei sano sitä että vippiä ei kannata ottaa jos on muutenkin velkaa, pitäisi hakea itselleen edunvalvoja tai pyytää holhousta. Nykyajan pullamössöille pitää kaikki aina vääntää rautalangasta. Jos otat vippiä vaikka sulla on ennestään suut ja silmät täynnä velkaa niin onko se vippien vika että olet kusessa vai niiden edellisten velkojen vai mahdollisesti sinun itsesi joka ei osaa sopeuttaa talouttaan tuloihin? Tuolla perusteella pitäisi ehdottomasti kieltää etunenässä myös alkoholi, tupakka, RAY sekä monta muuta tahoa jotka tarjoavat mahdollisuutta sössiä asiansa jos omaa tahtoa ei ole yhtään... tai järkeä.

• 16+10

Sinä et ole tainnut olla koskaan elämässäsi siinä tilanteessa että on rahat loppunut ennen palkkapäivää? Ennen vanhaa pyydettiin vanhemmilta tai kavereilta pari kymppiä että pärjäsi seuraavaan palkkaan. Nyt ei kehdata myöntää raha ongelmia, koska on helpompaa ottaa vippiä varsinkin kun sen saa 10minuutissa tilille. Miksi vippikeisarit mainostavat tällaisilla fraaseilla kuin "yllättävään" menoon? Edelleenkään EI OLE vastuullista myöntää lyhytaikaista luottoa henkilölle jolla talous on niin tiukalla että ei ole 100€ säästössä. Itse pystyn keksimään 100 "yllättävää" menoa, eli syitä vipin ottamiseen on olemassa satoja. Joku tarvitsee uudet kengät, joku takin, joku ruokaan jne jne. Mutta millä ihmeellä henkilö maksaa sen takaisin?!?

Eli, pähkinänkuoressa. Pikavippikeisarien tuotteista ei ole asiakkaille mitään hyötyä. Kaikki ketkä niitä käyttävät ovat taloudellisesti ahdingossa. Ja vaikka sulla ei olisikaan mitään velkaa entuudestaan ja joudut ottamaan 100€ vippiä, taloutesi ei ole tasapainossa, varsinkaan jos käyt töissä, opiskelijoista puhumattakaan. Ja koska todella moni on joutunut todelliseen ahdinkoon näitten "tuotteiden" takia, on tällainen toiminta laissa kiellettävä.

Se miksei alkoholia, tupakkaa, RAY:tä, ole kielletty laissa johtuu siitä kun harva ihminen vastustaa näitä "tuotteita", tupakka kyllä voitaisiin kieltää. Voisin veikata että pikavippejä vastustaa 98% kansalaisista. Loput 2% on vippikeisareita, niiden kätyreitä ja perintäfirmojen osakkaat.

• Einarinari

Tämä on hyvä homma, et ne on poistumassa!

Ihan liian helppoa rahaa.. Nytkin taitaa olla 88 paikkaa, mistä voi hakea.

Poikki vaan pajatsomahojen bisnekset!

• 20+12

Otan vippiä joku viitisen kertaa vuodessa ja ei mulla ainakaan ole mitään taloudellista ongelmaa näiden takia tullut. Kun jo ottaessaan tietää että maksun koittaessa on rahaa niin mitä helkuttia joku poliitikko tulee mua holhoomaan etten näin saisi tehdä. Sun teoriasi siitä että alkoa, RAYta ym. ei monikaan vastusta on ihan huuhaata. Mee itkemään kukkahattutädeille ja pyydä itsesi holhonnan alle, sähän olet selvästi vaarallinen itelles.

• 6+4

No sovitaan niin sitten. Mahdatkohan sinä edustaa sitten sitä 0,1%:a niistä pikavipin ottajista, jotka ovat jollain tavalla säästyneet velkakierteeltä? Ja voisitko kertoa MINKÄ takia ja MITÄ varten joudut vippiä ottamaan, sekä MITEN olet pystynyt maksamaan ne takaisin? Käytkö töissä, miksei sinulla ole säästöjä?

• 10+16

Ja voisitko muuten antaa edes YHDEN esimerkin milloin voisi olla VASTUULLISTA myöntää luottoa henkilölle, jonka talous on niin huono ettei 100€:a ole säästössä? 15-30päivän maksuajalla...

Pankit tämän asian tajuavat, ne tietävät ettei se ole pankin eikä lainanottajan kannalta kannattavaa. Liian suuret riskit olemassa ettei lainanottaja pystykkään maksamaan takaisin.

• 6+4 kirjoitti:

No sovitaan niin sitten. Mahdatkohan sinä edustaa sitten sitä 0,1%:a niistä pikavipin ottajista, jotka ovat jollain tavalla säästyneet velkakierteeltä? Ja voisitko kertoa MINKÄ takia ja MITÄ varten joudut vippiä ottamaan, sekä MITEN olet pystynyt maksamaan ne takaisin? Käytkö töissä, miksei sinulla ole säästöjä?

Otin joskus aikoinaan pari kertaa kaverin kanssa pikavippiä, kun aamuyöstä oli känni päällä ja käteisvajetta. Siihen aikaan sai niitä yölläkin.

Yleensä maksettiin takaisin jo seuraavana arkipäivänä, kun oli pää selvinnyt ja hommat taas hallussa.

Tosiaan ei tulisi kyllä mieleenkään ottaa pikavippiä selvin päin tai mihinkään "järkevään" tarkoitukseen kuten ruoka tai asuminen.

• 8+9
        rjipulis kirjoitti:

Otin joskus aikoinaan pari kertaa kaverin kanssa pikavippiä, kun aamuyöstä oli känni päällä ja käteisvajetta. Siihen aikaan sai niitä yölläkin.

Yleensä maksettiin takaisin jo seuraavana arkipäivänä, kun oli pää selvinnyt ja hommat taas hallussa.

Tosiaan ei tulisi kyllä mieleenkään ottaa pikavippiä selvin päin tai mihinkään "järkevään" tarkoitukseen kuten ruoka tai asuminen.

Kaikki kertoo miten ovat ottaneet vippiä ja heti vaikka seuraavana päivänä maksanut takaisin... Miten ihmeessä sä olet sen maksanut takaisin seuravaana päivänä? Mistä se raha yhtäkkiä sinne tilille oli ilmestynyt, jollei siellä kerran edellisenä yönäkään ollut, korkoineen?

• arties

Kaikki pikavippi firmat täyskieltoon!!!
      Ei ne firmat ole mitään ammatinharjoittajia,ne harjoittaa kiskontaa!!!

• Hilloa sataa vippii!

Onneksi täyskieltoa ei tule ja voin edelleen kääriä hillot teidän taskuistanne.
      Terveisin, Hillomies.

• - maru -

10 16 Jotenkin tuntuu että haet sitä vastuunkantajaa ihan väärästä paikasta. Kyllä se niin on että jokaisen täytyy omassa päässä kyetä laskemaan voiko ottaa vippejä vai ei. Ei minullakaan mitään säästöjä ole koskaan ollut mutta aina olen selvinnyt. Juuri sain maksettua viimeisen erän oikeasta lainasta,lyhennys 79€/kk ja olen peruspäivärahalla,eli käteen jää pyöreästi 465€/kk. Sen lisäksi olen laittanut osamaksulla itselleni esim. huonekalut kun kerralla ei ole vara laittaa. Menoista ja tuloista kun pitää kirjanpitoa ja miettii mitä TODELLA tarvii ja on VARA laittaa niin selviää varmasti, saa jopa silloin-tällöin vähän humputellakin. Se on vaan omassa päässä ja elämäntyylissä se miten selviää. Kyllähän se joskus hatuttaa kun ei voi esim. käydä missään kun rahaa ei ole mutta se on elämää ja elämässä on todella paljon positiivisiakin asioita ja ilmaisia huveja joista voi nautti.

• antipikavip

Pikavipit pitäisi kieltää

• ahneus ei ole hyväks

Pikavippi firmat saa syyttää itseään kiellosta. Suurin syy kieltoon on, että firmat eivät suostuneet neuvottelemaan maksusuunnitelmista edes pätevistä syistä johtuvien maksuvaikeuksien vuoksi. Omat perintäfirmat rahastivat maksusuunnitelmilla ja asettivat ehtoja joita ei kukaan voi pitää kohtuullisina. Firmoilla oli kolme yritystä ja veroja ja vastuita kierrettiin. Jos vippi firmat olisi toimineet lain puitteissa ja hyvää perintätapaa noudattaen, kuten muutama teki, niin kieltoa ei tulisi. Nyt se tulee ja he saavat syyttää siitä itseään.

• No for vips

Pitäisi.

Täysin vastuutonta toimintaa! Samaan aikaan, kun maksamattomia vippejä pikavippifirma siirtää perintään, niin markkinoidaan samalle asiakkaalle uutta lainaa "special" tarjouksella...

Olen päässyt näistä nyt n. puolivuotta "nauttimaan". Sain syksyllä itselleni sellaisen ihmisen kännykkänumeron, joka on ilmeisesti "edellisessä elämässään" ollut pikavippaaja. Noin puolen kymmeneltä pikavippifirmalta on tullut viikottain (tietenkin lähempänä viikonloppua!) erikoistarjouksia tekstiviestitse, että "nyt laina ilman kuluja!". Viime viikolla soitettiin jo Lindorffiltakin ja kyseltiin numeroni entistä haltijaa... Sillälailla!

• 9+18

Jos on vastuussa vain itsestään, ei varmaan niin helposti tule talousongelmia mutta itse olen käyttänyt sellaisessa tilanteessa että lapset tarvitsevat johonkin (todellakin yllättävään) rahaa. Olen eronnut ja isältään he eivät kehtaa pyytää. Olen antanut lapselle ja ottanut itse vipin, koska sen pystyn itse maksamaan. Olen vannottanut että vipatkaa minulta (koskaan ei kyllä ole tarvinnut takaisin maksaa), älkää ottako pikavippejä. Toinen on opiskelija ja joskus on jotain yllättävää. Kumpikaan ei enää asu kanssani.

Minulla on myös säännöllinen tulo ja sitten on epäsäännöllisiä tuloja. Saatan siis saada jossakin kuussa ylimääräistä ja tämän tietäen voin vipin ottaa kun sen takaisinmaksu on kunnossa. Minulla ei kuitenkaan ole mitään vararahastoa kun makselen yksin asuntolainaa vaan elän kädestä suuhun, auton korjaus saattaa yhtäkkiä vetää talouden kuralle. Kun lapsi pyytää satasta paria ja on kiire, on joskus sellainen tilanne ettei minulla ole ja sitten otan vipin.

• 9+18

Eli sinullekkin luoton myöntäminen LYHYELLÄ maksuajalla on VASTUUTONTA, koska taloutesi on noin tiukoilla. Sinun ei kannattaisi ottaa yhtään luottoa, koska tahansa tapahtuu se että tuleekin kaksi "yllättävää" menoa, ja olet syöksykierteessä. Mikset käytä luottokorttia, se olisi sinun tilanteessasi PALJON parempi vaihtoehto?

• SIIS TÄÄÄÄH??

Olet eronnut ja lapsesi eivät kehtaa isältään rahaa pyytää????
        Mikä ihmeen fariseus luulet sen exukkos olevan, tai ittes marttyyri, sen suhteen etteikö isälle kuulu lastensa menot? Eikö kuitenkin olisi oikeus ja kohtuus, että isä lastensa jeesaamiseen osallistuu. Jos ei kehtaa niin turha on mussuttaa, että on kireellä taloudellisesti. Niin hieno ei tarvitse edes isäänsä kohtaan olla etteikö siltä voi rahaa pyytää kun se todellinen tarve tulee, mutta kukin tavallaan.

• --

Pikavipit saa kieltää joo, MUTTA sitten on helpotettava näitä luottotiedottomuus-ehtoja. Moni pitää luottotietonsa kunnossa pikavipeillä. Oikein tai ei, mutta jos pikavipit kielletään on tuo 40000 luottotiedotonta lisää todella alakanttiin. Mikään ei ole pahempaa kuin luottotietojen menetys. Siihen loppuu tässä maassa kaikki. Itse olen yrittäjä, jolla on pienet ja epäsäännölliset tulot. Ja tällä taustallahan ei pankista heru sitten penniäkään järkevää luottoa. Siksi pikavipit ainoa mahdollisuus. Ja jos me kituuttajayrittäjät tästä maasta lopumme niin työttömyys tulee huitelemaan tuolla 30% tietämissä...

• 12+10

Pankki katsos tietää että sinulle luoton myöntäminen on EDESVASTUUTONTA. Sinun ei pitäisi ottaa yhtään luottoa lyhyellä maksuajalla, koska olet kusessa hyvin pian. Luottokortti olisi sinun tapauksessasi parempi vaihtoehto. Niitä saa katsos ihan vaikka 500€ luottokatolla.

• Hyvä Kari

Ei pikavippejä saa kieltää. Tai jos ne kielletään, niin vinkatkaa vähän, mihin te juusot sen jälkeen menette kirjoittelemaan. Teitä on oikeesti niin hauska lukea, kun valtakunnan tyhmimmät kehuvat toisiaan. Te ootte mun perjantai-iltapäivän suola, oikea idiootti-galleria, teille on mukava nauraa ennen kuin istahtaa työpäivän jälkeen omaan pikku mersuun ja ajaa kotiin nautiskelemaan viikonlopusta.

• Sen verran hyvä

palsta kuitenkin, että pitää kaltaisesi hengen mahtimiehen henkisesti älyissään, kun saat oikein nauraa. Ihanko sulla on oma pikkumersukin?? Vähän moon kade.

Ihminen joka saa nautintonsa toisten heikommista hetkistä on täydellinen idiootti, asiaa mitenkään kaunistelematta, joten nauti viikonlopusta itsesi kanssa.

• hullut vipparit

Kannatan täysvapautta vippifirmoille.

Parempi olisi, jos vippifirmat saisivat laittaa vippaustoiminnalleen ihan minkälaiset ehdot hyvänsä.

Suosittelen kaikille teille vippaajille, että kun vippifirmojen rahahanat menevät juuri teidän kohdaltanne kiinni, niin suuntaatte järjestäytyneen rikollisuuden puheille ja vippaatte heiltä lisää. Kun sitten maksupäivä koittaa, niin vippailette vain kilpailevalta järjestöjtä paikatanneksenne edellistä vippiä.
      Kyllä siitä selviää lisävipeillä.

Kaikkein parasta siinä on verkkahousunahkatakkien kanssa, että kun ette enää kykene maksamaan ja sormenne on jo katkottu muutaman kerran ,niin voitte aina maksaa sen tekemällä teettämällä muijallanne je tyttärillänne heille 0,50e/kk palkalla hommia 85vuotta (kuskaatte huumeita perseessä, myytte persettä, tapatte...yms)

SIIS VIPIT KUNNIAAN (huomatkaa, että järjestöiltä saa jopa halvemmalla vippejä kuin vippifirmoilta, joten kannattaa ottaa heihin yhteyttä heti.)

• lamps

Mä jouduin vippikierteeseen sen takia kun menin aikanaan töihin Smartille puhelinmyyjäksi! Aluksi palkka maksettiin oikein, mutta sitten pikku hiljaa palkkaa sai vain noin 200-300/ kk. Sillä ei kukaan pärjää,joten piti ottaa vippiä vuokraan ja elämiseen. Jouduin siihen kierteeseen jota saan maksaa koko loppuelämäni.

Kysymys kuuluu: menetkö töihin... vai makaatko himassa?
      Olin hyvä myyjä ja kaiken piti olla kunnossa. Tuon paskafirman takia koko mun loppuelämä on mennyt aivan sekaisin!

• hrvts

Siinä firmassa on moni menettänyt paljon !!! Voi sitä tuskaa ja kyynelten määrää mitä Smart Sale Oy on aiheuttanut työntekijöille ja kaikille muille velkojille ! Luvattiin maat ja taivaat..... johtajasta kun ei ollut mihinkään!

• Matematiikkaa

sano.
        Jos palkka ei ole sovitun kokoinen tai ei tule ajallaan, niin kyllä maassa on innokkaita nuoria juristeja asiaa pönkimään, varttomana saa sen palvelun yhteiskunnan piikkiin.

Tuntuu osin itse aiheutetulta olla töissä yrityksessä, ilmeisesti kuukausia vai peräti vuosia, josta ei saa edes samaa tiliä saa kuin sossun luukulta. Mikä sinua siellä piteli, jos kerran palkkaa ei tullut edes asumiskuluja kattavasti? Katoaako se hyvä myyntitaito rahapohjan myötä???? Ei muuten mutta uskon, että hyvällä myyjällä on kysyntää yrityksissä jotka hoitavat velvoitteensa työntekijää kohtaan kuten on sovittu.
        Se loppuelämä on juuri sellainen kuin sen päätät olevan,,,sekaisinko?

• EI LOPU

Jos loppuu meillä, niin naapurista saa.
      Tarvehan nuo pikaluottoyritykset on luonut. Ihmisten eläminen yli omien resurssiensa vaan realisoituu väliin noissa pikaluottojutuissa. Kenenkään ei ole pakko pikaluottoja ottaa, mutta ihmisten halu elää astetta leveämmin kuin tulotaso antaa myöten tekee monelle temput.
      Ihmisen ahneus noissa kohtaloissa näkyy. On kuin muuan tanssinopettajapariskunta Blonquist taannoin. Rahaa kuin rantarosvoilla, varaa pistää kaksi miljoonaa johonkin tuotto-olettamalla myytävään eläkesijoitukseen. Ahneelle kävi pasaakaaset, kun mikään ei riitä. Oltiin valmiita ottamaan riski, että sijoitus tuottaa. Jos olisi tuottanut, niin oltaisiin hymyilty leveästi. Mutta kuinkas kävikään, tuotto-olettama kääntyikin negatiiviselle ja jo huudeltiin lakimiehiä, turhaan, avuksi kun ahneelle kävi köpelösti. Olisi sekin kaksi miljoonaa sijoitettuna vaikka säästötilille edes tallessa, inflaation nakertamana. Ihan samanmoisia nämä pikavippeihin hurahtaneet ja niistä ongelmissa olevat ovat, ahneita.
      Itsellä ei ole kuin tuulen huuhtoma takalisto, katto pään päällä ja ruokaa suuhun. Ei siis kovin kummoisesti, muttei ole kyllä ongelmia pikavippienkään kanssa.
      Jos Suomi kieltää pikavipit, niin onni ja autuus että olemme EU:ssa. Sen alueella työ ja tarvike liikkuu vapaasti Brysselin "määräyksestä" ja pikavippejä tarjoaa joku muu,,,,,sopivalla korolla tietty. Pitää vaan muistaa, että sen sopimuksen alalaidassa saattaa tuolloinkin olla oma nimi ja sen mukana tulevat velvoitteet.

• Ihana Kari

Asiaa, tällä palstalle kaikenlaiset pölvästit moittii pikavippejä, koska ovat ottaneet pikavipi eikä heillä ole varaa maksaa sitä takaisin. Kuinka helvetin tyhmiä tämän palstan ruuneperit oikein on? Jokainen vippifirma ilmoittaa kulut selvästi etukäteen, jos otat vipin, nini onhan se nyt varauduttava maksamaan se myös takaisin. Mut ei se näytä näin menevän, vaan ensin otetaan vippi ja kun ei pystytäkään vastaaamaan sitoumuksestaan, niin tullaan tänne itkemään, että pikavipit pitäisi lopettaa. Tällaiset tyypit (tämän palstan kirjoittelijat 90-prosenttisesti) ovat paskasakkia, rupuporukkaa, joka vinkuu sääliä siitä, että ovat ihan helvetin tyhmiä. Onneksi järjestelmä siirtää teidät luottokelvottomien sossu-pultsareiden joukkoon, sinne te kuuluttekin.

• Ihana Kari kirjoitti:

Asiaa, tällä palstalle kaikenlaiset pölvästit moittii pikavippejä, koska ovat ottaneet pikavipi eikä heillä ole varaa maksaa sitä takaisin. Kuinka helvetin tyhmiä tämän palstan ruuneperit oikein on? Jokainen vippifirma ilmoittaa kulut selvästi etukäteen, jos otat vipin, nini onhan se nyt varauduttava maksamaan se myös takaisin. Mut ei se näytä näin menevän, vaan ensin otetaan vippi ja kun ei pystytäkään vastaaamaan sitoumuksestaan, niin tullaan tänne itkemään, että pikavipit pitäisi lopettaa. Tällaiset tyypit (tämän palstan kirjoittelijat 90-prosenttisesti) ovat paskasakkia, rupuporukkaa, joka vinkuu sääliä siitä, että ovat ihan helvetin tyhmiä. Onneksi järjestelmä siirtää teidät luottokelvottomien sossu-pultsareiden joukkoon, sinne te kuuluttekin.

Mistä tiedät, että jokainen pikavippifirma ilmoittaa kulut selvästi etukäteen? Mistä tiedät, että jokainen pikavippifirma kertoo selvästi etukäteen, montako viiden euron hintaista tekstiviestiä tarvitaan vipin ottamiseen, ja millä nopeudella isketään esim. 20 euroa maksava 'eräpäivän siirto', jolla kierretään laki, jonka mukaan laskun eräännyttyä lähetetään maksumuistutus, josta saa veloittaa korkeintaan viisi euroa?

• 10+15
        Ihana Kari kirjoitti:

Ihana Kari ja EI LOPU.. Teidän on aivan turha yrittää puolustella pikavippejä, eli toisin sanoen lyhytaikaisia lainoja. Ne ihmiset joilla ei ole 100€ säästössä EI myöskään pysty sitä 15-30päivän päästä maksamaan takaisin, 30%korolla. Onko se oikeasti niin vaikea ymmärtää? Ja se että sinä Ihana Kari haukut ihmisiä paskasakiksi jne. kertoo aika paljon sinusta. Joko olet itse pikavippikierteessä, kus.et housuissa, ja purat pahaa oloasi täällä haukkumalla toisia. Tai sitten sinua harmittaa se kun sun pikavippifirmalla menee huonosti ja yrität kaikin keinoin saada niitä edes hiukan parempaan valoon. Mutta et kuitenkaan pysty kertomaan EDES YHTÄ esimerkkiä milloin voisi olla VASTUULLISTA myöntää lyhyellä maksuajalla laina ihmiselle jolla ei ole säästöjä?

• 4569852

Jos näin on mitenhän käy seuraavalle blogille: matkallamiljonaariksi.blogspot.com

• Ei varmaan mitenkään, koska olet luultavasti sen kirjoittaja, eikä blogi sivua mitenkään koko pikavippiasiaa.

• Ihana Kari

Tällä palsatalla ruikuttaa kaikenlaiset idiootit, jotka peräänkuuluttuavat vastuullista lainaamista. Tosi hauskaa, kun itse ovat totaalisen vastuuttomia idiootteja, jotka lainaavat kaiken mistä ikinä saavat ja sen jälkeen tulevat tänne moittimaan, miksi heille lainattiin. Paskasakki on paskasakkia eikä muuksi muutu.

• 6+4

Tottakai siitä pitää tiedottaa jos joku on saanut luotonanto luvan, eikä noudata sen tuomia vastuuta, eli vastuullinen luoton myöntäminen on yksi niistä. EI OLE VASTUULLISTA MYÖNTÄÄ LYHYELLÄ MAKSUAJALLA LUOTTOA HENKILÖLLE JOLLA EI OLE SÄÄSTÖJÄ. Karilla on kyllä paukut loppu, kun ei pysty muuta kuin haukkumaan.

• Karifani

Ja mistähän kristallipallosta vippipuljut voisivat tarkastaa onko luuserilla säästöjä?
      Mistä näitä törppöjä riittää?

• 20+16

Niinpä, eiväthän ne voikkaan. Tällaista palvelua ei pitäisi olla olemassa kun kerran sen toiminnassa on näin paljon epäkohtia.

• 9+4

Etkö sinä apina nyt oikein tajua... Henkilöt ketkä hakevat vippiä, ovat rahattomia, heille lainaaminen on vastuutonta. Henkilöt joilla on säästöjä EIVÄT hae vippiä. Eikö tuossa ole mitään epäkohtia sinun mielestäsi?!?

• Juusot kuraan

"Paljon epäkohtia". Eli kusettavat lainanhakija ovat epäkohtia? Eli ei pidä tarjota palvelua, jota kaikkenlaiset roistot voi hyödyntää!

• Aimar Tiit

Idiooti. Palvelua ei pitäsi olla oeassa jos še ei menesty. Siten kieltää kun še menestyy. Idiootimasta politikointia ei ymmara päättäjien ajatuksia!!!!

• Tyhmiä ovat!

Suurimmalle osalle suomalaisista on vastuutonta antaa euroakaan kulutuslainaa. Asuntolainasta puhumattakaan.

• Raivo Levajoe

Mene viela pitka aikaa ku kieletää. Soomalaiset on nii tyhmiä ja me virolaiset lypsetaan vielä pitkaan velkoja hahahaha. Soomi on soomi vaikka voissa paistais!

• iloinen luuseri

Mulla 5000 euron pikavipit nyt ulosotossa.Enää ei tule.
      Sain myös nyt työpaikan ja laskeskelin että loppuvuodesta ulosotot on maksettu.Ja mikä ihaninta:maksuhäiriömerkintä on ja uutta lainaa en saa.Seuraavat neljä vuotta ei mitään hätää.

• Dr Chass Cole

Oletko tarvitsevat lainaa erittäin alhaisella korolla 3%?
      jos kyllä ​​Täytä alla oleva lomake ja ota yhteyttä sähköpostitse [email protected]
      Tarkoitus Laina: ................................
      Lainan määrä: .....................................
      Laina Kesto: ..................... .............
      sukupuoli .................................
      ikä ..............
      kuukausitulot ........
      ammatti ..................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      27
      5080
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4071
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      77
      3637
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2708
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      149
      2497
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2358
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2179
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2137
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1674
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1525
    Aihe